Eikö Kristuksen kärsimys riitä?

Anonyymi

Pavali kirjoittaa kolossalaisille, luku 1, jae 24, näin sanoen:
"Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta..."

En lainaa tähän koko Paavalin kilometrin pituista lausetta, koska tekstin konteksti ei selitä lauseen alkua.

Miksi Paavali sanoo, että Kristuksen ahdistus oli vajaa ja puutteellinen, ja siihen täytyy lisätä jotain: Paavalin oma kärsimys?

9

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paavali ei tarkoittanut, että Kristuksen kärsimyksistä puuttui mitään. Hän puhui omista kärsimyksistään esimakuna Kristuksen kärsimyksistä. Paavali kärsi uskonsa vuoksi paljon. Hän kirjoitti tuon kolossalaiskirjeenkin vankilassa. Siksi hän kirjoitti, että hänen kärsimyksistään puuttuu vielä osa Kristuksen kärsimyksistä, eli martyyrikuolema. Paavali ja Pietari kokivat marttyyrikuoleman myöhemmin Neron vainoissa. Paavalia ei kuitenkaan ristiinnaulittu. Hänet mestattiin miekalla, koska hän oli Rooman kansalainen.

• Anonyymi

Teksti ei kyllä puhu mitään "esimausta" tai mistään siihen liittyvästä.

• Anonyymi

mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän

Paavali täydentää omalla kärsimisellään ja kuolemallaan Kristuksen vajaaksi jäänen lunastustyön. Paavali on siis Kristuksen veroinen armahtaja, oman työnsä perusteella. Tämä on Jumalan Sana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teksti ei kyllä puhu mitään "esimausta" tai mistään siihen liittyvästä.

Pitääkö sulle kaikki henkarista vääntää. Paavali puhuu monessa kohtaa osallistumisesta Kristuksen kärsimyksiin. Siitä hän puhuu tässäkin. Paavali oli kolossalaisille kirjoittaessaan ensimmäistä kertaa vankilassa. Näin ollen kärsimys oli vasta esimakua tulevista kärsimyksistä, joihin hän päätyi Kristuksen tähden. Tekstissä hän toteaa, että on valmis kulkemaan kärsimyksen tien Kristuksen esimerkin mukaisesti loppuun, eli "mikä vielä puuttuu Kristuksen kärsimyksistä, sen minä täytän".

• Anonyymi

Selventääkö tämä:

Johanneksen ilmestys 6
      10 Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
      11 Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä
      vähän aikaa pysyisivät levollisina,
      !!!
      kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.
      !!!

• Anonyymi

Ei kurjuutta kummempaa, alhaisuutta alhaisempaa.

• Anonyymi

Ei ole oppilas opettajaansa suurempi. Kristus kärsi, niin myös me hänen seuraajansa. Paavalihan sanoi olevansa mielistynyt vainoihin ym. koskien häntä itseään. Kristuksen kärsimyksillä hän viittaa siihen, että Kristus on seurakunnan pää ja me hänen ruumiinaan tulemme kärsimään tässä maailman ajassa. Ja kyllä muutkin kuin kristityt joutuvat kärsimään elämässään. Tässä maailmassa usein joutuu kärsimään se, joka vaatii oikeutta ja totuutta. Tämä maailma on kaikkinensa murheenlaakso, vaikka siitä paljon annetaan muuta ymmärtää. On elämässä iloakin ja siitä pitää nauttia, mutta hillitysti ja säädyllisesti.

• Anonyymi

Paavali tosiaan puhui kristityn osallistumisesta Kristuksen kärsimyksiin. Paavalin aikaan vainot, vangitsemiset ja marttyyriys olivat todellisia. Apostolille oli kunnia kuolla Kristuksen tähden. Siihen Paavali viittasi sanoessaan "mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      338
      3354
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      209
      2943
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      61
      2460
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      177
      1520
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      18
      1339
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1324
    7. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      945
    8. 60
      943
    9. 89
      895
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      20
      834
    Aihe