Dieseleitä rekisteröitiin syyskuussa enää 920 autoa.

Anonyymi

Näin kertoo syyskuun rekisteröintitilasto. Dieseleitä ostetaan enää työmaiden käyttöön.

38

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      miksi ostaa auto missä ei ole vaihtoarvoa olemassa enään

      kiittäkäämme ja ylistäkäämme VW saastehuijaria

      • Anonyymi

        Ja nuo asiat liittyy kovin toisiinsa, idiootti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nuo asiat liittyy kovin toisiinsa, idiootti.

        Kyllä ne liittyvät. Nimenomaan liittyvät.


    • Anonyymi

      Montako kertaa arvelet vielä toistavasi tuon valheellisen kirjoituksesi?
      Ja miksi?

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä valheellisen kirjoituksen? Katso totuus itse:

        http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot

        Valheellista oli otsikointisi.
        Missä näkyy, mihin tarkoitukseen dieselhenkilöautot on hankittu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheellista oli otsikointisi.
        Missä näkyy, mihin tarkoitukseen dieselhenkilöautot on hankittu?

        Kuka täyspäinen enää hankkisi dieselin yksityisomistukseen? Ei niin tyhmiä ole edes Suomessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka täyspäinen enää hankkisi dieselin yksityisomistukseen? Ei niin tyhmiä ole edes Suomessa!

        Voi kuule. Fiksut ihmiset, jotka syystä tai toisesta oikeasti tarvitsevat autoa monenlaiseen käyttöön ja ajavat paljon. Ja sen lisäksi löytyy myös sellaisia, jotka haluavat hieman mukavamman, isomman ja jopa premiuminkin sen lisäksi että liikkuvat paljon autolla. Niin ja jos mukavuus ja sujuvuus on merkityksellistä myös käytännön tilanteissa muutenkin kuin vain ajamisessa.
        Tyhmyyttähän, jos autonhankinnassa niin voi edes ajatella, noissa tilanteissa olisi hankkia itselleen auto, joka on tarkoitettu johonkin muunlaiseen käyttöön. Voitko yhtään ymmärtää tätä pointtia?
        ’Elämäntapaintiaanisuus’ ja ideologiset jutut autoilussa on sitten oma juttunsa. Silloin ei nuo edellä mainitut jutut enää olekaan kovin merkityksellisiä autonvalinnassa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Dieseleitä kannattaa tuoda hieman käytettyinä Euroopasta tai Ruotsista, tuotu varmasti enemmän mitä on myyty uutena.

    • Anonyymi

      Firmat ostaa autonsa vasta lähempänä vuoden loppua verotusteknisistä syistä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneton selitys. Joka vuosi ja joka kuukausi dieselien myynti on vuoden loppua kohden vain hiipunut. Täältä näet Dieseleiden rekisteröinni taulukosta suoraan. Nyt 920.

        http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot

        Opettele lukemaan itse linkittämääsi tilastoa ennenkuin tarkoitushakuisia johtopäätöksiäsi.
        Koko autojen uusmyyntihän on romahtanut. Bensa-autot eniten.

        Sähköautojakin myytiin vain 678 kpl. Vähemmän kuin dieseleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele lukemaan itse linkittämääsi tilastoa ennenkuin tarkoitushakuisia johtopäätöksiäsi.
        Koko autojen uusmyyntihän on romahtanut. Bensa-autot eniten.

        Sähköautojakin myytiin vain 678 kpl. Vähemmän kuin dieseleitä.

        Väärin.

        Dieseleiden luku 920 on todella pieni vertasipa sitä mihin tahansa. Varsinkin ladattavien hybridien ja hybridien lukemat ovat suusrempia akuin aikaisemmin. Diesel omassa sarakkeessaan vajoaa koko ajan.

        Älä yritä antaa väärää kuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin.

        Dieseleiden luku 920 on todella pieni vertasipa sitä mihin tahansa. Varsinkin ladattavien hybridien ja hybridien lukemat ovat suusrempia akuin aikaisemmin. Diesel omassa sarakkeessaan vajoaa koko ajan.

        Älä yritä antaa väärää kuvaa.

        Mietihän millaista kuvaa sinä pyrit antamaan nimenomaan dieseleistä. Niiden osuushan kasvaa edelleen autokannassa eli yrityksesi luoda kuvaa jopa dieseleiden poistumisesta on todella väärä. Sehän se tarkoituksesi on.

        Koko uusmyyntihän on tammikuun luvuista vähentynyt n 2500 autolla, joista dieseleiden osuus on n 500 kpl.
        Yllätyshän on ei-ladattavien hybridien myynnin väheneminen, ladattavien hybridien vaatimaton kasvu ja edelleen sähköautojenkin vaatimaton myynti, noin 678 kpl, vaikka polttomoottiriautoihin verrattuna kasvu onkin ollut oikeastaan vain täyssähköautojen varassa. Yllätyksiä nämä ovat veratailtaessa niistä julkisuudessa pidettyyn suureen ääneen nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietihän millaista kuvaa sinä pyrit antamaan nimenomaan dieseleistä. Niiden osuushan kasvaa edelleen autokannassa eli yrityksesi luoda kuvaa jopa dieseleiden poistumisesta on todella väärä. Sehän se tarkoituksesi on.

        Koko uusmyyntihän on tammikuun luvuista vähentynyt n 2500 autolla, joista dieseleiden osuus on n 500 kpl.
        Yllätyshän on ei-ladattavien hybridien myynnin väheneminen, ladattavien hybridien vaatimaton kasvu ja edelleen sähköautojenkin vaatimaton myynti, noin 678 kpl, vaikka polttomoottiriautoihin verrattuna kasvu onkin ollut oikeastaan vain täyssähköautojen varassa. Yllätyksiä nämä ovat veratailtaessa niistä julkisuudessa pidettyyn suureen ääneen nähden.

        Dieselien osuus autokannasta ei kasva, lopeta valehtelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselien osuus autokannasta ei kasva, lopeta valehtelu.

        Kylläpä vaan kasvaa. Se ei ole minun mielipiteeni, vaan fakta.


    • Anonyymi

      Minä ainakin vältän patteriautoa niin pitkään kuin mahdollista.

      Mukamas ekologinen. On todettu että akkujen tuotanto kuormittaa luontoa ja luonnonvaroja valtavasti. Lisäksi lataukseen käytetty sähkö ei tosiaankaan ole kaikki ekologisesti tuotettua.

      • Anonyymi

        "On todettu että akkujen tuotanto kuormittaa luontoa ja luonnonvaroja valtavasti"

        Ihan kuin tuo sinun syysi olisi. Kunhan suutasi soitat. Kuormitus on vähentynyt huomattavasti ja vähenee koko ajan nopeasti lisää.

        Jos ajat vuodessa 30t km, kannattaisi vaihtaa sähköautoon jo nyt. Noin ihan lompakon kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On todettu että akkujen tuotanto kuormittaa luontoa ja luonnonvaroja valtavasti"

        Ihan kuin tuo sinun syysi olisi. Kunhan suutasi soitat. Kuormitus on vähentynyt huomattavasti ja vähenee koko ajan nopeasti lisää.

        Jos ajat vuodessa 30t km, kannattaisi vaihtaa sähköautoon jo nyt. Noin ihan lompakon kannalta.

        Aikalailla riippuu tuo ’kannattavuus’ miten ja millaista ajoa tuo 30tkm/vuosi pitää sisällään ja tietysti se millainen latausmahdollisuus siellä missä asuu ja liikkuu on. Ja tietysti liikkumisen mukavuus ja sujuvuus, joita ei todellakaan pidä väheksyä.

        Jokin aika sitten elinkaaripäästöt eri polttoaineilla oli TM:n artikkelissa seuraavat:
        Ajamaton sähköauto = 120 tkm ajettu diesel= 60tkm ajettu bensa. Noiden rajojen jälkeen elinkaaripäästöt ovat sähköautolla vähäisemmät.
        Kun Suomessa ajetaan keskimäärin vajaat 20 tkm/vuosi, niin dieselautolla ajaa reilut 6 vuotta ja bensa-autolla reilut 3 vuotta jolloin elinkaaripäästöt ovat yhtä suuret kuin vielä ajamaton sähköauto.
        Joten 30tkm:n ajomäärällä vastaavat ajat dieselillä 4 vuotta ja bensalla 2 vuotta.


      • Anonyymi

        Jää sinä vaan ajamaan dieselilläsi. Muut ajaa muulla-


    • Anonyymi

      ja vaihtoarvo mennyt vanhemmissa....kiitos VW huijauksen

    • Anonyymi

      Tarvidin hyvän käytetyn dieselin, vaikka 10v vanhan. Miksi ovat yhtä kalliita kuin bensat? Täältä saa käsityksen että dieselien pitäisi olla ongelmajätettä

      • Anonyymi

        Eikä täältäkään, jos jättää parin kestokirjoittajan, tosin hyvin ahkeran sellaisen, kirjoitukset omaan arvoonsa. Näille on jostain syystä iskostunut päähän ankara henkilökohtainen dieselviha, jota ei kyllä mitenkään järkisyillä pysty selittämään.

        Niin ja sitten tuo onneton vuosikausia trollannut ja itsensä tdi-vihaan hirttäytynyt on oma surkea tarinansa.


      • Anonyymi

        Käypäs katsomassa niitä dieselin hintoja uudestaan. Merkkiliikkeet myy aika uudetkin käytetyt jobbareille. Jobbareilla ne ovat pihan perimmäisinä. Hinta on halpa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käypäs katsomassa niitä dieselin hintoja uudestaan. Merkkiliikkeet myy aika uudetkin käytetyt jobbareille. Jobbareilla ne ovat pihan perimmäisinä. Hinta on halpa.

        No niin, käypä tosiaan katselemassa niitä hintoja uudestaan.
        Halpa diesel, mitä sillä sitten lopulta tarkoitetaankin, on joko lähes loppuunajettu vanha, joita vastaavat bensa-autot ovat jo useinmiten paalissa. Halpojen ja vanhojen dieseleiden myyntiä jarruttaa dieselin käyttövoimavero, joka tekee sen, ettei kymppitonnin tai sen alle vuodessa ajavan kannata taloudellisesti dieseliä ostaa.

        Suht uusi ja kohtuullisesti ajettu hyväkuntoinen diesel, jolla edessä on vielä useiden satojen tuhansien kilometrien taival, ei liikkeen halleissa kauaa viivy. Jobbareilla niitä ei ole, kun ne myydään pois lähes heti. Vähän merkistä riippuu kuinka nopeasti.


    • Anonyymi

      Mikä " työmaiden käyttö" .

      • Anonyymi

        Kai sinä tiedät ketkä avolavadieseleillä ajavat. Niitä ne ovat.


      • Anonyymi

        Taksit, työsuhdeautot (ne paremmat) ). Ammattikäyttöön tulevat lähes 100%.

        Yksityiskäyttöönhän haetaan suurelta osin ulkomailta vähän käytettyinä. Niin paljon, että dieseleiden osuus autokannassa jatkuvasti on kasvanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sinä tiedät ketkä avolavadieseleillä ajavat. Niitä ne ovat.

        Ai tässä puhuttiin työkoneista. Olen pahoillani, luulin keskuteltavan henkilöautoista.


    • Anonyymi

      Diesel on historiaa.

    • Anonyymi

      Kuinka joku vielä uskoo muka dieseliin. Ei kai kukaan, mutta kun pihalla sattuu kuitenkin sellainen vielä seisomaan.

      • Anonyymi

        Uskoo... ?.....

        Mikä ihmeen uskonasia tuo muka on? Riittää kun katsoo mitä aitoja liikkuu maanteillä ja kaduilla, niin näkee eikä siinä tarvita ’uskomista’.


    • Anonyymi

      Raskas kalusto menee vielä vuosia dieselin voimalla.

    • Anonyymi

      Mutta poistettiin rekisteristä vain 5 % mitä niitä on.

    • Anonyymi

      Mie vaan ajelen ihan mukavasti 200 diesel mersulla. Mukavasti kulkee ja kuluttaa nuita toyotan hybridin määriä, tai alle. Pitkässä ajossa 4,2, nurkilla litran emmän Arvo säilynee siinä kui muissakin. Koskaan ei autossa voittoa tule. No joku keräilypeli ehkä.

    • Anonyymi

      Diesel kuolee muutamassa vuodessa.

      • Anonyymi

        Se kuolee vuodessa. Vuoden 2021 lopussa niitä ei enää olemyynnissä uusina autoina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2636
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2272
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2150
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1752
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      289
      1447
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    10. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe