Näin kertoo syyskuun rekisteröintitilasto. Dieseleitä ostetaan enää työmaiden käyttöön.
Dieseleitä rekisteröitiin syyskuussa enää 920 autoa.
38
102
Vastaukset
- Anonyymi
miksi ostaa auto missä ei ole vaihtoarvoa olemassa enään
kiittäkäämme ja ylistäkäämme VW saastehuijaria- Anonyymi
Ja nuo asiat liittyy kovin toisiinsa, idiootti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nuo asiat liittyy kovin toisiinsa, idiootti.
Kyllä ne liittyvät. Nimenomaan liittyvät.
- Anonyymi
Montako kertaa arvelet vielä toistavasi tuon valheellisen kirjoituksesi?
Ja miksi?- Anonyymi
Minkä valheellisen kirjoituksen? Katso totuus itse:
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä valheellisen kirjoituksen? Katso totuus itse:
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastotValheellista oli otsikointisi.
Missä näkyy, mihin tarkoitukseen dieselhenkilöautot on hankittu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valheellista oli otsikointisi.
Missä näkyy, mihin tarkoitukseen dieselhenkilöautot on hankittu?Kuka täyspäinen enää hankkisi dieselin yksityisomistukseen? Ei niin tyhmiä ole edes Suomessa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka täyspäinen enää hankkisi dieselin yksityisomistukseen? Ei niin tyhmiä ole edes Suomessa!
Voi kuule. Fiksut ihmiset, jotka syystä tai toisesta oikeasti tarvitsevat autoa monenlaiseen käyttöön ja ajavat paljon. Ja sen lisäksi löytyy myös sellaisia, jotka haluavat hieman mukavamman, isomman ja jopa premiuminkin sen lisäksi että liikkuvat paljon autolla. Niin ja jos mukavuus ja sujuvuus on merkityksellistä myös käytännön tilanteissa muutenkin kuin vain ajamisessa.
Tyhmyyttähän, jos autonhankinnassa niin voi edes ajatella, noissa tilanteissa olisi hankkia itselleen auto, joka on tarkoitettu johonkin muunlaiseen käyttöön. Voitko yhtään ymmärtää tätä pointtia?
’Elämäntapaintiaanisuus’ ja ideologiset jutut autoilussa on sitten oma juttunsa. Silloin ei nuo edellä mainitut jutut enää olekaan kovin merkityksellisiä autonvalinnassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä valheellisen kirjoituksen? Katso totuus itse:
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastotEihän kukaan järkevä ihminen osta kuin TOYOTA merkkisiä autoja. Toyota ovat lähes ikuisia autoja ja ne kuluttavat todella vähän.
- Anonyymi
Dieseleitä kannattaa tuoda hieman käytettyinä Euroopasta tai Ruotsista, tuotu varmasti enemmän mitä on myyty uutena.
- Anonyymi
Firmat ostaa autonsa vasta lähempänä vuoden loppua verotusteknisistä syistä.
- Anonyymi
Onneton selitys. Joka vuosi ja joka kuukausi dieselien myynti on vuoden loppua kohden vain hiipunut. Täältä näet Dieseleiden rekisteröinni taulukosta suoraan. Nyt 920.
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneton selitys. Joka vuosi ja joka kuukausi dieselien myynti on vuoden loppua kohden vain hiipunut. Täältä näet Dieseleiden rekisteröinni taulukosta suoraan. Nyt 920.
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastotOpettele lukemaan itse linkittämääsi tilastoa ennenkuin tarkoitushakuisia johtopäätöksiäsi.
Koko autojen uusmyyntihän on romahtanut. Bensa-autot eniten.
Sähköautojakin myytiin vain 678 kpl. Vähemmän kuin dieseleitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele lukemaan itse linkittämääsi tilastoa ennenkuin tarkoitushakuisia johtopäätöksiäsi.
Koko autojen uusmyyntihän on romahtanut. Bensa-autot eniten.
Sähköautojakin myytiin vain 678 kpl. Vähemmän kuin dieseleitä.Väärin.
Dieseleiden luku 920 on todella pieni vertasipa sitä mihin tahansa. Varsinkin ladattavien hybridien ja hybridien lukemat ovat suusrempia akuin aikaisemmin. Diesel omassa sarakkeessaan vajoaa koko ajan.
Älä yritä antaa väärää kuvaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin.
Dieseleiden luku 920 on todella pieni vertasipa sitä mihin tahansa. Varsinkin ladattavien hybridien ja hybridien lukemat ovat suusrempia akuin aikaisemmin. Diesel omassa sarakkeessaan vajoaa koko ajan.
Älä yritä antaa väärää kuvaa.Mietihän millaista kuvaa sinä pyrit antamaan nimenomaan dieseleistä. Niiden osuushan kasvaa edelleen autokannassa eli yrityksesi luoda kuvaa jopa dieseleiden poistumisesta on todella väärä. Sehän se tarkoituksesi on.
Koko uusmyyntihän on tammikuun luvuista vähentynyt n 2500 autolla, joista dieseleiden osuus on n 500 kpl.
Yllätyshän on ei-ladattavien hybridien myynnin väheneminen, ladattavien hybridien vaatimaton kasvu ja edelleen sähköautojenkin vaatimaton myynti, noin 678 kpl, vaikka polttomoottiriautoihin verrattuna kasvu onkin ollut oikeastaan vain täyssähköautojen varassa. Yllätyksiä nämä ovat veratailtaessa niistä julkisuudessa pidettyyn suureen ääneen nähden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietihän millaista kuvaa sinä pyrit antamaan nimenomaan dieseleistä. Niiden osuushan kasvaa edelleen autokannassa eli yrityksesi luoda kuvaa jopa dieseleiden poistumisesta on todella väärä. Sehän se tarkoituksesi on.
Koko uusmyyntihän on tammikuun luvuista vähentynyt n 2500 autolla, joista dieseleiden osuus on n 500 kpl.
Yllätyshän on ei-ladattavien hybridien myynnin väheneminen, ladattavien hybridien vaatimaton kasvu ja edelleen sähköautojenkin vaatimaton myynti, noin 678 kpl, vaikka polttomoottiriautoihin verrattuna kasvu onkin ollut oikeastaan vain täyssähköautojen varassa. Yllätyksiä nämä ovat veratailtaessa niistä julkisuudessa pidettyyn suureen ääneen nähden.Dieselien osuus autokannasta ei kasva, lopeta valehtelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselien osuus autokannasta ei kasva, lopeta valehtelu.
Kylläpä vaan kasvaa. Se ei ole minun mielipiteeni, vaan fakta.
- Anonyymi
Minä ainakin vältän patteriautoa niin pitkään kuin mahdollista.
Mukamas ekologinen. On todettu että akkujen tuotanto kuormittaa luontoa ja luonnonvaroja valtavasti. Lisäksi lataukseen käytetty sähkö ei tosiaankaan ole kaikki ekologisesti tuotettua.- Anonyymi
"On todettu että akkujen tuotanto kuormittaa luontoa ja luonnonvaroja valtavasti"
Ihan kuin tuo sinun syysi olisi. Kunhan suutasi soitat. Kuormitus on vähentynyt huomattavasti ja vähenee koko ajan nopeasti lisää.
Jos ajat vuodessa 30t km, kannattaisi vaihtaa sähköautoon jo nyt. Noin ihan lompakon kannalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On todettu että akkujen tuotanto kuormittaa luontoa ja luonnonvaroja valtavasti"
Ihan kuin tuo sinun syysi olisi. Kunhan suutasi soitat. Kuormitus on vähentynyt huomattavasti ja vähenee koko ajan nopeasti lisää.
Jos ajat vuodessa 30t km, kannattaisi vaihtaa sähköautoon jo nyt. Noin ihan lompakon kannalta.Aikalailla riippuu tuo ’kannattavuus’ miten ja millaista ajoa tuo 30tkm/vuosi pitää sisällään ja tietysti se millainen latausmahdollisuus siellä missä asuu ja liikkuu on. Ja tietysti liikkumisen mukavuus ja sujuvuus, joita ei todellakaan pidä väheksyä.
Jokin aika sitten elinkaaripäästöt eri polttoaineilla oli TM:n artikkelissa seuraavat:
Ajamaton sähköauto = 120 tkm ajettu diesel= 60tkm ajettu bensa. Noiden rajojen jälkeen elinkaaripäästöt ovat sähköautolla vähäisemmät.
Kun Suomessa ajetaan keskimäärin vajaat 20 tkm/vuosi, niin dieselautolla ajaa reilut 6 vuotta ja bensa-autolla reilut 3 vuotta jolloin elinkaaripäästöt ovat yhtä suuret kuin vielä ajamaton sähköauto.
Joten 30tkm:n ajomäärällä vastaavat ajat dieselillä 4 vuotta ja bensalla 2 vuotta. - Anonyymi
Jää sinä vaan ajamaan dieselilläsi. Muut ajaa muulla-
- Anonyymi
ja vaihtoarvo mennyt vanhemmissa....kiitos VW huijauksen
- Anonyymi
Tarvidin hyvän käytetyn dieselin, vaikka 10v vanhan. Miksi ovat yhtä kalliita kuin bensat? Täältä saa käsityksen että dieselien pitäisi olla ongelmajätettä
- Anonyymi
Eikä täältäkään, jos jättää parin kestokirjoittajan, tosin hyvin ahkeran sellaisen, kirjoitukset omaan arvoonsa. Näille on jostain syystä iskostunut päähän ankara henkilökohtainen dieselviha, jota ei kyllä mitenkään järkisyillä pysty selittämään.
Niin ja sitten tuo onneton vuosikausia trollannut ja itsensä tdi-vihaan hirttäytynyt on oma surkea tarinansa. - Anonyymi
Käypäs katsomassa niitä dieselin hintoja uudestaan. Merkkiliikkeet myy aika uudetkin käytetyt jobbareille. Jobbareilla ne ovat pihan perimmäisinä. Hinta on halpa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käypäs katsomassa niitä dieselin hintoja uudestaan. Merkkiliikkeet myy aika uudetkin käytetyt jobbareille. Jobbareilla ne ovat pihan perimmäisinä. Hinta on halpa.
No niin, käypä tosiaan katselemassa niitä hintoja uudestaan.
Halpa diesel, mitä sillä sitten lopulta tarkoitetaankin, on joko lähes loppuunajettu vanha, joita vastaavat bensa-autot ovat jo useinmiten paalissa. Halpojen ja vanhojen dieseleiden myyntiä jarruttaa dieselin käyttövoimavero, joka tekee sen, ettei kymppitonnin tai sen alle vuodessa ajavan kannata taloudellisesti dieseliä ostaa.
Suht uusi ja kohtuullisesti ajettu hyväkuntoinen diesel, jolla edessä on vielä useiden satojen tuhansien kilometrien taival, ei liikkeen halleissa kauaa viivy. Jobbareilla niitä ei ole, kun ne myydään pois lähes heti. Vähän merkistä riippuu kuinka nopeasti.
- Anonyymi
Mikä " työmaiden käyttö" .
- Anonyymi
Kai sinä tiedät ketkä avolavadieseleillä ajavat. Niitä ne ovat.
- Anonyymi
Taksit, työsuhdeautot (ne paremmat) ). Ammattikäyttöön tulevat lähes 100%.
Yksityiskäyttöönhän haetaan suurelta osin ulkomailta vähän käytettyinä. Niin paljon, että dieseleiden osuus autokannassa jatkuvasti on kasvanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai sinä tiedät ketkä avolavadieseleillä ajavat. Niitä ne ovat.
Ai tässä puhuttiin työkoneista. Olen pahoillani, luulin keskuteltavan henkilöautoista.
- Anonyymi
Diesel on historiaa.
- Anonyymi
Kuinka joku vielä uskoo muka dieseliin. Ei kai kukaan, mutta kun pihalla sattuu kuitenkin sellainen vielä seisomaan.
- Anonyymi
Uskoo... ?.....
Mikä ihmeen uskonasia tuo muka on? Riittää kun katsoo mitä aitoja liikkuu maanteillä ja kaduilla, niin näkee eikä siinä tarvita ’uskomista’.
- Anonyymi
Raskas kalusto menee vielä vuosia dieselin voimalla.
- Anonyymi
Mutta poistettiin rekisteristä vain 5 % mitä niitä on.
- Anonyymi
Mie vaan ajelen ihan mukavasti 200 diesel mersulla. Mukavasti kulkee ja kuluttaa nuita toyotan hybridin määriä, tai alle. Pitkässä ajossa 4,2, nurkilla litran emmän Arvo säilynee siinä kui muissakin. Koskaan ei autossa voittoa tule. No joku keräilypeli ehkä.
- Anonyymi
Diesel kuolee muutamassa vuodessa.
- Anonyymi
Se kuolee vuodessa. Vuoden 2021 lopussa niitä ei enää olemyynnissä uusina autoina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32738Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885