Pienet tulehdukset ennen leikkausta

Anonyymi

Osaatteko sanoa, että aiheuttavatko mahdollisesti muualla kehossa olevat paikalliset tulehdukset riskin infektioille tms komplikaatioille rintojensuurennusleikkauksessa? Tarkoitan esimerkiksi sisäänkasvaneiden ihokarvojen aiheuttamaa karvatupentulehdusta tai silmätulehdusta.

11

340

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yleensä ennen leikkausta otetaan kattavat labrakokeet ja jos nuo pikkutulehdukset ovat nostaneet tulehdusarvoa, kirurgi mahdollisesti harkitsee tilannetta.

Esimerkiksi tekonivelleikkauksessa tuollaiset tulehdukset olisivat ehdoton este leikkaukselle.

• Anonyymi

Missä ottavat kattavat labrat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä ottavat kattavat labrat?

Joko leikkaavan sairaalan labrassa tai yksityispuolella suosittelevat jotain yksityislabraa ja annetaan asiakkaalle lista tarvittavista kokeista, ultraääni- tai mammografiatutkimuksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joko leikkaavan sairaalan labrassa tai yksityispuolella suosittelevat jotain yksityislabraa ja annetaan asiakkaalle lista tarvittavista kokeista, ultraääni- tai mammografiatutkimuksista.

Ortopedisissä leikkauksissa ollaan erityisen tarkkoja. Ne ovat nk. puhtaita leikkauksia. Niveleen ei saa päästä bakteereita.

Vähän epäilen, että kauneustoimenpiteissä ollaan hövelempiä ja välinpitämättömämpiä, asiakkailta halutaan vain rahat.

• Anonyymi

Olin käsioperaatiossa ja ennen sitä otettiin kattavat verikokeet sekä bakteerinäyte nenästä ja nielusta MRSA-bakteerin varalta.
      Tämä ulkomailla jossa asun, mutta ei varmaan eroa paljon Suomen käytännöistä.

• Anonyymi

Ei ennä ehkä Suomessa käytössä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ennä ehkä Suomessa käytössä

Olin menossa tekonivelleikkaukseen ja kun kuulivat että olin ollut ulkomailla leikkauksessa, tekivät MRSA testit. Huvittavinta tuossa oli se että testi oli puhdas, mutta HUS:n sairaalassa johon menin leikattavaksi on esiintynyt sairaalabakteeria.

• Anonyymi

Ruokavaliota pitäisi muuttaa ennen leikkausta, ettei kihti puhkea leikkaus pöydällä!

• Anonyymi

Jos sinulla on silmätulehdus, niin aikuisena ihmisenä varmasti voit ja haluat sen hoitaa pois? Allergiseen silmäoireiluun on omat lääkkeensä, silmien kuivumiseen omat.

Kannattaa varmaan vähentää ihokarvojen ajelua, jos siitä seuraa tulehduksia.

Yksi paikka, missä infektioita voi muhia, on suu. Tokkopa kauneustoimenpiteissä sinnekään kurkataan. Esim. ortopedisissä leikkauksissa vaaditaan hammaslääkärin todistus suun terveydestä.

• Anonyymi

Vähän veikkaan, ettei kauneusleikkaukseen menevät naiset yleisesti ottaen mielellään jätä ajelematta puskia esim sääristä, kainaloista tai bikinirajoilta.

Varmasti aloittaja ymmärtää, että mahdollinen silmätulehdus on hoidettavissa, mutta tässä haettiin takaa sitä, että ovatko juuri ennen leikkauspäivää ilmaantuvat pienet ja paikalliset tulehdukset syy siirtää leikkausta.

• Anonyymi

No ei ole mikään pikku karvatupentulehdus este esim. rintaleikkaukselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      240
      45291
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11223
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      179
      10827
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9691
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8508
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6501
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3190
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2202
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      32
      1525
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1490
    Aihe