Kun heidän mukaansa kasteessa ei uudestisynny eikä saa uskoa eikä saa syntejä anteeksi. Täysin turha kaste ja uudesti kastaminen on syntiä. On vain yksi kaste.
Samoin on heillä ehtoollinen. Ei saa Jeesuksen ruumista eikä verta ja ei ole syntien anteeksi saamista. Täysin turha tilaisuus.
Miksi helluntalaiset kastavat?
91
109
Vastaukset
- Anonyymi
Se, että ihminen uudestisyntyisi kasteessa, on ihmisten keksimä valhe. Pappien keksimä valhe. Raamatun mukaan ihmisen pitää olla uudestisyntynyt jo ennen kastetta, toisin sanoen Raamatussa kastettiin vain uudestisyntyneitä ihmisiä. Kaste, joka suoritetaan uudestisyntymättömälle ihmiselle, on pelkkä turha ihmisten kesksimä rituaali. Kaste toimii vain uskovien kohdalla. Vain uudestisyntyneet ihmiset saavat syntinsä anteeksi kasteessa, uudestisyntymättömät eivät saa.
On vain yksi oikea kaste, se on uudestisyntyneelle ihmiselle suoritettu kaste. Kaikki muut kasteet ovat turhia, harhaoppisia kasteita eikä niitä voida nimittää kristillisiksi kasteiksi.
Men kaste-osastolle ja lue aloitus viestiketjusta "Juutalainen kaste ja kristillinen kaste".Kyllä kasteessa on uudestisyntymä.
1PIET. 3: 21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
TIIT. 3: 5. pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
APT. 2: 38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
JOH. 3: 5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Helluntalaiset pitää pelastusta omana ansionaan ei Jumalan. Jeesus on turhaan heidän puolesta kuollut.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Kyllä kasteessa on uudestisyntymä.
1PIET. 3: 21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
TIIT. 3: 5. pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
APT. 2: 38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
JOH. 3: 5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Helluntalaiset pitää pelastusta omana ansionaan ei Jumalan. Jeesus on turhaan heidän puolesta kuollut.Lähdepä siitä liikeelle, että kaste on ensin upotuskaste.
Ihminen upotetaan veteen ja hän nousee vedestä.'
Ja kaste on uskovan kaste ja se on hyvän omantunnon LIITTO.
Mietipä vanhaa raamatun sanomaa, mitä se kertoo.
Biblia (1776)
1Piet. 3:21 Se nyt meitäkin kasteessa autuaaksi tekee, joka sitä aavisti (ei että lihan saastaisuudet pannaan pois, vaan että se on hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä) Jesuksen Kristuksen ylösnousemisen kautta,
Eikö tuo sinullekin tyhjentävästi kerro. siinä ei panna lihan saastaisuutta poi, koska anteeksianto jo JO poistanut Kristuksen ylösnousemisen kautta saastaisuuden ja koska ne on anteeksi annettu, niin kuin Nooan arkkivertuskuvassa arkki pelastaa, niin se on näin ollen se liittosuhde.
Eli arkki kantaa, ja kuin vanha-aadam haudataan, se saa nousta kerran iankaikkisen elämän armolahjan elämään sisälle.
ts. Jeesus on se pelastuksen lähde, Hän maksoi. - Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Kyllä kasteessa on uudestisyntymä.
Helluntalaiset pitää pelastusta omana ansionaan ei Jumalan. Jeesus on turhaan heidän puolesta kuollut.Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. (Joh 3:5-7)
Otetaan jatkoa tuohon jakeeseesi Joh 3:5, ettei jäädä ontumaan vedenääreen.
ts. jae, tai säe 7 onhan nuo jae- jaotus keinotekoinen harha.
Mutta, säkeessä 7 ehdottomasti painotetaan uudestisyntymistä Ylhäältä. Siis uudestisyntymä pelastaa, ts. tämä sijaisuhrin kuolema ja ylösnousemus, jonka veren hän vei Isän eteen taivaisiin.
Siitä uudestisyntyneistä muodostuu Jumalankansa, ja he pelastuvat ja heille kuuluu tämä kaste. Ja kasteessa vanha haudataan, se kuvaa pelastuksen tarpeellisuutta nousta elämään, jonka Jumala on aivoituksensa mukaan uskon kautta antanut.
Haudat avautuvat, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ensin.
Eli kaikki pelastus riippuu siitä, että onko usko sisäistynyt Pyhän Hengen kautta eläväksi todellisuudeksi.
Siis usko pelastaa, ei rituaali. Ei rituaalikasteet ketään pelasta, vaan uskovat haluavat seurata Jeesus, ja siksi he halajavat kastettavaksi. Anonyymi kirjoitti:
Lähdepä siitä liikeelle, että kaste on ensin upotuskaste.
Ihminen upotetaan veteen ja hän nousee vedestä.'
Ja kaste on uskovan kaste ja se on hyvän omantunnon LIITTO.
Mietipä vanhaa raamatun sanomaa, mitä se kertoo.
Biblia (1776)
1Piet. 3:21 Se nyt meitäkin kasteessa autuaaksi tekee, joka sitä aavisti (ei että lihan saastaisuudet pannaan pois, vaan että se on hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä) Jesuksen Kristuksen ylösnousemisen kautta,
Eikö tuo sinullekin tyhjentävästi kerro. siinä ei panna lihan saastaisuutta poi, koska anteeksianto jo JO poistanut Kristuksen ylösnousemisen kautta saastaisuuden ja koska ne on anteeksi annettu, niin kuin Nooan arkkivertuskuvassa arkki pelastaa, niin se on näin ollen se liittosuhde.
Eli arkki kantaa, ja kuin vanha-aadam haudataan, se saa nousta kerran iankaikkisen elämän armolahjan elämään sisälle.
ts. Jeesus on se pelastuksen lähde, Hän maksoi.Missä kohtaa Raamattua on että on upotuskaste? Ei missään? Ei Jerusalemissa olisi voitu samana päivänä kastaa 3000 upottamalla. Ei Jerusalemin ja Gazan välillä ole mitään jokea eikä järveä missä olisi voitu kastaa upottamalla. Eikä Filipin vanginvartian kodissa tuskin oli uima-allasta missä olisi yöllä voinut koko perheen (myös lapset) kastaa upottamalla. Ei vaan kaste suoritettiin valelukasteena samalla vedellä millä haavat pestiin.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua on että on upotuskaste? Ei missään? Ei Jerusalemissa olisi voitu samana päivänä kastaa 3000 upottamalla. Ei Jerusalemin ja Gazan välillä ole mitään jokea eikä järveä missä olisi voitu kastaa upottamalla. Eikä Filipin vanginvartian kodissa tuskin oli uima-allasta missä olisi yöllä voinut koko perheen (myös lapset) kastaa upottamalla. Ei vaan kaste suoritettiin valelukasteena samalla vedellä millä haavat pestiin.
Jerusalemin mikvoja on tiettävästi käytetty kastamiseen: jonona toisia portaiya alas, toisia ylös. Muitakin vesialataita temppelialueella oli.
- Anonyymi
Jeesus asetti kasteen ja ehtoollisen mutta Jeesus ei asettanut niitä sakramenteiksi, pelastusrituaaleiksi niinkuin luterilaiset valehtelevat. Kaste ja ehtoollinen kuuluvat uskovaisille, uudestisyntyneille ihmisille, toisin sanoen ihmisille, jotka ovat jo pelastuneita Jeesuksen opetuslapsia.
Ehtoollinen on Jeesuksen muistoateria, seurakunta muistelee Jeesuksen elämää ja varsinkin kuolemaa.- Anonyymi
"Ehtoollinen on Jeesuksen muistoateria, seurakunta muistelee Jeesuksen elämää ja varsinkin kuolemaa."
Muistoateria, jossa viini symboloi Jeesuksen vuodatettua verta ja leipä Hänen ruumistaan. Muistoateria siksi, että Jeesus itse kehotti näin toimimaan Hänen muistokseen. Eri kirkkokunnissa tulkitaan ehtoollista eri tavoin. Toisten mukaan viini ja leipä muuttuvat Jeesuksen vereksi ja ruumiiksi ja toisten mukaan ne symboloivat sitä. - Anonyymi
"Jeesus asetti kasteen ja ehtoollisen mutta Jeesus ei asettanut niitä sakramenteiksi, pelastusrituaaleiksi niinkuin luterilaiset valehtelevat."
Ota ensin selvää, ennen kuin ryhdyt rääpimään. Luterilaisillekin pelastus tulee yksin armosta, yksin Kristuksen kautta. Sakramentit - eli pyhät toimitukset - ovat armon välineitä, joissa Jumala kohtaa ihmisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jeesus asetti kasteen ja ehtoollisen mutta Jeesus ei asettanut niitä sakramenteiksi, pelastusrituaaleiksi niinkuin luterilaiset valehtelevat."
Ota ensin selvää, ennen kuin ryhdyt rääpimään. Luterilaisillekin pelastus tulee yksin armosta, yksin Kristuksen kautta. Sakramentit - eli pyhät toimitukset - ovat armon välineitä, joissa Jumala kohtaa ihmisen.4.10.20 kuultu Taivaan ja maan väliltä-lähetys sisälsi monta harhaoppia. Muun muassa ehtoollispuhe.
Jeesus asetti ehtoollisen ENNEN ristille menemistään. Se nautittiin ENNEN Jeesuksen ristiinnaulitsemista. Jeesus itse käski siis vielä elossa ollessaan nauttia sitä muistokseen eli hänen pian koittavan kuolemansa muistoksi. Joidenkin mukaan Jeesus ei tiennyt, mitä suustaan päästeli. Jeesus sanoi: MATT. 26: 26. Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Jeesuksen mukaan on syntien anteeksi saaminen. Tekeekö helluntalaiset Jeesuksesta valehtelian?
Myös leipä on Jeesuksen ruumis ja viini Jeesuksen veri.
JOH. 6: 44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
Eli helluntalaiset ovat aivan väärässä. Heillä on vain muistoateria ja on pulla ja mehu. Ei leipää ja viiniä.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Jeesus sanoi: MATT. 26: 26. Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Jeesuksen mukaan on syntien anteeksi saaminen. Tekeekö helluntalaiset Jeesuksesta valehtelian?
JOH. 6: 44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
Eli helluntalaiset ovat aivan väärässä. Heillä on vain muistoateria ja on pulla ja mehu. Ei leipää ja viiniä.hapanviini kertoo synnistä. Eli synnin vertauskuva.
Oliko Jeesus hapan, eli syntinen? Vai oliko Jeesuksen veri - puhdas, jotta hän voi toimia sijaisuhrina, ja vei verensä taivaaseen Isän eteen.
Siksi muistoaterialla leipä kuvaa vertauskuvallisesti sitä Elämänleipää mitä Kristus sijaisena edustaa ja happamaton viini- kertoo synnittömästä sijaisuhrista, jonka veri kelpaa taivaaseen meidän edestämme. - Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Jeesus sanoi: MATT. 26: 26. Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
Eli helluntalaiset ovat aivan väärässä. Heillä on vain muistoateria ja on pulla ja mehu. Ei leipää ja viiniä." liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi"
Tässä jakeessa, Jeesuksen mukaan, hänen VERENSÄ on LIITTO - veriliitto, jonka kautta pelastutaan. JEESUKSEN VUODATETTU VERI siis tuo ihmiselle anteeksiannon.
Ei pikarillinen, edes siunattua viiniä, tuo mitään uutta tai toista syntien anteeksiantoa ja pelastusta.
Viini on symboli Jeesuksen pelastavasta verestä, joka YKSIN - siis Jeesuksen veri yksin - tuo syntien anteeksiannon.
Ja tämän verensä vuotamisen symboliksi, syntiemme puolesta, Jeesus otti viinin, jota hän käski HÄNEN KUOLEMANSA MUISTOKSI juoda. Anonyymi kirjoitti:
"Ehtoollinen on Jeesuksen muistoateria, seurakunta muistelee Jeesuksen elämää ja varsinkin kuolemaa."
Muistoateria, jossa viini symboloi Jeesuksen vuodatettua verta ja leipä Hänen ruumistaan. Muistoateria siksi, että Jeesus itse kehotti näin toimimaan Hänen muistokseen. Eri kirkkokunnissa tulkitaan ehtoollista eri tavoin. Toisten mukaan viini ja leipä muuttuvat Jeesuksen vereksi ja ruumiiksi ja toisten mukaan ne symboloivat sitä.Mutta eihän teillä ole viiniä ja leipää vaan mehu ja pulla.
Anonyymi kirjoitti:
hapanviini kertoo synnistä. Eli synnin vertauskuva.
Oliko Jeesus hapan, eli syntinen? Vai oliko Jeesuksen veri - puhdas, jotta hän voi toimia sijaisuhrina, ja vei verensä taivaaseen Isän eteen.
Siksi muistoaterialla leipä kuvaa vertauskuvallisesti sitä Elämänleipää mitä Kristus sijaisena edustaa ja happamaton viini- kertoo synnittömästä sijaisuhrista, jonka veri kelpaa taivaaseen meidän edestämme.He joivat hapanviiniä viimeisellä aterialla?
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Mutta eihän teillä ole viiniä ja leipää vaan mehu ja pulla.
Helluntaiseurakunta käyttää ehtoollisaineksina siunattua alkoholitonta punaviiniä ja öylättejä, toiisnaan happamatonta leipää.
Minulle ehtoollinen on jeesuksen ruumis ja veri. Myös helluntailaisten ehtoollinen.
- Anonyymi
Miksi luterilaiset sallivat ehtoollisen jumalattomille ja pilkkaajille, jotka eivät edes tunnusta Jeesusta Vapahtajaksi? Miten sellaisen kunniaksi voi ehtoollista nauttia, johon ei edes usko? Jeesus söi ehtoollisen opetuslapsiensa kanssa. Juudas häippäsi paikalta sitä ennen, ei ollut ehtoollisella mukana.
Vai saadanko MYÖS ehtoollisella, vauvakasteen lisäksi, uudestisyntyminen, jos kerran synnit ehtoollisella anteeksi annetaan? Onko teillä peräti kaksi eri tietä pelastua? Joko vauvakasteessa tai ehtoollisella. - Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Helluntalaisten "ehtoollisessa" sitä ei ole.
Mitä ei ole helluntailaisten "ehtoollisessa"?
Oppia viinin anteeksiantavasta vaikutuksesta?
Jumalattomia ihmisiä mukana?
Ei niin. Ei ole kumpiakaan.
Daavidin tähti on saatanallinen symboli.
- Anonyymi
Luterilaiset ja katoliset papit ovat antaneet lapsikasteelle ja ehtoolliselle väärän merkityksen ja sinä, aloittaja, olet mennyt lankaan.
- Anonyymi
Raamattu sanoo, että "Jeesus antoi meille esikuvan, että seuraisimme hänen jälkiään."
Se riittää meille eikä meidän tavitse selitellä ja arvostella kastetta tai ehtoollista. Hän itse oli esikuvana uskovalle, mutta kun luonnollinen ihminen uskoo enemmän kirkkoisiä kuin Jumalan sanaa.
"Joka tahtoo minun perässäni kulkea...."
Raamattu ei tunne muuta armonvälinettä kuin usko Herraan Jeesukseen! Kaikki ihmisten keksimät välineet johtavat pois Jeesuksesta. - Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Enkä ole.
>> Enkä ole? <<
Meidän on määrä seurata Jeesusta ja raamatun sanaa, eikä ihmisiä. Olla kristittyjä, eikä ihmisten seuraajia, luterilaisia tai joitain muita vastaavia. Ihmiset erehtyvät. Luther erehtyi muissakin asioissa kuin pelkästään vauvakasteasiassa.
- Anonyymi
>> uudesti kastaminen on syntiä <<
Helluntailaiset kastavat kerran uskoon tullessa.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Kastavat myös jo kastettuja.
Ei luterilaiseen uskoon kastaminen ole mikään raamatullinen kaste. Raamatussa käsketään kastaa raamatun esimerkin mukaisesti Jeesuksen seuraajaksi, ei luterilaiseksi.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Kastavat myös jo kastettuja.
On vastattu jo, missä tilanteessa kastetaan uudelleen:
Kun on luovuttu luterilaisuuden, katolisuuden tai ortodoksisuuden opeista. Tai vaikka hindulaisuuden opeista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vastattu jo, missä tilanteessa kastetaan uudelleen:
Kun on luovuttu luterilaisuuden, katolisuuden tai ortodoksisuuden opeista. Tai vaikka hindulaisuuden opeista.Upotuskastetta ja uudelleen kastamista käyttävät helluntailaisten lisäksi muutkin; esim. baptistit, vapaakirkolliset, ei mihinkään suuntaan kuuluvat ja pakanuskonnoista pelastetut, uudelleen kastetut.
Miksi juuri helluntailaisuus on saaliina hampaissanne? - Anonyymi
>> uudesti kastaminen on syntiä <<
Kuka helluntailainen on mennyt 2x kasteelle?
On kuitenkin evlut-, ortodoksisesta- ja katolisesta kirkosta eronneita vauvakastettuja, jotka ovat menneet uudelleen kasteelle, tultuaan uskoon.
- Anonyymi
Pahasti ovat luterilaiset papit vetäneet höplästä tuota aloittajaa ja ovatpa vielä lähettäneet hänet tänne valehtelemaan muillekin.
- Anonyymi
Siis mitä aloittaja puheellaan ehdottaa? Että hellarit kastavat ensin vauvana ja vielä kerran aikuisena?
Jos joku on kaksi kertaa vedessä kastettu, niin hän on uskonut ennen niin kuin luterilainen, katolinen tai ortodoksi, mutta ei usko enää.
Hindutkin kastavat. Jos hindu tulee raamatulliseen uskoon, eikä enää usko hinduoppeihin, eikö häntä siis saa enää kastaa, koska joku jo kerran kastoi hänet jossain vaiheessa hindu-uskoon?- Anonyymi
Olipa viisauden kyllästämänä kirjoitettu viesti. Asia on juuri noin mitä kuvasit. Vesikasteita on maaima täynnä ja ihmiset kastetaan eri kasteisiin tilanteiden - mielikuvien siivittämänä. Kun Raamatussa kuvataan kastetta - sitä ennen on kuvattu uskoa Jeesukseen. Nämä on ihmisen tietousuudessa olevia alueita. Tosin vähemmälle huomiolla on jäänyt Jeesuksen lupaama Hegellä kastaminen, joka liitää uskon saaneen ihmisen seurauntaan / Kristuksen ruumiiseen. Tämän kasteen saaminen ja antaminen ei ole ihmisten päätettävissä.
Markku Lievonen
- Anonyymi
Kastetaan, kun Jeesus käski. Välttämättä sen kummempaa perustetta asialle ei edes tarvita.
Ja muistetaan Jeesuksen ruumista ja verta, kun Jeesus käski muistamaan häntä asettaessaan ehtoollisen. Siinäkään ei välttämättä tarvita sen kummempaa perustetta kuin Jeesuksen käsky.
En sano, etteikö asioiden opillisella sisällöllä ole merkitystä. Mutta Jeesuksen käsky sinänsä jo riittää näiden asioiden noudattamiseen.
S.A.- Anonyymi
Jeesus on antanut tuon käskyn omille opetuslapsilleen, jotka tietävät, mistä on kysymys. Jeesus ei antanut tuollaista käskyä valtiokirkkolaitoksille.
- Anonyymi
Miksi sitten ette tee niin kuin hän käskee?
- Anonyymi
Lopeta pelleily kun olet aivan ulkona hengellisistä asioista. Olet aivan sekaisin. Älä edes yritä.
- Anonyymi
"Miksi helluntailaiset kastavat?" , kysyy aloittaja
Emme miksikään. Meillä ei ole kasteoppia. Mitään opillista sisältöä asiaan ei liity, eikä mitään vaikutusta eli merkitystä uskonelämään.
Me emme usko että kaste tapahtuu syntien anteeksiantamiseksi, vaikka Raamattu niin kertoo. Sanomme vain uskovamme Raamattuun, koska niin kuuluu sanoa ehdottomasti.
Me vain sanomme että kaste on hyvän omantunnon pyytämistä, vaikka emme sillä tarkoita mitään. Yritämme kyllä tuosta kohdasta jotakin selitystä antaa vaikka humpuukiahan se kaikki yrityksemme on, koska tosiaankaan, emme usko että kastetaan syntien anteeksisaamiseksi.
Sitä paitsi, emme osaa edes yhdistää sellaisia asioita kuin hyvän omantunnon pyytäminen, hyvän omantunnon liitto, olla otettu armoihin eli lyhyesti armoliitto - että tuo kaikki tarkoittaa samaa asiaa: saada elää anteeksiantamuksessa.
Meitä ei haudata kasteessa Jeesuksen kuolemaan. Sanomme vain niin koska sellaisia kasteeseen liittyviä tekstejä on ja niitä sanoja täytyy meidän silloin käyttää vaikka ei sillä mitään tarkoittaisikaan.
Emme todellakaan viittaa myöhemmin minkään seikan perusteena: koska minut on kastettu.
Sekin jo kertoo suhteemme kasteen merkityksettömyyteen.- Anonyymi
Mikä siinä on valetta?
(Kirjoittaja ei muuten ole henkilö joka aloitti ketjun) "Tuo on joku trolli valehtelija. Luultavasti sama kuin aloittaja. Pelle."
Ei ole vaan puhuu totta.
- Anonyymi
"Samoin on heillä ehtoollinen". sanoo aloittaja
Ehtoollista vietetään ehtoollistradition ylläpitämiseksi.
Se on semmonen näytöstapahtuma. Vähä niinko joulun seimiasetelmat, tai näytökset.
Jos Jeesuksen sovitustyö meinaa välillä unohtua niin kaitpa tuokin asian palauttaa mieleen edes hetkeksi.
Tässä kohtaa täytyy ihmetellä, mistä tulee käsitys se, että ehtoollisessa kuittaillaan aika ajoin siihen asti kertyneet synnit, siis tekosynnit.
Tähän ei ole teksteissä ole viitteitä."Ehtoollista vietetään ehtoollistradition ylläpitämiseksi.
Se on semmonen näytöstapahtuma. Vähä niinko joulun seimiasetelmat, tai näytökset"
Miksi sitten vietätte ehtoolista? Miksi ette vietä vain kerran vuodessa samoin kuin Jehovan todistajat?- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Ehtoollista vietetään ehtoollistradition ylläpitämiseksi.
Se on semmonen näytöstapahtuma. Vähä niinko joulun seimiasetelmat, tai näytökset"
Miksi sitten vietätte ehtoolista? Miksi ette vietä vain kerran vuodessa samoin kuin Jehovan todistajat?No missäs kohtaa raamattua sanotaan, että kerran viikossa pitää viettää ehtoollista?
Jeesus sanoi "niin usein kuin", antamatta mitään ohjeita siitä, kuinka usein tai minä päivänä ehtoollista saa viettää.
- Anonyymi
Te ulkopuoliset. Jättäkää ihmeessä meidät helluntailaiset rauhaan. Kasteaioissa meillä ei ole minkäänlaista epäselvyyttä. Syysillat pimenevät, tehkää jotain järkevää. On niin lapsellista tehdä ongelma asiasta jota helluntailaisilla ei ole sadan vuoden aikana ollutkaan. Oletko aloittaja lomalla B-sairaalasta? Vai oletko unohtanut ottaa mielialalääkkeesi? Kovasti siltä vaikuttaa.
"Oletko aloittaja lomalla B-sairaalasta? Vai oletko unohtanut ottaa mielialalääkkeesi? Kovasti siltä vaikuttaa."
En Totuus on Raamatussa.
- Anonyymi
Olisi aloittaja syytä opetella ensitöikseen sisälukutaito, myös raamatun. Lukutaito puuttuu vielä sinulta. On syytä mennä ala-asteen ykkösluokalle. Olet täysi pelle.
- Anonyymi
Miksi aloittaja jauhaa ongelmaa , jota helluntalaisilla ei ole?
"Miksi aloittaja jauhaa ongelmaa , jota helluntalaisilla ei ole?"
Minä kysyin MIKSI? Tähän te ette vastanneet. Teillä on huono luetun kielen ymmärrys.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Minä kysyin MIKSI? Tähän te ette vastanneet. Teillä on huono luetun kielen ymmärrys.Ei edes tarvitse vastata. Sinulla on ongelmia. Tee oikeaa työtä. Taidat olla työtön.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Minä kysyin MIKSI? Tähän te ette vastanneet. Teillä on huono luetun kielen ymmärrys.Kastetaan, kun Jeesus käski. Välttämättä sen kummempaa perustetta asialle ei edes tarvita.
Ja muistetaan Jeesuksen ruumista ja verta, kun Jeesus käski muistamaan häntä asettaessaan ehtoollisen. Siinäkään ei välttämättä tarvita sen kummempaa perustetta kuin Jeesuksen käsky.
En sano, etteikö asioiden opillisella sisällöllä ole merkitystä. Mutta Jeesuksen käsky sinänsä jo riittää näiden asioiden noudattamiseen.
S.A - Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Minä kysyin MIKSI? Tähän te ette vastanneet. Teillä on huono luetun kielen ymmärrys.>> Teillä on huono luetun kielen ymmärrys. <<
Helvetin oppia opetat vauvakasteista niin, että ihmiset turvaavat valheeseen, ja palkeesi sen kuin vain puhaltavat.
Kuljetat tulta helmassasi ja pukusi uhkaa palaa. Snl. 6:27
Osta siis Jeesukselta silmävoidetta ja tee parannus. Ilm. 3:18-19 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Teillä on huono luetun kielen ymmärrys. <<
Helvetin oppia opetat vauvakasteista niin, että ihmiset turvaavat valheeseen, ja palkeesi sen kuin vain puhaltavat.
Kuljetat tulta helmassasi ja pukusi uhkaa palaa. Snl. 6:27
Osta siis Jeesukselta silmävoidetta ja tee parannus. Ilm. 3:18-19>> Helvetin oppia opetat vauvakasteista niin, että ihmiset turvaavat valheeseen, ja palkeesi sen kuin vain puhaltavat.
Onko Arto muka opettanut sellaista, että ns. vauvakaste takaisi pelastuksen? Missä ja milloin on sellaista opettanut?
On kyllä totta, että Suomessa on ollut sellaistakin opetusta, jossa ihmisiä on opetettu turvaamaan lapsena saatuun kasteeseen eikä Jeesukseen, ja niin ihmisiä on petetty. Tietä (Jeesusta) etsiviä ihmisiä on uskoteltu uskomaan, että he jo olisivat tiellä, vaikka eivät olekaan. Mutta en ole nähnyt Arton sellaista opettavan.
S.A. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Helvetin oppia opetat vauvakasteista niin, että ihmiset turvaavat valheeseen, ja palkeesi sen kuin vain puhaltavat.
Onko Arto muka opettanut sellaista, että ns. vauvakaste takaisi pelastuksen? Missä ja milloin on sellaista opettanut?
On kyllä totta, että Suomessa on ollut sellaistakin opetusta, jossa ihmisiä on opetettu turvaamaan lapsena saatuun kasteeseen eikä Jeesukseen, ja niin ihmisiä on petetty. Tietä (Jeesusta) etsiviä ihmisiä on uskoteltu uskomaan, että he jo olisivat tiellä, vaikka eivät olekaan. Mutta en ole nähnyt Arton sellaista opettavan.
S.A.>> Suomessa on ollut sellaistakin opetusta, jossa ihmisiä on opetettu turvaamaan lapsena saatuun kasteeseen eikä Jeesukseen <<
Hyvä sitten, jos uskoa on.
Vaan mistä tuon "on ollut" tempaisit? Suomessa ON sellaista uskoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Suomessa on ollut sellaistakin opetusta, jossa ihmisiä on opetettu turvaamaan lapsena saatuun kasteeseen eikä Jeesukseen <<
Hyvä sitten, jos uskoa on.
Vaan mistä tuon "on ollut" tempaisit? Suomessa ON sellaista uskoa.>> Suomessa on ollut sellaistakin opetusta, jossa ihmisiä on opetettu turvaamaan lapsena saatuun kasteeseen eikä Jeesukseen ... >> Vaan mistä tuon "on ollut" tempaisit? Suomessa ON sellaista uskoa.
Tosiaan edelleenkin varmasti on. Sitä ei ole vaan niin paljoa enää sattunut omalle tielleni kuin ennen. Ehkä se on, kun ne luterilaiset opettajat, joiden kanssa olen tekemisissä tai joita kuuntelen, puhuvat enemmän uskosta Jeesukseen kuin kasteesta. Eli ovat ihan kunnolla ja selkeästi Jeesus-tiellä.
S.A. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Suomessa on ollut sellaistakin opetusta, jossa ihmisiä on opetettu turvaamaan lapsena saatuun kasteeseen eikä Jeesukseen ... >> Vaan mistä tuon "on ollut" tempaisit? Suomessa ON sellaista uskoa.
Tosiaan edelleenkin varmasti on. Sitä ei ole vaan niin paljoa enää sattunut omalle tielleni kuin ennen. Ehkä se on, kun ne luterilaiset opettajat, joiden kanssa olen tekemisissä tai joita kuuntelen, puhuvat enemmän uskosta Jeesukseen kuin kasteesta. Eli ovat ihan kunnolla ja selkeästi Jeesus-tiellä.
S.A.Olen samaa mieltä, suuntaus on hyvä eli uskon korostamisen suuntaan. Ja tiedän kyllä itsekin luterilaisia, jotka eivät usko vauvakasteen riittävän pelastumiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä, suuntaus on hyvä eli uskon korostamisen suuntaan. Ja tiedän kyllä itsekin luterilaisia, jotka eivät usko vauvakasteen riittävän pelastumiseen.
Onko sitte olemassa kristittyjä jotka uskovat että kaste ilman uskoa pelatsaa??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kuullut (aikanaan) monista tapauksista, joissa Jeesus-tietä ja pelastusta etsiville ihmisille ei ole kerrottu esim. tätä totuutta: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut" tai tätä: "Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra ja sydämessäsi uskot, että Jumala on hänet kuilleista herättänyt, niin sinä pelastut", vaan sen sijaan on vakuuteltu: "Usko, että sinut on lapsena kastettu."
En tiedä, millaista näiden pappien oma usko on ollut. Enkä ole ollut näissä tilanteissa mukana, joten en voi tietää, mitä kaikkea muuta samassa yhteydessä on puhuttu. Näistä tilanteista ovat kertoneet lähinnä sellaiset ihmiset, jotka ovat olleet aiemmin synninhädässä ja etsineet pelastajaa, mutta eivät ole löytäneet tuolla ohjeella pelastukseen. Myöhemmin on tullut sitten joku, joka on osannut johtaa Jeesus-tielle.
Mutta kuten todettu: en ole ollut noissa tilanteissa mukana. Kertojat itse ovat sanoneet, että heille on painotettu jo tapahtunutta kastetta ikään kuin vakuutena siitä, että heillä on jo pelastusasiat kunnossa, vaikka eivät ole olleet Jeesus-tiellä.
S.A. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kuullut (aikanaan) monista tapauksista, joissa Jeesus-tietä ja pelastusta etsiville ihmisille ei ole kerrottu esim. tätä totuutta: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut" tai tätä: "Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra ja sydämessäsi uskot, että Jumala on hänet kuilleista herättänyt, niin sinä pelastut", vaan sen sijaan on vakuuteltu: "Usko, että sinut on lapsena kastettu."
En tiedä, millaista näiden pappien oma usko on ollut. Enkä ole ollut näissä tilanteissa mukana, joten en voi tietää, mitä kaikkea muuta samassa yhteydessä on puhuttu. Näistä tilanteista ovat kertoneet lähinnä sellaiset ihmiset, jotka ovat olleet aiemmin synninhädässä ja etsineet pelastajaa, mutta eivät ole löytäneet tuolla ohjeella pelastukseen. Myöhemmin on tullut sitten joku, joka on osannut johtaa Jeesus-tielle.
Mutta kuten todettu: en ole ollut noissa tilanteissa mukana. Kertojat itse ovat sanoneet, että heille on painotettu jo tapahtunutta kastetta ikään kuin vakuutena siitä, että heillä on jo pelastusasiat kunnossa, vaikka eivät ole olleet Jeesus-tiellä.
S.A.
- Anonyymi
Miksi tänne helluntalaisuus osiolle änkäävät riitelemään luterilaiset. Saviseutulaisestakin on tullut oikein riesa ja foorumilla on hänen aloittamia riitelyitään. Te vauvakasteeseen uskovat olkaa omilla foorumiellanne ja ylistäkää sydämenne pohjasta vauvakastettanne. Emme tule sinne haastamaan riitaa.
- Anonyymi
Oppi kasteista on ollut helluntailaisilla selvää selvempi 119-vuotta. Se ei muutu minnekään. Pysy poissa täältä osuudelta väittelemästä. Se on turhaa turhempaa. Ota mielialalääkkeesi ja kenties lääkkeesi pitää vaihtaa. Ota yhteys lääkärisiin.
"Oppi kasteista on ollut helluntailaisilla selvää selvempi 119-vuotta. "
Alussa helluntalaiset kastoivat lapsia. Sitten tuli saatana kuvaan mukaan ja vei lapsilta oikeuden Jeesukseen.
1KOR. 10: 1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2. ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3. ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Tuossa tapauksessa olisi helluntalaiset jättäneet lapsensa egyptiläisille, kun eivät ymmärrä pelastuksestaan.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Oppi kasteista on ollut helluntailaisilla selvää selvempi 119-vuotta. "
Alussa helluntalaiset kastoivat lapsia. Sitten tuli saatana kuvaan mukaan ja vei lapsilta oikeuden Jeesukseen.
1KOR. 10: 1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2. ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3. ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Tuossa tapauksessa olisi helluntalaiset jättäneet lapsensa egyptiläisille, kun eivät ymmärrä pelastuksestaan."isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi"
Konttaamallako ne teidän "isät" kulkivat?
- Anonyymi
Aloittaja
Lopeta pakkosyöttö. Jos osaat lukea, tutki perustuslaki. Asu varmaan Tohmajärvellä korpikylässä.- Anonyymi
Nyt jotakin henkilöä on jurppinut valotus rehellisyydestä ja totuudesta. Hän on postannut useita viestejä peräjälkeen monen tunnin aikana.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt jotakin henkilöä on jurppinut valotus rehellisyydestä ja totuudesta. Hän on postannut useita viestejä peräjälkeen monen tunnin aikana.
Helluntalaiset ei kestä kuulla totuutta ja siksi sensuroivat.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Helluntalaiset ei kestä kuulla totuutta ja siksi sensuroivat.
Kuka sensuroi ja missä???????????????
- Anonyymi
Mihin vauvoina kastettujen usko katoaa?
Vain pieni osa lapsena kastetuista ja rippikoulun käyneistä uskoo Jumalaan ja vielä pienempi osa Jeesukseen.
Kirkon oman tutkimuksen mukaan.- Anonyymi
Mitään omaa uskoa ei ole koskaan ollutkaan, siksi se katoaa.
kannettu vesi ei kaivossa kauan pysy, painuu hiekkaan että kurahtaa.
tästä kirkko ei ole tietävinäänkään, kaikki saarnat kirkossa ovat kuin uskoville.
- Anonyymi
>> Mihin vauvoina kastettujen usko katoaa? <<
Ei sellainen voi kadota, mitä ei ole koskaan ollutkaan.
Vauvakasteopin mukaan vain ne vauvat pelastuisivat, joiden vanhemmat kuuluvat jäseninä vauvakaste-kirkkoon ja jotka vievät vauvansa kasteelle. Jeesusko muka sellaista olisi säätänyt? Pois se! Saatanakin nauraa varmaan kippurassa.
Jokainen vauvakastettu on uudestisyntynyt vasta myöhemmin, kun on kasvanut ja ymmärrys on lisääntynyt ja usko syntynyt sydämessä, evankeliumin kuulemisen ja uskomisen myötä.Samoin kuin muutkin uudestisyntyneet. Jumalalla ei ole erilaisia pelastustapoja. - Anonyymi
En kuulu haukkumaanne helluntaiseurakuntaan, mutta sen ulkopuoleltakin näkee, että luterilaiset ovat todella keksineet ihan oman versionsa raamatun ilmoittamasta kristinuskosta, monellakin tapaa. Muussakin kuin pelkästään kasteasiassa tai ehtoollisasiassa.
- Anonyymi
Kävin aamulla suihkussa. Olenko nyt uudestisyntynyt?
- Anonyymi
Kasteen tarkoitus on uudestisynnyttää, eli ohjata uudestisyntymään, eli uskoon.
Kaste ei ole tuohon tarkoitukseensa käytössä muualla kuin vanhoissa kirkoissa apostolien aloittamana perinteenä, mukaan lukien koko perheen kaikkien jäsenten kastaminen. Sellainen vain ei näytä toimivan siten kuin kaste on tarkoitettu.
Ns. vapailla suunnilla kasteelle ei tarkoitusta olekaan.
Niinpä kaikki kastamiset pitää lopettaa, ei vain tarpeettomina, vaan myös uskon ja uskonelämän vastaisina.
Silloin myös jäävät hyödyttömät keskustelut, jotka eivät johda mihinkään. Niissä vain pata kattilaa soimaa.
Raamatussa itsessäänkin on pari esimerkkiä kastamisen tarpeettomuudesta: Korneliuksen luona voidaan väen katsoa tulleen uskoon ilman kastetta.
Efeson joukko ei tullut kasteessa uskoon vaan vasta Paavalin käsien päällepanon yhteydessä, kun saivat Pyhän Hengen sinetiksi. Tuota aikaisemmin eivät olleet uudestisyntyneitä koskapa eivät sitä edes tienneet Olisivat tienneet uudestisyntyneinä saaneensa Pyhän Hengen.- Anonyymi
Huh huh!!!
"Raamatussa itsessäänkin on pari esimerkkiä kastamisen tarpeettomuudesta:????
Melkoinen pelle tuo kirjoittaja kun tekee tyhjäksi Jeesuksen käskyn.
Mutta kun antaa kasteelle väärän merkityksen, niin tuo on ymmärrettävää. Lut kirkkohan on antanut kasteelle jos jonkinlaisia merkityksiä, mutta se tärkein merkitys puuttuu heiltä.
Kasteen tarkoitus ei ole uudestisynnyttää, vaan se on eräänlainen julkinen todistus siitä, että henkilö on tullut
uskoon. "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu"!
Aivan samoin kuin suun todistus:
"Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Yhtälailla voitaisiin kirjoittaa: Joka uskoo ja lukee Sanaa, pelastuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huh huh!!!
"Raamatussa itsessäänkin on pari esimerkkiä kastamisen tarpeettomuudesta:????
Melkoinen pelle tuo kirjoittaja kun tekee tyhjäksi Jeesuksen käskyn.
Mutta kun antaa kasteelle väärän merkityksen, niin tuo on ymmärrettävää. Lut kirkkohan on antanut kasteelle jos jonkinlaisia merkityksiä, mutta se tärkein merkitys puuttuu heiltä.
Kasteen tarkoitus ei ole uudestisynnyttää, vaan se on eräänlainen julkinen todistus siitä, että henkilö on tullut
uskoon. "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu"!
Aivan samoin kuin suun todistus:
"Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Yhtälailla voitaisiin kirjoittaa: Joka uskoo ja lukee Sanaa, pelastuu.Missä Raamattu opettaa näin: " se on eräänlainen julkinen todistus siitä, että henkilö on tullut"??? Missä kerrotaan tuollaisesta asiasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Raamattu opettaa näin: " se on eräänlainen julkinen todistus siitä, että henkilö on tullut"??? Missä kerrotaan tuollaisesta asiasta?
<<< Yhtälailla voitaisiin kirjoittaa: Joka uskoo ja lukee Sanaa, pelastuu.
Ei voida sillä Jumalan Sanaa lukemalla ei pelastuta. Vain kasteen ja uskon avulla pelastutaan, kuten Jeesus sanoi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<< Yhtälailla voitaisiin kirjoittaa: Joka uskoo ja lukee Sanaa, pelastuu.
Ei voida sillä Jumalan Sanaa lukemalla ei pelastuta. Vain kasteen ja uskon avulla pelastutaan, kuten Jeesus sanoiJos kaste on julkinen todistus uskosta niin miksei Filippus kastanut Hoviherraa kaikkien nähtävillä??? Eikö heidän olisi pitänyt odottaa että pääsevät paikkaan missä voi uskon muille näyttää??? Sen sijaan kaste tapahtui heti kun tuli vettä näkyville.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kaste on julkinen todistus uskosta niin miksei Filippus kastanut Hoviherraa kaikkien nähtävillä??? Eikö heidän olisi pitänyt odottaa että pääsevät paikkaan missä voi uskon muille näyttää??? Sen sijaan kaste tapahtui heti kun tuli vettä näkyville.
Se oli julkinen vaikka ketään ei ollutkaan paikalla.
kaikki Jeesuksen seuraamiset ovat julkisia, paitsi luttereilla se on satahiljaista, pihaustakaan ei kuulu koko elämän aikana, aino ajok apuhuu on pappi kaks kertaa, ensin vauvakasteessa ja sitten hautajaisissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli julkinen vaikka ketään ei ollutkaan paikalla.
kaikki Jeesuksen seuraamiset ovat julkisia, paitsi luttereilla se on satahiljaista, pihaustakaan ei kuulu koko elämän aikana, aino ajok apuhuu on pappi kaks kertaa, ensin vauvakasteessa ja sitten hautajaisissa.Hah hah hah "Se oli julkinen vaikka ketään ei ollutkaan paikalla." Aika hyvä! Ja Lutherilla jos kellä usko oli julksista kun kamppaili paavia vastaan.
Raamattu ei missään opeta että kasteen merkitys olisi: "eräänlainen julkinen todistus siitä, että henkilö on tullutuskoon". Taitaa olla ihmiskeksintöä mokoma ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah hah "Se oli julkinen vaikka ketään ei ollutkaan paikalla." Aika hyvä! Ja Lutherilla jos kellä usko oli julksista kun kamppaili paavia vastaan.
Raamattu ei missään opeta että kasteen merkitys olisi: "eräänlainen julkinen todistus siitä, että henkilö on tullutuskoon". Taitaa olla ihmiskeksintöä mokoma !Tuollainen opetus on yleistä ja se on Raamatun kastekertomusten tulkintaa, mutta sellaista oppia ei ole Raamatussa,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kaste on julkinen todistus uskosta niin miksei Filippus kastanut Hoviherraa kaikkien nähtävillä??? Eikö heidän olisi pitänyt odottaa että pääsevät paikkaan missä voi uskon muille näyttää??? Sen sijaan kaste tapahtui heti kun tuli vettä näkyville.
Hah, hah
"Jos kaste on julkinen todistus uskosta niin miksei Filippus kastanut Hoviherraa kaikkien nähtävillä"???
Olikohan siellä autiolla tiellä paljonkin yleisöä? Järkeäkin on lupa käyttää.
Miksihän Jeesus sanoi:
"Joka tunnustaa minut ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan isäni edessä, joka on taivaassa"!
Mutta tietysti, kun ei ole mitään tunnustettavaa, muuta kuin veden taikavoima, niin ymmärtää tuonkin purkauksen.
Mikähän näitä vauvakastefanaatikkoja vaivaa, kun he haukkuvat kaikkiea, mikä ei sovi heidän automaattipelastukseen?
"Ei voida sillä Jumalan Sanaa lukemalla ei pelastuta. "
Eipä ole tuokaan trolli perehtynyt Raamattuun, joka kirjoittaa:
Joh 20
"20:31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah, hah
"Jos kaste on julkinen todistus uskosta niin miksei Filippus kastanut Hoviherraa kaikkien nähtävillä"???
Olikohan siellä autiolla tiellä paljonkin yleisöä? Järkeäkin on lupa käyttää.
Miksihän Jeesus sanoi:
"Joka tunnustaa minut ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan isäni edessä, joka on taivaassa"!
Mutta tietysti, kun ei ole mitään tunnustettavaa, muuta kuin veden taikavoima, niin ymmärtää tuonkin purkauksen.
Mikähän näitä vauvakastefanaatikkoja vaivaa, kun he haukkuvat kaikkiea, mikä ei sovi heidän automaattipelastukseen?
"Ei voida sillä Jumalan Sanaa lukemalla ei pelastuta. "
Eipä ole tuokaan trolli perehtynyt Raamattuun, joka kirjoittaa:
Joh 20
"20:31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä."Onko sulla jotain ongelmia kun puhut trolleista ja peleistä koko ajan? Miksi tekstisi on noin ivallista? Kysyin missä Raamattu opettaa kasteen olevan tunnustamista? Ei missään kun n et kohtaa näyttänyt
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla jotain ongelmia kun puhut trolleista ja peleistä koko ajan? Miksi tekstisi on noin ivallista? Kysyin missä Raamattu opettaa kasteen olevan tunnustamista? Ei missään kun n et kohtaa näyttänyt
Tuolta sairaalta uudestikastefanilta et saa asiallista vastausta, hän palvoo vettä eikä ole mikään kristitty vaan uskovia haukkuva trolli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolta sairaalta uudestikastefanilta et saa asiallista vastausta, hän palvoo vettä eikä ole mikään kristitty vaan uskovia haukkuva trolli.
Tuollaisen järkyttävän purkauksen tehneellä ei kyllä ole kaikki muumit laaksossa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisikohan sinun hakeutua jollekin terapiapalstalle, jotta saisit apua mielenterveysongelmaasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisikohan sinun hakeutua jollekin terapiapalstalle, jotta saisit apua mielenterveysongelmaasi?
Ajattelin juuri ehdottaa sitä sinulle. Niin täynnä raivoa ja asiattomuuksia kuin olla ja voi tuo sinun vuodatuksesi. Kasva aikuiseksi! Ei pidä noin suuttua vaikket Raamatun opetuksella kyennyt näkemystäsi perustelemaan.
- Anonyymi
Korppu pehmenee kun sen kastaa kahviin. Säilyy kuule ikenet parempaan käyttöön.
- Anonyymi
Kaste annetaan jotta kasvaa,
vertaus luonnosta katsos.- Anonyymi
Aina silloin tällöin kastellaan, kun kaipaa kastelua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345408Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4852489Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271279JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51145En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.17979Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7944Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv41812- 60811
HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei193784Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv3764