Pekka Sartola: tietyt asiat tapahdutava ennen Jeesuksen paluuta.
Juhani Lauklonen: Jeesus voi tulla koska tahansa.
Toisen oltava väärässä
56
166
Vastaukset
Molemmat ovat väärässä. Aku Ankkakin on todellisempi kuin tuo epäjumalanne kolmasosa.
- Anonyymi
Jeesus sanoi: minä tulen pian. Tuo pian tarkoittaa tässä "yhtäkkiä ja varoittamatta". Jeesus myös kertoi, että Hänen tulonsa ajankohtaa ei tiedä kukaan, ei edes Hän itse. Hetken päättää Jumala.
Jeesus myös kertoi ajan merkeistä jotka tapahtuvat ennen Hänen tuloaan. Ne ovat sen verran yleisiä, että niistä on vaikea päätellä mitään. Aina on ollut sotia, luonnonmullistuksia, itsekkäitä ihmisiä jne..
Kumpikin on siis oikeassa. Tiettyjen asioiden pitää tapahtua. Mutta koska Jeesuksen tulon hetkeä ei tiedä kukaan, niin Hän voi koska tahansa.- Anonyymi
Raamattu ja Paavali kertoo kyllä sen, mitä ensin pitää tapahtua / toteutua !
2. Tessalonikalaiskirje 2
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
Siis nuo asiat pitää toteutua, eli:
1) 3:s temppeli pystyssä ja
2) Siellä kadotuksen lapsen pitää julistautua Jumalaksi !
Mutta tarkkaa päivää eikä hetkeä sitten tiedä kukaan, kuten Sana sanoo !
En voi käsittää sitä, että miksi eivät uskovat tämn vertaa ole Raamattujaan tutkineet ja lukeneet, vaan on vaahdottu Jeesuksen tulemuksesta ja ennusteltu sen ajankohtaa ??? ”Pian” ei suinkaan tarkoita ”yhtäkkiä ja varoittamatta”, vaan ”lyhyen ajan kuluttua”.
Repe.Ruutikallo kirjoitti:
”Pian” ei suinkaan tarkoita ”yhtäkkiä ja varoittamatta”, vaan ”lyhyen ajan kuluttua”.
Sen voi kääntää myös sanalla "äkisti", Keke hyvä. Jeesus tulee äkisti aivan yllättäen. Jo tessalonikan uskoville Jeesuksen tulo oli lohdutus vainon keskellä. Tärkeintä on siis uskovalla olla aina valmiina odottaen öljyä lampussaan.
- Anonyymi
Repe.Ruutikallo kirjoitti:
”Pian” ei suinkaan tarkoita ”yhtäkkiä ja varoittamatta”, vaan ”lyhyen ajan kuluttua”.
Raamattua ei kirjoitettu suomeksi. Enemmistö osa alkukielen tutkijoista on sitä mieltä, että se tarkoittaa tuossa kohdassa "yhtäkkiä". Jeesus itse käyttää toisaalla tulostaan ilmaisua "kuin salaman välähdys". . Toisaalta, raamattu myös kertoo Jumalan aikakäsityksen poikkeavan ihmisen käsityksistä: "tuhat vuotta on kuin yksi päivä".
Teofilus kirjoitti:
Sen voi kääntää myös sanalla "äkisti", Keke hyvä. Jeesus tulee äkisti aivan yllättäen. Jo tessalonikan uskoville Jeesuksen tulo oli lohdutus vainon keskellä. Tärkeintä on siis uskovalla olla aina valmiina odottaen öljyä lampussaan.
Kukapa onkaan tuo hyvä Keke, jolle kuvittelet haastelevasi? Onko nimimerkkini jotenkin epäselvä? 😃
Miksi Raamatussa on sitten käännetty tuo kohta väärin eikä oikein? Suomalainen lukijahan saa aivan virheellisen käsityksen Jeesuksen sanoista.Anonyymi kirjoitti:
Raamattua ei kirjoitettu suomeksi. Enemmistö osa alkukielen tutkijoista on sitä mieltä, että se tarkoittaa tuossa kohdassa "yhtäkkiä". Jeesus itse käyttää toisaalla tulostaan ilmaisua "kuin salaman välähdys". . Toisaalta, raamattu myös kertoo Jumalan aikakäsityksen poikkeavan ihmisen käsityksistä: "tuhat vuotta on kuin yksi päivä".
>Enemmistö osa alkukielen tutkijoista on sitä mieltä, että se tarkoittaa tuossa kohdassa "yhtäkkiä".
Tarkoitatko, että virallisen kirkkoraamattumme kääntäjät edustavat jotain taitamatonta vähemmistöä alkukielten tutkijoista?
Maistuu pikemminkin sellaiselta seliseliltä, että yritätte taivuttaa Raamatun oppinne mukaiseksi, kun se ei sellaisenaan taivu.Teofilus kirjoitti:
Draamatun mukaan iesu lupasi palata jo hänen aikalaistensa elinaikana.
Ilmeisesti jotain meni niinkuin oli arvattavissa alati tunaroivan epäjumalanne toimesta?
- Anonyymi
Tutki itse raamattua. Muodosta oma käsitys. Älä ole perässäjuoksija.
- Anonyymi
Mitä pitää tapahtua ennen Jeesuksen paluuta?
- Anonyymi
Ennen Jeesuksen toista tulemista, on kaikki viimeiset vitsaukset, vihat, vainot, vaivat, ahistukset, sodat, ensin ilmestyy myöskin tuo laiton, ja myöskin pedon kumartamiset.
Pedonmerkkihän on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein että pääsee tempaukseen mukaan, kun Jeesus tulee toisen kerran, sillä Jumalan viha tulee kohdistumaan pedon kumartajiin, josta kolmas enkeli varoittaa.
Omansa Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen.
1234567---
- Anonyymi
Olet kuin pikku lapsi. Tämä palsta ei ole raamattu. Kaikkialla raamatussa on kerrottu ko. asiasta. Helsinkiläisäisiä pitää opettaa kuten ykkösluokkalaisia lukemaan. Hyvin tyypillistä.
- Anonyymi
Ap.t.1:7 Hän sanoi heille: Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, joka Isä oman valtansa voimalla on asettanut. 1Tess.5:1-2 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa; sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
- Anonyymi
Jumalan temppeli on jo maan päällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku pari silmänkääntötemppua hallitseva äijä käy kadulla väittämään olevansa maan päälle palannut jeesus, väkijoukko pistää sellaista välittömästi pataan ja lähettää matkoihinsa kivisateen saattelemana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku pari silmänkääntötemppua hallitseva äijä käy kadulla väittämään olevansa maan päälle palannut jeesus, väkijoukko pistää sellaista välittömästi pataan ja lähettää matkoihinsa kivisateen saattelemana.
Mielikuvitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fyysinen ihminen ei voi asettautua Jumalan Hengelliseen Temppeliin !!!
Hän asettuu rakennettavaan 3:een temppeliin, jota sanotaan Jumalan temppeliksi !
" Kaikkien kansojen rukoushuoneeksi" ilmeisesti, sillä sillä nimikkeellä sen tulevat rakentajat ovat liikkeellä ! Anonyymi kirjoitti:
Fyysinen ihminen ei voi asettautua Jumalan Hengelliseen Temppeliin !!!
Hän asettuu rakennettavaan 3:een temppeliin, jota sanotaan Jumalan temppeliksi !
" Kaikkien kansojen rukoushuoneeksi" ilmeisesti, sillä sillä nimikkeellä sen tulevat rakentajat ovat liikkeellä !Jos halutaan pysyä totuudessa ja siinä, mikä on luotettavaa, voimme luottaa Jeesuksen sanoihin uudistajana:
"Minä hajotan maahan tämän käsillä tehdyn temppelin ja rakennan kolmessa päivässä toisen..." (Joh. 2:19)
Joillekin temppeli edustaa kivirakennusta, toisille ihmisten kehoa ja ylösnousemusta, mutta minulle Jeesuksen ilmoitus merkitsee sitä, että vanhan uskon (käsin tehty) temppeli romahtaa ja nousee uusi Totuuden temppeli.- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Jos halutaan pysyä totuudessa ja siinä, mikä on luotettavaa, voimme luottaa Jeesuksen sanoihin uudistajana:
"Minä hajotan maahan tämän käsillä tehdyn temppelin ja rakennan kolmessa päivässä toisen..." (Joh. 2:19)
Joillekin temppeli edustaa kivirakennusta, toisille ihmisten kehoa ja ylösnousemusta, mutta minulle Jeesuksen ilmoitus merkitsee sitä, että vanhan uskon (käsin tehty) temppeli romahtaa ja nousee uusi Totuuden temppeli.Mitä sekoilet ?
Temppeli hävitettiin jo noin v. 70 tienoilla !
Mutta nyt juutalaiset ovat kovasti aikomassa rakentaa sitä 3:tta temppeliä.
Ja sinnne siis kadotuksen lapsi menee ja julistautuu siellä Jumalaksi, eli matkii Jeesusta !
Jumalan silmissä se maallinen temppeli ei ole Hänen temppelinsä, mutta ihmiset kuitenkin väittävät sitä Jumalan temppeliksi.
Ei ole siis kyse siitä, että mitä kukin ajattelee temppelistä, vaan siitä mitä Raamattu kertoo lopussa tapahtuvan !
KERRATAAN:
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
En voi käsittää sitä, että miksi eivät uskovat tämn vertaa ole Raamattujaan tutkineet ja lukeneet, vaan on vaahdottu Jeesuksen tulemuksesta ja ennusteltu sen ajankohtaa ??? Anonyymi kirjoitti:
Mitä sekoilet ?
Temppeli hävitettiin jo noin v. 70 tienoilla !
Mutta nyt juutalaiset ovat kovasti aikomassa rakentaa sitä 3:tta temppeliä.
Ja sinnne siis kadotuksen lapsi menee ja julistautuu siellä Jumalaksi, eli matkii Jeesusta !
Jumalan silmissä se maallinen temppeli ei ole Hänen temppelinsä, mutta ihmiset kuitenkin väittävät sitä Jumalan temppeliksi.
Ei ole siis kyse siitä, että mitä kukin ajattelee temppelistä, vaan siitä mitä Raamattu kertoo lopussa tapahtuvan !
KERRATAAN:
En voi käsittää sitä, että miksi eivät uskovat tämn vertaa ole Raamattujaan tutkineet ja lukeneet, vaan on vaahdottu Jeesuksen tulemuksesta ja ennusteltu sen ajankohtaa ???>>> Temppeli hävitettiin jo noin v. 70 tienoilla !
Kivestä hakatuilla temppeleillä ei ole mitään merkitystä. Se on yksi palvontapaikka muiden joukossa. Näitä ihmisten rakentamia temppeleitä tulee ja menee, mutta Jeesus puhuu tietenkin vertauskuvin, kuten Sana yleensä.
Saatana tulee julistautumaan herraksi ennen kaikkea ihmisten sydämissä. Tuo jokaisen omaan sydämeen pystytetty vanhan uskon temppeli on se viimeinen temppeli, jonka Jeesus tulee hävittämään lopullisesti. Ilman ihmisten sydämiin pystytettyä temppeliä Saatanalla ei tule enää olemaan valtaa.
Saatanan julistautuminen herraksi ei tietenkään ole yhden yleisötapahtuman varassa jossain temppelissä jollain mäellä, vaan se on pitkä prosessi, jonka aikana Saatana asettuu asumaan ihmisten sydämiin. Koko prosessia voi ajatella pisarana öljyä, joka pienenä putoaa puhtaaseen veteen, mutta levittäytyy ajan myötä hyvin laajalle saastuttaen kaiken mihin koskettaa.
>>> En voi käsittää sitä, että miksi eivät uskovat tämn vertaa ole Raamattujaan tutkineet ja lukeneet, vaan on vaahdottu Jeesuksen tulemuksesta ja ennusteltu sen ajankohtaa ???
Edellisen valossa käy selväksi, mitä Jeesus tarkoitti, kun Hän lupasi tulla pian takaisin, samoin ajankohta: pian on äkkiarvaamatta, kun ihmisten sydämiin pystytetty temppeli on valmis.- Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Temppeli hävitettiin jo noin v. 70 tienoilla !
Kivestä hakatuilla temppeleillä ei ole mitään merkitystä. Se on yksi palvontapaikka muiden joukossa. Näitä ihmisten rakentamia temppeleitä tulee ja menee, mutta Jeesus puhuu tietenkin vertauskuvin, kuten Sana yleensä.
Saatana tulee julistautumaan herraksi ennen kaikkea ihmisten sydämissä. Tuo jokaisen omaan sydämeen pystytetty vanhan uskon temppeli on se viimeinen temppeli, jonka Jeesus tulee hävittämään lopullisesti. Ilman ihmisten sydämiin pystytettyä temppeliä Saatanalla ei tule enää olemaan valtaa.
Saatanan julistautuminen herraksi ei tietenkään ole yhden yleisötapahtuman varassa jossain temppelissä jollain mäellä, vaan se on pitkä prosessi, jonka aikana Saatana asettuu asumaan ihmisten sydämiin. Koko prosessia voi ajatella pisarana öljyä, joka pienenä putoaa puhtaaseen veteen, mutta levittäytyy ajan myötä hyvin laajalle saastuttaen kaiken mihin koskettaa.
>>> En voi käsittää sitä, että miksi eivät uskovat tämn vertaa ole Raamattujaan tutkineet ja lukeneet, vaan on vaahdottu Jeesuksen tulemuksesta ja ennusteltu sen ajankohtaa ???
Edellisen valossa käy selväksi, mitä Jeesus tarkoitti, kun Hän lupasi tulla pian takaisin, samoin ajankohta: pian on äkkiarvaamatta, kun ihmisten sydämiin pystytetty temppeli on valmis.Miten Jeesus voi tulemuksessaan tuhota fyysisen ihmisen ???
Joka on temppelissä ja joka siellä on fyysisesti julistautunut Jumalaksi ???
Ihminen ei voi asettua toiseen ihmiseen, eli Jumalan temppeliin !!!
1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
1. Kor. 3:17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
1. Kor. 6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
Lue nyt edes vähän enemmän sitä Raamattuasi !
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Mitä tapahtuu Herran tullessa ?
Siis kun morsian on noussut Herraa vastaan yläilmoihin !!!
1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.
6 Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.
7 Se on oleva yhtämittaista päivää-Herralle on se tunnettu-ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata. Anonyymi kirjoitti:
Miten Jeesus voi tulemuksessaan tuhota fyysisen ihmisen ???
Joka on temppelissä ja joka siellä on fyysisesti julistautunut Jumalaksi ???
Ihminen ei voi asettua toiseen ihmiseen, eli Jumalan temppeliin !!!
1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
1. Kor. 3:17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
1. Kor. 6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
Lue nyt edes vähän enemmän sitä Raamattuasi !
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Mitä tapahtuu Herran tullessa ?
Siis kun morsian on noussut Herraa vastaan yläilmoihin !!!
1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.
6 Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.
7 Se on oleva yhtämittaista päivää-Herralle on se tunnettu-ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata.Puhumme eri asioista: sinä fyysisistä, minä henkeen liittyvistä ominaisuuksista. Jeesus on jo vastannut kaikkiin esittämiisi kysymyksiin: "Ihminen ei elä ainoastaan leivästä...".
Jos haluat jatkaa toisia päin syljeskelyä - lopettelemme tähän.
( https://keskustelu.suomi24.fi/t/16536824/kauheaa-riehumista-palstalla#comment-103927787 )- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Puhumme eri asioista: sinä fyysisistä, minä henkeen liittyvistä ominaisuuksista. Jeesus on jo vastannut kaikkiin esittämiisi kysymyksiin: "Ihminen ei elä ainoastaan leivästä...".
Jos haluat jatkaa toisia päin syljeskelyä - lopettelemme tähän.
( https://keskustelu.suomi24.fi/t/16536824/kauheaa-riehumista-palstalla#comment-103927787 )No, sinä et uskosta osattomana tiedä etkä ymmärrä Hengellisistä asioita oikeasti mitään.
Miksi siis puhut sellaisista asioista ?
Olet ihan itse sanonut täällä, että et ole uskova.
Miksi siis esität uskovaa yhä vain ? Anonyymi kirjoitti:
No, sinä et uskosta osattomana tiedä etkä ymmärrä Hengellisistä asioita oikeasti mitään.
Miksi siis puhut sellaisista asioista ?
Olet ihan itse sanonut täällä, että et ole uskova.
Miksi siis esität uskovaa yhä vain ?>>> Olet ihan itse sanonut täällä, että et ole uskova.
Toistaiseksi hyvin toiminut muisti pettää nyt kyllä pahemman kerran ja kaipaan apua. Voisitko hyvä ystävä osoittaa väitteesi tueksi paikan, jossa olisin ihan itse jotain sellaista kertonut?- Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Olet ihan itse sanonut täällä, että et ole uskova.
Toistaiseksi hyvin toiminut muisti pettää nyt kyllä pahemman kerran ja kaipaan apua. Voisitko hyvä ystävä osoittaa väitteesi tueksi paikan, jossa olisin ihan itse jotain sellaista kertonut?Eli nyt pitäisi minun kaivaa vanhoja viestejäsi ?
Kun sinä itse heittäännyt muistamattomaksi ! Anonyymi kirjoitti:
Eli nyt pitäisi minun kaivaa vanhoja viestejäsi ?
Kun sinä itse heittäännyt muistamattomaksi !Sirkuksesta puheen ollen:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16364559- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Sirkuksesta puheen ollen:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16364559Keksit siis satuja ja tarinoita omasta päästäsi !
No, enpä ole yllättynyt, sitähän sinä harrastat näissäkin uskon asioissa. Anonyymi kirjoitti:
Keksit siis satuja ja tarinoita omasta päästäsi !
No, enpä ole yllättynyt, sitähän sinä harrastat näissäkin uskon asioissa.Olisi perin outoa jos ihmisen ajatukset tulisivat jostain muusta ruumiinosasta, kuin hänen omasta päästä.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Olisi perin outoa jos ihmisen ajatukset tulisivat jostain muusta ruumiinosasta, kuin hänen omasta päästä.
Heittäännyit sitten lapselliseksi !
Tuollainen saivartelu on ominaista itseriittoiselle pikkulapselle nimittäin ! Anonyymi kirjoitti:
Heittäännyit sitten lapselliseksi !
Tuollainen saivartelu on ominaista itseriittoiselle pikkulapselle nimittäin !Kirjotuksesi alkaa kuulostaa jankuttamiselta, joten siirrytään eteenpäin ja muihin aiheisiin.
- Anonyymi
Matt.25:6 Biblia (1776) Mutta puoli-yönä tuli huuto: katso, ylkä tulee, menkäät ulos häntä vastaan. Puoliyö. 1 keskiyö, klo 24.
- Anonyymi
Jeesus tulee takaisin neljänellä hetkellä, etkä sen vertaa tiedä. Et ole matkalla Karitsan häihin.
Sana ilmoittaa: ei yksikään minun pilkkaajistani ole sitä näkevä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus tulee takaisin neljänellä hetkellä, etkä sen vertaa tiedä. Et ole matkalla Karitsan häihin.
Sana ilmoittaa: ei yksikään minun pilkkaajistani ole sitä näkevä.Missä jakeessa ilmoitus, onko pöhötystä ja alkaako hetkien laskemin klo 18 aikana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana ilmoittaa: ei yksikään minun pilkkaajistani ole sitä näkevä.Pelastuneet adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa, ja yhtä hääjuhlaa. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastuneet adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa, ja yhtä hääjuhlaa. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.
1234567---Kuka pelastaa valehtevat adventistit? Mistä numerosarja on pelastunut?
Anonyymi kirjoitti:
Missä jakeessa ilmoitus, onko pöhötystä ja alkaako hetkien laskemin klo 18 aikana?
En pidä vuorokauden aikoja, kuin vain kuvainnollisina. Onko sitten kyseessä israelissa oleva aika ? Vai mikä?
Jokatapauksessa se tapahtuu suurimmalle osalle ihmisiä yllätykenä. Mutta minä uskon, että Jeesuksen omat aavistavat sen läheisyyden, sillä perusteella mitä Jeesus on ilmoittanut ajasta jolloin se tapahtuu.
Jumala on itse ilmoittanut, millaiset maailman olosuhteet ovat, kun Hän tulee hakemaan omat uudestisyntyneet.
Kannattaa kuunnella Pekka Sartolan viimeisimmät kaksi puhetta jotka hän puhi One Way Mission järjestämässä Israel-tilaisuudessa. Sartolakin on vajavainen tulkitsija ja ei kaikkea tietenkään ymmärrä. Jeesus voi tulla kyllä ihan yllättäen vaikka tänään. Ei hän veikkaile päivämääriä mutta tarkkailee kyllä ajanmerkkejä. Nyt Israel on alkanut tekemään rauhaa arabiemiktaatin ja mulsimivaltioiden kanssa. Se rauha ei tule kestämään. Paavi ja muslimijohtajat ajavat takaa, että vuoteen 2030 maailmassa olisi yksi yhteinen uskonto.
Ja tämä korona saa yrittäjiä ja maailman talouden täysin sekaisin ja kurimukseen. Kristinuskoa vastaan suhtaudutaan entistä vihamielisemmin ja nuoret ihannoivat jopa saatanaa paremmmaksi herraksi kuin Jumalaa. Uskon että pian Raamatun soveltaminen ja sen tsiteeraaminen netissä, jopa Raamatun omistaminen, on samaa kuin vihapuhe. Sukupuolisuus ja perhemallit tuhotaan. Kuunelkaapa Sartolan puheet. Älkää kompastu siihen että hän joskus on sanonut että tiettyjen asioiden tulee tapahtua ennen tempausta. Ei niistä kyllä taida olla enää paljoa tapahtumatta ja voivat tapahtua vielä tempauksen jälkeen. https://youtu.be/L_RqtdpqXBs ja perään https://youtu.be/kiQE5spHJQ8- Anonyymi
Mitä täällä tapahtuu tempauksen jälkeen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä täällä tapahtuu tempauksen jälkeen ?
Googlaa: Raamatun toteutumattomat profetiat
Sartola on hyvin perillä Israelin tapahtumista ja Raamatun ilmoituksesta.
Minä seuraan suurella mielenkiinnolla, mitä hän kertoo tämän hetken tilanteesta.
Jumala on itse ilmoittanut Raamatussa erityisesti Israeliin liittyvät tapahtumat tänä aikana.- Anonyymi
Sartola opettaa väärin. Sartolan opit ovat ilmeisesti arvostettuja valhejuutalaisten keskuudessa.
Tämä maailmanlaajuinen siveettömyys on yksi ajan merkeistä, mitkä on kirjoitettu Raamattuun.
- Anonyymi
On hauskaa öyhöttää Jeesuksesta. Siitä tulee hulvaton olo.
- Anonyymi
Koita olla ilman.
- Anonyymi
Raamattu sanoo, ettei raamattu voi raueta tyhjiin. Emme voisi luottaa annettuun ilmoitukseen, jos jokin raamatussa ennustettu tapahtuma jäisikin tapahtumatta ja Jeesus tulisikin ns. koska tahansa. Niin ei siis käy. Hän tulee vasta tiettyjen tapahtumien jälkeen.
Meitä on myös käsketty seuraamaan merkkejä, ettei Jeesuksen paluun päivä yllättäisi meitä uskovia. Merkit on kerrottu nekin raamatussa, eli siitäkin tiedämme, ettei Jeesus voi tulla koska tahansa. Hän tulee merkkien toteuduttua.
Mutta itseänsä on valvottava joka päivä, sillä oman elämän päättyminen voi olla koska vain edessä ja sitä kautta Jeesuksen kohtaaminen silmästä silmään.
Myös raamattua tulkitaan eri tavoin, mistä syystä Jeesuksen paluun hetki ymmärretään joko oikein tai väärin. - Anonyymi
Laukkonen tarkoittaa, että tempaus ( jeesuksen tulo seurakunnalleen ) voi tapahtua vaikka heti, kun taas Sartola tarkoitti asiayhteydessä Jeesuksen näkyvää paluuta, joka voi tapahtua vasta sen jälkeen, kun Ilmestyskirjassa kerrotut vitsaukset, Jumalan vihan maljat ym. tapahtumat ovat toteutuneet. Niihin kuuluu myös antikristuksen ilmestyminen joka tapahtuu vasta tempauksen jälkeen.
- Anonyymi
On vain yksi Jeesuksen takaisin tulo. Salaiset tempaukset ovat harhaa. Sana ilmoittaa: Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
Jokane voi nähdä ja kuulla, kuinka Jeesus palaa takaisin. - Anonyymi
Mistä se antikristus ilmestyy sen jälkeen kun Jeesus toisessa tulemisessaan vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen, ja kaikki jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään. Niin mistä ilmestyy ?
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä se antikristus ilmestyy sen jälkeen kun Jeesus toisessa tulemisessaan vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen, ja kaikki jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään. Niin mistä ilmestyy ?
1234567---Antikristus nousee jossain vaiheessa tästä nykyisestä maailmanajasta, jossa parhaillaan elämme. Antikristus tulee ensin ja vasta sen jälkeen palaa Kristus ja tempaa uskovat pilviin turvaan häntä vastaan, ei mihinkään taivaaseen asumaan. On vain 1 Kristuksen paluu, julkinen sellainen. Ja tuhat vuotta ollaan maan päällisessä rauhanvaltakunnassa. Näin itse olen koko uskonelämäni ajan uskonut.
Jos sitten erehdyn raamatuntulkinnassani, niin turvaan siihen, että Herra kyllä siltikin korjaa talteen ja tempaisee oikeaan aikaan ja paikkaan, kunhan vain pysyn hänen kanssaan.
Jokainen uskova kuuluu johonkin "tempaususkomus-kategoriaan". Sillä ei loppupeleissä ole mitään merkitystä, miten kukin tästä asiasta uskoo, vaan sillä, että pysyy loppuun asti Kristuksen omana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vain yksi Jeesuksen takaisin tulo. Salaiset tempaukset ovat harhaa. Sana ilmoittaa: Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
Jokane voi nähdä ja kuulla, kuinka Jeesus palaa takaisin.Vääristelet! 1 Kor 15: 51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
Siinä kuvataan kristittyjen tempausta, joka on silmänräpäyksellinen. Seitsemän vuotta myöhemmin me palaamme maan päälle Jeesuksen kanssa. Tempaus tapahtuu yhtäkkiä ja salaa. Paluu Messiaana on kaikkea muuta kuin salainen. Miksi Jeesus tempaisi omansa taivaaseen tultuaan juuri perustamaan valtakuntaansa maan päälle? Olisiko se pikavisiitti vai jättäisikö Jeesus meidät taivaaseen ilman häntä? Ei, nämä ovat selkeästi kaksi eri tapahtumaa.
Teksti, jonka olet ympännyt tuon Raamatun kohdan kanssa yhteen, on aivan eri paikasta, Matteuksen 24. luvusta, ja siinä puhutaan Jeesuksen paluusta aikojen lopussa näkyvästi perustamaan tuhatvuotista valtakuntaansa maan päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokane voi nähdä ja kuulla, kuinka Jeesus palaa takaisin.Tempaus:
1. Kor. 15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
Jeesuksen näkyvä paluu:
Matt. 24:29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Temmatut kootaan taivaan ääristä palaamaan yhdessä Jeesuksen kanssa maan päälle.
Matt. 24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
Miksi revit irti irrallisia Raamatun kohtia, jotka eivät ole kontekstissa keskenään ja vääristelet Raamatun totuutta?
Seurakunnan tempaus ja Kristuksen näkyvä paluu maan päälle ovat 2 erillistä tapahtumaan, joiden välissä on 3,5-7 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tempaus:
1. Kor. 15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
Jeesuksen näkyvä paluu:
Matt. 24:29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Temmatut kootaan taivaan ääristä palaamaan yhdessä Jeesuksen kanssa maan päälle.
Matt. 24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
Miksi revit irti irrallisia Raamatun kohtia, jotka eivät ole kontekstissa keskenään ja vääristelet Raamatun totuutta?
Seurakunnan tempaus ja Kristuksen näkyvä paluu maan päälle ovat 2 erillistä tapahtumaan, joiden välissä on 3,5-7 vuotta.Kolmet ja puolet vuodet ovat menneen talven lumia.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antikristus nousee jossain vaiheessa tästä nykyisestä maailmanajasta, jossa parhaillaan elämme. Antikristus tulee ensin ja vasta sen jälkeen palaa Kristus ja tempaa uskovat pilviin turvaan häntä vastaan, ei mihinkään taivaaseen asumaan. On vain 1 Kristuksen paluu, julkinen sellainen. Ja tuhat vuotta ollaan maan päällisessä rauhanvaltakunnassa. Näin itse olen koko uskonelämäni ajan uskonut.
Jos sitten erehdyn raamatuntulkinnassani, niin turvaan siihen, että Herra kyllä siltikin korjaa talteen ja tempaisee oikeaan aikaan ja paikkaan, kunhan vain pysyn hänen kanssaan.
Jokainen uskova kuuluu johonkin "tempaususkomus-kategoriaan". Sillä ei loppupeleissä ole mitään merkitystä, miten kukin tästä asiasta uskoo, vaan sillä, että pysyy loppuun asti Kristuksen omana.Tämä on tärkeää tunnistaa peto ja pedon merkki, josta kolmasenkeli varoittaa, sillä Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.
1234567---
- Anonyymi
Raamatussa on selvästi kirjoitettu asiat Jes,Hes,Dan ja ilmestyskirjassa. Tietenkään ne eivät avaudu täydellisyydessään sokealle ateistille ja pilkkaajalle. Älkää muuttako Raamatun pyhää sanaa. Jumala ei tarvitse neuvojanne. Hän toivoo,että kaikki pelastuisivat,ottamalla Jeesuksen herrakseen ja syntiensä sovittajaksi.
- Anonyymi
Jeesus tuhoaa antikristuksen tulemuksessaan kun hän tulee noutamaan seurakuntansa iäisiin majoihin.
Antikristus toimii Vatikaanin valaistuimella.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1368019- 615961
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813352Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73103Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101728Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2131719Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3431453Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351212Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931209Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321141