Miksei yksityisautoilua voi yksinkertaisesti kieltää?

Anonyymi

Tänäänkin bussissa istuessani en voinut kuin ihmetellä sitä ohi ajavien autojen letkaa. Uskon että jokainen heistä olisi voinut ihan hyvin kulkea julkisella, mutta kun "ei jaksa odottaa" tai muuta seliseliä. Miksei voida vain yksinkertaisesti päättää, että yksityisautoilu loppuu nyt? Vihreät jäisi näin Suomen historiaan puolueena, joka teki Suomesta maailman ympäristöystävällisimmän maan - titteli joka toden totta kuuluu pohjoiselle havumetsiä ja järviä sykkivälle maalle! Tällä hetkellä olemme korkeintaan junttiautoilulandia.

85

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kaikki voi päiväänsä bussissa viettää, on ihmisiä joidenka täytyy käydä työssä ja pitää tätä yhteiskuntaa pyörimässä.

      • Anonyymi

        Voi herätä aikaisemmin että ehtii aikaisempaan linja-autoon, ja tarvittaessa voi vaihtaa vuoroakin. Ei ole juuri sellaista kolkkaa, mihin ei linjurilla pääse. Töistä pois lähtiessä taas ei ole mikään kiire minnekään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi herätä aikaisemmin että ehtii aikaisempaan linja-autoon, ja tarvittaessa voi vaihtaa vuoroakin. Ei ole juuri sellaista kolkkaa, mihin ei linjurilla pääse. Töistä pois lähtiessä taas ei ole mikään kiire minnekään

        Oharin trollitehtaalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi herätä aikaisemmin että ehtii aikaisempaan linja-autoon, ja tarvittaessa voi vaihtaa vuoroakin. Ei ole juuri sellaista kolkkaa, mihin ei linjurilla pääse. Töistä pois lähtiessä taas ei ole mikään kiire minnekään

        Ehkä sinulla ei mutta monilla on monta rautaa tulessa ja pitääkin olla muuten taannutaan ns. banaanivaltioksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi herätä aikaisemmin että ehtii aikaisempaan linja-autoon, ja tarvittaessa voi vaihtaa vuoroakin. Ei ole juuri sellaista kolkkaa, mihin ei linjurilla pääse. Töistä pois lähtiessä taas ei ole mikään kiire minnekään

        Kaipolasta tehtaalta kun viimonen lähtöö niin menee voudin luokse...


      • Anonyymi

        Se nyt vaan sattuu olemaan niin, että pääkaupunkiin ainaki pääsee ulkopuolelta bussilla nopeammin töihin kuin istumalla ruuhkissa omassa autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi herätä aikaisemmin että ehtii aikaisempaan linja-autoon, ja tarvittaessa voi vaihtaa vuoroakin. Ei ole juuri sellaista kolkkaa, mihin ei linjurilla pääse. Töistä pois lähtiessä taas ei ole mikään kiire minnekään

        Jäis 7 km/ suunta kävelyä bussien lisäksi joita pitäs vaihtaa myös. Lapsenkun vie päiväkotiin viellä siinä välissä , ja takastullessa käy kaupassa. Sitten kolmella bussilla, pikkulapsen rattaiden kanssa sekä kauppakassien ja vaippapussien. Siinä tuhraantuu äkkiä odotteluineen yli 4h päivässä busseiluun työaika 8 h. Ei taitais pitkään jaksaa työssä käydä ja lasta sekä kauppakasseja roudata kävellä se loppumatka jota ei busseilla pääse. Eikä siinä kaikki. Viellä haastavampaa se on sadepäivinä, -20 pakkasella, ja jos lapsi tai itse sairastuu ja lääkäriun pitäis jaksaa kulkea.
        Kyllä busseilu sopii työttömille kaupunkiasukeille joilla ei ole kiire mihinkään ja kaikki siiinä lähellä.
        Mutta ei se sovellu kulkumuodoksi lapsiperheelle, jotka asuvat syrjemmässä ja työpaikkakin on bussireittien ulottumattomissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi herätä aikaisemmin että ehtii aikaisempaan linja-autoon, ja tarvittaessa voi vaihtaa vuoroakin. Ei ole juuri sellaista kolkkaa, mihin ei linjurilla pääse. Töistä pois lähtiessä taas ei ole mikään kiire minnekään

        Entä silloin, kun linja-auto ehkä menee monen kilometrin päästä aamulla ja tulee illalla yhtä kauas? Työ on vuorotyötä ja ruokakaupassakin pitäisi käydä edes kerran viikossa. - Nm. Missä kuplassa elät


    • Anonyymi

      yhden ihmisen saastuttavaan liikuttamiseen ei tarvi 2 tonnia rautaa valmistus myrkyt.

      • Anonyymi

        Julkinen liikenne on kannattamatonta. Yhteiskunnan tuilla kustannetaan. Ei ole egologista. Ostakaapyöröt/ kävelkää.


    • Anonyymi

      Julkinen liikenne on vanhanaikaista, tulevaisuus koronamaailmassa on yksityisessä liikkumisessa

    • Anonyymi

      Hauska provo, vaikka en epäile etteikö oikeasti löytyisi ihmisiä, jotka noin ajattelevat.

      Ei kiitos joukkoliikenteelle, ei kiitos odottamiselle, pitkään kestäville työmatkoille, ei kiitos sille ettei pysty kuljettemaan tavaroita mukanaan, ei kiitos ihmispaljoudelle, ei kiitos kännikaloille, nisteille, teinimulkuille ja muille apinoille.

      Sinä päivänä kun henkilöautoilu kielletään tai siitä tehdään jokin luksustoiminto, minä lyön hanskat tiskiin, irtaudun yhteiskunnasta ja alan tehdä mitä itseä huvittaa.

      • Anonyymi

        Aloittajan trolli aloitus kyllä olisi todellisuutta jos koko Suomi muuttaisi Helsinkiin. Missään muualla ei tuollainen toimisi. Itse en kyseiseen mätäpaiseeseen muuttaisi vaikka saisin ilmaisen asunnon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan trolli aloitus kyllä olisi todellisuutta jos koko Suomi muuttaisi Helsinkiin. Missään muualla ei tuollainen toimisi. Itse en kyseiseen mätäpaiseeseen muuttaisi vaikka saisin ilmaisen asunnon.

        Helsinkiläiset ja Pääkaupunkiseudun asukkaat suurelta osin elättävät maalaiset valtionosuuksilla. Kaksi, tai kolme äyriä kunnallisveroista menee köyhien kuntien valtionosuuksiin.
        Tämä oli ennen koronaa. Nyt vihervasemmistolainen hallitus ottaa kymmeniä miljardeja velkaa. Valtion tämän vuoden menoista n. 30 % on velkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinkiläiset ja Pääkaupunkiseudun asukkaat suurelta osin elättävät maalaiset valtionosuuksilla. Kaksi, tai kolme äyriä kunnallisveroista menee köyhien kuntien valtionosuuksiin.
        Tämä oli ennen koronaa. Nyt vihervasemmistolainen hallitus ottaa kymmeniä miljardeja velkaa. Valtion tämän vuoden menoista n. 30 % on velkaa.

        Ensinnäkin vihreeton oikeisto puolue kokoomuksen apupuolue aina saama mieltämedusk u nassa seuraa muutakinkuin naistenleh t ii

        Sitten jos kaikki yritys t ukiloiset maksisivat veronsa ei ulkomaan velkaatarvutsisiotaa noin paljoo.

        Muka yrit y äjiä loisia vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinkiläiset ja Pääkaupunkiseudun asukkaat suurelta osin elättävät maalaiset valtionosuuksilla. Kaksi, tai kolme äyriä kunnallisveroista menee köyhien kuntien valtionosuuksiin.
        Tämä oli ennen koronaa. Nyt vihervasemmistolainen hallitus ottaa kymmeniä miljardeja velkaa. Valtion tämän vuoden menoista n. 30 % on velkaa.

        Ai ne työttömät ja eläkeläisetkö elättää😆😂🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ne työttömät ja eläkeläisetkö elättää😆😂🤣

        Ritva Viljanen huutaa valtiota apuun - Wandalistien city uhkaa oksentaa....


    • Anonyymi

      Hieno aloitus.
      Maailmassa on ainakin yksi maa, jossa tämä on jo tehty mahdolliseksi: Pohjois-Korea.

      Juche-aate, joka hivenen muistuttaa nykyistä suomalaista punavihreää aatetta, on mahdollistanut tämän.
      P-Koreassa annetaan ensin valituille kuorma-auton ajokortti ja ajokokemuksen kehittyessä voi sitten hakea oikeutta saada henkilöauton ajoon oikeuttava ajokortti, joita myönnetään hyvin valikoidusti hallituksen täysin luottamille henkilöille.

      Vaikka joukkoliikenne on P-Koreassa liikkumisen kulmakivi, siellä ei ole todettu yhtään virustartuntaa.
      Sekin osaltaan keroo maan korkeasta terveydenhoidon tasosta sekä ennaltaehkäisevän terveystyön poliittisesta laadukkuudesta.

      • Anonyymi

        No miksi et ole jo muuttanut ihannevaltioosi asumaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi et ole jo muuttanut ihannevaltioosi asumaan?

        Koska halusi varmaan vittuilla aloittajalle? P(aska)-korea lienee enemmänkin aloittajan ihannevaltio, ainakin mitä tulee autoiluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska halusi varmaan vittuilla aloittajalle? P(aska)-korea lienee enemmänkin aloittajan ihannevaltio, ainakin mitä tulee autoiluun.

        Juu, saasteetonon keskustansa😂


    • Anonyymi

      meiltä kun lähtee lähikaupunkiin n 25km jos sattuis pääsemään vaikka koulubusilla, takaisin pääsee vasta seuraavana päivänä, koska kaupungista ei päse koulubussiin.
      mutta mitä siitä pitää ajella traktorilla, sehän on maatalous eikä liikennehallintaa.

    • Anonyymi

      Hesa voisi aivan hyvin kieltää yksityisautoilun kaupungin keskustassa.
      Aloitetaan sieltä........

      • Anonyymi

        Ja taksit. Julkinen pyöris 24h. Ei tarvisi vihreillä ja peruS henkilöillä aamuyöntunteina ajella taksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taksit. Julkinen pyöris 24h. Ei tarvisi vihreillä ja peruS henkilöillä aamuyöntunteina ajella taksilla.

        Taxit saastuttaa, kielletään. Kehälle puomit, loppuu kruisailu.


    • Anonyymi

      "Tänäänkin bussissa istuessani en voinut kuin ihmetellä sitä ohi ajavien autojen letkaa. Uskon että jokainen heistä olisi voinut ihan hyvin kulkea julkisella"

      Pysähtyikö se sinun bussi jokaisen autoilijan työpaikan luona?

    • Anonyymi

      Jospa koko totuus kiteytyy tuohon yhteen sanaan jonka itsekin aloituksessa sanoit, OHI.

      "en voinut kuin ihmetellä sitä ohi ajavien autojen letkaa" - Ei nykyihmisellä ole aikaa istuskella puolta päivää linja-autossa ja pysäkeillä!

      Omalla autolla olisit/olet jo perillä!

    • Anonyymi

      Ehkä kun kasvat "isoksi" ja kiinnostus Suomea kohtaan herää ja pääset Suomen maata kiertämään. Järkytyt, ettei kaikkialla julkinen liikenne olekaan samanlaista. Julkiset palvelut; kela, terveydenhoito, apteekit, koulut, harrastus-/kulttuuri tarjonnat, työpaikat...olekaan bussimatkan reitillä (ei edes mahdollisuutta käyttää) tai kulman takana.

    • Anonyymi

      Yksityisautoilun kieltämisellä olisi suuret vaikutukset moneen asiaan.
      Kaikki palvelut pitäisi rakentaa uudelleen, yhteiskunnan toiminnot pitäisi muuttaa perusteellisesti, myös koko infrastruktuuri.
      Kaupat, terveydenhuolto, hallinto, koulut, aivan kaikki.
      Tietotekniikasta olisi siihen paljon apua. Tulisi myös aivan uusia sovelluksia hyödyksemme.
      Hintaa tälle tulisi valtavasti, siis aivan sikavaltavasti.

      • Anonyymi

        Me vihreät emme sellaisesta välitä!

        Meillä on oma agenda!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me vihreät emme sellaisesta välitä!

        Meillä on oma agenda!

        Miksi te vihreät tahdotte sairaasti hallita toisten elämää?, kysymyshän on vain saasteettomasta liikkumisesta ja elämisestä. Ne kun toteutuu on oikeus elää niin kuin haluaa vapaassa maailmassa,ei teillä tai kellään ole mitään oikeutta rajoittaa sitä .Ainoastaan rikolliset , sairaat diktaattorit tekee niin yksikään länsimaa ei niihin pidä koskaan liittyä. Sehän olisi täydellinen helvetti kaikille. Tämän pitäisi olla jokaiselle itsestään selvää, eikö?
        Mitään natsi keskitysleirejä ei maailmaan rakenneta , missä ihmisiä kohdellaan mielivaltaisesti miten sattuu ja lopussa kun ihmisestä ei ole enää hyötyä ammutaan niskalaukaus tai tapetaan jotenkin muuten hirvittävällä tavalla, okei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me vihreät emme sellaisesta välitä!

        Meillä on oma agenda!

        Se ei olekkaan ympäristöystävällistä, vaan itsekeskeistä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei haittaa, tuonkin summan voi ottaa lainarahaa.


    • Anonyymi

      On lapseuskoa kuvitella, että se polttoaine, joka täällä säästetään, jää ikiajoiksi maan uumeniin. Realismia on olettaa, että ennen pitkää joku sen käyttää - meiltä kysymättä.

      • Anonyymi

        Juuri näin! Ne valtavat öljyvarat hyödynnetään takuulla!!


    • Anonyymi

      Hauskaa huumoripaskaa tämä aloitus. Ei mulla muuta.

    • Anonyymi

      Me Vihreät vaadimme, että yksityisautoilusta on tehtävä yksinkertaisesti niin kallista ettei siihen ole kellään varaa. Ajatelkaa miten suuret säästöt saadaan terveydenhuollolle kun kukaan ei loukkaannu auto-onnettomuuksissa, sivutuotteena pelastamme maapallon.

      • Anonyymi

        Autottomana voi juoda reteämmin viinaa. Alkoholismin hoito ja huoltokulut kasvavat ionosfääriin asti.


      • Anonyymi

        Bussithan ei kolaroi, eikä junat jää asemalle, eiku....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autottomana voi juoda reteämmin viinaa. Alkoholismin hoito ja huoltokulut kasvavat ionosfääriin asti.

        Mutta onko hoito bussimatkan varrella, siinävasta pulma.


    • Anonyymi

      Se on hyvin yksinkertainen ajattelutapa että yksityisautoilu pitäisi kieltää. Ei ole kaikki sitä miltä se bussin penkiltä katsottuna näyttää.

    • Anonyymi

      Se on köyhän ongelma istua bussissa kun ei ole varaa omaan autoon!!!

      • Anonyymi

        Köyhän ei tarvitse sitten käydä töissä, niinhän täällä julistetaan. "Jos ei omalla autolla pääse/ole varaa, ei tarvitse käydä töissä".


    • Anonyymi

      Miksei kukaan nosta kissaa pöydälle sen todellisen ongelman suhteen joka on itse asiassa kaiken takana!

      Jos emme pysty tekemään mitään maapallon väestöräjähdykselle joka tulee aiheuttamaan mm. sotia, nälänhätää, massamuuttoliikettä, saasteita jne. niin kusessa ollaan joka tapauksessa!

      • Anonyymi

        Muistaakseni ainoastaan Persut mainitsivat tämän asian viime eduskuntavaalien alla käydyissä keskusteluissa.

        Ainoastaan siis Persuilla valot päällä TÄSSÄKIN ASIASSA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni ainoastaan Persut mainitsivat tämän asian viime eduskuntavaalien alla käydyissä keskusteluissa.

        Ainoastaan siis Persuilla valot päällä TÄSSÄKIN ASIASSA!

        Persut ovat vaan jälkijättöisiä tässäkin asiassa, sanoo eräs P. Linkola.


      • Anonyymi

        Niin, Suomessa valitetaan syntyvyyden laskusta, jasiihen vedoten otetaan elättejä.
        Pitäs olla tyytyväisiä, et syntyvyys laskee, ja pitäytyä siinä. Sehän on hyvä suunta, ettei tule liikaa ihmisiä, kulutusta ja Saasteita.


      • Anonyymi

        Ruotsissahan on jo sisällissota. Tulijat taistelee keskenään, hienoa elää sielläkin paikallisten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut ovat vaan jälkijättöisiä tässäkin asiassa, sanoo eräs P. Linkola.

        Tuo Linkola olikin ainoa oikea vihreä. Persuna sanon tämän.


    • Anonyymi

      Julkinen liikenne on koronalinko. Kiitos korona, jatkossa yksityisautoilu kukoistaa yhä enmmän. Jätetään julkinen mamuille ja työttömille.

      • Anonyymi

        Mä olen työtön, kiitos vihervasemmistohallituksen. Onneksi kerkesin olemaan opiskelu/työelämässä yli 40 vuotta ennen nykyistä pissishallitusta. Asunto on maksettu ja ihan pähee kulkupelikin löytyy.


      • Anonyymi

        Eivät voi mennä testeihin, kun siellä on autot jonossa. Bussit ei kierrä sieltä.


    • Anonyymi

      Ihan turhaa kun ilmastonmuutosta ei voi pysäyttää ellei ratkaista ylikansoitus ongelmaa.Ja näin uskalsi tutkija sanoa ylen aamussa tänään ihan suorassa lähetyksessä.Löytyy Arenasta. Sanoi myös jos väkiluku oliis sama kuin 100 vuotta sitten maailmalla niin ei olisi mitään ilmastonongelmaa olemassakaan.

      • Anonyymi

        Pitäs lopettaa turvisten otto. Ja tietty lapsirajoitus, jonka voi toki myydä halukkaalle jos itse ei lapsia halua.

        Ihmisiä vähemmän= saasteita vähemmän= mailma pelastuu


    • Anonyymi

      Bussin madellessa onkin aikaa ihmetellä montaa asiaa, samoin odotellessa räntäsateessa vuoroa, joka onkin peruutettu.

      • Anonyymi

        Juu, ja kiva iltavuorossa 22 jälkeen yksin pimeässä odottaa bussia joka tulee aamulla 6:20.Siinä voi miettiä busseilun etuja, ja yrittää olla huomaaamaton kun päihdeongelmaiset ja muut yö hiippailijat on liikkeellä. Tuttukin bussipysäkki näyttää eriltä yöllä😬


    • Anonyymi

      Miksi HSL joutuu supistamaan ja lopettamaan vuoroja, vaikka julkista liikennettä pitäisi ainakin 10-20 kertaistaa saavutettavuuden parantamiseksi. Tukirahaakin saivat juuri 50 milj euroa.

      • Anonyymi

        Kannattamatonta toimintaa. Lisäksiasiakkaista suuri osa kelan asiakkaita, jotka ei tuota eikä maksa veroja.


    • Anonyymi

      Mihinkähän busseihin ne autoilijat mahtuisivat ja kulkeekohan se bussi kotiovelta päämäärään ja milloin?

    • Anonyymi

      Jos se todella kiellettäisiin, seuraavaksi aloittaja olisi varmaan kieltämässä yksityispyöräilyä.
      Olisi ehkä tyytyväinen vasta sitten kun ainoa kulkuneuvo olisi kengät ja nekin samanlaiset kaikilla.

    • Anonyymi

      Joo, jätetään tosiaan julkinen liikenne mamuille ja vihervasemmistolle. Voivat katkoa toistensa päitä ja raiskailla ihan rauhassa.

      • Anonyymi

        Auttaako, jos pitää turvaväliä... Kylläjokin turva ihmiselle pitää saada, sumute ,lamautin yms.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Tänäänkin bussissa istuessani en voinut kuin ihmetellä... "
      Miksi sinä siellä bussissa istuit? Olitko menossa johonkin?
      Ei sitten tullut pieneen mieleenkään että ne ohi ajavat autot olivat menossa johonkin aivan eri paikkaan tai tulossa jostakin aivan muualta kuin sinä?
      Tyypillinen viheridiootin näkökulma tuollainen "miksi kaikki eivät tee niinkuin minä juuri nyt".
      Asiasta on kyllä tutkittua tietoakin.
      Aniharvat bussilinjat säästävät energiassa ja päästöissä verrattuna saman määrän henkilöitä kulkemiseen pikkuautoilla. Siis vain kaikkein vilkkaimmat ja täynnä matkustajia.
      Kun kerran meidän väkimäärällä ja asumistiheydellä on toimittava, joukkoliikenne ei ole mikään pelastaja.
      Ja kun seuraavan kerran ihmettelet bussissa istuessasi asioita, ihmettele myös sitä.

    • Anonyymi

      Yksityisautoiluun tarvitaan ajokortti, jota sinunlainen huumepössy kaatopaikan ja kirpputorin risteytys ei voi koskaan viherpiiperryksessä saada.

    • Anonyymi

      Korona tullut jäädäkseen ja leviää koronalingoiksi tiedetyissä julkisissa.

    • Anonyymi

      Ihmisten on päästävä töihin.

    • Anonyymi

      Miksi vihreät haalii maahan väkeä jotka vähät välittää luonnonarvoista? Ilmastorasitus vaan lisääntyy. Ristiriitaisin puolue maailmassa on vihreät. Pentti Linkola ja Eero Pakoheimo, he ovat/olivat oikeita vihreitä.

    • Anonyymi

      Aloittaja asuu ja elää kehä-3:n sisäpuolella ilmiselvästi. - Nm. Ei junalauta

    • Anonyymi

      Kannattais ekana miettiä, miksi autoilua ylipäänsä pitäisi rajoittaa?

      Ei ole ollenkaan selvä, että autoilu, sen enempää kuin ihminenkään edes kykenisi vaikuttamaan maapallon ilmastoon mainittavasti. Siihen, että juuri ihminen aiheuttaisi maapallon lämpenemisen ei ole faktatietoa tarjolla. Kyse on enempi politiikasta ja rahavirtojen ohjailusta.

      Jos kuitenkin halutaan vähentää yksityisautoilua, alkaa se oleen ilmaston kannalta myöhäistä. Sähköautot yms. tulevat rytisten ja nimenomaan henkilöautot muuttuvat päästöttömiksi 10-20 vuodessa eli miksi ne pitäisi kieltää?

      • Anonyymi

        Se on no. ihminen, joka teoillaan ja toimillaan on saanut aikaan sen, mitä kutsutaan ilmaston muuttumiseksi. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on no. ihminen, joka teoillaan ja toimillaan on saanut aikaan sen, mitä kutsutaan ilmaston muuttumiseksi. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin

        Höpöhöpö. Ihmisen osuus ilmastoon on alle 10%, ja nyt puhutaan vasta ilmakehään maapallolta leviävistä kaasuista ja hiukkasista, sekä tietty lämmöstä. Edes siitä ei ole tietoa, mikä on tämän kaiken osuus ilmaston muutokseen kun otetaan mukaan laskuihin auringon ja muiden tekijöiden osuus.

        Väite ihmisen aikaansaamasta ilmastonmuutoksesta on vähintään huteralla pohjalla, mutta koska vihreiden tavoite/ideologia on saanut nostetta myös rahapiireissä, ei voi todeta muuta kuin 'follow the money'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Ihmisen osuus ilmastoon on alle 10%, ja nyt puhutaan vasta ilmakehään maapallolta leviävistä kaasuista ja hiukkasista, sekä tietty lämmöstä. Edes siitä ei ole tietoa, mikä on tämän kaiken osuus ilmaston muutokseen kun otetaan mukaan laskuihin auringon ja muiden tekijöiden osuus.

        Väite ihmisen aikaansaamasta ilmastonmuutoksesta on vähintään huteralla pohjalla, mutta koska vihreiden tavoite/ideologia on saanut nostetta myös rahapiireissä, ei voi todeta muuta kuin 'follow the money'.

        Meinaatko tosissasi, että sinun elämisestäsi ei seuraa kuin kaasu, hiukkanen ja lämpö? - Nm. Tutki tarkemmin


    • Anonyymi

      omalla autolla voi säästää moni4h päivä
      mieti 20 kertaa4h 80 h
      tunti palkka vaikka 20 .80 netto 1600 uroa
      työ aikaa hukkaan kk
      jos palkka netto on 50€h 50x80 oli4000€kk
      5 € netto h 400 € kk
      jumalaut eihän mitää järkee tuhnutta skeidalla buuss
      mikä lie tautipesäke

    • Anonyymi

      Kyse on myös turvallisuudesta.
      Yksityisautoon on hankalampaa päästä sellaisten jotka haluavat tarttua rattiin suistaakseen sen vastaantulevan keulaan ja murhata muut kanssamatkustajat.
      Ja kun vastaväitteenä tulee että ajavathan ne suomalaisetkin, niin ero on matkustajamäärässä.

      • Anonyymi

        Tai itsemurha pommittaja tai pommi tai vaikka mikä


    • Anonyymi

      Asun Tampereen kehysalueella ja taanoin kuljin (onneksi tilapäisesti) Espoossa töissä julkisilla. Olisin voinut ajella matkat omalla autolla, mutta julkisen sektorin työnantaja ei suostunut maksamaan (edes soviteltua) kilsakorvausta.

      Aamulla herätys klo 4. Kävellen bussipysäkille klo 5. Juna lähti klo n. 6. Hesassa n. klo 8 josta bussilla työpaikalle Espooseen, perillä vähän valle 9. Sitten hiukan tynkä työpäivä Espoossa. Takaisin kotona olin 9-10 välillä.

      Aamutoimiin ja matkoihin meni aikaa kaikkineen lähes 10 h/pv.

      Omalla autolla sama homma olisi kestänyt alle 5 h, rivakasti edeten n. 4 h 30 min.

      Tuossa julkisessa vaihtoehdossa minulle ei työn ja työmatkojen jälkeen jäänyt ollenkaan omaa aikaa ja kun heti kotiin saavuttuani painuin pehkuihin, juuri ja juuri sain nukutuksi kohtalaiset yöunet.

    • Anonyymi

      Sama ongelma kuin monessa muussakin asiassa, ei ole sitä m sanaa..
      Sitäkin ennen meillä ei ole päättäjiä joilla olisi oikeaa näkemystä kehittää asioita järkevästi, suurin osa vaan tekee virkaansa ja joutuu nöyristelemään hyvin paljon luodakseen uraansa.

      Yksityisautoilun kieltämisessä olisi aika lailla vaikeasti ratkaistavia asioita kuten työpaikat jotka menisi tuon mukana.

      Mutta enpä tee tämän pidempää kirjoitusta tähän kohtaan.

    • Anonyymi

      Menisit töihin, vertaat Kelasss/Alkossa käyntisiä julkisells työssäkäyviin. 3 lasta Helsingissä eri paikoissa, ilman autoa heräisimme ehkä klo 5 aamuisin, ehtisin töihin jopa klo 8.30 julkisella. Entä takaisin kotona, joskus klo 20 tienoilla, jos ei tarvitse kaupassa pysähtyä.

      Miksi näin: vaihtoajat hoitopaikkojen väleillä busseissa/metroissa/ratikoissa, vihreät ja Sinnemäki eivät halua sijoittaa lapsia samaan hoitopaikkaan, jokainen pitää viedä eri paikkaan, koska kukaan rehellinen vihreä ei kuulemma käy töissä kuten moni meistä ei vihreistä. Autolla sama reissu alle tuntiin suuntaansa.

      Vihreät ja Sinnemäki ja Ohilaukaisusalo ovat tämän maan pahimpia ynpöristöntuhoajia.

    • Anonyymi

      Julkinen liikenne on mamuille, köyhille ja vihervasemmistolle. Laadukkaat ihmiset ajaa omalla autolla.

      • Anonyymi

        Laadukas ihminen ei ajattele laillasi. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


    • Anonyymi

      Kielletään yksityisautoilu Helsingissä, Turussa, Tampereella ja muissa isoissa kupungeissa joissa on julkinen liikenne.

      • Anonyymi

        mitään kielletä senkun nostetaan yksityisautoilun kustannuksia
        saadaan "rajattomasti" rahaa yksityiseltä puolelta julkisen liikenteen kehittämiseen
        tonni tänä vuonna kaksi ensivuonna?
        julkinen liikenne kaikille ilmaiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitään kielletä senkun nostetaan yksityisautoilun kustannuksia
        saadaan "rajattomasti" rahaa yksityiseltä puolelta julkisen liikenteen kehittämiseen
        tonni tänä vuonna kaksi ensivuonna?
        julkinen liikenne kaikille ilmaiseksi?

        Julkisenliikenteen kehittämiseksi on kaksi vaihtoehtoa, joista toinen on edullisempi.

        1) Kehitetää riihikuivalla rahalla julkinenliikenne niin tasokkaaksi sekä kaluston että palvelun suhteen, että se houkuttelee ihmiset pois yksityisautoista.

        2) Kielletään yksityisautoilu tai tehdään se niin vaikeaksi ja kalliiksi tavallisille ihmisille, että on pakko käyttää julkista liikennettä. Kalustoa voidaan halvalla ostaa käytettynä kehitysmaista.
        Tällöin tulee säästöä kaluston suhteen, koska sen tasoon eikä palvelunkaan tasoon tarvitse kiinnittää huomiota, koska julkista on tavallisen ihmien pakko käyttää.
        Lisäksi yksityisautoista saadaan vielä hyvin verotuloja, koska rikkaat niitä kuitenkin käyttävät.

        Terveydenhuollossa tästä jo tulee peruspalveluministeri Krista Kiurun esittämänä uusi sote ehdotus, jossa kepin avulla ajetaan ihmiset julkiseen hyvinvointipalveluun.

        Tulevaisuuden visio on, että ihmiset kulkevat yhteiskunnan omistamilla julkisilla kulkuneuvoilla julkisiin hyvinvointipalveluihin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe