Käyttäkää maskia, hyvät ihmiset!

Anonyymi

Näin minun turvallisuuteni koronan suhteen paranee liikkuessani julkisissa tiloissa ja kaupungilla. Itse en käytä maskia, koska siitä ei THL:n keväisen tutkimuksen mukaan ole käyttäjälleen mitään hyötyä. Mutta käyttäkää te maskia!

33

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Samaa mieltä enemmän maskeja muille naamaan.

• Anonyymi

Palstapersut eivät maskia käytä ja syy on hallitksen piste!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstapersut eivät maskia käytä ja syy on hallitksen piste!

Jokainen maskia käyttävä on vihervasuri tai vielä pahempaa demari.

• Anonyymi

Paikallinen kauppias puhuu ilmanputsareista ja toivoo, että jos sellainen naamallaan tulee hänen liikkeeseensä, ilmanputsarin tulee olla uusi ja puhdas.

• Anonyymi

Kaupassa tänään kassalla oli maski päällä jäi silti pieni huoli sainko Koronan kaupassa oli myös yksi tummapoika ilman maskia pitäiskö mennä Korona testeihin?

• Anonyymi

Ei tarvita maskia!
      Maailman terveysjärjestö on vahvistanut sen, mitä me ja monet asiantuntijat olemme sanoneet kuukausien ajan, sekä tutkimukset ovat osoittaneet – koronavirus ei ole tappavampi tai vaarallisempi kuin kausiluonteinen flunssa.

WHO:n puheenjohtaja teki ilmoituksen 34-jäsenisen johtokunnan erityisistunnossa maanantaina 5. lokakuuta. Kukaan ei vain näyttänyt ymmärtävän sitä.

• Anonyymi

Onneksi sinä ymmärsit. Anna meidän muiden suojella itseämme ja rakkaitamme. Eiks niin.

• Anonyymi

Meille on opetettu koko kevään ettei naamarista ole hyötyä vaan jopa haittaa. Siis miksi käyttäisimme?

• Anonyymi

En käytä maskia, kun ei siitä ole Mika Salmisen (THL) mukaan mitään hyötyä käyttäjälleen.

• Onko todella? Mikä taho sinulle näin on opettanut? Laitatko vaikka ihan linkin, jos vielä löydät.

• Anonyymi
        TheUrbanLegends kirjoitti:

Onko todella? Mikä taho sinulle näin on opettanut? Laitatko vaikka ihan linkin, jos vielä löydät.

Muisteleppa mitä kansliapäällikkö Kirsi Varhila kertoi kesäkuussa viitaten teettämäänsä kirjallisuustutkimukseen maskien hyödyllisyydestä. Taisi olla jopa niin päin, että maskista voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä.

Maskit ovat vain joku hallituksen halpa koukku, jotta maskituotantoon sijoitetut rahat saadaan nopeasti takaisin typeriltä veronmaksajilta.

• Anonyymi kirjoitti:

Muisteleppa mitä kansliapäällikkö Kirsi Varhila kertoi kesäkuussa viitaten teettämäänsä kirjallisuustutkimukseen maskien hyödyllisyydestä. Taisi olla jopa niin päin, että maskista voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä.

Maskit ovat vain joku hallituksen halpa koukku, jotta maskituotantoon sijoitetut rahat saadaan nopeasti takaisin typeriltä veronmaksajilta.

Mieluummin en luota muistiin vaan katson, jos sitä linkkiä löytyy. Ilmeisesti ei nyt kuitenkaan löydy. Ymmärrettävää, onhan siitä aikaa.

Mutta jos nyt hataraa muistia tässä kaivelee, niin kyllä, minäkin muistan kuulleeni, että väärin käytettynä maskista voi olla jopa haittaa. Siis väärin käytettynä. Se on ihan eri asia, kuin että maskista itsessään olisi haittaa. Se on vain peruste sille, että sitä kannattaa opetella käyttämään oikein.

Vielä ei siis ole löytynyt viittausta siihen väitetyn kaltaiseen opetukseen. Se minua kiinnostaisi, ei aiheen vierestä menevät muistelut.

• Anonyymi

Onko todella? Mikä taho sinulle näin on opettanut? Laitatko vaikka ihan linkin, jos vielä löydät.

Esmes tästä löytyy vallan tohtoreitten tekemä testi joka osoittaa suht empiirisesti et kangas ja kirurgisten maskien köyttö ei ehkäse hevon vi...mitään, ainoastaan hieman pienentää koronavirusmäärää.

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-1342

Yllättävää, ettet itse osannut googlata? :)

• Anonyymi

Mieluummin en luota muistiin vaan katson, jos sitä linkkiä löytyy. Ilmeisesti ei nyt kuitenkaan löydy. Ymmärrettävää, onhan siitä aikaa.

Mutta jos nyt hataraa muistia tässä kaivelee, niin kyllä, minäkin muistan kuulleeni, että väärin käytettynä maskista voi olla jopa haittaa. Siis väärin käytettynä. Se on ihan eri asia, kuin että maskista itsessään olisi haittaa. Se on vain peruste sille, että sitä kannattaa opetella käyttämään oikein.

Vielä ei siis ole löytynyt viittausta siihen väitetyn kaltaiseen opetukseen. Se minua kiinnostaisi, ei aiheen vierestä menevät muistelut.

On siitä haittaa.

Kestää pari sekuntia löytää esim. jenkkiläisiä tutkimuksia joissa noista haitoista puhutaan.

KVG? :)

• Anonyymi kirjoitti:

Esmes tästä löytyy vallan tohtoreitten tekemä testi joka osoittaa suht empiirisesti et kangas ja kirurgisten maskien köyttö ei ehkäse hevon vi...mitään, ainoastaan hieman pienentää koronavirusmäärää.

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-1342

Yllättävää, ettet itse osannut googlata? :)

Kysehän ei nyt ollut siitä, kuka osaa tai ei osaa omaehtoisesti etsiä ja ymmärtää tutkimustietoa. Kyse oli siitä, että joku taho olisi meille koko kevään opettanut, että maskeista ei ole hyötyä, ja tästä kyselin kun en itse koe moista tapahtuneen.

• Anonyymi

Mika Salminen (THL) on yleensä ollut ulostuloissaan kuin lumiukko... yhtä pihalla!

• Anonyymi

Maskia aletaan käyttämään sitten vasta kun totuuden ja oikeuden mukainen uusi hallitus niin sanoo tai pyytää. Tämän nyky hallituksen sanomiset ovat niin epäluotettavia ja vääristelyä ei niihin voi luottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maskia aletaan käyttämään sitten vasta kun totuuden ja oikeuden mukainen uusi hallitus niin sanoo tai pyytää. Tämän nyky hallituksen sanomiset ovat niin epäluotettavia ja vääristelyä ei niihin voi luottaa.

Onko tämä poliittista?
        IPU, Odinin pojat ( aka Odinin tytöt), Suomen Kansa Ensin yms äänekäs pienpuolue?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tämä poliittista?
        IPU, Odinin pojat ( aka Odinin tytöt), Suomen Kansa Ensin yms äänekäs pienpuolue?

Eli sit olisit täpinöissä, jos hallituksen muodostais anarkistit, antifa ja keloapinat? :)

Olkinukke se vasta onkin kiva nukke! :) Paljon kivempi kuin Barbi! Ja EKOLOGISEMPIKIN!

• Anonyymi

Itse laitoin pipon päähän niin se hämäs mummoja kaupassa.

• Anonyymi

Akkukäyttöinen lehtipuhallin on tehokkaampi kuin maski

• Anonyymi

Suodattimena toimii haisiehame

• Anonyymi

Maski ehkäpä suojaa myös muilta flunssapöpöiltä, eli ei turha kapine ollenkaan.

• Anonyymi

Kasvit tarvitsevat yhteyttämiseen hiilidioksidia. Onko biologian tunnilla oltu hereillä? Ihmiset tarvitsevat happea elääkseen. Järjestelmä toimii. Mutta joku haluaa riistää ihmisiltä hapen. Maailmalla kuulema joissain paikoin täysdiktatuuri tyrannia, mielivalta, jossa ei saa mennä ilman maskia edes kodin ulkopuolelle. Mikä taho hakee tuota? Mikä taho myöskin pitkällä puikolla tuikkii nenät rikki? Miksi?

• Anonyymi

Maskittomat ovat suurimmassa vaarassa 1. saada virusken ja 2. levittää sitä eteen päin, koska

1. Kaikki sisäänhengitetyn ilman sisältämät partikkelit, kuten virukset ja bakteerit, menevät heillä ilmavirtauksen mukana suoraan ja esteettömästi hengitysteihin.

2. Kaikki heidän uloshengityksen mukana hengitysteistä tulevat virukset leviävät suoraan ja esteettä ilmoille ja sylkipisaroiden ja roiskeiden mukana tulee virusta vielä enemmän. Kaikki heidän lähellä olevat ovat suuressa vaarassa saada tartunnan, erityisesti, jos maskia pitämätön luulee olevansa terve ja käyttäytyy rehvakkaasti ja muista piittaamatta. Nämä ovat taudinvähättelijöitä ja taudinlevittäjiä. Pysykää heistä etäällä, koska he itse ovat liiian tyhmiä ymmärtääkseen tehdä sen omatoimisesti.

Pitäkää aina turvavälit, vaikka käyttäisitte maskia, koska tartunnan saamisen riski pienenee sitä enemmän, mitä pitempi välimatka ihmisten välillä on.

Tämä kaikki on normaalille ihmiselle hyvin loogista ja yksinkertaista, aivan itsestäänselvästi tajuttavissa. Maskittomat olkoon hiljaa, koska suusta ei tule kuin viruksia ja vähättelevää asennetta. Niiden, joilla on aito ja todellinen lääketieteellinen syy olla pitämättä maskia, sallittakoon kulkea ilman maskia muiden urputtamatta.

• Anonyymi

Kyllä pitää uskoa lukeneinpia... osaavampi kun keväällä kertoivat ettei maski anna suojaa ainakaan käyttäjälle...ehkä oikein käytettynä mahdollisesti sylki ja pärskeet tippuvat lähemmäksi.
        Komm sii...komm saa..

• Anonyymi

Ja kun ette näprää sormin niitä kasvoillanne olevia maskeja, niistä on paljon HYÖTYÄ. Sen sijaan, että hengitätte virukset nenänieluun ja keuhkojen ilmanvaihtoputkiston eri osiin, niistä jää iso osa maskin kuituihin. Onnittelen kaikkia järkeviä maskia käyttäviä, joilla ei äly ja viisaus ole vielä täysin surkastunut idioottimaisesssa some-aivopesussa!

• Anonyymi

MASKILLISET ovat VIELÄ suuremmassa vaarassa!

Koska:
        1. Maskilliset kuvittelee, ettei maskillinen saa koronaa!?
        Jollonka maskillinen sit käyttäytyy ihan normaalisti. Välittämättä esmes turvaväleistä, jotka ihan oikeasti auttaa.

2. Maskillinen kierrättää maskissaan omaa koronaista ilmaansa, jollon saattaa sairastua entistä pahemmin koronaansa.

• Anonyymi

Maskeista on se hyöty että vähemmän ärsyttää kaupungilla kulkiessa kun noilta muutamilta pysyy edes kumihuulet piilossa.

• Anonyymi

Käyttäkää maskeja tollot, niin meidän fiksumpien ei tarvitse pelätä koronaa!

• Anonyymi

Käytin toisen kerran maskia. Nyt oli kangasmaski.
      Ei maskia voi käyttää, silmälasit huurrettuvat.

• Anonyymi

Se riittää mainiosti minulle, että te käytättä maskia. Minä en sitä aio tehdä, koska siitä ei ole todistetusti mitään hyötyä. Maskin käyttö antaa vain valheellisen turvallisuuden tunteen.

• Anonyymi

Tuo maskisekoilu kertoo havainnollisesti, kuinka osaamaton hallitus meillä onkaan. Vain tissikuvia osataan antaa. Peruskouluikäinen tyttökin pystyy hoitamaan pääministerin tehtäviä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      16
      5163
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      218
      2696
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      30
      1910
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      35
      1877
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      30
      1708
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1707
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1244
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1237
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      159
      1230
    10. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      30