Papit tarkistuttavat saarnojaan Päivi Räsäsellä!

Anonyymi

Tähän on tultu:
Papit tarkistuttavat saarnojaan Päivi Räsäsellä

Homopuheistaan poliisitutkintojen kohteeksi joutunut Päivi Räsänen on törmännyt uuteen ilmiöön.

Papit ovat alkaneet lähetellä entiselle sisäministerille, kansanedustaja Päivi Räsäselle (kd.) saarnatekstejään, jotta tämä arvioisi, voidaanko niiden sisällön tulkita rikkovan lakia.

– Pastorit ovat ottaneet yhteyttä ja antaneet tekstejään luettavaksi ja kysyneet, että uskaltaako sanoa näin, etten vain joudu käräjille, kertoo Räsänen tiistaina lähetettävässä Radio Dein Ex-Criminals -ohjelmasarjan jaksossa.

Papit arvioivat Räsäsestä kouliintuneen vihapuhe- ja sananvapauskysymysten huippuasiantuntija, joka on perehtynyt aiheeseen paitsi lainopillisen konsultaation myös omakohtaisen kokemuksensa ansiosta.

Räsäsen raamattusiteerauksista ja kirjoituksista on tehty poliisille kaikkiaan viisi tutkintapyyntöä, joista kaksi on edennyt syyteharkintaan.

¬– Olen kolmesti ollut poliisikuulusteluissa, ja ainakin yhden tapauksen poliisikuulustelut ovat vielä edessä. Päätöstä käräjille menosta ei ole vielä tehty. Yhdestä tutkintapyyntöön liittyvästä radiokeskustelusta olen juuri antamassa loppulausuntoani. Toivottavasti tästä keskustelusta ei tule seuraavaa tutkintapyyntöä, sanoo Räsänen ohjelmassa.

Poliisi on tutkinut Räsäsen lausumia arvioiden, voisivatko ne täyttää ”kiihottaminen kansanryhmää vastaan” -rikosnimikkeen tunnusmerkit. Mikäli poliisitutkinnan ja syyteharkinnan jälkeen tapaus tai tapaukset etenevät käräjille, rikoksesta voidaan tuomita sakkoihin tai maksimissaan kahdeksi vuodeksi vankeuteen.

– En pelkää tuomiota. Tämä on minulle niin tärkeä asia, etten ole sekuntiakaan katunut, mitä olen sanonut. Olen tarkistanut uudestaan ja uudestaan ne pamfletit ja twiitit, joista minua syytetään. Niissä on vain Raamatun totuus.

Räsänen korostaa, ettei tuomitse sukupuolivähemmistöjen edustajia ihmisinä.

– Homoseksuaaliset ihmiset ovat ihan yhtä arvokkaita kuin kuka tahansa. He ovat Jumalalle rakkaita. Jeesus on kuollut ristillä heidän puolestaan ihan niin kuin meidän muidenkin. Heille kuuluvat ihmisoikeudet. Silti [miehen ja naisen] avioliiton ulkopuolinen seksi on Jumalan tahdon vastaista, se pätee meihin heteroihinkin, avaa Räsänen logiikkaansa.

Verkkouutiset

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
        Ikävä
        149
        2219
      2. 121
        1505
      3. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
        Maailman menoa
        340
        1323
      4. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
        Ilmajoki
        67
        1244
      5. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
        Maailman menoa
        140
        1210
      6. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
        Ikävä
        142
        1202
      7. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
        Maailman menoa
        3
        1201
      8. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
        Ikävä
        49
        1139
      9. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
        Maailman menoa
        166
        1112
      10. Onko hän samannäköinen kuin silloin?!

Kun tutustuitte!
        Ikävä
        70
        1034
      Aihe