Kolme eri tuomion ajankohtaa

Ihmiskunta jakaantuu Raamatun ilmoituksen mukaan kolmeen osaan:
Israel, Pakanakansat, Seurakunta.

Ensimmäisenä näyttämöltä poistuu viimeksimainittu.
Se joutuu myös ensimmäisenä tuomiolle.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis Raamattu puhuu
      kolmesta eri tuomion ajankohdasta
      ja myöskin kolmesta erilaisesta tuomiotapahtumasta.

      1)

      Seurakunta temmataan tuuliin ja pilviin
      ja tuomitaan Kristuksen palkintotuomioistuimen edessä.
      Tähän tuomioon osallisista ei kukaan saa kadotustuomiota,
      mutta jotkut jäävät vaille voittopalkintoa ja kruunua.

      Maan päälle jäävät silloin vielä Israel ja pakanakansat,
      mutta yhtään uudestisyntynyttä Jeesukseen uskovaa
      kummastakaan joukosta ei maan päällä tässä vaiheessa enää ole.

      2)

      Reilut seitsemän vuotta myöhemmin Jeesus tulee takaisin maan päälle
      vihityn Morsiamensa eli Vaimonsa kanssa
      ja perustaa tuhat vuotta kestävän Valtakunnan maan päälle.

      Tuosta Valtakunnasta pahat otetaan pois
      - vanhurskaat jätetään siihen.

      Me löydämme Raamatusta myös kriteerit
      niin Israelilaisten kuin pakanakansojen osalta,
      miten tuo pahuus tai vanhurskaus ilmenee.

      Ja tuon perusteella toiset otetaan ja toiset jätetään
      - siis otetaan pois tuosta Valtakunnasta
      tai sitten jätetään siihen.

      Tuomion kohteena Jeesuksen tullessa takaisin maan päälle
      ovat sekä Israel että pakanakansat.

      Tämä tuomio tapahtuu maan päällä.
      Kaikki siihen osalliset ovat tuomiohetkellä vielä elossa,
      eikä heillä siis vielä ole ylösnousemusruumista.

      3)

      Mutta kokonaan kolmas asia on viimeinen tuomio.
      Se tapahtuu taivaassa Jumalan Valtaistuimen edessä,
      ja silloin kuolleet tuomitaan.
      Ja tuo ilmaisu kuolleet tuossa yhteydessä ei
      tarkoita ruumiillisesti kuolleita,
      vaika he sitäkin ovat olleet,
      sillä ennen tuota tuomiota kaikki ovat kokeneet ruumiin ylösnousemisen.
      Tuossa kohden tuo 'kuolleet' kuitenkin tarkoittaa
      nimenomaan hengellisesti kuolleita,
      jotka tuomitaan kadotukseen.

      • Anonyymi

        Ei temmata seurakuntaa yhtikäs mihinkään. Olemme menossa kohti Uutta Maailmanjärjestystä. Sen jälkeen aikaa kohti kun peto saa vallan ja voiman YHDEKSI HETKEKSI. Tulee viimeinen vainonaika, näissä vainoissa tulevat viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista.
        Jeesus toisessa tulemisessaan vie pelastuneet adventistit 1000 vuodeksi taivaaseen. Te taidatte opetustenne mukaan olla 7 vuotta taivaassa, ja sitten 1000 vuotta tuhoutuneen maan päällä. Jumala ei siivoile maata 1000 vuodeksi.

        1000:nen vuoden jälkeen Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan. Jumalattomat joutuvat toiseen kuolemaan, sillä tuli tekee heistä lopun.

        Kolmannen enkelin varoitussanoma on tärkeä, sillä Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

        1234567---


      • Minä en usko sanaakaan sekavasta selityksestäsi, kalamos. Tämäkö se olise sinun vastineeksi kun pakenit, kun kysyin siitä palkkiovaltaistuimesta? Raamattuei sellaista tunne koska pelastumme täysin armosta.
        "Kruunu"on vain vertauskuva sille tapahtumalle.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Minä en usko sanaakaan sekavasta selityksestäsi, kalamos. Tämäkö se olise sinun vastineeksi kun pakenit, kun kysyin siitä palkkiovaltaistuimesta? Raamattuei sellaista tunne koska pelastumme täysin armosta.
        "Kruunu"on vain vertauskuva sille tapahtumalle.

        Kyllä minä vastasin Sinulle
        tuohon Tomumajan avaamaan ketjuun.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16614046/elaman-jo-illassa-olevan-aatokset-#comment-104637648

        Mutta kysyisin nyt
        mitä kohtaa
        tämän oman avaukseni tekstistä
        et tavoita Raamatusta?



    • Israel onkin tällä hetkellä maailman pahin koronapesä ja homomatkailun keskus.

      Raamatun mukaan suomalaiset on tuhottava pakananansa, joten sullakin on Raamatun mukaan edessä hiilen lapiointia.

      • Anonyymi

        Israel on Jumalan valitsema kansa. Jumala itse valvoo kansaansa ja vain Hänellä on valta rangaista sitä. Jumala rankaisee kansaansa antamalla Israelia kiroavien hyökätä sen kimppuun.

        Mutta Jumala rankaisee niitä, jotka hyökkäävät Israelin kimppuun.

        Näin saavat kaikki syntiset rangaistuksen. Niin Israelissa syntiä tehneet ja pahat kansat, jotka itse haluavat tuhota Jumalan valitseman kansan. Kaikkia syntiä tehneitä rangaistaan.

        Jokainen israelia kiroava kirotaan. Jokaisen Israelia siunaavan Jumala siunaa.

        Olkoon Israel siunattu Jumalan omaisuuskansa.


    • Ensimmäisenä tuomioistuimen eteen
      joutuu siis seurakunta.

      Ja tässä tuomiossa
      ei kukaan ole kadotettu,
      vaan kaikki ovat pelastettuja.

      Jaossa on muun muassa palkka.
      Mutta kaikki eivät tule palkituiksi.

      "Sillä muuta perustusta
      ei kukaan voi panna,
      kuin mikä pantu on,
      ja se on Jeesus Kristus.
      Mutta jos joku rakentaa
      tälle perustukselle,
      rakensipa
      kullasta, hopeasta, jalokivistä,
      puusta, heinistä tai oljista,
      niin kunkin teko on tuleva näkyviin;
      sillä sen on saattava ilmi se päivä,
      joka tulessa ilmestyy,
      ja tuli on koetteleva,
      minkälainen kunkin teko on.
      Jos jonkun tekemä rakennus kestää,
      on hän saava palkan;
      mutta jos jonkun tekemä palaa,
      joutuu hän vahinkoon;
      mutta hän itse on pelastuva,
      kuitenkin ikäänkuin tulen läpi."

      Siis elämämme rakennus
      voi olla
      kullasta, hopeasta ja jalokivistä.
      Ja tuli ei tähän pysty.
      Ja niin me saamme
      tuon tuomioistuimen edessä palkan.

      Mutta jos oleme rakentaneet
      elämämme rakennuken
      puusta heinistä ja oljista,
      niin nämä eivät kestä
      tulen koetusta.

      Ja silloin emme saa palkkaa.
      Mitään elämäntyöstämme
      ei jää jäljelle.

      Mutta pelastus on yksin armosta.
      Ja niin me olemme silti pelastetut,
      kuten Raamattulainaukseni
      loppurivit kertovat.

      Siis tämän bemaistuimen
      eli palkintotuomioistuimen
      edestä kukaan ei mene kadotukseen,
      vaan kaikki sen eteen tulleet
      ovat pelastettuja.

      Saamme siis palkan tai sitten ei.
      Mutta iankaikkinen elämä
      on Jumalan armolahja.
      Lahjalle ei tehdä muuta
      kuin otetaan vastaan.

      • Tuon lainaamani
        Raamatunkohdan mukaan
        siis osa pelastetuista saa palkan
        - osa jää palkkaa vaille.
        Sama koskee
        voittopalkintoa ja kruunua.

        Pelastus on lahja eikä voittopalkinto.
        Me olemme armosta pelastetut.

        "Sillä armosta te olette pelastetut
        uskon kautta,
        ette itsenne kautta
        - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta,
        ettei kukaan kerskaisi."

        Siis kukaan ei voi mitenkään
        kerskata sillä,
        että on tullut pelastetuksi.
        Siitä kerskaus kuuluu vain Pelastajalle.

        Palvelutehtävämme
        alkaa vasta sitten,
        kun olemme pelastetut.
        Ja siitä tehtävästä maksetaan palkka.

        Suorituksemme palkitaan.
        Ja meilläkin on kerskaamista
        jos olemme voittaneet sieluja Herralle.
        Esimerkiksi Paavali sanoo
        Tessalonikan uskovia
        hänen kerskauksensa kruunuksi.

        Bema-istuin oli nimenomaan
        urheilukilpailuista tuttu koroke,
        jolta ojennettiin voittajalle
        kruunu eli seppele.


      • Anonyymi

        Kalamos ilmeisesti puhuu tästä "uskon rakennuksesta", josta Paavali kirjoittaa Korinttolaiskirjeessä.

        1 Kor. 3
        "11 Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea. 12 Rakennetaanpa tälle perustukselle kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, 13 aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan. Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on. 14 Se, jonka rakennus kestää, saa palkan. 15 Se taas, jonka rakennus palaa, kärsii vahingon. Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi."

        Olen ajatellut, että elämänkruunu tai voittopalkinto annetaan kaikille, jotka ovat säilyneet uskossa. Kaikki teot toki tutkitaan, ja Jumalan armoon turvanneen syntivelka katsotaan kuitatuksi, kun nimi on Elämän kirjassa. Paavali puhuu tosiaan yllä lainatussa siitä miten olemme palvelleet Herraa. Olemmeko olleet kuuliaisia ja uskollisia, vai olemmeko ehkä puuhailleen hyvää tarkoittaen omin voimin kun olisi pitänyt odottaa Jumalan johdatusta? Omin voimin tehdyt rakennelmat tulevat varmasti palamaan, vaikka rakentaja armosta pelastuu.

        Aavistan myös, että arviointi tapahtuu vähän eri periaatteilla, kuin me ihmisten tekoja arvioimme. Sillä ihminen näkee ulkokuoren, mutta Herra katsoo sydämeen. Kyse on siitä miten on hoitanut oman tehtävänsä, ei siitä miten näyttävä tehtävä on ollut. En tiedä, mutta näin aavistelen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kalamos ilmeisesti puhuu tästä "uskon rakennuksesta", josta Paavali kirjoittaa Korinttolaiskirjeessä.

        1 Kor. 3
        "11 Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea. 12 Rakennetaanpa tälle perustukselle kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, 13 aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan. Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on. 14 Se, jonka rakennus kestää, saa palkan. 15 Se taas, jonka rakennus palaa, kärsii vahingon. Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi."

        Olen ajatellut, että elämänkruunu tai voittopalkinto annetaan kaikille, jotka ovat säilyneet uskossa. Kaikki teot toki tutkitaan, ja Jumalan armoon turvanneen syntivelka katsotaan kuitatuksi, kun nimi on Elämän kirjassa. Paavali puhuu tosiaan yllä lainatussa siitä miten olemme palvelleet Herraa. Olemmeko olleet kuuliaisia ja uskollisia, vai olemmeko ehkä puuhailleen hyvää tarkoittaen omin voimin kun olisi pitänyt odottaa Jumalan johdatusta? Omin voimin tehdyt rakennelmat tulevat varmasti palamaan, vaikka rakentaja armosta pelastuu.

        Aavistan myös, että arviointi tapahtuu vähän eri periaatteilla, kuin me ihmisten tekoja arvioimme. Sillä ihminen näkee ulkokuoren, mutta Herra katsoo sydämeen. Kyse on siitä miten on hoitanut oman tehtävänsä, ei siitä miten näyttävä tehtävä on ollut. En tiedä, mutta näin aavistelen.

        Tuota katkelmaa edellä lainasin.
        Tuo loppuosa kyllä osoittaa se,
        että vain osa pelastetuista palkitaan:

        "Jos jonkun tekemä rakennus kestää,
        on hän saava palkan;
        mutta jos jonkun tekemä palaa,
        joutuu hän vahinkoon;
        mutta hän itse on pelastuva,
        kuitenkin ikäänkuin tulen läpi."

        Pelastus on yksin armosta.
        Mutta palkka tulee työstä,
        voittopalkinto hyvästä juoksusta,
        kruunu uskollisuudesta,
        aarre sen kokoamisesta taivaaseen.

        Kruunuja on tarjolla erilaisia.
        Elämän kruunu annetaan niille,
        jotka ovat olleet uskollisia
        marttyyrikuolemaan asti.

        "Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään.
        Katso, perkele on heittävä
        muutamia teistä vankeuteen,
        että teidät pantaisiin koetukselle,
        ja teidän on oltava ahdistuksessa
        kymmenen päivää.
        Ole uskollinen kuolemaan asti,
        niin minä annan sinulle elämän kruunun"


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Tuota katkelmaa edellä lainasin.
        Tuo loppuosa kyllä osoittaa se,
        että vain osa pelastetuista palkitaan:

        "Jos jonkun tekemä rakennus kestää,
        on hän saava palkan;
        mutta jos jonkun tekemä palaa,
        joutuu hän vahinkoon;
        mutta hän itse on pelastuva,
        kuitenkin ikäänkuin tulen läpi."

        Pelastus on yksin armosta.
        Mutta palkka tulee työstä,
        voittopalkinto hyvästä juoksusta,
        kruunu uskollisuudesta,
        aarre sen kokoamisesta taivaaseen.

        Kruunuja on tarjolla erilaisia.
        Elämän kruunu annetaan niille,
        jotka ovat olleet uskollisia
        marttyyrikuolemaan asti.

        "Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään.
        Katso, perkele on heittävä
        muutamia teistä vankeuteen,
        että teidät pantaisiin koetukselle,
        ja teidän on oltava ahdistuksessa
        kymmenen päivää.
        Ole uskollinen kuolemaan asti,
        niin minä annan sinulle elämän kruunun"

        Oletko Kalamos huomannut sellaista asiaa että Paavali liittää tuon vertauksen paimenten työhön paimentaa seurakuntaa.

        Mutta nykysrkn paimenet mieluummin pelottelee sillä vertauksella lampaita, jotka ei tottele ja palvele seurakunnan tehtävissä.

        ??

        Moni muukin asia on meille opetettu täysin erilailla kuin se Raamatussa tarkoitetaan. Johtajat mielellään poimii sieltä sellaiset kohdat joissa heille taataan valtaa ja rahaa mutta eivät vahingossakaan lue niitä kohtia joissa tulisi huolehtia seurakunnan OMISTA köyhistä.

        Huomasin tänään senkin kohdan jossa puhutaan vihamiesten siunaamisesta.
        Sen voisi kääntää "rukoilkaa niiden puolesta jotka tekee teille vääryyttä". Tämä käännetään mieluummin siihen tyyliin että "rukoilkaa pahuutta edistävän lainsäätäjän menestymistä".
        Kun taas jos rikas uskova kohtaa vääryyttä niin hän PIAN haastaa oikeuteen "vihollisensa". Hän siis mieluummin noudattaa tuotakin ohjetta muille vahingoksi eikä hyväksi.

        Ei siis olla laupiaita yksilöä kohtaan mutta ollaan laupiaita systeemiä kohtaan joka edistää ja lisää pahuutta vuodesta toiseen.

        Miksikö? No siksi että se systeemi rikastuttaa johtajia seurakunnassakin!


    • Anonyymi

      Kun köyhä uskova rukoilee köyhien puolesta ja tapahtuu ihme : hallitus myöntää köyhille koronatukea. Köyhä uskova kiittää Jumalaa tästä ihmeestä mutta jää itse ilman tukea. Kuinka se tapahtuu?

      Siten, että tuen myöntäjissä on joku KIRISTÄJÄ ja saatanaa palvova henkilö, joka haluaa jokaiseen tukeenkin kiristysehdon. Ja se toteutuu näin :

      köyhä numero 1 : saa kelasta työttömyystukea ja perustoimeentulotukea, ei maksa niistä niin paljoa veroa että saisi veronpalautuksia elokuussa ja siksi saa myös koronatuen. Siis kolme

      Köyhä numero 2 : saa kelasta työttömyystukea ja perustoimeentulotukea samat määrät kuin edellinen mutta maksaa työttömyystuesta veroa enemmän ja saa veronpalautuksia elokuussa ja jää siksi ilman koronatukea. yksi ja kaksi --
      (kaksi miinusta tulee siitä että maksaa sekä verot että menettää koronatuen)

      Rahamäärät tukea myönnettäessä on siis samat eli kaksi köyhää ovat yhtä köyhiä. Mutta koska toisella on väärä verokortti niin hän ei saa koronatukea.

      TUOMIO : kun tämän pahuudenehdon keksinyt KIRISTÄJÄ joutuu viimeiselle tuomiolle luuletteko, että hänelle sanotaan "te näitte minut janoisena mutta ette antaneet minulle juoda"?

      • Anonyymi

        Ehdon keksinyttä henkilöä voi kutsua kiristäjäksi senkin takia koska hän varmasti tiesi, että köyhätkin saa veronpalautuksia elokuussa ja se luetaan perustoimeentuloksi myös syyskuussa jolloin köyhä EI saa tukea elo- eikä syyskuussa kun koronatuen ehto on saada perustoimeentulotukea juuri niinä kuukausina.

        Sopii siis kysyä onko kierot sadistit siirtäneet veronpalautuksen syksyyn juuri sen takia, että tiesivät etukäteen koronatuen tulevan silloin ja saivat näin ELIMINOITUA osan köyhistä tuen ulkopuolelle. Tämä on tahallista pahuutta eikä mitään inhimillistä erehdystä.

        Kiristäjä kuuluu todennäköisesti kokoomukseen ja tuomitkoon hänet Herra !!

        Tällaisia kiristäjiä on eduskunnassa monia, joiden ainoa tehtävä on eliminoida ja minimoida köyhille ja rahvaalle tuleva apu. Ja maksimoida rikkaille ja eliitille tulevat tuet.

        Tehköön Kaikkivaltias lopun näistä satanisteista !!


    • Anonyymi

      Jumala on itse ilmoittanut nämäkin tapahtumat Raamatussa.

      Olemme nyt lähestymässä yhtä suurista maailman ajan tapahtumista. Kaikki tapahtuu sen mukaisesti, kuin Jumala on Raamatussa ilmoittanut.

      Sästä tulevasta ajasta on monta nimeä, Herran Päivä, vihan aika, antikristillinen aika.

      Ne jotka ovat Kristuksen opetuslapsia voivat nostaa päänsä, sillä Jeesus tulee noutamaan meidät pois ennen suurta ahdinkoa.

      Tule Herra Jeesus!

      • Anonyymi

        Jeesus ei tule noutamaan ketään, ennen suurta ahdinkoa. Ahdinko tulee kun peto saa vallan ja voiman YHDEKSI HETKEKSI. Vainoojina ovat peto ja pedon kumartajat. Näissä vainoissa tulevat viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        Pedostakin tulee saada voitto, muuten ei mitään mahdollisuutta päästä mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.

        1234567---


    • Anonyymi

      Eilen törmäsin Sananlaskuissa lohdutukseen jonka Jeesus antaa :

      Sananl. 19:22
      Ihaninta ihmisessä on hänen laupeutensa, ja köyhä on parempi kuin valhettelija.

    • Anonyymi

      Toinen sana Jeesukselta tähän apuun

      Joh. 14:27
      Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

      Maailma antaa sanomalla "tässä ole hyvä..... ähäkutti et saakaan."
      Se levittää pelkoa ja turvattomuutta pahuudellaan ja mielivallallaan. Kun teeskentelee auttavansa köyhää mutta sanookin ehdon "sinäpä et saakaan apua vaikka muut saa".

      Mutta Jeesus on minun turvani ja apuni ja Hän tulee minulle turvaksi silloinkin kun rikkaat joutuvat kuolemaan nälänhätään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe