Oikea ehtoollinen

Jehovan todistajat viettävät ehtoollista vain kerran vuodessa, vaikka Jeesus sanoi yhtä usein kuin vietätte ei harvoin. Ja vain 144000 saa ottaa tämän sakramentin vastaan. Ja he kaikki ovat jo kuolleet pois. Eli Jehovan todistajilla ei ole ehtoollista, minkä Jeesus asetti meille. He eivät saa Jeesuksen ruumista ja verta eikä ehtoollisessa ole syntienanteeksisaamista.

Me vietämme joka viikko ja saamme Jeesuksen ruumista ja verta ja saamme syntimme anteeksi ehtoollisella.

Tässä on kuvia oikeasta ehtoollisesta:

https://www.facebook.com/photo?fbid=2033042020165270&set=pcb.2033042056831933

https://www.facebook.com/photo?fbid=2033041856831953&set=pcb.2033042056831933

https://www.facebook.com/photo?fbid=2033041796831959&set=pcb.2033042056831933

29

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jehovan todistajien ehtoollinen on irvikuva, pilkkaa.
      Leipää ja viiniä kierrätetään yleisön nenän alta näyttäen:" tässä sitä olis, mutta kuka uskaltaa koskea"- tyyliin.
      Kun sitten joku ottaa osaa leipään ja viiniin on hän mitä todennäköisemmin mielenterveyspotilas.
      Jeesus sanoi leivästä ja viinistä:" ottakaa siitä te KAIKKI ".

• Tämä siitä seuraa, kun Jehovan todistajilta puuttuu sakramentit. He menevät silloin kaikissa opissa harhaan.

• Anonyymi

Jehovan todistajat eivät ole kannibaaleja.

• Anonyymi

taputatko sinä viininkierrätysrituaalille ?

Syötkö veri(lettuja tms) kuten Jeesus kehottaa, 1 korintt. 20:25 syökää kaikkea mitä lihakaupassa myydään

• Anonyymi

Jeesuksen mukaan kuitenkin piti olla kannibaali, Joh. 6:53.

Ehtoollisesta kieltäytyessään Jehovan todistajien enemmistö kieltäytyy samalla elämästä.

Ehtoolliselle osallistuvalle Jehovan todistajien vähemmistölle, erityisesti hallintoelimelle, puolestaan on luvassa väärälle profeetalle varattu kohtalo.

• "Jehovan todistajat eivät ole kannibaaleja."

Jeesus sanoi:

JOH. 6: 33. Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."

40. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivän

48. Minä olen elämän leipä.

55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.

51. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Näin väärässä ovat Jehovan todistajat. He eivät tunne Raamattua.

• Anonyymi kirjoitti:

taputatko sinä viininkierrätysrituaalille ?

Syötkö veri(lettuja tms) kuten Jeesus kehottaa, 1 korintt. 20:25 syökää kaikkea mitä lihakaupassa myydään

Minä en syö verta. Koti kaupungissa Tampereella kuljen Tapolan mustamakkarakojun ohi ja menen kahvitelttaan kahville ja syön hyvän lihapiirakan.

• Anonyymi

siinä raana veillä kastettu.korahti.

• Anonyymi

Jehovan todistajien rituaalissa kieltäydytään joukolla ehtoollisesta, mielenosoituksellisesti.

• Anonyymi

Ja asia tehdään muka vanhurskaaksi, kun miehet laittaa ykköset päälle ja naiset parhaimmat hepeneensä.
        Ei sekään ole Jeesuksen antama malli.

Viimeisellä ehtoollisella Jeesuksen kanssa ei kukaan ollut ykköset päällä. Jalatkin haisi ja oli niin likaiset että Jeesus pesi ne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja asia tehdään muka vanhurskaaksi, kun miehet laittaa ykköset päälle ja naiset parhaimmat hepeneensä.
        Ei sekään ole Jeesuksen antama malli.

Viimeisellä ehtoollisella Jeesuksen kanssa ei kukaan ollut ykköset päällä. Jalatkin haisi ja oli niin likaiset että Jeesus pesi ne.

Jehovan todistajat, jotka niin kovin ylpeilevät oppinsa raamatullisuudella ("onneksi emme ole niin kuin nuo toiset") eivät noudata Jeesuksen käskyä jalkojen pesusta, kuten eivät montaa muutakaan käskyä. Vartiotorni kertoo, mikä Raamatussa pitää ottaa vakavasti ja mikä huumorilla.

• Anonyymi

Sakramentit ovat jäänne mithralaisuudesta.

• Anonyymi

Kristinusko ei ole syntynyt umpiossa, vaan juurensa silläkin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinusko ei ole syntynyt umpiossa, vaan juurensa silläkin on.

"Oikeaa kristinuskoa" edustava Arto777 ei näytä tietävän.

• Kaste ja ehtoollinen on sakramentti.

• Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

Kaste ja ehtoollinen on sakramentti.

Ja molemma ovat ihmisten keksimiä.

• Anonyymi kirjoitti:

"Ja molemma ovat ihmisten keksimiä."

Ei vaan Jumalan asettamat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jeesuksen keksimiä.ja käsky käy.kristillisessä.raamatussa.ei ole tarkoitettu kopio raamttuun.ei sitä sillä ole.

• Anonyymi

> He eivät saa Jeesuksen ruumista ja verta eikä ehtoollisessa ole syntienanteeksisaamista.

Raamatun perusteella ehtollinen on uuden liiton merkki, eikä anteeksianto riipu ehtollisesta.

"Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni." Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan."
      Luuk. 22:19-20

Kun ottaa vastaan ehtoollisen, ottaa vastaan sen liiton, jonka Jumala teki Jeesuksen kautta. Mutta, olen kyllä samaa mieltä, että ehtoollisen voi ottaa vaikka joka viikko. Mutta se on parasta tehdä Jeesuksen opetuken mukaan ja Jeesuksen muistoksi.

• Anonyymi

Raamatun mukaan jokainen tuomitaan tekojensa perusteella. Ehtoollinen, sen paremmin kuin kastekaan, ei ole mikään maaginen toimenpide, joka ratkaisisi pelastuksen. Pikemminkin niitä voisi verrata merimerkkeihin, jotka ohjaavat laivaa oikealle uralle, mutta eivät takaa sitä, että laiva sillä pysyisi.

Paavalin mukaan ehtoollinen on yhteys Kristuksen ruumiiseen, joka tarkoittaa kristillistä seurakuntaa. Kristityllä ei pitäisi periaatteessa olla syytä jättäytyä ehtoollisyhteyden ulkopuolelle. Poikkeuksena voi olla esimerkiksi tilanne, jossa jokin selvittämätön väärinteko painaa mieltä, eikä ehtolliselle voi osallistua hyvällä omallatunnolla. Jotkin kirkkokunnat ratkaisevat tämän niin, että tulee ripittäytyä ennen ehtoollista. Toteutuksen voi jokainen miettiä itse, mutta Paavali kehoittaa tutkimaan itseään ennen ehtoollista.

• Anonyymi

Rinakkaiskertomuksessa Jeesus myös sanoi:" ottakaa siitä te KAIKKI".
        Eikä Hän lisännyt, että sitten 1900 vuoden päästä, "näytelkää vain niitä leipiä ja viiniä, tyylin; tässä sitä taas olis, mutta kuka uskaltaa silloin koskea?".

• Anonyymi

Kun ottaa vastaan ehtoollisen, ottaa vastaan sen liiton

Menee toisinpäin. Ehtoollinen on muistutus syntien anteeksiannon ja Uuden liiton vastaanottamisesta. Jehovat voi miettiä, mitä he okeastaan ehtoollistestakieltäytymimisseremoniallaan julistavat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun ottaa vastaan ehtoollisen, ottaa vastaan sen liiton

Menee toisinpäin. Ehtoollinen on muistutus syntien anteeksiannon ja Uuden liiton vastaanottamisesta. Jehovat voi miettiä, mitä he okeastaan ehtoollistestakieltäytymimisseremoniallaan julistavat

Se on heille pelkkä vartiotornilainen pilkkarituaali.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on heille pelkkä vartiotornilainen pilkkarituaali.

Sitähän se on, mutta tuskin he näin ajattelee. Jeesuksen nimenomaista käskyä kuvittelevat noudattavansa. Höynäytetyt rassukat. Kunpa miettisivät, mitä heille on syötetty.

• Anonyymi kirjoitti:

Rinakkaiskertomuksessa Jeesus myös sanoi:" ottakaa siitä te KAIKKI".
        Eikä Hän lisännyt, että sitten 1900 vuoden päästä, "näytelkää vain niitä leipiä ja viiniä, tyylin; tässä sitä taas olis, mutta kuka uskaltaa silloin koskea?".

Ehtoollisen ja kasteen sakramentti ovat voimassa Jeesuksen paluuseen asti.

• Anonyymi

raskas taakka vuotta pittee syntejä.enne kun ehtooliselle pääse.ja sittenkin haistamaan.vaan.eihän jeesus käskennä haistelemaan.

• Anonyymi

Oikealla ehtoollisella ei suinkaa juoda viintä. Oikea, ehtoollisen käsinkirjoitetulle papyyrykselle kirjoitettu kaava löytyi henkistyttetystti vinksin vierestä Epydtgin Wadi Gabgabasta.
      Näin se oikeasti meni. Alkualkualkualkuristityt joivat hörpyn vatelmasiideriä ja laskivat yksitellen henkistyttetyti suolikaasua. Ensin hiljaisesti, eli ihan vaan suhnua. Sitten lisää vatelmasiideriä yhä suurempaa volyymikaasun laskemista. Ja suurenmoisena henkkistytetytenä huipennuksena yhteisesti kurlataan loppu vatemasiideri helttaan ja sitten yhteisesti volyymikaasua isolla äänellä.

• Anonyymi

ei jehovan ehtoolisella viini haise .vaan toveri siinä käryää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei jehovan ehtoolisella viini haise .vaan toveri siinä käryää.

Tuo lahkon viininkierrätysrituaali on Jeesuksen ehtoollisen ivaamista.

Teatteria kuitenkin ilman jälkitaputusta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8757
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3449
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2640
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2030
    5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      2020
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      357
      1747
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1432
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1211
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1095
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      67
      1044
    Aihe