Verisuonet näkyy selvästi

Anonyymi

Onkohan jonkin taudin merkki kun verisuonet näyttää näkyvän selvästi? Tai jonkin vitamiinin puutos kenties?

Olen 34-vuotias, joko alkaa olla normaalia iänkin puolesta, että verisuonet näkyy selvemmin? Näkyy jaloissa, käsissä, jalkaterissä ja rintakehässä.

Ei ole ainakaan koholla.

18

7672

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin ja lisäystä. Iho on vaalea ja olen vuoden aikana tiputtanut painoa 18kg. Raskauden jälkeen kertyi ylipainoa.

      En muista näkyikö ennen verisuonia selvästi kun aina ennen olin normaalipainoinen. Vielä 4kg painoa pois niin painoindeksillä sitten paino normaali.

      Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla olen ollut, voiko se esim. saada verisuonia näkymään?

    • Anonyymi

      Iän myötä iho ohenee ja ihonalainen rasvakerros vähenee. Varsinkin vanhemmilla ihmisillä on hyvin tavallista että verisuonet tulevat selvemmin näkyviksi.
      Et maininnut painoasi. Lihaksikkaassa ja vähärasvaisessa kehossa verisuonet tulevat paremmin esiin.
      En usko että kyseessä olisi mikään sairaus tms. Yksilöllinen ominaisuus ennemminkin.
      Toinen syy voi olla ns. suonikohjut jaloissa. Suonikohjut ovat pintalaskimoiden paikallisia laajentumia, jotka ovat seurausta laskimoveren paineistumisen aiheuttamasta laskimon paikallisesta venytyksestä. Satunnaisesti venytys voi aiheuttaa kivun tunnetta kohjustoon, mutta valtaosa suonikohjuista on oireettomia.

      • Anonyymi

        Tulipa nopeasti vastaus,onkohan joku hoitsu kirjoittelemassa?


      • Anonyymi

        66kg on paino tällä hetkellä ja pituus 158cm. Eli vielä muutama liikakilo löytyy.


    • Anonyymi

      Mä olen tällä hetkellä ylipainoinen ja verisuonet näkyvät selkeästi etenkin kaulalla.
      Mulla on tosin aina ollut suonet pinnassa ja näkyneet reilusti, myös aikoinaan ollessani hoikka.

      Pari kuukautta sitten mulla näkyi suonet todella voimakkaasti kaulalla ja koko rintakehällä, vähän myös olkapäiden suuntaan, ihan kuin ne olisi piirretty jollain tummansinisellä tussilla.
      Se toistui parina eri päivänä.
      Oon ollut pitkään muutenkin huonossa kunnossa että mikä lie oli.

      • Anonyymi

        Niin tussilla ne on siihen piiretty.


      • Anonyymi

        Onko 35.o muka mormaali lämpö ihmisellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko 35.o muka mormaali lämpö ihmisellä?

        sun pitää mennä lääkärille koska sulla ei ole kuumetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sun pitää mennä lääkärille koska sulla ei ole kuumetta.

        En sitä kysynytkään,vaan aikaalhainen lämpö,myös paleltaa.


      • Anonyymi

        Minäkin olen huomannut, että olkapäiden kohdalla näkyy verisuonia. Ei hirveän selvästi, mutta näkyy kuitenkin.


    • Anonyymi

      Mulla on kans nykyään alilämpöä, sellaiset 35 - 36.
      Aiemmin oli pitkäkestoista lievää lämpöilyä, pikkusen yli 37.
      Normaali lämpö on ollut aina 36,6.

      On niinkuin kääntynyt ylösalaisin. Ei kai siitä mitään haittaakaan oo.
      En tosin edes palele, enemmänkin hikoilen etupäässä öisin.

    • Anonyymi

      Ainakin runsas alkoholin käyttö tuo verisuonet pintaan, mutta siitä ei aloittajalla liene kyse.
      Aloin tässä ihan itseäni tutkimaan. Käsien päällä ja jalkapöydissä on suonet pinnassa, ei muualla. Olen kyllä aloittajaa puolta vanhempi.
      Muistan menneisyydessä aikaa, jolloin laihduin reilusti kun kohtasin vastoinkäymisen, oli niin paha olo ettei pystynyt syömään kuin pakosta. Oli lähes aina kylmä ja silloin suonet olivat pinnalla. Eikä vielä ikä painanut enkä ryypännyt.
      Jotta voisiko olla painonpudotuksesi syytä?

      • Anonyymi

        Alkoholia en käytä ollenkaan. Joskus viikonloppuna saatan juoda yhden alkoholittoman oluen.

        Voikohan esim. stressi saada veisuonia selvemmin näkymään? Sitä kyllä kans on ollut pidemmän aikaa.


    • Anonyymi

      Toisilla on verisuonet on enemmin "pinnassa". Toisilla ei näy.
      Ei ole epätavallista.

    • Anonyymi

      Minulla näkyy selvästi verisuonet rintakehässä ja olkapäissä. Ainakin netissä paljon juttua, että liittyy siihen onko kehossa alhainen rasvaprosentti yms.

      En tiedä onko kuinka yleistä, että noissa kohdissa verisuonet näkyy ja etenkin suihkun/saunan jälkeen vielä erittäin selvemmin.

      • Anonyymi

        Mulla ei ole alhainen rasvaprosentti ja silti suonet aina näkyvät selvästi, eli ei kai tuo välttämättä liity rasvaprosenttiin.

        Netissä on paljon juttua vaikka mistä asiasta mutta kaikki ei ole välttämättä luotettavaa tietoa. Kannattaa katsoa etenkin terveystietoja vain asiallisilta ammattisivustoilta.


    • Anonyymi

      Näkyykö kellään sinisiä verisuonia reisien päällä? Onko iho vain niin vaalea, että sen takia erottaa siniset isot suonet selvemmin?

    • Anonyymi

      Sinisiltä suonet näyttävät joka puolella.
      Usein iholla näkyvät suonet ovat pintasuonia, isommat suonet on varmaan syvemmällä.

      Suonet ei näytä punaisilta vaikka veri onkin punaista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe