Voiko kaljuuntumista estää jotenkin?

Anonyymi

Nii. En tiedä mihin tää tarkalleen kuuluu, mutta kysyn nyt täälläkin. Oon mopoikäinen poju ja mun äidin suvussa on ongelmana hiusten lähtö etenkin miehiltä jo siinä 20 ikävuoden paikka ja itselleni en samaa halua. Liikun paljon ja syön vähän ja en tiedä vaikuttaako. Tiedän, että on keinoja nykyään hidastaa kaljuuntumista tai jopa pysäyttää, mutta voiko sen alkamisesta tehdä epätodennäköisempää jotenkin?

Hiukset ovat mulle tosi tärkeät ja niiden menetys ois mulle lähes yhtä paha paikka kuin sukuelinten menetys. Eli todella kova!

Haluisin kokemuksia esim näistä keinoista joiden pitäisi hidastaa tai pysäyttää jo alkanut kaljuuntuminen, koska varmasti joukossa on huijauksia jotka ei oikeesti auta.

VAIN ASIALLISIA VASTAUKSIA KIITOS!

1

79

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomessa ilmeisesti on lähinnä yksi hiusalan "guru", jota haastatellaan monesti hiusasioissa (Hiusakatemia Annikki Hagros-Koski). Hän on kirjoittanut kirjojakin, voit etsiä kirjastosta. Hagros ainakin uskoo, että hiustenlähtöä voi ehkäistä. Sinusta sitten riippuu, paljonko olet valmis investoimaan aikaa ja rahaa projektiisi.

Huomioi, ettet voi tietää, millaiset perintötekijät olet saanut. Onko kaljuuntuminen äitisi puolella 100 %:isesti sattunut jokaisen kohdalle? Sinulla on geenejä molempien vanhempien puolelta, etkä voi tietää, millaisen yhdistelmän olet saanut. Meillä lapsuuden perheessä äidillä on poikkeuksellisen vahvat hiukset vielä eläkeiässä (aasialainen hiustyyppi). Isällä on ohuet ja ohentuneet, muttei hän ole kaljuuntunut. Veljelläni on keski-iässä täydet hiukset päässä. Sisareni yksittäinen hius on laadultaan ohut, mutta hiuksia on paljon ja ne kasvavat nopeasti, eli ovat nk. paksut. Siis äitini hiustyyppi ei periytynyt kenellekään, mutta osat sen ominaisuuksista kyllä. Itse olen lapsista ainoa, jonka hiukset ovat aina olleet ohuet ja huonokasvuiset. Ja ei, en aio turvautua hiusakatemian apuun. Minulla ei ole sellaisia rahoja, ja kun ikää tulee, niin on prioriteeteissä muita asioita hiusten edellä.

Miehelle hiustenlähtö ei ole samanlainen katastrofi kuin naiselle. Jokainen vanhenee, ja vanhenemismuutoksilta ei voi välttyä (hidastaa niitä kyllä voi joiltain osin). Jossain vaiheessa tulevaisuudessa pidät itseäsi vielä turhamaisena, kun olet ollut huolissasi hiuksistasi - ilman, että niissä on vielä näkynyt mitään katastrofin aineksia. Käytähän kypärää. Mopolla jäisillä teillä kaatuessasi saatat saada pysyviä vammoja, ja silloin hiukset muuttuvat ö-luokan huolenaiheeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      91
      1617
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      119
      1482
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      72
      1317
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1232
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      118
      1050
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      991
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      968
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      21
      940
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      828
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      763
    Aihe