Ostin tollasen vanhan auton ja nyt olen sillä opetelut ajaan. Mutta kun ajoasentoa en taho millään löytää. Penkki on milloin liian lähellä ja sitten seuraava pykälä taakse päin, niin se on liian kaukana. Joutuu varvasteleen ja kurkisteleen ja sitte jos on liian lähellä ajan liian nopeasti. Jalka painaa kaasua liikaa ja jarrutan liian kovaa.
Penkkiä voi siirtää eteen ja taa ja selkänojaa kallistaan. Penkin korkeutta ei pysty sääteleen.
Harmi kun en millään löydä oikeaa ajo-asentoa.
Mistä oikea ajoasento
3
494
Vastaukset
- Jere65
Koitapa ja laita tyyny nostamaan sua ylemmäs ja tai toinen selän taakse jos auttaisi. Vanhoissa autoissa penkit jo niin painuneet että sekin vaikuttaa.
Ethän vain istu liian lähellä rattia, ajatellen kolaritilannetta, meinaan jos turvavyö ei ehdikään kiristyä niin kolarissa rintakehäsi on heti kiinni ratissa mistä ei hyvä seuraa.
Muistelen etäisyysohjeeksi: kädet asentoon 10 ja 14, siitä vaihda kädet ristiin ja kämmenen pitää olla kiinni ratin kehällä. Lapaluut eivät saa irrota penkin selkänojasta.
Hyviä autoiluhetkiä!- ajoasento
Liukkaan/nopean ajon kursseilla homma hoidetaan seuraavasti (ei liity autokouluun).
Siirrä penkkiä etu-taka suunnassa siten että jalkasi ovat levollisesti ja jalkasi menee melkein suoraksi kun painat esim. kytkintä. Jos penkissä on joitakin kallistus/korkeussäätöjä, niin ne voivat olla tässä avuksi.
Sen jälkeen säädät selkänojan siten, että kätesi ovat hieman koukussa pitäessäsi niitä ohjauspyörän kehällä asennossa klo 10-14.
Lisäksi turvavyö on kiristettävä siten että ensin alavyö kireäksi lantiota (ei vatsaa) vasten ja sen jälkeen vyön yläosasta löysät pois. Näin vältät tai ainakin vähennät polvi ja kasvovammoja mahdollisessa kolaritilanteessa.
Näiden neuvojen pitäisi toimia kaikissa autoissa paitsi ehkä kantti-Ladassa, missä penkki pitää irrottaa ja tuentoja muokata uudelleen, jotta saisi jonkinlaisen siedettävän ajo-asennon.
Seuraavaksi vain HANAAAA !
- Rellu5L
Osta pakettiauto, ainoastaan niissä on kunnon ajoasento.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628