Olisiko hävittäjä hankinta järkevämpää tehdä Suomesta?

Anonyymi

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hävittäjän kehittäminen on niin kallista, ettei Suomella ole siihen mitään mahdollisuuksi. Toiseksi Suomessa ei ole riittävää tieto-taitoa modernin hävittäjän rakentamiseksi. Ajatus on kuolleena syntynyt.

      • Anonyymi

        Kommenttisi on hyvin mielenkiintoinen varsinkin, kun et tiedä yhtään mitään siitä, että miten Suomi Hävittäjä toteutetaan. Mutta minä kerron, miten se toteutetaan.

        Suomeen ostetaan kolme eri hävittäjää ulkomailta, jotka eivät ole hävittäjä kisassa mukana.

        Näistä kolmesta eri hävittäjästä aijotaan kopioida käytännössä Suomi Hävittäjän rakenteet, sekä hävittäjän muodot. ELIKKÄ SUOMESSA TEHDÄÄN SUOMI HÄVITTÄJÄN RUNKO JA SIIVET PELKÄSTÄÄN, KATSOMALLA MALLIA KOLMESTA ERI ULKOMAISESTA HÄVITTÄJÄSTÄ.

        Nyt se tärkein tieto on se, että tekniikka sekä sodankäynnin tekniikka ostetaan ulkomailta asennettavaksi Suomi Hävittäjään ja kyllä löytyy maita joista ollaan valmiita myymään pelkästään tekniikka ja sodankäynti tekniikka Suomeen.
        (Tekniikka voidaan säätää Suomi Hävittäjään sopivaksi tarvittaessa.)

        Tarkennus, eli yhteen Suomi Hävittäjän tekoa varten katsotaan mallia kolmesta eri ulkomailta hankituista hävittäjästä, joista saadaan kaikki tarvittava tieto!

        Paikkakunta Salo jossa on Nokian puhelimien jäljiltä puhdasta hallitilaa, NIIN Suomi Hävittäjät voidaan valmistaa siellä. Kuten hävittäjien ominaisuuksiin kuuluu se, että ne lähtevät lentoon maantieltä suoraan, niin ilman kiitotietä saadaan Salosta ilmaan Suomi Hävittäjät. Hävittäjä ei ole niin iso mitoiltansa, etteikö ensimmäinen Suomi Hävittäjä voida kuljettaa Salosta maantie kuljetuksena Turun lentokentälle, jos näin halutaan.

        Tarkoitus on tähdätä samalla tavalla matkustajalentokoneiden valmistuksen aloittamiseksi Suomessa. Kun Korona aika ohitse, NIIN pikkuhiljaa alkaa olla taas kysyntää matkustajalentokoneille.

        MATKUSTAJALENTOKONEET ovat Yhdysvaltojen suurin tulon lähde ja tälläiseksi lentokone tuotanto pyrkii myös Suomessa pääsemään, että olisi suurin tulon lähde Suomessakin. Kansalaisaloitteisiin liitettyjä linkkejä, kun lukee mitkä ovat ennen Korona aikaa olevia linkkejä, niin antaa kuvan siitä, kuinka iso bisnes on matkustajalentokone tuotanto, kun linkkejä lukee ajattelen bisnes mahdollisuuksia matkustajalentokoneiden tuotannon kannalta katsottuna.

        Sitten vaan ääniä kansalaisaloitteille ja jakamaan linkkejä kansalaisaloitteista muillekin esim. WhatsApp kautta, että muutkin tietää antaa ääniä kansalaisaloitteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi on hyvin mielenkiintoinen varsinkin, kun et tiedä yhtään mitään siitä, että miten Suomi Hävittäjä toteutetaan. Mutta minä kerron, miten se toteutetaan.

        Suomeen ostetaan kolme eri hävittäjää ulkomailta, jotka eivät ole hävittäjä kisassa mukana.

        Näistä kolmesta eri hävittäjästä aijotaan kopioida käytännössä Suomi Hävittäjän rakenteet, sekä hävittäjän muodot. ELIKKÄ SUOMESSA TEHDÄÄN SUOMI HÄVITTÄJÄN RUNKO JA SIIVET PELKÄSTÄÄN, KATSOMALLA MALLIA KOLMESTA ERI ULKOMAISESTA HÄVITTÄJÄSTÄ.

        Nyt se tärkein tieto on se, että tekniikka sekä sodankäynnin tekniikka ostetaan ulkomailta asennettavaksi Suomi Hävittäjään ja kyllä löytyy maita joista ollaan valmiita myymään pelkästään tekniikka ja sodankäynti tekniikka Suomeen.
        (Tekniikka voidaan säätää Suomi Hävittäjään sopivaksi tarvittaessa.)

        Tarkennus, eli yhteen Suomi Hävittäjän tekoa varten katsotaan mallia kolmesta eri ulkomailta hankituista hävittäjästä, joista saadaan kaikki tarvittava tieto!

        Paikkakunta Salo jossa on Nokian puhelimien jäljiltä puhdasta hallitilaa, NIIN Suomi Hävittäjät voidaan valmistaa siellä. Kuten hävittäjien ominaisuuksiin kuuluu se, että ne lähtevät lentoon maantieltä suoraan, niin ilman kiitotietä saadaan Salosta ilmaan Suomi Hävittäjät. Hävittäjä ei ole niin iso mitoiltansa, etteikö ensimmäinen Suomi Hävittäjä voida kuljettaa Salosta maantie kuljetuksena Turun lentokentälle, jos näin halutaan.

        Tarkoitus on tähdätä samalla tavalla matkustajalentokoneiden valmistuksen aloittamiseksi Suomessa. Kun Korona aika ohitse, NIIN pikkuhiljaa alkaa olla taas kysyntää matkustajalentokoneille.

        MATKUSTAJALENTOKONEET ovat Yhdysvaltojen suurin tulon lähde ja tälläiseksi lentokone tuotanto pyrkii myös Suomessa pääsemään, että olisi suurin tulon lähde Suomessakin. Kansalaisaloitteisiin liitettyjä linkkejä, kun lukee mitkä ovat ennen Korona aikaa olevia linkkejä, niin antaa kuvan siitä, kuinka iso bisnes on matkustajalentokone tuotanto, kun linkkejä lukee ajattelen bisnes mahdollisuuksia matkustajalentokoneiden tuotannon kannalta katsottuna.

        Sitten vaan ääniä kansalaisaloitteille ja jakamaan linkkejä kansalaisaloitteista muillekin esim. WhatsApp kautta, että muutkin tietää antaa ääniä kansalaisaloitteille.

        Tässä on järkeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi on hyvin mielenkiintoinen varsinkin, kun et tiedä yhtään mitään siitä, että miten Suomi Hävittäjä toteutetaan. Mutta minä kerron, miten se toteutetaan.

        Suomeen ostetaan kolme eri hävittäjää ulkomailta, jotka eivät ole hävittäjä kisassa mukana.

        Näistä kolmesta eri hävittäjästä aijotaan kopioida käytännössä Suomi Hävittäjän rakenteet, sekä hävittäjän muodot. ELIKKÄ SUOMESSA TEHDÄÄN SUOMI HÄVITTÄJÄN RUNKO JA SIIVET PELKÄSTÄÄN, KATSOMALLA MALLIA KOLMESTA ERI ULKOMAISESTA HÄVITTÄJÄSTÄ.

        Nyt se tärkein tieto on se, että tekniikka sekä sodankäynnin tekniikka ostetaan ulkomailta asennettavaksi Suomi Hävittäjään ja kyllä löytyy maita joista ollaan valmiita myymään pelkästään tekniikka ja sodankäynti tekniikka Suomeen.
        (Tekniikka voidaan säätää Suomi Hävittäjään sopivaksi tarvittaessa.)

        Tarkennus, eli yhteen Suomi Hävittäjän tekoa varten katsotaan mallia kolmesta eri ulkomailta hankituista hävittäjästä, joista saadaan kaikki tarvittava tieto!

        Paikkakunta Salo jossa on Nokian puhelimien jäljiltä puhdasta hallitilaa, NIIN Suomi Hävittäjät voidaan valmistaa siellä. Kuten hävittäjien ominaisuuksiin kuuluu se, että ne lähtevät lentoon maantieltä suoraan, niin ilman kiitotietä saadaan Salosta ilmaan Suomi Hävittäjät. Hävittäjä ei ole niin iso mitoiltansa, etteikö ensimmäinen Suomi Hävittäjä voida kuljettaa Salosta maantie kuljetuksena Turun lentokentälle, jos näin halutaan.

        Tarkoitus on tähdätä samalla tavalla matkustajalentokoneiden valmistuksen aloittamiseksi Suomessa. Kun Korona aika ohitse, NIIN pikkuhiljaa alkaa olla taas kysyntää matkustajalentokoneille.

        MATKUSTAJALENTOKONEET ovat Yhdysvaltojen suurin tulon lähde ja tälläiseksi lentokone tuotanto pyrkii myös Suomessa pääsemään, että olisi suurin tulon lähde Suomessakin. Kansalaisaloitteisiin liitettyjä linkkejä, kun lukee mitkä ovat ennen Korona aikaa olevia linkkejä, niin antaa kuvan siitä, kuinka iso bisnes on matkustajalentokone tuotanto, kun linkkejä lukee ajattelen bisnes mahdollisuuksia matkustajalentokoneiden tuotannon kannalta katsottuna.

        Sitten vaan ääniä kansalaisaloitteille ja jakamaan linkkejä kansalaisaloitteista muillekin esim. WhatsApp kautta, että muutkin tietää antaa ääniä kansalaisaloitteille.

        Onhan se totta, että näin juuri voitaisiin valmistaa Suomalaisia Hävittäjiä Suomessa nyt.

        Ihmeteltävää on se, että tämä keino on unohtunut Suomalaisilta, koska juuri näin tehtiin silloin, kun ensimmäinen lentokonetehdas on Suomeen perustettu vuodesta 1921 alkaen.

        Historian kirjoitus kertoo, että ostettiin ulkomailta sitä varten myös lentokoneita/hävittäjiä joiden toivottiin vaikuttavan omaan lentokoneiden/hävittäjien suunniteluun/tuotantoon.


    • Anonyymi

      Annoin oman ääneni kansalaisaloitteille luettuani keskustelun.

    • Anonyymi

      Olishan se mahtavaa saada lentokone tehdas Suomeen!!!

      • Anonyymi

        Niin olishan se!


    • Anonyymi

      Venäjän kätyri taas yrittää sabotoida Suomen ilmavoimien modernisointia.

      Venäjän kätyrit tunnistaa siitä, että
      - vastustavat modernien amerikkalaishävittäjien hankintaa
      - vastustavat nykyisen hävittäjämäärän ylläpitämistä tai kasvattamista
      - vastustavat Suomen Nato-jäsenyyttä

      • Anonyymi

        Hauska väite repesin nauruun :D

        Ensinnäkin Super Hornet perustuu vuoden 1974 Northrop YF-17 Cobra malliin, joka on jo hiton vanha. Sodankäynti aseistus tekniikkaa on yritetty päivittää vanhaan hävittäjä malliin perustuvassa Super hornetissa, eikä sekään ole kuulemma täysin onnistunut. Super Hornet on huonompi liikehdintä kyvyiltänsä, kuin nykyiset ilvavoimien Hornetit ovat.

        F-35 hävittäjä perustuu vuoden 2000 malliin, joka on Lockheed Martin X-35.
        F-35 hävittäjässä vikalista ei lopu seuraavien 20 vuoden aikana, kun vieläkin löytyy 20 vuoden jälkeenkin 800 ohjelmisto vikaa F-35 hävittäjästä. Lisäksi F-35 hävittäjässä on rakenteellisia vikoja, sekä ohjain siipi ei kestä nopeaa lentoa, eli täysin paska tuote, josta vain ilmavoimat sekä hävittäjä päätäntä tahot haaveilevat. Syy siihen miksi ilmavoimat ja armeijan johto haaveilevat F-35 hävittäjästä on selkeä, koska siinä on paljon korjattavaa, NIIN se tietää paljon matkustelua Yhdysvalloitin ja mikä sen mukavempi vaihtoehto on matkustaa, kuin Suomen kansan maksamilla verorahoilla ja saavat kaiken lisäksi palkkaa koko matkan ajan Suomen veronmaksajien kukkarosta.

        Suomi Hävittäjään, kyllä voitaisiin ostaa Yhdysvalloista se paras sodankäynti tekniikka laitettavaksi Suomi Hävittäjään, joka tekniikka toimii. Tosin vaihtoehtoja on muillakin tarjolla, joilta voidaan sodankäynnin tekniikka ostaa Suomi Hävittäjään.
        Suomi Hävittäjä olisi halvin sekä nykyaikaisin sekä uusin häive hävittäjä.

        F-35 häive hävittäjä on pelkästään pulska Pingviini, joka on helppoa huomata uusilla tutkilla taivaalta. Suomi Hävittäjä taas on laiha ja vaikeammin havaittava häive hävittäjä.


      • Anonyymi

        Suomi Hävittäjiä voidaan tehdä enemmän kuin 64 kappaletta, koska Suomen veronmaksajilla on paremmin varaa hankkia kotimaassamme valmistettuja Suomalaisia Hävittäjiä.


      • Anonyymi

        NATO jäsenyys taas ajaa mielipiteitä siihen suuntaan, että kyllä NATO puolustaa jos Suomeen joku hyökkäisi. Elikkä NATO JÄSENYYS aiheuttaisi sen, että ei katsota tärkeäksi enää ylläpitää omaa puolustuskykyä, eikä katsota tarpeelliseksi hankkia kuin ehkä 20 kappaletta hävittäjiä itsellemme, koska NATOsta tulisi kuitenkin hävittäjiä puolustamaan maatamme, NIIN miksi hankkia silloin omia hävittäjiä Suomeen.

        Kaikki jotka ovat parhaillaan NATO maita, niin hankkivat huomattavasti vähemmän hävittäjiä, kuin mitä Suomi hankkii. Lisäksi suhteutettuna valtion kokokin huomioiden, niin NATO maat hankkii vähemmän hävittäjiä.


    • Anonyymi

      Mä luin noi kansalaisaloite läpi ja minusta ne olivat kaikki järkeviä. En vaan ymmärrä sitä, että miksi muut eivät ole löytäneet näitä kansalaisaloitteita ja antanut ääniä niille.

      Vielä enemmän ihmittelen sitä, että miksi lehdistö ei ole kirjoittanut niistä ja ottanut selvää mikä tämä Suomi Hävittäjä vaihtoehto oikein on.
      Mieleen tulee nämä toisetkin asiat joita on salattu kansalaisilta, ehkä meidän journalismi on vaan huonompaa tasoa kotimaan asioita tiedottamaan kansalaisille.

    • Anonyymi

      MATKUSTAJALENTOKONE bisnekseen päästään mukaan tekemällä saasteeton matkustajalenkone, joka käyttää polttoainetta mikä ei sitten kaikkien faktojen esittämisen jälkeen saastuta yhtään, eli yhden faktan esittämisen perusteella tulisi vähän päästöjä, mutta kaikkia faktoja tarkastellessa polttoainetta voisi pitää jopa täysin saasteettomana vaihtoehtona. Riippuu siis näkökulmasta onko vähän saastuttava vai saasteeton polttoaine.
      Itse en usko ajatukseen, että akkujen energia lähteillä aletaan lentämään matkustajalentokoneilla, ensinnäkin nykyiset akkuvaihtoehdot ovat painavia, sekä lataus aika liian pitkä matkustajalentokoneille, joiden pitäisi kokoajan lentää, että bisnes olisi kannattavaa.

      Lisenssisopimus on yksi vaihtoehdosta, jolla ostetaan luvat tehdä toiselta lentokone valmistajalta somoja lentokoneita, kyllä tällaisia sopimuksia on tehty historian aikana.

      Toinen vaihtoehto on KATSOA MALLIA TOISISTA ULKOMAAN MATKUSTAJALENTOKONEISTA, että miten esim. rakenteita on tehty ulkomaalaisessa matkustajalentokoneissa ja käyttää malli ratkaisuja omaan matkustajalentokone versioon.

      Tuotannosta on poistunut matkustajalentokone malleja, joten näiden mallien tuotanto sopimuksia voi yrittää ostaa.

      Lisäksi on lentokonetehtaita jotka ovat kokonaan lopettanut tuotantonsa, sekä koko yritys on lopetettu, mutta piirustuksia edelleen löytyy näistä matkustajalentokoneista ja museoista löytyy kyseisiä matkustalentokoneita, eli uudestaan aloitettu kyseisen matkustajalentokoneen tuotanto lupien oston jälkeen.
      Esimerkiksi Concorde valmistus oikeudet omistaa yksityinen henkilö, jolla oli rahaa ostaa luvat, että tämä vaan esimerkkinä siitä, että tuotanto lupia pystyy ostamaan.

      Mitä sitten tapahtuu, kun on matkustajalentokoneen tuotanto luvat ostettu Suomeen, sen jälkeen kyseinen matkustajalentokone malli tuodaan nykypäivään, eli suihkumoottori vaihdetaan siihen saasteettomaan suihkumoottoriin, jonka polttoaine on käytännössä saasteeton.

      Automaatti pilotti ohjain järjestelmä ostetaan vaikka Kiinalaisilta, jollei kukaan muu myy järjestelmää.

      Siipi profiili vaihdetaan uuteen. Ilman vastusta muutenkin vähennetään muotoja uudistamalla. Matkustamo mukavuus laitetaan maailman parhaaksi, kuten sisätilat muutenkin tehdään paremmiksi kuin muilla.

      Vaikka rakenteet pysyy samoina matkustamo rungon matkalta, niin etupää ja nokka muotoillaan siten, että ilmanvastus on pieni vanhaan alkuperäiseen malliin verrattuna. Myös takapään muotoilua voi joutua uudistamaan kokonaan. Korkeusperäsin uudistuu kokonaan, sekä sivuperäsin.
      Siivet uudistuu kokonaan, eivät näytä enää yhtään alkuperäisen mallin siiviltä.
      Koska vanhaan alkuperäiseen malliin on tehty muutoksia paljon, niin on se nykyisiin matkustajalentokoneisiin verrattuna vähemmän polttoainetta kuluttava silloin, kun suihkumoottori tekniikka myös UUTTA, sekä saasteetonta.

      Jos ilmanvastus on yhtä vähäistä, kuin Concorde lentokoneessa, niin polttoaineen kulutus on pientä noin 800 - 950 km/h nopeutta lennettäessä, millä nopeudella yleensä lennetään matkalentoja matkustajalentokoneilla.

      Ei tarvii aloittaa nollasta tekemään matkustajalentokoneita! Kuten ei tarvii aloittaa tekemään Suomi hävittäjää nollasta!

      Onko Suomella varaa tehdä matkustajalentokoneita, niin jos idea tarpeeksi hyvä, niin niitä aletaan tekemään vaikka velkarahalla. Onhan kuulemma hävittäjienkin hankinta järkevää tehdä velkarahalla, joten eiköhän matkustajalentokoneiden teko ole vielä järkevämpää velkarahalla, kun niitä voidaan sentään myydä ulkomaille, jolloin saadaan rahaa Suomeen päin.

      Finnairilla on tarkoitus hankkia ulkomailta matkustajalentokoneita, mutta nyt olisikin mahdollisuus hankkia matkustajalentokoneet Suomesta. Tosin nämä Finnairin aikeet ostaa matkustajalentokoneita ulkomailta, niin hankinnat taitaa olla jäissä tällä hetkellä?


      Perinteisiä Hävittäjiä tarvitaan siksi, kun ilmavoimat ja armeijan johto on sitä mieltä.

      Kyllä Suomi Hävittäjä on juurikin sellainen hävittäjää malli millä voidaan lentää ilman lentäjää/pilottia myöskin. Kyllä Drone tuotanto on myös tarkoitus aloittaa Suomessa, kuten armeijan lennokki tuotanto, jos Suomi Hävittäjä valitaan.

      • Anonyymi

        Kyllä tässä järkeä olis.


    • Anonyymi

      Tälle lentokone mallille on tapahtunut 2 onnettomuutta. Mutta lukekaa linkistä kyseisen matkustajalentokoneen tuotanto määriä ja tilaus lukuja, eli jos Suomi matkustajalentokone olisi yhtä kysytty lentokone, NIIN kysyn vaan uudestaan sitä, että kannattaisko Suomeen perustaa lentokone tehdas, jos näin paljon matkustajalentokoneita kerran voi mennä kaupaksi pelkästään yhden matkustajalentokone mallin kohdalla.

      Nyt en pyytänyt kiinnittämään huomiota onnettomuuksiin vaan tilaus määriin ja tehtyihin lentokoneiden määriin. Lentokone malli on uusi ja tilaus määrät isot, en tiedä kuinka monta tilausta on perustettu, mutta siltikin kannattaa tuijottaa tilaus määriä ja tehtyjä määriä. Sekä miettiä paljonko rahaa tulisi, kun tilatut matkustajalentokoneet on toimitettu.

      Katso tätä linkkiä:

      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_MAX

      Kopioitua tekstiä linkistä jossa puhutaan tilaus määristä:

      Tammikuuhun 2019 mennessä 737 MAX -koneita on tilattu 5 011 ja rakennettu 350 kappaletta.

      Koneelle sattui vajaan puolen vuoden aikana kaksi vakavaa onnettomuutta, kun Lion Airin kone putosi lokakuussa 2018 Indonesiassa ja Ethiopian Airlinesin kone maaliskuussa 2019 Etiopiassa. Edellisessä kuoli 189 ja jälkimmäisessä 157 ihmistä. Lentotunteja koneilla oli takana vain 800 ja 1 200. Kumpikin onnettomuus sattui pian nousun jälkeen.

      Euroopan lentoturvallisuusvirasto EASA asetti konetyypin lentokieltoon 12. maaliskuuta 2019, ja seuraavana päivänä Yhdysvaltain ilmailuhallinto FAA asetti konetyypin lentokieltoon ilmatilassaan. Boeing 737 MAX -koneita oli rakennettu siihen mennessä 350 kappaletta ja tammikuuhun 2019 mennessä sitä oli tilattu yli 5 000 kappaletta. Mallin tuotanto keskeytettiin tammikuussa 2020, mutta aloitettiin uudelleen saman vuoden toukokuussa. Mallin odotetaan palaavan liikenteeseen vuoden 2020 viimeisellä neljänneksellä. Esimerkiksi American Airlines aikoo aloittaa liikenteen uudelleen 29. joulukuuta 2020 Miami-New York-reitillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4723
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4562
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      617
      4168
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3117
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2671
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2203
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2153
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      220
      2152
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1765
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1502
    Aihe