Miten voin nostaa munuaisarvoa ?

Minulla oli munuaisarvo 32. Onko kellään ollut sama ongelma? Mulla on kauhee väsymys. Miten selvisitte kaikkien oireitten kanssa ?
141005
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 14

Vanhimmat

Mahdoton sanoa mitään noin niukan infon perusteella.

Terveen naisen kreatiniiniarvo on 50–90 µmol/l ja miehen 60–100 µmol/l. Oikein lihaksikkaalla miehellä voi olla yli sadankin olematta kyse mistään sairaudesta.

Oletko kovin hentorakenteinen ja lihakseton? Lihasmassa nostaa veren kreatiniinia.
Olet tietysti lääkärin hoidossa?

Äänestä
  • Voi olla terve, mutta lihakset niin käyttämättömät,
    että krea laskee alle 50.

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Voi olla terve, mutta lihakset niin käyttämättömät,
    että krea laskee alle 50.

    Mulla kans aina alle viitearvon toi kreatiini. Kävelen joka päivä 15-20 km, joten lihaksia löytyy. Lääkärin mielestä pitäisi vähän vähentää tuota kävelyä...

    Äänestä

Yritä alkaa kuntoilemaan, jos suinkin jaksat. Edes vähän.
Ei tarvitse rehkä. Ihan kotona voi tehdä päivittäin pieniä liikesarjoja.
Osta vaikka jumppanauha,
esim. Prismoissa se maksaa noin 6 euroa, ohje tulee mukana.
Jos pari kertaa jaksaisit päivässä muutama minuutin jumppaohjelman,
että lihakset saisivat työtä, se nosta krea-arvoa.

Minulla meni oli krea 46. Jumppailin noin viitenä päivän viikossa
päivässä 6-7 minuuttia
muutamia kevyitä liikkeitä ja kun menin labraan kolmen kuukauden päästä
krea oli noussut 54:ään.
Niin vähällä "työllä".

Haasta itsesi ! Tulosta tulee varmasti. Jos et mitään tee, ei tule.

Yritä myös syödä kunnolla.
Tsemppiä !

terv. eläkeläismummeli
(jos minä kykenen, sinäkin kykenet!)

Äänestä

Joo, selvennän mun tilannetta. Olen 44-vuotias ja melko hyväkuntoinen. Minulla on hermosärky yläselässä ja tibiaalinen lihastauti säärissä. Harrastan zumbatreeniä kotona melkein joka päivä, lisäks käyn jalkasin kaupassa päivittäin. Viime keväänä rupesin ottamaan muiden kipulääkkeiden lisäksi Disperiniä, ku Zumba pisti hartiat ja niskat tosi kipeiks. Loppukeväästä oli kauheeta pyörrytystä. Kun menin päivystykseen (ambulanssilla) niin siellä todettiin, että hemoglobiini oli 44. Antoivat minulle sairaalassa neljä pussia verta. Sit läksin kotiin. Kesän mittaan käytin rautalääkettä. Maha oli sekasin, oksetti, mutta en tajunnut sen johtuvan rautalääkkeestä. Ehkä parempi niin... Nyt en käytä enää rautalääkettä, koska hemppari on 122. Natrium on 128 ja se tekee tosi väsyneen olon. Munuaisarvo on just tuo 32. En ole lääkärin seurannassa, nuo testit otettiin samalla, kun kävin koronatestissä.

Äänestä
  • Erikoinen tilanne. Disperinit ja muut kipulääkkeet voivat aiheutta mahassa verenvuotoa
    pitkään käytettynä, se alentaa hemoglobiinia, mutta munuaisarvo on arvoitus,
    kun liikutkin kumminkin.

    Olen itse syönyt joskus nestemäista rautaa nimeltä Maltofer, koska minun
    vatsani on vaikea, ei oikein kestä muita rautalääkkeitä.

    Sen annostus on syytä tutkia tarkkaan. Sitä otetaan anemiaan 40-120 tippaa vrk:ssa,
    mutta tavalliseen raudanpuutteen ehkäisyyn ja hoitoon 20-40 tippaa.

    Laitoin itse ruuan sekaan 2 x päivässä vain 2-3 tippaa, kun hemoglobiini ie ollut kovin alhaalla, eikä tullut mitään haittavaikutuksia.

    Natrium-kalium tasapaino on tärkeä, oletko mittauttanut kaliumin ?
    Se mitataan yleensä aina natrium-kalium labrakokeena.
    Onko sinulla liian korkea kaliumtaso, vai matala ?
    Se vaikuttaa veren natriumiin.
    Munuaiset poistavat kaiken ylimääräisen elimistöstä, natriuminkin.
    Koska en ole lääkäri, en pysty arvioimaan mikä yhteys kaikella voisi olla.
    Munuaiset on herkkä elin ja niihin vaikuttaa moni asia, mm. verenpainekin
    tai päinvastoin.

    Sisätautilääkäri olisi oikea osoite oireitten ja syitten selvittelemiseen.
    Kaipa terveyskeskuksesta voisi lähteä alkuun.
    Jo perusverikoe plus natrium-kaliumlabrakoe kertoo lääkärille paljon enemmän kuin tiedämmekään, jos lääkäri vain vaivautuisi syventymään asiaasi.

    Huolehdi itsestäsi ! mitäpä jos tilaisit ajan teke-lääkärille ?

    Äänestä

  • Disperinin vaikuttava aine on asetyylisalisyyli, jonka säännöllinen käyttö aiheuttaa suolistoverenvuotoja. Ei siis ihmekään jos hemoglobiini romahti.

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Disperinin vaikuttava aine on asetyylisalisyyli, jonka säännöllinen käyttö aiheuttaa suolistoverenvuotoja. Ei siis ihmekään jos hemoglobiini romahti.

    Joo, siis mulla oli joku vatsahaava silloin. Natrium on monesti ollut alhaalla, mutta tilannetta pahensi nuo rautalääkkeen sivuoireet. Siis se aiheutti oksentelua ja ripulia.

    Äänestä

Muista Maltofer jos hemoglobiini laskee. Mutta sen syy pitää tietysti selvittää.
Maltoferia on helppo säädellä, voi ottaa juuri sen verran kuin mahalle sopii.
Se on hyvin siedetty. Ruoan sekaan voi tipat laittaa.

Äänestä
  • Jeps. Minulla taisi syynä olla se, että olin napsinut Disperiniä jotain kolmisen kuukautta muiden lääkkeiden "avuksi" . Minulla on masennuslääke, enkä sen kanssa sais hirveesti käyttää mitään Disperiniä. Olin jättänyt jopa vatsansuojalääkkeen pois ehkä pari vuotta aikasemmin. Se oli määrätty just ton masennuslääkkeen takia, kun Escitalopram ärsyttää vatsaa. Luonnollisesti oli määrä välttää kaikkia tommosia Buranan tyyppisiä kipulääkkeitä, ellei sit ole paha flunssakuume, tms. Omaa tyhmyyttä koko asia. Mutta miksi kipulääkkeitä ei haluta määrätä, kun joku niuho määrä, sit kun se ei riitä niin kipu kroonistuu , lääkärit motkottaa. Minulla se on kroonistunut . Kiitos vaan kaikille parikymppisille kandeille , jotka on niin nokka pystyssä ja luulee tietävänsä kaiken.

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Jeps. Minulla taisi syynä olla se, että olin napsinut Disperiniä jotain kolmisen kuukautta muiden lääkkeiden "avuksi" . Minulla on masennuslääke, enkä sen kanssa sais hirveesti käyttää mitään Disperiniä. Olin jättänyt jopa vatsansuojalääkkeen pois ehkä pari vuotta aikasemmin. Se oli määrätty just ton masennuslääkkeen takia, kun Escitalopram ärsyttää vatsaa. Luonnollisesti oli määrä välttää kaikkia tommosia Buranan tyyppisiä kipulääkkeitä, ellei sit ole paha flunssakuume, tms. Omaa tyhmyyttä koko asia. Mutta miksi kipulääkkeitä ei haluta määrätä, kun joku niuho määrä, sit kun se ei riitä niin kipu kroonistuu , lääkärit motkottaa. Minulla se on kroonistunut . Kiitos vaan kaikille parikymppisille kandeille , jotka on niin nokka pystyssä ja luulee tietävänsä kaiken.

    Ja sitten kun ne lähtee harjoittelemaan johonkin pikkukaupunkiin susirajan taakse, niin asenne on jo ennestään halveksiva ja ylimielinen.

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Ja sitten kun ne lähtee harjoittelemaan johonkin pikkukaupunkiin susirajan taakse, niin asenne on jo ennestään halveksiva ja ylimielinen.

    KUTEN PORVOO KA NDI KAAPUUNSA KOMASTELI minusta teki tuo feikki lekuri invalin. Käski kävelemään selkä murtuneena. Nyt jätkä.Nepalissa kirkko ja kaupunki lehdessä. Nepalissa murtumista !!!!! NOUSE JA KÄVELE ! TÄMÄ KYSEINEN AIVOVAMMAINEN LEIKKII LÄÄKÄRIÖINTIÖ Suomessakin

    Äänestä

Kannattaa+lukea+munuaisten+vajaatoiminnasta.Ei+sitä+paranneta+ikinä+millään+poppakonsteilla+ellei+munuaista+vaihdeta+ja+tappaa+100%+varmuudella+aina+ilman+elinsiirtoa.+Ainoa+tieto+on+lääkäriltä+saatava+tieto+ja+kaikki+muu+huuhaata+tässä+taudissa.

Äänestä

Kai Gfr-arvollakin on joku merkitys ?

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi kirjoitti:

Minulla oli munuaisarvo 32. Onko kellään ollut sama ongelma? Mulla on kauhee väsymys. Miten selvisitte kaikkien oireitten kanssa ?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu