minkälaiset on vapaiden

Anonyymi

Suuntien hautajaiset

7

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Omaiset tekevät hautajaisjärjestelyt. Näin yleensä jos omaisia on.

      Tavallisesti on jonkinlainen 'ruumiinsiunaus'. Papin roolissa voi olla maallikko maallikkosaarnaaja, tai voi olla myös luterilainen pappi, vaikka vainaja ei olsi kuulunut kirkkoon. Kenet on omaiset pyytänytkin ja jos asiasta on vainaja tahtonsa ilmaissut aikanaan.

      Muistotilaisuus on aina tapauskohtainen ja on eikä se poikkea siitä tyylistä jollainen on esim. luterilaiseen seurakuntaan kuuluneen vainajan muistotilaisuus.

      Vainaja lasketaan maahan kaivettuun melko syvään hautaan.

      Polttohautauskin on mahdollinen. Tuhkauurnaa ei kaiveta niin syvälle.

      Eli summa summarum, tavalliset suomaiset hautajaiset.
      (poikkeuksena muutamien ruumiinsiunauksen tekevien saarnamiesten herätyssaarnat sekä arkun äärellä että muistotilaisuudessa).

      • Anonyymi

        Minun tietääkseni vapaita suuntia ei vielä ole haudattu.

        Jos kysyjä tarkoittaa henkilöitä, niin se on eri asia.

        Kun ihminen kuolee, niin hänet laitetaan maan multiin, kuten muidenkin ihmisten kohdalla.


    • Anonyymi

      Samanlaisia kuin muidenkin. Riippuen vainajan ja perheen omista toivomuksista.

    • Anonyymi

      Srk otetaan Karitsan häihin Jeesuksen tullessa. Vaikka toivot, vapaita suuntia ei haudata koskaan. Tiedät nyt pelle.

      • Olen pari kertaa ollut, kahdessa eri seurakunnassa, joten otanta on kovin pieni. Eivät juurikaan poikenneet luterilaisista hautajaisista.


    • Anonyymi

      Varsin vapaasuuntaiset.

      Kukin perhe eli läheiset voivat tehdä hautajaisista sellaiset, kuin haluavat. Ei ole pakollista kaavaa.

      Aika monien hautajaiset muistuttavat osittain, etenkin luterilaisen kirkon hautajaiskaavaa.

    • Anonyymi

      Ne on niin vapaita, että ei välttämättä tarvita pappia, eikä lukkaria, varsinkaan näin naispappien aikaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      271
      3904
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      134
      2940
    3. Onko vinkkejä ikävän lopettamiseen?

      Onko hyviä vinkkejä, miten pääsisi ikävästä eroon? Järkeviä pliis!
      Ikävä
      57
      2145
    4. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      38
      1633
    5. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      114
      1420
    6. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      57
      1399
    7. Tiedätkö nainen

      Että sinulla on loistava tunneäly. Osaat käsitellä niitä, osaat analysoida ja järkeillä asioita ja et alkaa mielipuolen
      Ikävä
      68
      1329
    8. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      23
      1307
    9. Hiuksesi letille?

      Mitä ajattelisit jos tarjoutuisin opettelemaan hiustesi letityksen?
      Ikävä
      43
      1137
    10. Toimivan parisuhteen kaukaisuus.

      Täällähän jotkut haaveilee parisuhteesta, kuka mitenkin. Mutta itse näen toimivan parisuhteen todella kaukaisena utopi
      Sinkut
      155
      1064
    Aihe