"Vaikka sosiaali- ja terveydenhoito on maakuntien vastuulla, tällä hallituskaudella ei ole tulossa maakuntaveroa. Verotusoikeutta vasta valmistellaan. "
Ylen sivuilta löytyy....
TULOSSA maakuntavero
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei voi tulla maakuntaveroa kun ei ole maakuntia. On "hyvinvointialueita".
- Anonyymi
"Hyvinvointialue" on ns. työnimi toistaiseksi. Keskusta takaa maakunnat.
- Anonyymi
kohta tulee EU vero
- Anonyymi
Eipäs keskustan mielestä ne on maakuntia näin luin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipäs keskustan mielestä ne on maakuntia näin luin.
Kansa tietää, että pahoinvointialueita niistä ollaan tekemässä.
Hesa on ainut, jota ei nimetty pahoinvointialueeksi.
- Anonyymi
Jonkun se suurten ikäluokkien hoiva on maksettava.
Rikkaathan sitä ei kuulema maksu, koska niistä palstan "talousasiantuntijoiden" mukaan tulee siinä köyhiä.
Niinpä sen sitten maksavat taas kerran köyhemmät.- Anonyymi
Kiinassa asia ratkaistiin niin, että jos lapset eivät pidä huolta iäkkäistä vanhemmistaan, niin lapset voi joutua vankilaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinassa asia ratkaistiin niin, että jos lapset eivät pidä huolta iäkkäistä vanhemmistaan, niin lapset voi joutua vankilaan.
"Syyttömänä syntymään, sattui hän..." - ja joutui vankilaan.
Sotemallin vienti käytäntöön kestää vähintään 5 vuotta. Viiden vuoden kuluttua suuret ikäluokat ovat 80 vuoden molemmin puolin. Aika hoitaa sen ongelman aika nopeasti.
- Anonyymi
Eu:ssa on muovivero kaavailu?
Muovistahan voisi maksaa, jos sellaisen ostaa. Eikö siinä ole ihan riittävästi valinnanvapautta? Vai onko ryöstö kyseessä, eli maksaa sekä tuotteesta että muovista erikseen. Ei tarvi pakata muoviin, jos siitä pitää kaikkien erikseen maksaa. Periaatteessa luvaton toiselta otto on ryöstö. Jos esimerkiksi sun on pakko maksaa tuotteesta, vaikket käytä tai halua sitä. Joku vaikka käskyttää maksamaan autosta ja sitten on maksettava otti tai ei. Kun mennään näin pieniin maakuntiin ja jos/kun suurille kaupungeille räätälöidään omanlainen sote-malli, niin kunnat voisi kokonaan lakkauttaa ja korvata ne maakunnilla.
Intiassa on reippaasti yli miljardi asukasta ja siellä on kolmiportainen hallinto. Suomessa, jossa on 5,5 miljoonaa asuskasta ja joka yleisen uskomuksen mukaan on digitalisation kärkimaita pitäisi riittää kaksi hallinnon tasoa: valtio ja maakunta.
PS.
Yksikään maakunta Uuttamaata lukuunottamatta ei ole asukasluvultaan suurempi kuin Helsingin kaupunki yksinään. Helsingin hallinto yhtenä kuntana onnistuu joten miksi ei onnistuisi maakuntienkin?- Anonyymi
Vihervasemmiston unelmana on 80% tasavero.
- Anonyymi
Kunnilta viedään osa verotuloista mutta velat jää?
- Anonyymi
Ja Sannan taas asialla
- Anonyymi
Eikö vaan olisi helpompaa säätää joku uusi autovero ja ottaa rahat sillä lailla pois ihmisiltä.
Ja toki tuota autovetoa maksatetaan myös autottomilta, käyttäväthän he kuitenkin maanteitä hyväkseen jollain lailla. - Anonyymi
Nykyinen hallitus sen päättää. Näyttäisi tulevan käyttöön 2026.
Miten näin pieneen maahan saadaan vaan lisättyä byrokratiaa byrokratian päälle.
Kuka sen maakuntahäkkyrän maksaa. Ne ketkä tekee työtä. Suurten kaupunkien keskiluokka töistä pidätetyistä veroista.
Kuntien kuluja ei saada samassa suhteessa pienennettyä. Siitä pitää huolen kunnallisdemokratia ja pitkät irtisanomisajat.
Milloin joku kertoo jotain konkreettista siitä Sotesta? Demarit ja keskusta rakentelee häkkyröitä ja kinastelee minkä nimisiä ne ovat. Ja kuka saa verottaa.
Eikö tätä rahan tuhlausta saa nyt kukaan pysäytettyä?
Hyvinvointimaakunta-alue vai mikä se oli?- Anonyymi
Nimenä hyvinvointialue jo torpattiin, mutta hallitus ei välitä. Ja keskusta ei verotusoikeutta puolla, KOSKA SE EI OLE KESKUSTAN ETUJEN MUKAISTA .MIIKÄHÄN PUOLUE ALKAISI AJATELLA KANSAN ETUA, EIKÄ PUOLUEEN ETUA. Siksi politiikasta on mennyt uskottavuus ja ainakin itsessäni herättää pelkkää pahaa mieltä lähes joka päivä,koska politiikkaa ei enää tehdä valtion kansalaisia ajatellen vann ainoastaan puolueiden ja puolueissa toimivien etua ajatellen.
- Anonyymi
Mitään maakuntaveroa ei tarvita. palautetaan pääomatulot kunnallisverotuksen piiriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006