"Näillä ohjeilla pääset alkuun".
https://yle.fi/uutiset/3-8283273
Turvapaikanhakijoiden erilaisia majoitusvaihtoehtoja järjestetään parhaillaan. Tavat tarkentuvat lähiviikkoina, mutta oman kodin tarjoaminen onnistuu jo nyt. Pääministeri Juha Sipilä vetosi lauantaina suomalaisten auttamishaluun turvapaikanhakijoiden sijoituksissa.
Haluaisitko majoittaa turvapaikanhakijan kotiisi?
21
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vieläköhän moni heitä majoittaa kotonaan ?
- Anonyymi
Onko tuo vanha juttu? Silloinhan Sipilä kutsui kotiinsa majoittumaan, joko ovat siellä?
Miksei suomalaisia kodittomia majoiteta tai jos jää karenssille ja joutuu asunnosta pois? Majoitetaanko, jos jo haisee laitapuolekulkijalta ja jos ei ole pesukonetta?- Anonyymi
TheUrbanLegends kirjoitti:
Suurin osa asunnottomista asuu tilapäisesti muiden kotona.
Kyllä heitä ulkona on. Olen itsekin takavuosina yöllä soittanut poliisin hakemaan sammuneen juopon, kun on ollut makaamassa talvella jossain puistossa. Kyseessä pohjoinen kaupunki.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä heitä ulkona on. Olen itsekin takavuosina yöllä soittanut poliisin hakemaan sammuneen juopon, kun on ollut makaamassa talvella jossain puistossa. Kyseessä pohjoinen kaupunki.
Kyllä, heitä elää myös kaduilla. Se, että suurin osa majoittuu toisten kodeissa ei tarkoita, että kaikki majoittuvat toisten kodeissa.
- Anonyymi
Meillä oli saksalainen turisti kylässä viikon tyttären kutsumana. Mukava gimma ja maksoi itse elämisensä, vaikka olisimme mielellään kustantaneet hänen oleskelunsa täällä. Opiskelee oikeustiedettä. Palasi myös takaisin kotimaahansa ilman poliisisaattuetta.
- Anonyymi
En halua. Menkööt vaikka Somaliaan..
Siellähän on lämmintä ja aurinko paistaa. - Anonyymi
Ottaisin mielelläni, mutta Suomeen tulee vain miehiä enkä niitä halua majoittaa.
- Anonyymi
Juttu on vuodelta 2015. Joku kysyi : Maksetaanko siitä? Ja vastaus : Ei makseta.
- Anonyymi
Yle uutisoi aikoinaan miten hienosti jollain yh äidillä meni, kun laski vieraita taloon. Olisi kiva kuulla miten hänellä nykyään menee ?
- Anonyymi
Toki voin, jos tienaan siten, yhtähyvin kuin muutkin, hyväntekeväisyysjärjestöt.
- Anonyymi
En ikimaailmassa majoittaisi ketään sotilaskarkuria. Joutavat palaamaan kotiinsa takaisin.
- Anonyymi
Kirkkonummen Mirja-mummeli "palkkasi" Ahmetin itselleen, mutta nyt ei ole kuulunut parin yhteiselosta mitään.
- Anonyymi
Tottakai muåys jaos saisin saman kuin spr na ja muiden jörjestöjen johtajt sadantonnin palka t ja autoedu t ja päivät vapaa.
Eikä edes ta t ttis kotiinsa majoitaa aan toisten koteihin
Ja kansa maksaa verorahoitaan m u n palkan ja majoitusket ja voisin v ielä laitaa vapaaehtoisia kerjäämöön tahaa m u lle palkaan lisää
Eikös se näin t oimi - Anonyymi
NO EN SAATANA HALUA!
- Anonyymi
"Kotimajoitusta turvapaikkaa tarvitseville (Finland)
Facebook Ryhmä (Yksityinen)
4400 jäsentä"
Tällainenkin aivovammaisten ryhmä edelleen olemassa. Montako kymmentä pysyväisuonteista asumusta on tätä kautta oikeasti järjestynyt? - Anonyymi
minä kuulin Mirja synnytti kaksoset
- Anonyymi
Pari-kolme vuotta sitten lehdissä kerrottiin Tampereen Pispalassa asuvasta nuoresta pariskunnasta, joka majoitti luokseen irakilaisen pariskunnan pikku-tyttärineen.
Kaikki sujui hyvin, kun alkuongelmista selvisivät. Kielitaito taisi olla suurin ongelma.
Pispalaispariskunnan pikkutyttökin sai leikkiseuraa kotonaan.
Kuinkahan nyt menee, asuuko irakilaisperhe edelleen Pispalassa? Siitä ei enään ole juttua ollut lehdissä!- Anonyymi
Näitä samoja maailmanhalauksen juttuja oli 2015 syksyllä paljon, heti sen perään kun Sipilän Juhakin lupasi antaa oman kotinsa pakolaisille. Eduskunnassa kansanedustaja Arto Satonen tarjosi omaa Ellivuoren hotellilla omistamansa yksiötä pakolaisille jne.
Kaikille näille jutuille on yhteneväistä se, että vuodesta 2016 eteenpäin niistä ei ole kuultu enää jatklojuttua, seurantatarinoita. Ne katosivat lehdistöstä kuin seinään.
Taisi alkaa tulla ryppyä rakkauteen. Kun eivät ne pelastetut pakolaiset niin kovin sisäsiistejä eurooppalaisia ja kiitollisia pelastettuja lopulta olleetkaan.
- Anonyymi
Saattanut lähteä kaikki irtain ja myyty turuilla ja toreilla.
- Anonyymi
Saattaapa aamulla huomata, että kaula on poikki nirhattu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 226636
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04687- 613726
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292948Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342732Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452516Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262415- 401783
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 251685