PSA 1,6 HDI 90CH ?

Anonyymi

Pitääkö paikkansa, että tuolla koneella on jakohihnan vaihdon väli 180 000 km?

Eräs myyjä kertoi sen vaihdon hinnaksi töineen noin 450 euroa.

- https://www.leboncoin.fr/utilitaires/1830416215.htm/

Peugeot Partner tai vastaava Citikka PSA-koppi kiinnostaa.

10

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa noita vaihtovälejä on lyhennetty jonkun verran.

      1.1.2007 jälkeen käyttöön otettujen HDi moottorillisten osalta 160 tkm / 72 kk. Vanhempiin pätee 120 tkm /48 kk.

      • Anonyymi

        Eli tuossa linkin autossa vaihto olisipitänyt taipitäisi tehdä aikas lailla pian, sillä silla on juurikin noin 72 kk ikää.

        Se mikä noissa noin paljon ajetuissa hieman huolettaa on niiden liian pitkät long-life huoltovälit, vaikka auto olisi säntillisesti käytetty huollossa. Itse vaihdan / vaihdatan aina jono 12kk tai noin 10tkm.

        Mites tuo konetyyppi, onko siinä sen kummempia huolenaiheita kuin muissakaan, jotakin erityistä tarkistettavaa?


      • Anonyymi

        Ps. Tuo linkin koppi vaikuttaa tosi siistiltä, mutta sen kilsoista ei voi olla varma.

        Näyttää kuin sen polttoainesäiliön kansiläppä puuttuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tuossa linkin autossa vaihto olisipitänyt taipitäisi tehdä aikas lailla pian, sillä silla on juurikin noin 72 kk ikää.

        Se mikä noissa noin paljon ajetuissa hieman huolettaa on niiden liian pitkät long-life huoltovälit, vaikka auto olisi säntillisesti käytetty huollossa. Itse vaihdan / vaihdatan aina jono 12kk tai noin 10tkm.

        Mites tuo konetyyppi, onko siinä sen kummempia huolenaiheita kuin muissakaan, jotakin erityistä tarkistettavaa?

        Kannattaa tarkistaa että polttoainesuuttimet on tiukalla ja ettei ne ole vuotaneet.

        Jos ne pääsee vuotamaan, polttoainetta joutuu voiteluöljyn sekaan ja moottorista voi hajota ahdin, tai koko moottori voi hajota huonon voitelun johdosta.

        Ongelman tunnistaa siitä, että polttoainesuuttimien ympärillä on mustaa "karstaa".

        https://talkford.com/community/uploads/monthly_10_2014/post-91168-0-11506300-1413576623_thumb.jpg

        Tuon korjaaminen vaatii suuttimen/suuttimien irroituksen ja jos ne on jämähtäneet kunnolla kiinni, pahimmillaan on edessä kannen irroitus.

        Jos suuttimet on vuotaneet pitkään, voi niiden tiiviiksi saaminen vaatia kannen koneistusta, eikä se ole aivan joka pajassa onnistuva työvaihe. Työssä kun vaaditaan suurta tarkkuutta.

        Noita moottoreita hajoili alkuvaiheessa jonkun verran, mutta jos tuo suutinvuoto-ongelma on kunnossa, moottorin pitäisi kestää siinä missä muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tuossa linkin autossa vaihto olisipitänyt taipitäisi tehdä aikas lailla pian, sillä silla on juurikin noin 72 kk ikää.

        Se mikä noissa noin paljon ajetuissa hieman huolettaa on niiden liian pitkät long-life huoltovälit, vaikka auto olisi säntillisesti käytetty huollossa. Itse vaihdan / vaihdatan aina jono 12kk tai noin 10tkm.

        Mites tuo konetyyppi, onko siinä sen kummempia huolenaiheita kuin muissakaan, jotakin erityistä tarkistettavaa?

        "Eli tuossa linkin autossa vaihto olisipitänyt taipitäisi tehdä aikas lailla pian, sillä silla on juurikin noin 72 kk ikää."

        Jos auto on keski-Euroopassa niin sille on ihan omat vaihtovälisuositukset. Kilometrit taitaa olla joissakin maissa jopa 240tkm. Vuodet voi olla 10.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa tarkistaa että polttoainesuuttimet on tiukalla ja ettei ne ole vuotaneet.

        Jos ne pääsee vuotamaan, polttoainetta joutuu voiteluöljyn sekaan ja moottorista voi hajota ahdin, tai koko moottori voi hajota huonon voitelun johdosta.

        Ongelman tunnistaa siitä, että polttoainesuuttimien ympärillä on mustaa "karstaa".

        https://talkford.com/community/uploads/monthly_10_2014/post-91168-0-11506300-1413576623_thumb.jpg

        Tuon korjaaminen vaatii suuttimen/suuttimien irroituksen ja jos ne on jämähtäneet kunnolla kiinni, pahimmillaan on edessä kannen irroitus.

        Jos suuttimet on vuotaneet pitkään, voi niiden tiiviiksi saaminen vaatia kannen koneistusta, eikä se ole aivan joka pajassa onnistuva työvaihe. Työssä kun vaaditaan suurta tarkkuutta.

        Noita moottoreita hajoili alkuvaiheessa jonkun verran, mutta jos tuo suutinvuoto-ongelma on kunnossa, moottorin pitäisi kestää siinä missä muutkin.

        Yep, nyt palautuu mieleen aiheesta lukemani tuon koneen suhteen. Tiivite joka falskaa? Onko tuossa muovien purkua jotta saa näköyhtyden suuttimille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eli tuossa linkin autossa vaihto olisipitänyt taipitäisi tehdä aikas lailla pian, sillä silla on juurikin noin 72 kk ikää."

        Jos auto on keski-Euroopassa niin sille on ihan omat vaihtovälisuositukset. Kilometrit taitaa olla joissakin maissa jopa 240tkm. Vuodet voi olla 10.

        Kannattaa hihna vaihtaa mieluummin hyvissä ajoin hyvällä marginaalilla kuin odotella liian pitkään vaikka maasuosituksissa onkin yllättän suuria eroja eroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yep, nyt palautuu mieleen aiheesta lukemani tuon koneen suhteen. Tiivite joka falskaa? Onko tuossa muovien purkua jotta saa näköyhtyden suuttimille?

        Suuttimen päässä on tiiviste "prikka" joka puristuu kannen ja suuttimen väliin. Jos suuttimen yläpäässä oleva kiinnityspultti/pultit löystyy, pääsee suutin löystymään, jolloin se prikka alkaa päästämään polttoainetta ja pakokaasua välistä.

        Kun sinne väliin on kerran nokea päässyt niin eihän se enää sen jälkeen tiivistä kunnolla vaikka kuinka tiukkaisi, eli siinä vaiheessa on suutin irrotettava ja vaihdettava uusi tiiviste. Jos vuoto on kestänyt kauan, on mahdollista että suuttimessa ja/tai kannessa on vikaa sen verran ettei uusi tiivistekään auta.

        https://www.youtube.com/watch?v=cjVDHsvVNtk

        Tuossa ihan alussa näkyy miten kaveri nostaa muovisuojan pois moottorin päältä ja suuttimet tulee näkyviin. Veikkaan että tuo suojamuovi ja sen muoto ja rakenne vaihtelee jonkin verran, riippuen vuosimallista.

        https://www.youtube.com/watch?v=Rl-U0Id_8qk

        Ja tuossa on video suuttimen tiivisteiden vaihtamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuttimen päässä on tiiviste "prikka" joka puristuu kannen ja suuttimen väliin. Jos suuttimen yläpäässä oleva kiinnityspultti/pultit löystyy, pääsee suutin löystymään, jolloin se prikka alkaa päästämään polttoainetta ja pakokaasua välistä.

        Kun sinne väliin on kerran nokea päässyt niin eihän se enää sen jälkeen tiivistä kunnolla vaikka kuinka tiukkaisi, eli siinä vaiheessa on suutin irrotettava ja vaihdettava uusi tiiviste. Jos vuoto on kestänyt kauan, on mahdollista että suuttimessa ja/tai kannessa on vikaa sen verran ettei uusi tiivistekään auta.

        https://www.youtube.com/watch?v=cjVDHsvVNtk

        Tuossa ihan alussa näkyy miten kaveri nostaa muovisuojan pois moottorin päältä ja suuttimet tulee näkyviin. Veikkaan että tuo suojamuovi ja sen muoto ja rakenne vaihtelee jonkin verran, riippuen vuosimallista.

        https://www.youtube.com/watch?v=Rl-U0Id_8qk

        Ja tuossa on video suuttimen tiivisteiden vaihtamisesta.

        "Jos suuttimen yläpäässä oleva kiinnityspultti/pultit löystyy, pääsee suutin löystymään, jolloin se prikka alkaa päästämään polttoainetta ja pakokaasua välistä."

        Onkohan noissa jokin "tekovika" kun tuppaavat ainakin joissakin tapauksissa löystymään. Pitäisikö ne kerran vuodessa tarkistaa ja kiristellä tavittaessa.

        Tuli tuosta videon "pikitiivisteestä" mieleen, että pätkäajossa ja long-life "huolloilla" kone riskeeraa näyttää hieman samalta jossakin vaiheessa.


    • Anonyymi

      Osta oikea auto. Siinä on jakoketju ja se kestää saman kuin moottori.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2254
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1008
    3. Aavistatko että moni tietää

      Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      962
    4. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      863
    7. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      121
      842
    8. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    10. Täällä istun ja mietin

      Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    Aihe