sähköauto/leikkiauto

Anonyymi

sähköautelit,siis autot on leikkiautoja, ja todellakin väliaikainen ilmiö, ihan huvittaa kattoo tolapassa roikkuvaa "autoa" ja näitä pitäs vielä tukea. paljonkahan enempi luonnonvaroja tommosen kottelon teko vaatii kuin tavallisen bensa-auton, ja jos ajelee vanhemmalla niinkuin minä, kulut on minimaaliset uusiin sähkökottelohin verrattuna,, järkee päähän! venäjällä tuskin oon yhtään sähköautoo, ja hyvä niin...

13

218

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      miten ne sähköautot ladataan niinkun työpäivän aikana? meillä on yli 150 työntekijää ja puolet ainakin ajaa omallaan töihin matkojen takia. jos kaikki hankkivat sähköauton niin minne ne laitetaan latautumaan?tai perheen kaikki autot tolpassa yön aikana?häh. pakkasilla voi olla aika lyhytikäinen akkujärjestelmä. aurinkokennoauto sitten vaan paitsi että talvella voi jättää tielle. tuulivoima-autoa saadaan odottaa.

    • Anonyymi

      Lisäksi se sähkö pitää tehdä jossakin. Kun viherpipertäjät eivät tykkää ydinvoimasta ja hullunmyllyt ovat lähinnä maisemanpilaajia eikä aurinkopaneeleista ole mitään iloa. Niin sähköautot lisäävät reippaasti hiilivoiman tarvetta. Mikä taas pilaa ilmastoa.

    • Anonyymi

      Sähköauto on mukava ajettava tosin akkujen painosta johtuen raskas ja hakala käyttää jatkuvien latausten johdosta. Raskas paino kuluttaa paljon sähköenergiaa ja renkaita. Siksi sähköauto kaupungissa pilaa ilmaa enemmän kuin polttomoottoriauto. Myös sähköauton materiaalien hankkimiseen ja valmistamiseen kuluu paljon fossiilista energiaa. Niidenkin hankkimista tuetaan verovaroin ja hyöty siirtyy suurkapitalismille.

    • Anonyymi

      nyky sähköautoa mainostetaan aivan kuin innovaationa vaikka 1900v luvun alussa sähköautolla ajettiin parhaillaa 100km lataamatta akkua,

    • Anonyymi

      Sähköauto menee romuksi aiemmin kuin polttis. Akkujen kesto on reilu 10 vuotta.

    • Anonyymi

      Sähköauto: Takana loistava tulevaisuus jo sata vuotta.
      https://autobild.fi/uutinen/oikea-mummo-ankan-auto-ei-voi-olla-totta-katso-hupaisa-video-6.182.119352.a6bb441c8e

    • Anonyymi

      Minulla esim. on auto joka on varmasti ympäristöystävällinen koska se käy pääsääntöisesti verolla. En tiedä mihin Suomi on menossa mutta ei hyvältä näytä. Jos tyhjäntoimittajille aletaan maksamaan enemmän kuin työntekijöille yhteiskunta on pulassa.

    • Anonyymi

      Olen autoliiton täysi jäsen, sieltä pukkaa aika raadollista totuutta sähköautojen hyytymisestä jo pienelläkin pakkasella, siitä vaan kaikille sitä ilmaston pelastusta kun itse on jossakin penkkaassa odottelemas pelastusta.

    • Anonyymi

      itsellä bensa auto, VM 2003, ikinä ei ole hyytynyt tai jäänyt tien päälle, akku vaihdetaan 4-5 vuoden välein ja hintaa noin 64 egee. Sähköauton akku halvimmillaan noin 500egee, siinä vertailuu.

    • Anonyymi

      Sähköautoja hybridiautoja itse asiassa tuetaan voimakkaasti, kun katsoo autoveroa verrattuna bensa tai dieselautoon. Kalliimmassa autossa verohyöty voi olla viisinumeroinen summa ja kukapa ei sellaista verohyötyä halua tälläisessä korkeiden verojen maassa. Tietysti auto on usein kalliimpi.

      Sähköllä ajaminen on halvempaa kuin bensalla ja siihen hintaan voi itse vaikuttaa kilpailuttamalla sähköyhtiöitä. https://autobild.fi/artikkeli/haaveissa-sahkoauto-tietopaketti-sita-harkitsevalle-6.182.23003.47b49b9ba7. Tuon mukaan sadalle kilometrille tulee hintaa 3,6 euroa. Jos bensaauto kuluttaa 6 litraa satasella ja bensan hinta 1,5 euroa litra niin kustannus on 9 euroa eli 2,5 kertaa suurempi kuin mitä sähköautolija maksaa. Latausasema tietysti maksaa kotiin asennettuna, mutta sen kustannus on katettu melko lyhyessä ajassa.

      Lisäksi sähköautot ovat yhtä luotettavia kuin muutkin autot https://www.apu.fi/artikkelit/sahkoauto-yhta-luotettava-kuin-muut-talvikeleillakin-vertailu. Eikä ole pelkoa että sähköauton akku hyytyy talvella, koska järeästä ajoakusta riittää esimerkiksi hybridin laitteille tilanteessa kuin tilanteessa.

    • Anonyymi

      Ilmastonmuutosta, mutta mihin päin?
      Tiedetään kyllä että fossilisten polttoaineiden teko ja kuljetus saastuttaa enemmän kuin sähkönteko,kuten tältä videolta näemme:

      https://youtu.be/-wGO241g52U

      Kaikkia kehoitetaan hankkimaan sähköauto ja nyt jopa muuttamaan kerros -ja rivitaloihin säästääksemme 30% lämmityskuluissa lisää jo pelkästään siten.

      Mutta,mutta tämä talvi on tuonut ympäri maapallon todeksi että maapallo ei olekaan niin lämmin kuin on luultu ja CO2 ei lämmitäkään ilmastoa niin kasvihuonemaisesti mitä kerrottu.

      Onko nyt niin jos yks kaks maailman CO2 pitoisuus romahtaisikin puoleen ,viilenisikö ilma myös puolella lisää eli ajautuisimmeko nyt jääkauteen ja jääplaneettaan? Auringon lämmitysvaikutus on pienentynyt joten olisi ehkä hyvä säilyttää nykyinen CO2 taso tai hieman sitä jopa lisätä ja sitten kun auringon lämmitysvoima taas palaa ehkä vuosien kuluttua ja jos laskelmat siitä pitää paikkaansa sen polttoaineen riittävyydestä, ottaa sitten käyttöön vasta kaikki hiilidioksidi vähennykset? Minusta noin kuuluisi nykyisin menetellä. Jokaisella voisi olla molemmat hankittuna sekä CO2ta saastuttava fossiilinen teknologia että vähemmän saastuttava sähköteknologia.

      Luotettavat laskelmat näistä kummastakin energiamuodon käytöstä auringon lämmitysteho mukaan luettuna puuttuu julkisesta keskustelusta ja siten kaikki luvut vain arvailuja ja väärin ,ilmastopaneelien planeetan lämmönnousukaaviot mukaan lukien jotka voi todellakin olla täysin väärässä.
      Ehkäpä juurikin päinvastoin kuin laskettu eli planeetasta tulee nyt jääpallo jos CO2 taso olisikin puolet tai enemmänkin pienempi ulkosalla ,vähän yli 400 ppm/ m3sta.

      Liikaa on vieläkin numeroita peljästään arvailujen varassa vaikka nyt tarvittaisiin täyttä fakta tietoa ja ymmärrystä joka kohtaan ennen kuin mitään aletaan tekemään maailmanlaajuisesti.

    • Anonyymi

      Suosittelen katsottavaksi Teemalta: " Likaista vihreää energiaa". Länsimaat puhdistavat ilmaansa kehitysmaiden kustannuksella. Louhitaan harvinaisia metalleja surkeissa olosuhteissa sähköautojen materiaaleiksi, saastuttaen näiden valtioiden ympäristöä. Politiikot eivät ymmärrä näitä maailmanlaajuisia vaikutuksia. Oma napa on se tärkein taas kerran. Sanonta; "Mikä ei ole silmissä, ei ole mielessä" pitää tässäkin asiassa paikkansa. Globaalisti sähköautot eivät todellakaan ole mikään ratkaisu.

      • Anonyymi

        Nauhoitin tuon ohjelman sillä varmaan Sanna Marin poistattaa sen huomenna heti kanavalta ja vaatii salattavaksi sen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä kaivatussasi

      Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2145
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

      Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      336
      1358
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

      Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1305
    4. 157
      1198
    5. Hitto että tekis

      Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1021
    6. Minä tiedän sen

      Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      958
    7. Minkä kultakimpaleen

      Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      909
    8. Ikävä on häntä

      Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      878
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

      https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      26
      832
    10. Onko kaivattusi

      Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      819
    Aihe