Lapseni odottavat perintöään

Anonyymi

Leskenä asun kuolinpesän asunnossa, muuta ei juuri ole. Olen huomannut heidän kyselevän, pitäiskö myydä asunto ja minun muuttaa pois. Tietysti olisi järkevää muuttaa vuokralle jolloin ei kuolemani niin paljon työllistäisi jälkipolvea. Mielelläni heille äitinsä osuuden antaisin, mutta yksiönkin vuokra enemmän kuin nykyinen asuminen.

9

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Perintövero pitäisi olla 100 prosenttia, jottei tuollaista toisten omaisuuden kärkkymistä pääsisi tapahtumaan.

• Anonyymi

Jos omistat asunnosta puolet niin myy pois, sinullehan jää mukavasti rahaa vaikka matkusteluun. Jos taasen et asunnosta omista mitään ei myynti kannata.

• Anonyymi

Asu siinä vaan, kun haluat ja edullisemmaksikin tulee. Varmaan myöhemmin ymmärtävät, että oli hyvä ratkaisu.

• Anonyymi

Meillä oikein "mukavat" velivainajan lapset häätivät mummunsa asunnostaan, jonka mummu itse oli omilla rahoillaan ostanut ja laittanut velivainajan nimiin ennakkoperintönä, josta velivainaa oli maksanut perintöveron.

Kävikin niin, että poika kuoli ennen äitiään ja pojan lapset "ystävällisesti" häätivät mummun asunnostaan kunnalliskotiin, vaikka mummulla oli paperi, että hän saa asua siinä asunnossa kuolemaansa asti, niin sellaisella dokumentilla ei ollutkaan mitään arvoa.

Velivainaan lapset maksoivat pari vuotta tyhjästä asunto-osakkeesta yhtiövastiketta, vesi- ja sähkömaksuja ym. kuluja, koska asunto ei mennyt kaupaksi ja nyt marraskuussa 2020 lahjoittivat asunto-osakkeen kunnalle.

Mummulla on paha mieli.

Mitä hyötyä velivainaan lapsille oli tuollaisesta toiminnasta?

Mummu maksoi ihan itse yhtiövastikkeet ja vuokraakin velivainaalleni ja sitten hänen lapsilleen, joista tuli osakkeen omistajia, mummu maksoi ihan itse sähkölaskunsa, vesilaskunsa, saunavuoronsa, yhden autopaikan sen vuoksi, jos joku sattuu käymään kylässä, vaikkei mummulla itsellään autoa ollutkaan, mummu maksoi kotivakuutuksensa, uudet parvekkeenovet ja muut taloyhtiön remontit ja ihan kaikki kulut ihan itse pienestä työeläkkeestään ja eli säästeliäästi, ei raskinut ruokaa ostaa itselleen - millä ihmeen perusteella nämä uudet osakkeen omistajat = omat lapsenlapset häätivät mummun asunnostaan?!
        Siksikö, että he haaveilivat rahoista, jotka saisivat asunto-osakkeen myynnistä?

Mummun pojan kuoltua, hänen lapsistaan tulikin yhtä-äkkiä asunnon omistajia ja täysin sydämettömiä HÄÄTÄJIÄ.

• Anonyymi

Eivätkö lapset osaa itse hankkia omaa omaisuuttaan, kun toisten rahoja pitää kärkkyä? Perintöoikeutta pitäisi muuttaa siten, ettei rintaperillisille pitäisi jäädä mitään perintöä, jos on epäiltävissä, että rintaperilliset pyrkivät hyötymään perittävän omaisuudesta tämän vielä eläessä.

• Anonyymi

Trollonlollonaloitus.

• Anonyymi

Ota sinne joku thaikku asumaan kanssasi niin niitä v...tyttaa vielä enemmän.

• Anonyymi

Varmaan sais välit poikki. Menisin naimisiin ja kuolisin ja
        thainainen jäisi leskenä taloa pitämään avio-oikeudella.

• Anonyymi

Itse olen majoittanut paperittomia turvapaikanhakijoita. Olen nuorekas bi-kundi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe