Köyhä.Saatko asumistukea?

Anonyymi

33 neliön yksiö.Kaupungin vuokra-asunto.
Vuokra on 407€ vesimaksu 5€/kk.
Asumistuki on noin 260€/kk.

17

<50

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      60 neliön kaksio yksityiseltä.
      Vuokra 550eur sis vesi, sähkö, lämmitys.
      Asumistuki on 320eur/kk.

    • Anonyymi

      Sijoitusyhtiön vuokra-asunto.
      Kaksio 59 neliöä.
      Vuokra 577 euroa, vesi kuuluu vuokraan.
      Asumistuki 319,20 euroa.

    • Anonyymi

      Olen tässä vähän ihmetellyt noita kuntakohtaisesti hyväksyttyjä enimmäisasumismenoja. Asunnon kokohan ei enään vaikuta tukeen vaan vuokra. Meidän kunnassa hyväksytään 399 euroa kuukaudessa yhdelle ihmiselle, jolla ei oikein saa minkäänlaista asuntoa. Hyvällä tuurilla voi löytyä pieni yksiö.

    • Anonyymi

      saan vissiin.viimeksi en maksanut koko vuokraa kun nääs jäi olusiin enemmän.

    • Anonyymi

      Miksen nuorena ymmärtänyt heittäytyä yhteiskunnan tuille? Perkule menin opiskelemaan ja tekemään 40 vuotta töitä. Maksoin korkeita veroja, asuntolainoja, autolainoja, lapsien opiskelut ja vielä pesämunat. Nyt joudun eläkkeelläkin maksamaan itse ok-taloni kaikki kulut ja verot. Kyllä vituttaa tulla ihan omillaan toimeen.

      • Anonyymi

        Sama juttu täällä. Kaikki omalla 42 vuoden työllä maksettu. Ainoa saatu tuki lapsilisä.
        Ei kenenkään enää kannata lähteä työtä tekemään vaan alkaa heti vain loisia niin pääsee helpommalla. Itse jäin tosin nyt 60 vuotiaana eläkkeelle kun työpaikkani säännöt sen mahdollistivat koska en enää halunnut tukea tällaista yhteiskuntaa. Veroja joudun kyllä maksamaan mutta en kuitenkaan enää joudu sen eteen tekemään töitä.
        Toisaalta sääli kun olen vielä perusterve. Onneksi on mielekkäitä harrastuksia niin aika kuluu leppoisasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu täällä. Kaikki omalla 42 vuoden työllä maksettu. Ainoa saatu tuki lapsilisä.
        Ei kenenkään enää kannata lähteä työtä tekemään vaan alkaa heti vain loisia niin pääsee helpommalla. Itse jäin tosin nyt 60 vuotiaana eläkkeelle kun työpaikkani säännöt sen mahdollistivat koska en enää halunnut tukea tällaista yhteiskuntaa. Veroja joudun kyllä maksamaan mutta en kuitenkaan enää joudu sen eteen tekemään töitä.
        Toisaalta sääli kun olen vielä perusterve. Onneksi on mielekkäitä harrastuksia niin aika kuluu leppoisasti.

        Kunpa jostain saisikin niitä yli 40 vuoden töitä ja työpaikkoja. Monet niitä kaipaa ja haluaa, heille myös uskoteltiin, että kyllä niitä saa.
        Sellaisia kun ei löydy edes osissa, että välillä vaihtaa työpaikkaa, ellei suostu nollatyö sopimukseen riistettäväksi, josta ei jää mitään muuta käteen kuin mielenterveyshäiriö tai/ja fyysinen vamma.

        Hyvä siellä korokkeelta on huudella, kun on synnytty aikaan milloin sai elää työelämän aatelistoa ja imeä kaikkia lisäkorotuksia, ettei varmasti ole varaa palkata seuraavaa sukupolvea kunnollisella palkalla töihin.


    • Anonyymi

      Asumitukea noin 1800€/vuosi.

    • Anonyymi

      319, 20 tulee asumistukea. Se onkin maksimi täällä yhdelle hengelle, asunnosta riippumatta. No tietysti jos vuokra on alle 320 euroa niin silloinhan se on tuki tietysti pienempi mutta kelläpä olisi niin halpa vuokra.

      • Anonyymi

        Tuki on pienempi suuremmastakin vuokrasta, sillä asumistukea maksetaan korkeintaan 80 % hyväksyttävistä asumiskuluista.


    • Anonyymi

      40 neliötä kaupungin asunto. Vuokra 548 euroa. Asumistuki 401 euroa.

    • Anonyymi

      Vuokraa jää maksettavaksi 152€/kk kun saan asumistukea.

    • Anonyymi

      35 neliön kaupungin vuokra-asunto, saan 290€ vuokratukea, kaikki muu maksetaan omasta pussista.

    • Anonyymi

      Veronmaksajien pussista se maksetaan. Tuet ovat verorahaa.

      • Anonyymi

        Niinhän se asumistuki on, mutta eikö se ole mielestäsi kaikille selvää?


    • Anonyymi

      Jotkut ihmiset, varsinkin työssäkäyvät asumistuen saajat eivät ajattele, että asumistuki olisi sosiaalietuus ja kustannetaan verovaroista. Kuinka moni kiroilee kun lapsilisiä maksetaan, että nyt menee valtion verorahoja.

    • Anonyymi

      Noin 300000 ruokakuntaa saa asumistukea.
      Tämän lisäsi myös yli 200000 eläkeläistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe