Tämä palsta

Anonyymi

Eikö tämä palsta oo paremminki niille, jotka on menettäny läheisen kuin mitä kuoleman jälkeen palsta?

5

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa mieltä. Jos vaikka tällä palstalla miettii itsemurhaa, niin se on aika raakaa omaisiaan menettäneitä kohtaan. Itse asiassa tällä palstalla itsemurhan suunnitteleminen on äärimmäisen itsekästä, vaikka hyväksyn toki itsemurhan. Eli vaikeasti mielenterveysoireilevat kuuluvat eri palstoille. Omaisen menettämisessä on omat tunne- ja käytännön haasteensa, joihin ihminen tarvitsee tukea. Elämänhallinnan ongelmat kuuluvat muille palstoille.

      • Anonyymi

        Ja mitä kuoleman jälkeen palsta on kuolemanjälkeisen elämän pohtimista varten ja onko sellaista.


      • Anonyymi

        Mut miks jäädä muiden rieasaks? Kun ei oo elämässä mikään onnistunut, ei oo tasa-arvoisuutta, kukaan ei oo enään toisille mukava ja on kärsinyt elämässä jo pitkään? Itsemurha on jokaisen oma päätös.


    • Anonyymi

      Minunki mielestä täällä on keskustelu lähtenyt ihan väärille raiteille. Eikö täällä ole tarkoitus keskustella kuolemasta ja sen herättämistä tuntemuksista eli pääasiassa surusta. Jonkinlaisena vertaistukipalstana tämän on varmaan myös tarkoitus toimia.

    • Anonyymi

      Eikö kuolemaan sitten mielestänne liity mitä kuoleman jälkeen tapahtuu ja mitä kuolema oikeastaan on?
      Täysin luonnollista miettiä niitä asioita varsinkin kun on jonkun läheisensä menettänyt.
      Ja miksipä ei omaa tulevaa kuolemaansa koskien.
      En itse alkaisi erottelemaan tästä mitään, kaikki se kuuluu suruprosessiin ja kukin suree tavallaan. Kenelläkään ei siihen ole oikeaa kaavaa eikä voi sano että toisen tapa on väärä. Jos joku saa lohtua tai muuten kaipaa pohdintaa asian ympäriltä, mitä pahaa siinä on? Muutenkin kuolema on suomalaisessa yhteiskunnassa tabu josta pitää vaieta ja piilotetaan sairaalan seinien sisälle. Avoin keskustelu tukahduttaisi hengiltä turhia tabuja ja avoimuus ja pohdinta eri näkökulmista ja kysymyksistä on vain hyvä asia. Kuitenkin kyseessä asia joka takuuvarmasti tulee koskettamaan meitä jokaista myös itse tykönämme, yhtä luonnollinen kuin syntymä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      100
      3136
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3066
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      317
      1951
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1444
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1236
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      878
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      805
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe