Tänä vuonna ensirekisteröidyistä autoista ladattavia autoja on ollut 16,7 prosenttia ja dieselautoja noin 14 prosenttia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ladattavia-autoja-on-ensirekisteroity-suomessa-tana-vuonna-enemman-kuin-dieseleita/34305096-351f-45d7-b8e7-3e9829435d69
Tässä on viimeinen naula dieseleiden arkkuun
23
55
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin niitä vielä myydään yli kolmekertaa enemän kuin sähköautoja.
- Anonyymi
On tainnut jo lokakuussa jäädä myyntiaika olemattomaksi. On näköjään jäänyt Syyskuussa 920 ja nyt 894 autoa. Vähiin menee ja pian loppuu.
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tainnut jo lokakuussa jäädä myyntiaika olemattomaksi. On näköjään jäänyt Syyskuussa 920 ja nyt 894 autoa. Vähiin menee ja pian loppuu.
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastotDieselit ( dieselhybridit) olivat ainoat, joiden myynti kasvoi lokakuussa. Sähköautojen myynti romahti, samoin bensa ( bensahybrit) useilka sadoilla kappaleilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselit ( dieselhybridit) olivat ainoat, joiden myynti kasvoi lokakuussa. Sähköautojen myynti romahti, samoin bensa ( bensahybrit) useilka sadoilla kappaleilla.
Dieselhybridejä ei ole montaakaan mallia edes olemassa. Dieseleiden myynti on jo aivan olematonta tasoa, useimmat eivät ole niin tyhmiä että investoisivat katoavaan käyttövoimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselhybridejä ei ole montaakaan mallia edes olemassa. Dieseleiden myynti on jo aivan olematonta tasoa, useimmat eivät ole niin tyhmiä että investoisivat katoavaan käyttövoimaan.
Autoihin investoijista en osaa sanoa, mutta käyttöautoksi tarpeeseen on dieselhybridi tietysti järkevä tällä hetkellä. Parkkipaikalle seisomaan ostettuna ei tietenkään.
Dieselhybridissä saa dieselin ylivoiman, taloudellisuuden ja vähäpäästöisyyden maantieajoon ja sähköauton edut lyhyisiin kaupunkiajopätkiin.
Tietysti näiden hankinta vaatii vähän hiukan enemmän taloudellista kykyä niinkuin parempien autojen osalta aina on ja on ollut. Se on totta, että dieselhybridejä on tarjolla vähemmän, kun kansanautoihin ja muihin halvempiin malleihin ei kehittyneempää tekniikkaa tietysti saa. Näinhän se on aina ennenkin ollut.
Mineraaliöljypohjaisten polttomoottoriautojen poistuminen on todennäköistä seuraavien vuosikymmenten aikana tämänhetkisen näkemyksen mukaan. Ja satavarmaa on, ettei ensimmäisenä lähde hyötyliikenteelle välttämätön ja sen tarvitsema ja nykyisin lähes 100% käytössä oleva dieselmoottori.
- Anonyymi
Ladattavia autoja rekisteröitiin syyskuussa jo neljäsosa kaikista autoista.
https://www.iisalmensanomat.fi/uutissuomalainen/3123945 - Anonyymi
Tuo aiheuttaa hirveää vapinaa dieselmiehissä.
- Anonyymi
Ei vapise ainakaan Kauppalehden lukijat.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/dieselautot-ja-ladattavat-ovat-kauppalehden-lukijoiden-suosikkeja/29a64a7d-eb30-41de-a9cc-58738d373ea6 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vapise ainakaan Kauppalehden lukijat.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/dieselautot-ja-ladattavat-ovat-kauppalehden-lukijoiden-suosikkeja/29a64a7d-eb30-41de-a9cc-58738d373ea6Tuo on hyvin linjassa sen kanssa, että lokakuussa vain dieselhybridit (ladattavat ja ai-ladattavat) kasvattivat myyntiään. Ja myös se, että polttomoottoriautoissakin dieselien vähennyt on vain parisenkymmentä autoa, selvästi ylivoimaisesti pienin vähennys kaikista. Kaikkiaanhan uusmyynti väheni reippaasti yli 900 autoa. Yllättävintä oli täyssähköautojen myynnin romahdus.
Vapina taitaakin olla ihan muualla, kun ei jaksa edes omia linkityksiään lukea... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on hyvin linjassa sen kanssa, että lokakuussa vain dieselhybridit (ladattavat ja ai-ladattavat) kasvattivat myyntiään. Ja myös se, että polttomoottoriautoissakin dieselien vähennyt on vain parisenkymmentä autoa, selvästi ylivoimaisesti pienin vähennys kaikista. Kaikkiaanhan uusmyynti väheni reippaasti yli 900 autoa. Yllättävintä oli täyssähköautojen myynnin romahdus.
Vapina taitaakin olla ihan muualla, kun ei jaksa edes omia linkityksiään lukea...Otetaas taas nää vähän ajetut tuontivehkeet mukaan, niin luvut hyppäävät päälaelleen. Kokoajan tuodaan ruotsista ja saksan suunnalta mersua, audia ja bemua. Paljon nimenomaam dieseleitä. Mersullakin käytettyjä tuontivehkeitä myydään enemmän kuin uusina.
- Anonyymi
Dieselautojen määrä kuitenkin kasvaa koko ajan, vaikka ensirekisteröinneissä vähenee. Siitä pitää huolen käytettyjen dieselautojen tuonti Ruotsista ja Saksasta. Käytetyista puolet on dieseleitä.
- Anonyymi
Ääliömäinen investointi. Lähiaikoina noiden nokivasaroidenkin käyttökulut tullaan nostamaan pilviin, jotta sähköautoilu alkaa valtaamaan alaa, ja sitä kautta saadaan päästöt siihen, mihin suomi niminen valtio on maailmalla sitoutunut. Eli tuohon pariisin ilmastosopimukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ääliömäinen investointi. Lähiaikoina noiden nokivasaroidenkin käyttökulut tullaan nostamaan pilviin, jotta sähköautoilu alkaa valtaamaan alaa, ja sitä kautta saadaan päästöt siihen, mihin suomi niminen valtio on maailmalla sitoutunut. Eli tuohon pariisin ilmastosopimukseen.
Joopa joo. Teitä ’dieseleiden kulujen nostajia’ ja loppumisen ennustajia on täällä riehunut jo kymmenen vuotta. Ja ennustukset on jääneet toteutumatta... ei mikään osoita, että tältä osin mitään suurta ja yllättävää nytkään olisi tulossa.
Dieselien kokonaispäästöt ovat nykyisin jo niin vähäisiä verrataanpa mihin kuuhun käyttövoimaan tahansa,, jotta dieseleiden poistumisella liikenteestä ei ole käytännössä juuri mitään merkitystä. Päästöjen kannaltahan olisikin ensisijaisesti päästävä bensa-autoista eroon ensin. No tähän suuntaahan ollaakin vahvasti jo menossa eli bensamoottori ainoana voimanlähteenä olevien autojen myyntihän on vähentynyt jo pitkään eniten. Hybrideissäkin dieselhybridien myyntihän olikin ainoa voimanlähde, joka kasvatti myyntiään lokakuussa.
Dieselillehän ei sitä paitsi ole järkevää korvaajaakaan vielä olemassa eikä näytä ihan heti olevan tulossakaan. Sellainen varmaan kyllä joskus tulee, sitä en epäile yhtään.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ääliömäinen investointi. Lähiaikoina noiden nokivasaroidenkin käyttökulut tullaan nostamaan pilviin, jotta sähköautoilu alkaa valtaamaan alaa, ja sitä kautta saadaan päästöt siihen, mihin suomi niminen valtio on maailmalla sitoutunut. Eli tuohon pariisin ilmastosopimukseen.
Kyllähän se sähköautojen menekki on saatava muutoin nousemaan, kuin rokottamalla kokoajan bensa ja diesel vehkeitä, jotka jo markkinoilla. Siinä ei ole päätä, eikä häntää. Nyt on jo hallituksella hätä miten lisääntyvien sähköpiilien myötä verotulot tippuvat, mutta ei niitä verovähennyksiä voi kokoajan työntää bensa ja diesel autoilijoiden harteille.
Samaa pakkosyöttöä tosin yritetään öljylämmittäjille. Toimivat laitteet pitäis väkisin vaihtaa maalämpöön, tai vesi-ilmalämpöön oli sitten lämmityslaitteet tiensä päässä tai ei.
Sen ymmärrän, että kun vehkeet siis bensa/diesel auto, tai öljylämmityslaitteet ovat tiensä päässä, niin siloin pitää olla keinot ohjata noihin vähemmän saastuttavin vehkeisiin, ei muutoin. Investointien ja kokonaissaastuttavuuden kannalta on pitkässä juoksussa parempi, kun käyttöikänsä lopussa olevat vaihtuvat näihin bensa/diesel ja sähkö ja vesi/ilma, tai maalämpöön. Ei ennen.
Nyt kuitenkin edelleen myydään täyttäpäätä uutta bensa/diesel vehjettä enemmän kuin säköutoa. Tässä nyt mättää jokin. Siinä olis hallituksella tekemistä. Ei vanhoja vehkeitä ja niiden omistajia rankaisemalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ääliömäinen investointi. Lähiaikoina noiden nokivasaroidenkin käyttökulut tullaan nostamaan pilviin, jotta sähköautoilu alkaa valtaamaan alaa, ja sitä kautta saadaan päästöt siihen, mihin suomi niminen valtio on maailmalla sitoutunut. Eli tuohon pariisin ilmastosopimukseen.
Höh. Eihän auto ole mikään investointi petinteisessä mielessä. Ei, sehän on käyttötavaraa ja hankitaan käyttöä varten ihan niinkuin mikä muu käyttötavara tahansa. Tarpeen tai muun inhimillisen syyn perusteella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se sähköautojen menekki on saatava muutoin nousemaan, kuin rokottamalla kokoajan bensa ja diesel vehkeitä, jotka jo markkinoilla. Siinä ei ole päätä, eikä häntää. Nyt on jo hallituksella hätä miten lisääntyvien sähköpiilien myötä verotulot tippuvat, mutta ei niitä verovähennyksiä voi kokoajan työntää bensa ja diesel autoilijoiden harteille.
Samaa pakkosyöttöä tosin yritetään öljylämmittäjille. Toimivat laitteet pitäis väkisin vaihtaa maalämpöön, tai vesi-ilmalämpöön oli sitten lämmityslaitteet tiensä päässä tai ei.
Sen ymmärrän, että kun vehkeet siis bensa/diesel auto, tai öljylämmityslaitteet ovat tiensä päässä, niin siloin pitää olla keinot ohjata noihin vähemmän saastuttavin vehkeisiin, ei muutoin. Investointien ja kokonaissaastuttavuuden kannalta on pitkässä juoksussa parempi, kun käyttöikänsä lopussa olevat vaihtuvat näihin bensa/diesel ja sähkö ja vesi/ilma, tai maalämpöön. Ei ennen.
Nyt kuitenkin edelleen myydään täyttäpäätä uutta bensa/diesel vehjettä enemmän kuin säköutoa. Tässä nyt mättää jokin. Siinä olis hallituksella tekemistä. Ei vanhoja vehkeitä ja niiden omistajia rankaisemalla.Juu, juu. Diesel on tulevaisuuden tekniikkaa, ja Trump jatkaa amerikan presidenttinä seuraavat neljä vuotta....🤣😂😅
- Anonyymi
Ihan sama mitä turiset, diesel moottoriset ajoneuvot eivät katoa mihinkään seuraavan 15 vuoden aikana, toki määrä vähenee, mutta käyttö lisääntyy, kysy vaikka ameriikan residentti rumpilta.
Rumppi ei häviä mitään vaaleja, aina se voittaa, koska on paras jenkkilälle. . . . . - Anonyymi
VOI EI, taas tää sama laulu, katotaan 5-vuoden päästä missä ollaan, jookos......ö..
- Anonyymi
5 vuoden päästä dieseleissä ei ole enää mitään katsomista. Silloin raskaat ajoneuvot lähinnä käyttävät dieseliä enää, eikä niistäkään kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5 vuoden päästä dieseleissä ei ole enää mitään katsomista. Silloin raskaat ajoneuvot lähinnä käyttävät dieseliä enää, eikä niistäkään kaikki.
Tuota mieltä olit viisi vuotta sittenkin. Ja siitä viisi viotta aiemmin ja....
Ja varmaa viiden vuoden päästäkin olet tuota samaa mieltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota mieltä olit viisi vuotta sittenkin. Ja siitä viisi viotta aiemmin ja....
Ja varmaa viiden vuoden päästäkin olet tuota samaa mieltä.Olet sinä kyllä piinallisen typerä ihminen. Dieseleitä ei kohta enää valmisteta, niin ostele siinä sitten...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet sinä kyllä piinallisen typerä ihminen. Dieseleitä ei kohta enää valmisteta, niin ostele siinä sitten...
Eipä sinusta voi juuri paremmin sanoa kuin tuossa edellä:
”Tuota mieltä olit viisi vuotta sittenkin. Ja siitä viisi viotta aiemmin ja....
Ja varmaa viiden vuoden päästäkin olet tuota samaa mieltä.”
Se on kaiken lisäksi kyllä suurin kohteliaisuus sinusta ja sinun ajatusmaailmasi omituisista pinttymistä mitä nyt voi edes ajatella....
- Anonyymi
Hybriditkin alkaa siirtyä dieseleihin. Järkevää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä201041- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875