Epätavallinen vuoto yhdynnän jälkeen

Anonyymi

Laitatin kierukan vajaa vuosi sitten, eikä mitään tiputtelua sen koommin tullut alussa (vaikkei hormonaalinen ehkäisy olekaan itselleni sopinut aiemmin).

En siis tiedä onko kierukalla mitään yhteyttä tähän, mutta olen jo pari kuukautta "kärsinyt" yhdynnän jälkeisestä limaisesta vuodosta. Jos vuoto ei ala heti, tulee se viimeistään seuraavana päivänä. Kävin noin kuukausi sitten lääkärissä asiasta ja sain käteeni vain lääkkeet vaginoosiin vaikkei mitään muita tunnusomaisia oireita ollutkaan siihen liittyen. Sisätutkimus tosin tehtiin ja kierukka oli paikallaan. Myös klamydia ja tippuri testattiin, vaikka sen jo tiesit ettei niitä ole. Kokemuksia samankaltaisista oireista?

1

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on myös reilut kolmatta vuotta ehkäisynä ollut kierukka ja nyt tänä vuonna ajoittain, ei siis jatkuvasti oli saman tyyppistä yhdyntöjen jälkeen liittyvää ja joskus hyvin runsastakin valkovuotoa. Vuoto on ollut runsaimmillaan yleensä heti seuraavana aamuna jos illalla ollaan rakasteltu ja sitä saattoi jatkua muutama päivä. Joskus harvoin siihen liittyy myös lievää alapään kutinaa.

      Lääkärissä en vielä käynyt, mutta puhuin asiasta työterveyshoitajalle joka sanoi oireitten viittaavan hyvin vahvasti bakteerivaginoosiin ja neuvoi hakemaan apteekista emätingeeliä ja käyttämään sitä ohjeen mukaan ja myös heti seksin jälkeen ohjeen mukaan ja ellei toimi niin aika lääkärille.
      Lisäksi hän kehotti kysymään mieheltäni peseekö alapäänsä saippualla ennen yhdyntää ja jos on pessyt, niin ei missään tapauksessa saippuaa alapääpesulla, vain pelkkä vesipesu ennen, koska naisen herkkiä limakalvoja se saippualla pesty voi ärsyttää. No saippuaahan meillä mies sanoi pestessään käyttäneensä, mutta nyt hän on alkanut pesaista vain vedellä ja vaikka tuo geelinkäyttö oli aika sottaista hommaa, niin onneksi on pikkuhousunsuojat keksitty ja ainakin tällä erää sain noilla hoito-ohjeilla tilanteen rauhoittumaan. Hoitogeelin käytön lopetin kuukausi sitten ja nyt tilanne on normaali. Kiusallinen vaiva tuo on, eikä toivottavasti ihan pian uusi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe