Suomi siirtyy taas normaaliaikaan !

Anonyymi

57

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kesäaikafanit eli kommarit haluavat siirtyä kokonaa venäjän aikaan.

    • Anonyymi

      Jos Suomi siirtyy pysyvästi kesäaikaan, se siirtyy pysyvästi myös Moskovan aikaan !
      Ei ajallinen sijainti siityy yli 1000 km itään.

      • Anonyymi

        siis: "eli ajallinen sijainti.."


      • Anonyymi

        Kesäaika on normaaliaikaa Vaasassa. Talviaika on normaaliaikaa Ilomantsissa.


    • Anonyymi

      Suomalaiset kesäaikahihhulit ovat aina kallellaan venäjään ja päin. !

    • Anonyymi

      Omituinen käsitys sulla kesäajasta.

      • Anonyymi

        Ja sulla on epänormaali käsitys normaaliajasta, joka on Suomen aika.


    • Anonyymi

      Niin meillä täällä ilomantsissa on noin 50 minuutin aikaero verrattuna turkuun niin meillä ainoa oikea aika on kesäaika.

      • Anonyymi

        Eli sun mielestä Suomen kuuluu olla samalla aikavyöhykkeellä kuin Moskova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sun mielestä Suomen kuuluu olla samalla aikavyöhykkeellä kuin Moskova.

        Sinä voit huolehtia siitäMoskovan ajasta kun se noin paljon kiinnostaa itseäni kiinnostaa vain tamä Suomen aikavyöhyke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voit huolehtia siitäMoskovan ajasta kun se noin paljon kiinnostaa itseäni kiinnostaa vain tamä Suomen aikavyöhyke.

        Eli sua kiinnostaa siis tämä normaali 2 aika. Ok. se on hyvä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sua kiinnostaa siis tämä normaali 2 aika. Ok. se on hyvä !

        Kyllä aivan oikein ja onneksi maaliskuun lopulla olemme taas kesäajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aivan oikein ja onneksi maaliskuun lopulla olemme taas kesäajassa.

        Eli olemme taas samassa ajassa kuin venäjä, joka siis ei ole Suomen aika.


    • Anonyymi

      Miten widussa voi olla niin saakelin pölvästejä ihmisiä että ne ei tajua aikavyöhykkeistä hölkäsen pöläystä ??

      Koko Suomi sijaitsee utc 2 vyöhykkeellä, ja jotku hörhöt haluaa että se siirtyy venäjän puolelle utc 3 aikaan . Ei hyvää päivää !!

      • Anonyymi

        Muuta sinne Venäjälle kun se niiden kellonaika noin paljon kiinnostaa itseäni kiinnostaa ainoastaan Suomen aikavyöhyke onneksi tämä talviaika on ainoastaan 5 kuukautta ja kesäaika on 7 kuukautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta sinne Venäjälle kun se niiden kellonaika noin paljon kiinnostaa itseäni kiinnostaa ainoastaan Suomen aikavyöhyke onneksi tämä talviaika on ainoastaan 5 kuukautta ja kesäaika on 7 kuukautta.

        Suomen aikavyöhyke on UTC 2 joka on tämä normaaliaika. PISTE !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen aikavyöhyke on UTC 2 joka on tämä normaaliaika. PISTE !

        Mutta onneksi keväällä siirrytään taas kesäaikaan etkä sinä mahda sille yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onneksi keväällä siirrytään taas kesäaikaan etkä sinä mahda sille yhtään mitään.

        Jotku siirtyy jotku ei. Kun on yrittäjä niin voi elää oman kellon mukaan.
        En ole siirrelly kelloani enää moneen vuoteen. Pysyn suomen 2 ajassa niin kauan kuin henki pihisee. ! Tälläkin hetkellä kello näyttää olevan 12.12.


    • Anonyymi

      Kellojen siirtelynhän piti loppua? Vai eikö sitä koronan tai jonkun muun asian syystä saatukaan aikaiseksi?

    • Anonyymi

      Jos pelottaa noin kovin oman ajan noudattaminen niin siirry itseksesi vaikka Washingtonin aikaan. Sitten olet turvassa Putinin vaikuttamiselta asioihisi.
      Tai vieläkin turvallisempaa olisi Los Angelesin aika, ehkä sen käyttö kuivaisi pelon kyyneleet uskollisimpienkin Jessikan opetuslapsien silmistä.
      Tiesitkö muuten että Suomeen tulee sähköä Venäjältä?
      Muista tulpata pistorasiat ettei sieltä pääse venäläistä trollisäteilyä.

    • Anonyymi

      Nyt kun jäätäisiin jo lopullisesti kesäaikaan niin kukaan ei huomaisi mitään vaihdosta unirytmissään.

      • Anonyymi

        Ja keväällä kun jäätäisiin Suomen aikaan, niin kukaan ei huomaisi mitään vaihdosta unirytmissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja keväällä kun jäätäisiin Suomen aikaan, niin kukaan ei huomaisi mitään vaihdosta unirytmissä.

        Tää olisi kyllä kevättä 7kuukautta aikaisemmin tapahtuva juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää olisi kyllä kevättä 7kuukautta aikaisemmin tapahtuva juttu.

        Eikun 5;si.


    • Anonyymi

      Joka syksy sama jappasu, nastarenkaat ja kello.

      • Anonyymi

        Kunhan nastarenkaat kiellettäisiin niin sitten ei kärsittäisi Siperian talvestakaan.


    • Anonyymi

      Vain hölmöläiset siirtelee kellojen viisareita edestakaisin, ja kantavat valoa tupaan.

    • Anonyymi

      Suomen päättäjät ovat venäjään päin kallellaan, joten voihan se olla että he haluavat että käännämme kellotkin pysyvästi Venäjän gmt 3 aikaan.

    • Anonyymi

      Sanopa se että mikä on universaali multi-galaktinen reaaliaika?

      • Anonyymi

        Maapallon universaali reaaliaika on se kun olemme huristelleet auringon ympäri ilman radalta suistumista. Ts. se on 1 vuosi.


    • Anonyymi

      Sittenkö nukuttaa taas paremmin?

    • Anonyymi

      Entuudesta tuntematon on vieras, kun aika on.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Musta me voitas siirtyä gmt 1 -vyöhykkeeseen, oltas samassa Ruotsin ja ton keskisen Euroopan kanssa. Ei missään tapauksessa mihinkään Venäjän vyöhykkeeseen!!!

      • Anonyymi

        Turha näille typeryksille on edes yrittää selittää mikä on aikavyöhyke, Apinat voivat ottaa Suomen kartan ja piirtää suoran viivan, joka kulkee Lieksan keskustan ja Uukuniemen kirkonkylän kautta. Tuo viiru kulkee riittävän liki 30 ° itäistä pituuspiiriä, jolle aurinko paistaa aika tarkkaan etelän suunnasta keskipäivällä kello 12 taas NORMAALIN ajanlaskun mukaan.
        (Kesäaikahihhulien kellojen mukaan vasta kello 13.)
        Lähes samalla 30. pituuspiirillä ovat Lieksan ja Uukuniemen lisäksi sellaiset jokapojan lomakohteet kuten Egyptin Alexandria ja Etelä-Afrikan Johannesburg.
        Oho, tulinpahan selittäneeksi yhden aikavyöhykkeen, mutta toivottavasti en turhaan.

        Tänään lauantaina aurinko nousi Stadissa kello 8.23, mutta se nousee jo 17. marraskuuta jälleen kello 8.24.
        Mietinkin ankarasti, mihin käyttäisin vielä nämä ihanan hämärät 23 aamua.
        Eukkokaan ei anna niin pian uudestaan aamusella , koska just antoi.


    • Anonyymi

      Ei mikään maapallon reaaliaika vaan kaikissa universumin galakseissa pätevä reaaliaika, Intergalaktinen Reaaliaika.

    • Anonyymi

      Itse uskon että kun Ruotsi ja baltian maat ovat jo päättäneet että ne ovat sitten kun eu saa asiasta päätöksen pysyvässä kesäajassa niin Suomi seuraa naapuri valtioita ja hyvä niin.

    • Anonyymi

      Voitaisko jäädä huomenna normaaliin Suomen aikaan, ja keväällä mennä aikaisemmin kouluun ja töihin.? Sillä olisi sama merkitys kuin typerällä ajan siirtelyllä.

    • Anonyymi

      Eihän me sille mitään mahdeta jos Moskova haluaa olla Suomen kanssa samassa ajassa se on heidän murheensa ei meidän.

      • Anonyymi

        Moskovan aika on ollu moskovassa 4,7 miljardia vuotta ja suomessa 40 vuotta v. 1980 lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moskovan aika on ollu moskovassa 4,7 miljardia vuotta ja suomessa 40 vuotta v. 1980 lähtien.

        Tuijottele sinä sinne Moskovaan me Suomessa päätämme itse oman aikavyöhykkeemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuijottele sinä sinne Moskovaan me Suomessa päätämme itse oman aikavyöhykkeemme.

        Moskova-fanille vaan tiedoksi että aikavyöhykettä ei päätetä missään (paitsi hölmölandiassa) vaan se määräytyy sijainnin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moskova-fanille vaan tiedoksi että aikavyöhykettä ei päätetä missään (paitsi hölmölandiassa) vaan se määräytyy sijainnin mukaan.

        Höpö höpö valtiot nimenomaan päättävät itse mihin aikavyöhykkeeseen kuuluvat otappa edes alkeellisista asiosta selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö valtiot nimenomaan päättävät itse mihin aikavyöhykkeeseen kuuluvat otappa edes alkeellisista asiosta selvää.

        No etkö osaa lukea pölvästi ! Juuri kirjoitin että aika määräytyy sijainnin mukaan kaikkialla maailmassa paitsi EU:ssa, Suomessa ym ym. hölmölandia maissa.

        ps. suurin osa maapallon väestöstä ei siirtele kelloja vääriin aikoihin.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ninenomaan aika ei määräydy sijainnin mukaan esim. Kiinassa
      on vain yksi aikavyöhyke vaikka niitä voisi olla 4-5 ota tomppeli asiosta selvää ennen kuin rupeat touhottamaan.

      • Anonyymi

        Faktaa toiselle tomppelille !
        Oikea tieteellinen aika määräytyy sijainnin mukaan. Mutta valtiot voivat päättää mitä yhtenäistä aikaa käytetään missäkin maassa. Jos Suomi päätyy pysyvään kesäaikaan Moskovan kanssa, olemme pysyvästi väärässä ajassa maantieteellisen ajan suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktaa toiselle tomppelille !
        Oikea tieteellinen aika määräytyy sijainnin mukaan. Mutta valtiot voivat päättää mitä yhtenäistä aikaa käytetään missäkin maassa. Jos Suomi päätyy pysyvään kesäaikaan Moskovan kanssa, olemme pysyvästi väärässä ajassa maantieteellisen ajan suhteen.

        Me päätämme itse omasta ajasta Moskova olkoon ihan missä ajassa hyvänsä vai oletko niitä persuja jotka ottavat käskyt Moskovasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me päätämme itse omasta ajasta Moskova olkoon ihan missä ajassa hyvänsä vai oletko niitä persuja jotka ottavat käskyt Moskovasta.

        Taidat itse olla Moskovan kommaritiltuja kun haluat samaan aikaan niiden kanssa. ! Minä haluan pysyä Suomen gmt 2 ajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me päätämme itse omasta ajasta Moskova olkoon ihan missä ajassa hyvänsä vai oletko niitä persuja jotka ottavat käskyt Moskovasta.

        Moskova aika = Suomen kesäaika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat itse olla Moskovan kommaritiltuja kun haluat samaan aikaan niiden kanssa. ! Minä haluan pysyä Suomen gmt 2 ajassa.

        Elikkä olet selvästi niitä persuja joka ottaa käskyt Moskovasta itse noudatan meidän oman eduskunnan tekemiä päätöksiä ja uskon että Suomi seuraa baltteja ja Ruotsia jotka on jo päättäneet siirtyä pysyvään kesäaikaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elikkä olet selvästi niitä persuja joka ottaa käskyt Moskovasta itse noudatan meidän oman eduskunnan tekemiä päätöksiä ja uskon että Suomi seuraa baltteja ja Ruotsia jotka on jo päättäneet siirtyä pysyvään kesäaikaan .

        Elikkä olet selvästi itse Moskova tiltu kun haluat Suomen siirtyvän Moskovan 3 aikaan.
        Ruotsi siirtyy pysyvään 2 kesäaikaan, joka on sama kuin Suomelle normaaliaika utc 2.


    • Anonyymi

      Suomi sijaitsee GMT 1, ja 2 vyöhykkeellä ! Miksi meidän pitäisi tehdä aikahyppy 3 alueelle. ??

      • Anonyymi

        Tuokin on valtioden itse päättämä vyöhyke me voisimme siis jos eu ei sitä määrittelisi siirtää halutessamma vaikka 5 tuntia suuntaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on valtioden itse päättämä vyöhyke me voisimme siis jos eu ei sitä määrittelisi siirtää halutessamma vaikka 5 tuntia suuntaansa.

        Aikavyöhykkeet otettiin maailmassa yhtenäisesti käyttöön v. 1880.

        "Ennen aikavyöhykkeiden käyttöönottoa jokaisella Maapallon paikalla oli oma luonnollinen aikansa, paikallisaika, joka määräytyi siten, että kussakin paikassa kellot pantiin osoittamaan kahtatoista keskipäivän hetkellä. Vastaavasti kullakin paikkakunnalla oli kello 12 yöllä silloin, kuin tuolta paikkakunnalta katsoen aurinko oli kauimmillaan..."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Aikavyöhyke


      • Anonyymi

        Tehdään kompromissi (kuten iran), ja siirretään ensikeväänä kelloja vain puoli tuntia eteenpäin.


    • Anonyymi

      Ruotsi, Suomi, sekä muut pohjois-euroopan maat samaan utc 2 aikaan. PYSYVÄSTI !
      Venäjä saa pysyä 3 ajassa ihan ittekseen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe