Kuinka on?

Anonyymi

Jos mitään jumalia ei ole olemassa voiko ihmiselämällä olla mitään tarkoitustakaan?

22

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mihinkäs niitä jumalia tarvitaan jos et halua olla niiden orja tai ravinto.
      Narsistinen kaikkivaltias jumala voi tyydyttää itse itseään, ei siihen ihmistä tarvita.

    • Anonyymi

      ELÄMÄllä on sellainen tarkoitus että kehitymme henkisesti parempaan suuntaa jälleensyntymien saatossa. Elämänkoulussa opiskellaan ja karma on opettajamme.
      Ei kukaan valmistu opinnoissaan yhdeltä luokalta.
      Sitten joskus pääsemme jälleensyntymien pakosta riippuen siitä olemmeko ahkeria opiskelijoita sillä luokallekkin voi jäädä opintojen alkuvaiheessa.

    • Anonyymi

      Onpa hauska esikoulutasoinen filosofiakysymys. No, jos mikään entiteetti ei ole tarkoituksella luonut tai kehityttänyt ihmistä, niin koko ihmislajin olemassaolon ei tietenkään voi katsoa olevan tarkoituksellista. Tämä on varmaankin kauhistus monille uskovaisille.

      • Useasti puitu aihe jo mutta sellainen erikoinen näkemys tähän joillakin uskovilla liittyy, että jos ihmislajin olemassaololla ei ole jotakin jonkin ennalta asetettua tarkoitusta ja päämäärää ei sitä tarkoitusta voi sitten olla ihmisen elämällä yksilötasollakaan. Outo näkemys.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Useasti puitu aihe jo mutta sellainen erikoinen näkemys tähän joillakin uskovilla liittyy, että jos ihmislajin olemassaololla ei ole jotakin jonkin ennalta asetettua tarkoitusta ja päämäärää ei sitä tarkoitusta voi sitten olla ihmisen elämällä yksilötasollakaan. Outo näkemys.

        ihmislajin ekologisen pysyvyyden käsitys on sama kuin "karl marx"
        kurjistumisteoria eli "ihminen tuhoaa itse itsensä".

        Me ihmiset olemme jo kuolemaan tuomitut johtuen meidän
        omasta käytöksestämme.
        Jotta evoluution säilyvyys ja eteneminen olisi jatkuvuus
        ihmisrodun on pakko kuolla.

        Ydinsodan jälkeen vain kolme lajia jotka kestävät eniten uraania
        jää henkiin.
        Ne lajit ovat : Torakat, skorpionit ja rotat.
        Mikäli nämä kolme lajia jäävät eloon he alkavat sotimaan
        luonto määrää ketkä heistä jäävät eloon .......siis ....Toistaiseksi?


    • Anonyymi

      Evoluutiolla ei ole suuntaa eikä muuta tarkoitusta kuin lajin säilyminen - ainakin lyhyellä tähtäimellä. Yksilön menestys tai kohtalo ei ketään (evoluutiota) kiinnosta, populaatio vain hieman enemmän.
      Katso vaikka siittiöitä mikroskoopilla tai vadillista siian mätiä. Mahdollisuuksia on annettu aika harvalle päästä jatkoon.

    • Anonyymi

      Ei elämällä ole mitään tarkoitusta, vanhempia vain panetti 😉

    • Anonyymi

      Eihän me ihmisppoloiset olla muita kun langeneita enkeleitä,jotka heitettiin
      maanpäälle LUSIFERIN (Saatanan ) mukana ,ja meille annettu valinnanmahdollisuus
      valita hyvän tai pahan,sen mukaan mitä valitsemme ,sen mukaan palkkamme
      saamme täällä elämänkoulusta ,joko pääsemme taivaaseen takaisin tai
      jälleensynnymme uudelleen tänne elämänkouluun.Sitähän se karmakin kuvastaa.

    • Anonyymi

      MINUN elämisellä'ni on selkeä motiivi ja tarkoitus!

      Haluan palvella Luojaani tässä ajassa ja sen jälkeen olla Hänen luonaan iäti !

      • Anonyymi

        Onpa itsekäs ajatus. Uskovaiset ovat itsekkäitä.


      • Siinä näkyy, että kaikilla on joku tarkoitus elämässä.

        Minulla että auttaa köyhiä.


      • Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

        Siinä näkyy, että kaikilla on joku tarkoitus elämässä.

        Minulla että auttaa köyhiä.

        Veto seIviää jouIukuussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veto seIviää jouIukuussa.

        Keksit maailman älyttömmimmän vedon.

        Itse otan osaa vain järjeviin veroihin. Kuten että homoparit tulevat saamaan luvan mennä avioliittoon, vaikka Aitoavioliitto on toista mieltä.

        Kukaan ei vaan ottanut vastaan 1000 euron vetoja.


      • Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

        Keksit maailman älyttömmimmän vedon.

        Itse otan osaa vain järjeviin veroihin. Kuten että homoparit tulevat saamaan luvan mennä avioliittoon, vaikka Aitoavioliitto on toista mieltä.

        Kukaan ei vaan ottanut vastaan 1000 euron vetoja.

        Ei ole mitään äIytöntä, turha seIitellä.

        Veto tosiaan ratkeaa jouIukuussa.


      • Olet maailman tyhmin. Vetoja on, mutta et maksa.


      • torre13 kirjoitti:

        Olet maailman tyhmin. Vetoja on, mutta et maksa.

        Tulen ja vaadin sinun maksaa. Edes yhden kerran.


      • Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

        Tulen ja vaadin sinun maksaa. Edes yhden kerran.

        Hehee, veto selviää jouIun jälkeen ja häviät.


      • Anonyymi
        torre13 kirjoitti:

        Siinä näkyy, että kaikilla on joku tarkoitus elämässä.

        Minulla että auttaa köyhiä.

        Haluat tuolla vain korottaa itseäsi. Minä taasen tavoittelen mm köyhyyden poistamista.


    • Anonyymi

      Jumalan on pakko olla olemassa koska hän on ainoa kenelle hihulin elämällä on merkitystä. Jos edes hänellekään.

    • Anonyymi

      Ihminen voi itse valita elämälleen tarkoituksen joka tapauksessa. Paras tarkoitus on rakkaus.

      • Anonyymi

        Amen! Jumala on Rakkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amen! Jumala on Rakkaus.

        Äpäräkultin jumala on vihan, väkivallan ja koston jumala!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      81
      2400
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1548
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1244
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1044
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      393
      973
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      693
    Aihe