Kirkko voisi luopua avioliittoihin vihkimisistä kokonaan. Raamatussakaan ei vihitty ketään avioliittoon eikä Jeesus käskenyt ketään muutakaan niin tekemään. Näin ehdotti myös emerituspiispa Wille Riekkinen Turun Sanomissa.
Kirkolliskokouksen päätöksen mukaan pappi voi pyydettäessä rukoilla homoparien puolesta. Tähän rukoukseen kuuluu aina myös Herran siunaus. Pappi ei ketään siunaa vaan siinä rukouksessa pyydetään JUMALAN siunausta.
Minusta tämä olisi hyvä ratkaisu kirkon yhtenäisyyden kannalta.
Kirkko siunaa homoparien liitot
49
<50
Vastaukset
On tuotakin esitetty mutta ei kirkolla ole tahtotilaa luopua vihkioikeudestaan. Vaihtoehto on kuitenkin tuotu esiin yhtenä vaihtoehtona ja asiasta tehtiin selvityskin. Tulos oli: ei tule luopua.
- Anonyymi
Ei kirkko eikä Jumala tunnusta muuta kuin miehen ja naisen liitot!!
Näillä siis mennään ja nyt kannattaa jumalattomien ihmisten vaan rauhoittua ja tyytyä nöyrästi kohtaloonsa. - Anonyymi
"Kirkolliskokouksen päätöksen mukaan pappi voi pyydettäessä rukoilla homoparien puolesta. "
Turhaa ja petollista teatteria tuo sillä Jumala ei yhdy rukoukseen, jossa epäsuoraan hyökätään Hänen tahtoaan vastaan.
Matt. 23:14
"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te viette leskiltä talot ja latelette pitkiä rukouksianne vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan teidän tuomionne.- Anonyymi
Jes. 1:15
Vaikka te levitätte kätenne rukoukseen, minä peitän silmäni, en tahdo teitä nähdä. Vaikka te rukoilemistanne rukoilisitte, minä en teitä kuuntele, koska kätenne ovat veren tahrimat. - Anonyymi
torre13 kirjoitti:
Että kun Jumala ei ole maininnut homopareja?
Eihän Facessa mitään ollut, huijasit taas.
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Facessa mitään ollut, huijasit taas.
Eilinen kuva. Mitä siinä oli huijattu?
- Anonyymi
torre13 kirjoitti:
Eilinen kuva. Mitä siinä oli huijattu?
En ymmärrä miten Iiittyy vetoon.
Ei muutoksia näkyvissä. Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä miten Iiittyy vetoon.
Ei muutoksia näkyvissä.Että miten me eilen. Että mikä ihmeen huijaus?
- Anonyymi
torre13 kirjoitti:
Että miten me eilen. Että mikä ihmeen huijaus?
Kerroit että Iiittyy vetoon? Millä tavalla?
Anonyymi kirjoitti:
Kerroit että Iiittyy vetoon? Millä tavalla?
Siten että miltä näyttää tällä hetkellä tilanne.
Yksi kun on innoissaan vetoa vetämässä.- Anonyymi
torre13 kirjoitti:
Siten että miltä näyttää tällä hetkellä tilanne.
Yksi kun on innoissaan vetoa vetämässä.HüonoItahan se osaltasi näyttää.
Anonyymi kirjoitti:
HüonoItahan se osaltasi näyttää.
Minun osaltani kaikki hyvin. Pitäsi vaan vielä jonkin verran laihtua.
- Anonyymi
torre13 kirjoitti:
Minun osaltani kaikki hyvin. Pitäsi vaan vielä jonkin verran laihtua.
Vedosta oli puhe ja se näyttää kannaltasi huonoIta.
Anonyymi kirjoitti:
Vedosta oli puhe ja se näyttää kannaltasi huonoIta.
Että sinun yksityinen vetosi näyttää sinusta minun kannaltani huonolta.
- Anonyymi
torre13 kirjoitti:
Että sinun yksityinen vetosi näyttää sinusta minun kannaltani huonolta.
Olet häviämässä 2 miIjoonaa.
- Anonyymi
torre13 kirjoitti:
Että kun Jumala ei ole maininnut homopareja?
Olet oikeassa - Jumala ei tunne eikä tunnista sellaisia kuin homopareja.
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa - Jumala ei tunne eikä tunnista sellaisia kuin homopareja.
Ei taida tuntea saunaakaan. On se Jumala jälkeenjäänyt.
Anonyymi kirjoitti:
Olet häviämässä 2 miIjoonaa.
Eipä tänne tullut edes 3000 euroa saati sitä miljoonaa.
Se siitä. Turhia puheita riittää.- Anonyymi
torre13 kirjoitti:
Eipä tänne tullut edes 3000 euroa saati sitä miljoonaa.
Se siitä. Turhia puheita riittää.Mistä hyvästä niitä olisi pitänyt tulla?
Sinun ja minun välinen veto selviää jouIuna. Panoksena 2 miIjoonaa. - Anonyymi
torre13 kirjoitti:
Ei taida tuntea saunaakaan. On se Jumala jälkeenjäänyt.
Ei sentään niin paljon kuin Juuuuuuuhmo.
Anonyymi kirjoitti:
Mistä hyvästä niitä olisi pitänyt tulla?
Sinun ja minun välinen veto selviää jouIuna. Panoksena 2 miIjoonaa.Että kun esitetään väitteitä, niin joskus kokeilen onko sanoja sanojensa takana, kun pannaan väitteestä veto.
Vähän aikaa sitten voitin väärän väitteen esittäjän. Olin esittänyt peräti miljoonan euron vedon. Kun aina on tarjolla helppoa rahaa tyhmiltä.Sinä kuvittelet, että minä olen mukana sinun älyttömässä vedossa.
Siinä ei ole päätä eikä häntää.torre13 kirjoitti:
Sinä kuvittelet, että minä olen mukana sinun älyttömässä vedossa.
Siinä ei ole päätä eikä häntää.Minä kun en osallistu lottoon.
- Anonyymi
torre13 kirjoitti:
Minähän päivänä ja kellonaika?
En osallistu mihinkään järjettömään.Veto on jo sovittu ja selviää jouIuna.
Tiedät näköjään häviäväsi sen.
- Anonyymi
No "Wille Riekkisen" puheet nyt voi panna omaan kategoriaansa. Mutta miksi kirkon pitäisi luopua vihkioikeudestaan? Siksikö että 0,001 % kirkon jäsenistä haluaa homostella julkisesti?
- Anonyymi
"Miksi kirkon tulisi luopua vihkioikeudestaan?"
-Siksi että avioliittoon vihkiminen ei ole evankeliumia jota Jeesus käski seuraajansa levittämään. Avioliittoon vihkimiset ovat maallista toimintaa jolla ei ole mitään kristillistä funktiota. Avioliittoon vihkimiset ja hautausmaiden hoidot pitäisi antaa yhteiskunnalle joille ne kuuluvatkin. Miksi riidellä asioista jotka eivät edes kirkolle kuulu. Anonyymi kirjoitti:
"Miksi kirkon tulisi luopua vihkioikeudestaan?"
-Siksi että avioliittoon vihkiminen ei ole evankeliumia jota Jeesus käski seuraajansa levittämään. Avioliittoon vihkimiset ovat maallista toimintaa jolla ei ole mitään kristillistä funktiota. Avioliittoon vihkimiset ja hautausmaiden hoidot pitäisi antaa yhteiskunnalle joille ne kuuluvatkin. Miksi riidellä asioista jotka eivät edes kirkolle kuulu.Ja avioliitto on yhteistä elämää, ei kristillisyyttä.
- Anonyymi
torre13 kirjoitti:
Ja avioliitto on yhteistä elämää, ei kristillisyyttä.
Bebutit taas?
- Anonyymi
Minusta homojen tulisi mennä kaappiin takaisin seksuaalisten osaamistensa suhteen kuten me heterot ja bi-ihmiset siellä kaapissa näihin asioihin liittyen jo olemme. Tämä olisi sitä aitoa tasa-arvoisuutta.
Anonyymi kirjoitti:
Minusta homojen tulisi mennä kaappiin takaisin seksuaalisten osaamistensa suhteen kuten me heterot ja bi-ihmiset siellä kaapissa näihin asioihin liittyen jo olemme. Tämä olisi sitä aitoa tasa-arvoisuutta.
Eli sinä olet saanut tarkan tiedon mitä kukin homo osaa seksissä? Mutta et tiedä mitä heterot ja biseksuaaliset tekevät?
- Anonyymi
torre13 kirjoitti:
Eli sinä olet saanut tarkan tiedon mitä kukin homo osaa seksissä? Mutta et tiedä mitä heterot ja biseksuaaliset tekevät?
Näin on - olen hyvin tietoinen mitä homoseksuaalit keskenään puuhaavat himoja tyydyttäessään, sama koskee heteroja ja bi-ihmisiä. Onhan näistä paljon havaintoesityksiä netissä ja myös mediassa.
Minusta näillä asioilla ei enää tulisi elämöidä ylväästi, vaan myös homojen tulee mennä takaisin kaappiin kuten me heterot jo olemme aina olleet.
Tasa-arvoisuus siis kunniaan myös käytännössä! Anonyymi kirjoitti:
Näin on - olen hyvin tietoinen mitä homoseksuaalit keskenään puuhaavat himoja tyydyttäessään, sama koskee heteroja ja bi-ihmisiä. Onhan näistä paljon havaintoesityksiä netissä ja myös mediassa.
Minusta näillä asioilla ei enää tulisi elämöidä ylväästi, vaan myös homojen tulee mennä takaisin kaappiin kuten me heterot jo olemme aina olleet.
Tasa-arvoisuus siis kunniaan myös käytännössä!Se mitä mediassa on, niin minä en tiedä mitä kukin sängyssä puuhaa.
Se mitä netissä on videoita, niin ne harvoin kuvaavat tavallisen makuuhuoneen tapahtumia.
Opi elämää paremminKun esitetään, että olisin yksin loppuelämäni, on ihan järkevä vetokohde.
Siinähän kaikki on selvää.- Anonyymi
torre13 kirjoitti:
Kun esitetään, että olisin yksin loppuelämäni, on ihan järkevä vetokohde.
Siinähän kaikki on selvää.Kukaan ei ole asiasta kanssasi vetoa lyönyt.
Tuo paino on nyt vedon kohteena. torre13 kirjoitti:
Kun esitetään, että olisin yksin loppuelämäni, on ihan järkevä vetokohde.
Siinähän kaikki on selvää.Sekin oli järkevä vetokohde, että saako Aitoavioliitto kaadettua uuden avioliittolain.
Kovasti pidettiin meteliä, mutta kukaan ei uskaltanut lähteä 1000 euron vetoihin.
- Anonyymi
Ihan yksi lysti mitä homoille sallitaan ja vihitäänkö heitä vai ei harhaoppisessa luterilaisessa kirkossa.
Vauvakaste on suuri eksytys, jonka avulla ihmisten sieluilla pelataan uhkapeliä. Se on rikos ihmiskuntaa ja vauvoja kohtaan.- Anonyymi
Helluntailaiset ja muut kasteenuusijat puhuvat vauvakasteesta. Meillä luterilaisilla on yksi kaste ja se on kristillinen kaste. Avioliittoon vihkimiset kuuluvat yhteiskunnan maalliseen regimenttiin, ei kristinuskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset ja muut kasteenuusijat puhuvat vauvakasteesta. Meillä luterilaisilla on yksi kaste ja se on kristillinen kaste. Avioliittoon vihkimiset kuuluvat yhteiskunnan maalliseen regimenttiin, ei kristinuskoon.
Teillä on vain vauvakaste ja paljon valheita sen tukena.
- Anonyymi
Tuo onkin hyvä ehdotus. Ne papit, jotka eivät halua rukoilla Jumalan siunausta homopareille, jättävät vain Herran siunauksen lukematta. Ja ne jotka pyytävät Jumalan siunausta heille lukevat myös Herran siunauksen. Näin toteutuisi kirkolliskokouksen päätös kummankin kohdalla eikä tarvittaisi tuomiokapitulia ei oikeusasteita asian ratkaisemiseksi. Papeilta siis vihkioikeus pois.
- Anonyymi
Turha teatterimainen "rukous ja siunaus" on vain homoseksuaalien pettämistä!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten heitä petetään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten heitä petetään?
Ei mitenkään. Vihauskovaiset huutelevat vain ilmaan omia ongelmiaan. Me papit jotka vihimme tai siunaamme homopareja avioliittoon toimimme ymmärryksemme, tietomme, uskomme ja etiikkamme mukaisesti. Jumala sitten siunaa jos se on hänen tahtonsa meistä riippumatta.
Anonyymi kirjoitti:
Etkö pidä homoja edes ihmisinä?
Korjaa asenteesi.- Anonyymi
torre13 kirjoitti:
Etkö pidä homoja edes ihmisinä?
Korjaa asenteesi.En pidä Iaiskoista möhömahoista.
- Anonyymi
"Kirkko voisi luopua avioliittoihin vihkimisistä kokonaan."
Voisihan se, mutta ei halua. Senkään vuoksi, että monellakaan 18 täyttävällä ei enää olisi syytä kuulua kirkkkoon.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472529- 402330
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282327Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1931802- 971797
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221660Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä281112Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61106