Osaatteko sanoa, että aiheuttavatko mahdollisesti muualla kehossa olevat paikalliset tulehdukset riskin infektioille tms komplikaatioille rintojensuurennusleikkauksessa? Tarkoitan esimerkiksi sisäänkasvaneiden ihokarvojen aiheuttamaa karvatupentulehdusta tai silmätulehdusta.
Pienet tulehdukset ennen leikkausta
11
174
Vastaukset
- Anonyymi
Yleensä ennen leikkausta otetaan kattavat labrakokeet ja jos nuo pikkutulehdukset ovat nostaneet tulehdusarvoa, kirurgi mahdollisesti harkitsee tilannetta.
Esimerkiksi tekonivelleikkauksessa tuollaiset tulehdukset olisivat ehdoton este leikkaukselle.- Anonyymi
Missä ottavat kattavat labrat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä ottavat kattavat labrat?
Joko leikkaavan sairaalan labrassa tai yksityispuolella suosittelevat jotain yksityislabraa ja annetaan asiakkaalle lista tarvittavista kokeista, ultraääni- tai mammografiatutkimuksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko leikkaavan sairaalan labrassa tai yksityispuolella suosittelevat jotain yksityislabraa ja annetaan asiakkaalle lista tarvittavista kokeista, ultraääni- tai mammografiatutkimuksista.
Ortopedisissä leikkauksissa ollaan erityisen tarkkoja. Ne ovat nk. puhtaita leikkauksia. Niveleen ei saa päästä bakteereita.
Vähän epäilen, että kauneustoimenpiteissä ollaan hövelempiä ja välinpitämättömämpiä, asiakkailta halutaan vain rahat.
- Anonyymi
Olin käsioperaatiossa ja ennen sitä otettiin kattavat verikokeet sekä bakteerinäyte nenästä ja nielusta MRSA-bakteerin varalta.
Tämä ulkomailla jossa asun, mutta ei varmaan eroa paljon Suomen käytännöistä.- Anonyymi
Ei ennä ehkä Suomessa käytössä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ennä ehkä Suomessa käytössä
Olin menossa tekonivelleikkaukseen ja kun kuulivat että olin ollut ulkomailla leikkauksessa, tekivät MRSA testit. Huvittavinta tuossa oli se että testi oli puhdas, mutta HUS:n sairaalassa johon menin leikattavaksi on esiintynyt sairaalabakteeria.
- Anonyymi
Ruokavaliota pitäisi muuttaa ennen leikkausta, ettei kihti puhkea leikkaus pöydällä!
- Anonyymi
Jos sinulla on silmätulehdus, niin aikuisena ihmisenä varmasti voit ja haluat sen hoitaa pois? Allergiseen silmäoireiluun on omat lääkkeensä, silmien kuivumiseen omat.
Kannattaa varmaan vähentää ihokarvojen ajelua, jos siitä seuraa tulehduksia.
Yksi paikka, missä infektioita voi muhia, on suu. Tokkopa kauneustoimenpiteissä sinnekään kurkataan. Esim. ortopedisissä leikkauksissa vaaditaan hammaslääkärin todistus suun terveydestä.- Anonyymi
Vähän veikkaan, ettei kauneusleikkaukseen menevät naiset yleisesti ottaen mielellään jätä ajelematta puskia esim sääristä, kainaloista tai bikinirajoilta.
Varmasti aloittaja ymmärtää, että mahdollinen silmätulehdus on hoidettavissa, mutta tässä haettiin takaa sitä, että ovatko juuri ennen leikkauspäivää ilmaantuvat pienet ja paikalliset tulehdukset syy siirtää leikkausta.
- Anonyymi
No ei ole mikään pikku karvatupentulehdus este esim. rintaleikkaukselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569