Eutanasia kristinuskossa.

Anonyymi

Hyväksyykö kristinusko eutanasian?

23

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei abortoida vaikka olisi lapsi loppuelämässä koneessa kiinni 🤣

      • Anonyymi

        Kärsi kärsi sitä korkeimman kruunun saat 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Riippuu millä tavalla sen tekee. Jättää rokotteen ottamatta, turvavyön käyttämättä tai pelastusliivin pukematta , näissä tapauksissa se on täysin ok.

      • Anonyymi

        Tai mahdollistaa retupetterien liikenneonnettomuudet sivullisille.
        kiitos jeesus kiitos kiitos 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Kyllä.

      Oletko kuullut uudesti syntymisestä kasteessa?
      Vanha kuolee pois ja uusi ihminen astuu Jeesuksen paimennettavaksi.
      Kunnon annos esim. viinaa ajaa asian.

    • Anonyymi

      "Hyväksyykö kristinusko eutanasian?"

      Ei tietenkään. Tappaminen on sallittu vain Jumalan tahdon täyttämiseksi. Armosta tappaminen ei tule kyseeseen missään tapauksessa. Ei ihminen ole mikään lopetettava eläin, vaan ihmisen tulee kitua Jumalaa kiittäen viimeiseen kylmään pieruun saakka.

      • Eutanasiassa avustaminen ei Suomessa ole rikos. Sekin selviää tuosta sarjasta, meillä on ollut oikeustapaus, jossa eutanasiassa avustanutta ja tekonsa (todistusaineistoksi) videoinutta ei loppujen lopuksi syytetty mistään.


    • Vaikkei hyväksyisi niin kaiketi tuo mahdollisuus pitäisi taata parantumattomasti sairaille, viimeisenä keinona kun tavallaan sitä jo nyt tehdään mutta turhan pitkitetyssä muodossa.


      Kyllähän me pidetään eettisesti oikeana ratkaisuna sitäkin jos autolla ajaa ketun yli joka jää sätkimään ja haetaan kontista "astaloa" jolla viimeistellään homma niin miksi ihmeessä meidän pitäisi kiduttaa "rakkainpiamme" kuoliaaksi. Tuskin kitumissa on mitään sellaista, että jotenkin kirkkaamman kruunun saisi.

      Toki nuo hoitotahdot tai päätökset pitäisi tehdä kaikessa voimissaan ja niin, että se on potilaantahto ei omaisten.

    • Anonyymi

      Hyväksyn, jos Jumala tappaa ihmisen.

    • Mitäpä luulette???


      ÄLÄ TAPA!!!

      • Anonyymi

        No sittenhän Jeesusta ei olisi saanut tappaa. Ja kaikki kuolleet kristityt paistuisivat nyt helvetissä!


      • Anonyymi

        Jeesus kuoli vanhuuteen hylättynä saarnaajana 🤣


      • Anonyymi

        Ja kuitenkin jumala on massamurhaaja. Tappoi kahden kaupungin ihmiset ja tuhosi ihmiskunnan tulvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kuoli vanhuuteen hylättynä saarnaajana 🤣

        Ei pidä paikkaansa.
        Hän koki pahemman kuoleman kuin ristiinnaulitsemisen.
        Olen lukenut Toorasta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      On kova helvetti aikansa abortoineena anestesioida itsensä autuaassa olossaan.

    • Eutanasia on itsekkään vellihousun ja selkärangattoman luikertajan valinta. Me oikeat, moraalisesti suoraselkäiset tosimiehet tapamme itse itsemme emmekä raskauta kenenkään toisen omaatuntoa.

      • Minä en voi edes tappaa itseäni tai turvautua eutanasiaa, kun olen sen uskovaiselle vaimolleni luvannut.

        Mutta eutanasian soisin heille, joille se on mielestään ratkaisu.


        ps olet mielestäni trollaavien Vellihousujen Kuningas


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Minä en voi edes tappaa itseäni tai turvautua eutanasiaa, kun olen sen uskovaiselle vaimolleni luvannut.

        Mutta eutanasian soisin heille, joille se on mielestään ratkaisu.


        ps olet mielestäni trollaavien Vellihousujen Kuningas

        Itse olet tossun alla oleva kiltti aviopersoona 😋


      • qwertyilija kirjoitti:

        Minä en voi edes tappaa itseäni tai turvautua eutanasiaa, kun olen sen uskovaiselle vaimolleni luvannut.

        Mutta eutanasian soisin heille, joille se on mielestään ratkaisu.


        ps olet mielestäni trollaavien Vellihousujen Kuningas

        Kyllä minäkin voisin suoda eutanasian vellihousuille ja itkupilleille. Eiväthän kaikki voi olla oikeita miehiä. Itse asiassa tässä maassa ei ole minun lisäkseni kuin kourallinen oikeita miehiä. Siitä johtuu, että minut tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen. Tämä on tosimiehen tragedia.

        Mutta oikeus tulla tapetuksi tarkoittaa sitä, että jollakulla on velvollisuus tappaa. Jos tappamisesta tehdään omantunnonasia, ts. jos jokaisella on oikeus omantunnonsyistä kieltäytyä tappamasta, ollaan tilanteessa, jossa jokaisella on oikeus tulla tapetuksi, mutta kenelläkään ei ole velvollisuutta tappaa. Tällöin olisi periaatteessa mahdollista, ettei oikeus toteutuisi. Toki käytännössä tappamishaluisia riittänee, ja ainahan voidaan palkata psykopaatteja tai jumalankieltäjiä hoitamaan homma.


      • Anonyymi
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Kyllä minäkin voisin suoda eutanasian vellihousuille ja itkupilleille. Eiväthän kaikki voi olla oikeita miehiä. Itse asiassa tässä maassa ei ole minun lisäkseni kuin kourallinen oikeita miehiä. Siitä johtuu, että minut tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen. Tämä on tosimiehen tragedia.

        Mutta oikeus tulla tapetuksi tarkoittaa sitä, että jollakulla on velvollisuus tappaa. Jos tappamisesta tehdään omantunnonasia, ts. jos jokaisella on oikeus omantunnonsyistä kieltäytyä tappamasta, ollaan tilanteessa, jossa jokaisella on oikeus tulla tapetuksi, mutta kenelläkään ei ole velvollisuutta tappaa. Tällöin olisi periaatteessa mahdollista, ettei oikeus toteutuisi. Toki käytännössä tappamishaluisia riittänee, ja ainahan voidaan palkata psykopaatteja tai jumalankieltäjiä hoitamaan homma.

        Itsemurhakone on kehitteillä ja Ateistina koen valtavaksi helpotukseksi jos tukala pitkittynyt kuolemisen prosessi vääjäämättä muutoin olisi edessä.


    • Anonyymi

      En tiedä mitä mieltä kristiusko on eutanasiasta, kristitty uskovainen itse päättäköön siinä missä ateisti tai kuka muu tahansa, jos on siinä kunnossa että päättämään pystyy.
      Turha on terveenä ja voimissaan spekuloida, ainakaan tuomita, kautta maailman sivu ovat syyttömät tunnustaneet rikoksia kivun/kidutuksen edessä. Ei tuskissaan ole ihminen omillaan. Pankaapa kohdalle jos pystytte.
      En tekisi hoitotestamenttiä, elvytetäänkö vai ei, koska en voi tietää, millainen lähestyvää kuolemaa edeltävä aika on. Synnytskivuissa menetin tajuntani, toivottavasti myös mahdollisissa kuolinkivuissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1907
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1277
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1214
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      979
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      858
    9. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      851
    Aihe