Elokuussa oli Suomella todellinen uhka idästä, mutta mistä se johtui. silloin vietiin joukkoja rajalle, jopa tykistöä ja kaivettiin asemiin ja niille jaettiin kovapanokset. Tilanne kesti 3 vrk. jonka jälkeen asemia alettiin purkaa ja joukkoja siirtää takaisin varuskuntiin? Ei ollut kyse harjoituksesta.
Mikä uhka oli elokuussa 1966.
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin Neuvostoliitolla oli iso sotaharjoitus rajan takana, tykistötuli kuului Suomen puolelle usean kymmenen kilometrin matkalla pitkin rajaa Virolahdelta pohjoiseen.
- Anonyymi
Harjoitushan tuo vaan oli, ei mitään hätää. Nukutaan rauahssa,olihan meillä silloin Kekkonen ja hän piti pahan loitolla.
- Anonyymi
Kas kun ottivat tosissaan, mutta se oli hyvä kun ei niistä tiedä. Nykyään ei puhuttais eikä pukahdettais vaikka tulisi pieniä vihreitä miehiä.
- Anonyymi
Varusmiehet laitettaisiin kantamaan niiden varusteita hotelleihin, kuten Torniossa 2015
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varusmiehet laitettaisiin kantamaan niiden varusteita hotelleihin, kuten Torniossa 2015
Muistaakseni oli koksuja kielimiehinä opastamassa karv*ranteita.
- Anonyymi
Ei siellä mitään uhkaa ollu, kohan isännät paskaa puhuivat. Pelottelusta olisivat sietäneet menettää apulantatukensa.
- Anonyymi
Apulantatukea ei ole maksettu koskaan isännille.
- Anonyymi
Uhkia ei ole olemassa todellisuuden edessä. Suomen asiakastieto Oy vuotaa paremmin kuin Suomenlain edessä voi säätää. Se on täydelisesti selätetty sen edessä.
- Anonyymi
Sattumoisin enoni oli tuohon aikaan Korialla. Soitin eilen ja kysyin, hän ei tiennyt mitään eikä ainakaan heillä ollut mitään erityisvalmisteluja.
- Anonyymi
Elokuussa -68 oli pientä liikehdintää. Lokakuussa meinas käydä niin, että Kosygin oli joutua Hiittisen vesillä uimasille. Russärön pojilla oli putket ladattuna.
- Anonyymi
Itärajan varuskunnat oli valmiudessa ainakin enoni muisti Haminasta viedyn sotilaita rajalle.
- Anonyymi
Anteeksi virhettä vuosiluvussa. Kyse oli elokuusta 1965, eikä 1966.
- Anonyymi
Soittelin enolle ja kysyin koska hän oli armeijassa ja oli kuulema 1965 joten vuosi täsmää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soittelin enolle ja kysyin koska hän oli armeijassa ja oli kuulema 1965 joten vuosi täsmää.
Olepas väärentäjä hiljaa, sinä et ole alkuperäisen eno-viestin kirjoittaja, minä olen.
- Anonyymi
Minä olin silloin Lappeenrannassa rakuunoissa ja meidät vietiin metsään ja levitettiin n. 30 km matkalle. Kovapanokset oli mukana, mutta niitä ei jaettu miehistölle. Laatikot oli teltoilla. Kapiaiset oli kovasti huolestuneen näköisiä ja sanoi että nyt on paras varautua mihin vain.
Minäkin olen tietoinen tästä jutusta, ja ihmettelen kun ei kukaan tunnu tietävän.
Ei Suomen armeija turhaan hermoile.
Sen verran on tietoa, ettei kyse ollut Suomen armeijan harjoituksesta.- Anonyymi
Hei Halloo mistä on kyse, millä tavalla armeija oli valmiudessa. Kertokaa jotain lisä faktoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 803659
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t302434Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä852060Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201597- 281441
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261429Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71384Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671347Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101237Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531095