Tässä on viimeinen naula dieseleiden arkkuun

Anonyymi

23

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainakin niitä vielä myydään yli kolmekertaa enemän kuin sähköautoja.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselit ( dieselhybridit) olivat ainoat, joiden myynti kasvoi lokakuussa. Sähköautojen myynti romahti, samoin bensa ( bensahybrit) useilka sadoilla kappaleilla.

        Dieselhybridejä ei ole montaakaan mallia edes olemassa. Dieseleiden myynti on jo aivan olematonta tasoa, useimmat eivät ole niin tyhmiä että investoisivat katoavaan käyttövoimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselhybridejä ei ole montaakaan mallia edes olemassa. Dieseleiden myynti on jo aivan olematonta tasoa, useimmat eivät ole niin tyhmiä että investoisivat katoavaan käyttövoimaan.

        Autoihin investoijista en osaa sanoa, mutta käyttöautoksi tarpeeseen on dieselhybridi tietysti järkevä tällä hetkellä. Parkkipaikalle seisomaan ostettuna ei tietenkään.

        Dieselhybridissä saa dieselin ylivoiman, taloudellisuuden ja vähäpäästöisyyden maantieajoon ja sähköauton edut lyhyisiin kaupunkiajopätkiin.
        Tietysti näiden hankinta vaatii vähän hiukan enemmän taloudellista kykyä niinkuin parempien autojen osalta aina on ja on ollut. Se on totta, että dieselhybridejä on tarjolla vähemmän, kun kansanautoihin ja muihin halvempiin malleihin ei kehittyneempää tekniikkaa tietysti saa. Näinhän se on aina ennenkin ollut.

        Mineraaliöljypohjaisten polttomoottoriautojen poistuminen on todennäköistä seuraavien vuosikymmenten aikana tämänhetkisen näkemyksen mukaan. Ja satavarmaa on, ettei ensimmäisenä lähde hyötyliikenteelle välttämätön ja sen tarvitsema ja nykyisin lähes 100% käytössä oleva dieselmoottori.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuo aiheuttaa hirveää vapinaa dieselmiehissä.

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vapise ainakaan Kauppalehden lukijat.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/dieselautot-ja-ladattavat-ovat-kauppalehden-lukijoiden-suosikkeja/29a64a7d-eb30-41de-a9cc-58738d373ea6

        Tuo on hyvin linjassa sen kanssa, että lokakuussa vain dieselhybridit (ladattavat ja ai-ladattavat) kasvattivat myyntiään. Ja myös se, että polttomoottoriautoissakin dieselien vähennyt on vain parisenkymmentä autoa, selvästi ylivoimaisesti pienin vähennys kaikista. Kaikkiaanhan uusmyynti väheni reippaasti yli 900 autoa. Yllättävintä oli täyssähköautojen myynnin romahdus.

        Vapina taitaakin olla ihan muualla, kun ei jaksa edes omia linkityksiään lukea...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on hyvin linjassa sen kanssa, että lokakuussa vain dieselhybridit (ladattavat ja ai-ladattavat) kasvattivat myyntiään. Ja myös se, että polttomoottoriautoissakin dieselien vähennyt on vain parisenkymmentä autoa, selvästi ylivoimaisesti pienin vähennys kaikista. Kaikkiaanhan uusmyynti väheni reippaasti yli 900 autoa. Yllättävintä oli täyssähköautojen myynnin romahdus.

        Vapina taitaakin olla ihan muualla, kun ei jaksa edes omia linkityksiään lukea...

        Otetaas taas nää vähän ajetut tuontivehkeet mukaan, niin luvut hyppäävät päälaelleen. Kokoajan tuodaan ruotsista ja saksan suunnalta mersua, audia ja bemua. Paljon nimenomaam dieseleitä. Mersullakin käytettyjä tuontivehkeitä myydään enemmän kuin uusina.


    • Anonyymi

      Dieselautojen määrä kuitenkin kasvaa koko ajan, vaikka ensirekisteröinneissä vähenee. Siitä pitää huolen käytettyjen dieselautojen tuonti Ruotsista ja Saksasta. Käytetyista puolet on dieseleitä.

      • Anonyymi

        Ääliömäinen investointi. Lähiaikoina noiden nokivasaroidenkin käyttökulut tullaan nostamaan pilviin, jotta sähköautoilu alkaa valtaamaan alaa, ja sitä kautta saadaan päästöt siihen, mihin suomi niminen valtio on maailmalla sitoutunut. Eli tuohon pariisin ilmastosopimukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääliömäinen investointi. Lähiaikoina noiden nokivasaroidenkin käyttökulut tullaan nostamaan pilviin, jotta sähköautoilu alkaa valtaamaan alaa, ja sitä kautta saadaan päästöt siihen, mihin suomi niminen valtio on maailmalla sitoutunut. Eli tuohon pariisin ilmastosopimukseen.

        Joopa joo. Teitä ’dieseleiden kulujen nostajia’ ja loppumisen ennustajia on täällä riehunut jo kymmenen vuotta. Ja ennustukset on jääneet toteutumatta... ei mikään osoita, että tältä osin mitään suurta ja yllättävää nytkään olisi tulossa.

        Dieselien kokonaispäästöt ovat nykyisin jo niin vähäisiä verrataanpa mihin kuuhun käyttövoimaan tahansa,, jotta dieseleiden poistumisella liikenteestä ei ole käytännössä juuri mitään merkitystä. Päästöjen kannaltahan olisikin ensisijaisesti päästävä bensa-autoista eroon ensin. No tähän suuntaahan ollaakin vahvasti jo menossa eli bensamoottori ainoana voimanlähteenä olevien autojen myyntihän on vähentynyt jo pitkään eniten. Hybrideissäkin dieselhybridien myyntihän olikin ainoa voimanlähde, joka kasvatti myyntiään lokakuussa.

        Dieselillehän ei sitä paitsi ole järkevää korvaajaakaan vielä olemassa eikä näytä ihan heti olevan tulossakaan. Sellainen varmaan kyllä joskus tulee, sitä en epäile yhtään....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääliömäinen investointi. Lähiaikoina noiden nokivasaroidenkin käyttökulut tullaan nostamaan pilviin, jotta sähköautoilu alkaa valtaamaan alaa, ja sitä kautta saadaan päästöt siihen, mihin suomi niminen valtio on maailmalla sitoutunut. Eli tuohon pariisin ilmastosopimukseen.

        Kyllähän se sähköautojen menekki on saatava muutoin nousemaan, kuin rokottamalla kokoajan bensa ja diesel vehkeitä, jotka jo markkinoilla. Siinä ei ole päätä, eikä häntää. Nyt on jo hallituksella hätä miten lisääntyvien sähköpiilien myötä verotulot tippuvat, mutta ei niitä verovähennyksiä voi kokoajan työntää bensa ja diesel autoilijoiden harteille.

        Samaa pakkosyöttöä tosin yritetään öljylämmittäjille. Toimivat laitteet pitäis väkisin vaihtaa maalämpöön, tai vesi-ilmalämpöön oli sitten lämmityslaitteet tiensä päässä tai ei.

        Sen ymmärrän, että kun vehkeet siis bensa/diesel auto, tai öljylämmityslaitteet ovat tiensä päässä, niin siloin pitää olla keinot ohjata noihin vähemmän saastuttavin vehkeisiin, ei muutoin. Investointien ja kokonaissaastuttavuuden kannalta on pitkässä juoksussa parempi, kun käyttöikänsä lopussa olevat vaihtuvat näihin bensa/diesel ja sähkö ja vesi/ilma, tai maalämpöön. Ei ennen.

        Nyt kuitenkin edelleen myydään täyttäpäätä uutta bensa/diesel vehjettä enemmän kuin säköutoa. Tässä nyt mättää jokin. Siinä olis hallituksella tekemistä. Ei vanhoja vehkeitä ja niiden omistajia rankaisemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääliömäinen investointi. Lähiaikoina noiden nokivasaroidenkin käyttökulut tullaan nostamaan pilviin, jotta sähköautoilu alkaa valtaamaan alaa, ja sitä kautta saadaan päästöt siihen, mihin suomi niminen valtio on maailmalla sitoutunut. Eli tuohon pariisin ilmastosopimukseen.

        Höh. Eihän auto ole mikään investointi petinteisessä mielessä. Ei, sehän on käyttötavaraa ja hankitaan käyttöä varten ihan niinkuin mikä muu käyttötavara tahansa. Tarpeen tai muun inhimillisen syyn perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se sähköautojen menekki on saatava muutoin nousemaan, kuin rokottamalla kokoajan bensa ja diesel vehkeitä, jotka jo markkinoilla. Siinä ei ole päätä, eikä häntää. Nyt on jo hallituksella hätä miten lisääntyvien sähköpiilien myötä verotulot tippuvat, mutta ei niitä verovähennyksiä voi kokoajan työntää bensa ja diesel autoilijoiden harteille.

        Samaa pakkosyöttöä tosin yritetään öljylämmittäjille. Toimivat laitteet pitäis väkisin vaihtaa maalämpöön, tai vesi-ilmalämpöön oli sitten lämmityslaitteet tiensä päässä tai ei.

        Sen ymmärrän, että kun vehkeet siis bensa/diesel auto, tai öljylämmityslaitteet ovat tiensä päässä, niin siloin pitää olla keinot ohjata noihin vähemmän saastuttavin vehkeisiin, ei muutoin. Investointien ja kokonaissaastuttavuuden kannalta on pitkässä juoksussa parempi, kun käyttöikänsä lopussa olevat vaihtuvat näihin bensa/diesel ja sähkö ja vesi/ilma, tai maalämpöön. Ei ennen.

        Nyt kuitenkin edelleen myydään täyttäpäätä uutta bensa/diesel vehjettä enemmän kuin säköutoa. Tässä nyt mättää jokin. Siinä olis hallituksella tekemistä. Ei vanhoja vehkeitä ja niiden omistajia rankaisemalla.

        Juu, juu. Diesel on tulevaisuuden tekniikkaa, ja Trump jatkaa amerikan presidenttinä seuraavat neljä vuotta....🤣😂😅


    • Anonyymi

      Ihan sama mitä turiset, diesel moottoriset ajoneuvot eivät katoa mihinkään seuraavan 15 vuoden aikana, toki määrä vähenee, mutta käyttö lisääntyy, kysy vaikka ameriikan residentti rumpilta.
      Rumppi ei häviä mitään vaaleja, aina se voittaa, koska on paras jenkkilälle. . . . .

    • Anonyymi

      VOI EI, taas tää sama laulu, katotaan 5-vuoden päästä missä ollaan, jookos......ö..

      • Anonyymi

        5 vuoden päästä dieseleissä ei ole enää mitään katsomista. Silloin raskaat ajoneuvot lähinnä käyttävät dieseliä enää, eikä niistäkään kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 vuoden päästä dieseleissä ei ole enää mitään katsomista. Silloin raskaat ajoneuvot lähinnä käyttävät dieseliä enää, eikä niistäkään kaikki.

        Tuota mieltä olit viisi vuotta sittenkin. Ja siitä viisi viotta aiemmin ja....
        Ja varmaa viiden vuoden päästäkin olet tuota samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota mieltä olit viisi vuotta sittenkin. Ja siitä viisi viotta aiemmin ja....
        Ja varmaa viiden vuoden päästäkin olet tuota samaa mieltä.

        Olet sinä kyllä piinallisen typerä ihminen. Dieseleitä ei kohta enää valmisteta, niin ostele siinä sitten...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sinä kyllä piinallisen typerä ihminen. Dieseleitä ei kohta enää valmisteta, niin ostele siinä sitten...

        Eipä sinusta voi juuri paremmin sanoa kuin tuossa edellä:

        ”Tuota mieltä olit viisi vuotta sittenkin. Ja siitä viisi viotta aiemmin ja....
        Ja varmaa viiden vuoden päästäkin olet tuota samaa mieltä.”

        Se on kaiken lisäksi kyllä suurin kohteliaisuus sinusta ja sinun ajatusmaailmasi omituisista pinttymistä mitä nyt voi edes ajatella....


    • Anonyymi

      Hybriditkin alkaa siirtyä dieseleihin. Järkevää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      20
      1041
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1020
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      300
      915
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe