Eutanasia kristinuskossa.

Anonyymi

Hyväksyykö kristinusko eutanasian?

23

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei abortoida vaikka olisi lapsi loppuelämässä koneessa kiinni 🤣

      • Anonyymi

        Kärsi kärsi sitä korkeimman kruunun saat 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Riippuu millä tavalla sen tekee. Jättää rokotteen ottamatta, turvavyön käyttämättä tai pelastusliivin pukematta , näissä tapauksissa se on täysin ok.

      • Anonyymi

        Tai mahdollistaa retupetterien liikenneonnettomuudet sivullisille.
        kiitos jeesus kiitos kiitos 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Kyllä.

      Oletko kuullut uudesti syntymisestä kasteessa?
      Vanha kuolee pois ja uusi ihminen astuu Jeesuksen paimennettavaksi.
      Kunnon annos esim. viinaa ajaa asian.

    • Anonyymi

      "Hyväksyykö kristinusko eutanasian?"

      Ei tietenkään. Tappaminen on sallittu vain Jumalan tahdon täyttämiseksi. Armosta tappaminen ei tule kyseeseen missään tapauksessa. Ei ihminen ole mikään lopetettava eläin, vaan ihmisen tulee kitua Jumalaa kiittäen viimeiseen kylmään pieruun saakka.

      • Eutanasiassa avustaminen ei Suomessa ole rikos. Sekin selviää tuosta sarjasta, meillä on ollut oikeustapaus, jossa eutanasiassa avustanutta ja tekonsa (todistusaineistoksi) videoinutta ei loppujen lopuksi syytetty mistään.


    • Vaikkei hyväksyisi niin kaiketi tuo mahdollisuus pitäisi taata parantumattomasti sairaille, viimeisenä keinona kun tavallaan sitä jo nyt tehdään mutta turhan pitkitetyssä muodossa.


      Kyllähän me pidetään eettisesti oikeana ratkaisuna sitäkin jos autolla ajaa ketun yli joka jää sätkimään ja haetaan kontista "astaloa" jolla viimeistellään homma niin miksi ihmeessä meidän pitäisi kiduttaa "rakkainpiamme" kuoliaaksi. Tuskin kitumissa on mitään sellaista, että jotenkin kirkkaamman kruunun saisi.

      Toki nuo hoitotahdot tai päätökset pitäisi tehdä kaikessa voimissaan ja niin, että se on potilaantahto ei omaisten.

    • Anonyymi

      Hyväksyn, jos Jumala tappaa ihmisen.

    • Mitäpä luulette???


      ÄLÄ TAPA!!!

      • Anonyymi

        No sittenhän Jeesusta ei olisi saanut tappaa. Ja kaikki kuolleet kristityt paistuisivat nyt helvetissä!


      • Anonyymi

        Jeesus kuoli vanhuuteen hylättynä saarnaajana 🤣


      • Anonyymi

        Ja kuitenkin jumala on massamurhaaja. Tappoi kahden kaupungin ihmiset ja tuhosi ihmiskunnan tulvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kuoli vanhuuteen hylättynä saarnaajana 🤣

        Ei pidä paikkaansa.
        Hän koki pahemman kuoleman kuin ristiinnaulitsemisen.
        Olen lukenut Toorasta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      On kova helvetti aikansa abortoineena anestesioida itsensä autuaassa olossaan.

    • Eutanasia on itsekkään vellihousun ja selkärangattoman luikertajan valinta. Me oikeat, moraalisesti suoraselkäiset tosimiehet tapamme itse itsemme emmekä raskauta kenenkään toisen omaatuntoa.

      • Minä en voi edes tappaa itseäni tai turvautua eutanasiaa, kun olen sen uskovaiselle vaimolleni luvannut.

        Mutta eutanasian soisin heille, joille se on mielestään ratkaisu.


        ps olet mielestäni trollaavien Vellihousujen Kuningas


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Minä en voi edes tappaa itseäni tai turvautua eutanasiaa, kun olen sen uskovaiselle vaimolleni luvannut.

        Mutta eutanasian soisin heille, joille se on mielestään ratkaisu.


        ps olet mielestäni trollaavien Vellihousujen Kuningas

        Itse olet tossun alla oleva kiltti aviopersoona 😋


      • qwertyilija kirjoitti:

        Minä en voi edes tappaa itseäni tai turvautua eutanasiaa, kun olen sen uskovaiselle vaimolleni luvannut.

        Mutta eutanasian soisin heille, joille se on mielestään ratkaisu.


        ps olet mielestäni trollaavien Vellihousujen Kuningas

        Kyllä minäkin voisin suoda eutanasian vellihousuille ja itkupilleille. Eiväthän kaikki voi olla oikeita miehiä. Itse asiassa tässä maassa ei ole minun lisäkseni kuin kourallinen oikeita miehiä. Siitä johtuu, että minut tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen. Tämä on tosimiehen tragedia.

        Mutta oikeus tulla tapetuksi tarkoittaa sitä, että jollakulla on velvollisuus tappaa. Jos tappamisesta tehdään omantunnonasia, ts. jos jokaisella on oikeus omantunnonsyistä kieltäytyä tappamasta, ollaan tilanteessa, jossa jokaisella on oikeus tulla tapetuksi, mutta kenelläkään ei ole velvollisuutta tappaa. Tällöin olisi periaatteessa mahdollista, ettei oikeus toteutuisi. Toki käytännössä tappamishaluisia riittänee, ja ainahan voidaan palkata psykopaatteja tai jumalankieltäjiä hoitamaan homma.


      • Anonyymi
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Kyllä minäkin voisin suoda eutanasian vellihousuille ja itkupilleille. Eiväthän kaikki voi olla oikeita miehiä. Itse asiassa tässä maassa ei ole minun lisäkseni kuin kourallinen oikeita miehiä. Siitä johtuu, että minut tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen. Tämä on tosimiehen tragedia.

        Mutta oikeus tulla tapetuksi tarkoittaa sitä, että jollakulla on velvollisuus tappaa. Jos tappamisesta tehdään omantunnonasia, ts. jos jokaisella on oikeus omantunnonsyistä kieltäytyä tappamasta, ollaan tilanteessa, jossa jokaisella on oikeus tulla tapetuksi, mutta kenelläkään ei ole velvollisuutta tappaa. Tällöin olisi periaatteessa mahdollista, ettei oikeus toteutuisi. Toki käytännössä tappamishaluisia riittänee, ja ainahan voidaan palkata psykopaatteja tai jumalankieltäjiä hoitamaan homma.

        Itsemurhakone on kehitteillä ja Ateistina koen valtavaksi helpotukseksi jos tukala pitkittynyt kuolemisen prosessi vääjäämättä muutoin olisi edessä.


    • Anonyymi

      En tiedä mitä mieltä kristiusko on eutanasiasta, kristitty uskovainen itse päättäköön siinä missä ateisti tai kuka muu tahansa, jos on siinä kunnossa että päättämään pystyy.
      Turha on terveenä ja voimissaan spekuloida, ainakaan tuomita, kautta maailman sivu ovat syyttömät tunnustaneet rikoksia kivun/kidutuksen edessä. Ei tuskissaan ole ihminen omillaan. Pankaapa kohdalle jos pystytte.
      En tekisi hoitotestamenttiä, elvytetäänkö vai ei, koska en voi tietää, millainen lähestyvää kuolemaa edeltävä aika on. Synnytskivuissa menetin tajuntani, toivottavasti myös mahdollisissa kuolinkivuissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe