Tein turhaa työtä ja loin väärän mielikuvan. Perun sen.

Anonyymi

Minä puolustin monta kertaa netissä uskovia kun heitä pilkattiin, koska minulla oli muutama hyväksi luulemani tuttu uskovissa. halusin antaa uskovaisillekin uskonvapauden.
nyt huomaan toimineeni väärin itseäni kohtaan sillä sain aiheettomasti uskoville kuuluvaa pilkkaa osakseni sillä moni uskova ihan omalla käytöksellään on sen ansainnut. toiseksi saatoin luoda illuusion jostakin hyvästä uskovaisjoukosta jonne ihmiset pääsevät turvaan.
jospa se olinkin minä joka puhuin niistä arvoista, myin sen muutamalla uskovalle. Valtaosa uskovista on kuitenkin kaikkea muuta, he ovat ynseitä eivätkä helpolla auta ketään.
Ennemmin he auttavat minua hyväksikäyttäneitä tai sitä yrittäneitä ja varmasti tarjoavat heille seuraa. Eivät he oikeasti ketään sääli.

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      näin se menee . . .
      yllättävää kylläkin, fundisten joukossa on juurikin niitä "laitapuolen" kulkijoita, jotka sittemmin (myöhemmin . . .) tulevat kateelliseksi, jos joku elänyt "normaali elämää", ENNEN, uskoontuloa, jne.
      tähän lankaan" itsekin haksahdin, kuvittelin,, että ovat edes sen verran sivistyneitä käytökseltään, kuin , niinkuin he nimittävät "uskosata osattomat" ??
      "uskosta osattomat . . . vaan, kun useimmat normaali-ihmiset osaavat myös käyttäytyä, kristillisen arvon mukaisesti, vaan ei lahkoissa, ja mitäs muuta voi odottaa, kuin raamattu sanoo:

      "ei sokea voi toista sokeaa taluttaa"
      lahkoissa, paljon , alkoholi-oppineit, jne.

      • Anonyymi

        kehoittaisin sinua, jos suinkaan olet "norm" hyväsydäminen, etkä entinen alkohol,tms, niin SIIRRY, kristittyjen seuraan, siis ihan tavallisten kristittyjen, luterilaisuudestakin löytyy todella läheisiä uskonpiirejä, sekö raamattuopetukisa, rukouspiirejä, jne.
        Ja: luterilaisuudessa ei erotetaan ketään "omaan lahkoon", vaan kaikki ovat tervetulleita, jne.

        itseäni harmittaa, kun jo nuorena koin "kutsumusta" luterilaisuuden kristityihin, vaan lahko vei , ja niiltä traumoilta, sitten kehdannut edes "päätäni näyttää", kuinka tyhmän vietävissä olin ollut . . .
        JA: tärkeä asia: luterilaisuudessa eivät puutu sinun yksityisvalintoihin, kuten avioliitto, jne.
        Lahkoissahan eivät hyäksy, "sitä ja tätä", jos se ei PALVELE HEITÄ, ja nimenomaan HEITÄ (ei siis Jumnalaa, vaan HEITÄ !
        Vielä:
        lue kirja "Harhaanjohtajat", v. 2017 , Raija Pelli, Terho Miettinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kehoittaisin sinua, jos suinkaan olet "norm" hyväsydäminen, etkä entinen alkohol,tms, niin SIIRRY, kristittyjen seuraan, siis ihan tavallisten kristittyjen, luterilaisuudestakin löytyy todella läheisiä uskonpiirejä, sekö raamattuopetukisa, rukouspiirejä, jne.
        Ja: luterilaisuudessa ei erotetaan ketään "omaan lahkoon", vaan kaikki ovat tervetulleita, jne.

        itseäni harmittaa, kun jo nuorena koin "kutsumusta" luterilaisuuden kristityihin, vaan lahko vei , ja niiltä traumoilta, sitten kehdannut edes "päätäni näyttää", kuinka tyhmän vietävissä olin ollut . . .
        JA: tärkeä asia: luterilaisuudessa eivät puutu sinun yksityisvalintoihin, kuten avioliitto, jne.
        Lahkoissahan eivät hyäksy, "sitä ja tätä", jos se ei PALVELE HEITÄ, ja nimenomaan HEITÄ (ei siis Jumnalaa, vaan HEITÄ !
        Vielä:
        lue kirja "Harhaanjohtajat", v. 2017 , Raija Pelli, Terho Miettinen

        Pelli se tietää kaiken, eikö tiedäkkin !


    • Anonyymi

      Vittuako sitä täällä käyt itkemässä. Mene juttelemaan niitten uskovaisten kanssa, joiden takia koet kärsineesi vääryyttä.

      • Anonyymi

        Juuri tyypillistä näiltä hellareilta.He ovat kaikkea muuta,kuin rakkauden lähettiläitä!!!Kirja,voitto on sittenkin meidän,Kurt Kock,vahvisti sen,mitä olen kokenut,hellarit ovat pimeyden vallassa.He todella seisovat vääryyden puolella,repivät ja häpäisevät uhrin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tyypillistä näiltä hellareilta.He ovat kaikkea muuta,kuin rakkauden lähettiläitä!!!Kirja,voitto on sittenkin meidän,Kurt Kock,vahvisti sen,mitä olen kokenut,hellarit ovat pimeyden vallassa.He todella seisovat vääryyden puolella,repivät ja häpäisevät uhrin.

        Sinäkö kuvittelit olevasi rakkauden lähettiäs???
        Kirjoituksesi todistaa, että olet sielunvihollisen lähettiläs.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö kuvittelit olevasi rakkauden lähettiäs???
        Kirjoituksesi todistaa, että olet sielunvihollisen lähettiläs.

        Rauhoitupas vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö kuvittelit olevasi rakkauden lähettiäs???
        Kirjoituksesi todistaa, että olet sielunvihollisen lähettiläs.

        ei nyt puhuta "rakkaudenlähettiläästä", vaan:

        , - että toisaalla kristittyjen yhteydessä todellakin opetetaan, - raamatun tuntemusta, - ei kysymällä, esim: "miten asut, miten elät, kenen kanssa avioliitossa, jne.

        seurakunassa hyvä oppia raamatun tuntemusta, se on ensisijainen seurakunnan tehtävä,/opetus.

        "te eksytte jos ette tunne kirjoituksia" sanoo: Jeesus raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tyypillistä näiltä hellareilta.He ovat kaikkea muuta,kuin rakkauden lähettiläitä!!!Kirja,voitto on sittenkin meidän,Kurt Kock,vahvisti sen,mitä olen kokenut,hellarit ovat pimeyden vallassa.He todella seisovat vääryyden puolella,repivät ja häpäisevät uhrin.

        älä höpötä ihan mitä sattuu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei nyt puhuta "rakkaudenlähettiläästä", vaan:

        , - että toisaalla kristittyjen yhteydessä todellakin opetetaan, - raamatun tuntemusta, - ei kysymällä, esim: "miten asut, miten elät, kenen kanssa avioliitossa, jne.

        seurakunassa hyvä oppia raamatun tuntemusta, se on ensisijainen seurakunnan tehtävä,/opetus.

        "te eksytte jos ette tunne kirjoituksia" sanoo: Jeesus raamatussa.

        Missä sellainen opettava seurakunt anyt sitten mahtaa toimia, kerro että pääsen oppimaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä höpötä ihan mitä sattuu !

        Tyypillistä hellareilta,tulevat täyteen raivoa,jos joku on eri mieltä,tai haluaa kertoa oman tarinansa.Heissä vaikuttaa pimeyden voimat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö kuvittelit olevasi rakkauden lähettiäs???
        Kirjoituksesi todistaa, että olet sielunvihollisen lähettiläs.

        Sanoo hän,joka on täysin sidottu.


    • Anonyymi

      Minä en jumalattomia puolustele kristityille ja heidän syntielämäänsä ja pahuuttaan, joka on isästä Perkeleestä.

      Jumalattomuus ilmenee monin tavoin:

      Mielisairauksina ( jumalattomien jälkeläisiä, sairastuvat mm. valehtelevien vanhempien, koulukiusaamisen takia.

      Rikollisuutena ( jumalattomia vankiloissa suurin osa ja heistä, jotkut kääntyvät kristityiksi
      Valheet, yksikään valehtelija, jumalaton ei peri taivaan valtakuntaa.

      Ja sinä puolustelet saatanan tekoja(synnissä eläville ja itsellesi ) tekeville Jumalan lasten tekoja? Jumalan lasten Puolustaja on Jeesus. Keskity puolustamaan isäsi tekoja avoimesti, sillä se on kieroutuneen luonteen mukaista, joka näkyy juuri tässä:

      Kristitty tekee pienen virheen: alkaa jumalattomien herjaaminen, liioittelu, pilkka
      Jumalaton tekee suuren rikoksen : alkaa romantiikan sävyttämä kerronta elämäänsä kyllästyneestä miehestä, joka jännityksen kaipuussaan alkaa huumerikolliseksi, jota salaa huumerikollisilta huumeita saavat jumalattomat syntihyväksyvät tuumiessaan.

      Lopuksi: Kirjoitukseni on raaka yleistys, joka ei rikollisuuden osalta osu läheskään joka jumalattomaan. Tunnen läheisesti useita jumalattomia, jotka ovat lainkuuliaisia/ tiettyyn rajaan asti.Kirjoitin yleispätevästi eikä minulla ole tarkkoja prosenttitietoja mitä kukin jumalaton ajattelee.Nojaan tilastoihin ja oman lähipiirin jumalattomista muodostamaani suhdelukuun, joka ei ole luotettava, sillä jumalattomat osaavat salata rikoksensa minulta kun tietävät että poliisille ilmoitan rikokset, jotka saan kuulla.

      Ystävällisesti, Commandohauis

      • Anonyymi

        Kyllä nyt on niin suuri valhe!!!!!!!Minulla on,niin sanottuja normi ihmisiä ystävinä,töissä käyviä,rehellisiä,tuntevia ja rakastavia.Sitten on esim.minun hellari perheeni,valehtelevia,rikollisella tavalla vieneet esim.veljeni kuolinpesästä,ym.muuta petollista.


      • Commandohius, miksi olet niin kovasydäminen ja itsekäs?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Commandohius, miksi olet niin kovasydäminen ja itsekäs?

        Ei ole. Hän on järkevä.

        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Hän on järkevä.

        ST

        Commandohius osaa varmaan itsekin vastata esitettyyn kysymykseen.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Commandohius osaa varmaan itsekin vastata esitettyyn kysymykseen.

        Ilman muuta. Ilmaisin vain mielipiteeni tuohon väliin. Haittasiko se sinua, että kommentoin väliin?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman muuta. Ilmaisin vain mielipiteeni tuohon väliin. Haittasiko se sinua, että kommentoin väliin?

        ST

        Jos olet huolissasi, että aliarvioin Kommandon kykyjä niin kyse ei ollut siittä. Voit olla huoleti.

        ST


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Commandohius, miksi olet niin kovasydäminen ja itsekäs?

        Voisitko hieman tarkentaa?

        En ole kovasydäminen, eikö rakkaudenherkkyyttä ja pehmenneen sydämeni päällekkäisyyksiä luotaimesi huomaa?

        Minulla on Kristuksen mieli.Ainakin olen rukoillut sitä.

        Sinäkin ja kuka tahansa voi sitä rukoilla mutta jumalattomat jäävät siitä paitsi.

        Onko sinulla lihan vai Hengen mieli?

        Mistä kristitty tietää ettei hän ole kovasydäminen ja itsekäs?

        3 pointsin vihje : Vain paatunut sydän.._

        Blaa blaa ja blaa mulla ei ou paatunut sydän blaa blaa ja se jae sen osoittaa blaa blaabati blaa.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nyt on niin suuri valhe!!!!!!!Minulla on,niin sanottuja normi ihmisiä ystävinä,töissä käyviä,rehellisiä,tuntevia ja rakastavia.Sitten on esim.minun hellari perheeni,valehtelevia,rikollisella tavalla vieneet esim.veljeni kuolinpesästä,ym.muuta petollista.

        Vastapuoli voi esittää omat näkökantansa.Perintöäkö sait liian vähän ja muut enemmän? Jos rikos on tapahtunut niin ilmoita poliisille! Itse tekisin niin.

        Tsemppiä sulle! Kun en ole asianosainen ja faktoista tietämätön niin jätän kannanotot tähän.

        Commandohauis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko hieman tarkentaa?

        En ole kovasydäminen, eikö rakkaudenherkkyyttä ja pehmenneen sydämeni päällekkäisyyksiä luotaimesi huomaa?

        Minulla on Kristuksen mieli.Ainakin olen rukoillut sitä.

        Sinäkin ja kuka tahansa voi sitä rukoilla mutta jumalattomat jäävät siitä paitsi.

        Onko sinulla lihan vai Hengen mieli?

        Mistä kristitty tietää ettei hän ole kovasydäminen ja itsekäs?

        3 pointsin vihje : Vain paatunut sydän.._

        Blaa blaa ja blaa mulla ei ou paatunut sydän blaa blaa ja se jae sen osoittaa blaa blaabati blaa.

        Commandohauis

        Turha sinun on tätä keskustelua kääntää minuun. Nyt puhutaan sinun sydämesi kovuudesta. Omien sanojesi mukaan kohtelet kaikkia ihmisiä, jotka eivät usko samalla tavalla kuin sinä, toisen luokan kansalaisina. Onko Jeesuksen antama käsky (rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi) päässyt sinulta unohtumaan?


    • Anonyymi

      Sääli on sairasta.

      • Anonyymi

        Ei oikeassa tilanteessa,Jeesuskin itki,tunsi empatiaa.Ollessani hellareissa,siellä oli juurikin näitä,joita piti aina hoitaa,heitä silitettiin,kuunneltiin,sitten ne,jotka joutuivat kylmän kohtelun kokemaan,ei armoa,toivotettiin siunausta,nyt on kiire,ei ole sinulle aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikeassa tilanteessa,Jeesuskin itki,tunsi empatiaa.Ollessani hellareissa,siellä oli juurikin näitä,joita piti aina hoitaa,heitä silitettiin,kuunneltiin,sitten ne,jotka joutuivat kylmän kohtelun kokemaan,ei armoa,toivotettiin siunausta,nyt on kiire,ei ole sinulle aikaa.

        Jeesus itki Lasaruksen kuoleman takia.Eilen kuuntelin sitä kohtaa Raamatussa ja mietin sitä Jeesuksen itkua. Itku on luonnollista ja itkuun on paljon aihetta.

        Jokaisen on kuoltava kukin vuorollaan ja kuoleman tultua lähipiirin luokse itku maistuu.Itku tekee hyvää kun Jumala sen näkee ja lohduttaa.


        Itkemisiin alahuulet vinhaan väpättäin, Commandohauis


    • Anonyymi

      Ihmisillä on monenlaisia kokemuksia. Itse taas koen saaneeni hyvinkin apua yms uskovilta.
      Eli sinun kokemuksesi on yksi totuus asiasta ja sinulle on muotoutunut kokemuksesi myötä oma näkökulma ja mielipiteet uskovien käytöksestä.
      Harmi, että olet saanut huonoa kohtelua

      ST

    • Anonyymi

      En usko tuohon, että työsi oli turhaa.
      Uskon, että kaikella on merkityksensä 😊

      ST

      • Anonyymi

        Osalla asioita on paha merkitys, mutta merkitys kuitenkin kuten sanot.
        Varokaa uskonlahkoja (helluntailaisia jne.) kuten Jeesus varoittaa. Matteus 7:22-23


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osalla asioita on paha merkitys, mutta merkitys kuitenkin kuten sanot.
        Varokaa uskonlahkoja (helluntailaisia jne.) kuten Jeesus varoittaa. Matteus 7:22-23

        Näen, että kaikessa on hyvät ja huonot puolet.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näen, että kaikessa on hyvät ja huonot puolet.

        ST

        Sinä olet farisealainen,teeskentelijä,yrität niin kovasti esittää hyvää,mutta olet jo monille paljastunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet farisealainen,teeskentelijä,yrität niin kovasti esittää hyvää,mutta olet jo monille paljastunut.

        Ei tarvitse esittää hyvää, koska en ole hyvä. Enkä esitä täälläkään sitä mitäben ole, vaan tuon itseni esille niin pahassa kuin hyvässä.
        Mutta niinkuin tiedät sinäkin, että ihana omana itsenään, kaksijakoisena saa uskoa.
        Sellaisena pahana onana itsenään saa uskoa, ei tarvitse olla hyvä. Ei tarvitse esittää hyvää. Saa olla inhimllinen ihminen virheineen ja uskoa. Saa olla erehtyväinen. Saa olla paha. Vain yksi on hyvä.
        Olet siis oikeassa suhteeni.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse esittää hyvää, koska en ole hyvä. Enkä esitä täälläkään sitä mitäben ole, vaan tuon itseni esille niin pahassa kuin hyvässä.
        Mutta niinkuin tiedät sinäkin, että ihana omana itsenään, kaksijakoisena saa uskoa.
        Sellaisena pahana onana itsenään saa uskoa, ei tarvitse olla hyvä. Ei tarvitse esittää hyvää. Saa olla inhimllinen ihminen virheineen ja uskoa. Saa olla erehtyväinen. Saa olla paha. Vain yksi on hyvä.
        Olet siis oikeassa suhteeni.

        ST

        Mutta pääasiahan on että kun katsoo peiliin ja näkee siellä pyhän niin se riittää vaikka hyvän näkeminen jää niihin kertoihin, jotka ovat hetket Hyvään Jeesukseen katsoessa.

        Pyhä: Jumalalle kuuluva maailmasta erotettu syystäkin autuas synnit anteheekssuanut hemmo/hemmotar.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta pääasiahan on että kun katsoo peiliin ja näkee siellä pyhän niin se riittää vaikka hyvän näkeminen jää niihin kertoihin, jotka ovat hetket Hyvään Jeesukseen katsoessa.

        Pyhä: Jumalalle kuuluva maailmasta erotettu syystäkin autuas synnit anteheekssuanut hemmo/hemmotar.

        Commandohauis

        Minä en tiedä. En osaa ajatella tuota pyhyyttä itsessäni. Mutta totta se on niinkuin kirjoitat, että sisäiseen peiliin kun katsoo niin saa olla kiitollinen siittä, että sellaisenaan saa uskoa ja luottaa Jeesukseen, että hän on lunasta.
        Niinkuin kirjoitit, että itsessään on synnin saastuttama mutta Jeesuksessa on lumivalkoinen.
        Pyrin olemaan ainakin rehellinen. Hyvään en kykene.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tiedä. En osaa ajatella tuota pyhyyttä itsessäni. Mutta totta se on niinkuin kirjoitat, että sisäiseen peiliin kun katsoo niin saa olla kiitollinen siittä, että sellaisenaan saa uskoa ja luottaa Jeesukseen, että hän on lunasta.
        Niinkuin kirjoitit, että itsessään on synnin saastuttama mutta Jeesuksessa on lumivalkoinen.
        Pyrin olemaan ainakin rehellinen. Hyvään en kykene.

        ST

        Lunaataja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lunaataja

        Lunastaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lunastaja

        Sinussa, lihassasi asuva synti tekee pahaa muttet sinä ole viheliäisen synnin teoista vastuussa.

        Asemasi Jumalan lapsena pysyy kun teet parannuksen soveliaita hedelmiä päivittäistä vaellustilaasi tutkien.

        Syön juuri isointa päärynähedelmää, mitä olen koskaan syönyt. K- market Mustassa Pekassa myynnissä. Maku 3/5 huomenna-ylihuomenna olisi ollut mehukkaampi. Sunnuntaina tuon muistaakseni ostin ja päättelin että sen pitää saada aikaa kypsyä. Sellaista se on. Onko sulla vaikeuksia päätellä milloin päärynä on parhaillaan eli mehua tihkuvana?

        2 euron päärynää syöden, Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinussa, lihassasi asuva synti tekee pahaa muttet sinä ole viheliäisen synnin teoista vastuussa.

        Asemasi Jumalan lapsena pysyy kun teet parannuksen soveliaita hedelmiä päivittäistä vaellustilaasi tutkien.

        Syön juuri isointa päärynähedelmää, mitä olen koskaan syönyt. K- market Mustassa Pekassa myynnissä. Maku 3/5 huomenna-ylihuomenna olisi ollut mehukkaampi. Sunnuntaina tuon muistaakseni ostin ja päättelin että sen pitää saada aikaa kypsyä. Sellaista se on. Onko sulla vaikeuksia päätellä milloin päärynä on parhaillaan eli mehua tihkuvana?

        2 euron päärynää syöden, Commandohauis

        No, olen allerginen päärynöille niin en syö enkä osta niitä.

        ST


    • Anonyymi

      Hyvä aloitus. Helluntailaisittain uskovat eivät ole sitä mitä he muille uskottelevat olevansa.
      Varokaa lahkoja, kuten Paavali sanoi.

      • Anonyymi

        raamatussa Jeesus puhui paljon, fariseuksista.

        ulkonaisesti he kyllä . . .

        keitä lie ovat ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamatussa Jeesus puhui paljon, fariseuksista.

        ulkonaisesti he kyllä . . .

        keitä lie ovat ??

        Farisealainen puolue syntyi alemman papiston keskuudessa ennen vuotta 100 eaa. vastavoimaksi ylemmän papiston saddukealaisille. He pitivät itseään juutalaisten uskonnollisina johtajina. Farisealaisille tunnusomaista oli juutalaisen lain tarkka noudattaminen pienimpiäkin yksityiskohtia myöten.

        Fariseukset olivat yhteiskunnallinen liike, johon jäseniä liittyi kaikista yhteiskuntaluokista. Tavallisen kansan keskuudessa fariseukset olivatkin suosittuja yläluokkaisiin ja aristokraattisiin saddukealaisiin verrattuna. Suosiota kansan keskuudessa lisäsi myös Rooman miehittäjähallinnon vastustaminen ja vahva kansallismielisyys, johon liittyi hellenististen vaikutteiden vastustaminen juutalaisessa yhteiskunnassa. Fariseukset eivät kuitenkaan varsinaisesti olleet aktiivisessa vastarinnassa. Liikkeen piirissä oli myös sovinnaisempia näkemyksiä, joiden mukaan Rooman kanssa toimeen tuleminen oli järkevää, koska se takasi kohtalaisen rauhalliset olot.

        Fariseuksille tunnusomaista oli tiukka sitoutuminen Mooseksen lakiin ja vanhinten säädöksiin, joita oli noudatettava tiukasti. He eivät noudattaneet vain Mooseksen lakia, vaan myös suullista perimätietoa. Paljolti fariseusten vaikutuksesta syntyi nykyisen kaltainen lakikeskeinen juutalaisuus. Vanha uhrausten, Jerusalemin temppelin ja vuotuisten yhteisten juhlien ympärille rakentunut juutalaisuus koki lopullisen romahduksen roomalaisten tuhottua Jerusalemin temppelin vuonna 73. Saddukeusten aristokratia murtui, ja juutalaisuus siirtyi yhä vahvemmin koteihin ja synagogiin.

        Raamatun Uudessa testamentissa farisealaiset esitetään Jeesuksen vastustajana (Matt. 12:14, Mark. 3:6). Fariseusten vastustajina puolestaan esitettiin saddukeukset. Toisin kuin saddukeukset farisealaiset uskoivat kuolemanjälkeiseen elämään, kuolleiden ylösnousemukseen ja enkeleiden olemassaoloon. Apostoli Paavali oli alun perin fariseus nimeltään Saulus Tarsolainen.

        Jeesus oli itse lähimpänä farisealaisia kuin muita Israelin tuon ajan puolueita, saddukeuksia, selootteja ja essealaisia.lähde? Fariseusta käytetään myös synonyyminä ulkokultaisuudelle Uuden testamentin evankeliumien painotusten mukaan.


    • Anonyymi

      Lidlissä lohitarjous 4 vrk: to - su , mitäs hyvää loppuviikosta syödään?

      Nam, nami, nam, jo suu maiskaa etukäteen.

      Commandohauis

      • Anonyymi

        hyvä puhe aloituksessa, vaan - helluntailaisuuden "maailma" = "lähibubi",

        sen verran niillä tietoa "maailmasta . . .


    • Anonyymi

      Ei uutta auringon alla. Parodontax ei kiristä hampaita.

    • Anonyymi

      Epäilen ,että alkaja on uskovaa teeskentelevä ateisti, jolle saatana on antanut tehtäväkseen yrittää tuhota mahdollisemman paljon "lepattavia uskon liekkejä". saadakseen itselleen lisää saalista. Minun tuntemani uskovat ovat ehdottomasti ystävällisiä ja auttavia ja vähintään normaaliin ihmistoleranssiin kuuluvia.Tietenkin hekin ovat ihmisiä inhimillisine lankeemuksineen. Mutta heillä on taito pyytää ja antaa anteeksi.Meitä vanhempia uskovia sinä et tietenkään pysty hämäämään valheillasi. Rukoilen kuitenkin sinunkin puolestasi. Myös Jeesus pitää ovea auki sinullekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe