Lapseni odottavat perintöään

Anonyymi

Leskenä asun kuolinpesän asunnossa, muuta ei juuri ole. Olen huomannut heidän kyselevän, pitäiskö myydä asunto ja minun muuttaa pois. Tietysti olisi järkevää muuttaa vuokralle jolloin ei kuolemani niin paljon työllistäisi jälkipolvea. Mielelläni heille äitinsä osuuden antaisin, mutta yksiönkin vuokra enemmän kuin nykyinen asuminen.

9

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Perintövero pitäisi olla 100 prosenttia, jottei tuollaista toisten omaisuuden kärkkymistä pääsisi tapahtumaan.

• Anonyymi

Jos omistat asunnosta puolet niin myy pois, sinullehan jää mukavasti rahaa vaikka matkusteluun. Jos taasen et asunnosta omista mitään ei myynti kannata.

• Anonyymi

Asu siinä vaan, kun haluat ja edullisemmaksikin tulee. Varmaan myöhemmin ymmärtävät, että oli hyvä ratkaisu.

• Anonyymi

Meillä oikein "mukavat" velivainajan lapset häätivät mummunsa asunnostaan, jonka mummu itse oli omilla rahoillaan ostanut ja laittanut velivainajan nimiin ennakkoperintönä, josta velivainaa oli maksanut perintöveron.

Kävikin niin, että poika kuoli ennen äitiään ja pojan lapset "ystävällisesti" häätivät mummun asunnostaan kunnalliskotiin, vaikka mummulla oli paperi, että hän saa asua siinä asunnossa kuolemaansa asti, niin sellaisella dokumentilla ei ollutkaan mitään arvoa.

Velivainaan lapset maksoivat pari vuotta tyhjästä asunto-osakkeesta yhtiövastiketta, vesi- ja sähkömaksuja ym. kuluja, koska asunto ei mennyt kaupaksi ja nyt marraskuussa 2020 lahjoittivat asunto-osakkeen kunnalle.

Mummulla on paha mieli.

Mitä hyötyä velivainaan lapsille oli tuollaisesta toiminnasta?

Mummu maksoi ihan itse yhtiövastikkeet ja vuokraakin velivainaalleni ja sitten hänen lapsilleen, joista tuli osakkeen omistajia, mummu maksoi ihan itse sähkölaskunsa, vesilaskunsa, saunavuoronsa, yhden autopaikan sen vuoksi, jos joku sattuu käymään kylässä, vaikkei mummulla itsellään autoa ollutkaan, mummu maksoi kotivakuutuksensa, uudet parvekkeenovet ja muut taloyhtiön remontit ja ihan kaikki kulut ihan itse pienestä työeläkkeestään ja eli säästeliäästi, ei raskinut ruokaa ostaa itselleen - millä ihmeen perusteella nämä uudet osakkeen omistajat = omat lapsenlapset häätivät mummun asunnostaan?!
        Siksikö, että he haaveilivat rahoista, jotka saisivat asunto-osakkeen myynnistä?

Mummun pojan kuoltua, hänen lapsistaan tulikin yhtä-äkkiä asunnon omistajia ja täysin sydämettömiä HÄÄTÄJIÄ.

• Anonyymi

Eivätkö lapset osaa itse hankkia omaa omaisuuttaan, kun toisten rahoja pitää kärkkyä? Perintöoikeutta pitäisi muuttaa siten, ettei rintaperillisille pitäisi jäädä mitään perintöä, jos on epäiltävissä, että rintaperilliset pyrkivät hyötymään perittävän omaisuudesta tämän vielä eläessä.

• Anonyymi

Trollonlollonaloitus.

• Anonyymi

Ota sinne joku thaikku asumaan kanssasi niin niitä v...tyttaa vielä enemmän.

• Anonyymi

Varmaan sais välit poikki. Menisin naimisiin ja kuolisin ja
        thainainen jäisi leskenä taloa pitämään avio-oikeudella.

• Anonyymi

Itse olen majoittanut paperittomia turvapaikanhakijoita. Olen nuorekas bi-kundi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      69
      3090
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      25
      1950
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      272
      1543
    4. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      99
      1515
    5. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      260
      1186
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      26
      1078
    7. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1054
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      79
      1036
    9. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1030
    10. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      98
      1003
    Aihe