Voiko 15vuotta sitten tapahtunut sydänpysähdys vielä vaikuttaa?

Anonyymi

Oon 05poika ja mun sydän pysähtyi kun olin syntynyt. Olen kuullut mistä se johtui mutta en täysin muista. Jokin juttu se oli että olin ollut puristuksissa ja ei ollut henki kulkenut. Jokin oli ilmeisesti kaulan ympärille kietoutunut, kun synnyin. Oli kuitenkin saatu käyntiin melkeinpä heti. Ihan kunnossa pitäisi olla, mutta onko siitä voinut jäädä jotain vauriota mitä ei pysty näkemään? Lääkärit sanoo ettei oo mitään ongelmaa, mutta voiko esim pysähtyä nykyään herkemmin kuin muilla, kun on kerran pysähtynyt? Esim, kun olen ajatellut aloittaa juoksemisen ihan harrastuksena niin kannattaako.

4

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et ole ainoa jolla on syntyessään sydän pysähtynyt.
      Kun se ei ole lääkärien mukaankaan millään tavalla haittavaa niin kannattaa uskoa.

Juoksemisesta ja urheilusta yleensäkin on vain enemmän hyötyä kuin haittaa koska liikunta on juuri se joka pitää sydämenkin paremmassa kunnossa.

Älä mietiskele niitä sydänasioita vaan yritä elää täysipainoista elämää nuorena miehenä niin kunto ja vointikin pysyvät hyvinä.

Hienoa kun kirjoitit ja kysyit asiasta niin on itsesikin helpompi olla, tulevaisuutta ajatellen vinkkinä sellainen että jos mikä vaan alkaa mietityttää tai painaa mieltä niin kysy ääneen tai kirjoittamalla, ja kerro miltä tuntuu.
      Se on oikeastaan ainoa keino jolla asioihin tulee helpotusta, ei tarvitse jäädä pohtimaan yksikseen.

• Anonyymi

Tämä oli todella hyvä vastaus.
        Lisään siihen vain.

Säännöllisestä juoksemisesta on hyötyä sydämmen terveydelle, mutta niin kuin kaikki urheilu, kannattaa aloittaa aina rauhallisesti. Ei sydämmen takia pelkästään vaan siksi, ettet polta saman tien itseäsi loppuun ja keho tottuu uutteen harrastukseen.
        Kun pitää ruokailusta, nesteytyksestä ja muista perus tavoista terveellisesti kiinni niin kyllä se sydän jaksaa.
        Älä koskaan vain harrasta urheilua kun on flunssa tai muu virus sairaus tai tulehdus ja pese hampaat joka päivä, niin sydän kiittää. Tämä ohje pätee kaikilla ja monet silti sitä rikkoo, ei kannata.

Huolehtiminen asiasta sitä sydäntä lopulta eniten puristaa ja stressaa. Ei huolta. Lääkärit olisivat kyllä sanoneet jos tarvitsee huolehtia. Ja he suorastaan innostuisivat siitä, että joku olisi valmis omin neuvon harrastamaan juoksemista. Se on yksi parhaista liikuntamuodoista koko kehon hyvinvoinille, jos vain pystyy sitä tehdä. Monilla on huonot polvet tai muut nivelet jo syntyessään, joten juokseminen ei ole helppoa.

Investoi hyvät juoksukengät itsellesi, että jalat pysyy hyvänä niin pystyt juoksemaan koko elämäsi, jos niin haluat. Onnea harrastukseen! Varo liukkaita kelejä! o/

• Anonyymi

Itse en osaa vastata tähän kysymykseen, mutta ainakin olen itse aina ajatellut, että sydän väistämättä vaurioituu, kun pysähtyy. Ja vauriota syntyy niin kauan, kun sydän on pysähtyneenä. Ilmeisesti sulla ei ole kauaa ollut pysähtyneenä niin en tiedä kuinka paljon on ehtinyt tuhoutua.

• Anonyymi

Kun lapsi syntyy ja jos sydän on pysähtynyt jostain syystä niin kyllä lääkärit tarkkaan tutkivat jääkö mahdollisesti jotain vaurioita.

Jos ei mitään todeta niin tuskin on mitään vialla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5356
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3728
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3376
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58