Miten voin nostaa munuaisarvoa ?

Anonyymi

Minulla oli munuaisarvo 32. Onko kellään ollut sama ongelma? Mulla on kauhee väsymys. Miten selvisitte kaikkien oireitten kanssa ?

14

359

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mahdoton sanoa mitään noin niukan infon perusteella.

      Terveen naisen kreatiniiniarvo on 50–90 µmol/l ja miehen 60–100 µmol/l. Oikein lihaksikkaalla miehellä voi olla yli sadankin olematta kyse mistään sairaudesta.

      Oletko kovin hentorakenteinen ja lihakseton? Lihasmassa nostaa veren kreatiniinia.
      Olet tietysti lääkärin hoidossa?

      • Anonyymi

        Voi olla terve, mutta lihakset niin käyttämättömät,
        että krea laskee alle 50.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla terve, mutta lihakset niin käyttämättömät,
        että krea laskee alle 50.

        Mulla kans aina alle viitearvon toi kreatiini. Kävelen joka päivä 15-20 km, joten lihaksia löytyy. Lääkärin mielestä pitäisi vähän vähentää tuota kävelyä...


    • Anonyymi

      Yritä alkaa kuntoilemaan, jos suinkin jaksat. Edes vähän.
      Ei tarvitse rehkä. Ihan kotona voi tehdä päivittäin pieniä liikesarjoja.
      Osta vaikka jumppanauha,
      esim. Prismoissa se maksaa noin 6 euroa, ohje tulee mukana.
      Jos pari kertaa jaksaisit päivässä muutama minuutin jumppaohjelman,
      että lihakset saisivat työtä, se nosta krea-arvoa.

      Minulla meni oli krea 46. Jumppailin noin viitenä päivän viikossa
      päivässä 6-7 minuuttia
      muutamia kevyitä liikkeitä ja kun menin labraan kolmen kuukauden päästä
      krea oli noussut 54:ään.
      Niin vähällä "työllä".

      Haasta itsesi ! Tulosta tulee varmasti. Jos et mitään tee, ei tule.

      Yritä myös syödä kunnolla.
      Tsemppiä !

      terv. eläkeläismummeli
      (jos minä kykenen, sinäkin kykenet!)

    • Anonyymi

      Joo, selvennän mun tilannetta. Olen 44-vuotias ja melko hyväkuntoinen. Minulla on hermosärky yläselässä ja tibiaalinen lihastauti säärissä. Harrastan zumbatreeniä kotona melkein joka päivä, lisäks käyn jalkasin kaupassa päivittäin. Viime keväänä rupesin ottamaan muiden kipulääkkeiden lisäksi Disperiniä, ku Zumba pisti hartiat ja niskat tosi kipeiks. Loppukeväästä oli kauheeta pyörrytystä. Kun menin päivystykseen (ambulanssilla) niin siellä todettiin, että hemoglobiini oli 44. Antoivat minulle sairaalassa neljä pussia verta. Sit läksin kotiin. Kesän mittaan käytin rautalääkettä. Maha oli sekasin, oksetti, mutta en tajunnut sen johtuvan rautalääkkeestä. Ehkä parempi niin... Nyt en käytä enää rautalääkettä, koska hemppari on 122. Natrium on 128 ja se tekee tosi väsyneen olon. Munuaisarvo on just tuo 32. En ole lääkärin seurannassa, nuo testit otettiin samalla, kun kävin koronatestissä.

      • Anonyymi

        Erikoinen tilanne. Disperinit ja muut kipulääkkeet voivat aiheutta mahassa verenvuotoa
        pitkään käytettynä, se alentaa hemoglobiinia, mutta munuaisarvo on arvoitus,
        kun liikutkin kumminkin.

        Olen itse syönyt joskus nestemäista rautaa nimeltä Maltofer, koska minun
        vatsani on vaikea, ei oikein kestä muita rautalääkkeitä.

        Sen annostus on syytä tutkia tarkkaan. Sitä otetaan anemiaan 40-120 tippaa vrk:ssa,
        mutta tavalliseen raudanpuutteen ehkäisyyn ja hoitoon 20-40 tippaa.

        Laitoin itse ruuan sekaan 2 x päivässä vain 2-3 tippaa, kun hemoglobiini ie ollut kovin alhaalla, eikä tullut mitään haittavaikutuksia.

        Natrium-kalium tasapaino on tärkeä, oletko mittauttanut kaliumin ?
        Se mitataan yleensä aina natrium-kalium labrakokeena.
        Onko sinulla liian korkea kaliumtaso, vai matala ?
        Se vaikuttaa veren natriumiin.
        Munuaiset poistavat kaiken ylimääräisen elimistöstä, natriuminkin.
        Koska en ole lääkäri, en pysty arvioimaan mikä yhteys kaikella voisi olla.
        Munuaiset on herkkä elin ja niihin vaikuttaa moni asia, mm. verenpainekin
        tai päinvastoin.

        Sisätautilääkäri olisi oikea osoite oireitten ja syitten selvittelemiseen.
        Kaipa terveyskeskuksesta voisi lähteä alkuun.
        Jo perusverikoe plus natrium-kaliumlabrakoe kertoo lääkärille paljon enemmän kuin tiedämmekään, jos lääkäri vain vaivautuisi syventymään asiaasi.

        Huolehdi itsestäsi ! mitäpä jos tilaisit ajan teke-lääkärille ?


      • Anonyymi

        Disperinin vaikuttava aine on asetyylisalisyyli, jonka säännöllinen käyttö aiheuttaa suolistoverenvuotoja. Ei siis ihmekään jos hemoglobiini romahti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Disperinin vaikuttava aine on asetyylisalisyyli, jonka säännöllinen käyttö aiheuttaa suolistoverenvuotoja. Ei siis ihmekään jos hemoglobiini romahti.

        Joo, siis mulla oli joku vatsahaava silloin. Natrium on monesti ollut alhaalla, mutta tilannetta pahensi nuo rautalääkkeen sivuoireet. Siis se aiheutti oksentelua ja ripulia.


    • Anonyymi

      Muista Maltofer jos hemoglobiini laskee. Mutta sen syy pitää tietysti selvittää.
      Maltoferia on helppo säädellä, voi ottaa juuri sen verran kuin mahalle sopii.
      Se on hyvin siedetty. Ruoan sekaan voi tipat laittaa.

      • Anonyymi

        Jeps. Minulla taisi syynä olla se, että olin napsinut Disperiniä jotain kolmisen kuukautta muiden lääkkeiden "avuksi" . Minulla on masennuslääke, enkä sen kanssa sais hirveesti käyttää mitään Disperiniä. Olin jättänyt jopa vatsansuojalääkkeen pois ehkä pari vuotta aikasemmin. Se oli määrätty just ton masennuslääkkeen takia, kun Escitalopram ärsyttää vatsaa. Luonnollisesti oli määrä välttää kaikkia tommosia Buranan tyyppisiä kipulääkkeitä, ellei sit ole paha flunssakuume, tms. Omaa tyhmyyttä koko asia. Mutta miksi kipulääkkeitä ei haluta määrätä, kun joku niuho määrä, sit kun se ei riitä niin kipu kroonistuu , lääkärit motkottaa. Minulla se on kroonistunut . Kiitos vaan kaikille parikymppisille kandeille , jotka on niin nokka pystyssä ja luulee tietävänsä kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeps. Minulla taisi syynä olla se, että olin napsinut Disperiniä jotain kolmisen kuukautta muiden lääkkeiden "avuksi" . Minulla on masennuslääke, enkä sen kanssa sais hirveesti käyttää mitään Disperiniä. Olin jättänyt jopa vatsansuojalääkkeen pois ehkä pari vuotta aikasemmin. Se oli määrätty just ton masennuslääkkeen takia, kun Escitalopram ärsyttää vatsaa. Luonnollisesti oli määrä välttää kaikkia tommosia Buranan tyyppisiä kipulääkkeitä, ellei sit ole paha flunssakuume, tms. Omaa tyhmyyttä koko asia. Mutta miksi kipulääkkeitä ei haluta määrätä, kun joku niuho määrä, sit kun se ei riitä niin kipu kroonistuu , lääkärit motkottaa. Minulla se on kroonistunut . Kiitos vaan kaikille parikymppisille kandeille , jotka on niin nokka pystyssä ja luulee tietävänsä kaiken.

        Ja sitten kun ne lähtee harjoittelemaan johonkin pikkukaupunkiin susirajan taakse, niin asenne on jo ennestään halveksiva ja ylimielinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten kun ne lähtee harjoittelemaan johonkin pikkukaupunkiin susirajan taakse, niin asenne on jo ennestään halveksiva ja ylimielinen.

        KUTEN PORVOO KA NDI KAAPUUNSA KOMASTELI minusta teki tuo feikki lekuri invalin. Käski kävelemään selkä murtuneena. Nyt jätkä.Nepalissa kirkko ja kaupunki lehdessä. Nepalissa murtumista !!!!! NOUSE JA KÄVELE ! TÄMÄ KYSEINEN AIVOVAMMAINEN LEIKKII LÄÄKÄRIÖINTIÖ Suomessakin


    • Anonyymi

      Kannattaa lukea munuaisten vajaatoiminnasta.Ei sitä paranneta ikinä millään poppakonsteilla ellei munuaista vaihdeta ja tappaa 100% varmuudella aina ilman elinsiirtoa. Ainoa tieto on lääkäriltä saatava tieto ja kaikki muu huuhaata tässä taudissa.

    • Anonyymi

      Kai Gfr-arvollakin on joku merkitys ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe