naistutkimuksen maisteri valmistui!

JipiJaiJEi

Ensimmäinen naistutkimuksen maisteri valmistui.
**** aloitti opintonsa vuonna 2003 Kristiina-instituutin ensimmäisessä naistutkimuksen maisteriohjelmassa. Instituutti kuuluu Helsingin yliopiston humanistiseen tiedekuntaan.

Siinä on taas yksi niin totaalisen turha verorahoin tuettu tutkinto. Voi luoja. Miten naiset voivat olla niin kiinnostuneita omasta sukupuolestaan, että hakeutuvat moisiin huuhaahommiin?
Vai tuntuuko se liian vaativalta tehdä ihan oikeita töitä?

13

830

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurre_Orava

Kaikkea sitä.

Arvaappa mitä.
      Kohta tämä korkeasti koulutettu alkaa valittamaan miksi häntä ei palkata Metso Automationin tuotekehitykseen viidentonnin kuukausipalkalla vaikka hänellä on niin korkea koulutus. ;)

Vaikea keksiä hyödyllistä työtä kyllä tällaiselle...

• Sanelma

kaikenlaista hiihtäjää mahtuu maailmaan, opiskellaahan sitä teologiaakin vaikka oikeitakin töitä on tekemättä.

• Kerrotko vielä, mitä tiedät naistutkimuksesta? Mitä asioita siellä opiskellaan ja tutkitaan?

• Mää

Naisten anatomiaa. Jotakin puuttuu mutta mitä.

• Mää kirjoitti:

Naisten anatomiaa. Jotakin puuttuu mutta mitä.

mutta ymmärrän kyllä, että moni poika toivoisi naistutkimuksen olevan juuri sitä.

• Kurre_Orava
        Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:

mutta ymmärrän kyllä, että moni poika toivoisi naistutkimuksen olevan juuri sitä.

Minkähän ikäisenä se naisen anatomia lakkaa olemasta mysteeri?

Itse olen havainnut, että näin keski-ikää lähestyessä venuskukkula ei enää tunnu valloittamattomalta kuin Mount Everest.

Tosin tässä alkaa huomata, että naiset jotka kymmenen vuotta muistuttivat Greta Garboa alkavat muistuttaa toista kuulaisaa hahmoa, nimittäin Fakta Homman Pirreä.;)

Niin se on, me kaikki vanhenemme.

• Nari Säre
        Kurre_Orava kirjoitti:

Itse olen havainnut, että näin keski-ikää lähestyessä venuskukkula ei enää tunnu valloittamattomalta kuin Mount Everest.

Tosin tässä alkaa huomata, että naiset jotka kymmenen vuotta muistuttivat Greta Garboa alkavat muistuttaa toista kuulaisaa hahmoa, nimittäin Fakta Homman Pirreä.;)

...minkä tahansa homman, jonka ottaa haasteena, eikä muuten vaan rennosti (kuten esim. pari pussikaljaa), mielenkiinto häipyy nopeasti, kun haasteen on saanut "voitettua".

Siksi naisia ei kannata koskaan ottaa haasteena. Sen vuoksi on myös tärkeää esim. parisuhtessa lopulta se ystävyys ja mukavuus. (Etenkin, kun Gretan sijaan löytääkin Pirren vierestään joku kuulas aamu... ja kun se nainen löytää James Deanin sijasta Heikki Kinnusen edustaman HeppuHei -hahmon siitä kuorsailemasta)

Palkkaisitkos, Kurre, muuten naistutkijan "tasa-arvoa" edistämään? (Itse en palkkaisi, johtuen mitä ilmeisimmin siitä, että hän on uskonnollisesti biasoitunut suhteessa tasa-arvokysymyksiin - patriarkaalin salaliittoteorioita toistelevan ihmisen paikka on itse asiassa jossain muualla.)

Itse pohdiskelin, että joku feministinen järjestö olisi ainut järkevä työpaikka naistutkijalle. Miksipä toisaalta ei sitten vaikka maakuntamuseokin? (Jos olisi museologia ollut sivuaineena).

• Kurre_Orava kirjoitti:

tosiaan sitä anatomiaa on kartoitettu jo ihan riittävästi. Tuskin siihen naistutkimusta tarvitaan.

Kieltämättä nimestä tulee kaikenlaisia mielleyhtymiä, siksi kai sinne luennoillekin kai niitä pojanjolppeja joskus eksyy. Yleensä ne valitsee istumapaikkansa uloskäynnin lähettyviltä, ja poistuvat vähin äänin kun selviää mitä tässä ei ainakaan olla tutkimassa.

• Nari Säre kirjoitti:

...minkä tahansa homman, jonka ottaa haasteena, eikä muuten vaan rennosti (kuten esim. pari pussikaljaa), mielenkiinto häipyy nopeasti, kun haasteen on saanut "voitettua".

Siksi naisia ei kannata koskaan ottaa haasteena. Sen vuoksi on myös tärkeää esim. parisuhtessa lopulta se ystävyys ja mukavuus. (Etenkin, kun Gretan sijaan löytääkin Pirren vierestään joku kuulas aamu... ja kun se nainen löytää James Deanin sijasta Heikki Kinnusen edustaman HeppuHei -hahmon siitä kuorsailemasta)

Palkkaisitkos, Kurre, muuten naistutkijan "tasa-arvoa" edistämään? (Itse en palkkaisi, johtuen mitä ilmeisimmin siitä, että hän on uskonnollisesti biasoitunut suhteessa tasa-arvokysymyksiin - patriarkaalin salaliittoteorioita toistelevan ihmisen paikka on itse asiassa jossain muualla.)

Itse pohdiskelin, että joku feministinen järjestö olisi ainut järkevä työpaikka naistutkijalle. Miksipä toisaalta ei sitten vaikka maakuntamuseokin? (Jos olisi museologia ollut sivuaineena).

Suvauksesta (sukupuolivaikutusten arvioinnista) kuullut?

Teettää lisää töitä työpaikoilla ja työllistää todennäköisesti myös joitakin naistutkimusihmisiä (!).

Se se on kun feministit täällä Suomessakin ovat vallan kahvaan päässeet...

• Kurre_Orava
        Nari Säre kirjoitti:

"
        James Deanin sijasta Heikki Kinnusen edustaman HeppuHei -hahmon siitä kuorsailemasta
        "

Meillä rouva todennut, että kun tavattiin muistutin kovasti Harry Potterin Dumbledorea, nyttemmin olen kuulemma alkanut muistuttaa lähinnä Hagridia. ;)

• maaria

Voi vaan miettiä sitä, kuinka monen aineen ja alan opiskelu on ihan huuhaata. Kukapa sitä voi lähteä määrittelemään. Jokainen lähtee omista arvoistaan ja arvostuksistaan kuitenkin.

En tiedä, miten määrittelet oikeat työt, mutta eipä se naistutkimuksen maisteri sen höpömpiä töitä tule tekemään kuin moni muukaan akateeminen ihminen.

Itse olen miettinyt, että miten yliopistoissa opetetaan sellaista ainetta, mitä minä opiskelen. Se on kuin antaisi tiedon muodossa olevaa ruutia aktivistille. No sehän on sopii minulle.

• Kurre_Orava

Oikean työn määritelmistä yksi kuuluu siten, että oikeissa töissä palkka ei tule veronmaksajien pussista.

Tämän sitten romuttaa heti poliisi-, palolaitos, hoitsut jne. Mutta periaatteen varmaan hoksasit...

• maaria
        Kurre_Orava kirjoitti:

Oikean työn määritelmistä yksi kuuluu siten, että oikeissa töissä palkka ei tule veronmaksajien pussista.

Tämän sitten romuttaa heti poliisi-, palolaitos, hoitsut jne. Mutta periaatteen varmaan hoksasit...

että julkisella sektorilla ei sitten tehdä ollenkaan oikeita töitä. just....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      61
      5163
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      3252
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      142
      2705
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      16
      2328
    5. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      129
      1835
    6. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1673
    7. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      160
      1461
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1397
    9. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      107
      1318
    10. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1297
    Aihe