Mulla on toisen jalan takareidessä noin kämmenen kokoinen alue, joka on ainakin viikon ellei jo kauemmin ollut huomattavasti tunnottomampi kuin muu iho. Alue tuntuu ikään kuin puutuneelta. Sen huomaa kun esim. raapii ihoa, koska raapiminen ei tunnu siinä ihon pinnalla vaan sen tuntee ikään kuin syvemmällä vasta paineena. Nyt huomasin että alueen läpi kulkevan isossa verisuonessa on 2 ihan pientä 0,5cm mustelmaa. Ei kai mulla vaan ole mitään veritulppaa tulossa tms? :/ Olen nuori nainen ja käytän ehkäisylaastaria ja siksi pelkään tuota vaihtoehtoa...
Onko kellään kokemusta vastaavasta?
jatkuvasti puutunut alue
6
6323
Vastaukset
- ----__
minullakin on puutunut alue, mutta se on isovarpaan pohja :D todella naurettava alue, mutta kyllä vain, alkuun myös huolestuin, miksi se ei tuntenut mitään, eikä sen puoleen tunne vieläkään, mutta en enää jaksa olla huolestunut, kun en alkuun jaksanut mennä kertomaan vaivastani(sehän on Vain isovarvas x))
niin ja kyllä se tuossa menossa mukana on pysynyt, vaikka ei ole kuukausiin tuntenut mitään- oireilee
niin että tulee todella kova särky tulpan kohtaan ja sen ympäristöön ja ympärillä olevien verisuonien ympäristö punoittaa voimakkaasti. Sulla voi olla suonikohju tulossa, joka on lähinnä kosmeettinen haitta. Toinen mikä voi aiheuttaa tuntopuutoksia jalassa on hermo joka on painuksissa selän alueella, esim. jossain nikamavälissä. Välttämättä selkä ei juurikaan ole kipeä sillä hetkellä. Itsellä kokemusta. Luulin vähintäänkin halvaantuvani kun minullakin, kuten ekalla vastaajalla puutui, tai tuntui painon tunne isovapaassa, mutta lekuri arveli johtuvan juuri tästä hermojutusta joka on sikayleistä.
- hyvä neuvo
...asperiinia ,puolikas, 2 kertaa päivässä 3 päivän ajan.
Sulattaa tulpat... - sini
..itselläni oli tulppa pohkeessa,ja se oli tunnoton pinnasta,ei punoitusta,eikä kovin pahaa kipuakaan.Käy lääkärissä,niin voit sulkea pois sen mahdollisuuden,se on vakava juttu.
En väitä,että sulla jotain sellaista on,noi oireet sopii moneen juttuun varmaan mutta saat mielenrauhan.Halusin vain kertoa,ettei tulpan oireetkaan aina ole niin kummoiset.Ei siihen aina liity välttämättä ankaraa kipua,turvotusta eikä punotusta.- huolestunut25
hui! onneksi mulla on lääkäri, tosin gyne "vaan" maanantaina, kaipa siihen saakka uskaltaa odotella. Ehkä onkin ihan hyvä et on gyneaika niin se varmaan tietää noista hormoniehkäisyyn liittyvistä veritulppaoireistakin...
- xxx
huolestunut25 kirjoitti:
hui! onneksi mulla on lääkäri, tosin gyne "vaan" maanantaina, kaipa siihen saakka uskaltaa odotella. Ehkä onkin ihan hyvä et on gyneaika niin se varmaan tietää noista hormoniehkäisyyn liittyvistä veritulppaoireistakin...
Itselläni aivan sama juttu pari viikkoa sitten, toinen takareisi puutui. Huomasin kun istumisen jälkeen nousin jaloittelemaan, ihmettelin kun ei puutuminen kadonnut vaikka yritti ravistella ja hieroa. Pohdin vaivan syytä muutaman päivän, satuin soittamaan siskolle ja hän kertoi itsellään olleen tismalleen saman vaivan joitakin vuosia takaperin. Kävi silloin lääkärissä ja lääkäri sanoi jonkun hermon olevan "vioittunut" tai jollakin tavalla "jumissa", väliaikaisesti. Vaiva meni itselläni ohi pikkuhiljaa about viikossa.
En tiedä oliko selässä joku jumi, kipua siellä ei tuntunut (sen paremmin kuin reidessäkään), ainakaan enempää kuin tavallisestikaan. Mustelmista en osaa sanoa, itselläni ei (kai) ollut. Ei tullut tarkistettua. Aika viaton juttu siis loppujen lopuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628