Tänäänkin bussissa istuessani en voinut kuin ihmetellä sitä ohi ajavien autojen letkaa. Uskon että jokainen heistä olisi voinut ihan hyvin kulkea julkisella, mutta kun "ei jaksa odottaa" tai muuta seliseliä. Miksei voida vain yksinkertaisesti päättää, että yksityisautoilu loppuu nyt? Vihreät jäisi näin Suomen historiaan puolueena, joka teki Suomesta maailman ympäristöystävällisimmän maan - titteli joka toden totta kuuluu pohjoiselle havumetsiä ja järviä sykkivälle maalle! Tällä hetkellä olemme korkeintaan junttiautoilulandia.
Miksei yksityisautoilua voi yksinkertaisesti kieltää?
85
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kaikki voi päiväänsä bussissa viettää, on ihmisiä joidenka täytyy käydä työssä ja pitää tätä yhteiskuntaa pyörimässä.
- Anonyymi
Voi herätä aikaisemmin että ehtii aikaisempaan linja-autoon, ja tarvittaessa voi vaihtaa vuoroakin. Ei ole juuri sellaista kolkkaa, mihin ei linjurilla pääse. Töistä pois lähtiessä taas ei ole mikään kiire minnekään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi herätä aikaisemmin että ehtii aikaisempaan linja-autoon, ja tarvittaessa voi vaihtaa vuoroakin. Ei ole juuri sellaista kolkkaa, mihin ei linjurilla pääse. Töistä pois lähtiessä taas ei ole mikään kiire minnekään
Oharin trollitehtaalta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi herätä aikaisemmin että ehtii aikaisempaan linja-autoon, ja tarvittaessa voi vaihtaa vuoroakin. Ei ole juuri sellaista kolkkaa, mihin ei linjurilla pääse. Töistä pois lähtiessä taas ei ole mikään kiire minnekään
Ehkä sinulla ei mutta monilla on monta rautaa tulessa ja pitääkin olla muuten taannutaan ns. banaanivaltioksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi herätä aikaisemmin että ehtii aikaisempaan linja-autoon, ja tarvittaessa voi vaihtaa vuoroakin. Ei ole juuri sellaista kolkkaa, mihin ei linjurilla pääse. Töistä pois lähtiessä taas ei ole mikään kiire minnekään
Kaipolasta tehtaalta kun viimonen lähtöö niin menee voudin luokse...
- Anonyymi
Se nyt vaan sattuu olemaan niin, että pääkaupunkiin ainaki pääsee ulkopuolelta bussilla nopeammin töihin kuin istumalla ruuhkissa omassa autossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi herätä aikaisemmin että ehtii aikaisempaan linja-autoon, ja tarvittaessa voi vaihtaa vuoroakin. Ei ole juuri sellaista kolkkaa, mihin ei linjurilla pääse. Töistä pois lähtiessä taas ei ole mikään kiire minnekään
Jäis 7 km/ suunta kävelyä bussien lisäksi joita pitäs vaihtaa myös. Lapsenkun vie päiväkotiin viellä siinä välissä , ja takastullessa käy kaupassa. Sitten kolmella bussilla, pikkulapsen rattaiden kanssa sekä kauppakassien ja vaippapussien. Siinä tuhraantuu äkkiä odotteluineen yli 4h päivässä busseiluun työaika 8 h. Ei taitais pitkään jaksaa työssä käydä ja lasta sekä kauppakasseja roudata kävellä se loppumatka jota ei busseilla pääse. Eikä siinä kaikki. Viellä haastavampaa se on sadepäivinä, -20 pakkasella, ja jos lapsi tai itse sairastuu ja lääkäriun pitäis jaksaa kulkea.
Kyllä busseilu sopii työttömille kaupunkiasukeille joilla ei ole kiire mihinkään ja kaikki siiinä lähellä.
Mutta ei se sovellu kulkumuodoksi lapsiperheelle, jotka asuvat syrjemmässä ja työpaikkakin on bussireittien ulottumattomissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi herätä aikaisemmin että ehtii aikaisempaan linja-autoon, ja tarvittaessa voi vaihtaa vuoroakin. Ei ole juuri sellaista kolkkaa, mihin ei linjurilla pääse. Töistä pois lähtiessä taas ei ole mikään kiire minnekään
Entä silloin, kun linja-auto ehkä menee monen kilometrin päästä aamulla ja tulee illalla yhtä kauas? Työ on vuorotyötä ja ruokakaupassakin pitäisi käydä edes kerran viikossa. - Nm. Missä kuplassa elät
- Anonyymi
yhden ihmisen saastuttavaan liikuttamiseen ei tarvi 2 tonnia rautaa valmistus myrkyt.
- Anonyymi
Julkinen liikenne on kannattamatonta. Yhteiskunnan tuilla kustannetaan. Ei ole egologista. Ostakaapyöröt/ kävelkää.
- Anonyymi
Julkinen liikenne on vanhanaikaista, tulevaisuus koronamaailmassa on yksityisessä liikkumisessa
- Anonyymi
Hauska provo, vaikka en epäile etteikö oikeasti löytyisi ihmisiä, jotka noin ajattelevat.
Ei kiitos joukkoliikenteelle, ei kiitos odottamiselle, pitkään kestäville työmatkoille, ei kiitos sille ettei pysty kuljettemaan tavaroita mukanaan, ei kiitos ihmispaljoudelle, ei kiitos kännikaloille, nisteille, teinimulkuille ja muille apinoille.
Sinä päivänä kun henkilöautoilu kielletään tai siitä tehdään jokin luksustoiminto, minä lyön hanskat tiskiin, irtaudun yhteiskunnasta ja alan tehdä mitä itseä huvittaa.- Anonyymi
Aloittajan trolli aloitus kyllä olisi todellisuutta jos koko Suomi muuttaisi Helsinkiin. Missään muualla ei tuollainen toimisi. Itse en kyseiseen mätäpaiseeseen muuttaisi vaikka saisin ilmaisen asunnon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajan trolli aloitus kyllä olisi todellisuutta jos koko Suomi muuttaisi Helsinkiin. Missään muualla ei tuollainen toimisi. Itse en kyseiseen mätäpaiseeseen muuttaisi vaikka saisin ilmaisen asunnon.
Helsinkiläiset ja Pääkaupunkiseudun asukkaat suurelta osin elättävät maalaiset valtionosuuksilla. Kaksi, tai kolme äyriä kunnallisveroista menee köyhien kuntien valtionosuuksiin.
Tämä oli ennen koronaa. Nyt vihervasemmistolainen hallitus ottaa kymmeniä miljardeja velkaa. Valtion tämän vuoden menoista n. 30 % on velkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsinkiläiset ja Pääkaupunkiseudun asukkaat suurelta osin elättävät maalaiset valtionosuuksilla. Kaksi, tai kolme äyriä kunnallisveroista menee köyhien kuntien valtionosuuksiin.
Tämä oli ennen koronaa. Nyt vihervasemmistolainen hallitus ottaa kymmeniä miljardeja velkaa. Valtion tämän vuoden menoista n. 30 % on velkaa.Ensinnäkin vihreeton oikeisto puolue kokoomuksen apupuolue aina saama mieltämedusk u nassa seuraa muutakinkuin naistenleh t ii
Sitten jos kaikki yritys t ukiloiset maksisivat veronsa ei ulkomaan velkaatarvutsisiotaa noin paljoo.
Muka yrit y äjiä loisia vaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsinkiläiset ja Pääkaupunkiseudun asukkaat suurelta osin elättävät maalaiset valtionosuuksilla. Kaksi, tai kolme äyriä kunnallisveroista menee köyhien kuntien valtionosuuksiin.
Tämä oli ennen koronaa. Nyt vihervasemmistolainen hallitus ottaa kymmeniä miljardeja velkaa. Valtion tämän vuoden menoista n. 30 % on velkaa.Ai ne työttömät ja eläkeläisetkö elättää😆😂🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai ne työttömät ja eläkeläisetkö elättää😆😂🤣
Ritva Viljanen huutaa valtiota apuun - Wandalistien city uhkaa oksentaa....
- Anonyymi
Hieno aloitus.
Maailmassa on ainakin yksi maa, jossa tämä on jo tehty mahdolliseksi: Pohjois-Korea.
Juche-aate, joka hivenen muistuttaa nykyistä suomalaista punavihreää aatetta, on mahdollistanut tämän.
P-Koreassa annetaan ensin valituille kuorma-auton ajokortti ja ajokokemuksen kehittyessä voi sitten hakea oikeutta saada henkilöauton ajoon oikeuttava ajokortti, joita myönnetään hyvin valikoidusti hallituksen täysin luottamille henkilöille.
Vaikka joukkoliikenne on P-Koreassa liikkumisen kulmakivi, siellä ei ole todettu yhtään virustartuntaa.
Sekin osaltaan keroo maan korkeasta terveydenhoidon tasosta sekä ennaltaehkäisevän terveystyön poliittisesta laadukkuudesta.- Anonyymi
No miksi et ole jo muuttanut ihannevaltioosi asumaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miksi et ole jo muuttanut ihannevaltioosi asumaan?
Koska halusi varmaan vittuilla aloittajalle? P(aska)-korea lienee enemmänkin aloittajan ihannevaltio, ainakin mitä tulee autoiluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska halusi varmaan vittuilla aloittajalle? P(aska)-korea lienee enemmänkin aloittajan ihannevaltio, ainakin mitä tulee autoiluun.
Juu, saasteetonon keskustansa😂
- Anonyymi
meiltä kun lähtee lähikaupunkiin n 25km jos sattuis pääsemään vaikka koulubusilla, takaisin pääsee vasta seuraavana päivänä, koska kaupungista ei päse koulubussiin.
mutta mitä siitä pitää ajella traktorilla, sehän on maatalous eikä liikennehallintaa. - Anonyymi
Hesa voisi aivan hyvin kieltää yksityisautoilun kaupungin keskustassa.
Aloitetaan sieltä........- Anonyymi
Ja taksit. Julkinen pyöris 24h. Ei tarvisi vihreillä ja peruS henkilöillä aamuyöntunteina ajella taksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taksit. Julkinen pyöris 24h. Ei tarvisi vihreillä ja peruS henkilöillä aamuyöntunteina ajella taksilla.
Taxit saastuttaa, kielletään. Kehälle puomit, loppuu kruisailu.
- Anonyymi
"Tänäänkin bussissa istuessani en voinut kuin ihmetellä sitä ohi ajavien autojen letkaa. Uskon että jokainen heistä olisi voinut ihan hyvin kulkea julkisella"
Pysähtyikö se sinun bussi jokaisen autoilijan työpaikan luona? - Anonyymi
Jospa koko totuus kiteytyy tuohon yhteen sanaan jonka itsekin aloituksessa sanoit, OHI.
"en voinut kuin ihmetellä sitä ohi ajavien autojen letkaa" - Ei nykyihmisellä ole aikaa istuskella puolta päivää linja-autossa ja pysäkeillä!
Omalla autolla olisit/olet jo perillä! - Anonyymi
Ehkä kun kasvat "isoksi" ja kiinnostus Suomea kohtaan herää ja pääset Suomen maata kiertämään. Järkytyt, ettei kaikkialla julkinen liikenne olekaan samanlaista. Julkiset palvelut; kela, terveydenhoito, apteekit, koulut, harrastus-/kulttuuri tarjonnat, työpaikat...olekaan bussimatkan reitillä (ei edes mahdollisuutta käyttää) tai kulman takana.
- Anonyymi
Yksityisautoilun kieltämisellä olisi suuret vaikutukset moneen asiaan.
Kaikki palvelut pitäisi rakentaa uudelleen, yhteiskunnan toiminnot pitäisi muuttaa perusteellisesti, myös koko infrastruktuuri.
Kaupat, terveydenhuolto, hallinto, koulut, aivan kaikki.
Tietotekniikasta olisi siihen paljon apua. Tulisi myös aivan uusia sovelluksia hyödyksemme.
Hintaa tälle tulisi valtavasti, siis aivan sikavaltavasti.- Anonyymi
Me vihreät emme sellaisesta välitä!
Meillä on oma agenda! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me vihreät emme sellaisesta välitä!
Meillä on oma agenda!Miksi te vihreät tahdotte sairaasti hallita toisten elämää?, kysymyshän on vain saasteettomasta liikkumisesta ja elämisestä. Ne kun toteutuu on oikeus elää niin kuin haluaa vapaassa maailmassa,ei teillä tai kellään ole mitään oikeutta rajoittaa sitä .Ainoastaan rikolliset , sairaat diktaattorit tekee niin yksikään länsimaa ei niihin pidä koskaan liittyä. Sehän olisi täydellinen helvetti kaikille. Tämän pitäisi olla jokaiselle itsestään selvää, eikö?
Mitään natsi keskitysleirejä ei maailmaan rakenneta , missä ihmisiä kohdellaan mielivaltaisesti miten sattuu ja lopussa kun ihmisestä ei ole enää hyötyä ammutaan niskalaukaus tai tapetaan jotenkin muuten hirvittävällä tavalla, okei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me vihreät emme sellaisesta välitä!
Meillä on oma agenda!Se ei olekkaan ympäristöystävällistä, vaan itsekeskeistä.
- Anonyymi
Osaatko yhtään ajatella mitä se tarkoittaisi verotuksen kannalta kun valtiolta jäisi saamatta verotuloja noin 8,5 miljardia euroa!
https://moottori.fi/liikenne/jutut/tieliikenteesta-kerattiin-ennatysmaara-verotuloja-2018-84-miljardin-kokonaispotti-valtiolle/
Ehkä tämä sisältää nyt muutakin kuin yksityisautoilun mutta olisitko valmis maksamaan sitten ansiotuloistasi tuplaverotuksen?
No niin, eiköhän tämä tullut selväksi!- Anonyymi
Ei haittaa, tuonkin summan voi ottaa lainarahaa.
- Anonyymi
On lapseuskoa kuvitella, että se polttoaine, joka täällä säästetään, jää ikiajoiksi maan uumeniin. Realismia on olettaa, että ennen pitkää joku sen käyttää - meiltä kysymättä.
- Anonyymi
Juuri näin! Ne valtavat öljyvarat hyödynnetään takuulla!!
- Anonyymi
Hauskaa huumoripaskaa tämä aloitus. Ei mulla muuta.
- Anonyymi
Me Vihreät vaadimme, että yksityisautoilusta on tehtävä yksinkertaisesti niin kallista ettei siihen ole kellään varaa. Ajatelkaa miten suuret säästöt saadaan terveydenhuollolle kun kukaan ei loukkaannu auto-onnettomuuksissa, sivutuotteena pelastamme maapallon.
- Anonyymi
Autottomana voi juoda reteämmin viinaa. Alkoholismin hoito ja huoltokulut kasvavat ionosfääriin asti.
- Anonyymi
Bussithan ei kolaroi, eikä junat jää asemalle, eiku....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autottomana voi juoda reteämmin viinaa. Alkoholismin hoito ja huoltokulut kasvavat ionosfääriin asti.
Mutta onko hoito bussimatkan varrella, siinävasta pulma.
- Anonyymi
Se on hyvin yksinkertainen ajattelutapa että yksityisautoilu pitäisi kieltää. Ei ole kaikki sitä miltä se bussin penkiltä katsottuna näyttää.
- Anonyymi
Se on köyhän ongelma istua bussissa kun ei ole varaa omaan autoon!!!
- Anonyymi
Köyhän ei tarvitse sitten käydä töissä, niinhän täällä julistetaan. "Jos ei omalla autolla pääse/ole varaa, ei tarvitse käydä töissä".
- Anonyymi
Miksei kukaan nosta kissaa pöydälle sen todellisen ongelman suhteen joka on itse asiassa kaiken takana!
Jos emme pysty tekemään mitään maapallon väestöräjähdykselle joka tulee aiheuttamaan mm. sotia, nälänhätää, massamuuttoliikettä, saasteita jne. niin kusessa ollaan joka tapauksessa!- Anonyymi
Muistaakseni ainoastaan Persut mainitsivat tämän asian viime eduskuntavaalien alla käydyissä keskusteluissa.
Ainoastaan siis Persuilla valot päällä TÄSSÄKIN ASIASSA! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistaakseni ainoastaan Persut mainitsivat tämän asian viime eduskuntavaalien alla käydyissä keskusteluissa.
Ainoastaan siis Persuilla valot päällä TÄSSÄKIN ASIASSA!Persut ovat vaan jälkijättöisiä tässäkin asiassa, sanoo eräs P. Linkola.
- Anonyymi
Niin, Suomessa valitetaan syntyvyyden laskusta, jasiihen vedoten otetaan elättejä.
Pitäs olla tyytyväisiä, et syntyvyys laskee, ja pitäytyä siinä. Sehän on hyvä suunta, ettei tule liikaa ihmisiä, kulutusta ja Saasteita. - Anonyymi
Ruotsissahan on jo sisällissota. Tulijat taistelee keskenään, hienoa elää sielläkin paikallisten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut ovat vaan jälkijättöisiä tässäkin asiassa, sanoo eräs P. Linkola.
Tuo Linkola olikin ainoa oikea vihreä. Persuna sanon tämän.
- Anonyymi
Julkinen liikenne on koronalinko. Kiitos korona, jatkossa yksityisautoilu kukoistaa yhä enmmän. Jätetään julkinen mamuille ja työttömille.
- Anonyymi
Mä olen työtön, kiitos vihervasemmistohallituksen. Onneksi kerkesin olemaan opiskelu/työelämässä yli 40 vuotta ennen nykyistä pissishallitusta. Asunto on maksettu ja ihan pähee kulkupelikin löytyy.
- Anonyymi
Eivät voi mennä testeihin, kun siellä on autot jonossa. Bussit ei kierrä sieltä.
- Anonyymi
Ihan turhaa kun ilmastonmuutosta ei voi pysäyttää ellei ratkaista ylikansoitus ongelmaa.Ja näin uskalsi tutkija sanoa ylen aamussa tänään ihan suorassa lähetyksessä.Löytyy Arenasta. Sanoi myös jos väkiluku oliis sama kuin 100 vuotta sitten maailmalla niin ei olisi mitään ilmastonongelmaa olemassakaan.
- Anonyymi
Pitäs lopettaa turvisten otto. Ja tietty lapsirajoitus, jonka voi toki myydä halukkaalle jos itse ei lapsia halua.
Ihmisiä vähemmän= saasteita vähemmän= mailma pelastuu
- Anonyymi
Bussin madellessa onkin aikaa ihmetellä montaa asiaa, samoin odotellessa räntäsateessa vuoroa, joka onkin peruutettu.
- Anonyymi
Juu, ja kiva iltavuorossa 22 jälkeen yksin pimeässä odottaa bussia joka tulee aamulla 6:20.Siinä voi miettiä busseilun etuja, ja yrittää olla huomaaamaton kun päihdeongelmaiset ja muut yö hiippailijat on liikkeellä. Tuttukin bussipysäkki näyttää eriltä yöllä😬
- Anonyymi
Miksi HSL joutuu supistamaan ja lopettamaan vuoroja, vaikka julkista liikennettä pitäisi ainakin 10-20 kertaistaa saavutettavuuden parantamiseksi. Tukirahaakin saivat juuri 50 milj euroa.
- Anonyymi
Kannattamatonta toimintaa. Lisäksiasiakkaista suuri osa kelan asiakkaita, jotka ei tuota eikä maksa veroja.
- Anonyymi
Mihinkähän busseihin ne autoilijat mahtuisivat ja kulkeekohan se bussi kotiovelta päämäärään ja milloin?
- Anonyymi
Jos se todella kiellettäisiin, seuraavaksi aloittaja olisi varmaan kieltämässä yksityispyöräilyä.
Olisi ehkä tyytyväinen vasta sitten kun ainoa kulkuneuvo olisi kengät ja nekin samanlaiset kaikilla. - Anonyymi
Joo, jätetään tosiaan julkinen liikenne mamuille ja vihervasemmistolle. Voivat katkoa toistensa päitä ja raiskailla ihan rauhassa.
- Anonyymi
Auttaako, jos pitää turvaväliä... Kylläjokin turva ihmiselle pitää saada, sumute ,lamautin yms.
- Anonyymi
Joku tälläinen on tietenkin monelle täysi mysteeri. Ei omalla autolla.... Ja muutenkin vertailu nykyiseen, yksityisautoilua lähes yksinomaan palveleva infra verrattuna mahdollisuuksien liikennejärjesteluihin on mahdotonta.
https://www.hel.fi/hel2/tietokeskus/julkaisut/pdf/19_06_17_Tutkimuskatsauksia_2_Ansala.pdf - Anonyymi
"Tänäänkin bussissa istuessani en voinut kuin ihmetellä... "
Miksi sinä siellä bussissa istuit? Olitko menossa johonkin?
Ei sitten tullut pieneen mieleenkään että ne ohi ajavat autot olivat menossa johonkin aivan eri paikkaan tai tulossa jostakin aivan muualta kuin sinä?
Tyypillinen viheridiootin näkökulma tuollainen "miksi kaikki eivät tee niinkuin minä juuri nyt".
Asiasta on kyllä tutkittua tietoakin.
Aniharvat bussilinjat säästävät energiassa ja päästöissä verrattuna saman määrän henkilöitä kulkemiseen pikkuautoilla. Siis vain kaikkein vilkkaimmat ja täynnä matkustajia.
Kun kerran meidän väkimäärällä ja asumistiheydellä on toimittava, joukkoliikenne ei ole mikään pelastaja.
Ja kun seuraavan kerran ihmettelet bussissa istuessasi asioita, ihmettele myös sitä. - Anonyymi
Yksityisautoiluun tarvitaan ajokortti, jota sinunlainen huumepössy kaatopaikan ja kirpputorin risteytys ei voi koskaan viherpiiperryksessä saada.
- Anonyymi
Korona tullut jäädäkseen ja leviää koronalingoiksi tiedetyissä julkisissa.
- Anonyymi
Ihmisten on päästävä töihin.
- Anonyymi
Miksi vihreät haalii maahan väkeä jotka vähät välittää luonnonarvoista? Ilmastorasitus vaan lisääntyy. Ristiriitaisin puolue maailmassa on vihreät. Pentti Linkola ja Eero Pakoheimo, he ovat/olivat oikeita vihreitä.
- Anonyymi
Aloittaja asuu ja elää kehä-3:n sisäpuolella ilmiselvästi. - Nm. Ei junalauta
- Anonyymi
Kannattais ekana miettiä, miksi autoilua ylipäänsä pitäisi rajoittaa?
Ei ole ollenkaan selvä, että autoilu, sen enempää kuin ihminenkään edes kykenisi vaikuttamaan maapallon ilmastoon mainittavasti. Siihen, että juuri ihminen aiheuttaisi maapallon lämpenemisen ei ole faktatietoa tarjolla. Kyse on enempi politiikasta ja rahavirtojen ohjailusta.
Jos kuitenkin halutaan vähentää yksityisautoilua, alkaa se oleen ilmaston kannalta myöhäistä. Sähköautot yms. tulevat rytisten ja nimenomaan henkilöautot muuttuvat päästöttömiksi 10-20 vuodessa eli miksi ne pitäisi kieltää?- Anonyymi
Se on no. ihminen, joka teoillaan ja toimillaan on saanut aikaan sen, mitä kutsutaan ilmaston muuttumiseksi. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on no. ihminen, joka teoillaan ja toimillaan on saanut aikaan sen, mitä kutsutaan ilmaston muuttumiseksi. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin
Höpöhöpö. Ihmisen osuus ilmastoon on alle 10%, ja nyt puhutaan vasta ilmakehään maapallolta leviävistä kaasuista ja hiukkasista, sekä tietty lämmöstä. Edes siitä ei ole tietoa, mikä on tämän kaiken osuus ilmaston muutokseen kun otetaan mukaan laskuihin auringon ja muiden tekijöiden osuus.
Väite ihmisen aikaansaamasta ilmastonmuutoksesta on vähintään huteralla pohjalla, mutta koska vihreiden tavoite/ideologia on saanut nostetta myös rahapiireissä, ei voi todeta muuta kuin 'follow the money'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö. Ihmisen osuus ilmastoon on alle 10%, ja nyt puhutaan vasta ilmakehään maapallolta leviävistä kaasuista ja hiukkasista, sekä tietty lämmöstä. Edes siitä ei ole tietoa, mikä on tämän kaiken osuus ilmaston muutokseen kun otetaan mukaan laskuihin auringon ja muiden tekijöiden osuus.
Väite ihmisen aikaansaamasta ilmastonmuutoksesta on vähintään huteralla pohjalla, mutta koska vihreiden tavoite/ideologia on saanut nostetta myös rahapiireissä, ei voi todeta muuta kuin 'follow the money'.Meinaatko tosissasi, että sinun elämisestäsi ei seuraa kuin kaasu, hiukkanen ja lämpö? - Nm. Tutki tarkemmin
- Anonyymi
omalla autolla voi säästää moni4h päivä
mieti 20 kertaa4h 80 h
tunti palkka vaikka 20 .80 netto 1600 uroa
työ aikaa hukkaan kk
jos palkka netto on 50€h 50x80 oli4000€kk
5 € netto h 400 € kk
jumalaut eihän mitää järkee tuhnutta skeidalla buuss
mikä lie tautipesäke - Anonyymi
Kyse on myös turvallisuudesta.
Yksityisautoon on hankalampaa päästä sellaisten jotka haluavat tarttua rattiin suistaakseen sen vastaantulevan keulaan ja murhata muut kanssamatkustajat.
Ja kun vastaväitteenä tulee että ajavathan ne suomalaisetkin, niin ero on matkustajamäärässä.- Anonyymi
Tai itsemurha pommittaja tai pommi tai vaikka mikä
- Anonyymi
Asun Tampereen kehysalueella ja taanoin kuljin (onneksi tilapäisesti) Espoossa töissä julkisilla. Olisin voinut ajella matkat omalla autolla, mutta julkisen sektorin työnantaja ei suostunut maksamaan (edes soviteltua) kilsakorvausta.
Aamulla herätys klo 4. Kävellen bussipysäkille klo 5. Juna lähti klo n. 6. Hesassa n. klo 8 josta bussilla työpaikalle Espooseen, perillä vähän valle 9. Sitten hiukan tynkä työpäivä Espoossa. Takaisin kotona olin 9-10 välillä.
Aamutoimiin ja matkoihin meni aikaa kaikkineen lähes 10 h/pv.
Omalla autolla sama homma olisi kestänyt alle 5 h, rivakasti edeten n. 4 h 30 min.
Tuossa julkisessa vaihtoehdossa minulle ei työn ja työmatkojen jälkeen jäänyt ollenkaan omaa aikaa ja kun heti kotiin saavuttuani painuin pehkuihin, juuri ja juuri sain nukutuksi kohtalaiset yöunet. - Anonyymi
Sama ongelma kuin monessa muussakin asiassa, ei ole sitä m sanaa..
Sitäkin ennen meillä ei ole päättäjiä joilla olisi oikeaa näkemystä kehittää asioita järkevästi, suurin osa vaan tekee virkaansa ja joutuu nöyristelemään hyvin paljon luodakseen uraansa.
Yksityisautoilun kieltämisessä olisi aika lailla vaikeasti ratkaistavia asioita kuten työpaikat jotka menisi tuon mukana.
Mutta enpä tee tämän pidempää kirjoitusta tähän kohtaan. - Anonyymi
Menisit töihin, vertaat Kelasss/Alkossa käyntisiä julkisells työssäkäyviin. 3 lasta Helsingissä eri paikoissa, ilman autoa heräisimme ehkä klo 5 aamuisin, ehtisin töihin jopa klo 8.30 julkisella. Entä takaisin kotona, joskus klo 20 tienoilla, jos ei tarvitse kaupassa pysähtyä.
Miksi näin: vaihtoajat hoitopaikkojen väleillä busseissa/metroissa/ratikoissa, vihreät ja Sinnemäki eivät halua sijoittaa lapsia samaan hoitopaikkaan, jokainen pitää viedä eri paikkaan, koska kukaan rehellinen vihreä ei kuulemma käy töissä kuten moni meistä ei vihreistä. Autolla sama reissu alle tuntiin suuntaansa.
Vihreät ja Sinnemäki ja Ohilaukaisusalo ovat tämän maan pahimpia ynpöristöntuhoajia. - Anonyymi
Julkinen liikenne on mamuille, köyhille ja vihervasemmistolle. Laadukkaat ihmiset ajaa omalla autolla.
- Anonyymi
Laadukas ihminen ei ajattele laillasi. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin
- Anonyymi
Kielletään yksityisautoilu Helsingissä, Turussa, Tampereella ja muissa isoissa kupungeissa joissa on julkinen liikenne.
- Anonyymi
mitään kielletä senkun nostetaan yksityisautoilun kustannuksia
saadaan "rajattomasti" rahaa yksityiseltä puolelta julkisen liikenteen kehittämiseen
tonni tänä vuonna kaksi ensivuonna?
julkinen liikenne kaikille ilmaiseksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitään kielletä senkun nostetaan yksityisautoilun kustannuksia
saadaan "rajattomasti" rahaa yksityiseltä puolelta julkisen liikenteen kehittämiseen
tonni tänä vuonna kaksi ensivuonna?
julkinen liikenne kaikille ilmaiseksi?Julkisenliikenteen kehittämiseksi on kaksi vaihtoehtoa, joista toinen on edullisempi.
1) Kehitetää riihikuivalla rahalla julkinenliikenne niin tasokkaaksi sekä kaluston että palvelun suhteen, että se houkuttelee ihmiset pois yksityisautoista.
2) Kielletään yksityisautoilu tai tehdään se niin vaikeaksi ja kalliiksi tavallisille ihmisille, että on pakko käyttää julkista liikennettä. Kalustoa voidaan halvalla ostaa käytettynä kehitysmaista.
Tällöin tulee säästöä kaluston suhteen, koska sen tasoon eikä palvelunkaan tasoon tarvitse kiinnittää huomiota, koska julkista on tavallisen ihmien pakko käyttää.
Lisäksi yksityisautoista saadaan vielä hyvin verotuloja, koska rikkaat niitä kuitenkin käyttävät.
Terveydenhuollossa tästä jo tulee peruspalveluministeri Krista Kiurun esittämänä uusi sote ehdotus, jossa kepin avulla ajetaan ihmiset julkiseen hyvinvointipalveluun.
Tulevaisuuden visio on, että ihmiset kulkevat yhteiskunnan omistamilla julkisilla kulkuneuvoilla julkisiin hyvinvointipalveluihin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1682891Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha222051- 232024
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.891835Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?691567Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se191323Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo371222- 101211
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351193Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k91181