Siinäpä on uusi lisätavoite. Alkuun bensan ja dieselin litrahinta 2,1 euroon.
Harakka: liikenteen päästöt pois vuoteen 2045 mennessä
113
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Verot nousee tappiin!
- Anonyymi
Kukapa ei ostaisi täyssähköautoa, jonka autovero Suomessa on vain n. 3%. Ikävää että 500 km latausvälin Teslat on nin perkuleen kalliita. Miksi kokoomus itkee autoveroa kun ympäristöystävällisessä sähköautossa se on noin matala? Eikö Tesla kelpaa vaan pitää olla isomoottorinen BMV, Audi, Mersedes, Porsche, Range Rower öky-citymaasturi tai joku urheiluauto alla jotka saastuttaa ja kuluttaa paljon. Niiden kova autovero on aivan oikein.
- Anonyymi
Harakka vois puolittaa omat päästönsä.
- Anonyymi
Harakka harakka huttua keittää
hännällä sä hämmentää
piiri pienelle supattaa
nokasta vedetään
hattuun piilotetaan?
Onne yritykselle!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harakka harakka huttua keittää
hännällä sä hämmentää
piiri pienelle supattaa
nokasta vedetään
hattuun piilotetaan?
Onne yritykselle!!Kuu Kiurusta kadotukseen, Paaterosta vähemmän, Harakasta ei päivääkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harakka harakka huttua keittää
hännällä sä hämmentää
piiri pienelle supattaa
nokasta vedetään
hattuun piilotetaan?
Onne yritykselle!!Harakka harakka näytä sarves onko huomenna bensa 2 euroa litralta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuu Kiurusta kadotukseen, Paaterosta vähemmän, Harakasta ei päivääkään.
Sipilän, Orpon ja Soinin tuhoista on onneksi jo yli vuosi, huh, huh. Kiuru kaatoi porvarien bisnes-SOTEn ja koko porvarihallituksen siinä samassa, siitä kitinä.
- Anonyymi
Pica pica Nissa-nissa = Timo Datsunin kyydissä.
- Anonyymi
Kepulle ei kelpaa polttoaineverojen korotus, ja muille ei kelpaa kepun kilometrivero.
- Anonyymi
Voi kun nuo haittapuolueet tuhoaisivast toisensa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kun nuo haittapuolueet tuhoaisivast toisensa...
Tähän saakka: Yritys hyvä kymmenen! :D
- Anonyymi
Liski (ei läski): 25 prosenttia autoista aiheuttaa puolet liikenteen päästöistä. Päästöt riippuvat voimakkaasti asuntokunnan tuloista. Kilometrit kasvavat tutkijoiden mukaan tulojen myötä (30 000 euroa/15 000 km, 80 000 euroa/30 000 km). Korkeilla tuloilla tyypilliset päästöt ovat lähellä viittä tonnia vuodessa, alhaisilla kaksi tonnia.
- Anonyymi
Tulkitsen sen ilmiön vain ahkeramman kansanosan työmatka-autoilijan rahankeruuksi eli hyvän tulotason perässä juoksemiseksi kovalla työnteolla. No, kunto ei kestä juosta töihin, se ei ollut tässä sanomana.
Ehkä muut voisivat sitten raahautua ihan paikalliseen räkälään harrastamaan jutustelua työnteon sijaan. - Anonyymi
Eli bensaveron määrä pitäs olla jotain 5000 % luokkaa, ja gason hinta tollai satasen litra et sen kulutus alkais vähenemään myös sitä eniten käyttäviltäkin?
- Anonyymi
Liikenteen päästöt saadaan nollille vain lopettamalla koko liikenne, jopa hevosvetoinen.
Siinä SDP:n visio.
Seuraavaksi alkaa sitten poikkeuslupien jakaminen ja siinä jonossa Harakka,kiuru,Marin, Ohisalo ym. eivät ole jonon viimeisinä, mutta tavallinen työläinen on.- Anonyymi
Tässä teille piisi ajalta, jolloin hevosta ei voinut pitää kuin pikkuvarakas maaseudulla asuja ja suurtilalliset sekä herrat.
https://youtu.be/2Ydp20g7WBU
- Anonyymi
Vuoteen 2045 mennessä kaikki autot kulkevat sähköllä.
Meidän on pakko sopeutua siihen, millaisia autoja maailmalla valmistetaan.
Näyttää siltä, että toistaiseksi sähköauto on vahvoilla.- Anonyymi
Montako Terrafamea haluat lisää?
- Anonyymi
Puhdas sähköauto on hyvin heikoilla. Sitä voi käyttää vain taajamissa. Kaupungin ulkopuolelle sillä ei juuri ole asiaa, mutta kaikkihan Suomessa suunnitellaan vain helsinkiläisille.
Sitäpaitsi sähköntuotantokin saastuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhdas sähköauto on hyvin heikoilla. Sitä voi käyttää vain taajamissa. Kaupungin ulkopuolelle sillä ei juuri ole asiaa, mutta kaikkihan Suomessa suunnitellaan vain helsinkiläisille.
Sitäpaitsi sähköntuotantokin saastuttaa.Montako sähköautoa on jo syttynyt palamaan?
Montako sähköautoa jäi viime talvena tienposkeen pakkasilla?
Kyllä noista pitäisi tietoa löytyä?
Sähköautoja ei pysty itse korjaamaan, tulee muuten pirun kalliiksi viedä korjaamolle, nämä s-autot kun ovat niin epävarmoja! Tätä hallitus ajaa, mutta muistakaa ette istu siellä 4:ää vuotta kauempaa. Miten sit suu pannaan? Sitä eläkettäkään kun ei makseta, vai mikä lie nimi sille kaksitään. Uskossa on hyvä olla mutta toivossa vielä parempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako Terrafamea haluat lisää?
Samoin montako Olkiluotoa tarvitaan lisää Suomen autokannan "tankkaamiseksi"? Miksi teollisuuden CO2-päästöistä vaietaan?
- Anonyymi
Kerrotkos vielä että milläs se sähkö noihin kaikkiin autoihin tuotetaan päästöttömästi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotkos vielä että milläs se sähkö noihin kaikkiin autoihin tuotetaan päästöttömästi?
OL3:n 10-12mrd€ pelkällä rakentamishinnalla oltaisiin saatu 20 000 - 24 000 MW tuulivoimaa nimelisteholla, ja 1/3 toteutuvaa sähkötehoa. 7 000 - 8 000 MW keskimääräistä toteutuvaa tuulivoimatuotantoa lataamaan Teslojen ym. sähköautojen akkuja puhtaasti ja edullisesti, onhan tuulisähkö jo edullisin tapa tuottaa sähköä ja ilman tukiakin.
Tätä jo 10 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OL3:n 10-12mrd€ pelkällä rakentamishinnalla oltaisiin saatu 20 000 - 24 000 MW tuulivoimaa nimelisteholla, ja 1/3 toteutuvaa sähkötehoa. 7 000 - 8 000 MW keskimääräistä toteutuvaa tuulivoimatuotantoa lataamaan Teslojen ym. sähköautojen akkuja puhtaasti ja edullisesti, onhan tuulisähkö jo edullisin tapa tuottaa sähköä ja ilman tukiakin.
Tätä jo 10 vuotta.Aivan Olkiluoto 3:n JO YLI 10 vuoden 1 600 MW tehon sähköt saamatta kun yli 10 vuotta myöhässä. Kyllä tämä sähkömenetyskin pelkästään maksanut maltaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OL3:n 10-12mrd€ pelkällä rakentamishinnalla oltaisiin saatu 20 000 - 24 000 MW tuulivoimaa nimelisteholla, ja 1/3 toteutuvaa sähkötehoa. 7 000 - 8 000 MW keskimääräistä toteutuvaa tuulivoimatuotantoa lataamaan Teslojen ym. sähköautojen akkuja puhtaasti ja edullisesti, onhan tuulisähkö jo edullisin tapa tuottaa sähköä ja ilman tukiakin.
Tätä jo 10 vuotta.Ja höpön löpö!
Halvimmat voimalat maksaa 4,5 miljoonaa.
Jos tollasesta sais ulos huipputehona sen 3,5 MW, ja todellisena tehona näyttäis olevan 20 % ton nimellistehosta, niin saat jakaa ton höpön-löpö hatusta heittämäs 20 000 - 24 000 ainakin kymmenellä! :/
Btw: Mihis ajattelit sijottaa noi kaikki parituhatta tuulimyllyä? Koska jos ET valtion maille, niin sit tulee lisäkuluja maan ostamisestakin. No mikäs kansallipuisto uhrattais tuulimyllypuistoksi, joka olis tarpeeks liki rannikkoa tai sit tarpeeks korkeella et siellä tuuliskin riittävästi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OL3:n 10-12mrd€ pelkällä rakentamishinnalla oltaisiin saatu 20 000 - 24 000 MW tuulivoimaa nimelisteholla, ja 1/3 toteutuvaa sähkötehoa. 7 000 - 8 000 MW keskimääräistä toteutuvaa tuulivoimatuotantoa lataamaan Teslojen ym. sähköautojen akkuja puhtaasti ja edullisesti, onhan tuulisähkö jo edullisin tapa tuottaa sähköä ja ilman tukiakin.
Tätä jo 10 vuotta.btw2: Ja sun mielestäs sit ilmeisesti joulupukin tontut pystyttäis tollaset parituhatta tuulimyllyäkin yhdessä hujauksessa? :)
Vai kestäisköhän jopa kauemmin ku Olkivoimala III rakenteleminen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan Olkiluoto 3:n JO YLI 10 vuoden 1 600 MW tehon sähköt saamatta kun yli 10 vuotta myöhässä. Kyllä tämä sähkömenetyskin pelkästään maksanut maltaita.
Joo. Mikä voi mennä *ituiks, jos rakentajaks valitaan a-REVA!? :D
Nomen est omen? :/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpön löpö!
Halvimmat voimalat maksaa 4,5 miljoonaa.
Jos tollasesta sais ulos huipputehona sen 3,5 MW, ja todellisena tehona näyttäis olevan 20 % ton nimellistehosta, niin saat jakaa ton höpön-löpö hatusta heittämäs 20 000 - 24 000 ainakin kymmenellä! :/
Btw: Mihis ajattelit sijottaa noi kaikki parituhatta tuulimyllyä? Koska jos ET valtion maille, niin sit tulee lisäkuluja maan ostamisestakin. No mikäs kansallipuisto uhrattais tuulimyllypuistoksi, joka olis tarpeeks liki rannikkoa tai sit tarpeeks korkeella et siellä tuuliskin riittävästi?Olkiluoto 3 päätöksen aikaan maksoi tuulivoima 0,5 milj.€ MW, ja silloinhan niitä oltaisiin OL3:n tilalle rakennettu. Ja ne olisivat tuottaneet puhdasta uusiutuvaa sähköä yli 10 vuotta jo, monta kertaa suuremmalla keskimääräisellä teholla kuin 1 600 MW:n OL3.
Suurten tuulivoimayksiköiden toteutuva keskimääräinen sähköteho on 1/3 nimellistehosta.
Parituhatta tuulivoimalaa on hyvin helppo sijoittaa hyvätuulisille alueille ympäri Suurta Suomea. Esim. Keski-Suomen laajat ja harvasti asutut vaara-alueet ovat yhtä hyvätuulisia kuin saaristo ja rannikko. Tuulipuistoja siis ympäri laajaa Suomea.
Uusien paljon tehokkaampien tuulivoimayksiköiden sijoitus vanhojen käyttöikänsä päähän tulleiden tilalle laskee tuulivoimakuluja 50%, koska maa-alueet ja infra mm. raivattu maaperä, perustukset, tiestö, sähkönsiirtoverkko ym. ovat jo valmiina. Ei siis tule ydinvoiman tapaan miljardikuluja vuosikymmenten alasajon aikana, tai ydinjätteen loppusijoituskuluja ja 100 000 säilytyskuluja riskeineen. Niiden sijaan rakennetaan useampikin toisen, kolmannen jne. polven puhdas tuulivoimareservi tuulivoimapuistoihin.
Vain uudet tuulivoimayksiköt vanhojen tilalle.
Tuulivoiman koko ajan kasvavaa ylivoimaa ei voi voittaa, ei varsinkaan 100 000 vuoden kokonaiskustannuksillaan kallein energiantuotantotapa ydinvoima. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
btw2: Ja sun mielestäs sit ilmeisesti joulupukin tontut pystyttäis tollaset parituhatta tuulimyllyäkin yhdessä hujauksessa? :)
Vai kestäisköhän jopa kauemmin ku Olkivoimala III rakenteleminen?Tuulivoimalan rakentaminen ja pystytys ei kestä vuosia, ja niitä voidaan rakentaa ja pystyttää sarjatyönä toisin kuin ydinvoimalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuulivoimalan rakentaminen ja pystytys ei kestä vuosia, ja niitä voidaan rakentaa ja pystyttää sarjatyönä toisin kuin ydinvoimalaa.
Tuulivoimalatuotanto ja tuulienergiatuotanto voisivat olla Suomen uusi Wärtsilä ja Nokia.
- Anonyymi
Onneksi on Keskusta.
- Anonyymi
Kepu haluaa 10€/100km GPS-kyttäilyyn perustuvan tienkäyttömaksuTASAVERON kiusaamaan autoilijoita. Keskimäärin 3 600 euron autolla autoilevalle 14 000 km vuodessa keskimäärin ajavalle suomalaiselle 1 400 euroa vuodessa lisää autoilun kuluja. Mistä näitä kepuleita ideoita oikein sikiää?
- Anonyymi
Vihervasemmisto hallitus haluaa Suomen takaisin keskiajalle?
- Anonyymi
No nehän haalivat kaikki rikolliset ja oleskelijat kylmään Suomeen asumaan jossa asuntoja pitää lämmittää jollain energialla suurimman osan vuotta. Noiden oleskelijoiden takia pitää rakentaa lisää asuntoja ja lisätä julkista liikennettä, että ne pääsevät kelaan ja ostoskeskuksiin kuluttamaan tukirahojaan veronmaksajien kustannuksella. EI ole ilmasto teko tuo oleskelijoiden, terroristiakkojen ja pentujen haaliminen Suomeen.
- Anonyymi
Ne "persut" perusti sinisenpuolueen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne "persut" perusti sinisenpuolueen.
Tuon tyypin, jolle vastasit, kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa. Ei osaa muuta kuin rääkyä persu sitä ja persu tätä. Outo keskustelija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nehän haalivat kaikki rikolliset ja oleskelijat kylmään Suomeen asumaan jossa asuntoja pitää lämmittää jollain energialla suurimman osan vuotta. Noiden oleskelijoiden takia pitää rakentaa lisää asuntoja ja lisätä julkista liikennettä, että ne pääsevät kelaan ja ostoskeskuksiin kuluttamaan tukirahojaan veronmaksajien kustannuksella. EI ole ilmasto teko tuo oleskelijoiden, terroristiakkojen ja pentujen haaliminen Suomeen.
Suomeen on haalinut kaikkien aikojen ennätysmäärin vuositasolla 2015 n. 35.000 ja hallituskaudella 2015-2019 yli 51.000 rikollisia ja oleskelijoita AINOASTAAN Sipilän, Orpon ja Soinin PersKeKo-porvarihallitus.
Sen sijaan Rinteen ja Marinim demarijohtoisen hallituksen aikana rikollisten ja oleskelijoiden maahamme haalimimen on laskenut alimmalle tasolle 20 vuoteen eli KOKO 2000-luvulla.
- Anonyymi
Pätkätyöt loppuvat, joissa tarvitsee autoa. Työttömyys kasvaa.
- Anonyymi
Harakka voisi näyttää mallia ja poistua kuvioista kokonaan.
- Anonyymi
Kommunismiuskonto on kaiken pahan alku ja juuri...
Kun se loppuu, loppuu myös kaikki paha.- Anonyymi
Kokoomuksen kapitaalikommunismi ja kepun agraarisosialismi ovat Suomen ainoat kommunismin ja sosialismin muodot. Elinkeinottelusossutuetut voitot heille kaverikapitalistipuoluetovereille ja kulut-tappiot-ympäristörikokset SOSIALISOITUNA meille veronmaksajille ja yhteiskunnalle.
- Anonyymi
Sähköauto ei ole päästötön, eikä sitä ole edes hevosvetoiset kärryt, joten 0-visio on jotain muuta.
- Anonyymi
No mitä se pakoputketon auto mielestäsi päästää?
- Anonyymi
Mutta sen mukaan menemme. Sähköautoilla ajelemme. Eihän meiltä kysytä sitä, millaisia autoja maailmalla valmistetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä se pakoputketon auto mielestäsi päästää?
Saastetta, vai oletko keksinyt et akku ei tarvitse metalleja, kobolttia, eli kerros ihan omin sanoin millä se sinun "pakoputketon autosi" kulkee? Ja ei kun rekisteri ja patentti.................................
- Anonyymi
Sähkönkulutus nousee samoin sähkökatkot tämä tarkoittaa taasen sähköyhtiöille rahastusta.
Ne siirtohinnat ne siirtohinnat Lintilän pitää saada. Kusettaa nyt sanomalla et maksut pienenee,
VALETTA JOKA SANA
Kyllä tämä hallitus keinot keksii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä se pakoputketon auto mielestäsi päästää?
Paljon on sähköauton rakentamisen aiheuttamat hiilidioksidipäästöt?
Ituhipin onton kallon mukaan sit ilmeisesti nolla? :)
- Anonyymi
Harakka voi itse puolittaa passkalla käyntinsä, autolla ajamisen, ja lentämisen.
- Anonyymi
Ennen Harakoita sanottiin varkaiksi, näyttää pätevän vieläkin.
- Anonyymi
Kymmenessä Suomessa myydään noin miljoona autoa. Lataushybrideille vaan kunnollinen tuki, niin eiköhän ala autot sähköistymään.
- Anonyymi
Heh, Kymmenessä vuodessa Suomessa, ei kymmenessä Suomessa.
Vilkaisin viimeksi tänään, että 2,7 miljoonasta liikennekäytössä olevasta henkilöautosta noin 90 % on otettu käyttöön vuonnoa 1998 tai sen jälkeen. Keskimäärin autokantaan on tullut siten noin 110 000 autoa vuodessa. - Anonyymi
Aivan, jospa olisi 10 Suomea ja yhtä monta idioottia. Ja kyllä se auto nytkin sähköllä kulkee ja aina kulkenut, sillä mitä se tekee jos sähkö...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, Kymmenessä vuodessa Suomessa, ei kymmenessä Suomessa.
Vilkaisin viimeksi tänään, että 2,7 miljoonasta liikennekäytössä olevasta henkilöautosta noin 90 % on otettu käyttöön vuonnoa 1998 tai sen jälkeen. Keskimäärin autokantaan on tullut siten noin 110 000 autoa vuodessa.Eli normaalilla autonvaihtotahdilla kestää siis 24 vuotta et kaikki Suomen autot on sähköautoja! Sillä olettamalla et kaikki ostaa seuraavaks autokseen sähköauton (not gonna happen!)
Eli siihen melkolailla kusikin jo Harakan haaveet 2030 takarajana? :) :/ Yli tuplasti alakanttiin. Muutetaan se 2045?
- Anonyymi
Masan muistomerkki on siirrettävä harakan merkiksi välittömästi.
- Anonyymi
Kohta räpsähtää kaikki autoiluun liittyvät kustannukset niin tappiin ja ylikin, ettei edes kuvitella saata. Nyt tehdään räikeää ilmastopolitiikkaa ja se menee kaiken muun edelle. Jopa koko suomen tulevaisuuden. Poliitikko asialla - kansa tuhoutuu!
- Anonyymi
Seuraavana nus*itaan koko metsäteollisuus pystyyn hiilinielujen ja muiden syväkurkkujen myötävaikutuksella. Vientiteollisuus rapautunee merkittävästi. Suomi on palaamassa alkulähteilleen: Luvassa on vain savupirttejä korvessa ja agraariperustaista taloutta.
- Anonyymi
Niin kauan kun kansa vaan jupisee ja märehtii yksin kotonaan tätä se tarkoittaa että hintojen korotukset hyväksytään. Agressiivisimmissa maissa esim ranskassa asiaa ei katsottaisi läpi sormien. Valtionjohto kun tietää että suomalainen hyväksyy kaiken ja mutisee vain yksin saunassa niin yhään painetta korotuksien vastustamisiinkaan ei ole. Siksi esim litra hinta 2 euroa ei ole mahdoton ajatus. Köyhempää väkeähän se vaan koettelee. Itse tienaan keskivertoa enemmän ja autoni kuluttaa 9l/100. Olen valmis maksamaan mukisematta vaikka 4e/l. Ei se talouttani hetkauta. Ilmeisesti suomalaiset autoilijat muutkin ovat valmiit tuon summan maksamiseen. 1950 luvullakin eliitillä oli autot. Alempi porras omasi hevoset. Tähän olemme palaamassa.
- Anonyymi
Italialaiset on köyhiä, ja silti siellä maksaa bensa enemmän kuin Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Italialaiset on köyhiä, ja silti siellä maksaa bensa enemmän kuin Suomessa.
Italialaiset kotitaloudet on rikkaita. Maa taas on velkainen.
Kannattaa myös muistaa se että esim öljyn tuottaja valtioissa muunmuassa iranissa ja irakissa bensa on kansalaisille ilmaista. Eli siinä missä toiset maksavat itsensä kipeiksi toiset voi polttaa tuotetta vaikka päivät läpeensä polttouunissa.
Tätä se energia omavaraisuus tarkoittaa. Siksihän vihreät haluavat kieltää suomesta turpeen polton koska se on meille kuin öljy norjalle. Eli omavaraistaloutta. Sellainen ei valtion vastaisille anarkisteille sovi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Italialaiset kotitaloudet on rikkaita. Maa taas on velkainen.
Kannattaa myös muistaa se että esim öljyn tuottaja valtioissa muunmuassa iranissa ja irakissa bensa on kansalaisille ilmaista. Eli siinä missä toiset maksavat itsensä kipeiksi toiset voi polttaa tuotetta vaikka päivät läpeensä polttouunissa.
Tätä se energia omavaraisuus tarkoittaa. Siksihän vihreät haluavat kieltää suomesta turpeen polton koska se on meille kuin öljy norjalle. Eli omavaraistaloutta. Sellainen ei valtion vastaisille anarkisteille sovi.Italialaisten onni on ettei kalja ja viini maksa siellä juuri mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Italialaiset on köyhiä, ja silti siellä maksaa bensa enemmän kuin Suomessa.
No kappas KAPPAS on!?
Kokonaista SENTIN kalliimpaa!
Mut kantsii suhasta siis ennemmin Espanjaan! Siel on 30 senttii halvempaa!
- Anonyymi
Ensin viedään autoista katalysaattorit sitten imetään tankista bensat, sitä hallitus haluaa.
- Anonyymi
Ja näillä meidän päästöillä kun ei mitään merkitystä ilmaston kannalta. Suomen päästöt on 0.14% maailman päåstöistä josta henkilöautot tuottaa 10% eli 0.014% maailman päästöistä. Jos tuo puolitetaan isolla rahalla vähenee maailman päästöt 0.007%.... huikeaa.
Enemmän saataisiin aikaan vähemmällä rahalla jos vaikka lähdettäis ilmaiseksi putsaamaan venäläisten tehtaita.- Anonyymi
Aika väsynyttä argumentaatiota. Keskiverto suomalainen tupruttaa tuplat mitä vaikka svedu. Somppuihin verrattuna ero onkin jo tähtitieteellinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika väsynyttä argumentaatiota. Keskiverto suomalainen tupruttaa tuplat mitä vaikka svedu. Somppuihin verrattuna ero onkin jo tähtitieteellinen.
Kuten yllä paljonko keskiverto suomalainen tupruttaa verrattuna maihin joissa fossiilinen polttoaine on ilmaista?
Tämähän ei ole vihreille painajainen vaan se jos suomalainen kuluttaa. Anarkisteille oman valtion etu toisille on myrkkyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten yllä paljonko keskiverto suomalainen tupruttaa verrattuna maihin joissa fossiilinen polttoaine on ilmaista?
Tämähän ei ole vihreille painajainen vaan se jos suomalainen kuluttaa. Anarkisteille oman valtion etu toisille on myrkkyä.Pitää verrata maapallon keskivertoasukkaaseen. Suomalainen on aika rosvo siinä sakissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika väsynyttä argumentaatiota. Keskiverto suomalainen tupruttaa tuplat mitä vaikka svedu. Somppuihin verrattuna ero onkin jo tähtitieteellinen.
Ruotsalaisten terästehdas Raahessa työntää 7% Suomen päästöistä. Sulkemalla se saadaan suurempi vaikutus kuin tällä sähköautovouhotuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika väsynyttä argumentaatiota. Keskiverto suomalainen tupruttaa tuplat mitä vaikka svedu. Somppuihin verrattuna ero onkin jo tähtitieteellinen.
Ruotsalaisten henkilöliikenne tupruttaa 20% vähemmän koska niillä on paremmat autot. Autot on parempia koska autoilua verotetaan 50% VÄHEMMÄN kuin Suomessa. Ruotsissa myös palautetaan tieliikenteen veroista puolet tieliikenteelle kun taas Suomessa palautuu noin 15%.
Toivottavasti emme taannu somppujen tasolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika väsynyttä argumentaatiota. Keskiverto suomalainen tupruttaa tuplat mitä vaikka svedu. Somppuihin verrattuna ero onkin jo tähtitieteellinen.
Suomalaisia on puolet vähemmän kuin ruotsalaisia..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisia on puolet vähemmän kuin ruotsalaisia..
Entä sitten? Ruotsalainen saastuttaa silti puolet vähemmän kuin suomalainen. Suomalaisilla onkin melkoisesti tekemistä, että päästäisiin edes Ruotsin tasolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä sitten? Ruotsalainen saastuttaa silti puolet vähemmän kuin suomalainen. Suomalaisilla onkin melkoisesti tekemistä, että päästäisiin edes Ruotsin tasolle.
Mitä väliä sillä on mitä ruåtsalaiset tupruttaa? Tätä matsia meidän ei tartte voittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä väliä sillä on mitä ruåtsalaiset tupruttaa? Tätä matsia meidän ei tartte voittaa.
Jokainen Pariisin ilmastosopimukseen sitoutunut maa tekee osuutensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika väsynyttä argumentaatiota. Keskiverto suomalainen tupruttaa tuplat mitä vaikka svedu. Somppuihin verrattuna ero onkin jo tähtitieteellinen.
höpö höpö!
Suomen päästöt vs Ruotsin päästöt: 58,8/54,6 miljoonaa hiilidioksiditonni-ekvivalenttia.
(Artistin huomautus: Hiilidioksidiekvivalentti on ituhippien kusetus-yksikkö. Joka tekee esim. ydinsähköstä maailman paskasimpia energiamuotoja) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsalaisten henkilöliikenne tupruttaa 20% vähemmän koska niillä on paremmat autot. Autot on parempia koska autoilua verotetaan 50% VÄHEMMÄN kuin Suomessa. Ruotsissa myös palautetaan tieliikenteen veroista puolet tieliikenteelle kun taas Suomessa palautuu noin 15%.
Toivottavasti emme taannu somppujen tasolle.No toi alkaa oleen jo aika liki!
Sweduauto tuottaa keskimäärin 2 kusetustonnia per auto per vuosi.
Suomessa vastaava näyttäs olevan 2,7 paikkeilla.
Eli jopa jonkun verran yli 20 %. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä sitten? Ruotsalainen saastuttaa silti puolet vähemmän kuin suomalainen. Suomalaisilla onkin melkoisesti tekemistä, että päästäisiin edes Ruotsin tasolle.
Ei ilmastoa kiinnosta paljonko tupruttelua tulee henkilöä kohden vaan vain kokonaismäärä merkitsee.
- Anonyymi
Onnistuisi ilman hölmöjäkin ratkaisuja, kunhan suomalaisille innovaatioille annettaisiin mahdollisuus.
- Anonyymi
Menkää tampereelle.
- Anonyymi
Olisihan tuohon siirtymään 25 vuotta ja useampi nykyisistä kaikkia uudistuksia vastustavista änkyröistä nukkunut pois.
- Anonyymi
Maailman populaatio pieree suunnattomat määrät kasvihuonekaasua ilmaan. Onko odotettavissa ihmiskatalysaattori ja sen käyttöpakko?
- Anonyymi
Ruotsalaisethan käyttää yleisesti vauvasta vaariin ns. anustappeja. Ne on toisaalta niin kovia puhumaan potaskaa että näinköhän sekään selittää niiden pienempiä päästöjä.
- Anonyymi
..viher-sosialistit eivät välitä kansaölaisista. Nytkin "rikkaat" saavat maksaa koko laskun. Ja rikkaat ovat nyt yli 40 000e vuodessa tienaavat, opettajat, bussikuskit, roskakuskit jne.
Ja epäilyttää tuo "rahat tulevat tilille" lupaus demarilta. Vappusatasia odotellessa? Harakka lupasi, että "pienituloisille korvataan valtion tekemät korotukset.
Miksi ei alenneta heti päästöttömille autoille veroa, verot pois kokonaan.
Vaaleissa nähdään kuinka SDP ja vhreät ovat pudottaneet kannatuksensa alas. ..- Anonyymi
Kyseessä ei ole ilmastotoimi sillä silloin suomessakin olisi 90% muita kohteita kuin autoilu valittavana. Syy on hallituksen valtava velan otto jota yritetään tasoittaa veron korotuksin. Autoilija on kautta aikojen ollut aina se helpoin kupattava. Liikenteestä on saatava 8 miljardin tulot silloinkin vaikka jokainen ajaisi täällä sähköautolla. Silloin polttoaineverot siirretään omistukseen ja kilometripainotteiseen verotukseen mukaanlukien ruuhkamaksut, satelliittiseuranta yms.
- Anonyymi
Erittäin vaarallinen yhtälö on kun Berner ja Ollila pakkomyy seurantalaitteet autoihin ja jos hallitus ne hyväksyy.
Ollila on myös rahottajana aurinkopaneelitehtaassa ja on jo saanut omat paneelinsa... siis hinnat voi nousta silläkin alueella. - Anonyymi
Joilla jalat toimivat voivat ajaa helpostikin vaikka juosten tai polkuautoilla 200km etäisyydelle päivittäin töihin aamuin ja illoin.
- Anonyymi
Liikenne päästöttömäksi Suomessa ja maailma pelastuu? Rikkaat ajelevat patteriautoilla kehä III eteläpuolella, mutta mistä kuvitellaan nyhdettävän verotuotot autoilun tilalle? Autoilu tuottaa valtiolle 8 miljardia euroa vuosittain. Patteriautoilua on mainostettu paitsi saasteettomaksi, myös lähes ilmaiseksi.
Polttomoottorit on kehitetty nyt todella pieniruokaisiksi ja pian ne saadaan käymään lähes täysin synteettisillä polttoaineilla. Lisäksi vety polttoaineena tekee voimakkaasti tuloaan. Nämä patteriautot ovat lopulta paskaa tuottava valinta. Siis ongelmajätettä käytettyjen akkujen muodossa. Kauhea uusi globaali ongelma! - Anonyymi
Siis näinkö nuo ministerit toimivat ajaessaan suomalaisten asioita että tehdään lupauksia ja sitten mietitään miten ne lunastetaan , eikö meillä viisaampia ihmisiä löydy vallankahvaan.
- Anonyymi
Missä tahansa järkevästi johdetussa yrityksessä analyysit, laskelmat ja business caset tehdään ENNEN päätöksentekoa ja sen pohjaksi. Meillä tehtiin himokkaita päätöksiä ja vasta nyt ihmetellään huuli pyöreänä ettei niiden toteuttaminen ole realistista.
- Anonyymi
Kiina, Intia ja useat Afriakan valtiot ovat vastaanottaneet paljon ongelmajätettä maailmalta. Sinnekö Eu on ajatellut työntää myös kammottavan määrän satojen miljoonien sähköautojen akkujätettä?
- Anonyymi
Eikös EUssa tehty jo vuosia sit sääntö joka tekee jätteen viennistä EUn ulkopuolelle laitonta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös EUssa tehty jo vuosia sit sääntö joka tekee jätteen viennistä EUn ulkopuolelle laitonta?
Eli mihin dumpataan tämä hirvittävä määrä ongelmajätettä? Riihimäen ongelmajätelaitokseenko?
- Anonyymi
Sdp ministeri twiittasi että liikennettä ei ole tavoite hankaloittaa. Saa nähdä millä keinoilla pysyy tuossa.
- Anonyymi
Valtio korvaa pienituloisille, ja kerää sitten korvausrahat jostain muusta, mitä pienituloisetkin käyttävät ja maksavat.
- Anonyymi
Veikkaan alv:n tai ruoan hinnannostoa. Toinen demareiden keino on asumis-, työttömyys- ja opintotukien leikkaaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaan alv:n tai ruoan hinnannostoa. Toinen demareiden keino on asumis-, työttömyys- ja opintotukien leikkaaminen.
Leikkaamiset on persujen keino.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leikkaamiset on persujen keino.
No mikäs on sit se sun kikkas jolla päästäis eroon valtiotalouden alijäämäsyydestä? :)
Oma taikaseinä joka kotiin äärettömällä luottorajalla? :)
Koska vasemmiston mukaan velkojahan ei tartte koskaan maksaa takaisin! :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mikäs on sit se sun kikkas jolla päästäis eroon valtiotalouden alijäämäsyydestä? :)
Oma taikaseinä joka kotiin äärettömällä luottorajalla? :)
Koska vasemmiston mukaan velkojahan ei tartte koskaan maksaa takaisin! :)En ole kiinnostunut kikoista. Nykyinen talousjärjestelmä perustuu valtioiden velkaantumiseen. Keskuspankit pumppaa rahaa kiertoon. Persujen idea on leikata ja leikata. Heille ei ole merkitystä pysyykö kansalaiset hengissä. Vasemmistohallitus demarit etunenässä toimii toisin. Vasemmistopuolueet ovat koko kansan asialla, kun taas oikeistopuolueet, joista persut äärimmäisinä oikealla, ovat pelkkiä suurpääomien narreja.
- Anonyymi
Saisihan nuo pakoputkettomat autot yleistyä nopeamminkin, mutta parempi kai tuokin tavoite on kuin ei tavoitetta lainkaan.
- Anonyymi
Toivottavasti ratkaisu on bensanhinta 3e/litra eikä muuta, sehän kävisi hyvin kun täällä itä-rajalla voi käydä tankkaamassa rajan takana, 0,60€/litra. Toki vasta sitten kun korona on ohi...
- Anonyymi
Ohisalo aikoo korvata autokannan päästeettömäksi siten, että ensin ostetaan sähköisiä työsuhdeautoja ja nämä sitten tulevat käytettyinä muiden ostettaviksi.
Jos autokanta muutetaan siten, että 10 vuoden kuluttua saasteettomia sähköautoja olisi jo 700 000 eli neljännes autokannasta, niitä pitäisi nyt heti ostaa 70 000 kpl vuodessa.
Jos ensi vuonna ei vielä osteta 70 000 kpl, täytyy seuraavina vuosina kumulatiivisesti ostaa aina enemmän.
Ministeri Harakka ehdotti tätä 700 000 autoa kymmenessä vuodessa. Se on hallituksen maltillisimpien tavoite.
Ostetaanko edes tavallisia työsuhdeautoja 70 000 kpl vuodessa ?
Suomalaisen auton keskihinta on 3600 €.
Milloin käytetyn sähköauton hinta on laskenut tuohon 3600 euroon, jotta tavallinen oikeaa työtä tekevä ihminen pystyisi sellaisen hankkimaan?
Nykin halvin myyntiin tuleva pikkuinen ladattava hybridi maksaa yli 30 000 € ja työsuhdeautot olisivat paljon isompia ja kalliimpia sähköautoja.
Ne eivät ole 10 vuoden päästäkään lähelläkään suomalaisen keskivertoauton hintaa 3600 €.
Nykyhallitus ei elä todellisuudessa, mutta silti pakottaa tavalliset ihmiset kurjuuteen.- Anonyymi
Vilkaisin viimeksi eilen, että 2,7 miljoonasta liikennekäytössä olevasta henkilöautosta noin 90 % on otettu käyttöön vuonnoa 1998 tai sen jälkeen. Keskimäärin autokantaan on tullut siten noin 110 000 autoa vuodessa.
Harakan mukaan tänä vuonna rekisteröidyistä autoista noin 25 % on ollut noita täysin sähköisiä tai lataushybridejä, eli vauhti ei aivan vielä riitä tuohon 700 000 tavoitteeseen.
Mutta Suomella on yksi valttikortti, nimittäin suurten ikäluokkien ikääntyminen. Autoilu vähenee Suomessa itsestään, kun se porukka lopettaa ratin veivaamiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vilkaisin viimeksi eilen, että 2,7 miljoonasta liikennekäytössä olevasta henkilöautosta noin 90 % on otettu käyttöön vuonnoa 1998 tai sen jälkeen. Keskimäärin autokantaan on tullut siten noin 110 000 autoa vuodessa.
Harakan mukaan tänä vuonna rekisteröidyistä autoista noin 25 % on ollut noita täysin sähköisiä tai lataushybridejä, eli vauhti ei aivan vielä riitä tuohon 700 000 tavoitteeseen.
Mutta Suomella on yksi valttikortti, nimittäin suurten ikäluokkien ikääntyminen. Autoilu vähenee Suomessa itsestään, kun se porukka lopettaa ratin veivaamiset.Sähköautoon siirtyminen on Suomessa EU:n kalleinta.
Jos sähköautoon siirtyminen kehittyy nykyistä tahtia, jotta 10 vuoden kuluttua olisi 700000 sähköautoa, loppuvuosina joudutaan vuosittain ostamaan jopa satoja tuhansia sähköautoja.
Edessä on vielä koronan vuoksi syvenevä talouslama.
Realismia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoon siirtyminen on Suomessa EU:n kalleinta.
Jos sähköautoon siirtyminen kehittyy nykyistä tahtia, jotta 10 vuoden kuluttua olisi 700000 sähköautoa, loppuvuosina joudutaan vuosittain ostamaan jopa satoja tuhansia sähköautoja.
Edessä on vielä koronan vuoksi syvenevä talouslama.
Realismia?On tuo 700 000 ihan realismia, jos autojen myynti jatkuu nykytahtia. Kymmenessä vuodessa autokantaan tulee noin 1 000 000 uutta autoa. Itse epäilen tosin myyntivauhdin hiipuvan, koska suuret ikäluokat alkavat putoilemaan vähitellen pois autojen ratista, eikä kaupunkeihin keskittyvä väestö tarvitse autoja enää entiseen malliin.
- Anonyymi
Onhan ne halpoja 10 vuoden päästä koska niihin pitäisi 15 000€ akusto.
- Anonyymi
Johan sitä saa näköjään nyt sen paridonaa verovaraa jos lampsit kauppaan ostamaan sähköauton! :)
Ja jos KAIKKI autonomistajat lampsis yhtä aikaa, niin hinta veronmaksajille: 5,4 mrd! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan sitä saa näköjään nyt sen paridonaa verovaraa jos lampsit kauppaan ostamaan sähköauton! :)
Ja jos KAIKKI autonomistajat lampsis yhtä aikaa, niin hinta veronmaksajille: 5,4 mrd!Avaatko hieman laskelmaasi? Mistä olet saanut tietoosi esimerkiksi autoja omistavien määrän? Minulla on kaksi autoa, joista toisen olen ostanut uutena ja harrastepelin käytettynä. Ja miksi kaikkien pitäisi ostaa autot yhtä aikaa? Tuskin riittää tarjonta vastaamaan kysyntää. Edellistä uutta autoani sai varrota 4 kuukautta, nykyisen sain parissa viikossa, kun "oli jo laivassa".
- Anonyymi
Siihen mennessä uudempi sukupolvi joutuu kärsimään asiasta todella paljon, minä en.
Mies64v-ja-koiranputkea-kasvaa-v-2045 - Anonyymi
KKKRRAAAAKKK HARAKKA TULEHAN NIIN TANKKAAN SINUN TOLLOON TYHMÄÄN PÄÄHÄSI AD PLUS TIIÄTKÖ MITÄ AINE ON ? ? UREAA = KUSTA. JOTA KÄYTETÄÄN PAKOKAASUJEN SUODATUKSEEN.
- Anonyymi
Ei kannata köyhän kansa ostaa tuplahinnalla keskeneräistä tekniikkaa, turhaa hötkyilyä. Antaa muiden maiden maksaa kehityskulut ja oppirahat.
- Anonyymi
Minä olen vasta hiljattain päässyt sinuksi vm.1980 w123 dieselimersuni kanssa. En ihan heti pysty omaksumaan uutta huipputekniikkaa.
T:Pertti Perussuomalainen
- Anonyymi
Liikenneministeri Harakan mukaan köyhän raja on perhekuntaa kohden 40000 euron nettoansiot vuodessa eli 3333 euroa puhtaana käteen kuussa. Jos on yksinhuoltaja, niin vielä tällä ansiolla saa polttoaineveron takaisin
Bruttopalkkana tuo tietäisi liki 6000 euroa eli johtotehtävissä olevan kk. palkkaa.
Liikenneministeri Harakka elää Kiuriun, Ohisalon ym. kanssa hallituksessa jossain sfääreissä, joka on sumentunut oman ansitason ansiosta.
Sumentumista lisää ilmaiset lounaat ja kaikissa yhteiskunnan jonoissa muiden ohitse meneminen, jopa sairaalan ensiavussa tai leikkausjonossa. - Anonyymi
Jo ilman tuulivoimatukiakin nykyään edullisimmalla tuulivoimalla ladataan suuritehoiset (500-1000 km toimintasäteen) sähköautojen akut ja polttokennot silloin kun tuulee kunnolla. Saadaan päästötöntä uusiutuvaa sähköä. Sähköenergian ja siirron hinnassa on jo veroa ihan tarpeeksi, joten kilometripohjainen (kepun ja kokoomuksen ehdottama 10€/100 km) tienkäyttömaksuTASAVERO ja/tai ajoneuvoveron korottaminen (kepun ja kokoomuksen ehdottama 3 kertaistaminen) ovat täysin turhia, varsinkin kun tuulisähköllä ajaminen tekee autoilusta ekologista.
Myöskään autoveroa ei tarvitse laskea, koska sähköautojen autovero ON JO NYKYÄÄN LASKETTU n. 3%:iin. Turha tukea rikkaiden suuritehoisten ja paljon kuluttavien ökyautojen mm. BMW, Audi, Mercedes Benz, Porsche, Range Rover citymaasturien, Bentley limusiinien ja Ferrari ym. urheiluautojen ostamista, kuten kokoomus haluaa. Eliitillekin pitää kelvata Teslat ym. sähköautot ja jatkossa myös polttokennoautot, ökyilyä ei tarvitse näyttää paljon kuluttavalla rohmulla. - Anonyymi
Harakan pitäisi sillon ajaa asfaltinkin poisto. Pelkkä liikenteen sähköistäminen ei poista päästöjä, koska asfaltilla ajo oli löpöä tai ei saastuttaa ja pelkkä asfaltin olemassa olo enemmän kuin bensa tai diesel autolla ajaminen.
- Anonyymi
Hyvä soratie on parempi kuin huonoksi päästetty pikitie. Riittää että lanaillaan silloin tällöin, ja kesällä suolataan, jottei lennä pöly.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683149
- 2002791
- 222608
- 492578
- 202446
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412295Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101733Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241687- 361535
- 181406