Mitä köyhä voi harrastaa ?

Anonyymi

Eli ilmaisia harrastuksia varmasti löytyy, mitä vinkiä olisi niistä?

28

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kävely on halpa ja hyvä harrastus.

      • Anonyymi

        Köyden punominen kaulan ympäri on hyvä harrastus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyden punominen kaulan ympäri on hyvä harrastus!

        Se voi jopa vähentää köyhien määrää.


    • Anonyymi

      Kävely ja jumppa. Ei ihan ilmainen mutta hyödyllinen harrastus ompelu, voi ostaa palakankaita, saa halvalla.

    • Anonyymi

      Ilmaisissa tai hyvin vähän maksavissa harrastuksissa on vain mielikuvitus rajana. Netin kautta löytyy erilaisilta ilmoituspalstoilta lahjoitetaan osasto ja niistä löytyy monenlaista harrastusvälinettä. Me saatiin mm. ilmaiseksi useampi hyväkuntoinen polkupyörä lahjoituksena, lahjoittaja jopa toi ne polkupyörät meille kotiin!
      Itse harrastan roskiksista dyykkaamista, monasti löytyy ihan hyvää ja arvokastakin tavaraa, jotka sitten myyn. Ihan kiva harrastus, kun pitää hieman aina perehtyä niihin esineisiin ja laatia hyvä ilmoitus nettiin.
      Marjanpoimintaa harrastan, polkupyörällä on mukava polkaista marjamaille ja käydä poimimassa marjat.
      Saan ilmaisia trukinlavoja, niistä teen mm. linnunpönttöjä, kukkalaatikoita ja sisustuslaatikoita, ne menevät hyvin kaupaksi. Olen tehnyt myös muutaman tuhkauurnan ihan harrastuksen vuoksi.
      Lukeminen on ilmaista, kun kirjastosta lainaa kirjat. Olen lainannut kirjastosta myös erilaisia dvd ja cd tallenteita, sekä käyttänyt tutkijahuonetta sukututkimukseen.
      Sukututkimus on mukava harrastus ja on aika pitkälti ilmaista netin kautta, sekä kirjastoa apuna käyttäen.
      Eli onhan näitä. Seurakunnan kirkkokuorossa en jaksa käydä, mutta sielläkin voisin käydä ilmaiseksi.

      • Anonyymi

        Sukututkimus on todella mielenkiintoista! Omasta suvustani löytyy saksalaisia sukujuuria jotka juontavat aina Itävaltaan saakka.


    • Anonyymi

      Kävelylenkki.Voi kerätä talteen tölkit/pullot.
      Kesä-alku syksy olen löytänyt noin 320 tölkkiä/pulloa.

    • Anonyymi

      Kävelyn ja lenkkeilyn lisäksi voi harrastaa lukemista -lainaa kirjoja kirjastosta. Treenaa ulkokuntosaleilla ja raahaa kotiin painavia kiviä nosteltaviksi. Jos on uskossa, niin seurakunnan ryhmiin voi osallistua ilmaiseksi. Sitten on hyväntekeväisyystyö. Ilmaisia harrastuksia löytyy kyllä, jos vain käyttää mielikuvitusta. Vanhoista lamppuja voi käyttää käsityötavarana. Leipominen on melko edullinen harraste, sillä eihän jauhot, margariini, maito ja munat paljoa maksa.

      • Anonyymi

        Ruuanlaitto on hyvä harrastus ja käytännössä myös ilmainen, koska syödä pitää muutenkin ja tekemällä ruokaa itse säästää melkoisesti. Minä harrastan ruuanlaittoa ja kerään ruokaohjeita, tekeillä on jopa keittokirjakin ihan harrastuksena.
        Harrastan myös kirjoittamista, kirjoituksiani on julkaistu useammassa sanomalehdessä ja muutamassa kirjassakin olen ollut mukana kirjoittamassa. Mukava harrastus ja ei maksa yhtään mitään, olen jopa saannut tekijänoikeuksista palkkiotkin.
        Valokuvaaminen on nykyään myös käytännössä ilmaista, kun kännyköissä ja tableteissa hyvät kamerat. Olen lähettänyt ottamiani kuvia sähköpostilla tiedostoina mm. sanomalehtiin ja joistakin kuvista on maksettu pieni palkkiokin.
        Minulla on myös luottamustehtäviä harrastusten puoleen, ihan hyvä harrastus, ei maksa ja luottamustehtävistä maksetaan vielä valtion matkustussäännön mukaisesti kulukorvaukset, jos joutuu matkustamaan.
        Eli onhan näitä, jos vain on halua harrastaa ja aina voi harrastaa liikuntaa. Nytkin illat pimenevät ja kiva katsella tähtitaivasta ja opetella tunnistamaan planeetat ja tähtikuviot taivaalta, ei maksa mitään. Revontulet on myös ilmaisia katseltavia. Pakkasten tullessa läheisiltä järviltä kuuluu "valaiden" ääniä, kun jäät pitävät ääntä, mahtavaa kuunneltavaa ulkoillessa.
        Lintujen bongaus on myös ilmaista, olen monena vuonna osallistunut pihabongaukseen ja seuraan muutenkin lintuja, ilmoitan havaintojani birdlife.fi sivustolle havaintojani. Ilmaista tämäkin!
        Olen myös seurakunnan diakonien kanssa yhteistyössä ihan harrastuksen vuoksi, ilmaista sekin ja sosiaalista toimintaa. Seurakunnista löytyy monenlaista toimintaa ihan ilmaiseksi.
        Talvella voi lumesta tehdä monenlaista taideteosta ja kuvata niitä. Talvella voi myös kerätä jään päältä kaislaa ja tehdä niistä himmeleitä.
        Voi kyllä näitä ilmaisia harrastuksia löytyy vaikka kuinka!


    • Anonyymi

      Kalastaminen mato-ongella on lähes ilmaista, onkilaite maksaa alle euron ja sillä onkii monta vuotta kaloja. Omatekoiset kalanpyydykset kierrätystarpeista on myös ilmaisia, netistä löytyy hyviä ohjeita, niillä kalastaminen vaatii sitten luvat ja ne maksaa.
      Kierrätystarpeista voi askarrella vaikka mitä ilmaiseksi. Vaikka jätepaperista tekee paperimassaa veden kanssa ja siitä muotoilee monenlaista.
      Olen myös kerännyt syksyllä tammenterhoja ja idättänyt niistä tammentaimia. Ilmaista harrastusta sekin. Kerään myös käpyjä läheisistä metsistä hakkuualueilta maanomistajien luvalla, niistä maksetaankin, kun toimittaa kerätyt kävyt karistamolle. Mukava harrastus käpyjen ja terhojen keräyskin, hyvää hyötyliikuntaa ja pientä verotonta tuloakin. Päivässä kerää käpyjä jopa 200€ edestä.

    • Anonyymi

      Monella köyhällä lienee vain harrastuksena kaljan juonti ja tupakointi, ei ymmärretä ilmaisia terveellisiä harrastuksia edes hakea. Ja yhdelle pitää olla paljon ruokaa ja punttisalia isolla rahalla, kun pitää treenata...
      Täällä on nyt listattu vaikka kuinka paljon hyviä ilmaisia harrastuksia, osalla harrastuksista jopa tienaakin vielä hieman.

      Pitkiä polkupyörämatkoja ei kukaan ole vielä ehdottanut. Ne nyt ei välttis ole ihan ilmaisia, mutta ei nyt niin kovin paljoa maksa. Muutama tuttavani on tehnyt hyvinkin pitkiä matkoja polkupyörällä, ulkomaillekin. Kustannukset kuitenkin todella vähäiset ja maailma avartuu.

    • Anonyymi

      Käppäilyt ja pyöräilyt ni itsellä suunniteilla mennä laavulle ehkäpä makkarapaketti mukaan. Jos uimahalli lähellä ja pyytää vaikka sossutädiltä avustuksia. Radio itsellä auki melkein aina. Jos pyöräilee niin kerää tölkit samalla.

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille, annoitte tosi paljon hyviä ideoita!

    • Anonyymi

      En omista kengiä en voi harrastaa mitään. Ei ole varaa uusiin kengiin.

      • Anonyymi

        Mihin olet rahasi hävittänyt? Ilmeisesti juonnut, pelannut ja tupakoinnut... Voit harrastaa paljasjalkakävelyä ja onanointia ;D


      • Anonyymi

        Mikä on kengän koko ???


      • Anonyymi

        Kunhan taas trollaat... Vaikka sinulla ei olisi oikeasti niitä kenkiä, niin on sinulla kuitenkin tietokone ja voi ilman kenkiä kirjoittamista vaikka lehtiin tai harrastaa sukututkimusta. Kesällä voi käydä uimassa tietysti ilman kenkiä. Ilman kenkiä voit täytellä sanaristikoita myös netissä tai käyt jätepaperilaatikolla paljasjaloin hakemassa vanhoja aikakausilehtiä, missä sanaristikoita. Sanaristikoilla voit jopa voittaa hieman rahaa kenkien hankintaan. Onhan sitä monenlaista, mitä voi harrastaa ilman kenkiä.


    • Anonyymi

      Frisbee golf, kiekot 20€ ja riittää vuosiksi. Hyvää ulkoilua ja kävelyä.

    • Anonyymi

      Sanaristikoita voi täytellä ihan ilmaiseksi vaikka netissä ja jätepaperikeräysastiasta voi dyykata lehtiä, missä sanaristikot, jos ei jostain saa tilattua ristikkolehtiä ilmaiseksi.
      Lintujen bongaus on ilmaista ja mukava harrastus vaihtaa havainnoista tietoja toisten harrastajien kanssa. Kirjastoista ja netistä löytyy paljon aineistoa lintujen tunnistamiseen, sekä ääninäytteitä. Tosi koukuttava harrastus ja nykyään valokuvaaminen on edullista, kun digikamerat ja muistikortit.
      Radion kuunteleminen on hyvä harrastus, olen monesta radion kilpailusta voittanut levypalkintoja ym. vuosien varrella. Ulkomaisten kanavien kuuntelu on myös hyvä harrastus.
      Katselen myös netin kautta ilmaiseksi mm. Islannin, Norjan ja Tanskan tv:n ohjelmia.
      Äänikirjoja voi myös kuunnella netin kautta ilmaiseksi, mukava harrastus sekin, kun voi tehdä jotain muutakin siinä samalla, kun kuuntelee äänikirjaa. Kirjastoista voi myös lainata vanhoja radiokuunnelmia, minulla oli lainassa viimeksi Knalli ja sateenvarjo.
      Sauvakävely on käytännössä ilmaista, minullakin vanhat suksisauvat, ilmaiseksi saatu iso nippu sauvoja urheilukaupan loppuvarastosta myymättä jäänneitä suksisauvoja, niistä riitti koko suvulle sauvakävelyyn ;D
      Erikoisten kasvien kasvattaminen on myös ilmainen harrastus, olen kasvattanut monista hedelmistä ja vihanneksista saaduista siemenistä kasveja ihan vain mielenkiinnosta kukkapurkissa. Viinirypäleen siemenistä kasvoi melkoiset pensaat. Arbuusit ja paprikat olen kasvattanut siemenistä, samoin persikat ja monet muut. Tammet ja vaahterat olen kasvattanut maasta löydetyistä siemenistä ja terhoista. Joskus vein tuttaville kyläillessäni heidän luonaan omakotitalossa tai mökillä itse kasvatetun tammen tai vaahteran taimen, nyt ne ovat jo kasvaneet isoiksi puiksi.
      Olen kerännyt myös erilaisten kukkien siemeniä syksyisin ja kasvattanut niistä sitten keväällä taimia.
      Pari vuotta sitten innostuin bataatin kasvatuksesta, ostin kaupasta muutaman bataatin ja idätin niitä muovilaatikoissa, sain muutamasta bataatista tosi paljon istukkaita, jotka istutin kasvimaalle. Kiva harrastus oli sekin.

    • Anonyymi

      Ainakin vähällä rahalla voi harrastaa pienoismallien tekemistä, ei paljoa vaadita, hieman liimaa ja halpa mattopuukko. Maalia jostain muutamia pikkupurkkeja. Pahvia ja muuta pakkausmateriaalia saa ilmaiseksi kaupoista vaikka kuinka.
      Tyhjistä säilykepurkeista voi askarrella monenlaista. Paljon hyvää askartelumateriaalia saa lmaiseksi kaupoista ihan pyytämällä roskikseen heitettävistä pakkausmateriaaleista.

    • Anonyymi

      Löytyipä niitä ilmaisia harrastuksia köyhille ja rikkailla vaikka kuinka.. Moni köyhä vaan taitaa olla niin passiivinen, ettei ilmaiset harrastukset kelpaa. Olut ja tupakka vaan maistuu ongelmapelaamisen ohessa monelle.

      Tästä viestiketjusta vaan nyt oppia ottamaan ilmaisista harrastuksista, niin saattaa sille runkkupellelle löytyä se nainenkin!

      • Anonyymi

        Olis niin ilo vetää sua kunnolla turpaan, koska olet niin typerä ja ennakkoluuloinen. Siinä kaksi asiaa joita vihaan ihmisissä, varsinkin jos ne on samassa. On niitä muitakin.. sinussakin on varmaan muita puolia..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olis niin ilo vetää sua kunnolla turpaan, koska olet niin typerä ja ennakkoluuloinen. Siinä kaksi asiaa joita vihaan ihmisissä, varsinkin jos ne on samassa. On niitä muitakin.. sinussakin on varmaan muita puolia..?

        Tais osua ja upota ;D Totuus on, että monet köyhät ovat todella passiivisia, ei kelpaa ilmaiset harrastukset tai kulttuuritarjonta ym. Olut ja tupakka kyllä kelpaa ihan rahalla ostettuna...
        Naistakaan tämä yksi palstan vakivalittaja ei löydä, vaikka niitäkin on tarjolla ihan ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tais osua ja upota ;D Totuus on, että monet köyhät ovat todella passiivisia, ei kelpaa ilmaiset harrastukset tai kulttuuritarjonta ym. Olut ja tupakka kyllä kelpaa ihan rahalla ostettuna...
        Naistakaan tämä yksi palstan vakivalittaja ei löydä, vaikka niitäkin on tarjolla ihan ilmaiseksi.

        Itseesi osu ja upposi kun kuuntelet sekä uskot yhtä trollia joka täällä palstalla noita aloituksia tekee. Onhan niitäkin jotka uskoo vain Jeesukseen, olet löytänyt näemmmä oman ainoan jumalasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseesi osu ja upposi kun kuuntelet sekä uskot yhtä trollia joka täällä palstalla noita aloituksia tekee. Onhan niitäkin jotka uskoo vain Jeesukseen, olet löytänyt näemmmä oman ainoan jumalasi.

        Ei tässä mistään uskomisista ole kyse, vaan totuus on armoton, että monet köyhät ovat passiivisia, olut ja tupakka maistuu, vähät rahat menee turhuuksiin.


    • Anonyymi

      Onko kukaan maininnut vielä ilmaisista harrastuksista kielten opiskelun. Vieraita kieliä voi opiskella monella lailla ihan ilmaiseksi. Netin ja kirjastojen kautta löytyy monenlaista mahdollisuutta kielten opiskeluun. Kirppareilta voi löytyä muutamalla eurolla kielikurssejakin, niitäkin voi päivittää sitten ilmaiseksi kirjaston koneilla.

      Ilmaisia harrastuksia on myös monet pelit, jos sopivalla porukalla pelataan, vaikka monopolia tai shakkia. Mukavaa yhdessä oloa ja aika kuluu mukavasti.

      Asuin aikoinaan pienessä kaupungissa, missä harrastimme kilpatanssia porukalla (oli meillä rekisteröity yhdistys, että oli uskottavaa toimintaa) , kaupunki antoi yhdeltä koululta liikuntasalin käyttöömme harjoituksiin, sekä jäähallin alakerrasta peilisalin. Tanssikilpailuja varten saimme kaupungilta yhden koulun käyttöömme ja saimme kerättyä hieman rahaakin tuolle tanssiporukan yhdistykselle. Meidän porukka ei osallistunut niihin kilpailuihin muuten, kuin vain järjestäjänä, joten meidän ei tarvinnut hankkia mitään kalliita esiintymisasuja. Harjoituksissa kuljimme ihan arkivaatteissa ja jossain verkkareissa. Oli käytännössä ilmainen harrastus, kun polkupyörällä pääsi harjoituksiin. Monta vuotta meni minullakin siinä harrastuksessa mukavasti ja oli mukavia kavereita!

    • Anonyymi

      Kirjasto on hyvä paikka, sieltä tosiaan saa lainata kirjoja, musiikkia ja elokuvia. Monesti ainakin isommilla paikkakunnilla kirjastoissa on myös usein erilaisia tapahtumia. Joku stand up-koomikko voi käydä heittämäsä keikan, on näyttelyitä jne. Ja ne ei maksa tosiaan mitään ja niissä on tosiaan usein todella mukavia tapahtumia.
      Sitten Turussa ainakin on vuosittain tällainen leffapäivä, missä ympäri kaupunkia esitetään elokuvia, joita saa mennä katsomaan ilmaiseksi. Periaatteessa koko kaupunki on ilmainen leffateatteri sen yhden päivän.
      Työttömien keskuksissa voi kanssa olla aina jotain ilmaista puuhaa, kuten biljardin pelaamista ym ja itse ainakin aikanaan, kun olin hetken aikaa työttömänä, osallistuin yhdessä työttömien keskuksessa järjestettylle kokkauskurssille, mikä oli tietty ilmainen.
      Ja onhan näitä. Ulkoilu, onginta ym ovat ilmaisia. No, mato-onki maksaa kaikkinensa max. 4-5€, mutta sen summan kerää vaikka panttitölkkeinä nopeasti.

    • Anonyymi

      ???

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe