Sielua ei voi tappaa jos uskotaan Jeesukseen.
Sielu voi hukkua helvettiin.
Matt.10:28
"Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."
Eksytyksen tietä kulkevat hukkuvat
"Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!"
Sielu ja ruumis ovat eri asioita
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus puhuu rangaistuksesta:
"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen."
Rangaistus ja kuolema ovat eri asioita ja sen ymmärtää lapsikin.- Anonyymi
Sorry vaan, mutta iankaikkinen rangaistus = ikuinen kuolema.
- Anonyymi
Paitsi että Matt 10:28 sanoo alkutekstissä siitä sielusta, joka sinne "helvettiin" (oikeasti Gehennaan) joutuu, että se sielu TUHOUTUU. Suomalaisessa käännöksessä oleva "hukkuu" on pliisu ja osin virheellinen väännös.
Matt 10,28 καὶ μὴ φοβήθητε ἀπὸ τῶν ἀποκτεννόντων τὸ σῶμα τὴν δὲ ψυχὴν μὴ δυναμένων ἀποκτεῖναι· φοβεῖσθε δὲ μᾶλλον τὸν δυνάμενον καὶ ψυχὴν καὶ σῶμα ἀπολέσαι ἐν γεέννῃ.
= "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta jotka eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää enemmän sitä, joka kykenee tuhoamaan sielun ja ruumiin Hinnomin laaksossa." (noin se oikeasti menee)
ἀπολέσαι = tuhoutua, γεέννῃ = Hinnomin laakso
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956808- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢481074Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909