Eromangan lihapiirakat poistuvat

Anonyymi

Eromangan leipomo, joka tekee maankuuluja lihaisia lihapiirakoita, on tekemässä konkurssia. Lihapiirakoita saa vielä tämän kuun loppuun, mutta sitten se on lopullisesti loppu.

25

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikös se ole vain hyvä asia kun hiilihydraatti- ja rasvapommit poistuvat markkinoilta. Ehkäpä huonommanmakuisia ei syödä niin paljon.

• Valitettavasti syödään. Itse syön lihapiirakoita vain kotitekoisia enkä montaa kappaletta vuodessa.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Valitettavasti syödään. Itse syön lihapiirakoita vain kotitekoisia enkä montaa kappaletta vuodessa.

Minä en syö lainkaan. Tuollaiset pulla ja rasvapommit eivät kiinnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en syö lainkaan. Tuollaiset pulla ja rasvapommit eivät kiinnosta.

" Minä en syö lainkaan."
        - fanatismi voi johtaa jopa tähänkin tilanteeseen.

" pulla ja rasvapommit eivät kiinnosta."
        - ei ne kiinnosta meitä lautasmallia nouattaviinkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Minä en syö lainkaan."
        - fanatismi voi johtaa jopa tähänkin tilanteeseen.

" pulla ja rasvapommit eivät kiinnosta."
        - ei ne kiinnosta meitä lautasmallia nouattaviinkaan.

Nelijä vuotta on eletty eläinrasva pommiloilla. Ensin paino laski ja nytten pysynyt vakaana.

Joudun karsimaan hiilareita sokeritaudin takia.

• Anonyymi

Uskon että joku ostaa Eromangan. Tuotteet niin erinomaisia, että ei pelkoa. Hyvä markkinointi kikka ehkä.

• Anonyymi

Entä jos omistaja ei anna lihapiirakkareseptiä ostajalle? Ei pelkällä leipomon nimellä tehdä hyvää tuotetta.

• Anonyymi kirjoitti:

Entä jos omistaja ei anna lihapiirakkareseptiä ostajalle? Ei pelkällä leipomon nimellä tehdä hyvää tuotetta.

Sitten ei tehdä kauppoja.

Ihan hyviä lihapiirakoita saa kyllä tehtyä itsekin. Taikina on maitoon tehty vehnätaikina, täytteeseen paistettua jauhelihaa, sipulia ja keitettyä kananmunaa. Hiukan keitetty riisi parantaa koostumusta. Täyttö, kohotus ja paisto kuumassa runsaassa rasvassa ja halutessaan lopuksi viimeistely uunissa.

Lihapiirakka ovat yleensä surkeita koska ne tehdään tarkoituksella sellaisiksi.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Sitten ei tehdä kauppoja.

Ihan hyviä lihapiirakoita saa kyllä tehtyä itsekin. Taikina on maitoon tehty vehnätaikina, täytteeseen paistettua jauhelihaa, sipulia ja keitettyä kananmunaa. Hiukan keitetty riisi parantaa koostumusta. Täyttö, kohotus ja paisto kuumassa runsaassa rasvassa ja halutessaan lopuksi viimeistely uunissa.

Lihapiirakka ovat yleensä surkeita koska ne tehdään tarkoituksella sellaisiksi.

Se tarvitsee lisätäytteitä ennen kuin on kunnolla ruokaisa. Joko puolikas HK:n Sinistä tai tuhti jauhelihapihvi, höysteeksi paksut siivut juustoa ja lämmittämään. Tuttu lopputuote varmaan monellekin miehenalulle ;) .

• Anonyymi kirjoitti:

Se tarvitsee lisätäytteitä ennen kuin on kunnolla ruokaisa. Joko puolikas HK:n Sinistä tai tuhti jauhelihapihvi, höysteeksi paksut siivut juustoa ja lämmittämään. Tuttu lopputuote varmaan monellekin miehenalulle ;) .

Hyh. Jos Lihapiirakka ei maistu sellaisenaan niin saa jäädä syömättä. Eräs ruoka jolla lihotin itseni oli Lihapiirakka kinkulla ja perunasalaatilla. Kinkun funktio oli estää perunasalaattia vettämästä piirakkaa.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Hyh. Jos Lihapiirakka ei maistu sellaisenaan niin saa jäädä syömättä. Eräs ruoka jolla lihotin itseni oli Lihapiirakka kinkulla ja perunasalaatilla. Kinkun funktio oli estää perunasalaattia vettämästä piirakkaa.

Tämä sinun piirakkajuttusi olis tavoittanut varmaan kohdeyleisönsä paremmin tuolla eineskeskustelussa (ruoka ja juoma). Sieltä olen ite saanut hyviä vinkkejä ja laittanut itsekin tuotearvosteluita.

En nyt usko että karppaajia kauheasti surettaa tuo menetys piirakkateollisuudelle. Kun et sinäkään syö kuin pari vuodessa etkä edes mainittuja tuotteita?

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä sinun piirakkajuttusi olis tavoittanut varmaan kohdeyleisönsä paremmin tuolla eineskeskustelussa (ruoka ja juoma). Sieltä olen ite saanut hyviä vinkkejä ja laittanut itsekin tuotearvosteluita.

En nyt usko että karppaajia kauheasti surettaa tuo menetys piirakkateollisuudelle. Kun et sinäkään syö kuin pari vuodessa etkä edes mainittuja tuotteita?

Juu. Ei Lihapiirakka ole kuulunut dieettiini enää 30 vuoteen kuin korkeintaan satunnaisesti. Itse en niitä tee koska puolen litran taikinasta taisi tulla jotain 10 kappaletta.

Oma filosofía ruuan suhteen on se, että epäterveellisen ruuan pitää olla todella hyvää jotta sitä kannattaa syödä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se oli kyllä minun aloitukseni, enkä minäkään syö kuin kymmenkunta Eromangan lihapiirakkaa vuodessa. Ja nyt sekin on loppumassa.

Ei herkkuja pidä syödäkään joka päivä, karppaajat ovat ehkä poikkeus.

• Anonyymi

Kuka bygas aikanaa steissin möttösiä. Muistaako kukaan aikaa, kun lihiksessä erottui kananmuna?

• Anonyymi

Eihän laihduttaja saa syödä sellaisia rasvamättöjä,en itse söisi niitä muutenkaan.

• Hyvä Lihapiirakka on aika hyvä. En itsekään söisi usein mutta pari kertaa vuodessa kyllä riittää. Kaupan lihapiirakoita en kyllä syö.

• Anonyymi

Maankuuluja? Eipä taida ihan olla maankuuluja. Miksi sitten konkka jos on hirvee menekki?

• Korona. Ovat kyllä kuuluisia.

• Anonyymi

Eipä löydy kovin monesta myymälästä edes Helsingissä. Luultavasti oli lähinnä Helsingin kauppatorin kahviteltan kuuluisa tuote, mutta tuo kahvitelttakaan ei ole enää leipomon omistuksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä löydy kovin monesta myymälästä edes Helsingissä. Luultavasti oli lähinnä Helsingin kauppatorin kahviteltan kuuluisa tuote, mutta tuo kahvitelttakaan ei ole enää leipomon omistuksessa.

Itse ostin aina leipomon omasta myymälästä, jossa on myös kahvila. Sijainti Pohjoinen Makasiinikatu, Kaartinkaupunki (lähellä Senaatintoria ja puoli kilometriä Kauppatorilta).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse ostin aina leipomon omasta myymälästä, jossa on myös kahvila. Sijainti Pohjoinen Makasiinikatu, Kaartinkaupunki (lähellä Senaatintoria ja puoli kilometriä Kauppatorilta).

Korjaus: välimatkaa onkin vain 230 metriä.

• Anonyymi

Fineli datasta:

lihapii*
      keskiavo (keskihajonta) / minimi … maximi
      kCal: 281.6 (32.3) / 236.9 … 353.2
      rasva E%: 43.2 (9) / 24.6 … 58.5
      hiilari E%: 43.7 (8.3) / 29.9 … 59.1
      proteiini E%: 12.8 (2.2) / 9.5 … 15.9

Ei ole laihduttajan eikä painonhallitsijan ruokaa.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Eromangan lihapiirakat on pelastettu! Uusi omistaja löytyi.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006652236.html

Konkurssi - ja ihmisten säikyttäminen - taisikin olla vain mainoskikka.

Hieno uutinen. Täytyy käydä joskus.

• Anonyymi

Mahtavaa, ostan ainakin kolme kun käyn.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?

Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2282
    2. Mitä tunteita tunnet

Häntä kohtaan?
      Ikävä
      98
      1374
    3. Martina tienasi taas enemmän kuin Sofia

Tuskinpa tuo ketään yllättää.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      1197
    4. Milloin viimeksi tavattiin?

Onko siitä, päivä, viikko, vuosi, monta vuotta Minä vuonna?
      Ikävä
      53
      1165
    5. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      68
      1111
    6. Mikä naisessa on

On söpöä?
      Ikävä
      43
      997
    7. Hienoa SDP 24,8%

Kyllä eilisessä hallituksen kyselytunnilla näkyi miten tyhjää puhetta pääministerin sijaisella Purralla oli. Hän ei vast
      Maailman menoa
      163
      913
    8. Olen rakastunut

työkaveriin, Pakko ilmaista jonnekin.
      Ikävä
      49
      849
    9. Mua ei kiinnosta ikäiseni

Mutta hyvää loppuiltaa ja hyvää yötä. 😊✨❤️🥱💤
      Ikävä
      115