Pedon kuva jolle annetaan henki

Anonyymi

Ja tämä hengen saanut kuva puhuu ja saa puheillaan aikaan

Sen että

Ketkä tahansa eivät kumarra pedon kuvaa

Heidät tapetaan.

Mukaelma Joh. Ilm. 13:15:n mukaan. Se kertoo ajasta, joka on pian täällä Herran päivänä ( vuosien aikajakso n. 0, 3,5,tai 7v miinus lyhennys lihojen takia.Antikristus saa vallan ja ihmiset tulevat tarkkaan valvotuiksi digitaaliseen järjestelmään kytkettyinä.

Myöskin yksi uskonto, epäjumalanpalvonta tulee maailmaan ainoaksi hallinnon hyväksymäksi ja tämän hengelliset johtajat toimivat edistäen antikristillistä muutosta saatanalliseen menoon pääsemiseen , antikristillistä yhteiskuntaa rakentaen lyhyeksi ajaksi. Kristinusko toimii " maanalaisesti"(?). Jänskää!

Myöskin suuria ihmeitä tapahtuu saatanan toimesta ja tämä vakuuttaa ihmisiä uushengellistymään saatanan uskontoon epäuskoisia jumalattomia, joissakin jumalattomia jäänee vastustamaan uutta jäjestystä omista syistään. Syinä voi olla monet asiat ihan haluttomuus olla valvonnan kohde tmv..

Tuli mieleen että ihminen on Jumalan kuva. Voisiko ihminen muuttua pedon kuvaksi?

Kuolivatko Nooan aiikalaiset, Jumalan kuviksi luodut, Jumalan kuvina vai synnin muutamina pedon kuvina? Jumala Loi ihmisen mieheksi ja naiseksi valiten kunkin meistä itumme luomisessa sukupuolemme. Minut Jumala loi mieheksi. Mikään ei sitä muuta, ei terävä veitsi eikä hormonitoiminnan manipulointi.

Commandohauis

120

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joh.1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. 1Joh.3:9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. 1Joh.5:18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha. 1Joh.3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä.......

    • Anonyymi

      1Kun.8:46 Jos he tekevät syntiä sinua vastaan - sillä ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee - ja sinä vihastut heihin ja annat heidät vihollisen valtaan, niin että heidän vangitsijansa vievät heidät vangeiksi vihollismaahan kaukaiseen tai läheiseen. 2Aikak.6:36. Sananl.20:9 Kuka voi sanoa: Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synneistäni? Saarn.7:21 Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä syntiä tekisi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Raamattu puhuu maailmasta ja maailman hengestä.
        Ihmiset rakastavat enemmän maailmaa kuin Jumalaa.

        Jaakobin kirje 4:4

        " ....maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. "


    • Anonyymi

      Koska antikristus on myös maallinen ihminen, jonka voima tulee saatanalata, eikö hän silloin ole pedon kuva? Minusta on.

      Antikristus saa myös raamatun mukaan jonkinlaisen kuoliniskun, mutta tokenee siitä.

      • Anonyymi

        Koska antikristus on myös maallinen ihminen, jonka voima tulee saatanalata, eikö hän silloin ole pedon kuva? Minusta on.

        Antikristus saa myös raamatun mukaan jonkinlaisen kuoliniskun, mutta tokenee

        HUPS !!! Se on sama,ei ole maaillinen ihminen,vaan langennut enkeli. (oli valon tuoja planeetoille,elöville).
        Peto hän on ja kuva elää täällä.Lähes puolet maailman kansasta ovat pahoja ja hänen alisteisia.
        Hän leviää kokoajan. Jännää,ettette näe mitä tulee tapahtumaan,ellei joku herää?


    • Anonyymi

      Pekka Sartola piti pari päivää sitten puheen pedonmerkistä ja otti kantaa myös tempausoppeihin. Hän kumosi Petri Paavolan tempausopin ja viittasi kirjaansa, jossa hän on 60 sivun matkalla perustellut asiansa.

      Sen lisäksi Sartola paheksui näitä koronarokotteesta tehtyjä salaliittoteorioita. Kritiikki osuu myös Petri Paavolaan, joka on ahkerasti levittänyt koronaviruksesta ja rokotteista erilaisia salaliittoteorioita.

      On se niin säälittävää, että jotku vielä katselevat Paavolan videoita. Ne on täynnä eksytystä.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16521051/petri-paavolan-virheellinen-tempausoppi#comment-104431430

      • Anonyymi

        Petri Paavolan harhainen oppi tempauksesta 7 ahdistusten vuoden lopulla johtuu siitä, että Paavola yhdistää Jeesuksen omien kokoamisen yhteen Jeesuksen palatessa Öljymäelle ja tempauksen samaksi tapahtumaksi, vaikka niin ei ole.

        Paavali puhuessaan uskovien kokoamisesta yhteen viittasi Jesajan kirjan lukuun 66, jossa puhutaan Jeesuksen omien kokoamisesta yhteen vaunuilla, hevosilla jne. eikä tempaamalla. Sakarjan kirjan luvussa 14 kerrotaan, ettei tempaamista edes tapahdu, kun Jeesus palaa Öljymäelle takaisin. Tämä ei ole ristiriidassa muun Raamatun ilmoituksen mukaan, koska Jeesus tulee ennen lopullista paluutaan hakemaan omansa tempaamalla, mutta paljon aiemmin, kuin Öljymäelle palaamisen hetkellä.

        Tempaus menee Raamatun ilmoituksen mukaan näin:

        1. Kristus tulee ensin hakemaan seurakuntansa tempauksella.

        2. Sitten tulee Antikristus

        3. Ja viimeksi Kristus palaa takaisin TEMMATTUJEN KANSSA. Silloin ei temmata jäännöstä Jeesusta vastaan vaan jäännös haetaan maan kolkilta ihan ajoneuvoilla ja Jerusalemissa olevat pakenevat sotaa omilla jaloillaa, eikä heitä temmata. Paavali tarkoitti uskovien kokoamisella yhteen tätä hetkeä, EI TEMPAUSTA !!

        2 Tess 1:1 Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät KOOTAAN hänen luokseen. Me pyydämme, veljet,

        Paavali viittaa tähän:

        Jes 66:18 Minä saavun KOKOAMAAN kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
        19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen.

        Sakarja kertoo, ettei silloin enää ole tempausta. Sen on tapahtunut jo paljon aiemmin.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavolan harhainen oppi tempauksesta 7 ahdistusten vuoden lopulla johtuu siitä, että Paavola yhdistää Jeesuksen omien kokoamisen yhteen Jeesuksen palatessa Öljymäelle ja tempauksen samaksi tapahtumaksi, vaikka niin ei ole.

        Paavali puhuessaan uskovien kokoamisesta yhteen viittasi Jesajan kirjan lukuun 66, jossa puhutaan Jeesuksen omien kokoamisesta yhteen vaunuilla, hevosilla jne. eikä tempaamalla. Sakarjan kirjan luvussa 14 kerrotaan, ettei tempaamista edes tapahdu, kun Jeesus palaa Öljymäelle takaisin. Tämä ei ole ristiriidassa muun Raamatun ilmoituksen mukaan, koska Jeesus tulee ennen lopullista paluutaan hakemaan omansa tempaamalla, mutta paljon aiemmin, kuin Öljymäelle palaamisen hetkellä.

        Tempaus menee Raamatun ilmoituksen mukaan näin:

        1. Kristus tulee ensin hakemaan seurakuntansa tempauksella.

        2. Sitten tulee Antikristus

        3. Ja viimeksi Kristus palaa takaisin TEMMATTUJEN KANSSA. Silloin ei temmata jäännöstä Jeesusta vastaan vaan jäännös haetaan maan kolkilta ihan ajoneuvoilla ja Jerusalemissa olevat pakenevat sotaa omilla jaloillaa, eikä heitä temmata. Paavali tarkoitti uskovien kokoamisella yhteen tätä hetkeä, EI TEMPAUSTA !!

        2 Tess 1:1 Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät KOOTAAN hänen luokseen. Me pyydämme, veljet,

        Paavali viittaa tähän:

        Jes 66:18 Minä saavun KOKOAMAAN kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
        19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen.

        Sakarja kertoo, ettei silloin enää ole tempausta. Sen on tapahtunut jo paljon aiemmin.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Mihinkä lahkoon kuulut ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkä lahkoon kuulut ?

        Valhejuutalaiset, toraistit eli pakanamessiaaniset valehtelijat melkskaavat palstalla ja vainoavat Paavolaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhejuutalaiset, toraistit eli pakanamessiaaniset valehtelijat melkskaavat palstalla ja vainoavat Paavolaa.

        >> vainoavat <<

        Ei kannattaisi vainota ketään, sillä " itsekullakin asialla on aikansa ja tuomionsa".

        Mutta "milloin pahan teon tuomio ei tule pian, saavat ihmislapset rohkeutta tehdä pahaa", sanoo raamattu, mikä näkyy tälläkin palstalla siten, että samat ihmiset vainoavat tiettyä tahoa uudestaan ja uudestaan.

        Mutta päivät tulevat, jolloin Herra tuomitse lampaan ja lampaan välillä, heidän rangaistusvuotenaan.

        Ei kannata harjaantua harrastamaan pahaa, vaan hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkä lahkoon kuulut ?

        Arvioitko Raamatun tekstiä sen perusteella, minkä lahkon julistaja lukee Raamatusta suoraan tekstiä? Se on hyvin yleinen tapa tukkia korvat totuudelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavolan harhainen oppi tempauksesta 7 ahdistusten vuoden lopulla johtuu siitä, että Paavola yhdistää Jeesuksen omien kokoamisen yhteen Jeesuksen palatessa Öljymäelle ja tempauksen samaksi tapahtumaksi, vaikka niin ei ole.

        Paavali puhuessaan uskovien kokoamisesta yhteen viittasi Jesajan kirjan lukuun 66, jossa puhutaan Jeesuksen omien kokoamisesta yhteen vaunuilla, hevosilla jne. eikä tempaamalla. Sakarjan kirjan luvussa 14 kerrotaan, ettei tempaamista edes tapahdu, kun Jeesus palaa Öljymäelle takaisin. Tämä ei ole ristiriidassa muun Raamatun ilmoituksen mukaan, koska Jeesus tulee ennen lopullista paluutaan hakemaan omansa tempaamalla, mutta paljon aiemmin, kuin Öljymäelle palaamisen hetkellä.

        Tempaus menee Raamatun ilmoituksen mukaan näin:

        1. Kristus tulee ensin hakemaan seurakuntansa tempauksella.

        2. Sitten tulee Antikristus

        3. Ja viimeksi Kristus palaa takaisin TEMMATTUJEN KANSSA. Silloin ei temmata jäännöstä Jeesusta vastaan vaan jäännös haetaan maan kolkilta ihan ajoneuvoilla ja Jerusalemissa olevat pakenevat sotaa omilla jaloillaa, eikä heitä temmata. Paavali tarkoitti uskovien kokoamisella yhteen tätä hetkeä, EI TEMPAUSTA !!

        2 Tess 1:1 Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät KOOTAAN hänen luokseen. Me pyydämme, veljet,

        Paavali viittaa tähän:

        Jes 66:18 Minä saavun KOKOAMAAN kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
        19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen.

        Sakarja kertoo, ettei silloin enää ole tempausta. Sen on tapahtunut jo paljon aiemmin.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Sinä höpötät paljon mutta et perustele Raamatulla. Sinä olet samanlainen väärä profeetta kuin Petri Paavola.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä höpötät paljon mutta et perustele Raamatulla. Sinä olet samanlainen väärä profeetta kuin Petri Paavola.

        >>>Sinä höpötät paljon mutta et perustele Raamatulla. <<<

        Ja hahah!

        Edellä on täysin pätevät Raamatun jakeet perusteluineen. Voisit alkaa lukemaan Raamattua, niin ehkä joskus tietäisit jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Sinä höpötät paljon mutta et perustele Raamatulla. <<<

        Ja hahah!

        Edellä on täysin pätevät Raamatun jakeet perusteluineen. Voisit alkaa lukemaan Raamattua, niin ehkä joskus tietäisit jotain.

        Hahattaja olet, et opettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahattaja olet, et opettaja.

        Sinun lihallisella mielipiteelläsi ei ole tässä asiassa mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavolan harhainen oppi tempauksesta 7 ahdistusten vuoden lopulla johtuu siitä, että Paavola yhdistää Jeesuksen omien kokoamisen yhteen Jeesuksen palatessa Öljymäelle ja tempauksen samaksi tapahtumaksi, vaikka niin ei ole.

        Paavali puhuessaan uskovien kokoamisesta yhteen viittasi Jesajan kirjan lukuun 66, jossa puhutaan Jeesuksen omien kokoamisesta yhteen vaunuilla, hevosilla jne. eikä tempaamalla. Sakarjan kirjan luvussa 14 kerrotaan, ettei tempaamista edes tapahdu, kun Jeesus palaa Öljymäelle takaisin. Tämä ei ole ristiriidassa muun Raamatun ilmoituksen mukaan, koska Jeesus tulee ennen lopullista paluutaan hakemaan omansa tempaamalla, mutta paljon aiemmin, kuin Öljymäelle palaamisen hetkellä.

        Tempaus menee Raamatun ilmoituksen mukaan näin:

        1. Kristus tulee ensin hakemaan seurakuntansa tempauksella.

        2. Sitten tulee Antikristus

        3. Ja viimeksi Kristus palaa takaisin TEMMATTUJEN KANSSA. Silloin ei temmata jäännöstä Jeesusta vastaan vaan jäännös haetaan maan kolkilta ihan ajoneuvoilla ja Jerusalemissa olevat pakenevat sotaa omilla jaloillaa, eikä heitä temmata. Paavali tarkoitti uskovien kokoamisella yhteen tätä hetkeä, EI TEMPAUSTA !!

        2 Tess 1:1 Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät KOOTAAN hänen luokseen. Me pyydämme, veljet,

        Paavali viittaa tähän:

        Jes 66:18 Minä saavun KOKOAMAAN kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.
        19 Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
        20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen.

        Sakarja kertoo, ettei silloin enää ole tempausta. Sen on tapahtunut jo paljon aiemmin.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Petri Paavolasta..ei käy mulle.
        Kiinnitin huomion tempaukseen ..?
        Tiedättekö mikä se on oikeasti?
        Sillä ois parempikin nimi nykyjään,mutta tempaus on ok?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhejuutalaiset, toraistit eli pakanamessiaaniset valehtelijat melkskaavat palstalla ja vainoavat Paavolaa.

        Valhejuutalaiset, toraistit eli pakanamessiaaniset valehtelijat melkskaavat palstalla ja vainoavat Paavolaa.

        Katohhhan,kun pahaa koskee.Pitää syytellä...
        En koskaan ymmärrä teitä lahkolaiset?
        Kaikki uskomme samaan ja silti olemme muka erillaisia,miksi?
        Meillä kaikilla on yhteinen päämäärä ja te ketkä he ,minä,sinä ..loukkamme toisiamme.eri näkemysten kesken.
        Ja me kaikki uskomme Jeesukseen Kristukseen ja hänen Isäänsä !
        Miksi te olette,niin että teidän ja meidän tapamme on oikein,kun meillä on sama osoite!
        Miksi me tai te olemme parempia,miksi me tai te loukkaamme toisiamme RAKKUDEN tähden?
        Raamatusssa puhutaam kilvoittelusta,mutta se ei tarkoita,että te ja me ja he ,jotka uskovat Jesus Kristukseen,että me olisimme toisillemme pahoja tai sananlamme silvaltajia.
        Pyydän anteeksi,olen itsekkin tehnyt sitä. Mutta me olemme samaa silti,uskomme samaan Rakkauteen ja hyvään !
        Antakaa anteeksi !


    • Anonyymi

      Petri Paavola on julkaissut opetus videon pedon merkistä. Paavola väittää, että ensimmäinen peto on pedon valtakunta, mutta Raamatun mukaan se on Antikristus, joka on herännyt kuolleista. Paavola opettaa taas väärin. Paavola yrittää peitellä sitä totuutta, että Antikritus herätetään kuolleista.

      Ilm 13:3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
      ---
      12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.

      Ilm 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.

      • Anonyymi

        Paavola Paavola Paavola; kuule olet pakkokomielteen vallassa ja paha henki pakottaa sinua vainoamaan Paavolaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola Paavola Paavola; kuule olet pakkokomielteen vallassa ja paha henki pakottaa sinua vainoamaan Paavolaa.

        Oikeassa olemisen halu ajaa monia eteenpäin ja saa kuola valuten odottamaan muiden tuomion päivää. Pois se! Sellaiseen ei ole yhtäkään uskovaa kutsuttu. Jokaisen on kerran tehtävä tili itsestään. Ojentamistakin olisi opittava tekemään sanalla ja sävyisyyden hengessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola Paavola Paavola; kuule olet pakkokomielteen vallassa ja paha henki pakottaa sinua vainoamaan Paavolaa.

        Harmittaako sinua, kun lahkojohtajasi tuotokset on havaittu eksytykseksi. Paavola on itse kehottanut koettelmaan oman opetuksensa ja se on koettelussa havaittu eksytykseksi. On hyvä tuoda julki Paavolan harhaopit, jotta muutkin osaisivat varoa Paavolaa. Jos sinä kuulut niitten joukkoon, jotka eivät välitä ollenkaan siitä, että Paavola opettaa koko ajan väärin, niin olet rakastunut valheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeassa olemisen halu ajaa monia eteenpäin ja saa kuola valuten odottamaan muiden tuomion päivää. Pois se! Sellaiseen ei ole yhtäkään uskovaa kutsuttu. Jokaisen on kerran tehtävä tili itsestään. Ojentamistakin olisi opittava tekemään sanalla ja sävyisyyden hengessä.

        Paavolaa on ojennettu edellä sanalla ja sävyisästi. Paavola ei ota vastaan palautetta oli se annaettu sanan mukaisesti, sävyistästi tai sitten muulla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavolaa on ojennettu edellä sanalla ja sävyisästi. Paavola ei ota vastaan palautetta oli se annaettu sanan mukaisesti, sävyistästi tai sitten muulla tavalla.

        Minulla ei ole pakkomiellettä Paavolasta enkä vainoa Paavolaa niin kuin saatanan synagoogan jäsenet tekevät. Mutta en myöskään katso Paavolan videoita, yhden ainoa olen katsonut, niin kuin pahojen henkien valassa oleva pakanamessiaaninen tekee.


      • Anonyymi

        Peto voi olla Saksa. Molemmat maailmansodat aloittanut ja hävinnyt juutalaisten murhaajamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmittaako sinua, kun lahkojohtajasi tuotokset on havaittu eksytykseksi. Paavola on itse kehottanut koettelmaan oman opetuksensa ja se on koettelussa havaittu eksytykseksi. On hyvä tuoda julki Paavolan harhaopit, jotta muutkin osaisivat varoa Paavolaa. Jos sinä kuulut niitten joukkoon, jotka eivät välitä ollenkaan siitä, että Paavola opettaa koko ajan väärin, niin olet rakastunut valheeseen.

        Sinua harmittaa koko ajan, kun sinua ei kuunnella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua harmittaa koko ajan, kun sinua ei kuunnella.

        Kovasti sinäkin kuuntelet ;-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti sinäkin kuuntelet ;-D

        Kerran luettani en ole lukenut kuin alut, koska jo alusta tunnistaa, kuka on taas äänessä, koska toistat samoja kommentteja, samoista asioista. Ei kukaan mukaan varmasti niitä uudestaan ja uudestaan lue läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran luettani en ole lukenut kuin alut, koska jo alusta tunnistaa, kuka on taas äänessä, koska toistat samoja kommentteja, samoista asioista. Ei kukaan mukaan varmasti niitä uudestaan ja uudestaan lue läpi.

        Jaaha!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peto voi olla Saksa. Molemmat maailmansodat aloittanut ja hävinnyt juutalaisten murhaajamaa.

        Peto, jonka kuolinhaava parani, on Rooman keisarikunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peto, jonka kuolinhaava parani, on Rooman keisarikunta.

        >>Peto, jonka kuolinhaava parani, on Rooman keisarikunta.<<

        Tuo on Petri Paavolan harhaoppi. Ensimmäinen peto jonka kuolinhaava, on Antikristuksen liiton yhden valtakunnan kuningas, yksi valtakunnan päistä. Rooman keisarikuntaa se ei voi tarkoittaa, koska Antikristuksen liitto kuvataan 10 kuninkaan liitoksi, jonka yksi kuningas kuolee ja herää kuolleista. Kyse voisi olla Vatikaanin kuninkaasta, koska Antikristus on seitsemän kukkulan kaupungin kuningas. Daniel kuvaa yhden pienen sarven kasvavan suureksi, joten Vatikaanin kuningas se varmaan on. Peto tulee kuitenkin johtamaan Rooman imperiumin tilalle tulevaa 10 kuninkaan liittoa.

        Ilm 13:2 Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
        3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
        ---
        12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
        14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

        Ilm 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Peto, jonka kuolinhaava parani, on Rooman keisarikunta.<<

        Tuo on Petri Paavolan harhaoppi. Ensimmäinen peto jonka kuolinhaava, on Antikristuksen liiton yhden valtakunnan kuningas, yksi valtakunnan päistä. Rooman keisarikuntaa se ei voi tarkoittaa, koska Antikristuksen liitto kuvataan 10 kuninkaan liitoksi, jonka yksi kuningas kuolee ja herää kuolleista. Kyse voisi olla Vatikaanin kuninkaasta, koska Antikristus on seitsemän kukkulan kaupungin kuningas. Daniel kuvaa yhden pienen sarven kasvavan suureksi, joten Vatikaanin kuningas se varmaan on. Peto tulee kuitenkin johtamaan Rooman imperiumin tilalle tulevaa 10 kuninkaan liittoa.

        Ilm 13:2 Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
        3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
        ---
        12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
        14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

        Ilm 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.

        En ole Paavolan opetuslapsi, vaan opettajani on Pyhä Henki, jota valehtelevalla ja hengellisesti sokealla pakanamessiaanisella tyhjänjauhajalla ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole Paavolan opetuslapsi, vaan opettajani on Pyhä Henki, jota valehtelevalla ja hengellisesti sokealla pakanamessiaanisella tyhjänjauhajalla ei ole.

        Tyhhjäönjauhaja, et ilmeisesti osaa lukea. Ilmestyskirjassa on suoraan sanottu, mikä on se, jonka kuolinhaava parani. Miksi et lue???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole Paavolan opetuslapsi, vaan opettajani on Pyhä Henki, jota valehtelevalla ja hengellisesti sokealla pakanamessiaanisella tyhjänjauhajalla ei ole.

        Maailmassa on monta väärää profeettaa ja sinä olet yksi heistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavolaa on ojennettu edellä sanalla ja sävyisästi. Paavola ei ota vastaan palautetta oli se annaettu sanan mukaisesti, sävyistästi tai sitten muulla tavalla.

        >> Paavolaa on ojennettu edellä sanalla ja sävyisästi. <<

        Edellä? Ojentaa kuuluu henkilökohtaisesti, jos ojentamisessa raamattuun yrität vedota.

        Nettipalsta on julkisen lynkkauksen paikka, jota asianosaiset eivät välttämättä edes seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole Paavolan opetuslapsi, vaan opettajani on Pyhä Henki, jota valehtelevalla ja hengellisesti sokealla pakanamessiaanisella tyhjänjauhajalla ei ole.

        Mikä on pakanamessiaaninen tyhjänjauhaja?
        Ja Pyhä Henkikö muka laittaisi palvelijansa suuhun tuollaisia sanoja jaettavaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on pakanamessiaaninen tyhjänjauhaja?
        Ja Pyhä Henkikö muka laittaisi palvelijansa suuhun tuollaisia sanoja jaettavaksi?

        Edellä oleva henkilö ei ole kertonut itsestään, mutta siteeeraa kyllä Jumalan sanaa Raamatusta ihan oikein. Turhaan valitat. Pistä suusi kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Paavolaa on ojennettu edellä sanalla ja sävyisästi. <<

        Edellä? Ojentaa kuuluu henkilökohtaisesti, jos ojentamisessa raamattuun yrität vedota.

        Nettipalsta on julkisen lynkkauksen paikka, jota asianosaiset eivät välttämättä edes seuraa.

        Paavolaa saa koetella julkisesti. Hänen opetuksessa on paljon Raamatun vastaisuuksia ja asiavirheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellä oleva henkilö ei ole kertonut itsestään, mutta siteeeraa kyllä Jumalan sanaa Raamatusta ihan oikein. Turhaan valitat. Pistä suusi kiinni.

        Sinun suusi laittaa Herra itse kiinni ajallaan ja tavallaan. Onneksi. Jaksan odottaa. Sillä Pyhä Henki ei kutsu ketään pakanamessiaaniseksi tyhjänjauhajaksi. Eikä käske ketään niin tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavolaa saa koetella julkisesti. Hänen opetuksessa on paljon Raamatun vastaisuuksia ja asiavirheitä.

        Kyllä. Olet oikeassa, että saa julkisesti koetella sitä, joka julkisesti opettaa. Mutta se ei ole mitään ojentamista, jos kirjoittelet hänestä nettipalstalla, mutta et ota häneen itseensä yhteyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun suusi laittaa Herra itse kiinni ajallaan ja tavallaan. Onneksi. Jaksan odottaa. Sillä Pyhä Henki ei kutsu ketään pakanamessiaaniseksi tyhjänjauhajaksi. Eikä käske ketään niin tehdä.

        >>Sinun suusi laittaa Herra itse kiinni ajallaan ja tavallaan.<<

        Ei laita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Olet oikeassa, että saa julkisesti koetella sitä, joka julkisesti opettaa. Mutta se ei ole mitään ojentamista, jos kirjoittelet hänestä nettipalstalla, mutta et ota häneen itseensä yhteyttä.

        >>Mutta se ei ole mitään ojentamista, jos kirjoittelet hänestä nettipalstalla, mutta et ota häneen itseensä yhteyttä.<<

        Paavolaan ollaan oltu yhteydessä joukolla monta kertaa. Ei ota mitään palautetta vastaan oli se perusteltu kuinka huolellisesti tahansa. Olen hämmästynyt, ettei hän suostu edes korjaamaan ilmiselviä vääriä tietoja, mitä jakaa, vaan aina tulee joku selittely perään ja jatkaa väärän tiedon levittämistä. Sen takia on oikeutettua ottaa asia julkisesti esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Mutta se ei ole mitään ojentamista, jos kirjoittelet hänestä nettipalstalla, mutta et ota häneen itseensä yhteyttä.<<

        Paavolaan ollaan oltu yhteydessä joukolla monta kertaa. Ei ota mitään palautetta vastaan oli se perusteltu kuinka huolellisesti tahansa. Olen hämmästynyt, ettei hän suostu edes korjaamaan ilmiselviä vääriä tietoja, mitä jakaa, vaan aina tulee joku selittely perään ja jatkaa väärän tiedon levittämistä. Sen takia on oikeutettua ottaa asia julkisesti esille.

        Jassoo, ja kostoksi jatkat hänestä jauhaamista netissä? Tulipa tähänkin nyt sitten selvyys, miksi täällä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Sinun suusi laittaa Herra itse kiinni ajallaan ja tavallaan.<<

        Ei laita.

        Kyllä hän laittaa. Hattu on kädessäsi ajan kanssa ja joudut toetamaan itsesi syylliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jassoo, ja kostoksi jatkat hänestä jauhaamista netissä? Tulipa tähänkin nyt sitten selvyys, miksi täällä olet.

        Ei ole kyse kostamisesta, vaan vastuullisesta koettelusta ja muiden varoittamisesta. Tämä on oikeaa evankeliumin mukaista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse kostamisesta, vaan vastuullisesta koettelusta ja muiden varoittamisesta. Tämä on oikeaa evankeliumin mukaista toimintaa.

        Varottaminen on raamatullista, kyllä. Mutta varoittelu ja jankkaaminen eivät ole sama asia.


    • >>Sen lisäksi Sartola paheksui näitä koronarokotteesta tehtyjä salaliittoteorioita. Kritiikki osuu myös Petri Paavolaan, joka on ahkerasti levittänyt koronaviruksesta ja rokotteista erilaisia salaliittoteorioita.>>

      Sartola on aivan selvästi sanonut että virus lähti kiinalaisesta laboratoriosta.

      • Anonyymi

        Ihan oikeasti, valaise nyt minullekin, MITÄ ihmettä me teemme sillä tiedolla, MISTÄ virus on lähtenyt?

        Ihmisen pahuuden jo tiedämme, että se keksii mitä vain muiden pään menoksi ja rakastaa valheita ja kaksinaamaisuutta. Raamatustakin sen tiedämme.


      • Anonyymi

        En kuuntele ketään saarnaajaa joka kehuu maailmaa ja sen piikityksiä. Sellainen on maailman nuoleskelija ja pyrkii olemaan samaa mieltä kuin maailma.


      • Anonyymi

        Pekka Sartola on kristisoinut niitä salaliittoteorioita, joita myös Petri Paavola levittää, että koronarokotteella olisi jotain tekemistä joko pedon merkin kanssa tai muun salaliittojuonen kanssa. Rokotetta kehitetään sen takia, koska viruksesta on tullut pandemia.

        Sartola myös kumoaa Paavolan harhaopit tempauksesta.


    • Anonyymi

      Jos palvoo saatanaa niin mieli ja olemus huokuvat pahuutta kieroutta petosta. Silloin on ikäänkuin pedonkuva.
      Mutta en silti usko että se tässä sitä tarkoittaa.

      Lisäksi on huomioitava että ilmoitus annettiin 2000 vuotta sitten jolloin ei kukaan vielä ollut edes kuullut mitään moottorin ääntä.
      Siihen nähden lentokoneet avaruusalukset TV ja tietokone ovat IHMEITÄ. Ja näiden avulla ihmiskunta ON JO villitty.

      • Anonyymi

        Ilmestyskirjassa mainittua puhuvaa pedon kuvaa on jotkut sanoneet tarkoittavan tv-kuvaa.

        Mutta kun seuraa, mitä yliluonnollista maailmalla on ilmennyt ja ilmenee, kuten Fatiman tanssiva aurinko, itkevät madonnapatsaat, verta vuotavat stigmatisoinnit, öljystä tiukkuvat sormet, meedioistuntojen ektoplasma yms. henkimaailman manifestaatiot, niin olisi outoa, jos lopun ajan puhuva peto ei mitään yliluonnollista tekisi. Eikö raamattukin kerro, että peto hämmästyttää ja vakuuttaa ihmiset "jumalallisuudestaan" ihmeillä ym.?

        Tuskin pelkkä tv-puhe saa kumartamaan ketään tai uskomaan ketään jumalaksi. Tosin voin erehtyäkin, ainakin, jos katselee, miten Aasiassa toimitaan vaikutusvaltaisen johtajan edessä. Tai Hitlerin Saksassa toimittiin. Tai vaikka jossain kultissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyskirjassa mainittua puhuvaa pedon kuvaa on jotkut sanoneet tarkoittavan tv-kuvaa.

        Mutta kun seuraa, mitä yliluonnollista maailmalla on ilmennyt ja ilmenee, kuten Fatiman tanssiva aurinko, itkevät madonnapatsaat, verta vuotavat stigmatisoinnit, öljystä tiukkuvat sormet, meedioistuntojen ektoplasma yms. henkimaailman manifestaatiot, niin olisi outoa, jos lopun ajan puhuva peto ei mitään yliluonnollista tekisi. Eikö raamattukin kerro, että peto hämmästyttää ja vakuuttaa ihmiset "jumalallisuudestaan" ihmeillä ym.?

        Tuskin pelkkä tv-puhe saa kumartamaan ketään tai uskomaan ketään jumalaksi. Tosin voin erehtyäkin, ainakin, jos katselee, miten Aasiassa toimitaan vaikutusvaltaisen johtajan edessä. Tai Hitlerin Saksassa toimittiin. Tai vaikka jossain kultissa.

        Rooman aikana piti kansalaisten mennä kerran vuodessa kumartamaan keisarin patsasta paikallisen kunnan tuomarin toimistoon ja suitsuttamaan hänelle uhri, jolloin heidän piti palvoa keisaria jumalana. Sen Raamattu kieltää ja sen takia moni kristitty joutui vainon kohteeksi, koska he eivät suostuneet kumartamaan epäjumalan patsasta. Lopun ajoilla pedon kuva saattaa olla samanlainen patsas, jonkun rakennuksen katolle pysytytettynä, mitä pitää mennä kumartamaan.


    • Anonyymi

      Petri Paavola selittää pedon merkkiä käsittelevällä videollaan jotain sellaista, että häntä olisi kritisoitu siitä, että hän opettaa enemmän Antikristuksesta kuin Kristuksesta. Se pitää paikkansa, että Paavola mässäilee ja selittää enemmän väärästä kuin oikeasta.

      Paavolan juoni on, että hänen seuraajansa sekoittaisivat Kristuksen ja Antikristuksen keskenään sekä myös oikean ja väärän keskenään. Paavola varoittaa itse tästä, mutta muuten hän puhuu yleisön ympäri niin, että se tapahtuu, mistä Paavola itse varoitti. Todella ovelaa !!

      Paavolan videoitten katsominen on juuri tämän takia hengenvaarallista. Paljon asiavirheitä ja hyvin taitavasti laadittuja valheita. Kirkkokansa niitä katselee, koska se on heidän viikonloppunsa ratto.

      • Anonyymi

        Juurikin näin!

        Petri Paavola on julkaissut opetus videon pedon merkistä. Paavola väittää, että ensimmäinen peto on pedon valtakunta, mutta Raamatun mukaan se on Antikristus, joka on herännyt kuolleista. Paavola opettaa taas väärin. Paavola yrittää peitellä sitä totuutta, että Antikritus herätetään kuolleista.

        Ilm 13:2 Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
        3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
        ---
        12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
        14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

        Ilm 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin!

        Petri Paavola on julkaissut opetus videon pedon merkistä. Paavola väittää, että ensimmäinen peto on pedon valtakunta, mutta Raamatun mukaan se on Antikristus, joka on herännyt kuolleista. Paavola opettaa taas väärin. Paavola yrittää peitellä sitä totuutta, että Antikritus herätetään kuolleista.

        Ilm 13:2 Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
        3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
        ---
        12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
        14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

        Ilm 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.

        Mikä on videon nimi, että voi kuunnella?


      • Anonyymi

        >> Todella ovelaa !! <<

        Olemmeko kaikki täysiä pölkkypäitä sinun mielestäsi opettajien ja julistajien ja raamatun suhteen? Ilman sinua ei kukaan mene perille? Ja minä kun luulin, että se on Kristus, joka vie perille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin!

        Petri Paavola on julkaissut opetus videon pedon merkistä. Paavola väittää, että ensimmäinen peto on pedon valtakunta, mutta Raamatun mukaan se on Antikristus, joka on herännyt kuolleista. Paavola opettaa taas väärin. Paavola yrittää peitellä sitä totuutta, että Antikritus herätetään kuolleista.

        Ilm 13:2 Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
        3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
        ---
        12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
        14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

        Ilm 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.

        "Yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun" ei kyllä viittaa mihinkään yhteen hahmoon. Vai onko antikristuksella ehkä monta päätä sinun mielestäsi?


      • Anonyymi

        Petri Paavola on aiemmin opettanut kivenkovaa, että Antikristus rakentaa temppelin ja aloittaa uhraamisen temppelissä.

        NYT Paavola on kääntänyt takkia 100 % ja sanoo, että Antikristus lopettaa uhraamisen temppelissä, mutta hämäyksen takia. Ja hahahahah!!!

        Paavolalle käy kuin muillekin tahallaan valehteleville, että kun jää kiinni yhdestä valheesta, sitten keksii toisen hätävalheen ja sitten onkin ajautunut jatkuvien hätävalheiden kehään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun" ei kyllä viittaa mihinkään yhteen hahmoon. Vai onko antikristuksella ehkä monta päätä sinun mielestäsi?

        Kaikki kuuluisat ja arvostetut raamatunopettajat selittävät nämä jakeet niin, että Antikristus kuolee surmaniskuun ja Jumala herättää hänet kuolleista, koska Antikristus on Jumalan lähettämä raju eksytys niille, jotka rakastavat vääryyttä.

        Minä olen samaa mieltä. Tässä puhutaan laittomuuden ihmisestä Antikristuksesta, joka kuolee ja herää kuolleista. Asia ei ole tulkinnanvarainen eikä vaikea ymmärtää. Paavola vääristelee tahallaan tätä asiaa.

        2 Tess 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        ---
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Ilm 13:3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
        ---
        12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
        14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

        Ilm 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kuuluisat ja arvostetut raamatunopettajat selittävät nämä jakeet niin, että Antikristus kuolee surmaniskuun ja Jumala herättää hänet kuolleista, koska Antikristus on Jumalan lähettämä raju eksytys niille, jotka rakastavat vääryyttä.

        Minä olen samaa mieltä. Tässä puhutaan laittomuuden ihmisestä Antikristuksesta, joka kuolee ja herää kuolleista. Asia ei ole tulkinnanvarainen eikä vaikea ymmärtää. Paavola vääristelee tahallaan tätä asiaa.

        2 Tess 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        ---
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Ilm 13:3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
        ---
        12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
        14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

        Ilm 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.

        Miten selität sanat YKSI PEDON PÄISTÄ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten selität sanat YKSI PEDON PÄISTÄ?

        Se on yksi 10 kuninkaan liiton kuninkaista, joka on alkuksi pieni, mutta lopulta siitä tulee liittouman johtaja ja Antikristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten selität sanat YKSI PEDON PÄISTÄ?

        Yksi pedon päistä on Antikristus, jolla on paha suu ja silmätkin mainitaan. Kyse on laittomuuden ihmisestä Antikristuksesta. Hän syrjäyttää kolme kuningasta siitä liitosta, jonka Antkritus vahvistaa 10 kuninkaalle.

        "Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse." (Dan 9:27)

        "Sitten minä halusin saada selvän tiedon neljännestä eläimestä, joka oli erilainen kuin kaikki muut, hyvin pelottava, jonka hampaat olivat rautaa ja kynnet pronssia, joka söi ja ruhjoi kaiken ja tallasi tähteet jalkoihinsa. Halusin myös tietää niistä kymmenestä sarvesta, jotka olivat sen päässä, ja vielä siitä sarvesta, joka kasvoi esiin ja jonka tieltä putosi pois kolme sarvea, tuosta sarvesta, jolla oli silmät ja suuria sanoja puhuva suu ja joka näytti muita sarvia suuremmalta." (Dan 7:19,20)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kuuluisat ja arvostetut raamatunopettajat selittävät nämä jakeet niin, että Antikristus kuolee surmaniskuun ja Jumala herättää hänet kuolleista, koska Antikristus on Jumalan lähettämä raju eksytys niille, jotka rakastavat vääryyttä.

        Minä olen samaa mieltä. Tässä puhutaan laittomuuden ihmisestä Antikristuksesta, joka kuolee ja herää kuolleista. Asia ei ole tulkinnanvarainen eikä vaikea ymmärtää. Paavola vääristelee tahallaan tätä asiaa.

        2 Tess 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        ---
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Ilm 13:3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
        ---
        12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
        14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

        Ilm 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.

        >> Kaikki kuuluisat ja arvostetut raamatunopettajat selittävät nämä jakeet niin, että Antikristus kuolee surmaniskuun ja Jumala herättää hänet kuolleista <<

        Olisihan se pitänyt arvata, että tämä on taas kerran tälläinen "kuka meistä on suurin"-kysymys. Samaan lankesivat jo Pietari ja kumppanit aikanaan, vaikka suurin oli heidän nenänsä edessä.

        Suosioko siis kertoo, että on oikeassa?

        Ei. Minun mielestäni raamattu opettaa AIVAN PÄINVASTOIN: nimenomaan niitä herjataan, jotka OVAT totuudellisia, eivätkä he ole MITENKÄÄN suosittuja enemmistön edessä. JEESUS itse oli epäsuosiossa.


    • Anonyymi

      Menen nyt kuuntelemaan Petri Paavolaa, koska hänestä niin kovasti jauhetaan ja minua kiinnostaa kuulla, miksi.

      • Anonyymi

        Paavolan videota katsoo uskonnollisen viihteen kuluttajat, jotka eivät välitä siitä, mikä on totta tai ei, tai sitten eivät edes osaa erottaa näitä kahta asiaa toisistaan.


    • Anonyymi

      Petri ei ole julkaisuust videota pedon merkistä.

      • Anonyymi

        On: "Antikristus ja pedon merkki"


      • Anonyymi

        Petri Paavola on julkaissut opetus videon pedon merkistä. Paavola väittää, että ensimmäinen peto on pedon valtakunta, mutta Raamatun mukaan se on Antikristus, joka on herännyt kuolleista. Paavola opettaa taas väärin. Paavola yrittää peitellä sitä totuutta, että Antikritus herätetään kuolleista.

        Ilm 13:2 Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
        3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
        ---
        12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
        14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

        Ilm 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.

        Petri Paavola on aiemmin opettanut kivenkovaa, että Antikristus rakentaa temppelin ja aloittaa uhraamisen temppelissä.

        NYT Paavola on kääntänyt takkia 100 % ja sanoo, että Antikristus lopettaa uhraamisen temppelissä, mutta hämäyksen takia ja teeskennelläkseen. Ja hahahahah!!!

        Paavolalle käy kuin muillekin tahallaan valehteleville, että kun jää kiinni yhdestä valheesta, sitten keksii toisen hätävalheen ja sitten onkin ajautunut jatkuvien hätävalheiden kehään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On: "Antikristus ja pedon merkki"

        Kiitos. Enpä olisi ilman apuasi löytänyt koko videota, koska Petri Paavolan nimellä en sitä löytänyt, koska julkaisija on SaulusMedia.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola on julkaissut opetus videon pedon merkistä. Paavola väittää, että ensimmäinen peto on pedon valtakunta, mutta Raamatun mukaan se on Antikristus, joka on herännyt kuolleista. Paavola opettaa taas väärin. Paavola yrittää peitellä sitä totuutta, että Antikritus herätetään kuolleista.

        Ilm 13:2 Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
        3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
        ---
        12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
        14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

        Ilm 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.

        Petri Paavola on aiemmin opettanut kivenkovaa, että Antikristus rakentaa temppelin ja aloittaa uhraamisen temppelissä.

        NYT Paavola on kääntänyt takkia 100 % ja sanoo, että Antikristus lopettaa uhraamisen temppelissä, mutta hämäyksen takia ja teeskennelläkseen. Ja hahahahah!!!

        Paavolalle käy kuin muillekin tahallaan valehteleville, että kun jää kiinni yhdestä valheesta, sitten keksii toisen hätävalheen ja sitten onkin ajautunut jatkuvien hätävalheiden kehään.

        Minusta Paavola ei kääntele takkia, vaan tekee parannusta, jos oikeasti ilmenee aihetta. Hän on julkisesti kertonut, että jos hän on erehtynyt, hän on tehnyt asiassa parannuksen. Hän esimerkiksi alunperin vastusti itse sitä paikallisseurakuntaoppia, jota hän nyt itsekin opettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta Paavola ei kääntele takkia, vaan tekee parannusta, jos oikeasti ilmenee aihetta. Hän on julkisesti kertonut, että jos hän on erehtynyt, hän on tehnyt asiassa parannuksen. Hän esimerkiksi alunperin vastusti itse sitä paikallisseurakuntaoppia, jota hän nyt itsekin opettaa.

        Paavolan linjanmuutos on huomattava. Sillä on laajoja vaikutuksia, koska Paavolan linjanmuutos käytännössä mitätöi ne perusteet, millä on aiemmin arvotellut temppeliä ja niitä julkaisuja on lukuisia. Hänen pitäisi ne poistaa ja uudelleen kirjoittaa. Ei näytä ainakaan vielä niin tehneen. Toisaalta tämä antaa aiheen tehdä johtopäätös, että kriittinen keskustelu Paavolan temppelistä tehdyistä salaliittoteorioista on ollut aiheellista. Jos ovat puolustelleet Paavolaa ovat olleet väärässä ainakin perustelujen osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta Paavola ei kääntele takkia, vaan tekee parannusta, jos oikeasti ilmenee aihetta. Hän on julkisesti kertonut, että jos hän on erehtynyt, hän on tehnyt asiassa parannuksen. Hän esimerkiksi alunperin vastusti itse sitä paikallisseurakuntaoppia, jota hän nyt itsekin opettaa.

        Tämä antaa aiheen tehdä johtopäätös, että kriittinen keskustelu Paavolan temppelistä tehdyistä salaliittoteorioista on ollut aiheellista. Jotka ovat puolustelleet Paavolaa, ovat olleet väärässä ainakin perustelujen osalta.


      • Anonyymi

        Mauno Mattila sanoo videollaan Googin sodasta, että Jerusalemin kolmas temppeli tulee olemaa 1000-vuotisen rauhanvaltakunnan temppeli.

        Mattila ei halua ottaa kuitenkaan kantaa Hesekielin kirjan lukuihin 40-48, koska hän sanoi, ettei ymmärrä niitä. Tästä voisi Paavolakin ottaa mallia, että jos jotain ei ymmärrä, niin kannattaa pitää pikemminkin suunsa kiinni, kuin alkaa keksimään omassa lihassa teologiaa, joka ei ole Raamatun ilmoituksen mukainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila sanoo videollaan Googin sodasta, että Jerusalemin kolmas temppeli tulee olemaa 1000-vuotisen rauhanvaltakunnan temppeli.

        Mattila ei halua ottaa kuitenkaan kantaa Hesekielin kirjan lukuihin 40-48, koska hän sanoi, ettei ymmärrä niitä. Tästä voisi Paavolakin ottaa mallia, että jos jotain ei ymmärrä, niin kannattaa pitää pikemminkin suunsa kiinni, kuin alkaa keksimään omassa lihassa teologiaa, joka ei ole Raamatun ilmoituksen mukainen.

        Tomppeleitten temppeli !


    • Anonyymi

      Vieläkös tällä palstalla omaa totuuttaan julistavat kadotustuomioiden julistajat??

    • Anonyymi

      Uskovaisten ongelma, ei koske ateistejä.

    • Anonyymi

      Muuten en asiaan ota kantaa, mutta se on varmaa, ettei uskovia temmata pois maailmasta ennen viimeistä antikristusta.

      Antikristuksia oli jo ensimmäisten kristittyjen aikana ja on ollut sen jälkeenkin, eikä kristittyjä ole mihinkään silti temmattu.

      Miksi sitten yhtäkkiä, viimeisten kristittyjen sukupolven aikana, niin tapahtuisi?

      Varsinkin, kun raamattu selvästi osoittaa, että kristityt joutuvat kaikkien vainoamiksi ja marttyyreitä tulee antikristuksen ajalla.

      • Anonyymi

        >>Muuten en asiaan ota kantaa, mutta se on varmaa, ettei uskovia temmata pois maailmasta ennen viimeistä antikristusta.<<

        Viisaat neitsyet temmataan ennen Antikrituksen vainoja. Sen jälkeen Antikristus alkaa takaa-ajamaan tyhmiä neitsyitä, joista osa tekee parannuksen. Antikristus ei vainoa itseään palvovia pedon merkin ottaneita, mutta Jumalan vihan maljat tuhoavat heidät. Uskovien tempaus on 3,5 vuotta ennen Kristuksen tuloa, mikä on ilmoitettu tässä. Kiinnitä huomiota jakeisiin Ilm 12:5 ja Jes 66:7:

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        Ilm 12:1 Taivaalla näkyi suuri tunnusmerkki: nainen, jolla oli pukunaan aurinko, kuu jalkojen alla ja pään päällä seppeleenä kaksitoista tähteä.
        2 Hän oli raskaana ja huusi tuskissaan synnytyspolttojen vaivaamana.
        3 Toinenkin tunnusmerkki näkyi taivaalla: suuri tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea ja kruunu kaikissa seitsemässä päässä.
        4 Pyrstöllään se pyyhkäisi pois kolmanneksen taivaan tähdistä ja sinkosi ne maahan. Lohikäärme asettui synnyttävän naisen eteen nielaistakseen lapsen heti kun se syntyy.
        5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,
        6 ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.

        Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
        8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
        9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Muuten en asiaan ota kantaa, mutta se on varmaa, ettei uskovia temmata pois maailmasta ennen viimeistä antikristusta.<<

        Viisaat neitsyet temmataan ennen Antikrituksen vainoja. Sen jälkeen Antikristus alkaa takaa-ajamaan tyhmiä neitsyitä, joista osa tekee parannuksen. Antikristus ei vainoa itseään palvovia pedon merkin ottaneita, mutta Jumalan vihan maljat tuhoavat heidät. Uskovien tempaus on 3,5 vuotta ennen Kristuksen tuloa, mikä on ilmoitettu tässä. Kiinnitä huomiota jakeisiin Ilm 12:5 ja Jes 66:7:

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        Ilm 12:1 Taivaalla näkyi suuri tunnusmerkki: nainen, jolla oli pukunaan aurinko, kuu jalkojen alla ja pään päällä seppeleenä kaksitoista tähteä.
        2 Hän oli raskaana ja huusi tuskissaan synnytyspolttojen vaivaamana.
        3 Toinenkin tunnusmerkki näkyi taivaalla: suuri tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea ja kruunu kaikissa seitsemässä päässä.
        4 Pyrstöllään se pyyhkäisi pois kolmanneksen taivaan tähdistä ja sinkosi ne maahan. Lohikäärme asettui synnyttävän naisen eteen nielaistakseen lapsen heti kun se syntyy.
        5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,
        6 ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.

        Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
        8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
        9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi.

        Jatkat satujesi kertomista. "Antikristus alkaa takaa-ajamaan tyhmiä neitsyitä, joista osa tekee parannuksen". Iltasatua pukkaa jo tähän aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkat satujesi kertomista. "Antikristus alkaa takaa-ajamaan tyhmiä neitsyitä, joista osa tekee parannuksen". Iltasatua pukkaa jo tähän aikaan.

        No eipä ollut iltasatua vaan ihan totta. Tämä asia on ilmoitettu samassa Ilmestyskirjan luvussa 12.

        "Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle." (Ilm 12:17)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä ollut iltasatua vaan ihan totta. Tämä asia on ilmoitettu samassa Ilmestyskirjan luvussa 12.

        "Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle." (Ilm 12:17)

        Mitä Jeesuksen vertaus viisaista ja tyhmistä neitsyistä sanoo?

        Vertaus sanoo hyvin oleellisen asian eli sen, että tyhmät neitsyet ovat sellaisia, joita Jeesus ei tunnista: "Minä en tunne teitä". (Matt. 25:12)

        Raamattu myös kertoo selvin sanoin toisaalla, että Jeesus on ovi, jonka kautta pääsee elämään ja pelastukseen sisälle: "Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu". (Joh. 10:9)

        Neitsyt taas on Kristuksen morsian. Tyhmät neitsyet siis ovat sellaisia, jotka ovat kyllä tulleet Herran omiksi, ovathan hekin vertauksen mukaan neitsyitä. Tyhmäthän kolkuttivat vertauksessa ovea Herran nimeä huutaen: "Herra, Herra, avaa meille!" He siis tuntevat Herran nimeltä. Mutta Herra itse ei tunne heitä.

        Keitä Herra ei raamatun itsensä kertoman mukaan tule kerran tuntemaan? Vastaus on: laittomuuden tekijöitä. "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. (Matt. 7:23)

        Tyhmille neitsyille sulkeutuva ovi siis tarkoittaa, että tyhmät, laittomuudessa elävät uskovat, jäävät lopulta pelastuksen ulkopuolelle, koska Jeesus ei tunnista heitä, ei tunne heitä omikseen, koska he ovat tulleet laittomuuden palvelijoiksi.

        Raamattu sanoo:

        "Käsky on lamppu, opetus on valo" (Snl. 6:23)

        "Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa" (Joh. 14:21)

        "Ja tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut". "Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne." (Joh. 15:12, 17)

        "Joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt" (Room. 13:8)

        Ennen kuin Jeesus aloitti puhumaan vertaustaan neitsyistä, hän puhui edellisen luvun lopussa pahasta palvelijasta, jolle määrätään sama osa kuin ulkokullatulle. Ulkokullattu on henkilö, joka suullaan tunnustaa Herraa, vaikka hänen sydämensä on kaukana Herrasta.

        Jeesus jatkoi puhettaan valvomisesta luvussa 25, koska luku alkaa sanoilla "Silloin..." Sana kertoo selvästi, että Jeesusksella oli vielä juttu kesken. Jostain syystä tähän(kin) kohtaan on tehty kirkkoraamatussa lukujako. Vertaukset, jotka Jeesus 24. luvun lopussa puhuu siis jatkuvat vielä 25. luvun alussa, kaikki samaa valvomisen aihetta käsitellen. Neitsyt-vertaus on siis jatkoa aiemmin kerrotuille vertauksille, samaa sarjaa.

        Öljystä, joka on Pyhän Hengen vertauskuva, on tehty monen opettajan suussa neitsyt-vertauksen A ja O. Mutta Kristus on aina A ja O raamatussa, myös Pyhän Hengen työssä.

        Itse en usko, että neitsyt-vertauksella on mitään tekemistä esim. Pyhän Hengen antaminen lahjojen, täyteyden, kasteen, uuudestisyntymisen tai sen puutteen tms. kanssa, niin kuin moni vertausta selittää, vaan sen kanssa, että Pyhä Henki on yksinkertaisesti hiipunut kerran uskoon tulleen uskovan elämästä luopumuksen, synnin yms. seurauksena. Henki on uskovassa siis lähes sammunut. Palo seurata Jeesusta on mennyt. Suuri ensirakkaus ylkään on kadonnut. Uskovasta on tullut tyhmä viisaan sijasta.

        Pyhä Henkihän kirkastaa aina Kristusta ja kasvattaa uskovaa lähemmäs Kristusta ja Kristuksen kaltaisuuteen, jotta olisimme valona ja suolana tässä maailmassa. Vasta toissijaisena tulevat Pyhän Hengen antamat Hengen lahjat yms., joiden niidenkin perimmäinen tarkoitus on kirkastaa Kristusta ja olla työvälineitä Kristuksen palvelemisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Jeesuksen vertaus viisaista ja tyhmistä neitsyistä sanoo?

        Vertaus sanoo hyvin oleellisen asian eli sen, että tyhmät neitsyet ovat sellaisia, joita Jeesus ei tunnista: "Minä en tunne teitä". (Matt. 25:12)

        Raamattu myös kertoo selvin sanoin toisaalla, että Jeesus on ovi, jonka kautta pääsee elämään ja pelastukseen sisälle: "Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu". (Joh. 10:9)

        Neitsyt taas on Kristuksen morsian. Tyhmät neitsyet siis ovat sellaisia, jotka ovat kyllä tulleet Herran omiksi, ovathan hekin vertauksen mukaan neitsyitä. Tyhmäthän kolkuttivat vertauksessa ovea Herran nimeä huutaen: "Herra, Herra, avaa meille!" He siis tuntevat Herran nimeltä. Mutta Herra itse ei tunne heitä.

        Keitä Herra ei raamatun itsensä kertoman mukaan tule kerran tuntemaan? Vastaus on: laittomuuden tekijöitä. "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. (Matt. 7:23)

        Tyhmille neitsyille sulkeutuva ovi siis tarkoittaa, että tyhmät, laittomuudessa elävät uskovat, jäävät lopulta pelastuksen ulkopuolelle, koska Jeesus ei tunnista heitä, ei tunne heitä omikseen, koska he ovat tulleet laittomuuden palvelijoiksi.

        Raamattu sanoo:

        "Käsky on lamppu, opetus on valo" (Snl. 6:23)

        "Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa" (Joh. 14:21)

        "Ja tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut". "Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne." (Joh. 15:12, 17)

        "Joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt" (Room. 13:8)

        Ennen kuin Jeesus aloitti puhumaan vertaustaan neitsyistä, hän puhui edellisen luvun lopussa pahasta palvelijasta, jolle määrätään sama osa kuin ulkokullatulle. Ulkokullattu on henkilö, joka suullaan tunnustaa Herraa, vaikka hänen sydämensä on kaukana Herrasta.

        Jeesus jatkoi puhettaan valvomisesta luvussa 25, koska luku alkaa sanoilla "Silloin..." Sana kertoo selvästi, että Jeesusksella oli vielä juttu kesken. Jostain syystä tähän(kin) kohtaan on tehty kirkkoraamatussa lukujako. Vertaukset, jotka Jeesus 24. luvun lopussa puhuu siis jatkuvat vielä 25. luvun alussa, kaikki samaa valvomisen aihetta käsitellen. Neitsyt-vertaus on siis jatkoa aiemmin kerrotuille vertauksille, samaa sarjaa.

        Öljystä, joka on Pyhän Hengen vertauskuva, on tehty monen opettajan suussa neitsyt-vertauksen A ja O. Mutta Kristus on aina A ja O raamatussa, myös Pyhän Hengen työssä.

        Itse en usko, että neitsyt-vertauksella on mitään tekemistä esim. Pyhän Hengen antaminen lahjojen, täyteyden, kasteen, uuudestisyntymisen tai sen puutteen tms. kanssa, niin kuin moni vertausta selittää, vaan sen kanssa, että Pyhä Henki on yksinkertaisesti hiipunut kerran uskoon tulleen uskovan elämästä luopumuksen, synnin yms. seurauksena. Henki on uskovassa siis lähes sammunut. Palo seurata Jeesusta on mennyt. Suuri ensirakkaus ylkään on kadonnut. Uskovasta on tullut tyhmä viisaan sijasta.

        Pyhä Henkihän kirkastaa aina Kristusta ja kasvattaa uskovaa lähemmäs Kristusta ja Kristuksen kaltaisuuteen, jotta olisimme valona ja suolana tässä maailmassa. Vasta toissijaisena tulevat Pyhän Hengen antamat Hengen lahjat yms., joiden niidenkin perimmäinen tarkoitus on kirkastaa Kristusta ja olla työvälineitä Kristuksen palvelemisessa.

        >>Neitsyt taas on Kristuksen morsian. Tyhmät neitsyet siis ovat sellaisia, jotka ovat kyllä tulleet Herran omiksi<<

        Ei pidä paikkansa.

        Viisaissa ja tymissä neitsyissä on se yhteistä, että kumpikin ryhmä tunnustaa uskonsa Jeesukseen Kristukseen.

        Viisaat eroavat tyhmistä siten, että viisaat ovat uudestisyntyneet vedestä ja Pyhästä Hengestä, mikä näkyy heissä Jumalan tahdon tekemisenä.

        Tyhmät eivät ole tehneet parannusta ja eivät muutenkaan tee Jumalan tahtoa, joten he huutaessaan Jeeukselle "Herra, Herra" eivät pääse taivasten porteista sisälle, vaan joutuvat kadotukseen.

        Suurin osa kristityistä uskovista on tyhmiä neitsyitä, koska vain hyvin pieni osa uskovista on tehnyt parannuksen ja Jumalan tahdon, joten viisaita neitsyitä on myös hyvin pieni osa kaikista kristityistä.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        ---
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Luuk 13:22 Jeesus vaelsi kohti Jerusalemia. Hän kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti.
        23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Neitsyt taas on Kristuksen morsian. Tyhmät neitsyet siis ovat sellaisia, jotka ovat kyllä tulleet Herran omiksi<<

        Ei pidä paikkansa.

        Viisaissa ja tymissä neitsyissä on se yhteistä, että kumpikin ryhmä tunnustaa uskonsa Jeesukseen Kristukseen.

        Viisaat eroavat tyhmistä siten, että viisaat ovat uudestisyntyneet vedestä ja Pyhästä Hengestä, mikä näkyy heissä Jumalan tahdon tekemisenä.

        Tyhmät eivät ole tehneet parannusta ja eivät muutenkaan tee Jumalan tahtoa, joten he huutaessaan Jeeukselle "Herra, Herra" eivät pääse taivasten porteista sisälle, vaan joutuvat kadotukseen.

        Suurin osa kristityistä uskovista on tyhmiä neitsyitä, koska vain hyvin pieni osa uskovista on tehnyt parannuksen ja Jumalan tahdon, joten viisaita neitsyitä on myös hyvin pieni osa kaikista kristityistä.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        ---
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Luuk 13:22 Jeesus vaelsi kohti Jerusalemia. Hän kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti.
        23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

        Sinun tulkintasi mukaan toiset vertauksessa ovat neitsyitä, toiset ei-neitsyitä. Mutta ei raamattu niin sano vertauksessa.

        Raamattu sanoo, että molemmat ovat neitsyitä, siis molemmat ovat Herran morsiamia. Morsian viittaa aina Herran seuraajiin, ei koskaan jumalattomiin.

        Toiset neitsyet, Herran omat, siis ovat viisaita, toiset tyhmiä. Näkeehän sen nyt omilla silmilläänkin seurakunnissa, kuinka osa uskovista on palavia, toiset hyvin maallistuneita, ensirakkautensa menettäneitä ja ulkokultaisia.

        Vain parannuksenteko-osuus meni oikein tulkinnassasi. Tyhmät uskovat eivät tehneet parannusta tilanteessaan. Siitä taidettiin olla yhtä mieltä. Vähän vain eri sanoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tulkintasi mukaan toiset vertauksessa ovat neitsyitä, toiset ei-neitsyitä. Mutta ei raamattu niin sano vertauksessa.

        Raamattu sanoo, että molemmat ovat neitsyitä, siis molemmat ovat Herran morsiamia. Morsian viittaa aina Herran seuraajiin, ei koskaan jumalattomiin.

        Toiset neitsyet, Herran omat, siis ovat viisaita, toiset tyhmiä. Näkeehän sen nyt omilla silmilläänkin seurakunnissa, kuinka osa uskovista on palavia, toiset hyvin maallistuneita, ensirakkautensa menettäneitä ja ulkokultaisia.

        Vain parannuksenteko-osuus meni oikein tulkinnassasi. Tyhmät uskovat eivät tehneet parannusta tilanteessaan. Siitä taidettiin olla yhtä mieltä. Vähän vain eri sanoin.

        >>>Sinun tulkintasi mukaan toiset vertauksessa ovat neitsyitä, toiset ei-neitsyitä. Mutta ei raamattu niin sano vertauksessa.<<<

        En minä mitään tulkitse. Kumpikin ryhmä ovat neitsyitä, joista vain viisaat pelastuvat mutta tyhmät eivät. Tyhmät eivät pelastu, vaikka he tunnustavat uskonsa Jeesukseen Kristukseen, KOSKA HE EIVÄT TEHNEET JUMALAN TAHTOA. Jos olisit lukenut siteeraamani jakeet, niin olisit tämän tajunnut. Näillä kolmella kohdalla on suora yhteys toisiinsa.

        Matt 25:10 Mutta kun he olivat ostamassa öljyä, sulhanen tuli. Ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssaan häätaloon, ja ovi suljettiin.
        11 Jonkin ajan kuluttua toisetkin saapuivat sinne ja huusivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
        12 Mutta hän vastasi: 'Totisesti, minä en tunne teitä.'

        Luuk 13:25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'
        ---
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'

        Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tulkintasi mukaan toiset vertauksessa ovat neitsyitä, toiset ei-neitsyitä. Mutta ei raamattu niin sano vertauksessa.

        Raamattu sanoo, että molemmat ovat neitsyitä, siis molemmat ovat Herran morsiamia. Morsian viittaa aina Herran seuraajiin, ei koskaan jumalattomiin.

        Toiset neitsyet, Herran omat, siis ovat viisaita, toiset tyhmiä. Näkeehän sen nyt omilla silmilläänkin seurakunnissa, kuinka osa uskovista on palavia, toiset hyvin maallistuneita, ensirakkautensa menettäneitä ja ulkokultaisia.

        Vain parannuksenteko-osuus meni oikein tulkinnassasi. Tyhmät uskovat eivät tehneet parannusta tilanteessaan. Siitä taidettiin olla yhtä mieltä. Vähän vain eri sanoin.

        >>Raamattu sanoo, että molemmat ovat neitsyitä, siis molemmat ovat Herran morsiamia <<

        Tuo lause on täysin väärää opetusta, koska tyhmistä neitsyistä ei tullut Herran morsiamia. Heidät jätettiin hääjuhlan ulkopuolelle. Vain viisaista neitsyistä tuli Herran morsiamia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Sinun tulkintasi mukaan toiset vertauksessa ovat neitsyitä, toiset ei-neitsyitä. Mutta ei raamattu niin sano vertauksessa.<<<

        En minä mitään tulkitse. Kumpikin ryhmä ovat neitsyitä, joista vain viisaat pelastuvat mutta tyhmät eivät. Tyhmät eivät pelastu, vaikka he tunnustavat uskonsa Jeesukseen Kristukseen, KOSKA HE EIVÄT TEHNEET JUMALAN TAHTOA. Jos olisit lukenut siteeraamani jakeet, niin olisit tämän tajunnut. Näillä kolmella kohdalla on suora yhteys toisiinsa.

        Matt 25:10 Mutta kun he olivat ostamassa öljyä, sulhanen tuli. Ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssaan häätaloon, ja ovi suljettiin.
        11 Jonkin ajan kuluttua toisetkin saapuivat sinne ja huusivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
        12 Mutta hän vastasi: 'Totisesti, minä en tunne teitä.'

        Luuk 13:25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'
        ---
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'

        Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Sanoit, että viisaat ovat uudestisyntyneet vedestä ja Pyhästä Hengestä. Eli tyhmät eivät sinun mukaasi ole. Niin ymmärsin kommentistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Raamattu sanoo, että molemmat ovat neitsyitä, siis molemmat ovat Herran morsiamia <<

        Tuo lause on täysin väärää opetusta, koska tyhmistä neitsyistä ei tullut Herran morsiamia. Heidät jätettiin hääjuhlan ulkopuolelle. Vain viisaista neitsyistä tuli Herran morsiamia.

        Höpönhöpön. Siinä tapauksessa Jeesus olisi puhunut esimerkiksi 5 neitsyestä ja 5 huonosta naisesta tai muusta vastaavasta. Mutta kaikki olivat neitsyitä Jeesuksen mukaan. Vikaa oli neitsyitten hengellisissä hoksottimissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpönhöpön. Siinä tapauksessa Jeesus olisi puhunut esimerkiksi 5 neitsyestä ja 5 huonosta naisesta tai muusta vastaavasta. Mutta kaikki olivat neitsyitä Jeesuksen mukaan. Vikaa oli neitsyitten hengellisissä hoksottimissa.

        Neitsyt on nimenomaan vasta morsian, vaimokandidaatti ja- ehdokas.

        Juutalaisuudessakin kihlaus morsiameen saatettiin vielä purkaa. Joosefkin meinasi niin tehdä Marian kohdalla.

        Mutta kun liitto on vahvistettu, morsiamesta tulee viralinen vaimo. Kuka muka on häitten jälkeen enää ollut neitsykäinen ja morsian? Ei kukaan, vaan vaimoksi muututaan häitten myötä. Kun Karitsan häät siis ovat, morsian muuttuu viralliseksi vaimoksi.

        "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon" Ilm. 21:9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit, että viisaat ovat uudestisyntyneet vedestä ja Pyhästä Hengestä. Eli tyhmät eivät sinun mukaasi ole. Niin ymmärsin kommentistasi.

        Kyllä, olet ymmärtänyt oikein.

        Tyhmät neitsyeet eivät pääseet sisälle vaan heidät jätettiin ulos, vaikka he olivat tunnustaneet uskonsa Jeesukseen.

        Sana neitsyt symboloi uskonsa tunnustamista ja mahdollisesti jopa kasteen ottanutta, mutta viisaus ja tyhmyys kertovat, onko kyse vanhurskaasta ja elämänsä pyhittäneestä uskovasta siis parannuksen tehneestä uskovasta vai synnin orjaksi jääneestä uskovasta, joka ei pelastu.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Matt 25:10 Mutta kun he olivat ostamassa öljyä, sulhanen tuli. Ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssaan häätaloon, ja ovi suljettiin.
        11 Jonkin ajan kuluttua toisetkin saapuivat sinne ja huusivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
        12 Mutta hän vastasi: 'Totisesti, minä en tunne teitä.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Muuten en asiaan ota kantaa, mutta se on varmaa, ettei uskovia temmata pois maailmasta ennen viimeistä antikristusta.<<

        Viisaat neitsyet temmataan ennen Antikrituksen vainoja. Sen jälkeen Antikristus alkaa takaa-ajamaan tyhmiä neitsyitä, joista osa tekee parannuksen. Antikristus ei vainoa itseään palvovia pedon merkin ottaneita, mutta Jumalan vihan maljat tuhoavat heidät. Uskovien tempaus on 3,5 vuotta ennen Kristuksen tuloa, mikä on ilmoitettu tässä. Kiinnitä huomiota jakeisiin Ilm 12:5 ja Jes 66:7:

        Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.

        1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        Ilm 12:1 Taivaalla näkyi suuri tunnusmerkki: nainen, jolla oli pukunaan aurinko, kuu jalkojen alla ja pään päällä seppeleenä kaksitoista tähteä.
        2 Hän oli raskaana ja huusi tuskissaan synnytyspolttojen vaivaamana.
        3 Toinenkin tunnusmerkki näkyi taivaalla: suuri tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea ja kruunu kaikissa seitsemässä päässä.
        4 Pyrstöllään se pyyhkäisi pois kolmanneksen taivaan tähdistä ja sinkosi ne maahan. Lohikäärme asettui synnyttävän naisen eteen nielaistakseen lapsen heti kun se syntyy.
        5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo,
        6 ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.

        Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
        8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
        9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi.

        Noihin teidän satuihin en ole koskaan uskonut !

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noihin teidän satuihin en ole koskaan uskonut !

        1234567---

        Ettei tule sekaannusta, laitan uudelleen. Vastaukseni oli Anonyymille, joka kirjoitti: Viisaat neitsyet temmataan ennen antikristuksen vainoja. Näihin teidän satuihinne en ole koskaan uskonut !

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit, että viisaat ovat uudestisyntyneet vedestä ja Pyhästä Hengestä. Eli tyhmät eivät sinun mukaasi ole. Niin ymmärsin kommentistasi.

        Haluaisitko sinä uskottoman aviopuolison vai uskollisen? Sulhanen tulee hakemaan puolisoa, joka on uskollinen Hänelle.

        Uskollinen rakastaa.

        Uskoton ei rakasta Totuutta, teot sen osoittavat, hedelmiä ei voi vaihtaa niiden ilmaannuttua oksiin, ihmisen sydämeen. Sanon nyt asian näin kun kuulostaa mukavalta sydänhedelmät, Jumalahan tutkii kaikkien sydämet, mikään ei jää Herralta Viinitarhurilta näkemättä.

        Tottelematon sydän tuottaa pahana puuna pahuuden syntihedelmää.
        Tottelevainen sydän tuottaa hyvänä puuna hyvyydestä syntynyttä hedelmää.

        " Tehkää puu joko hyväksi tahi pahaksi. "

        " Tottelemattomuus on taikuuden syntiä."

        Osaajaa sanomaan miksi Tottelemattomuus on taikuuden syntiä? Synniksi Tottelemattomuus on helppo ymmärtää mutta mistä taikuus tulee mukaan?

        Commandohauis


    • Anonyymi

      Se on raha ja varallisuus se pedon merkki.

    • Anonyymi

      Mitä enemmän varallisuutta on, sitä vaikeampaa on päästä taivaaseen, miljonääri joutuu automaattisesti aina helvettiin.

      • Anonyymi

        Se, että rikkaan on vaikea päästä taivaaseen, ei ole sama asia kuin se, että rikas automaattisesti joutuisi helvettiin.

        Rikkaan on vain työlästä olla kiintymättä omaisuuteensa niin, ettei siitä tule jumalaa Jumalan tilalle. Siksi raamattu sanoo Sananlaskuissa, ettei pidä nähdä vaivaa rikastuakseen ja että pitäisi lakata käyttämästä ymmärrystään siihen, kuinka voisi rikastua. Ja muuallakin on varoitukisa rikkauden vaaroista.

        Raha tai omaisuus itsessään ei ole mikään synti ja paha asia, vaan sydämen kiintyminen niihin, ahneuden kasvaminen, kaiken menettämisen pelko jne.

        Raha viisaan ja Jumalaa kunnioittavan tilillä on suureksi siunaukseksi muillekin ihmisille. Turun Evankeliumintalon perustaja sai Herran tahdosta lottovoiton, koska Herra näki ihmisen, joka suostuu laittamaan saamistaan voittorahoista myös evankeliumin hyväksi. Kyllä Herraa kannattaa siis seurata ja palvella. Hänen käskyjensä seuraamisesta tulee suuri palkka, sanoo raamattu. Harvoille ja valituille se on tuonut toisinaan jopa rahahuolista vapaan loppuelämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että rikkaan on vaikea päästä taivaaseen, ei ole sama asia kuin se, että rikas automaattisesti joutuisi helvettiin.

        Rikkaan on vain työlästä olla kiintymättä omaisuuteensa niin, ettei siitä tule jumalaa Jumalan tilalle. Siksi raamattu sanoo Sananlaskuissa, ettei pidä nähdä vaivaa rikastuakseen ja että pitäisi lakata käyttämästä ymmärrystään siihen, kuinka voisi rikastua. Ja muuallakin on varoitukisa rikkauden vaaroista.

        Raha tai omaisuus itsessään ei ole mikään synti ja paha asia, vaan sydämen kiintyminen niihin, ahneuden kasvaminen, kaiken menettämisen pelko jne.

        Raha viisaan ja Jumalaa kunnioittavan tilillä on suureksi siunaukseksi muillekin ihmisille. Turun Evankeliumintalon perustaja sai Herran tahdosta lottovoiton, koska Herra näki ihmisen, joka suostuu laittamaan saamistaan voittorahoista myös evankeliumin hyväksi. Kyllä Herraa kannattaa siis seurata ja palvella. Hänen käskyjensä seuraamisesta tulee suuri palkka, sanoo raamattu. Harvoille ja valituille se on tuonut toisinaan jopa rahahuolista vapaan loppuelämän.

        Job oli hurskas ja Salomo, viisas mies, kummatkin hyvin rikkaita myös. Daavidiltakaan ei tainnut omaisuutta puuttua kuningas-vuosinaan. Tai Aabrahamilta.

        Uudessa testamentissa Joosef Arimatialainen, jonka hautaan Jeesus haudattiin, ja joka oli salaa Jeesuksen opetuslapsi, oli niinikään rikas mies.

        Ja neuvo jo valmiiksi rikkaille uudessa testamentissa kuuluu:

        1. Tim. 6:17 Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme...


      • Anonyymi

        Joosef oli vankilassa syyttömänä, mutta yhtenä päivänä hänestä tuli Egyptin ruhtinas ja miljardööri. Joosef oli vanhurskas mies ja juutalaiset veivät hänen luunsa hautaan Israelin maahan, kun pääsivät vapaaksi Egyptistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joosef oli vankilassa syyttömänä, mutta yhtenä päivänä hänestä tuli Egyptin ruhtinas ja miljardööri. Joosef oli vanhurskas mies ja juutalaiset veivät hänen luunsa hautaan Israelin maahan, kun pääsivät vapaaksi Egyptistä.

        Vielä sen verran, että faarao antoi Joosefille ja hänen veljilleen ja pojilleen parhaan osan Egyptistä asuinalueeksi, joka oli Niilijoen suisto, mikä on erittäin hedelmällistä maata. Joosef ajoi Egyptissä toiseksi parhailla vaunuilla, mikä lienee ollut aikamoinen saattue.


    • Anonyymi

      vanhemmiten sedät alkavat näyttää tädeiltä ja päinvastoin
      :D :D se muuttaa sinutkin!

    • Anonyymi

      Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Kun sille annetaan Jumalan Pyhä Henki, niin siitä tulee uskovainen kristitty Jumalan lapsi. Kun uskosta osaton saa hengen, niin se matkii Jumalan Pyhää Henkeä ja niin peto saa hengen. Tämän maailman uskonnolliset jumalattomat katoliset ihmiset ovat petoja ja kun ne saavat hengen, niin voi kauhistus! Hävityksen kauhistus ja epäjumala on istuutunut Jumalan temppeliin, joka on ihmisen ruumis! Voi hirvitys! Minkä hengen oma sinä olet?

    • Anonyymi

      Peto antikristus paavi, josta 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat: Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
      Kuolinhaava: Paavinvalta sai kuolinhaan Ranskan vallatessa Rooman v.1798 ja vangitessa paavin. Näytti siltä, että se merkitsi loppua paavikunnalle. Englantilainen historioitsija Thomas Carlyne kirjoitti katolisesta kirkosta: Paavikunta ei voi palata takaisin enempää kuin pakanuuskaan. Mutta "kuolinhaava alkoi parantua Lateraanisopimuksen mukaan v. 1929 Vatikaani sai v. 1870 menettämänsä alueen ja poliittiset oikeutensa takaisin.

      Ilm.13:3. Kuolinhaavasta

      Ennen Jeesuksen toista tulemista peto saa VALLAN ja voiman YHDEKSI HETKEKSI. Tulee viimeinen vainon aika, jossa tulevat viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista.

      Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti.

      1234567---

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Petri Paavola ei opeta Jeesuksen totuudessa. Paavolan opetuksessa on paljon asiavirheitä ja myös vaarallista eksytystä. Petri Paavola on julkaissut opetus videon pedon merkistä. Paavola väittää, että ensimmäinen peto on pedon valtakunta, mutta Raamatun mukaan se on Antikristus, joka on herännyt kuolleista. Paavola opettaa taas väärin. Paavola yrittää peitellä sitä totuutta, että Antikritus herätetään kuolleista.

        Ilm 13:2 Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
        3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
        ---
        12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
        14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

        Ilm 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.

        Mauno Mattila sanoo videollaan Googin sodasta, että Jerusalemin kolmas temppeli tulee olemaan 1000-vuotisen rauhanvaltakunnan temppeli.

        Mattila ei halua ottaa kuitenkaan kantaa Hesekielin kirjan lukuihin 40-48 sanoen, ettei ymmärrä niitä. Tästä voisi Paavolakin ottaa mallia, että jos ei ymmärrä jotain, niin kannattaa pitää pikemminkin suunsa kiinni, kuin alkaa keksimään omassa lihassa teologiaa, joka ei ole Raamatun ilmoituksen mukainen.

        Mauno Mattila on myös kirjoittanut Petri Paavolasta seuraavaa:

        "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola ei opeta Jeesuksen totuudessa. Paavolan opetuksessa on paljon asiavirheitä ja myös vaarallista eksytystä. Petri Paavola on julkaissut opetus videon pedon merkistä. Paavola väittää, että ensimmäinen peto on pedon valtakunta, mutta Raamatun mukaan se on Antikristus, joka on herännyt kuolleista. Paavola opettaa taas väärin. Paavola yrittää peitellä sitä totuutta, että Antikritus herätetään kuolleista.

        Ilm 13:2 Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
        3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
        ---
        12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
        14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

        Ilm 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.

        Mauno Mattila sanoo videollaan Googin sodasta, että Jerusalemin kolmas temppeli tulee olemaan 1000-vuotisen rauhanvaltakunnan temppeli.

        Mattila ei halua ottaa kuitenkaan kantaa Hesekielin kirjan lukuihin 40-48 sanoen, ettei ymmärrä niitä. Tästä voisi Paavolakin ottaa mallia, että jos ei ymmärrä jotain, niin kannattaa pitää pikemminkin suunsa kiinni, kuin alkaa keksimään omassa lihassa teologiaa, joka ei ole Raamatun ilmoituksen mukainen.

        Mauno Mattila on myös kirjoittanut Petri Paavolasta seuraavaa:

        "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136

        Jeesus on Pelastaja, ei sinun herra antikristus. Kaikkienn profetioitten ymmärtäminen ole pelastuksen ehto. Vaan niin kuin Sana ilmoittaa: jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        Hesekielin Googin sodan kuvauksessa ei mainita temppeliä, näin ollen ainakaan mitään merkttävää temppeliä ei myöskään ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Pelastaja, ei sinun herra antikristus. Kaikkienn profetioitten ymmärtäminen ole pelastuksen ehto. Vaan niin kuin Sana ilmoittaa: jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        Hesekielin Googin sodan kuvauksessa ei mainita temppeliä, näin ollen ainakaan mitään merkttävää temppeliä ei myöskään ole.

        >>> Vaan niin kuin Sana ilmoittaa: jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;<<<

        Tuo ei ole koko totuus. Ei kaikki pelastu, jotka tuunnustavat suullaan Jeesuksen Herraksi. Suuri osa heistä ei pelastu. Jos joku luulee, että vain sanomalla Jeesus on Herra saa varman pelastuksen huolimatta siitä, mitä muuta laittomuutta tekee, niin hän erehtyy pahasti!

        Miika 3:
        4 Kun te huudatte avuksenne Herraa, hän ei vastaa teille. Hän peittää teiltä kasvonsa, koska tekonne ovat pahat.

        Sananlaskut 28:
        9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

        Vain ne Jeesuksen Herraksi tunnustaneet pelastuvat, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta ja tehneet taivaallisen Isän tahdon. Heitä on pieni vähemmistö Jeesukseen uskonsa tunnustaneista.

        Matteuksen evankeliumi 7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        >>Hesekielin Googin sodan kuvauksessa ei mainita temppeliä, näin ollen ainakaan mitään merkttävää temppeliä ei myöskään ole.<<

        Olet väärässä.

        Temppeli mainitaan Hesekielin kirjan luvussa 37 ja 40-. Ko. luvut liittyvät myös profetiaan Googin sodasta, koska sitä ei voi ottaa irti asiayhteydestä ja siitä, mitä muuta Hesekiel kertoo niistä ajoista.

        Hesekiel 37:
        26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
        27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        28 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti."


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Toraisti, teetkö mitään muuta kuin valehtelet ja vääristät Jumalan Sanaa netissä?
        Hesekielin 37 ei puhu Googin sodasta. Googin sodan kuvauksessa ei mainita temppeliä, näin ollen temppeliä, ainakaan mitään huomioitavaa, ei ole.
        Tempelissä pitäisi olla valtaisa määrä kultaa, ainakin yli puoli miljoonaa kiloa. Temppelin kulta olis taatusti ollut haluttu ryöstökohde.
        Hesekiel kirjoittaa: 'Oletko sinä menossa saalista saamaan, ryöstettävää ryöstämään? Oletko koonnut joukkosi kantamaan hopeata ja kultaa, ottamaan karjaa ja omaisuutta, suurta saalista saamaan?' Hopea ja kulta mainitaan, mutta ei temppelin kultaa, eikä laisinkaan temppeliä.


      • Anonyymi

        Paavola käsittelee erästä uskontunnustusta uudella videollaan: "Jeesuksen Jumaluuden alentava oppi", ja kieltää uskovansa siihen. Paavola siis kieltää uskonsa Jeesukseen Kristukseen videon kohdassa 18 minuuttia 45 sekuntia.

        Paavola siteeraa uskontunnustusta seuraavasti:

        "Isä on synnyttänyt Jeesuksen ennen aikaa, koskien Jeesuksen Jumaluutta, ja viimeisinä päivinä Jeesus syntyi Mariasta, netisyestä Jumalan synnyttäjästä koskien Jeesuksen ihmisyyttä."

        Paavola vastaa tähän: "Mää en usko, mitä tässä sanotaan".

        Paavola sanoo, ettei hän usko Marian synnyttäneen Jumalaa. Sen lisäksi Paavola ilmoittaa, ettei Jeesus ollut enää ihminen noustuaan ylös taivaaseen.

        Katsotaan oliko Jeesus Jumala? Tuomaksen mukaan Jeesus oli Jumala:

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Oliko Jeesus myös ihminen? Kyllä oli. Raamattu ilmoittaa, että Jumala tuli lihaksi ja syntyi ihmiseksi. Jumalan Poika oli ihminen ja Jumala itse.

        Joh 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
        ---
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ---
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Ilmoittaako, että Jumala on synnyttänyt Poikansa? Kyllä ilmoittaa:

        Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
        7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
        9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."

        Heb 1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        Istuuko Isän oikealla puolella Ihmisen Poika? Kyllä istuu. Isän oikealla puolella istuu ihmislapsi Jeesus Kristus.

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.

        Heb 2:6 Vaan joku on jossakin paikassa todistanut, sanoen: "Mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmisen poika, että pidät hänestä huolen?
        7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
        8 asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.


      • Anonyymi

        Golgata sijaitsi Sanan mukaisesti Öljymäellä, Jerikon tien varressa. Kyseessä ei ole Paavolan oppi, vaan jokainen joka haluaa löytää totuuden, voi itse lukea Raamattua.
        Sanassa on kirjoitettu:
        Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet.
        Monet tälläkin palstalla hokevat katolisen kirkon Jumalan Sanaan lisäämiä väitteitä ja oppeja.
        Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.
        Porttokirkon tavoite on sotkea Jumalan Sanaan omaa hapaustaan ja tehdä Jumalasta ja Jumalan totuuksista niin kummallisia ja järjettömiä, ettei Sanaan voi uskoa eikä Sanaan voi luottaa.
        Puhtaalle Sanalle on käynyt: Se on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola käsittelee erästä uskontunnustusta uudella videollaan: "Jeesuksen Jumaluuden alentava oppi", ja kieltää uskovansa siihen. Paavola siis kieltää uskonsa Jeesukseen Kristukseen videon kohdassa 18 minuuttia 45 sekuntia.

        Paavola siteeraa uskontunnustusta seuraavasti:

        "Isä on synnyttänyt Jeesuksen ennen aikaa, koskien Jeesuksen Jumaluutta, ja viimeisinä päivinä Jeesus syntyi Mariasta, netisyestä Jumalan synnyttäjästä koskien Jeesuksen ihmisyyttä."

        Paavola vastaa tähän: "Mää en usko, mitä tässä sanotaan".

        Paavola sanoo, ettei hän usko Marian synnyttäneen Jumalaa. Sen lisäksi Paavola ilmoittaa, ettei Jeesus ollut enää ihminen noustuaan ylös taivaaseen.

        Katsotaan oliko Jeesus Jumala? Tuomaksen mukaan Jeesus oli Jumala:

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Oliko Jeesus myös ihminen? Kyllä oli. Raamattu ilmoittaa, että Jumala tuli lihaksi ja syntyi ihmiseksi. Jumalan Poika oli ihminen ja Jumala itse.

        Joh 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
        ---
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ---
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Ilmoittaako, että Jumala on synnyttänyt Poikansa? Kyllä ilmoittaa:

        Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
        7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
        9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."

        Heb 1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        Istuuko Isän oikealla puolella Ihmisen Poika? Kyllä istuu. Isän oikealla puolella istuu ihmislapsi Jeesus Kristus.

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.

        Heb 2:6 Vaan joku on jossakin paikassa todistanut, sanoen: "Mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmisen poika, että pidät hänestä huolen?
        7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
        8 asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.

        Maria ei todellakaan synnyttänyt Jumalaa, vaan lapsen. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
        Jumalan Poika annettiin "poika on meille annettu"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golgata sijaitsi Sanan mukaisesti Öljymäellä, Jerikon tien varressa. Kyseessä ei ole Paavolan oppi, vaan jokainen joka haluaa löytää totuuden, voi itse lukea Raamattua.
        Sanassa on kirjoitettu:
        Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet.
        Monet tälläkin palstalla hokevat katolisen kirkon Jumalan Sanaan lisäämiä väitteitä ja oppeja.
        Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.
        Porttokirkon tavoite on sotkea Jumalan Sanaan omaa hapaustaan ja tehdä Jumalasta ja Jumalan totuuksista niin kummallisia ja järjettömiä, ettei Sanaan voi uskoa eikä Sanaan voi luottaa.
        Puhtaalle Sanalle on käynyt: Se on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani.

        >>Golgata sijaitsi Sanan mukaisesti Öljymäellä, Jerikon tien varressa. <<

        Sellaista ilmoitusta ei ole Raamatussa. Se on Paavolan harhaoppi, joka on muutenkin hyvin ristiriitainen!

        Monet Raamatun asiantuntijat liittävät Golgata roomalaisten sotilaiden Antonian linnakkeen vieressä olleeseen pääkallon näköinseen kallioon, joka on Damaskokseen vievän tien varrella. Se oli roomalaisten tuomioiden toimeenpanopaikka ja varituksena niille, jotka kulkivat kaupunkiin Damaskoksen tietä pitkin. Se on selvä asia, ettei Golgata ollut Öljymäellä.


    • Anonyymi

      Tarkoitatko että kuva on ihminen ja saatanan henki tai muu paha henki menisi ihmiseen?

      • Anonyymi

        Kyllä, kyseessä on hybridi, ihminen, jossa saatana on henkenä. " Ihmisapinat" näkevät vain Hitlerin kaltaisen massahurmaajan hänessä kun hän alkaa pian johtohahmoksi tultuaan tuo pedonmerkkinsä vapaaehtoisen, suositellaan, pakotetaan kuoleman uhalla kolmen vaiheen kautta ihmiset ottamaan pedonmeerkin otsaan ulkoisesti/sisäisesti tai oikeaan käteen. Kyseessä on kaikki "ihmisapinoiden" karjatiedot ja se toimii maksuvälineenä käteisen kadotessa.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Antikristus

        Pian maailmaan tulee suuria ongelmia.Pahimmat päivät " ihmisapinoilla" alkavat tässä kohdin ja pahenevat kun" ihmisapinoilla "sähkönsaanti heikkenee, moniin asioihin tulee muutos.Suurin muutos näkyy" jo ja lisääntyy ja syvemmällä vaikuttaa ihmisapinoissa":

        https://raamattu.fi/raamattu/KR38/2TI.3/2.-Timoteuskirje-3


        2.Tim.3:1-17

        Jakeen lopussa kerrotaan ehkä jonkun mielestä epäselvästi kun sanat eivät seuraa toisiaan peräkanaa kuinka kristitty selviää kuin sissi kaikkina aikoina kaikista eksytysvalheista Raamatusta Totuuden löytäen ja siihen tietoon luottaen. Raamatusta saatu tieto on Jumalalta saamaasi Totuuden tietoa, jota maailma ei ymmärrä, koska ymmärrystä ei ole.Jumala valmistaa kristittyjä tulevaan niin että kristityistä Junala valmistaa kiviä, jotka eivät murru missään tilanteessa. Näin olen tulevia ymmärtänyt tässä hetkessä armonaikaa 2020jKr. läpikulkiessamme.Raamatusta käsin Jumala puhuu neuvoen sinulle.Neuvontaa me tarvitsemme Jumalalta. Kuunteletko sinä Jumalaamme?

        Kunnia ja kiitos aina yksin Jumalalle!

        Commandohauis


    • Anonyymi

      Ensinnäkin,Helluntalaisuus ei kuulu Suomalsutteen,ei kansamme uskonto juuriin.
      He tulkitsevar Raamatun amerikkalaisella tavalla,joten älkää uskoko !

    • Anonyymi

      Eikös se ole aika yksiselitteistä että se pedon merkki on luku eli pankkien saldot ja tilinumerot, jos on pankissa rahaa se on pedon merkki.

      Vielä pahempi jos on pankkilainaa eli on pedolle velkaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe