Syöttekö muuta kun makaroonia?

Anonyymi

Mulla 8 pussia makaroonia, et kestää monta viikkoo. Muuhun ei ole varaa. En muista limltä ruoka maistuu kun syön vaan makaroonia. heiniä pakastin talveksi ja käpyjä keräsin. Niistä saa hyvää lisuketta makarooniin ja kun kävyt keittää niin ne on kivan rapsakoita. Vän suolaa ja nam. Jouluksi voi laittaa suklaata päälle jos on varaa ostaa.

38

81

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lenkkimakkaraa enemmäkseen syön ja 2 kertaa viikossa kebab pizza tilaus. olutta joka päivä ja tupakki käryää ketjussa

      • Anonyymi

        Syön makaroonia ja huomenna syön eilistä makaroonia, kun on pakko, ei ole muuhun varaa, SDP:n Marinilta voin kysyä, mite helvetissä sinä kehtaat puhua paskaa tämmösenä aika, vaadin sinulta "penikka " yhteiskuntavastuuta !


    • Anonyymi

      Palstan vakiohörhö taas keksi tälläisen, että on heinää ja käpyjä pakastimessa ;D

      Pistele vaan niitä heiniä ja käpyjä poskeesi, jos kerta olet pakastellut.

      Ruoka on niin halpaa, että 200€ ostat vuodeksi paljon parempaa ruokaa itsellesi, jos tuossa muka on sinun vaihtoehdot. Ei luulisi olevan kallista sinullekaan, vai mihin hävität rahasi????

      Minä söin juuri tekemiäni kermaperunoita ja siitä isosta satsista riittää vielä moneksi päiväksi. Euron maksoi tuo iso satsi kermaperunoita!

      Pakastimeen olen kerännyt paljon mustikoita ja puolukoitakin, sekä itse kasvattettuja härkäpapuja. Härkäpavuista saa mukavasti proteiinia, kun lisään niitä ruokiin.

      • Anonyymi

        Meneeks sulla 200 e ruokaan vuodessa? Aika paljon, mulla menee 25 e. Sun kannattaa nyt miettii mihin tulkaat noin paljon? Ostatko viinaa ja tupakkaa vai pakastepitsoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneeks sulla 200 e ruokaan vuodessa? Aika paljon, mulla menee 25 e. Sun kannattaa nyt miettii mihin tulkaat noin paljon? Ostatko viinaa ja tupakkaa vai pakastepitsoja?

        Syön vaan monipuolisesti, niin sen vuoksi tuo 200€ menee vuodessa ruokaan. En osta viinaa ja tupakkaa en ole koskaan polttanut. Pizzaa teen itse kotona monasti perjantaisin ison uunipellillisen, sekään ei kummoisia maksa itse tehden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön vaan monipuolisesti, niin sen vuoksi tuo 200€ menee vuodessa ruokaan. En osta viinaa ja tupakkaa en ole koskaan polttanut. Pizzaa teen itse kotona monasti perjantaisin ison uunipellillisen, sekään ei kummoisia maksa itse tehden.

        Mut sulla menee kauheesti 200 e on paljon pelkkään ruokaan. Meitä on kuusi hnkee samssa taloudessa ja menee vaan 25 e vudessa. Viel pitäs tinkii ainakin 8 e pois.

        Ruoka on melkein ilmaista suomessa,

        Mut sun kannattaa tinkii viel enempi, yritä päästä 20 e vuodessa, ja senkin on liikaa.


      • Anonyymi

        No just, täällä perunat jo maksaa lähes euron kilo, joten ei kovin isoa kippoa eurolla saa jos vielä kermaakin käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No just, täällä perunat jo maksaa lähes euron kilo, joten ei kovin isoa kippoa eurolla saa jos vielä kermaakin käyttää.

        Täällä maksaa perunat 0,20€ kg, kun käy torilla ostamassa viljelijältä ison säkin. Ruokakermaa ostin tarjouksesta 0,34€ purkki. Euron maksoi koko satsi kermaperunoita, kun laskin mukaan vielä uunin kuluttaman sähkönkin! Ruoka on oikeasti halpaa Suomessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä maksaa perunat 0,20€ kg, kun käy torilla ostamassa viljelijältä ison säkin. Ruokakermaa ostin tarjouksesta 0,34€ purkki. Euron maksoi koko satsi kermaperunoita, kun laskin mukaan vielä uunin kuluttaman sähkönkin! Ruoka on oikeasti halpaa Suomessa!

        ..niin maksaa täälläkin torin vieressä olevassa K-Supermarketissa perunat pienissä pusseissa lähes euron kg, mutta mikä pakko niitä on sieltä ostaa, kun viljelijä myy torilla perunoita isossa säkissä halvemalla. Samalla torilla myy kalastajatkin kalaa suoraan auton takakontista edullisesti, haukea, muikkua, siikaa. Ja kuorretta ja ruutanoita saa ilmaiseksi, jos vaan huolii. Ruutanat tosi hyvä savustettuina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..niin maksaa täälläkin torin vieressä olevassa K-Supermarketissa perunat pienissä pusseissa lähes euron kg, mutta mikä pakko niitä on sieltä ostaa, kun viljelijä myy torilla perunoita isossa säkissä halvemalla. Samalla torilla myy kalastajatkin kalaa suoraan auton takakontista edullisesti, haukea, muikkua, siikaa. Ja kuorretta ja ruutanoita saa ilmaiseksi, jos vaan huolii. Ruutanat tosi hyvä savustettuina.

        Niin, mutta kun kaikki ei asu siellä torin vieressä. Minulla on torille matkaa 15km, eikä ole edes autoa millä sinne mennä. Edestakainen bussikyyti torille ja takaisin maksaa 6,60e, aika hankala sitä pottusäkkiä on bussissa kuljettaa. No, onneksi lähellä on Lidl, jossa perunat viimeksi oli 0,69e/kg, joten lähes sama kilohinta tulee sieltäkin ostettaessa.
        Sitäpaitsi, kerrostaloyksiön jääkaappiin jos pottusäkin sulloo, niin ei sinne paljon muuta mahdukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No just, täällä perunat jo maksaa lähes euron kilo, joten ei kovin isoa kippoa eurolla saa jos vielä kermaakin käyttää.

        Nää heittää läppää.


    • Anonyymi

      Syö sinä vaan heinät ja kävyt.Säästän ne lehmille ja oraville.

      • Anonyymi

        Annat parhaat raaka aineet metsän otuksille!


    • Anonyymi

      Tänään söin ruisleipää, maksamakkaraa juustoa emmentalia, tomaattia. Pakastimessa on kanaa 10 pakettia kalapuikkoja 10 pakettia, ahventa, vihanneksia, lihaa.

      • Anonyymi

        Nyt on melkein kuin meikäläisen ruokalista. Nakkeja kun vielä lisää ja perunaa, niin siinä se.


    • Anonyymi

      Mulla ei mene ruokaan omaa rahaa yhtään.

      Saan työtttömyyskorvausta ja tt tukea, joten ei ole omaa tienamaa.

      Sittenkäyn naapurissa ja ystävillä ruoka aikaan ja leipäjonossaja mstijaisissa kaupoissa.

      Mä saan kaiken ruuan ilmaiseksi.

      • Anonyymi

        Kuules lieppo,se raha kuuluu työttömille. Se on heidän omaa.


    • Anonyymi

      Työmarkkinatuesta riittää hyvin hyvin ruokaan. Opiskeluaikoina oli tiukkaa. Työmarkkinatuella 50 euroa viikossa ruokabudjetti kun itse tekee kaiken ruuan niin riittää. Vaatteita ja kenkiä kun ostaa laadukkaita niin tarvii harvoin uusia. Hygienia yms. pakollisiin tarvikkeisiin n. 10 euroa viikossa. Kauneuden hoitoon ja kampaajille 0 euroa. Apteekin perusrasvaa ostan ihon hoitoon enkä muuta kosmetiikkaa tarvitse.

      Muita kuluja puhelin, netti ja kunnollisten näyttöpääte silmälasien ja aurinkolasien osamaksu erät. Vähän jää säästöönkin jos pitää kodin koneita uusia. Ravintoloissa en käy enkä syö pikaruokaa. Kuntoilu ulkona on ihan ilmaista.

      Mihinkä ihmeeseen muut tuhlaavat vähäiset rahansa jos ei ruokaan riitä?

      • Anonyymi

        Kuluja on muutakin kuin ruoka.

        Otatko huomioon että jollakin o sairauksia, enemmän tai vähemmän, lääkkeet ja lääkärin hoito ei ole ilmaista. Joillakin on pitkä kauppamaktkat, taksi tai bussi. Ei oel varaa muuttaa kaupunkiin.

        Ihmisillä on muutakin ostettavaa kuin sun ostamasi ruoka.

        Joku haluaa harrastaa muuakin kuin mittailla katuja ja lenkkipolkuja, Kaikkia ei urheilu kiinosta. Lasten harratukset maksaa maltaita, ne on tehty rikkaille joilla on rahaa, käyhien lapset ei saa harrastaa mitään tai niiden ei tovota harrastavan, siksi pidetään yllä hinnakkaita maksuja.

        Eduskunta määrää mitä kukakin saa tehdä ja mitä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluja on muutakin kuin ruoka.

        Otatko huomioon että jollakin o sairauksia, enemmän tai vähemmän, lääkkeet ja lääkärin hoito ei ole ilmaista. Joillakin on pitkä kauppamaktkat, taksi tai bussi. Ei oel varaa muuttaa kaupunkiin.

        Ihmisillä on muutakin ostettavaa kuin sun ostamasi ruoka.

        Joku haluaa harrastaa muuakin kuin mittailla katuja ja lenkkipolkuja, Kaikkia ei urheilu kiinosta. Lasten harratukset maksaa maltaita, ne on tehty rikkaille joilla on rahaa, käyhien lapset ei saa harrastaa mitään tai niiden ei tovota harrastavan, siksi pidetään yllä hinnakkaita maksuja.

        Eduskunta määrää mitä kukakin saa tehdä ja mitä ei.

        Ei meillä mieheni kanssa, köyhistä perheist ollut maksullisia harrastuksia lapsena. Heti kun pääsi töihin niin sai omaa rahaa ja siitäkin piti maksaa ruokarahaa kotiin.

        Mikä pakko on köyhillä tehdä lapsia jos varsinkin on sairas ihminen. Kukaan ei pakota eikä yhteiskunta vaadi lapsien tekemistä. Jos sitten sairastuu niin voihan ne antaa huostaan jolloinka veronmaksajat elättävät ne ja ne saavat kalliita harrastuksia huostaanotettuina.

        Mulla on päihteisiin sairastunut ja peliriippuvainen tuttu jolla on kaikki lapset huostaanotettu. Ei ne lapset olisi muuten saaneet mitään harrastuksia. Tuskin olisivat saaneet kunnon ruokaakaan muuta kuin makaroonia kun kaikki rahat menivät peleihin ja päihteisiin. Sukulaiset siihen puuttuivat tai muuten lapsilla olisivat olleet todella kamalat olosuhteet.

        Toimeentulotuella olevien lääkkeet ja sairauskulut maksaa veronmaksajat. Ei se ole mitään urheilua hankkia vaikka halvat kävely sauvat ja mennä kuntopoluille nauttimaan metsän rauhasta ja tuoksuista. Olen sitä harrastanut itsekkin eikä maksa yhtään mitään. Mieli paranee ja tekee tosi hyvää.


    • Anonyymi

      Ostan isoja juures pusseja, porkkanaa, lanttua yms. ja rainbowhttps://www.foodie.fi/entry/rainbow-kalakuutiot-fileesta-300-g/6414893132696 kalakuutioita pakastimeen ja teen halpaa kala soppaa ison kattilallisen 5 litraa. Riittää kolmeksi päiväksi ja paranee maku vain vanhetessa.

      https://www.atria.fi/tuotteet/jauhelihat/atria-400g-parempi-nauta-jauheliha-10/

      Tämä on paras jauheliha ja laitan makarooni laatikkoon jota syön kaksi päivää. Kaali laatikkokin on halpaa jos korvaa makaroonin kaalilla.

      Pitsaa teen kerran viikossa pellillisen kerran viikossa. Leivon pohjan itse. Aamulla keitän kananmunan ja puuroa laitan hautumaan hellan levy ykköselle. Vettä ja ruispuurojauhoja pieneen kattilaan. Viikonloppuna teen riisipuuroa. Puuron lopuista teen sämpylöitä tai rieskoja.

      Mikä on elämässä pielessä jos ei ole varaa ruokaan. Onko päihde ja/ tai peliriippuvuus.

      • Anonyymi

        Pizza ei myöskään paljoa maksa, kun itse tekee. Onnistuu soijarouheellakin hyvin pizzan tekeminen. Käytän perunamuusin jämät perjantaisin pizzapohjaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pizza ei myöskään paljoa maksa, kun itse tekee. Onnistuu soijarouheellakin hyvin pizzan tekeminen. Käytän perunamuusin jämät perjantaisin pizzapohjaan.

        Näin on. Parhaimman makuisen pohjan pitsaan teen riisi puuron jämistä. Rainbow tomaattikastike on halpaa ja juusto raaste päälle. Juusto raasteen tai murennan juuston tehosekoittimella ja päälle laitan koneella ohueksi veistettyä sipuli renkaita, tonnikalaa ja mustia oliivirenkaita tai herkku sieniä purkillisen tai ruskitettua pannulla jauhelihaa. Ne täytteet pitää laittaa siihen juuston päälle eikä juuston alle. Kuten ne pitseerioissa tekee. Makumestarin Pizza pyrettä ohut kerros alimmaiseksi, suosittelen.
        https://www.foodie.fi/entry/makumestarin-280g-pizzapyre/543100121348


    • Anonyymi

      Kerro mihinkä tuhlaat rahasi jos ei tavalliseen perus ruokaan ruokaan ne riitä? Etkö osaa itse tehdä perus ruokaa halvoista juureksista ja kaalista mitkä ovat halpaa? Ostan 10 kilon peruna säkin talveksi varastoon joka maksaa muistaakseni joku alle 6 euroa säkki ja riittää kahdeksi kuukaudeksi.

      Opiskeluaikoina tuli paljon elettyä perunalla jossa on ravintoaineita paljon. Makaroonissa ei ole mitään. Köyhän kannattaa elää ennemmin perunalla kuin makaroonilla.
      Peruna on erittäin terveellistä ruokaa ja ei lihota. Uusimpien tutkimusten mukaan perunan säännöllinen syöminen alentaa verenpainetta ja pienentää sydänsairauksien riskiä. Se on täysin kolesteroliton ja se sisältää mm. C- ja B-vitamiineja, magnesiumia, sinkkiä, kaliumia, kuparia ja rautaa.
      https://www.perunansiemen.fi/fi/perunan-terveellisyys
      Kotimaiset kaalit ovat superfoodeja parhaimmillaan. Kaaleissa on muun muassa runsaasti vitamiineja ja vatsan toiminnalle tärkeitä kuituja. Kaalit auttavat painonhallinnassa ja hillitsevät kehon hiljasta tulehdusta

      Kaali on myös halpaa superfoodia. Napostelen sitä ihan raakana ja pysyy terveenä.

      Tässä köyhälle kaksi superfoodia peruna ja kaali. Makaroonissa ei ole mitään ravintoaineita.

    • Anonyymi

      Kaalit eivät maksa paljon

      Kaalit ovat hinnaltaan edullisia, joten niistä saa valmistettua terveellistä ruokaa halvalla.

      • Anonyymi

        Kaalilaatikko on helppo tehdä ja kaalia kannattaa raakanakin napostella välipalaksi. Siitä saa salattiakin raastamalla.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Elämän hallinta ei ole ihan kondiksessa jos joku elää makaroonilla, eikä ole mitenkään mahdollista tai muuten sairastuu puutostauteihin. Kukaan ei pysy hengissä millään makaroonilla että huijaa niin paljon kun sielu sietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän hallinta ei ole ihan kondiksessa jos joku elää makaroonilla, eikä ole mitenkään mahdollista tai muuten sairastuu puutostauteihin. Kukaan ei pysy hengissä millään makaroonilla että huijaa niin paljon kun sielu sietää.

        Makaroonisyöjät eivät ole hoksanneet, että tonnikala alta euron. Kalapuikkoja parikymmentäkolmisen euroa, viinirypäleet iso rasia nippa nappa kaksi e. Kaurapuuroannokselle hintaa parikymmentä senttiä. Hapanleipä 500gr euron alle. Omenoita kaksi kiloa kaksi e. Niin, että Suomen Makaroonin Syöjät heittävät todella surkeata läppää.


    • Anonyymi

      Kaalit hillitsevät hiljaista tulehdusta

      Kaalien rikkiyhdisteillä on matala-asteista tulehdusta torjuvia ominaisuuksia. Hiljaisen tulehduksen tiedetään altistavan monille sairauksille, joten kaalin syöminen kannattaa myös tästä syystä.

      Tämäkin oli ihan ällistyttävä tieto. Niin ettei ruuan tarvitse olla mitään kallista.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nimettöminä täällä helppo suoltaa ja haukkua. Meillä joskus ennen ns raha päivää syödään makaronia voin kera. Mutta se tosiaan on se yksi päivä vaan ja joskus piisaa rahat niin,ettei tule edes sitä makaronipäivää. Joskus lapset haluaa nuudelia,mutta ei usein pelkkää nuudelia syödä.


    • Keinoja käyttää paljon makaroon..

      1. minestronekeitto
      2. pelkkä kanaliemi-makaroni-keitto
      3. juustomakaronilaatikko
      4. perus makaronilaatikko
      5. lasagnen lisuke-lasagne
      6. lihamakaroonilaatikko
      7. makaroonia lisukkeena

      ..epävirallista.. syö makarooni vesitettynä, sellaisenaan tai jauhettuna. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan noita numeroituja vaihtoehtoja.

    • Anonyymi

      Syön kanasuikaleita, perunaa, kalapuikkoja, italian pataa olen usein tehnyt, kalaa syön koska kalastan, vihanneksia on myös. Ihan perusruokaa. Cocista juon liikaa ja se lihottaa pitäisi vähentää.

    • Anonyymi

      Hauskaa makaroniläppää.

      • Anonyymi

        Kyllähän makaroonia kuluu. Viime talvena tein kerran makaroonilaatikkoa.


    • Anonyymi

      Aloittaja valehtelee ettei oo muka varaa muuhuun, uskoo ken tahtoo. Jopa niillä henkilöillä joilla on edunvalvoja, on varaa ostaa muutakin kuin makaronia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe