Missä sinä olet tänään?

Anonyymi

Sairaalasängyssä yksinäinen vanhus, ilman tietoa ajasta ja paikasta, päivät kuluvat.
Kadulla nainen mukanaan repussa kaiken mitä omistaa, ei tietoa minne menisi, missä yöpyisi.
Luokassa poika, jolle kukaan ei puhu mitään. Hiljaisuus täyttää päivät, tämän elämän.
Kerrostalon viidennessä kerroksessa nainen silmä mustana, vessaan piiloutuneena.

Tavallinen päivä, tavallisten ihmisten elämässä.
Joku kiistelee millainen Jumala on oikea. Toinen pelkää kuolemaa, mietiskellen elämätöntä elämää.

Missä sinä olet tänään?

LS

73

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatussa ilmoitetaan millainen Jumala on.Raamattu on ainoa opetuksenlähde, jota suosittelen itseopiskeluun.

      Minä olen juuri himaantullut Whopper aterian syönyt onnellinen ihminen, joka hyödynsi etukuponkeja. Todella hyvää kaikki sapuska oli.

      Kylläisenä , hymyisänä, Commandohauis

      • Anonyymi

        Whopper on kyllä hyvänmakuinen eli vastauksena olit syömässä whopperia.

        LS


    • Anonyymi

      Jotenkin todella vahva eroottinen lataus tuossa aloitusviestissä. Lisää!

      • Anonyymi

        Jos tuo on erotiikkaa sinulle, olet aika kummallinen otus.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo on erotiikkaa sinulle, olet aika kummallinen otus.

        LS

        Tässä ei nyt ole onnistuttu tavoittamaan aivan samoja tunnelmia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ei nyt ole onnistuttu tavoittamaan aivan samoja tunnelmia

        No ei varmaan.

        LS


    • Anonyymi

      Täällä köllötellään kotona sängyllä ja mietin mökille lähtöä haaveillen lohilaatikosta.
      Monenlaista on elämää ja elämäntilannetta ihmisillä.


      ST

    • Tänään neljältä aamukahvi, lonkka kipiä. Askartelu ulkona valmistelut lumen tuloon. Uunin lämmitys, potut ja jauhelihakastike juuri syöty, nyt on makoilua. Siinä sitä tällekkin päivälle.

      • Ysiltä soitti eka kyytiläinen.nopeesti kahvit ja kyläreissu. Toinen kyytiläinen,ja tyttären kanssa käytiin siivoilelmassa ja poltettiin takassa roskia äitini talossa.tunnin huili ja työkeikka. Ostin uimahallista ytyä rannekkeeseen.koska maanantaina on vesipic illalla.
        Mun pitääjollakin selvitä huhtikuuhun että rahapäivisin jää velkojenjälkeenvain muutama kymppi. Eilen siitä kirjoitin.huoletti kun oli vain30centin omaisuus.
        Sen jälkeen olen saanut kassillisen laadukkaita vaatteita ja suklaata.15euroa rahaa.josta vitosella lyhensin tyttäreni velkaa... ja lisääkin rahaaoisin saanut äidiltä,mutta tyydyn ruokapalkkaan.
        Söin terveellisesti jahyvin.äitini on tehnyt pitkän uran keittiössäsken ja sen huomaa.,,
        Jumalan ja ihmisten armosta saan ollakiitollinen.
        Huomennalauantaina..tunteita käsittelevä sielunhoidollinen kurssi 2 tuntia,sekä 45 minuutin treeni ja tämänpäiväistä vieläkin terveellisempi ja laihduttavampi ruoka.painan nyt kilon vähemmän kuin eilen.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ysiltä soitti eka kyytiläinen.nopeesti kahvit ja kyläreissu. Toinen kyytiläinen,ja tyttären kanssa käytiin siivoilelmassa ja poltettiin takassa roskia äitini talossa.tunnin huili ja työkeikka. Ostin uimahallista ytyä rannekkeeseen.koska maanantaina on vesipic illalla.
        Mun pitääjollakin selvitä huhtikuuhun että rahapäivisin jää velkojenjälkeenvain muutama kymppi. Eilen siitä kirjoitin.huoletti kun oli vain30centin omaisuus.
        Sen jälkeen olen saanut kassillisen laadukkaita vaatteita ja suklaata.15euroa rahaa.josta vitosella lyhensin tyttäreni velkaa... ja lisääkin rahaaoisin saanut äidiltä,mutta tyydyn ruokapalkkaan.
        Söin terveellisesti jahyvin.äitini on tehnyt pitkän uran keittiössäsken ja sen huomaa.,,
        Jumalan ja ihmisten armosta saan ollakiitollinen.
        Huomennalauantaina..tunteita käsittelevä sielunhoidollinen kurssi 2 tuntia,sekä 45 minuutin treeni ja tämänpäiväistä vieläkin terveellisempi ja laihduttavampi ruoka.painan nyt kilon vähemmän kuin eilen.

        Oletko kysynyt!paikallisen evl.diakoniatyöltä avustusta?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kysynyt!paikallisen evl.diakoniatyöltä avustusta?

        LS

        Tuli vahingossa huutomerkkejä yms, ei näillä puhelimilla osaa edes kirjoittaa.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kysynyt!paikallisen evl.diakoniatyöltä avustusta?

        LS

        Olen,ja sain sieltä50 euron avustuksen josta onkin juuri se 30centtiä jäljellä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Olen,ja sain sieltä50 euron avustuksen josta onkin juuri se 30centtiä jäljellä.

        No kuulostaa hankalalta tilanteelta, toivottavasti saat jostain rahaa elämiseen.

        Mie olin joskus uskovana hupakkokin avustusjutuissa, oli itsellä lapset eikä tuloja ja kerran annoin jollekin tuntemattomalle rahaa kun se tarvi ja annoin vieläpä tosi ison summan kun olin luvannut avustaa ja se tietenkin pyysi sitten aika ison summan, en kehdannut kieltäytyä enää, ku olin luvannut...niin loppuviimein mun tuloilla...niin kävi niin hassusti, etten ajatellut omaa parasta ja lasten...annoin omat pienet säästöni.
        Olen minäkin aika tolvana ollut.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kuulostaa hankalalta tilanteelta, toivottavasti saat jostain rahaa elämiseen.

        Mie olin joskus uskovana hupakkokin avustusjutuissa, oli itsellä lapset eikä tuloja ja kerran annoin jollekin tuntemattomalle rahaa kun se tarvi ja annoin vieläpä tosi ison summan kun olin luvannut avustaa ja se tietenkin pyysi sitten aika ison summan, en kehdannut kieltäytyä enää, ku olin luvannut...niin loppuviimein mun tuloilla...niin kävi niin hassusti, etten ajatellut omaa parasta ja lasten...annoin omat pienet säästöni.
        Olen minäkin aika tolvana ollut.

        LS

        Aijai..tuollainenkaristaa kylläloputkinhalut auttaa ketään. Mulla on ns.ekalta uskoontulokaudelta samanlaiset kokemukset...parikin tilannettajosta ei jäänyt kovin hyvä mieli.
        Mieheni antoi mullehäämatkarahat ja mä annoin ison osan niistä jollekulletytölle joka satamassa valitteli ettei sillä oo matkalippua suomeen...


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Aijai..tuollainenkaristaa kylläloputkinhalut auttaa ketään. Mulla on ns.ekalta uskoontulokaudelta samanlaiset kokemukset...parikin tilannettajosta ei jäänyt kovin hyvä mieli.
        Mieheni antoi mullehäämatkarahat ja mä annoin ison osan niistä jollekulletytölle joka satamassa valitteli ettei sillä oo matkalippua suomeen...

        Ehkä sillä tavoin, että en osannut asettaa rajoja sille, että ensin tulee kuitenkin järkevä ajattelu...ei työttömät pienten lasten äidit yksityishenkilöinä voi pelastaa kaikkia ihmisiä tai olla elatusvelvollisia tuntemattomille, yhteiskunnalla pitää olla oma vastuunsa tai järjestelmän pitäisi toimia niin, että ihmisen perustoimeentulo riittäisi ruokaan... Toisaalta se oli väärin puolisoakin kohtaan silloin, koska minähän itse elin silloin hänen tuloksensa varansa ja sain ehkä pari sataa kuussa omalle tilille, jos siitä antaa ison osan pois, voi miettiä onko järkeä. Olen kyllä vieläkin pieni maailma pelastaja, mutta ehkä aika opettaa kuitenkin, etten voi muita ihmisiä avustella, jos ei itsellään ole liikoja....uskisjutut teki omat juttunsa tietenkin, kun opetetaan, että pitää olla tietynlainen toimissaan...nehän upposi silloin tällaiseen kuin häkä, harmi vaan että tuskin ne rikkaat pastorit paljon liioistaan avustaisivat...muistan heidän ennemminkin kyselleen seurakunnalle kymmenyksiä...lahjoittelin jonkin kerran sitä kymppiä paria...mutta ei siinäkään ole järkeä, menivät kankkulan kaivoon nekin.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Aijai..tuollainenkaristaa kylläloputkinhalut auttaa ketään. Mulla on ns.ekalta uskoontulokaudelta samanlaiset kokemukset...parikin tilannettajosta ei jäänyt kovin hyvä mieli.
        Mieheni antoi mullehäämatkarahat ja mä annoin ison osan niistä jollekulletytölle joka satamassa valitteli ettei sillä oo matkalippua suomeen...

        Niin ja ei ne avustukset mennyt ruokaan siis sillä mistä kerroin tai tiesin käyttötarkoituksen ja ei menneet siis elatukseen jos oikeasti olisi mennyt ruokaan tms niin en kirjoittaisi siitä varmaan tälleen...avustin eiperustoimeentuloasioita...niin siksi...osoittaa vaan mun heikkoudesta ihmisenä...ja siksi harmittaa se mun uskovaisuuden "perhostelu" ympäriinsä ku jokin menninkäinen...

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Olen,ja sain sieltä50 euron avustuksen josta onkin juuri se 30centtiä jäljellä.

        Saisiko seurakunnasta apua? Esim helluntaista

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saisiko seurakunnasta apua? Esim helluntaista

        ST

        No epäilenpä. Luultavasti kohta kyselevät kymmenyksiä ja kertovat niiden lahjoittamisen siunaavuudesta.

        Onnea matkaan vaan...sinne seurakuntaan siis.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        No epäilenpä. Luultavasti kohta kyselevät kymmenyksiä ja kertovat niiden lahjoittamisen siunaavuudesta.

        Onnea matkaan vaan...sinne seurakuntaan siis.

        LS

        Juu. Vähävaraisille järjestetään ilmaisia lounaita aina kerran viikossa. Samalla saisi hiustenleikkuun..
        😁otin sen vitosen tyttäreltäni takaisin koska hänen tilille kela oli siirtänyt 75e koronarahaa. Saan tonnikalasalaattia ja kissalle nyt ainakin ruokaa. Yksi appelsiini.
        Huomenna sabotoin nää laihdutustulokset. Meen rääppimäään siskolle kun hänen pojalla on riparijuhlat päivällä. Illalla meen syömään tähteitä. Nam! Voileipäkakku...
        Sitten luksia palaa lomalta ja ei tarvii huolehtia kuin iltapalasta.
        Pärjään hyvin ilman srk keskiviikkolounastakin. Maineenmenetyslounas.. Se olisi. Ls on oikeassa.. Rahallisesti srk ottaa, ei anna.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Juu. Vähävaraisille järjestetään ilmaisia lounaita aina kerran viikossa. Samalla saisi hiustenleikkuun..
        😁otin sen vitosen tyttäreltäni takaisin koska hänen tilille kela oli siirtänyt 75e koronarahaa. Saan tonnikalasalaattia ja kissalle nyt ainakin ruokaa. Yksi appelsiini.
        Huomenna sabotoin nää laihdutustulokset. Meen rääppimäään siskolle kun hänen pojalla on riparijuhlat päivällä. Illalla meen syömään tähteitä. Nam! Voileipäkakku...
        Sitten luksia palaa lomalta ja ei tarvii huolehtia kuin iltapalasta.
        Pärjään hyvin ilman srk keskiviikkolounastakin. Maineenmenetyslounas.. Se olisi. Ls on oikeassa.. Rahallisesti srk ottaa, ei anna.

        Mikä tekisi asiasta helpommin lähestyttävämpää, ettei ihminen kokisi sitä häpeää leipäjonoissa tai ilmaisilla lounailla? Ihan aloin miettimään, että mitkä ne keinot olisi sille...kokemus asiantuntijana olisi sinulla paljon annettavaa ab.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tekisi asiasta helpommin lähestyttävämpää, ettei ihminen kokisi sitä häpeää leipäjonoissa tai ilmaisilla lounailla? Ihan aloin miettimään, että mitkä ne keinot olisi sille...kokemus asiantuntijana olisi sinulla paljon annettavaa ab.

        LS

        Ei siihen lääkettä taida olla. Luksiassa meitä on enimmillään kuusi hyypiötä ruokaa jakamassa. En törmää heihin muuten kuin ehkä kaupassa jossa vain lyhyesti tervehditään. Ns. myyntipuolella tapaa tuttuja mutta se on myyntipuoli.se ei ole niin nolo paikka kuin kerjäyspuoli.
        Myyntipuolelle ei oo nyt asiaa.
        Miespuolinen ystäväni antoi minulle tänään bensaa... Kun käytin häntä lidlissä ostaa kaljaa. Tossa se sitä vieressä hörppii.
        Lupatuntearyhmä peruuntui koronan vuoksi. Huomenna mennään tyttöni kanssa kokoukseen. Sinä et kai noita seurakuntatouhuja enää harrasta?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei siihen lääkettä taida olla. Luksiassa meitä on enimmillään kuusi hyypiötä ruokaa jakamassa. En törmää heihin muuten kuin ehkä kaupassa jossa vain lyhyesti tervehditään. Ns. myyntipuolella tapaa tuttuja mutta se on myyntipuoli.se ei ole niin nolo paikka kuin kerjäyspuoli.
        Myyntipuolelle ei oo nyt asiaa.
        Miespuolinen ystäväni antoi minulle tänään bensaa... Kun käytin häntä lidlissä ostaa kaljaa. Tossa se sitä vieressä hörppii.
        Lupatuntearyhmä peruuntui koronan vuoksi. Huomenna mennään tyttöni kanssa kokoukseen. Sinä et kai noita seurakuntatouhuja enää harrasta?

        Eikö Luksia ole koulutuspaikka? Eikä mikään ruokajakelupaikka köyhille? Luulin, että olet nyt siivoojana, etkä koulun keittolassa töissä?

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Luksia ole koulutuspaikka? Eikä mikään ruokajakelupaikka köyhille? Luulin, että olet nyt siivoojana, etkä koulun keittolassa töissä?

        LS

        Siivoan arkena yhtä hallia. Siellä mun ystävä on radio ja ihana rauha kun yksin saa olla. Mulla on kahden tunnin keikka josta siivoan tunnin. Joten tätä vapaata kyllä on. Täälläpäin diakonit jakaa ruokalappuja joilla saa sitä ruokaa joka jää opiskelijoilta yli.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Siivoan arkena yhtä hallia. Siellä mun ystävä on radio ja ihana rauha kun yksin saa olla. Mulla on kahden tunnin keikka josta siivoan tunnin. Joten tätä vapaata kyllä on. Täälläpäin diakonit jakaa ruokalappuja joilla saa sitä ruokaa joka jää opiskelijoilta yli.

        Radiota on mukava kuunnella, musiikki aiheuttaa tunteita.

        Mikä olisi riittävä apu, millaisena toivoisit avun tulevan?

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Siivoan arkena yhtä hallia. Siellä mun ystävä on radio ja ihana rauha kun yksin saa olla. Mulla on kahden tunnin keikka josta siivoan tunnin. Joten tätä vapaata kyllä on. Täälläpäin diakonit jakaa ruokalappuja joilla saa sitä ruokaa joka jää opiskelijoilta yli.

        Sillä siivouksella ei taida oikein elämiseen jäädä rahaa? Eikä kuskaamisilla. Sinulla on kuitenkin asunto pään päällä ilmeisesti?

        LS


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Siivoan arkena yhtä hallia. Siellä mun ystävä on radio ja ihana rauha kun yksin saa olla. Mulla on kahden tunnin keikka josta siivoan tunnin. Joten tätä vapaata kyllä on. Täälläpäin diakonit jakaa ruokalappuja joilla saa sitä ruokaa joka jää opiskelijoilta yli.

        Ps. Oletpa piikikäs. Mistä johtuu?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ps. Oletpa piikikäs. Mistä johtuu?

        Minäkö? En tarkoittanut niin. Viestillä kirjoittaen voi tulla vääränlaisia käsityksiä.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sillä siivouksella ei taida oikein elämiseen jäädä rahaa? Eikä kuskaamisilla. Sinulla on kuitenkin asunto pään päällä ilmeisesti?

        LS

        On ja ja siis niin auto. Onko sinulla autoa? Kaikilla ei ole.. Sen auton vuoksi tässä ollaan pulassa. 2000euron remontti tai uusi pommi. Ja marraskuussa 320e vakuutus.. Jne. Oon itse sössinyt myös. Mä oon velkaa perheessä.. Ja sitä ei voi pitkittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkö? En tarkoittanut niin. Viestillä kirjoittaen voi tulla vääränlaisia käsityksiä.

        LS

        Ok


      • auroraboreallis kirjoitti:

        On ja ja siis niin auto. Onko sinulla autoa? Kaikilla ei ole.. Sen auton vuoksi tässä ollaan pulassa. 2000euron remontti tai uusi pommi. Ja marraskuussa 320e vakuutus.. Jne. Oon itse sössinyt myös. Mä oon velkaa perheessä.. Ja sitä ei voi pitkittää.

        Ps. Häädin kaverini jo ovelle. Siihen sejäi höpäjämään. Mussukka lupasi hankkia meille lisää... Appelsiineja, kun sanoin sille pitäväni tuota yhtä kuin aarretta. Jotkut ostaa niitä pusseissa, mulla on varaa vain yhteen kerrallaan. Mutta nyt meen aa-aa.. Mene sinäkin että jaksat huomenna. Hyvää yötä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        On ja ja siis niin auto. Onko sinulla autoa? Kaikilla ei ole.. Sen auton vuoksi tässä ollaan pulassa. 2000euron remontti tai uusi pommi. Ja marraskuussa 320e vakuutus.. Jne. Oon itse sössinyt myös. Mä oon velkaa perheessä.. Ja sitä ei voi pitkittää.

        Onko se isoja summia, velka? Pystyykö sitä järjestelemään velkojan kanssa? Sillä kahdella tuhannella ostaisit pitkästi kohtalaisen hyvän autonkin...jos sinulla olisi rahaa. Pärjääthän...? Että siis jos on velkoja joita ei pysty maksamaan niin...hoida asiat kuntoon niin, ettet menetä asuntoa alta...jotenkin, jookos.

        Kyllä minulla on auto.

        LS


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ps. Häädin kaverini jo ovelle. Siihen sejäi höpäjämään. Mussukka lupasi hankkia meille lisää... Appelsiineja, kun sanoin sille pitäväni tuota yhtä kuin aarretta. Jotkut ostaa niitä pusseissa, mulla on varaa vain yhteen kerrallaan. Mutta nyt meen aa-aa.. Mene sinäkin että jaksat huomenna. Hyvää yötä.

        Menen. Hyvää yötä.

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko se isoja summia, velka? Pystyykö sitä järjestelemään velkojan kanssa? Sillä kahdella tuhannella ostaisit pitkästi kohtalaisen hyvän autonkin...jos sinulla olisi rahaa. Pärjääthän...? Että siis jos on velkoja joita ei pysty maksamaan niin...hoida asiat kuntoon niin, ettet menetä asuntoa alta...jotenkin, jookos.

        Kyllä minulla on auto.

        LS

        Niin.mulla on vuoden loppuun mennessä suoritettava ifi 320e,sähkö150e,velat, joita ei voi siirtää 500e.sekä vuokrat 600e peri kuukaus...kyllähoidan nekin. Ensi vuoden alusta katsastus ja 2000e auton korjausta.en tahdo toistaautoa,koska sekin ois riski. Rahaaei paljon jää koska mun tulot on noin1300e kuukaudessa. Josta siis -600e vuokra heti. Olen pulassa.
        Nojatuolikin rikki pitääostaa uusi.
        Törkeän näköinen..
        No muttakiitosettä"kuuntelit"...täytyy alkaa valmistautumaan kokoukseen lähtöön.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Niin.mulla on vuoden loppuun mennessä suoritettava ifi 320e,sähkö150e,velat, joita ei voi siirtää 500e.sekä vuokrat 600e peri kuukaus...kyllähoidan nekin. Ensi vuoden alusta katsastus ja 2000e auton korjausta.en tahdo toistaautoa,koska sekin ois riski. Rahaaei paljon jää koska mun tulot on noin1300e kuukaudessa. Josta siis -600e vuokra heti. Olen pulassa.
        Nojatuolikin rikki pitääostaa uusi.
        Törkeän näköinen..
        No muttakiitosettä"kuuntelit"...täytyy alkaa valmistautumaan kokoukseen lähtöön.

        No,kun nyt menet sinne teatteriesitys kokoukseen,niin eikö ihmettä tapahdu,että joku pyhimys antaa sinulle rahaa,hah,hah.Lahkojen touhu on pelkkää anekauppaa,kolehdilla ostetaan synninpäästö ja pastori rikastuu.Minullakin on pitkä lista ongelmista,ensimmäisenä syöpä,ei ole jumala auttanut,eikä lähettänyt auttajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No,kun nyt menet sinne teatteriesitys kokoukseen,niin eikö ihmettä tapahdu,että joku pyhimys antaa sinulle rahaa,hah,hah.Lahkojen touhu on pelkkää anekauppaa,kolehdilla ostetaan synninpäästö ja pastori rikastuu.Minullakin on pitkä lista ongelmista,ensimmäisenä syöpä,ei ole jumala auttanut,eikä lähettänyt auttajia.

        Kolehtiin ei oleantaa rahaa.en ole valittanut kenellekään tilanteesta, joten rahaihmettä ei tapahdu.en tiedä ikääsi,mutta syöpäsi pelottaa ja järkyttää mua.en tosin tiedä sen tilaa ,voihan ollaettä kaikki on hallinnassa.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kolehtiin ei oleantaa rahaa.en ole valittanut kenellekään tilanteesta, joten rahaihmettä ei tapahdu.en tiedä ikääsi,mutta syöpäsi pelottaa ja järkyttää mua.en tosin tiedä sen tilaa ,voihan ollaettä kaikki on hallinnassa.

        Tarkoitin,kun olen kuullut todistuksia,että joku on saanut kehoituksen jumalalta auttaa jotain rahallisesti,ilman että on tiennyt hänen ongelmaa ja kuten minun tilanteessani,ei ole syöpä parantunut,vaikka niin ovat puoskari rukoilijat luvanneet ja toiset todistaa ihmeistä.Olen,niinkuin sinkäkin auttanut taloudellisesti ja henkisesti monia,ei ole minun kärsimykseni kiinnostanut.Yksi feikki uskis nainen auttoi,kun olin tosi sairas,en syövän takia,niin vastineeksi hän on halunnut seksuaalista nautintoa kanssani,olen nainen,oksennan,ovi on suljettu häneltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin,kun olen kuullut todistuksia,että joku on saanut kehoituksen jumalalta auttaa jotain rahallisesti,ilman että on tiennyt hänen ongelmaa ja kuten minun tilanteessani,ei ole syöpä parantunut,vaikka niin ovat puoskari rukoilijat luvanneet ja toiset todistaa ihmeistä.Olen,niinkuin sinkäkin auttanut taloudellisesti ja henkisesti monia,ei ole minun kärsimykseni kiinnostanut.Yksi feikki uskis nainen auttoi,kun olin tosi sairas,en syövän takia,niin vastineeksi hän on halunnut seksuaalista nautintoa kanssani,olen nainen,oksennan,ovi on suljettu häneltä.

        No hyi. Mustakaan ei olisilutkuttamaan kenenkään...Hirveä ajatuskin.Kaikenlaista joudut kestämään.Mä hypin seinille joka kerta kun kokouksessatai jossain puhutaan ja luvataan syöpäsairaille terveyttä.Mä joudun miettimään monia niitä,jotka eivät selvinneet.Suututtaa.Joka kerta.Usein.
        TV7 varsinkinpysäyttää jatkuvasti.


    • Anonyymi

      Varsin tavanomaista ja onnellista elämää monilla.
      Kiitos vastauksista. Useimmilla meistä asiat on loppuviimein hyvin.

      Kaukaa katsottuna voi olla vaikea ehkä edes samaistua oikeasti kaikkiin ihmisen kohtaloihin.
      Ehkä useimmat meistä valittavat turhaan, pelkäävät turhaan, itkevät turhaan...ihmisen elämä voi olla niin kamalaa, ettei tunne mitään, mieli suojaa...

      Ls

    • Anonyymi

      Minä olen ajatuksissani jättämässä tätä elämää, kuoleman odotuksissa ja kaikenlaisissa muisteloissa. En haudo itsemurhaa, vaan valmistaudun hengessäni luonnolliseen kuolemaani, joka voi tulla jopa yllätyksenä.

      Taloyhtiössämme on viime vuoden aikana kuollut (tietääkseni, ainakin) kolme naista, kaksi minua hiukan vanhempia, yksi naapuri ehkä hiukan nuorempi. Kaikilla kolmella erilaiset syövät. Kukaan heistä ei kuollut aivan yllättäen, mutta tauti vei kunkin melko nopeasti. Nyt heitä ei ole. Ei parasta saunakaveriani, joka muuten oli ateisti.

      Se Tomumajan ketju teki mietteliääksi. On suhteellista, kuka pitää itseään "vanhana". Muiden mielipide ei ole välttämättä oma mielipide. Olenko "vanha"? Kukaanhan ei kuitenkaan kuole "vanhuuteen". Se ei ole diagnoosi. Kuolemaan on aina syy: sairaus tai tapahtuma, jolle on diagnoosinsa. Edes "sydän ei pysähdy" noin vain, siihenkin on aina jokin edeltävä syy, määritelty diagnoosi, miksi se pysähtyi.

      En ole mitenkään huonovointinen ja voin vielä elää useammankin vuosikymmenen, mutta muutoin olisin kyllä jo valmis poistumaan täältä. Toivoisin sen tapahtuvan lyhyellä varoitusajalla, sen verran aikaa, että ehdin mielessäni hitaasti ja ajatuksella lukea Isä Meidän, tehdä synnintunnustuksen ja saada synninpäästön (tähän en tarvitse toista ihmistä, sillä Jumalaltahan minä pyydän synninpäästöä, en papilta tai ainakaan miltään kepuli helluntaihuijarilta): "Kuoli lyhytaikaisen sairauden murtamana." ☦️ 💐
      ~

      • Anonyymi

        No ihminen voi elää hyvinkin hyvävointiseksi, lähes sata vuotiaaksi. En tiedä minkä ikäinen olet. Vaikutat mieltäsi nuorekkaalta, en ole pitänyt kovinkaan vanhana sinua.

        LS


    • Anonyymi

      nähdessään kansanjoukot hänen tuli heitä sääli, kun he olivat nääntyneet ja hyljätyt niinkuin lampaat, joilla ei ole paimenta.

    • Anonyymi

      Nyt mökille saavuin. Vedet aukaisin ja ruuat laitoin jääkaappiin.
      Keyboardilla fiilistelin korven rauhassa, ei ole ihan vieressä naapureita. Lauloin. Kiitos Jumalalle.
      Ihanaa täällä piilossa olla. Olisipa vielä tähtitaivas. Kaukoputki täälläkin niinkuin kotonakin.
      Nyt köllöttely jatkuu..
      Huomenna lämmitän takkaa. Paistan kalaa.
      Ihanaa kuulkaa ❤️❤️❤️❤️

      ST

      • Anonyymi

        Oletko varma ettei sinulla ole yhteyttä koneelleni? Minulla on varmaan hakuja myös kyseisenlaisista vempeleistä, vaikka en varsinaisesti ole semmoista ostanut, mutta lapsen musiikkiharrastuksen vuoksi on tullut selailtua viime päivinä asioita netissä, jotka liippaa läheltä. Ehkä pottuilet, koska olen puhunut rahasta niin pihinoloisesti? 😉

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma ettei sinulla ole yhteyttä koneelleni? Minulla on varmaan hakuja myös kyseisenlaisista vempeleistä, vaikka en varsinaisesti ole semmoista ostanut, mutta lapsen musiikkiharrastuksen vuoksi on tullut selailtua viime päivinä asioita netissä, jotka liippaa läheltä. Ehkä pottuilet, koska olen puhunut rahasta niin pihinoloisesti? 😉

        LS

        Ei ole yhteyttä.
        En pottuile. Täällä on nyt niin ihana olla, nautin. On ollut kamala viikko. Kiitosmieli.
        Pyysin yhtä vahavaraista perhettä huomenna käymään, mutta heillä oli muuta menoa.
        Sanoun, että tarjottavat löytyy jääkaapista, kunhan vaan tulevat seuraksi.
        Jumalan läsnäolon tunnen niin lähellä täällä luonnon helmassa.
        Musiikkuharrastus on hyvä lapselle. Kosketinsouttimet suht edullisia verrattuna esim pianoon ja moneen muuhun soittimeen.
        Tänne saisi tulla lasten kanssa mun seuraksi. Tosin ei täällä ole kuin ulkoilua, kalastusta. nuotiontekoa tms


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole yhteyttä.
        En pottuile. Täällä on nyt niin ihana olla, nautin. On ollut kamala viikko. Kiitosmieli.
        Pyysin yhtä vahavaraista perhettä huomenna käymään, mutta heillä oli muuta menoa.
        Sanoun, että tarjottavat löytyy jääkaapista, kunhan vaan tulevat seuraksi.
        Jumalan läsnäolon tunnen niin lähellä täällä luonnon helmassa.
        Musiikkuharrastus on hyvä lapselle. Kosketinsouttimet suht edullisia verrattuna esim pianoon ja moneen muuhun soittimeen.
        Tänne saisi tulla lasten kanssa mun seuraksi. Tosin ei täällä ole kuin ulkoilua, kalastusta. nuotiontekoa tms


        ST

        No niitä on pianoinakin, sähköisiä, eikä ole todellakaan edukkaita.

        Sehän on hyvä, jos lapset olisivat ulkona, kalastus olisi varmasti mieluisaa, nykylapset enempi katsoo ruutua ja se kalastus on extremeä. Ehkä he tulevat ensi kerralla sitten.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niitä on pianoinakin, sähköisiä, eikä ole todellakaan edukkaita.

        Sehän on hyvä, jos lapset olisivat ulkona, kalastus olisi varmasti mieluisaa, nykylapset enempi katsoo ruutua ja se kalastus on extremeä. Ehkä he tulevat ensi kerralla sitten.

        LS

        Sähköpianot on kalliita mutta tuo kosketinsoutin, joja on elekrtonisesti toimiva eli keyboard niin saa edullisestikkin.
        Kotona on normi puano, mutta täällä mökillä on tuo keyboard, oliko 140e kun viime vuonna ostin.
        No, sanos muuta. Voisin kysellä josko saisin tänne lapsosia päiväksi tai yöksikin.
        Tykkään lapsista.
        Tuo joki vaan on sen verran syvä ja virtaava ettei aivan pienten paikka.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpianot on kalliita mutta tuo kosketinsoutin, joja on elekrtonisesti toimiva eli keyboard niin saa edullisestikkin.
        Kotona on normi puano, mutta täällä mökillä on tuo keyboard, oliko 140e kun viime vuonna ostin.
        No, sanos muuta. Voisin kysellä josko saisin tänne lapsosia päiväksi tai yöksikin.
        Tykkään lapsista.
        Tuo joki vaan on sen verran syvä ja virtaava ettei aivan pienten paikka.

        ST

        Antaako ihmiset lapsiaan vieraille aikuisille yökylään? Lapsenlapset tokiinsa. Muutoin voisi kuulostaa nykypäivänä oudolta.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpianot on kalliita mutta tuo kosketinsoutin, joja on elekrtonisesti toimiva eli keyboard niin saa edullisestikkin.
        Kotona on normi puano, mutta täällä mökillä on tuo keyboard, oliko 140e kun viime vuonna ostin.
        No, sanos muuta. Voisin kysellä josko saisin tänne lapsosia päiväksi tai yöksikin.
        Tykkään lapsista.
        Tuo joki vaan on sen verran syvä ja virtaava ettei aivan pienten paikka.

        ST

        Lisään. Lasten iloa on niin ihana katsoa ja tulee itselle hyvä mieli. Olen aikoinaan ollut kasten kanssa niin tiukilla ja siinä oli monenlaista vastoinkäymistä, että nyt kun on mahdollusuys, haluan edes puenen hetken ilahduttaa lapsia tai lasta.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaako ihmiset lapsiaan vieraille aikuisille yökylään? Lapsenlapset tokiinsa. Muutoin voisi kuulostaa nykypäivänä oudolta.

        LS

        Antavat 😊 tutut ja sukulaiset ❤️
        Ihanaa päivää sinnekkin.
        Pahounvountia melkolailla ja heikotusta yms muuta vippausta kropassa tänäänkin, mutta aivan mahtava kun katson ikkunousta, tässä on isot maisemaikkunat joensuuntaisestu ja kun näen tuon kosken tuossa ja luonnon niin tekee mieli kiittää Jumalaa, että tällaisenaan saan olla uskomassa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niitä on pianoinakin, sähköisiä, eikä ole todellakaan edukkaita.

        Sehän on hyvä, jos lapset olisivat ulkona, kalastus olisi varmasti mieluisaa, nykylapset enempi katsoo ruutua ja se kalastus on extremeä. Ehkä he tulevat ensi kerralla sitten.

        LS

        Vanhat puupianot eivät välttämäti ole ollenkaan kalliita, Hellaksen voi saada esim. 1000 eurolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhat puupianot eivät välttämäti ole ollenkaan kalliita, Hellaksen voi saada esim. 1000 eurolla.

        Virittäminen maksaa ja mitä vanhemmasta kyse, sen vaikeampi voi olla saada vireeseen enää. Sitä paitsi digitaaliset vie vähemmän tilaa. Saa sellaisen tuhannella eurolla, on sekin paljon rahassa mitattuna.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virittäminen maksaa ja mitä vanhemmasta kyse, sen vaikeampi voi olla saada vireeseen enää. Sitä paitsi digitaaliset vie vähemmän tilaa. Saa sellaisen tuhannella eurolla, on sekin paljon rahassa mitattuna.

        LS

        Minulla tuttu virittää 50e kerta. Pysyy ihan kohtuu vireessä 2-3 vuotta.
        Tuo keyboard on siis ihan ekektronunen vehje. Yamahan mutta oli hyvässä tarjouksessa.

        ST


    • Anonyymi

      Aloitukseen. Kuvaat sitä, missä eri tilanteissa Jeesus on tässä ajassa.
      Halulliset voivat käydä häntä katsomassa, tai rinnallakulkemassa.
      Siitähän se Sana puhuu!
      MS- sairas, joku siitä puhui. Itselleni oli asia tuttu.
      Matkasin rinnalla, häen kotonaan, hänen harhoissaan, hänen sairaalavuotellaan 8-vuotta. Ei omaiset siellä käyneet, no, eivät kutsuneet hautajaisiinkaan.
      Mutta, se ihminen, hänessä näin Kristuksen kasvot.
      Heitä on ajassa, vanhusta, jotka saivat olla kotonaan, joku kuoli ambulanssiin pihassa, vävynsä kiitti, illalla, soitti ovikelloa, tämä kuolemanuneen nukahtanut sai olla kotonaan. Hän oli Kristuskasvoinen.
      Kuuroille "äänenä" viittoen, sokeaa taluttaen, nyt muistisairaan avannetta hoidan, tarpeen mukaan. Leikkaan pohjat, putsaan lannat, nyt hän nukkuu, tarvitsee apua.
      Harva tietää, että olen paikalla, mutta hän on Jumalankuva.
      jne. Tätä ole tehnyt vuosikymmenet, tuskin moni edes tietää, tai eivät tiedä.
      En tee muille, vaan näille.
      Pistän ruokaa suuhun, ensin valmistan sen. Jaa- enkä siitä kysy palkkaakaan.
      Teen vain, koska se on minun elämäni tahto, se on elämää ja turhasta pois.

      • Anonyymi

        Se on arvokasta työtä ja hyvä, että osaat nähdä asiat noin kiitollisina mielin,kaikkineen positiivisesta kulmasta.

        LS


    • Anonyymi

      Jospa me kaikki tottelisimmeJumalan käskyjä ja Jeesuksen ihania neuvoja elämässämme,niin aloittajan kuvailemia tapauksia ei olisi. Me uskovatkin alamme väsyä,kun julistamme ilo sanomaa Jeesuksesta ja saamme osaksemme pilkkaa ja joudumme kuuntelemaan herjauksia Pyhästä ja hyvästä Jumalastamme. Joka haluaisi pelastaa kaikki saatanan vallasta. Jeesus uhrasi itsensä Golgatalla teidänkin edestä, jotka löitte ,syljitte ,pilkkasitte ja naulasitte Hänet virnuillen ristille.

    • Saatoimme olla lähempänä kuin uskommekaan. Metropolin epätasaisessa sykkeessä, maaseudulla syksyn viilenevässä illassa, kuolleiden kanssa kassajonossa.

    • Anonyymi

      Haudassa olen, niin kuin toivoit.

    • Anonyymi

      Ei sinun tarvitse teeskennellä L, S. Ole vain ihan oma itsesi.


      S, T

      • Anonyymi

        juu tietenkin, kiitos.

        LS


      • Anonyymi

        Mitä sinulle muutoin kuuluu?

        LS


      • Anonyymi

        Olisi mukava ajatella, että palstalla olisi edes yksi ihminen, joka välittää oikeasti. :)


        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi mukava ajatella, että palstalla olisi edes yksi ihminen, joka välittää oikeasti. :)


        LS

        Kiitos kysymästä. En taida välittää sen enempää kuin kukaan muukaan, mutta välitän ihan niinkuin kuka muu tahansa.
        Kuuluu semmosta, että ajattelin yön päälle raahautua meren rantaan ja huutaa Jumalaa. Ensin kävi mielessä että riisun ja kävelen hetkeksi kylmään veteen, mutten taida uskaltaa kun luin että verenpaine voi heilahtaa jyrkästi siinä hommassa? En ole enää mökillä.
        Mitä sinulle kuuluu?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kysymästä. En taida välittää sen enempää kuin kukaan muukaan, mutta välitän ihan niinkuin kuka muu tahansa.
        Kuuluu semmosta, että ajattelin yön päälle raahautua meren rantaan ja huutaa Jumalaa. Ensin kävi mielessä että riisun ja kävelen hetkeksi kylmään veteen, mutten taida uskaltaa kun luin että verenpaine voi heilahtaa jyrkästi siinä hommassa? En ole enää mökillä.
        Mitä sinulle kuuluu?

        ST

        Aika hurja ajatus, mennä kylmään veteen.
        Miksi tuli mieleen sellainen? Siis Jumalaa huutaen mennä kylmään veteen... Vesi on varmasti kylmää. Onko siellä satanut lunta?

        Olet ystävällinen ainakin ja ymmärtäväinen.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kysymästä. En taida välittää sen enempää kuin kukaan muukaan, mutta välitän ihan niinkuin kuka muu tahansa.
        Kuuluu semmosta, että ajattelin yön päälle raahautua meren rantaan ja huutaa Jumalaa. Ensin kävi mielessä että riisun ja kävelen hetkeksi kylmään veteen, mutten taida uskaltaa kun luin että verenpaine voi heilahtaa jyrkästi siinä hommassa? En ole enää mökillä.
        Mitä sinulle kuuluu?

        ST

        Lähden kohta sinne meren erantaan L. S. Tulen kertomaan sen jäljeen kokemuksistani rannalla..
        Harmittaa, koska oken niin nössö, etten uskalla mennä veteen. Tekisi ehkä hyvää kropalle?


        ST.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähden kohta sinne meren erantaan L. S. Tulen kertomaan sen jäljeen kokemuksistani rannalla..
        Harmittaa, koska oken niin nössö, etten uskalla mennä veteen. Tekisi ehkä hyvää kropalle?


        ST.

        Älä huku. Aika myöhään ja pimeällä siellä liikut.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hurja ajatus, mennä kylmään veteen.
        Miksi tuli mieleen sellainen? Siis Jumalaa huutaen mennä kylmään veteen... Vesi on varmasti kylmää. Onko siellä satanut lunta?

        Olet ystävällinen ainakin ja ymmärtäväinen.

        LS

        Kertoisitko mitä sinulle kuuluu?
        Lukisin mielelläni kun tulen rannalta.
        Ehkä vain riisun ja kahlaan rantaveteen tai vain riisuudun.
        Touvottavasti kukaan ei näe ja soita valkotakkisia paikalle tai saahan sitä ihminen uimassa käydä milloin haluaa, mitä se kellekkään kuuluu?
        Ajatys on pikku hiljaa kypsynyt mielessä rai käynyt mielessä ja nyt tuli se tunne, että NYT toteutan sen.
        Kiitos muuten tuosta, kun sanoit ymmärtäväiseksi, mutten ole oikeaasti sitä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huku. Aika myöhään ja pimeällä siellä liikut.

        LS

        Kiitos en huku 😘
        Se on tarkoituskin että myöhään ja pimeällä. Näkeeköhän edes eteensä siellä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos en huku 😘
        Se on tarkoituskin että myöhään ja pimeällä. Näkeeköhän edes eteensä siellä.

        ST

        Terve taas!!!
        En mennyt veteen ollenkaan. Riisuin ja laitoin pyyhkeen ympärille, mutta satoi räntää niin seisoin vain siinä rannalla pyyhe ympärillä, enkä uskaltanut veteen, koska se räntäsade tuntui jo niin kylmältä.
        Kokeilen kuivemmalla ilmalla uudestaan joku ilta.
        Vähän harmittaa, kun jänistin.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve taas!!!
        En mennyt veteen ollenkaan. Riisuin ja laitoin pyyhkeen ympärille, mutta satoi räntää niin seisoin vain siinä rannalla pyyhe ympärillä, enkä uskaltanut veteen, koska se räntäsade tuntui jo niin kylmältä.
        Kokeilen kuivemmalla ilmalla uudestaan joku ilta.
        Vähän harmittaa, kun jänistin.


        ST

        Nukahdin. On pitänyt kiireitä. Ei tässä muuten varmaan ihmeitä ole kerennyt tapahtumaan.

        Eihän se nyt ihme ole, jos ei jäiseen veteen halua hypätä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nukahdin. On pitänyt kiireitä. Ei tässä muuten varmaan ihmeitä ole kerennyt tapahtumaan.

        Eihän se nyt ihme ole, jos ei jäiseen veteen halua hypätä.

        LS

        IHuomenta ❤️ kiitos vastauksestasii. ihana, että on ollut kiirettä,. Se kertoo, että elämäsi on elämän makuista ja että olet kiinni elämässä.
        Mikä fiilis?
        Minä heräsin vasta nyt. Yö menee pätkissä.
        Mutta jatketaan.
        Pitää soitella fyssarille ja Instruun sekä kelaan.
        Kaikkea hyvää päivääsi.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IHuomenta ❤️ kiitos vastauksestasii. ihana, että on ollut kiirettä,. Se kertoo, että elämäsi on elämän makuista ja että olet kiinni elämässä.
        Mikä fiilis?
        Minä heräsin vasta nyt. Yö menee pätkissä.
        Mutta jatketaan.
        Pitää soitella fyssarille ja Instruun sekä kelaan.
        Kaikkea hyvää päivääsi.

        ST

        No toisaalta kyllä. Olisin sellainen luonne, että jos ei olisi kiirettä, niin en osaisi hyödyntää vapaa-aika. Pitäisi ottaa vaan elämässä rennommin, ettei siis aina stressaisi hirveästi kaikesta. Mikä fiilis, ihan ok, no panic.

        Kaikenlaista sinullakin on tälle päivää.
        Hyvää päivänjatkoa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No toisaalta kyllä. Olisin sellainen luonne, että jos ei olisi kiirettä, niin en osaisi hyödyntää vapaa-aika. Pitäisi ottaa vaan elämässä rennommin, ettei siis aina stressaisi hirveästi kaikesta. Mikä fiilis, ihan ok, no panic.

        Kaikenlaista sinullakin on tälle päivää.
        Hyvää päivänjatkoa.

        LS

        Onhan se hankalaa olka steessaamatra itse kullakin ja riippuu tieten elämäntilanteestakin stresaaaminen, jos on paljon stressitekijöitä.
        Hyvä ettei oo ihan paniikkia.
        Kiitos.

        ST


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4320
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4225
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3996
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2837
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2531
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2108
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2094
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2013
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1659
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe