Kuinka on?

Anonyymi

Jos mitään jumalia ei ole olemassa voiko ihmiselämällä olla mitään tarkoitustakaan?

22

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mihinkäs niitä jumalia tarvitaan jos et halua olla niiden orja tai ravinto.
      Narsistinen kaikkivaltias jumala voi tyydyttää itse itseään, ei siihen ihmistä tarvita.

• Anonyymi

ELÄMÄllä on sellainen tarkoitus että kehitymme henkisesti parempaan suuntaa jälleensyntymien saatossa. Elämänkoulussa opiskellaan ja karma on opettajamme.
      Ei kukaan valmistu opinnoissaan yhdeltä luokalta.
      Sitten joskus pääsemme jälleensyntymien pakosta riippuen siitä olemmeko ahkeria opiskelijoita sillä luokallekkin voi jäädä opintojen alkuvaiheessa.

• Anonyymi

Onpa hauska esikoulutasoinen filosofiakysymys. No, jos mikään entiteetti ei ole tarkoituksella luonut tai kehityttänyt ihmistä, niin koko ihmislajin olemassaolon ei tietenkään voi katsoa olevan tarkoituksellista. Tämä on varmaankin kauhistus monille uskovaisille.

• Useasti puitu aihe jo mutta sellainen erikoinen näkemys tähän joillakin uskovilla liittyy, että jos ihmislajin olemassaololla ei ole jotakin jonkin ennalta asetettua tarkoitusta ja päämäärää ei sitä tarkoitusta voi sitten olla ihmisen elämällä yksilötasollakaan. Outo näkemys.

• Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

Useasti puitu aihe jo mutta sellainen erikoinen näkemys tähän joillakin uskovilla liittyy, että jos ihmislajin olemassaololla ei ole jotakin jonkin ennalta asetettua tarkoitusta ja päämäärää ei sitä tarkoitusta voi sitten olla ihmisen elämällä yksilötasollakaan. Outo näkemys.

ihmislajin ekologisen pysyvyyden käsitys on sama kuin "karl marx"
        kurjistumisteoria eli "ihminen tuhoaa itse itsensä".

Me ihmiset olemme jo kuolemaan tuomitut johtuen meidän
        omasta käytöksestämme.
        Jotta evoluution säilyvyys ja eteneminen olisi jatkuvuus
        ihmisrodun on pakko kuolla.

Ydinsodan jälkeen vain kolme lajia jotka kestävät eniten uraania
        jää henkiin.
        Ne lajit ovat : Torakat, skorpionit ja rotat.
        Mikäli nämä kolme lajia jäävät eloon he alkavat sotimaan
        luonto määrää ketkä heistä jäävät eloon .......siis ....Toistaiseksi?

• Anonyymi

Evoluutiolla ei ole suuntaa eikä muuta tarkoitusta kuin lajin säilyminen - ainakin lyhyellä tähtäimellä. Yksilön menestys tai kohtalo ei ketään (evoluutiota) kiinnosta, populaatio vain hieman enemmän.
      Katso vaikka siittiöitä mikroskoopilla tai vadillista siian mätiä. Mahdollisuuksia on annettu aika harvalle päästä jatkoon.

• Anonyymi

Ei elämällä ole mitään tarkoitusta, vanhempia vain panetti 😉

• Anonyymi

Eihän me ihmisppoloiset olla muita kun langeneita enkeleitä,jotka heitettiin
      maanpäälle LUSIFERIN (Saatanan ) mukana ,ja meille annettu valinnanmahdollisuus
      valita hyvän tai pahan,sen mukaan mitä valitsemme ,sen mukaan palkkamme
      saamme täällä elämänkoulusta ,joko pääsemme taivaaseen takaisin tai
      jälleensynnymme uudelleen tänne elämänkouluun.Sitähän se karmakin kuvastaa.

• Anonyymi

MINUN elämisellä'ni on selkeä motiivi ja tarkoitus!

Haluan palvella Luojaani tässä ajassa ja sen jälkeen olla Hänen luonaan iäti !

• Anonyymi

Onpa itsekäs ajatus. Uskovaiset ovat itsekkäitä.

• Siinä näkyy, että kaikilla on joku tarkoitus elämässä.

Minulla että auttaa köyhiä.

• Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

Siinä näkyy, että kaikilla on joku tarkoitus elämässä.

Veto seIviää jouIukuussa.

• Anonyymi kirjoitti:

Veto seIviää jouIukuussa.

Keksit maailman älyttömmimmän vedon.

Itse otan osaa vain järjeviin veroihin. Kuten että homoparit tulevat saamaan luvan mennä avioliittoon, vaikka Aitoavioliitto on toista mieltä.

Kukaan ei vaan ottanut vastaan 1000 euron vetoja.

• Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

Keksit maailman älyttömmimmän vedon.

Itse otan osaa vain järjeviin veroihin. Kuten että homoparit tulevat saamaan luvan mennä avioliittoon, vaikka Aitoavioliitto on toista mieltä.

Kukaan ei vaan ottanut vastaan 1000 euron vetoja.

Ei ole mitään äIytöntä, turha seIitellä.

Veto tosiaan ratkeaa jouIukuussa.

• Olet maailman tyhmin. Vetoja on, mutta et maksa.

• torre13 kirjoitti:

Olet maailman tyhmin. Vetoja on, mutta et maksa.

Tulen ja vaadin sinun maksaa. Edes yhden kerran.

• Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

Tulen ja vaadin sinun maksaa. Edes yhden kerran.

Hehee, veto selviää jouIun jälkeen ja häviät.

• Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

Siinä näkyy, että kaikilla on joku tarkoitus elämässä.

Haluat tuolla vain korottaa itseäsi. Minä taasen tavoittelen mm köyhyyden poistamista.

• Anonyymi

Jumalan on pakko olla olemassa koska hän on ainoa kenelle hihulin elämällä on merkitystä. Jos edes hänellekään.

• Anonyymi

Ihminen voi itse valita elämälleen tarkoituksen joka tapauksessa. Paras tarkoitus on rakkaus.

• Anonyymi

Amen! Jumala on Rakkaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amen! Jumala on Rakkaus.

Äpäräkultin jumala on vihan, väkivallan ja koston jumala!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4450
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      55
      3493
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      507
      3207
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2144
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1793
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1751
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1583
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1505
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1446
    Aihe