Olen syvästi järkyttynyt tästä Suomen

Anonyymi

oikeuslaitoksen toiminnasta. Nyt viimeaikoina on tipahdellut sellaisia uutisia jotka paljastavat sen tosiasian, että Suomen eduskunta/lainsäädäntö, ja tuomarityöskentely sekä syyttäjänlaitos ovat saavuttaneet sellaisen olomuodon, että se ei ansaitse oikeuslaitos nimitystä. Se on totaalisen rappiolla ja tulisikin hävittää vaikka väkivalloin. Äänestäminen ei näköjään tuo koskaan ratkaisua tälle ikuisuuskysymykselle. En olisi ikinä voinut uskoa, että millainen kehitysmaa Suomi voi olla.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/db167bfb-089d-47b9-8e6e-cf1396244be8

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomen oikeuskäytänteitä hämmästellään ympäri maailmaa. Et ole ainoa.

    • Anonyymi

      Eipä ole kuulunut moitteita Euroopan ihmisoikeuskomissiolta. Lavastetusta irakin pakolaisen taposta sen sijaan tuli pyyhkeitä roppakaupalla.

      • Anonyymi

        Eikä pahoittelua, saati väärän tuomion purkamista ole kuulunut! EIT on mätä laitos siinä missä Suomen oikeuslaitoskin nykyisellään. Naisen saa Suomessa tappaa todella halpaan hintaan.


      • Anonyymi

        EU itse on täysi vitsi oikeusvaltioközitteessä. Se ei pidä sopimuksiaan ja ei sallisi Puolan ja Unkarin kansan demokraattisesti valittua linjaa. EU päättää mikä on oikein?
        Samoin Suomessa on rajoitettu sanan- ja uskonnonvapautta, vaihtoehtomediaa hyljeksitään ja valtamedia on hallituksen kannattaja, opposition toimintaa vaikutetaan, oikeuslaitos on idealisoitunut ja käsittelee eriarvoisesti ihmisiä, ihmisiä estetään saamasta työtä ja on menettänyt jopa työnsä arvomaailmansa vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä pahoittelua, saati väärän tuomion purkamista ole kuulunut! EIT on mätä laitos siinä missä Suomen oikeuslaitoskin nykyisellään. Naisen saa Suomessa tappaa todella halpaan hintaan.

        Suomi on maailman ainoa maa missä tappamisesta saa paljousalennuksen. Kaksi raatoa yhden tuomion hinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on maailman ainoa maa missä tappamisesta saa paljousalennuksen. Kaksi raatoa yhden tuomion hinnalla.

        Eikä liene Suomen lisäksi montaa muuta valtiota, joissa on mahdollista istua useampi "elinkautinen" toistuvista murhista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU itse on täysi vitsi oikeusvaltioközitteessä. Se ei pidä sopimuksiaan ja ei sallisi Puolan ja Unkarin kansan demokraattisesti valittua linjaa. EU päättää mikä on oikein?
        Samoin Suomessa on rajoitettu sanan- ja uskonnonvapautta, vaihtoehtomediaa hyljeksitään ja valtamedia on hallituksen kannattaja, opposition toimintaa vaikutetaan, oikeuslaitos on idealisoitunut ja käsittelee eriarvoisesti ihmisiä, ihmisiä estetään saamasta työtä ja on menettänyt jopa työnsä arvomaailmansa vuoksi.

        Minäkin aikoinaan luulin että "Laki kaikille sama" pitää kutinsa tiukassakin paikassa.
        Nyt on luulot karisseet.


    • Anonyymi

      Ihmishenki ei ole missään niin halpa kuin Suomessa. Tämä on ihan yleisesti tiedossa oleva asia.

    • Anonyymi

      Ihmisen taposta vuosi ja kahdeksan kuukautta ja sekin puolittuu ensikertalaisella. JIHUUUUU .... HYVÄ SUOMI..
      Tuomittu määrättiin maksamaan neljälle omaiselle yhteensä 20 000 euroa kärsimyskorvauksia. HIENOA!!!!. Viisi tonnia jokaiselle. Mitähän omaiset aikovat tehdä tuolla valtavalla summalla? Uusi auto vai kesämökki???

      • Anonyymi

        Tuskin tuo paskiainen ikinä mitään kenellekään maksaa. Eihän Suomessa mitään korvauksien maksamispakkoa ole, ei sitä kukaan valvo.


    • Anonyymi

      Sitä saa mitä tilaa. Äänestäkää Perussuomalaisia niin saadaan Suomen oikeusjärjestelmä kuntoon ja tuomiot järjelliselle tasolle.

    • Anonyymi

      Lapsien pahoinpitelyyn tulisi puuttua ankarasti. Sillä lapset toistavat vanhempiensa virheet.
      Lapsien pahoinpitely jättää henkiset arvet lapseen jotka kestävät koko elämän.

      Maassa notkuja Mano de Wit oikeudessa epäiltynä lapsen pahoinpitelystä, Uhri oli ainoastaan 7 vuotias. Mano on ollut oikeudessa useasti. Epäiltynä raiskauksesta, epäiltynä lapsen pahoinpitelystä, epäiltynä pahoinpitelystä, epäiltynä kirjanpito rikoksesta, jne.

      Tälläkin hetkellä Manolla on voimassa oleva tuomio väkivallasta.

      • Anonyymi

        Ja tällä hetkellä sulla on joku pakkomielle ”manosta”? :/

        Ooks sä salaa rakastunut vai mikä?


    • Ymmärrän järkytyksen, mutta en viittausta 'viime aikoihin'. Kuolemantuottamusta koskeva rangaistusasteikko on ollut rikoslaissamme nykymuotoisena vuodesta 1995. Kuolemantuottamuksesta voi saada sakkoa tai vankeutta maksimissaan kaksi vuotta. Tässä on menty lähelle maksimirangaistusta, vuosi ja 8 kk ehdotonta vankeutta.

      • Anonyymi

        On tarpeetonta kertoa mitä lakikirjassa lukee. Kyse on siitä mitä siellä pitäisi lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tarpeetonta kertoa mitä lakikirjassa lukee. Kyse on siitä mitä siellä pitäisi lukea.

        Juuri näin. Suomen lait ovat läpi mätiä ja ne pitää korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tarpeetonta kertoa mitä lakikirjassa lukee. Kyse on siitä mitä siellä pitäisi lukea.

        Kyllä siellä laissa lukee kohdassa törkeä kuolemantuottamus, että voidaan tuomita vankeutta vhintään 4 kk ja enintään 6 vuotta. Siitähän tässä tapauksessa oli todellisuudessa kysymys, mutta tuomari tuomitsi väärin. Syyttäjä valittaa.


      • Anonyymi

        No eihän toi nyt VITTU SOIKOON voi. ITE KÄÄN olla kuolemantuottamus!? :/

        Rikoslaki:
        ” Kuolemantuottamus

        Joka huolimattomuudellaan aiheuttaa toisen kuoleman, on tuomittava kuolemantuottamuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.”

        Mikä tos on ollu muka ”huolimattomuutta”? :)
        Ai sekö, et se unohti pistää patjan sen lattian ja muijansa pään väliin? :/

        Ihan selkee tappo. Sama ku se Kaivopuiston tappokin, jota tutkitaan näköjään samoin kuolemantuottamuksena ja pahoinpitelynä. Koska suojaväri, demlatuomarit ja suvakkipoliisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siellä laissa lukee kohdassa törkeä kuolemantuottamus, että voidaan tuomita vankeutta vhintään 4 kk ja enintään 6 vuotta. Siitähän tässä tapauksessa oli todellisuudessa kysymys, mutta tuomari tuomitsi väärin. Syyttäjä valittaa.

        Ei millään voi olla kumpikaan kuolemantutamuksissa, koska molemmissa esiintyy avainsana ”HUOLIMATTOMUUS”!? Miten muijansa päähän hakkaamisesta saadaan huolimatonta? :/

        Selkee tappo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siellä laissa lukee kohdassa törkeä kuolemantuottamus, että voidaan tuomita vankeutta vhintään 4 kk ja enintään 6 vuotta. Siitähän tässä tapauksessa oli todellisuudessa kysymys, mutta tuomari tuomitsi väärin. Syyttäjä valittaa.

        Kyse on myös siitä että skaala on laaja.
        Jos murhasta voi saada 2-15 vuotta niin tuomari arvioi kuolin tavan mukaan oliko henkilön ihmisarvo 2vuotta vankeutta murhaajalle vai oliko uhrin ihmisarvo 15vuotta vankeutta murhaajalle.

        Eli tuomari päättää ajattelunsa mukaan rangaistuksen ankaruuden. Ihmisarvo on kaupan. Ja eräänä päivänä myös tuomarien oma arvo on saman arvoinen.
        Niinkuin sinä olet tehnyt niin sinulle tehdään sanoo Raamattu.


    • Anonyymi

      Minusta tuo kuulostaa melko isolta tuomiolta kun ajatellaan että sinähän tapettiin oma muija. Keneltä se on pois?

      • Anonyymi

        Totta. Nämä ovat ihan perheen sisäisiä asioita ja niihin ei tartte puuttua kenenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Nämä ovat ihan perheen sisäisiä asioita ja niihin ei tartte puuttua kenenkään.

        Sekä lähes poikkeuksetta nainen on täysin vapaaehtoisesti ja omasta halustaan väkivaltaisessa suhteessa.


      • Anonyymi

        Muijan uudelta mieheltä esim


    • Anonyymi

      Yks asia mikä tässä yllättää, on: Miks IHMEESSÄ ihan KAIKKI feministi- ja naisasiajärjestöt on tosta asiasta ihan hipihiljaa, eikä ees tasa-arvovaltuutettu oo saanu sanaista arkkuaan auki!? :/

      Herää kieltämättä kymysys aviomiehen etnisyydestä? :/

      • Anonyymi

        Tosi hyvä pointti.


    • Anonyymi

      Mutta eikö nämä naiset yleensä itse nauti siitä väkivaltaisesta suhteesta? Vastaavia tapauksia olen läheltä nähnyt, ja useimmiten nainen palaa aina ottamaan turpaansa vaikka suhteesta pääsisi aivan vapaasti pois.

    • Anonyymi

      Ihan sama sinänsä ku suuri osa kuolee muutenkin että mitä ne puuhailee.

    • Anonyymi

      Valtakunnansyyttäjä Toiviainen syyttää ihmisiä vain ideologiansa mukaan, ei juridisesti.

    • Anonyymi

      Ei niin. Tarttuuko Ohisalo toimeen? Noh...

      Ei Suomessa enää lakia noudateta niin että kansalaiset olisivat tasa-arvoisia lain edessä. Lopputulos riippuu siitä kuka sinä olet. Jos kunnolla haluaa rikostella ilman seuraamuksia, kannattaa ryhtyä poliisiksi tai syyttäjäksi. Todisteet katoavat ja hommat suhmuroidaan, erityisesti Espoossa/Länsi-Uudellamaalla.

      • Anonyymi

        Tätä taustaa vasten on naurettavaa että juuri näinä aikoina on keksitty uusi ministeri : Tasa-arvoministeri. Mitäköhän sekin puuhailee?
        Miettii varmaan tapoja kuinka terroristeille saadaan sama elintaso kuin itse ministereillä.


    • Anonyymi

      Käräjäoikeuden päätös. Se muuttuu vielä hovissa.

      • Anonyymi

        Paljonko meinaat, että lieventyy lisää? 6kk?


    • Anonyymi

      Oikeus lähetti selvän viestin ihmishengen arvosta.

    • Anonyymi

      Lainsäädäntö ja tuomarityöskentely peilaavat täydellisesti kansan älykkyyttä. Yksinkertainen kansa ei parempaa voi ansaita.

      • Anonyymi

        Mutta tuomari kunnassa täytyy kehittyä samanlaista älykkyyden terävöitymistä kuin tapahtuu myös kansan parissa. Digiloikka velvoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuomari kunnassa täytyy kehittyä samanlaista älykkyyden terävöitymistä kuin tapahtuu myös kansan parissa. Digiloikka velvoittaa.

        Nyt moni saa kärvistellä digiloikan mii uspuolien paljastuessa


    • Anonyymi

      Suomalaiset eivät osaa äänestää joten nuolkoot haavansa.

    • Anonyymi

      Romanitkaan ei luota Suomen oikeuslaitokseen, hoitavat itse kostomurhat.

    • Anonyymi

      Se on sellasta ja sellaisena tulee pysymäänkin. Tämä on länsimainen käsitys ihmisoikeudesta.

      • Anonyymi

        Toden näköisesti Arman Alitzar ei ota tuota rikosohjelmiinsa. Kuten ei Puotilan kirkon papin puukotusta kirkon edessä . Ehkä 20 vuotta aiemmin ?


    • Anonyymi

      Surullisinta tässä on se kun tuomioistuimet ei tuomitse rikoksia niin tuomion tulee saamaan KOKO yhteiskunta. Eli tuho ja sota on edessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe