Kytäjän pyörätie

Anonyymi

Kytäjän pyörätiestä on keskusteltu yli kymmenen vuotta. Mukana on ollut haaveilijoita, realisteja ja asiantuntijoita. Haaveilijat uneksivat entisen rautatien pohjalle tehtävästä pyörätiestä, joka jatkuisi Karkkilaan. Linnut laulaisivat kun onnellinen perusperhe pyöräilisi kukkivien ketojen keskelle rakennettua maisemareittiä. Realistit sanoivat että ei onnistu, koska suunnitelma on pelkkää talousvastuusta itsensä vapauttaneiden nostalgista höpinää. Asiantuntijat jopa laskivat kustannusten ja mahdollisten hyötyjen suhdetta ja olivat varovaisia lausunnoissaan. Toisaalta, Hyvinkään teiden ja liikenneväylien rakentamisesta vastaavien "asiantuntijoiden" pätevyys tunnetaan hyvin.
Nyt näköjään asia on esillä oikean mittaisena suunnitelmana, jonka kustannukset olisivat 400 euroa metri, jossa on sillan kustannukset mukana. Hinta lienee arvio, joka perustuu Suomessa viime aikoina tehtyihin suunnitelmiin. Toteutuneista loppuhinnoista ei ole tarkkaa tietoa. 250...300 tuhatta euroa per kilometri on esitelty monissa hankkeissa.
Hyvinkäällä kaikki rakentamisen hinnat ovat olleet tiedotusvälineissä ilmoitettujen hintojen ylärajan yläpuolella. Jos tuo väylän teko toteutuu, niin hinta tulee toden näköisesti olemaan enemmän kuin 2.9 milj. euroa. Joka tapauksessa hanke on oikea, tärkeä ja kiireellinenkin. Nyt olisi aika, luultavasti vastuulliset maanrakennusliikkeet tekevät töitä "riittävällä" katteella, joten suolaisia hintoja ei tarvitse maksaa.

30

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vuosikymmeniä tuosta pyörätiestä maantien vierelle on toivottu. Varsinkin kun sora- ja sepeliralli alkoi niin kulkemisen vaarallisuus kasvoi. Tuleekohan suunniteltu pyörätie koko matkan olemaan aivan maantien vieressä kaikkine mutkineen ? Entinen rautatien penkka on monin paikoin vielä jäljellä,mutta peltojen kohdilla se on poistettu. Tuleeko tulvaherkille paikoille korotusta? Hanke on ELY keskuksen, joten kaupungin "suunnittelija" ei pääse sitä peukaloimaan.

    • Anonyymi

      Rakentamiskustannuksiin ei varmaankaan ole laskettu mitä maksaa lunastaa maa-ala pyörätielle maanomistajilta ? Onko se lain puitteissa mahdollista ? Tie hankkeille on laissa pakkolunastuspykälä, mutta koskeeko sellainen myös pyöräteitä ?

    • Anonyymi

      Saas nähdä tuleeko tuota Kytäjäbaanaa koskaan....

      Jotkut toteutti pyörätien Jokela - Järvenpää. Hieno homma!

      Siellä jo välituskyvyltäänkin liian alahainen tie saatiin turvallisemmaksi.

    • Anonyymi

      Hanke pysähtynyt viitasammakoiden kutulammikon vuoksi. Kumpi olisi halvempaa, saada sammakoille uusi lampi, vai pysättää koko pyörätiehanke? Liikenneturvallisuus näköjään toissijainen tärkeydessä.

    • Anonyymi

      Ei sammakoista kiinni vaan Hyvinkään kaupungin piheydestä. Silloin kun viemäri vedettiin oli ehdotus tehdä linjan päälle pyörätie. Kaupunki ei halunnut osallistua kustannuksiin. No sehän sitten jäi.

      • Anonyymi

        Onko kyseinen hanke yksin Hyvinkään kaupungin asia, vai onko myös valtiolla mahdollisuus hoitaa asia kuntoon. Heiluvat pyöräilijät uhka liikenneturvallisuudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kyseinen hanke yksin Hyvinkään kaupungin asia, vai onko myös valtiolla mahdollisuus hoitaa asia kuntoon. Heiluvat pyöräilijät uhka liikenneturvallisuudelle.

        Tarttis varmaan laskeskella sitäkin, ketkä saavat eniten hyötyä tuon maantien käytöstä.

        Ainakin se autokaupalla rikastunut savolaisfirma, joka sai kivenlouhintaluvan siihen kuivurin taakse maatilarakennuksen pohjaksi. Koskahan se alkaa olla valmis, siis se pohja, johon se rakennus nousee. Melkoisen liiterin siihen saisi jo mahtumaan. Ainakin sepeliä on myyty siitä avolouhoksesta miljoonilla euroilla.

        Kun lupia tuohon aikoinaan haettiin niin ainakin yksi palopurolaisemäntä oli sitä kannattamassa. Samoin hän oli puoltamassa, kuin väärin hinnoiteltujen omakotitalotonttikauppojen sakatessa autokauppiaat olivat ruikuttamassa tonttien kiinteistöverojen alentamista.

        On siinä muitakin sora-ja sepelifirmoja tietä kuormittamassa. Ja yksi firma on saanut luvan tehdä rakennusjätteiden kaatopaikan Sikopesänmäen tien varteen luonnonsuojelualeen viereen. Ajavat sinne ihan puhdasta ja valikoitua rakennusjätettä.

        Hyvinkään "päättäjät" ovat lepsuja eivätkä tajua rahan arvoa. Jos Kytäjän tielle asetettaisiin "sopivia" rajoituksia, niin raskaita kuormia ajelevat yrittäjät osallistuisivat kevyen liikenteen tien rakennuskustannuksiin. Mutta se on toki nähty, ettei Hyvinkään liikenneasiantuntijat ymmärrä juurikaan liikenteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarttis varmaan laskeskella sitäkin, ketkä saavat eniten hyötyä tuon maantien käytöstä.

        Ainakin se autokaupalla rikastunut savolaisfirma, joka sai kivenlouhintaluvan siihen kuivurin taakse maatilarakennuksen pohjaksi. Koskahan se alkaa olla valmis, siis se pohja, johon se rakennus nousee. Melkoisen liiterin siihen saisi jo mahtumaan. Ainakin sepeliä on myyty siitä avolouhoksesta miljoonilla euroilla.

        Kun lupia tuohon aikoinaan haettiin niin ainakin yksi palopurolaisemäntä oli sitä kannattamassa. Samoin hän oli puoltamassa, kuin väärin hinnoiteltujen omakotitalotonttikauppojen sakatessa autokauppiaat olivat ruikuttamassa tonttien kiinteistöverojen alentamista.

        On siinä muitakin sora-ja sepelifirmoja tietä kuormittamassa. Ja yksi firma on saanut luvan tehdä rakennusjätteiden kaatopaikan Sikopesänmäen tien varteen luonnonsuojelualeen viereen. Ajavat sinne ihan puhdasta ja valikoitua rakennusjätettä.

        Hyvinkään "päättäjät" ovat lepsuja eivätkä tajua rahan arvoa. Jos Kytäjän tielle asetettaisiin "sopivia" rajoituksia, niin raskaita kuormia ajelevat yrittäjät osallistuisivat kevyen liikenteen tien rakennuskustannuksiin. Mutta se on toki nähty, ettei Hyvinkään liikenneasiantuntijat ymmärrä juurikaan liikenteestä.

        On totta että Hyvinkään päättäjät ovat yleensä aivan pihalla todellisesta kaupunkilaisten elämästä. Laki taas tuskin sallii tietullit kuormituksen mukaan yleisillä teillä, joten asiat on ratkaistavat lakien mukaan jollain muulla tavalla. Kaikki tiehankkeet menee valtion budjetista jos ne vain sinne saadaan. Kun 4 vuotta on nyt takana kulkuyhteyksien kannalta vihamielisenä aikana, niin uuden hallituksen tulisi saada rahaa myös ns. kyläyhteyksien parantamiseen. Sorakuskit ovat työntekijöinä syyttömiä siitä että tiestö kärsii "Kytäjän hävittäjien" ajoista. Aiheesta on palstalla puhuttu useasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On totta että Hyvinkään päättäjät ovat yleensä aivan pihalla todellisesta kaupunkilaisten elämästä. Laki taas tuskin sallii tietullit kuormituksen mukaan yleisillä teillä, joten asiat on ratkaistavat lakien mukaan jollain muulla tavalla. Kaikki tiehankkeet menee valtion budjetista jos ne vain sinne saadaan. Kun 4 vuotta on nyt takana kulkuyhteyksien kannalta vihamielisenä aikana, niin uuden hallituksen tulisi saada rahaa myös ns. kyläyhteyksien parantamiseen. Sorakuskit ovat työntekijöinä syyttömiä siitä että tiestö kärsii "Kytäjän hävittäjien" ajoista. Aiheesta on palstalla puhuttu useasti.

        Kuka on syyttänyt sorakuskeja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on syyttänyt sorakuskeja?

        " Laki taas tuskin sallii tietullit kuormituksen mukaan yleisillä teillä, joten asiat on ratkaistavat lakien mukaan jollain muulla tavalla. "
        Jos laki on mätä, niin se pitää muuttaa. Sen tekee eduskunta. Sinne pääsee kun on tyrkyllä. Lakimuutoksiin menee pirusti aikaa, joten asia on hoidettava nykyisten lakien mukaan. Kepu on hoitanut perinteisesti asioita "rumpupolitiikalla". Nyt olisi hyvinkääläisillä sauma ainakin yrittää hoitaa asiaa demarilaisella tiepolitiikalla, kun nuori ja tarmokas Hkään valtuuston pj vain tulisi valituksi eduskuntaan. Yritetään porukassa! Siis ne jotka eivät ole jo äänestäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Laki taas tuskin sallii tietullit kuormituksen mukaan yleisillä teillä, joten asiat on ratkaistavat lakien mukaan jollain muulla tavalla. "
        Jos laki on mätä, niin se pitää muuttaa. Sen tekee eduskunta. Sinne pääsee kun on tyrkyllä. Lakimuutoksiin menee pirusti aikaa, joten asia on hoidettava nykyisten lakien mukaan. Kepu on hoitanut perinteisesti asioita "rumpupolitiikalla". Nyt olisi hyvinkääläisillä sauma ainakin yrittää hoitaa asiaa demarilaisella tiepolitiikalla, kun nuori ja tarmokas Hkään valtuuston pj vain tulisi valituksi eduskuntaan. Yritetään porukassa! Siis ne jotka eivät ole jo äänestäneet.

        Mitenhän tuossa mahtaisi käydä? Eduskunnassa on ollut kansanedustaja kahdeksan vuotta Hyvinkäältä,mutta ainoatakaan paikkakuntaa koskevaa asiaa hän ei ole saanut tehdyksi.Vai muistaako joku?Se pieni määrä energiaa on mennyt ulkomailta tulleiden aliarvioimiseen ja mustamaalamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenhän tuossa mahtaisi käydä? Eduskunnassa on ollut kansanedustaja kahdeksan vuotta Hyvinkäältä,mutta ainoatakaan paikkakuntaa koskevaa asiaa hän ei ole saanut tehdyksi.Vai muistaako joku?Se pieni määrä energiaa on mennyt ulkomailta tulleiden aliarvioimiseen ja mustamaalamiseen.

        Ei eduskunnassa kukaan aja yksin asuinkuntansa asioita, vaan Suomen ja sen kansalaisten. Oma vaalipiiri kokonaisuudessaan tietysti huomioiden. Vain "untuvikkojuntit" yrittävät poiketa normista, mutta kokeneemmat palauttaa nopeasti ruotuun. Joskus joku untuvikko yrittää sooloilla, mutta puolue pistää kuriin nopeasti. Harkimo joutui kokemaan asian viime vaalikaudella. Kyllä ulkomaisetkin saavat arvostusta kunhan alkavat ahkeriksi ja kotoutuvat Suomeen ja noudattavat Suomen lakia. Kuinka täällä joku voi olla noin tietämätön käytännöistä ja lain määräyksistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei eduskunnassa kukaan aja yksin asuinkuntansa asioita, vaan Suomen ja sen kansalaisten. Oma vaalipiiri kokonaisuudessaan tietysti huomioiden. Vain "untuvikkojuntit" yrittävät poiketa normista, mutta kokeneemmat palauttaa nopeasti ruotuun. Joskus joku untuvikko yrittää sooloilla, mutta puolue pistää kuriin nopeasti. Harkimo joutui kokemaan asian viime vaalikaudella. Kyllä ulkomaisetkin saavat arvostusta kunhan alkavat ahkeriksi ja kotoutuvat Suomeen ja noudattavat Suomen lakia. Kuinka täällä joku voi olla noin tietämätön käytännöistä ja lain määräyksistä?

        Tuollainen hanke on tyypillisesti hyvän ajan hankkeita. Tulevana kesänä jää teiden korjauksetkin puoleen normaalista, kun rahoitusta on supistettu hintojen nousun takia, ei silloin anneta rahoitusta jonkun syrjäkylä pyörätie hankkeille. Saatte odor´tella rauhassa ainakin seuraavat 10 vuotta, tai ikuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen hanke on tyypillisesti hyvän ajan hankkeita. Tulevana kesänä jää teiden korjauksetkin puoleen normaalista, kun rahoitusta on supistettu hintojen nousun takia, ei silloin anneta rahoitusta jonkun syrjäkylä pyörätie hankkeille. Saatte odor´tella rauhassa ainakin seuraavat 10 vuotta, tai ikuisesti.

        Aivan. Nyt ei auta enään perätön "rahaa on" hokema, kun rahat on etukäteen jo tuhlattu mm. ulkomaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei eduskunnassa kukaan aja yksin asuinkuntansa asioita, vaan Suomen ja sen kansalaisten. Oma vaalipiiri kokonaisuudessaan tietysti huomioiden. Vain "untuvikkojuntit" yrittävät poiketa normista, mutta kokeneemmat palauttaa nopeasti ruotuun. Joskus joku untuvikko yrittää sooloilla, mutta puolue pistää kuriin nopeasti. Harkimo joutui kokemaan asian viime vaalikaudella. Kyllä ulkomaisetkin saavat arvostusta kunhan alkavat ahkeriksi ja kotoutuvat Suomeen ja noudattavat Suomen lakia. Kuinka täällä joku voi olla noin tietämätön käytännöistä ja lain määräyksistä?

        No varsinkin kepulaiset edustajat ovat ansiokkaasti ajaneet kotipaikkakuntansa asioita.Esimerkiksi ministeri Jari Leppä järjesti kotikylällään huonokuntoisen soratien kunnostuksen mahtikäskyllä.Samoin Lopen Heinonen on onnistunut vaatimuksissaan siinä että Lopen S-Marketin vessassa on aina paperia.Kansankynttilä on kokoomuksesta.Kepun Lohi on puolestaan ajanut monta lakialoitetta jotka ovat tuoneet taloudellista hyötyö poromiehille ja kalastajille. Mitä sitten tulee kotoutumiseen ja maan lakien tuntemiseen niin siinä auttaisi jos esimerkiksi lakivaliokunnan puheenjohtaja ymmärtäisi mitä tarkoittaa vihapuhe ja selkeä rasismi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No varsinkin kepulaiset edustajat ovat ansiokkaasti ajaneet kotipaikkakuntansa asioita.Esimerkiksi ministeri Jari Leppä järjesti kotikylällään huonokuntoisen soratien kunnostuksen mahtikäskyllä.Samoin Lopen Heinonen on onnistunut vaatimuksissaan siinä että Lopen S-Marketin vessassa on aina paperia.Kansankynttilä on kokoomuksesta.Kepun Lohi on puolestaan ajanut monta lakialoitetta jotka ovat tuoneet taloudellista hyötyö poromiehille ja kalastajille. Mitä sitten tulee kotoutumiseen ja maan lakien tuntemiseen niin siinä auttaisi jos esimerkiksi lakivaliokunnan puheenjohtaja ymmärtäisi mitä tarkoittaa vihapuhe ja selkeä rasismi.

        Aivan näin.On ollut todellä ikävää kuultavaa nykypäivänä kyseisen edustajan kommentit madiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan näin.On ollut todellä ikävää kuultavaa nykypäivänä kyseisen edustajan kommentit madiassa.

        "Ei eduskunnassa kukaan aja yksin asuinkuntansa asioita, vaan Suomen ja sen kansalaisten."

        Tarkoittanee, että eduskuntalaiset keskittyvät ajamaan ensisijaisesti "Suomen" ja sen kansalaisten asioita. Eikö edustajan maa- tai asuinkunta kuulu Suomeen? Ja vältteleekö kansanedustaja puolustamasta kotikuntansa tai -maakuntansa etujen ajamista, kun sydämessä on pyhä usko, että pystyy hoitamaa koko isänmaan asiat kuntoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei eduskunnassa kukaan aja yksin asuinkuntansa asioita, vaan Suomen ja sen kansalaisten."

        Tarkoittanee, että eduskuntalaiset keskittyvät ajamaan ensisijaisesti "Suomen" ja sen kansalaisten asioita. Eikö edustajan maa- tai asuinkunta kuulu Suomeen? Ja vältteleekö kansanedustaja puolustamasta kotikuntansa tai -maakuntansa etujen ajamista, kun sydämessä on pyhä usko, että pystyy hoitamaa koko isänmaan asiat kuntoon?

        Yksinäisen riviedustajan vaikuttamisen mahdollisuudet ovat tosi pienet. Pitäisi ensin olla jonkinlaisessa asemassa omassa puolueessa ja sitä kautta mahdollisuus lehmänkauppoihin muiden puolueiden kanssa. Kepu on kyllä kautta historian kyennyt vaikuttamaan oman puolueen edustajien kotiseuduilla, se on aina ollut kuntapuolueen taktiikkaa. Kepu meni tuohon viimeiseen vassuhallutukseen turvatakseen juurikin oman kotipihansa eli kunnat, sen soten kautta. Sen jälkeen alkoi heti kepun änkyröinti hallituksessa.
        Joka tapauksessa tuollaiset pyörätiet ei varmasti etene nyt mihinkään, kukaan ei voi enää väittää, rahaa olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäisen riviedustajan vaikuttamisen mahdollisuudet ovat tosi pienet. Pitäisi ensin olla jonkinlaisessa asemassa omassa puolueessa ja sitä kautta mahdollisuus lehmänkauppoihin muiden puolueiden kanssa. Kepu on kyllä kautta historian kyennyt vaikuttamaan oman puolueen edustajien kotiseuduilla, se on aina ollut kuntapuolueen taktiikkaa. Kepu meni tuohon viimeiseen vassuhallutukseen turvatakseen juurikin oman kotipihansa eli kunnat, sen soten kautta. Sen jälkeen alkoi heti kepun änkyröinti hallituksessa.
        Joka tapauksessa tuollaiset pyörätiet ei varmasti etene nyt mihinkään, kukaan ei voi enää väittää, rahaa olevan.

        "Kepu" meni hallitukseen vaalitappion jälkeen siksi, että sotepalvelut tehdään maakuntien pohjalle ja Uusimaa jaetaan alueisiin korkean asukasmäärän vuoksi. Toisaalta Kepu pystyi näin torjumaan viherpiiperöiden yltiöpäiset suunnitelmat Suomen metsien suhteen, joka kosketti myös kaupunkilaisomistajia. Saamelaislain torppaaminen jäi epäselväksi mediassa, mutta jotenkin liittynee siihen ettei kaikki pitkäänkin asuneet eivät saaneet saamelaisoikeuksia ? Myös nyt ei kannata eri hankkeisiin pyytää rahoja, koska kassa meni tyhjäksi 4 vuoden aikana. Nimim."rahaa on".


    • Anonyymi

      Mihin ja miksi kytäjälle pitäisi saada pyörätie?

      • Anonyymi

        No sen vielä ymmärtää, pyöräilijöillä on kurja ajaa rekkojen välissä kapealla tiellä. Mutta se kun aletaan puhua entisen junanpenkan rakentamiseksi pyörätieksi Karkkilaan asti, sitä voi kysyä, miksi moinen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sen vielä ymmärtää, pyöräilijöillä on kurja ajaa rekkojen välissä kapealla tiellä. Mutta se kun aletaan puhua entisen junanpenkan rakentamiseksi pyörätieksi Karkkilaan asti, sitä voi kysyä, miksi moinen ?

        Kunhan on pyörätie. Menee minne menee on käyttöä tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sen vielä ymmärtää, pyöräilijöillä on kurja ajaa rekkojen välissä kapealla tiellä. Mutta se kun aletaan puhua entisen junanpenkan rakentamiseksi pyörätieksi Karkkilaan asti, sitä voi kysyä, miksi moinen ?

        Tuskin kukaan haluaa sitä Karkkilaan asti, mutta Kuumolan risteyksestä Kytäjän kirkon risteykseen asti. Siitä eteenpäin on jo pyöräteitä. Pyörätietä halutaan liikenneturvallisuuden vuoksi ja tämän tietävät kaikki tiellä liikkuvat. Kyllä sitten alkaa valitus "miksei mitään ole tehty" kun sorarekka jyrää pyöräilijän !!! Edelleen se ratapenkka on valmiina Hyvinkäältä Kytäjälle, mutta rahat menee elokuva ja rock-musiikille. Turvallisuus edelleen toissijaista, kunnes..............


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin kukaan haluaa sitä Karkkilaan asti, mutta Kuumolan risteyksestä Kytäjän kirkon risteykseen asti. Siitä eteenpäin on jo pyöräteitä. Pyörätietä halutaan liikenneturvallisuuden vuoksi ja tämän tietävät kaikki tiellä liikkuvat. Kyllä sitten alkaa valitus "miksei mitään ole tehty" kun sorarekka jyrää pyöräilijän !!! Edelleen se ratapenkka on valmiina Hyvinkäältä Kytäjälle, mutta rahat menee elokuva ja rock-musiikille. Turvallisuus edelleen toissijaista, kunnes..............

        "Kaikki tiehankkeet menee valtion budjetista jos ne vain sinne saadaan. Kun 4 vuotta on nyt takana kulkuyhteyksien kannalta vihamielisenä aikana, niin uuden hallituksen tulisi saada rahaa myös ns. kyläyhteyksien parantamiseen. "

        En tiennytkään, että Hyvinkään kevyen liikenteen väylät rahoitetaan valtion pussista. No, joka päivä voi oppia jotakin uutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin kukaan haluaa sitä Karkkilaan asti, mutta Kuumolan risteyksestä Kytäjän kirkon risteykseen asti. Siitä eteenpäin on jo pyöräteitä. Pyörätietä halutaan liikenneturvallisuuden vuoksi ja tämän tietävät kaikki tiellä liikkuvat. Kyllä sitten alkaa valitus "miksei mitään ole tehty" kun sorarekka jyrää pyöräilijän !!! Edelleen se ratapenkka on valmiina Hyvinkäältä Kytäjälle, mutta rahat menee elokuva ja rock-musiikille. Turvallisuus edelleen toissijaista, kunnes..............

        Pyörätie toisi Kytäjälle pyöräilijöitä Hyvinkäältä, se ei ole hyvä asia, ei tänne mitään turisteja tarvita pyörinensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikki tiehankkeet menee valtion budjetista jos ne vain sinne saadaan. Kun 4 vuotta on nyt takana kulkuyhteyksien kannalta vihamielisenä aikana, niin uuden hallituksen tulisi saada rahaa myös ns. kyläyhteyksien parantamiseen. "

        En tiennytkään, että Hyvinkään kevyen liikenteen väylät rahoitetaan valtion pussista. No, joka päivä voi oppia jotakin uutta.

        Kaupunki rahoittaa tie- ja katuhankkeet asemakaavoitetuilla aluiella. Valtio rahoittaa kaava-aluiden ulkopuoliset hankkeet, eli tässä tapauksessa tie ja kevytväylä Kytäjälle. Asiasta on vuosien aikana kerrottu mm. Aamupostissa. Tällä hetkellä valtion tiehankkeet ovat vähissä tv-uutisten mukaan rahapulan vuoksi. Kytäjäntie pysyy huonokuntoisena, eikä kevytväylää tule, ellei uusi liikenneministeri muuta päätöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunki rahoittaa tie- ja katuhankkeet asemakaavoitetuilla aluiella. Valtio rahoittaa kaava-aluiden ulkopuoliset hankkeet, eli tässä tapauksessa tie ja kevytväylä Kytäjälle. Asiasta on vuosien aikana kerrottu mm. Aamupostissa. Tällä hetkellä valtion tiehankkeet ovat vähissä tv-uutisten mukaan rahapulan vuoksi. Kytäjäntie pysyy huonokuntoisena, eikä kevytväylää tule, ellei uusi liikenneministeri muuta päätöksiä.

        Uusi ministeri, kuka lieneekään, on varmaan aikaansaavempi liikenneasioissa kuin edeltäjänsä Timo Harakka, jika keskittyi koko 4 vuotta kinaamaan bensan hinnasta. Vaikka hinnat nousivat ennätyslukemiin niin äijä hoki että kaikki tapahtui edellisen hallituksen aikana. Toivottavasti saadaan kerrankin liikenneasioista vastaavaksi pätevä ministeri.


    • Anonyymi

      Kävin ajamassa autolla. Oli ruuhkaksi asti pyöräilijöitä. Kyllä pyöräilytie tarvitaan. Mihinköhän menossa?

      • Anonyymi

        Milloin mahtoi tuollaista olla, minä ajan siitä joka päivä, eikä siellä näe juuri muita pyöräilijöitä, kuin yksi ja sama kalaukko, joka ajaa pyörällää kalastamaan kesäisin Kytäjoelle ja talvisin pilkille Kytäjärvelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin mahtoi tuollaista olla, minä ajan siitä joka päivä, eikä siellä näe juuri muita pyöräilijöitä, kuin yksi ja sama kalaukko, joka ajaa pyörällää kalastamaan kesäisin Kytäjoelle ja talvisin pilkille Kytäjärvelle.

        Kyllä kesäkeleillä riittää pyöräilijöitä ja aina ajavat vähintään kaksi rinnakkain !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe