PSA 1,6 HDI 90CH ?

Anonyymi

Pitääkö paikkansa, että tuolla koneella on jakohihnan vaihdon väli 180 000 km?

Eräs myyjä kertoi sen vaihdon hinnaksi töineen noin 450 euroa.

- https://www.leboncoin.fr/utilitaires/1830416215.htm/

Peugeot Partner tai vastaava Citikka PSA-koppi kiinnostaa.

10

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa noita vaihtovälejä on lyhennetty jonkun verran.

      1.1.2007 jälkeen käyttöön otettujen HDi moottorillisten osalta 160 tkm / 72 kk. Vanhempiin pätee 120 tkm /48 kk.

      • Anonyymi

        Eli tuossa linkin autossa vaihto olisipitänyt taipitäisi tehdä aikas lailla pian, sillä silla on juurikin noin 72 kk ikää.

        Se mikä noissa noin paljon ajetuissa hieman huolettaa on niiden liian pitkät long-life huoltovälit, vaikka auto olisi säntillisesti käytetty huollossa. Itse vaihdan / vaihdatan aina jono 12kk tai noin 10tkm.

        Mites tuo konetyyppi, onko siinä sen kummempia huolenaiheita kuin muissakaan, jotakin erityistä tarkistettavaa?


      • Anonyymi

        Ps. Tuo linkin koppi vaikuttaa tosi siistiltä, mutta sen kilsoista ei voi olla varma.

        Näyttää kuin sen polttoainesäiliön kansiläppä puuttuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tuossa linkin autossa vaihto olisipitänyt taipitäisi tehdä aikas lailla pian, sillä silla on juurikin noin 72 kk ikää.

        Se mikä noissa noin paljon ajetuissa hieman huolettaa on niiden liian pitkät long-life huoltovälit, vaikka auto olisi säntillisesti käytetty huollossa. Itse vaihdan / vaihdatan aina jono 12kk tai noin 10tkm.

        Mites tuo konetyyppi, onko siinä sen kummempia huolenaiheita kuin muissakaan, jotakin erityistä tarkistettavaa?

        Kannattaa tarkistaa että polttoainesuuttimet on tiukalla ja ettei ne ole vuotaneet.

        Jos ne pääsee vuotamaan, polttoainetta joutuu voiteluöljyn sekaan ja moottorista voi hajota ahdin, tai koko moottori voi hajota huonon voitelun johdosta.

        Ongelman tunnistaa siitä, että polttoainesuuttimien ympärillä on mustaa "karstaa".

        https://talkford.com/community/uploads/monthly_10_2014/post-91168-0-11506300-1413576623_thumb.jpg

        Tuon korjaaminen vaatii suuttimen/suuttimien irroituksen ja jos ne on jämähtäneet kunnolla kiinni, pahimmillaan on edessä kannen irroitus.

        Jos suuttimet on vuotaneet pitkään, voi niiden tiiviiksi saaminen vaatia kannen koneistusta, eikä se ole aivan joka pajassa onnistuva työvaihe. Työssä kun vaaditaan suurta tarkkuutta.

        Noita moottoreita hajoili alkuvaiheessa jonkun verran, mutta jos tuo suutinvuoto-ongelma on kunnossa, moottorin pitäisi kestää siinä missä muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tuossa linkin autossa vaihto olisipitänyt taipitäisi tehdä aikas lailla pian, sillä silla on juurikin noin 72 kk ikää.

        Se mikä noissa noin paljon ajetuissa hieman huolettaa on niiden liian pitkät long-life huoltovälit, vaikka auto olisi säntillisesti käytetty huollossa. Itse vaihdan / vaihdatan aina jono 12kk tai noin 10tkm.

        Mites tuo konetyyppi, onko siinä sen kummempia huolenaiheita kuin muissakaan, jotakin erityistä tarkistettavaa?

        "Eli tuossa linkin autossa vaihto olisipitänyt taipitäisi tehdä aikas lailla pian, sillä silla on juurikin noin 72 kk ikää."

        Jos auto on keski-Euroopassa niin sille on ihan omat vaihtovälisuositukset. Kilometrit taitaa olla joissakin maissa jopa 240tkm. Vuodet voi olla 10.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa tarkistaa että polttoainesuuttimet on tiukalla ja ettei ne ole vuotaneet.

        Jos ne pääsee vuotamaan, polttoainetta joutuu voiteluöljyn sekaan ja moottorista voi hajota ahdin, tai koko moottori voi hajota huonon voitelun johdosta.

        Ongelman tunnistaa siitä, että polttoainesuuttimien ympärillä on mustaa "karstaa".

        https://talkford.com/community/uploads/monthly_10_2014/post-91168-0-11506300-1413576623_thumb.jpg

        Tuon korjaaminen vaatii suuttimen/suuttimien irroituksen ja jos ne on jämähtäneet kunnolla kiinni, pahimmillaan on edessä kannen irroitus.

        Jos suuttimet on vuotaneet pitkään, voi niiden tiiviiksi saaminen vaatia kannen koneistusta, eikä se ole aivan joka pajassa onnistuva työvaihe. Työssä kun vaaditaan suurta tarkkuutta.

        Noita moottoreita hajoili alkuvaiheessa jonkun verran, mutta jos tuo suutinvuoto-ongelma on kunnossa, moottorin pitäisi kestää siinä missä muutkin.

        Yep, nyt palautuu mieleen aiheesta lukemani tuon koneen suhteen. Tiivite joka falskaa? Onko tuossa muovien purkua jotta saa näköyhtyden suuttimille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eli tuossa linkin autossa vaihto olisipitänyt taipitäisi tehdä aikas lailla pian, sillä silla on juurikin noin 72 kk ikää."

        Jos auto on keski-Euroopassa niin sille on ihan omat vaihtovälisuositukset. Kilometrit taitaa olla joissakin maissa jopa 240tkm. Vuodet voi olla 10.

        Kannattaa hihna vaihtaa mieluummin hyvissä ajoin hyvällä marginaalilla kuin odotella liian pitkään vaikka maasuosituksissa onkin yllättän suuria eroja eroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yep, nyt palautuu mieleen aiheesta lukemani tuon koneen suhteen. Tiivite joka falskaa? Onko tuossa muovien purkua jotta saa näköyhtyden suuttimille?

        Suuttimen päässä on tiiviste "prikka" joka puristuu kannen ja suuttimen väliin. Jos suuttimen yläpäässä oleva kiinnityspultti/pultit löystyy, pääsee suutin löystymään, jolloin se prikka alkaa päästämään polttoainetta ja pakokaasua välistä.

        Kun sinne väliin on kerran nokea päässyt niin eihän se enää sen jälkeen tiivistä kunnolla vaikka kuinka tiukkaisi, eli siinä vaiheessa on suutin irrotettava ja vaihdettava uusi tiiviste. Jos vuoto on kestänyt kauan, on mahdollista että suuttimessa ja/tai kannessa on vikaa sen verran ettei uusi tiivistekään auta.

        https://www.youtube.com/watch?v=cjVDHsvVNtk

        Tuossa ihan alussa näkyy miten kaveri nostaa muovisuojan pois moottorin päältä ja suuttimet tulee näkyviin. Veikkaan että tuo suojamuovi ja sen muoto ja rakenne vaihtelee jonkin verran, riippuen vuosimallista.

        https://www.youtube.com/watch?v=Rl-U0Id_8qk

        Ja tuossa on video suuttimen tiivisteiden vaihtamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuttimen päässä on tiiviste "prikka" joka puristuu kannen ja suuttimen väliin. Jos suuttimen yläpäässä oleva kiinnityspultti/pultit löystyy, pääsee suutin löystymään, jolloin se prikka alkaa päästämään polttoainetta ja pakokaasua välistä.

        Kun sinne väliin on kerran nokea päässyt niin eihän se enää sen jälkeen tiivistä kunnolla vaikka kuinka tiukkaisi, eli siinä vaiheessa on suutin irrotettava ja vaihdettava uusi tiiviste. Jos vuoto on kestänyt kauan, on mahdollista että suuttimessa ja/tai kannessa on vikaa sen verran ettei uusi tiivistekään auta.

        https://www.youtube.com/watch?v=cjVDHsvVNtk

        Tuossa ihan alussa näkyy miten kaveri nostaa muovisuojan pois moottorin päältä ja suuttimet tulee näkyviin. Veikkaan että tuo suojamuovi ja sen muoto ja rakenne vaihtelee jonkin verran, riippuen vuosimallista.

        https://www.youtube.com/watch?v=Rl-U0Id_8qk

        Ja tuossa on video suuttimen tiivisteiden vaihtamisesta.

        "Jos suuttimen yläpäässä oleva kiinnityspultti/pultit löystyy, pääsee suutin löystymään, jolloin se prikka alkaa päästämään polttoainetta ja pakokaasua välistä."

        Onkohan noissa jokin "tekovika" kun tuppaavat ainakin joissakin tapauksissa löystymään. Pitäisikö ne kerran vuodessa tarkistaa ja kiristellä tavittaessa.

        Tuli tuosta videon "pikitiivisteestä" mieleen, että pätkäajossa ja long-life "huolloilla" kone riskeeraa näyttää hieman samalta jossakin vaiheessa.


    • Anonyymi

      Osta oikea auto. Siinä on jakoketju ja se kestää saman kuin moottori.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2738
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1074
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      210
      1043
    6. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      937
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    Aihe