Adventistit kieltävät tuonelan

Anonyymi

Tuonela on ahdistuksen paikka.
Tuonela on iankaikkisen tuomion paikka.
Joo 2:2 (2:3) ja sanoi: "Minä huusin ahdistuksessani Herraa, ja hän vastasi minulle. Tuonelan kohdussa minä huusin apua, ja sinä kuulit minun ääneni."

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, johan sinulla on jumalasi olemassa. Taivaastakin käyt joka viikko helvetissä, ottamassa vauhtia, että pelkäät olemassaolosi puolesta.
      Näinhän se uskova todellinen 1 toi esiin. Oletko hänen opetuslapsi? Todennäköisesti.
      Kiellät jopa Jumalan opin.

      • Anonyymi

        Sielu ei voi kuolla.
        Raamatussa puhutaan tuonelasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu ei voi kuolla.
        Raamatussa puhutaan tuonelasta.

        Sielua ei ole olemassa. Kyseessä on ihmisen mieli, joka yksinkertaisesti sammuu kun ihminen kuolee.

        Tuonela taas on sama kuin vainajala ja se tulee suoraan suomalaisesta mytologiasta. Edes Raamatun Ajan ihmiset eivät uskoneet tuonelaan.

        Ehkä sinun kannattaisi opiskella historiaa ennemmin kuin todistella tyhmyyttäsi täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu ei voi kuolla.
        Raamatussa puhutaan tuonelasta.

        Miten niin ei voi kuolla?

        Hes. 18:4 (VKR) "Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava."


    • Anonyymi

      Tuonela kuvaa vankilaa hengille.
      Raamattu ei kiellä tuonelaa niinkuin adventistit.

      Raamattu:
      "Jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille".

      • Anonyymi

        Adventistit eivät ole kieltäneet sitä, mitä Raamatussa sanotaan. He kieltävät sinun väärät väitteesi. Lainaamasi Pietarin teksti ei liity tuonelaan mitenkään.


    • Anonyymi

      Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan

      herätän heidät viimeisenä päivänä. (Joh 6:39)

      ja kun -herätetään! Sitä ennen ei huhuilla!

      Älkää ihmetelkö tätä, sillä >>> hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä <<<<<<
      ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. (Joh 5:28-29)


      ja tuomion ylösnousemuksen jälkeen tulee tuomio, ei se sitä ennen ole.
      Vastan - haudasta herätyksen jälkeen.

      Sillä katso: se >>>>päivä on tuleva,<<<<
      joka palaa kuin pätsi.
      [ja nämä väitteesi mukaan huilevat, mitä sitten heille kirjoitusten mukaan tapahtuu?]
      Eli olkiukoilla on sitten se helvetin tulen aika. ja silläkin on palossa määräaika, ja palanut on sitten tuo lopputulema- iankaiken- tomu, joka jää tallattavaksi.


      Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.

      (ei jää juurta ei oksaa, siis katkotut oksatkin poltetaan, ja muistat kai, mitkä oksat kirveellä katkottiin)

      Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja
      [ts. iankaikkisen elämän saaneet ovat perillä ja tallovat olkiukkojen jäänteet ja oksien jäänteet tomuna jalkojensa alla. näin se vain on- kirjoitusten mukaan]

      tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal 4:1-3)

      Tuo on se toinen kuolema ja se on olkiukoille iankaikkinen osa, sitä ennen se tuomion oikeudenkäynti kävi ja tuomio julistettiin tämän kurjan elämän lopuksi.
      Ensin tyhjänpäiväisenä pamplattiin, ei haluttu iankaikkisen elämän armolahjaa.
      Jotkut tyhänpäiväisen elämän tuprutti huumeita, toinen oli airuena, muka viisaana, mutta olkiukon arvo. Ehkä elämää 70-80 vuotta turhuutta ja vaivaa.
      Jo siinä piti elämänarvonsa nollissa. Ihmellistä, se on satujuttua se, että valehtelee elämälleen ja saa olkimaisen palkan ja pahattaa elämänsäkin.
      Ei hyvää päivää sillekin ajatukselle, mitä he itsestään näkevät.

      • Anonyymi

        Adventistpastori ei edes mainitse tuonela sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistpastori ei edes mainitse tuonela sanaa.

        Oletko ollut kuuntelemassa ja milloin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistpastori ei edes mainitse tuonela sanaa.

        Toisaalta, sinulla on sanalle tuonela- oma käsityksesi, johon haet elämää ja vaivan näköalaa.
        Mutta, ei se tuonela sitä tarkoita.
        Minä näen haudan- että tuonne mennään, tuon koen, tuonet, koskahan ne tuonet minutkin.
        Hauta odottaa, eli kuoleman valtakunta, jossa ei ole elämää, tavallaan nukutaan.
        Haudastahan herätetään ja siksi hauta, tuoni on unen "valta" kunta, jossa vain uni on valta- vallannut alan ja ajan.

        Ei rakenneta siihen mitään enempää mitä kirjoitukset tuovat esiin. Elämänantaja Herättää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistpastori ei edes mainitse tuonela sanaa.

        Annoit juuri väärän todistuksen toisesta ihmisestä eli teit syntiä.


    • Anonyymi

      Onkohan niin että Job oli käynyt tuonelassa? Vai puhuiko hän ahdistuksestaan, jolloin hän rukoili apua, ja Jumala vastasi?

      • Anonyymi

        Kaikki menee Tuonelaan, toiset "Aabrahamin helmaan" ja toiset ei ja Job myös tiesi, että hänellä on ns."maallinen maja" sekä aina "elävä sielu", jossa voi nähdä ja tuntea.
        Job 19:25-27 FINPR
        Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä. Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan. Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet-eikä vieraana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki menee Tuonelaan, toiset "Aabrahamin helmaan" ja toiset ei ja Job myös tiesi, että hänellä on ns."maallinen maja" sekä aina "elävä sielu", jossa voi nähdä ja tuntea.
        Job 19:25-27 FINPR
        Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä. Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan. Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet-eikä vieraana.

        ajattelitko mennä Abrahamin helmaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ajattelitko mennä Abrahamin helmaan?

        Kyllä niinkuin kaikki muutkin uskovat menee ruumillisesti kuollessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niinkuin kaikki muutkin uskovat menee ruumillisesti kuollessaan.

        Iso helma sillä Aabrahamilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niinkuin kaikki muutkin uskovat menee ruumillisesti kuollessaan.

        Eivät mene.


    • Anonyymi

      Adventistit kieltävät tuonelan,
      vaikka se löytyy Raamatusta.
      Ota pois Ellen lasit silmiltä.

      • Anonyymi

        Se on harhaoppisen uskoa joka on muuttunut uskotteluksi että kaikki adventistit muka pelastuisivat jopa väärä profeettakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on harhaoppisen uskoa joka on muuttunut uskotteluksi että kaikki adventistit muka pelastuisivat jopa väärä profeettakin.

        Taas joku pettynyt ex-adventisti!
        Eivät adventistit usko kaikki pelastuvansa. Siksi he eivät kirjoita kuolinilmoituksissaan sanoja "Kirkkauteen" tai "päässyt taivaaseen" vaan "päässyt lepoon", nukkunut uskossa Vapahtajaan", "ylösnousemuksen ihanassa toivossa", jne.

        Pelastuksen ehto ei ole oikea oppi. vaan oikea suhde Jumalaan, Se ei ole riippuvainen seurakunnasta.

        Raamatun mukaan väärä profeetta joutuu tulijärveen, muuten sama paikka mihin pilkkaajat ja valehtelijat joutuvat!

        Ellen lepää haudassa odottamassa ylösnousemusta.


      • Anonyymi

        Adventistit eivät kiellä tuonelaa, joka on vertauskuva lepotilasta kuoleman ja ylösnousemuksen välillä. He eivät usko ruumiittomiin haamuihin. Vasta kun ihminen luodaan uudesti, hän palaa elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistit eivät kiellä tuonelaa, joka on vertauskuva lepotilasta kuoleman ja ylösnousemuksen välillä. He eivät usko ruumiittomiin haamuihin. Vasta kun ihminen luodaan uudesti, hän palaa elämään.

        Näinhän se varmaankin on. Toiset vaan ottavat sen lakanan arkustaan mukaan, kun ei ole ruumista. Siinä ne sitten aikansa kummittelevat ja buuabat oven takana.
        https://www.meillakotona.fi/artikkelit/viikatemies-pihakoristeena


    • Anonyymi

      Siis tarkoitatko Joonan kirja? Etkö osaa lukea, mitä siellä tekstissä sanotaan? Joona oli tuossa vaiheessa meripedon vatsassa, ja sitä hän kutsuu tuonelan kohduksi. Ja hän oli siellä elävänä eikä kuolleena.

      • Anonyymi

        Jaa, että Joona oli ihan valaan vatsassa! Nykyään voidaan sanoa aivan hänen olleen Roope Ankan rahasäiliössä, niin tarina uppoaa paremmin lapsiinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, että Joona oli ihan valaan vatsassa! Nykyään voidaan sanoa aivan hänen olleen Roope Ankan rahasäiliössä, niin tarina uppoaa paremmin lapsiinkin.

        En puhunut valaasta mitään. Puhuin meripedosta, koska heprean kielen sanan merkitystä ei tunneta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, että Joona oli ihan valaan vatsassa! Nykyään voidaan sanoa aivan hänen olleen Roope Ankan rahasäiliössä, niin tarina uppoaa paremmin lapsiinkin.

        Sopii lukea uutiset tämä uutinen Etelä-Afrikasta (ja valokuva päälle): https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006032399.html


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhunut valaasta mitään. Puhuin meripedosta, koska heprean kielen sanan merkitystä ei tunneta.

        Kerrotaanko siellä, minkä merkkiset sukellusvarusteet Joonalla oli? Oliko ne vatsahapon kestävät vai syöpykö esim räpylät?

        Entä oliko Joonalla eväätkin mukana esim 5 leipää ja 2 kalaa tai ruotsalaisia hapansilakoita vai näkikö hän nälkää ja janoa 3 vuorokautta? Vai söikö hän sitä samaa sapuskaa, mitä meripeto nieli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotaanko siellä, minkä merkkiset sukellusvarusteet Joonalla oli? Oliko ne vatsahapon kestävät vai syöpykö esim räpylät?

        Entä oliko Joonalla eväätkin mukana esim 5 leipää ja 2 kalaa tai ruotsalaisia hapansilakoita vai näkikö hän nälkää ja janoa 3 vuorokautta? Vai söikö hän sitä samaa sapuskaa, mitä meripeto nieli?

        Jumala ylläpitää elämää eikä tarvitse siihen varusteita.


    • Anonyymi

      Miksi Raamattu kieltää ottamasta yhteyttä vainajahenkiin? Miksi se olisi kiellettyä mitä ei ole olemassa, joka vain lepää.

      • Anonyymi

        Totta ja näin Saulikin toimi kun otti kielletysti yhteyttä Samueliin ja näin raamattu meille asian selkeästi ilmoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta ja näin Saulikin toimi kun otti kielletysti yhteyttä Samueliin ja näin raamattu meille asian selkeästi ilmoittaa.

        1 Sam 28:15 Ja Samuel sanoi Saulille: Miksi sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut? Saul vastasi: Minä olen suuressa hädässä: filistealaiset sotivat minua vastaan, ja Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää, ei profeettain kautta eikä unissa. Niin minä kutsutin sinut, että ilmoittaisit minulle, mitä minun on tehtävä.
        16 Mutta Samuel vastasi: Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?
        17 Herra on tehnyt sen, minkä hän on minun kauttani puhunut: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille.


      • Anonyymi

        Se on kielletty siksi, että ne vainajahenget eivät ole mitään muuta kuin demoneita, jotka esiintyvät vainajina. Miksi olisit tekemisissä paholaisen kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta ja näin Saulikin toimi kun otti kielletysti yhteyttä Samueliin ja näin raamattu meille asian selkeästi ilmoittaa.

        Se ei ollut Samuel, vaan riivaajahenki, joka matki Samuelia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ollut Samuel, vaan riivaajahenki, joka matki Samuelia.

        Nåinkö raamatussa lukee ? Ei siinä niin sanota vaan asia on Jehova/Adventismi spekulaatiota ja suoraa tahallista luetun ymmärtämistä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nåinkö raamatussa lukee ? Ei siinä niin sanota vaan asia on Jehova/Adventismi spekulaatiota ja suoraa tahallista luetun ymmärtämistä vastaan.

        Ei ole mikään spekulaatio.

        1. Sam. 28:13 Mutta kuningas vastasi: »Ole rauhassa! Mitä sinä oikein näet?» Nainen sanoi: »Näen jumalolennon nousevan maasta.»

        Ihminen ei ole jumalolento, mutta riivaajat ovat suhteessa ihmiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mikään spekulaatio.

        1. Sam. 28:13 Mutta kuningas vastasi: »Ole rauhassa! Mitä sinä oikein näet?» Nainen sanoi: »Näen jumalolennon nousevan maasta.»

        Ihminen ei ole jumalolento, mutta riivaajat ovat suhteessa ihmiseen.

        Ai riivaajat on jumalolentoja?

        Psalmi 82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia

        Joh. 10:34 Jeesus vastasi heille: Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?

        Samuel on henkiolento Samuel , raamattu ei valehtele !

        1 Sam 28.14 שָׁאוּל֙ ,(sha·'ul) , וַיֵּ֤דַע (vai·ye·da) , שְׁמוּאֵ֣ל (she·mu·'el)
        = " And Saul knew that it was Samuel,"

        Ja Raamattuhan ei valehtele ... vai valehteleeko ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mikään spekulaatio.

        1. Sam. 28:13 Mutta kuningas vastasi: »Ole rauhassa! Mitä sinä oikein näet?» Nainen sanoi: »Näen jumalolennon nousevan maasta.»

        Ihminen ei ole jumalolento, mutta riivaajat ovat suhteessa ihmiseen.

        Toiset uskonnolliset suuntaukset sanovat, että tässä ilmestyvä henki on verhoutunut ns. "demonihenki" ja "on vain varsin vaarallista uskoa että oikea Samuel."
        Mutta raamatun alkukieli selvästi ilmoittaa henkilökohtaisella persoonallisella nimellä, että juuri tämä " henkiolento" on juuri Samuel ("she·mu·'el") itse ja jos ei olisi niin raamattuhan tosiaankin valehtelisi meille !!!

        Huom. 1 Samuelin kirja kertoo 3 kertaa, että Sauliin tuli "paha henki" ja että kerran joutui "hurmoksiin" mutta Samuelin kohdalla raamattu ei kerro mitään erikoista muuta kuin että Samuel on Samuel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset uskonnolliset suuntaukset sanovat, että tässä ilmestyvä henki on verhoutunut ns. "demonihenki" ja "on vain varsin vaarallista uskoa että oikea Samuel."
        Mutta raamatun alkukieli selvästi ilmoittaa henkilökohtaisella persoonallisella nimellä, että juuri tämä " henkiolento" on juuri Samuel ("she·mu·'el") itse ja jos ei olisi niin raamattuhan tosiaankin valehtelisi meille !!!

        Huom. 1 Samuelin kirja kertoo 3 kertaa, että Sauliin tuli "paha henki" ja että kerran joutui "hurmoksiin" mutta Samuelin kohdalla raamattu ei kerro mitään erikoista muuta kuin että Samuel on Samuel.

        Niinpä, jos "demonihenki olisi verhoutunut Samuel" niin miksi raamattu ei mainitse suoraan asiaa meille ? Luulisin että siksi koska asia ei ole näin.


    • Anonyymi

      Kuka kertoi sen sadun Joonasta ja kalasta ensimäisen kerran?
      Joona, joka muutenkin oli kova valehtelemaan ja luihu mieheksi siinä sadussa.

      • Anonyymi

        Valheesi ei meitä hetkauta.


    • Anonyymi

      Mitä noista adventistien jutuista välittää, koska kristityistä kirjoitusten mukaan pääsevät helvettiin vaikka luulevat menevän parempaan paikkaan.
      Ettei vain sanoistaan aloittajan osa ole siellä iankaikkisen helvetin tuvissa.
      Ikuista piinaa kokemassa. Sanoistaan johtuen puree kieltään poikki, sylkee sen pois ja syö sitten ja taas, ottaa kasvaneen kielen purtavaksi.
      Sehän on sanoistaan helvetissä tekevän uskonnollisen uskovaisen osa.
      Näinhän helvetti kirjat kertovat. Syödään jäseniä, kättä tms. oksennetaan se ulos ja syödään taas.
      Siksi kannattaa paljon suu syntiä tehdä, että se kielensyönti ikuiseksi ajaksi tulee helvettinä ajankohtaiseksi.
      Ei se jeesustelu varma pelastustae ole, jos hedelmät puuttuvat.

      • Anonyymi

        Siis mitä yrität oikein sanoa? Että kristityt pääsevät helvettiin?


    • Anonyymi

      Ei alkuräjähdyksessä syntynyt Tuonela nimistä paikkaa.
      Ihmiset keksivät antaa nimen kuvitelmalleen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe