Pienet tulehdukset ennen leikkausta

Anonyymi

Osaatteko sanoa, että aiheuttavatko mahdollisesti muualla kehossa olevat paikalliset tulehdukset riskin infektioille tms komplikaatioille rintojensuurennusleikkauksessa? Tarkoitan esimerkiksi sisäänkasvaneiden ihokarvojen aiheuttamaa karvatupentulehdusta tai silmätulehdusta.

11

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yleensä ennen leikkausta otetaan kattavat labrakokeet ja jos nuo pikkutulehdukset ovat nostaneet tulehdusarvoa, kirurgi mahdollisesti harkitsee tilannetta.

Esimerkiksi tekonivelleikkauksessa tuollaiset tulehdukset olisivat ehdoton este leikkaukselle.

• Anonyymi

Missä ottavat kattavat labrat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä ottavat kattavat labrat?

Joko leikkaavan sairaalan labrassa tai yksityispuolella suosittelevat jotain yksityislabraa ja annetaan asiakkaalle lista tarvittavista kokeista, ultraääni- tai mammografiatutkimuksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joko leikkaavan sairaalan labrassa tai yksityispuolella suosittelevat jotain yksityislabraa ja annetaan asiakkaalle lista tarvittavista kokeista, ultraääni- tai mammografiatutkimuksista.

Ortopedisissä leikkauksissa ollaan erityisen tarkkoja. Ne ovat nk. puhtaita leikkauksia. Niveleen ei saa päästä bakteereita.

Vähän epäilen, että kauneustoimenpiteissä ollaan hövelempiä ja välinpitämättömämpiä, asiakkailta halutaan vain rahat.

• Anonyymi

Olin käsioperaatiossa ja ennen sitä otettiin kattavat verikokeet sekä bakteerinäyte nenästä ja nielusta MRSA-bakteerin varalta.
      Tämä ulkomailla jossa asun, mutta ei varmaan eroa paljon Suomen käytännöistä.

• Anonyymi

Ei ennä ehkä Suomessa käytössä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ennä ehkä Suomessa käytössä

Olin menossa tekonivelleikkaukseen ja kun kuulivat että olin ollut ulkomailla leikkauksessa, tekivät MRSA testit. Huvittavinta tuossa oli se että testi oli puhdas, mutta HUS:n sairaalassa johon menin leikattavaksi on esiintynyt sairaalabakteeria.

• Anonyymi

Ruokavaliota pitäisi muuttaa ennen leikkausta, ettei kihti puhkea leikkaus pöydällä!

• Anonyymi

Jos sinulla on silmätulehdus, niin aikuisena ihmisenä varmasti voit ja haluat sen hoitaa pois? Allergiseen silmäoireiluun on omat lääkkeensä, silmien kuivumiseen omat.

Kannattaa varmaan vähentää ihokarvojen ajelua, jos siitä seuraa tulehduksia.

Yksi paikka, missä infektioita voi muhia, on suu. Tokkopa kauneustoimenpiteissä sinnekään kurkataan. Esim. ortopedisissä leikkauksissa vaaditaan hammaslääkärin todistus suun terveydestä.

• Anonyymi

Vähän veikkaan, ettei kauneusleikkaukseen menevät naiset yleisesti ottaen mielellään jätä ajelematta puskia esim sääristä, kainaloista tai bikinirajoilta.

Varmasti aloittaja ymmärtää, että mahdollinen silmätulehdus on hoidettavissa, mutta tässä haettiin takaa sitä, että ovatko juuri ennen leikkauspäivää ilmaantuvat pienet ja paikalliset tulehdukset syy siirtää leikkausta.

• Anonyymi

No ei ole mikään pikku karvatupentulehdus este esim. rintaleikkaukselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe