JT tiedottaa: Orjuus on moraalisesti oikein!

Anonyymi

"Jos joku lyö orjaansa tai orjatartaan kepillä ja tämä kuolee siihen paikkaan, lyöjä on ansainnut rangaistuksen. Mutta jos orja pysyy hengissä päivän tai kaksi, isäntää älköön rangaistako; onhan orja hänen omaisuuttaan." -2. Mooseksen kirja 21:20-21

"Orjanne ja orjattarenne teidän tulee ostaa muilta, ympärillänne asuvilta kansoilta. Voitte ostaa orjiksenne myös keskuuteenne asettuneita muukalaisia samoin kuin heidän perheenjäseniään, vaikka nämä olisivatkin teidän maassanne syntyneitä. Heitä voitte pitää pysyvänä omaisuutenanne, ja voitte myös antaa heidät perintönä lapsillenne, jotka samoin saavat pitää heidät orjinaan. Heidät voitte aina pitää orjinanne, mutta toisianne, muita israelilaisia, te ette saa panna orjantyöhön." -3. Mooseksen kirja 25:44-46

Siinä on lahkolaisille ja ateisteille absoluuttista moraalia! Hylätkää saatanallinen ihmismoraalinne!

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja jos Makaa ,-siis raiskaa vastaantulevan , toisen ,miehen kauniin orjattaren , vieköön ilmestysmajan ovelle papeille mustan pässin , ja vapautuu velastaan ,

    • Anonyymi

      Homous on Jumalalle kauhistus!

    • Anonyymi

      Jehovan todistajat ovat itse orjia...

    • Anonyymi

      Joku on tuolla ylhäällä.. Tai sitten ei..
      Minä en ole ateisti. koska se on teismiä.

      Mutta sen minä tiedän, että tuolla on perhanan monta
      inhottavaa ihmis-apinaa, jotka haluavat rapsutuksia.
      Monet näistä täyttävät psykopaatin (tai/ja) narsismin merkit.
      Nämä ihmiset keräävät ympärilleen kultteja.
      Eikä heitä kiinnosta paskaakaan mitä sinä ajattelet.
      Kunhan ajattelet kohdennettuun pisteeseen.
      Mitä he voivat liikutella.

      Lazör

    • Anonyymi

      JT laulussa nro 123: "Orja antaa ohjeet, kuinka toimitaan..."

      Orja ei anna ohjeita vaan toteuttaa isäntänsä käskyn.

      Orjan ei tarvitse tietää isäntäsnä tahtoa ja aikeita - mutta ystävälleen isäntä kertoo tahtonsa ja aikeensa.

      • Anonyymi

        Paha orja (JT hallintoeli ) toteuttaa isäntänsä "saakutin" käskyjä.


    • Anonyymi

      kyllä mä palveliaksi vanhimma todistaja naiselle suostuisin.mutta taitaa olla vaan urbaani lendenta m40sjk

    • Anonyymi

      Jehovan todistajissa "orja" on se, joka käskee toisia ja lyö kepillä. Hämmentävää.

      • Anonyymi

        "Orja" on valkeaksi kalkittu hauta. Ulkoapäin kyllä hieno (solmioineen), mutta sisältä kaikkea saastaa.


    • Anonyymi

      kyllä jt:n vanhinmmal naisil o oikeis henk kohtaiseen avustajaanm40sjk

    • Anonyymi

      Kanattaisi lukea se koko Raamattu, eikö poimia vain rusinoita pullasta.

      "Sana, joka tuli Jeremialle Herralta, sen jälkeen kuin kuningas Sidkia oli tehnyt liiton kaiken kansan kanssa, joka oli Jerusalemissa, ja heille julistanut vapautuksen, että jokaisen tuli päästää vapaaksi orjansa ja orjattarensa, hebrealainen mies ja hebrealainen nainen, niin etteivät heitä orjinansa pitäisi, ei kukaan juutalaista veljeänsä. Ja sen kuulivat kaikki päämiehet ja kaikki kansa, jotka olivat menneet tähän liittoon, että jokaisen tuli päästää vapaaksi orjansa ja orjattarensa eikä enää pitää heitä orjinansa; ja he tottelivat ja päästivät heidät. Mutta jälkeenpäin he peräytyivät liitosta ja ottivat takaisin ne orjat ja orjattaret, jotka he olivat päästäneet vapaiksi, ja pakottivat heidät orjikseen ja orjattarikseen. Silloin tuli Jeremialle Herralta tämä Herran sana: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Minä tein teidän isäinne kanssa liiton silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä, sanoen: Seitsemän vuoden kuluttua päästäkää veljenne, hebrealainen: joka on myynyt itsensä sinulle ja palvellut sinua kuusi vuotta, se päästä luotasi vapaaksi. Mutta teidän isänne eivät kuulleet minua, eivät korvaansa kallistaneet. Vaan nyt te olette kääntyneet ja tehneet teon, joka on oikea minun silmissäni, julistaessanne vapautuksen kukin lähimmäisellensä, ja olette tehneet liiton minun kasvojeni edessä temppelissä, joka on otettu minun nimiini. Mutta sitten te olette jälleen kääntyneet pois ja häväisseet minun nimeni: olette ottaneet takaisin jokainen orjansa ja orjattarensa, jotka olitte päästäneet vapaiksi omiin valtoihinsa, ja olette pakottaneet heidät olemaan orjinanne ja orjattarinanne. Sentähden näin sanoo Herra: Te ette kuulleet minua ettekä julistaneetkaan vapautusta kukin veljellensä ja lähimmäisellensä; katso, minä julistan teille vapautuksen, sanoo Herra: menon miekkaan, ruttoon ja nälkään. Ja minä teen teidät kauhistukseksi kaikille valtakunnille maan päällä."
      Jeremia 34:8-17
      http://www.kolumbus.fi/r.berg/Orjien_pito.html

      • Anonyymi

        >> Kanattaisi lukea se koko Raamattu, eikö poimia vain rusinoita pullasta.

        Jos sinäkin lukisit vaan koko Raamatun, etkä nyppisi niitä rusinoita. Raamatussa ei missään tuomita orjuutta sinänsä. Tuossakin "jokaisen tuli päästää vapaaksi orjansa ja orjattarensa, HEBREALAINEN mies ja HEBREALAINEN nainen".

        Jeremia ei ole koko Raamattu. Mooseksen mukaan Jumala antoi israelilaisille selkeitä ohjeita myös oman kansan orjuuttamiseen. Esimerkiksi näin:

        Orjia koskevia lakeja (2.Moos.21)

        1 "Nämä ovat ne säädökset, jotka sinun tulee asettaa israelilaisille:
        2 Kun ostat heprealaisen orjan, hänen on oltava orjana kuusi vuotta. Seitsemäntenä vuotena hänet on päästettävä vapaaksi maksutta.
        3 Jos hän on tullut yksinään, hän saakoon myös lähteä yksinään. Mutta jos hänellä jo tullessaan oli vaimo, vaimo saakoon lähteä hänen mukanaan.
        4 Jos hänen isäntänsä on antanut hänelle vaimon ja vaimo on synnyttänyt hänelle poikia tai tyttäriä, on vaimon ja lasten jäätävä isännälle, ja mies pääsköön vapaaksi yksinään.
        5 Mutta jos orja vakuuttaa: 'Minä rakastan isäntääni, vaimoani ja lapsiani enkä halua vapaaksi',
        6 niin isäntä vieköön hänet Jumalan eteen ja asettakoon hänet sitten ovea tai ovenpieltä vasten ja lävistäköön hänen korvalehtensä naskalilla, ja hän jääköön ainiaaksi isäntänsä orjaksi. [5. Moos. 15:17]
        7 "Jos joku myy tyttärensä orjattareksi, tyttö ei pääse vapaaksi niin kuin miesorjat.
        8 Jos isäntä ei pidä orjattaresta, jonka on luvannut ottaa itselleen, hänen on sallittava, että orjatar ostetaan jälleen vapaaksi. Toisen kansan jäsenelle hänellä ei ole oikeutta myydä tyttöä, jos hän on rikkonut antamansa lupauksen.
        9 Jos hän taas määrää tytön pojalleen, tyttöä on kohdeltava kuin vapaan miehen tytärtä.
        10 Jos isäntä ottaa toisen vaimon, hän ei saa vähentää ensimmäisen ruokaa, vaatetusta eikä aviollisia oikeuksia.
        11 Mutta ellei mies täytä velvollisuuttaan näissä kolmessa asiassa, vaimo pääsköön lähtemään ilman korvausta.


    • Anonyymi

      Onko tämä lainaus siitä mooseksen kuudennesta
      jonka ns lauseet ihminen on kirjoittanut?

      • Anonyymi

        Kaikki kirjallisuus, oli sitten Raamattu tai muuta, on ihmisen kirjoittamaa, ihmisen päässä syntynyttä.


    • Anonyymi

      Sekoilua!

    • Kyllä taikauskovaiset ovat sitten kummallista sakkia. Minä ainakin palvon suurta, punaista, teleporttaavaa tomaattia.

      Minun uskontoni on yhtä todistettavasti oikea, kuin teidänkin.

      • Anonyymi

        Sanopa muuta...


    • Anonyymi

      Vartiotorni toteuttaa toiminnassaan tätä Raamatun viisasta periaatetta. Orjat sitoutetaan loppu elämäkseen ja säästyy vielä kaikki palkanmaksun oheiskulutkin.

    • Anonyymi

      Kyllä on niin sairasta touhua ettei voi kun 😂😂😂

    • Anonyymi

      Yksinkertaisuus taas huipussaan. Tämä on vakava seuraus siitä kun aivot on heitetty kokonaan narikkaan ja itsenäinen ajattelu täysin hylätty.

    • Anonyymi

      Orjuuden hyväksyminen = absoluuttinen moraali??? Missä järkesi??????? Suostut sitten varmaan orjaksi itsekin tai olet muuten vaan mielenterveyspotilas????????????

      • Anonyymi

        Kiistätkö sinä Jumalan moraalin ja oikeudentunnon!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiistätkö sinä Jumalan moraalin ja oikeudentunnon!!!!!!!!!!

        😂😂😂


    • Anonyymi

      Lahkossahan värvätyt ovat orjia, ja manipuloidut vielä pitämään toisiaan silmällä sekä käräyttämään lahkorikkeistä.
      Kumma kyllä lahkotaksvärkki, vartiotornikaupustelu, on vähennetty tunti tunnilta vuosikymmenten myötä.
      Orjien lapsille on sitten määrätty jäätelörahavero, jäätelörahat on annettava orjanomistajalle.
      Orjabisnes on suunniteltu ketjukirjebisneksen mallin mukaan, orjien tulisi itse värvätä lisäorjia orjanomistajalle.

      Laki ei orjuutta hyväksy, mutta se pystyy huonosti lahkon konsteihin.
      Esim. lahkotyötä tekevien (vartiotornien painatus sujuu kun painokone ja orjien punkat ovat saman katon alla Tikkurilassa) työeläkemaksuja kysyttäessä orjat kiikuttavat kysymyskirjeen orjanomistajan vastattavaksi.

      Täytyykö sitten rukoilun lisäksi toimittaa orjien postiluukkuihin valokopioita vanhoista vartiotorneista, maailmanlopun ennustevuosien kohdalta, sellaisista vanhoista opeista joiden olemassaolo nykyään täysin kiistetään.
      Rokotuskielto olisi sellainen.

    • Anonyymi

      Raamattu kehoittaa kohtelemaan orjia lempeästi. Orja saattoi paeta pois huonon isännän luota, eikä häntä saanut lähettää takaisin.
      Riitti kun juoksi naapuritaloon. Siis periaatteessa orjuus oli vapaaehtoista.

      Oletetaan että joku velkaantui ja ei rahaa riittänyt ruokaan perheelle. Silloin saattoi lupautua perheineen orjaksi sapattivuoteen asti, mikä saattoi olla vaikka kahden vuoden päässä. Sen jälkeen oli velastaan vapaa.

      Nykyään ei taida olla yhtä helppoa vapautua velkakierteestä.

      Jos isäntä löi kepillä, niin että tuli vamma, vapautui heti velastaan, joten viisas isäntä ei lyönyt orjaansa. Orjat olivat vapaita töistä joka sapatti. Ja jos talossa ei ollut töitä, orjalle täytyi silti antaa ruokaa.

      Taisi orjuus silloin olla helpompaa kuin velkakierre nykyisin!

      Ulkomaalaisten tarvitsi vain vaihtaa uskontoa juutalaiseksi, niin pian pääsi vapaaksi.

      • Anonyymi

        joten viisas isäntä ei lyönyt orjaansa.

        Toki sai lyödä, mutta orjaa oli lyötävä taidolla. Se ei saanut kuolla heti. Jos parani, niin OK. Rammaksi hakatusta ei ollut enää hyötyä, joten se sai menna.


    • Anonyymi

      Verotus on orjuuttamista. Miksi se on edelleen sallittua?

    • Anonyymi

      Olisi hyvä huomata, Juutalaiset saivat osta, mutta eivät myydä. Myyminen on se todellinen ongelma, ei ostaminen. Ostaminen voi olla pelastus ihmiselle, joka on niin pahojen ihmisten keskuudessa, että myyvät toisiaan.

      "Sillä he ovat minun palvelijoitani, jotka minä vein pois Egyptin maasta; sentähden
      älköön heitä orjan tavalla myytäkö."
      Lev. 25:42

    • Anonyymi

      "Orjuus on moraalisesti oikein". Mene itse orjaksi, ja katso sitten oletko edelleen samaa mieltä..

      • Anonyymi

        Kuinka monta onkaan tänä päivänä velkojensa kanssa orjuudessa!

        Laskin yhden "orjan" velkoja: 80 000 euroa velkaa, 10-15 % korolla. Väheni 100 euroa kuukaudessa. Velat ovat syntyneet velkakierteen ja helpon lainailun ansiosta, ei mitään arvo-omaisuutta!

        Menee siinä maksamiseen yli sata vuotta, vaikka kahdeksassa vuodessa on maksettu korkona koko lainasumma. Loput 92 vuotta maksetaan ylimääräistä 500 euroa kuukaudessa!

        Joten nykyaikana orjuus on vielä pahempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta onkaan tänä päivänä velkojensa kanssa orjuudessa!

        Laskin yhden "orjan" velkoja: 80 000 euroa velkaa, 10-15 % korolla. Väheni 100 euroa kuukaudessa. Velat ovat syntyneet velkakierteen ja helpon lainailun ansiosta, ei mitään arvo-omaisuutta!

        Menee siinä maksamiseen yli sata vuotta, vaikka kahdeksassa vuodessa on maksettu korkona koko lainasumma. Loput 92 vuotta maksetaan ylimääräistä 500 euroa kuukaudessa!

        Joten nykyaikana orjuus on vielä pahempaa.

        Pikalasku ei ole ihan tarkka, mutta antaa kuvan ongelmasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta onkaan tänä päivänä velkojensa kanssa orjuudessa!

        Laskin yhden "orjan" velkoja: 80 000 euroa velkaa, 10-15 % korolla. Väheni 100 euroa kuukaudessa. Velat ovat syntyneet velkakierteen ja helpon lainailun ansiosta, ei mitään arvo-omaisuutta!

        Menee siinä maksamiseen yli sata vuotta, vaikka kahdeksassa vuodessa on maksettu korkona koko lainasumma. Loput 92 vuotta maksetaan ylimääräistä 500 euroa kuukaudessa!

        Joten nykyaikana orjuus on vielä pahempaa.

        Ja kun ajatellaan vartiotorni orjaa, tuota pahaa palvelijaa, niin esim. heidän karttaamisensa on ikuista ex jäsenille.
        Mihin tämä tämmöinen perustuu?
        Kun piti olla vain ,vielä seurakunnan yhteydessä olevasta kysymys, tämä onkin siirretty ikuisesti kartettavaksi olevaksi.
        Seurakunnan yhteydessä olevan karttaminen kestää vain siihen asti, kunnes hänet on heivattu pihalle. Sen jälkeen hän on kuin kansojen ihmiset. Sanotaanko sellaiselle päivää jos tulee ovella vastaan?
        Joten on vieläkin pahempia orjuuttajia kun velka orjuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta onkaan tänä päivänä velkojensa kanssa orjuudessa!

        Laskin yhden "orjan" velkoja: 80 000 euroa velkaa, 10-15 % korolla. Väheni 100 euroa kuukaudessa. Velat ovat syntyneet velkakierteen ja helpon lainailun ansiosta, ei mitään arvo-omaisuutta!

        Menee siinä maksamiseen yli sata vuotta, vaikka kahdeksassa vuodessa on maksettu korkona koko lainasumma. Loput 92 vuotta maksetaan ylimääräistä 500 euroa kuukaudessa!

        Joten nykyaikana orjuus on vielä pahempaa.

        Velka ei ole sama kuin orjuus.


    • Anonyymi

      kyllä vanhinmalla/vanhinmilla todistaja naisella pitää olla palvelia poju mä ainakin suostuisin m40sjk

      • Anonyymi

        Siellä lahkossa on oikeasti pedofiiliongelma eikä siksi kaikki katso sopivaksi tuommoista leikinlaskua.
        Pedofiliaa on poliisi joutunut tutkimaan lahkon Australian toiminnassa, Englannin poliisitutkimusten osalta vuoti lahkosta pääkonttorin kirje, kaikki pedofiliaan viittaavat asiakirjat tuli hävittää.
        USA:sta paljastui Contin oikeusjutun yhteydessä lahkojohdon kirje, että pedofiileja tuli suojella viranomaisia vastaan. Ja koska seurakunnat olivat velvollisia kirjettä noudattamaan, tuomittiin vartiotorniseura itse maksamaan Contille miljoonakorvaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä lahkossa on oikeasti pedofiiliongelma eikä siksi kaikki katso sopivaksi tuommoista leikinlaskua.
        Pedofiliaa on poliisi joutunut tutkimaan lahkon Australian toiminnassa, Englannin poliisitutkimusten osalta vuoti lahkosta pääkonttorin kirje, kaikki pedofiliaan viittaavat asiakirjat tuli hävittää.
        USA:sta paljastui Contin oikeusjutun yhteydessä lahkojohdon kirje, että pedofiileja tuli suojella viranomaisia vastaan. Ja koska seurakunnat olivat velvollisia kirjettä noudattamaan, tuomittiin vartiotorniseura itse maksamaan Contille miljoonakorvaus.

        Tuon oikeusjutun jälkeen tidetään lahkon sopineen pedofiilijuttuja oikeuden ulkopuolella.
        Se tarkoittaa, että vartiotorniseura on tarjonnut sellaista lasten jäätelörahoista koottua summaa, että pedofiiliuhrin asianajaja on suositellut päämiehelleen tarjouksen hyväksymistä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2904
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      540
      2761
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1897
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1707
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1382
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      91
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe