Miksi helluntailainen ei usko Jumalaan vain pelkästään Jeesukseen

Anonyymi

Haluan vastauksen tähän ristiriitaiseen kysymykseen, miksi helluntailainen ei siis silloin usko ollenkaan Pyhään Henkeenkään jos hän uskoo vain Jeesuksee?

25

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      raamatun evankeliumissa, Jeesus sanoo:

      "monta tulee minun nimessäni" siis Jeesus-nimessä ??

    • Mistä ihmeestä olet keksinyt väitteesi, ettei helluntailainen muka usko Jumalaan ja Pyhään Hnekeen? Kukaan helluntailainen tuskin ainakaan on niin sanonut.

      • Anonyymi

        No miksi rukoilette aina Jeesusta? Milloin te rukoilette Jumalaa tai Pyhää Henkeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi rukoilette aina Jeesusta? Milloin te rukoilette Jumalaa tai Pyhää Henkeä?

        Jeesus on tie Jumalan luo siksi Jeesusta rukoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on tie Jumalan luo siksi Jeesusta rukoillaan.

        Laitatko Raamatun kohdat missä sanotaan että pitää rukoilla Jeesusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No miksi rukoilette aina Jeesusta? Milloin te rukoilette Jumalaa tai Pyhää Henkeä?

        No eikö lähes kaikissa kristillisissä yhteisöissä rukoilla etupäässä Jeesusta?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        No eikö lähes kaikissa kristillisissä yhteisöissä rukoilla etupäässä Jeesusta?

        Ei vaan Jumalaa. Jeesuksen nimessä toki, niinkun Hän itse opetti. Mutta opetti myös Isä meidän ymym. Eli Jumalaa pitäisi rukoilla.


    • Anonyymi

      Joh.12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.

      • Anonyymi

        Hei,

        tuokin jae on aivan mieletön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,

        tuokin jae on aivan mieletön.

        perussyy tuohon helluntailaisten mielettömään uskoon Jeesus-suhteeseen on usko Pyhään Kolminyhteiseen Jumalaan ja toiseksi usko maailmanlaajuiseen Kristuksen Kirkkoon, jonka Ylipapiksi on nimetty Jeesus ja jonka Kirkon alla kaikki maalliset kirkot ovat.

        On luotu uusi oppi ja uusi Jumala ja uusi seurakunta. Tuolla on korvattu vanhan liiton Jumalan oppi ja korvattu Pyhä Jumala ja korvattu Jumalan seurakunta.

        Todiste: Jumalan Poikaa ei mainita vanhassa testamentissa kertaakaan, Poika mainitaan vain uudessa testamentissa. Todiste no 2 Kristuksen Kirkkoa ei mainita raamatussa.

        Uudet tavat ja tottumukset ovat valhetta ja eksytystä tässä maailmanajassa! Tuossa on osa Suomen Helluntaikirkon identiteetistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        perussyy tuohon helluntailaisten mielettömään uskoon Jeesus-suhteeseen on usko Pyhään Kolminyhteiseen Jumalaan ja toiseksi usko maailmanlaajuiseen Kristuksen Kirkkoon, jonka Ylipapiksi on nimetty Jeesus ja jonka Kirkon alla kaikki maalliset kirkot ovat.

        On luotu uusi oppi ja uusi Jumala ja uusi seurakunta. Tuolla on korvattu vanhan liiton Jumalan oppi ja korvattu Pyhä Jumala ja korvattu Jumalan seurakunta.

        Todiste: Jumalan Poikaa ei mainita vanhassa testamentissa kertaakaan, Poika mainitaan vain uudessa testamentissa. Todiste no 2 Kristuksen Kirkkoa ei mainita raamatussa.

        Uudet tavat ja tottumukset ovat valhetta ja eksytystä tässä maailmanajassa! Tuossa on osa Suomen Helluntaikirkon identiteetistä.

        Miksi mainitset nimeltä vain helluntaiaiset, kun mielestäsi siis koko kristinusko on ilmeisesti eksytystä?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Miksi mainitset nimeltä vain helluntaiaiset, kun mielestäsi siis koko kristinusko on ilmeisesti eksytystä?

        Nyt on asiana kommentoida Suomen Helluntaikirkon identiteetistä Jeesuksen osalta!

        Tuon laajempaa kommentointia ei ole aloitettu!


      • Tipale kirjoitti:

        Miksi mainitset nimeltä vain helluntaiaiset, kun mielestäsi siis koko kristinusko on ilmeisesti eksytystä?

        No miksi sitä ei sitten "syytetä" jostain omasta ominaispiirteestään vaan koko kristinuskon ominaispiirteestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        perussyy tuohon helluntailaisten mielettömään uskoon Jeesus-suhteeseen on usko Pyhään Kolminyhteiseen Jumalaan ja toiseksi usko maailmanlaajuiseen Kristuksen Kirkkoon, jonka Ylipapiksi on nimetty Jeesus ja jonka Kirkon alla kaikki maalliset kirkot ovat.

        On luotu uusi oppi ja uusi Jumala ja uusi seurakunta. Tuolla on korvattu vanhan liiton Jumalan oppi ja korvattu Pyhä Jumala ja korvattu Jumalan seurakunta.

        Todiste: Jumalan Poikaa ei mainita vanhassa testamentissa kertaakaan, Poika mainitaan vain uudessa testamentissa. Todiste no 2 Kristuksen Kirkkoa ei mainita raamatussa.

        Uudet tavat ja tottumukset ovat valhetta ja eksytystä tässä maailmanajassa! Tuossa on osa Suomen Helluntaikirkon identiteetistä.

        Lisään vähäsen uudet tavat ja tottumukset Suomen Helluntaikirkon identiteetissä.

        HELLUNTAISEURAKUNNAN USKON PÄÄKOHTIA
        Hyväksytty Seinäjoen Talvipäivillä 19.1.2001

        Helluntailaisten mielettömään uskoon Jeesus-suhteesta kerrotaan Suomen Helluntaikirkon Uskon Pääkohdista (10 pääkohtaa) seuraavaa
        kohdassa kolme.

        3. Jeesus Kristus on Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi ihmiseksi neitsyt Mariasta ja eli synnittömän elämän opettaen ja tehden tunnustekoja. Ristinkuolemallaan Jeesus sovitti maailman synnin, nousi kuolleista ja astui ylös taivaaseen Isän oikealle puolelle.


        Mitähän tuossa kohdassa 3 on totta? Arvioin noin 2-5 % !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vähäsen uudet tavat ja tottumukset Suomen Helluntaikirkon identiteetissä.

        HELLUNTAISEURAKUNNAN USKON PÄÄKOHTIA
        Hyväksytty Seinäjoen Talvipäivillä 19.1.2001

        Helluntailaisten mielettömään uskoon Jeesus-suhteesta kerrotaan Suomen Helluntaikirkon Uskon Pääkohdista (10 pääkohtaa) seuraavaa
        kohdassa kolme.

        3. Jeesus Kristus on Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi ihmiseksi neitsyt Mariasta ja eli synnittömän elämän opettaen ja tehden tunnustekoja. Ristinkuolemallaan Jeesus sovitti maailman synnin, nousi kuolleista ja astui ylös taivaaseen Isän oikealle puolelle.


        Mitähän tuossa kohdassa 3 on totta? Arvioin noin 2-5 % !

        Et siis ilmeisesti ole kristitty? Siihen sinulla on täysi oikeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vähäsen uudet tavat ja tottumukset Suomen Helluntaikirkon identiteetissä.

        HELLUNTAISEURAKUNNAN USKON PÄÄKOHTIA
        Hyväksytty Seinäjoen Talvipäivillä 19.1.2001

        Helluntailaisten mielettömään uskoon Jeesus-suhteesta kerrotaan Suomen Helluntaikirkon Uskon Pääkohdista (10 pääkohtaa) seuraavaa
        kohdassa kolme.

        3. Jeesus Kristus on Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi ihmiseksi neitsyt Mariasta ja eli synnittömän elämän opettaen ja tehden tunnustekoja. Ristinkuolemallaan Jeesus sovitti maailman synnin, nousi kuolleista ja astui ylös taivaaseen Isän oikealle puolelle.


        Mitähän tuossa kohdassa 3 on totta? Arvioin noin 2-5 % !

        Lisään vähäsen uudet tavat ja tottumukset Suomen Helluntaikirkon identiteetissä.

        HELLUNTAISEURAKUNNAN USKON PÄÄKOHTIA
        Hyväksytty Seinäjoen Talvipäivillä 19.1.2001


        6. Seurakunta on Kristuksen perustama ja johtama, apostolien opetukselle rakennettu uskovien yhteisö. Kaikki uskovat kaikkialla ja kaikkina aikoina kuuluvat yhteen ja yhteiseen seurakuntaan, joka näkyvällä tavalla ilmenee paikallisseurakuntana. Jeesus Kristus käski seurakuntaansa tekemään kaikista kansoista opetuslapsia, kastamaan ja opettamaan heitä. Seurakunta muodostaa hengellisen papiston, jonka tehtävänä on palvella Herraa ja osoittaa kristillistä rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan.

        Tuossa on luotu uusi seurakunta!

        On luotu uusi oppi ja uusi Jumala ja uusi seurakunta. Tuolla on korvattu vanhan liiton Jumalan oppi ja korvattu Pyhä Jumala ja korvattu Jumalan seurakunta.

        Uudet tavat ja tottumukset ovat valhetta ja eksytystä tässä maailmanajassa! Tuossa on osa Suomen Helluntaikirkon identiteetistä.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Et siis ilmeisesti ole kristitty? Siihen sinulla on täysi oikeus.

        Et ole vielä herännyt totuuteen.

        Et osannut kysyä. Oikea kysymys olisi olisi esitetty kirjoittamani pohjalta.

        En ole uuskristitty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        perussyy tuohon helluntailaisten mielettömään uskoon Jeesus-suhteeseen on usko Pyhään Kolminyhteiseen Jumalaan ja toiseksi usko maailmanlaajuiseen Kristuksen Kirkkoon, jonka Ylipapiksi on nimetty Jeesus ja jonka Kirkon alla kaikki maalliset kirkot ovat.

        On luotu uusi oppi ja uusi Jumala ja uusi seurakunta. Tuolla on korvattu vanhan liiton Jumalan oppi ja korvattu Pyhä Jumala ja korvattu Jumalan seurakunta.

        Todiste: Jumalan Poikaa ei mainita vanhassa testamentissa kertaakaan, Poika mainitaan vain uudessa testamentissa. Todiste no 2 Kristuksen Kirkkoa ei mainita raamatussa.

        Uudet tavat ja tottumukset ovat valhetta ja eksytystä tässä maailmanajassa! Tuossa on osa Suomen Helluntaikirkon identiteetistä.

        Todisteesi joutaa viemäriin.

        1. Mooseksen kirja 6:1-2
        1. Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä, 2. Jumalan pojat näkivät, että ihmisten tyttäret olivat kauniita, ja he ottivat itselleen vaimoikseen kaikki, jotka parhaiksi katsoivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        perussyy tuohon helluntailaisten mielettömään uskoon Jeesus-suhteeseen on usko Pyhään Kolminyhteiseen Jumalaan ja toiseksi usko maailmanlaajuiseen Kristuksen Kirkkoon, jonka Ylipapiksi on nimetty Jeesus ja jonka Kirkon alla kaikki maalliset kirkot ovat.

        On luotu uusi oppi ja uusi Jumala ja uusi seurakunta. Tuolla on korvattu vanhan liiton Jumalan oppi ja korvattu Pyhä Jumala ja korvattu Jumalan seurakunta.

        Todiste: Jumalan Poikaa ei mainita vanhassa testamentissa kertaakaan, Poika mainitaan vain uudessa testamentissa. Todiste no 2 Kristuksen Kirkkoa ei mainita raamatussa.

        Uudet tavat ja tottumukset ovat valhetta ja eksytystä tässä maailmanajassa! Tuossa on osa Suomen Helluntaikirkon identiteetistä.

        Jeesus Jesaja 9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus hänen nimensä, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Jesajan 53 koskee Jeesusta. "Herran palvelijan kärsimys ja korotus." Uudessa testamentissa nähdään profetian ennustus toteutuneena.

        Psalmi 22. Jo otsikko kertoo: Vanhuskaan käesimys ja korotus. Esim. jae18: "Minä voin lukea luuni; h3 katselevat minua ilkkuen; he jakajat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa".
        Matt. 27:35, Mark. 15:24, Luuk. 23:34, Joh. 19:23 kertoo saman asian. Daavid oli profeetta ja kertoi , mitä Messiaalle, Jeesukselle, kerran tehdään.
        Psalmi 22: 23 on siirretty myös Hebr. 2:12, jossa myös mainitaan Pojasta, joka on myös maailman luonut. Kol. 1:15,16. Tietysti Vanha testamenttikin puhuu Jeesuksesta, Luojasta.

        Sakarja 12:9: 10 kertoo kuinka juutalaiset ovat lopun ajalla Jerusalemissa piirityksessä. koska kansojen armeijat hyökkäävät Vasta tuossa kriittisessä tilanteessa juutalaiset kääntyvät Jeesuksen puoleen pelastuakseen. "He katsovat minuun (Jeesukseen), jonka he ovat lävistäneet". Joh. 19:37.

        Tässä on vain pieni osa siitä, mitä Vanha testamentti mainitsee Jeeuksesta.

        Valitettavasti monet kirjoittavat asioista, joita eivät käsitä, koska eivät niitä tutki. Kirjoitetaan vain suulla suuremmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vähäsen uudet tavat ja tottumukset Suomen Helluntaikirkon identiteetissä.

        HELLUNTAISEURAKUNNAN USKON PÄÄKOHTIA
        Hyväksytty Seinäjoen Talvipäivillä 19.1.2001

        Helluntailaisten mielettömään uskoon Jeesus-suhteesta kerrotaan Suomen Helluntaikirkon Uskon Pääkohdista (10 pääkohtaa) seuraavaa
        kohdassa kolme.

        3. Jeesus Kristus on Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi ihmiseksi neitsyt Mariasta ja eli synnittömän elämän opettaen ja tehden tunnustekoja. Ristinkuolemallaan Jeesus sovitti maailman synnin, nousi kuolleista ja astui ylös taivaaseen Isän oikealle puolelle.


        Mitähän tuossa kohdassa 3 on totta? Arvioin noin 2-5 % !

        Näyttää olevan Helluntaikirkon uskon pääkohta 3 olevan saman kuin ev. lut. kirkon, eli 100 % totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus Jesaja 9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus hänen nimensä, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Jesajan 53 koskee Jeesusta. "Herran palvelijan kärsimys ja korotus." Uudessa testamentissa nähdään profetian ennustus toteutuneena.

        Psalmi 22. Jo otsikko kertoo: Vanhuskaan käesimys ja korotus. Esim. jae18: "Minä voin lukea luuni; h3 katselevat minua ilkkuen; he jakajat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa".
        Matt. 27:35, Mark. 15:24, Luuk. 23:34, Joh. 19:23 kertoo saman asian. Daavid oli profeetta ja kertoi , mitä Messiaalle, Jeesukselle, kerran tehdään.
        Psalmi 22: 23 on siirretty myös Hebr. 2:12, jossa myös mainitaan Pojasta, joka on myös maailman luonut. Kol. 1:15,16. Tietysti Vanha testamenttikin puhuu Jeesuksesta, Luojasta.

        Sakarja 12:9: 10 kertoo kuinka juutalaiset ovat lopun ajalla Jerusalemissa piirityksessä. koska kansojen armeijat hyökkäävät Vasta tuossa kriittisessä tilanteessa juutalaiset kääntyvät Jeesuksen puoleen pelastuakseen. "He katsovat minuun (Jeesukseen), jonka he ovat lävistäneet". Joh. 19:37.

        Tässä on vain pieni osa siitä, mitä Vanha testamentti mainitsee Jeeuksesta.

        Valitettavasti monet kirjoittavat asioista, joita eivät käsitä, koska eivät niitä tutki. Kirjoitetaan vain suulla suuremmalla.

        Hei,

        näytö Jumalan Poika vanhasta testamentista , äläkä muita juttuja näyttele.

        Jumalan Poika on näytetty Johanneksen evankeliumissa kyllä, mutta nyt vanhassa testamentissa pyydetään näyttämään..


    • Anonyymi

      Ps.89:7 Sillä kuka pilvissä on niinkuin Herran vertainen, kuka Jumalain poikain joukossa on niinkuin Herra? Dan.3:25 Hän vastasi ja sanoi: Katso, minä näen neljä miestä kävelevän vapaina tulessa, eivätkä he ole vahingoittuneet, ja neljäs on näöltänsä niinkuin jumalan poika. Raamatun haku: Koivuniemi.

      • Anonyymi

        Mutta antti on uuskristitty eli pakana, joka väittää olevansa hebrealainen.


    • Anonyymi

      "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte." Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" Jeesus sanoi hänelle:

      "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."

      Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa?

      Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
      (Joh 14:1-11)


      Ts. Pyhä Henki kirkastaa Jeesuksen, sovitustyön, sijaisuhrin, niin kun Hänet näkee, niin silloin Isäkin tulee tutuksi.

    • Anonyymi

      Room.4:3 Siitä minä Raamattu sanoo? Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi. Gal.3:6 samalla tavalla kuin Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi. Jaak.2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi, ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. 1Moos.15:6. 2Aikak.20:7. Jes.41:8-9

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe