Onko kokemuksia itsehoitolaser-laitteista tai oletko käynyt laser-hoidossa ?

Anonyymi

Niitten mainostetaan tehoavan mm. nivelrikon, reuman, ala- ja yläselkävaivojen, fibromyalgian ja akillesjännekipuihin ja edistävän iho- ja kudosvauroitten
paranemista mm. säärihaavojen, jotka ovat vaikeasti paranevia.
Hoitokerta maksaa noin 60 euroa, laite kotiin ostettuna 400-600 euroa.

B-Cure Laser on yksi kyseisistä laitteista, ainakin yksi edullisempikin on myynnissä.
Aika kallis ostos, kun ei ole mitän tietoa eikä takeita auttaako se oikeasti.
Hoitokin on aika kallista, koska yksi kerta ei riitä. Kipuihin tarvitsee useamman
ja kivut tod.näk. uusiutuvat, että ostettu laite tulisi pitkän päälle
edullisemmaksi.

Onko siis kokemuksia laitteen tehosta ?
Itse ostaisin sen etupäässä säärihaavojen hoitoon, joita ei saada paranemaan.

33

20993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kotikäyttöön tarkoitetut laitteet pitää olla niin heikkotehoisia ettei niillä saa vahinkoa aikaiseksi. Siksi niillä ei ole käytännössä kunnon vaikutustakaan. Nuo laseriksi mainostetut kotilaitteet eivät edes ole laserlaitteita (turvallisuuden vuoksi) vaan pienitehoisia valoimpulssilaitteita. Yleensä niiden vaikutus perustuu lämpöön ja sen saa lämpötyynyllä tai lämmitettävällä siemenpussilla, eikä ne maksa paljon.

      • Anonyymi

        Entä jos soittaisit jollekin sairaanhoitajalle/lääkärille tms ja kysyisit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos soittaisit jollekin sairaanhoitajalle/lääkärille tms ja kysyisit?

        Kysyn ensin täältä, jos sinulle sopii ?
        Lääkäriltä kysyminen kun edellyttäisi etävastaanottojan tilaamisen,
        joka maksaa noin 70 euroa ja mahdollisesti hänellä ei olisi mitään kokemusta asiasta.
        Kunnallisesti ei tällä hetkellä lääkäriin saa yhteyttä viikkoihin,
        enkä halua häiritä heitä koronakaaoksessa.
        Sairaanhoitajiin en luota terveystietoasioissa kokemuksieni perusteella.

        Ano 15:49 kiitos vastauksestasi, kotilaitteita myydään alk. noin 400 euroa.
        Samaa laitetta, jolla hoitoa saa vastaanotolla, myydään noin 600 eurolla,
        joka on sama hinta kuin 10 hoitokertaa.

        Sehän tässä onkin, että onko se vain huuhaa-"valohoitoa".

        Säärihaavani molemmissa jaloissa pahenevat ja laajenevat,
        niihin ei ole kortisonikuureja kummempaa ääkäreillä tarjota.
        Kohta on kintut ihan tulehtuneet (ja verenmyrkytys päällä ?)
        Pihkasalvaakin olen omin päin kokeillut,
        se rikkoo bakteeripintaa estäen mahdollisten bakteerien leviämisen ihossa ja ihon
        alla, mutta sitä ei voi käyttää kuin 2-3 päivänä peräkkäin (iho ei siedä)
        eikä sekään kuitenkaan auta/paranna.

        Myös lonkan kulumakipuhin voisin laitetta (yrittää) käyttää.
        En ole taipuvainen uskomaan sen tehoon,
        mutta epätoivoisilta nuo erilaisten "härpäkkeiden" myyjät
        rahansa pääasiassa saavatkin.
        En halua olla niin epätoivoinen, että ainakaan ilman kokemustietoa
        laitteen tilaisin.

        terv. kysyjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyn ensin täältä, jos sinulle sopii ?
        Lääkäriltä kysyminen kun edellyttäisi etävastaanottojan tilaamisen,
        joka maksaa noin 70 euroa ja mahdollisesti hänellä ei olisi mitään kokemusta asiasta.
        Kunnallisesti ei tällä hetkellä lääkäriin saa yhteyttä viikkoihin,
        enkä halua häiritä heitä koronakaaoksessa.
        Sairaanhoitajiin en luota terveystietoasioissa kokemuksieni perusteella.

        Ano 15:49 kiitos vastauksestasi, kotilaitteita myydään alk. noin 400 euroa.
        Samaa laitetta, jolla hoitoa saa vastaanotolla, myydään noin 600 eurolla,
        joka on sama hinta kuin 10 hoitokertaa.

        Sehän tässä onkin, että onko se vain huuhaa-"valohoitoa".

        Säärihaavani molemmissa jaloissa pahenevat ja laajenevat,
        niihin ei ole kortisonikuureja kummempaa ääkäreillä tarjota.
        Kohta on kintut ihan tulehtuneet (ja verenmyrkytys päällä ?)
        Pihkasalvaakin olen omin päin kokeillut,
        se rikkoo bakteeripintaa estäen mahdollisten bakteerien leviämisen ihossa ja ihon
        alla, mutta sitä ei voi käyttää kuin 2-3 päivänä peräkkäin (iho ei siedä)
        eikä sekään kuitenkaan auta/paranna.

        Myös lonkan kulumakipuhin voisin laitetta (yrittää) käyttää.
        En ole taipuvainen uskomaan sen tehoon,
        mutta epätoivoisilta nuo erilaisten "härpäkkeiden" myyjät
        rahansa pääasiassa saavatkin.
        En halua olla niin epätoivoinen, että ainakaan ilman kokemustietoa
        laitteen tilaisin.

        terv. kysyjä

        Äidilläni verisuonten tukkeutumisen vuoksi (diabeetikko) syntyi paha säärihaava. Kun mikään lääke ei auttanu, eikä pihkasalvakaan (sekin lääkärin määräämänä), otettiin viimeiseksi keinoksi kärpäsentoukat jotka saivat puhdistettua haavaa aika hyvin jotta tulehdus saatiin kuriin.

        Ammattilaisten hoitolaserlaitteet maksavat kymmeniä tuhansia, jopa satoja tuhansia euroja, joten siinä vertailupohjaa laitteiden hinnoista.


    • Anonyymi

      Vaikea uskoa, että joku pinnallinen laserhoito parantaisi säärihaavoja. Joku syy säärihaavoillekin on, verenkierto on syystä tai toisesta huonontunut. Vaikea uskoa, että laser parantaisi perussyytä. Käypä hoito -suositus ei mainitse laserhoitoa (tosin ei se yksilöi muutenkaan hoitotapoja tarkasti). Näinköhän on edes kyseessä virallinen tutkimuksilla tehokkaaksi todettu hoito? Monet vaihtoehtohoidot lupaavat paljon, mutta todellisuudessa niitä ei ole tutkittu lääketieteellisesti pätevällä tavalla.

      Mitä mieltä hoitohenkilökuntasi on kompressiosukan käytöstä tai muusta kompressiosidoksesta? Laskimoverenkiertoa kompressio helpottaisi, eli hallitsisi turvotusta. Jos sidokset vaan onnistuvat haavanhoidon kanssa.

      Jos perussairaus on (diabetes, sydänsairaus), niin senkin pitäisi olla tasapainossa.

      Käypä hoito -suosituksessa mainitaan myös kirurginen hoito suurissa säärihaavoissa. Eli on niille muutakin mahdollista tehdä kuin puhdistaa ja vaihtaa sidoksia. Joskus kirurgia tarkoittaa ihonsiirtoa, joskus amputaatiota.

      Tein nuorena jonkin aikaa hoitotyötä. En muista, että infektoituminen olisi ollut suuri ongelma säärihaavoissa. Ihmisillä on aika massiivisen suuria haavoja jäänyt esim. leikkauksien jäljiltä, ja he ovat kestäneet ihan hyväkuntoisina hoidot. Tuskin haava itsessään tappaa, haavan syntyä edesauttanut sairaus sen sijaan saattaa tappaakin (diabetes, verenkiertosairaudet, syöpä tms). Jollekin potilaalle käytettiin nitrovoidetta, ja muistelen, että se olisi auttanut hyvin. Sairaala-apteekki valmisti voiteen itse, koska se ei kestä kauaa hyvänä, vaan vaikuttava aine hajoaa.

      • Anonyymi

        Kiitos sinullekin paljon vastauksestasi !

        Laserhoito mainostaa parantavansa verenkiertoa. Ei mainoksesta käy ilmi millä mekanismilla
        se säärihaavoja parantaisi, ei mitään järkeenkäypää "todistetta" tai perustetta ole.

        Minulla ei ole turvotusta jaloissa, ei diabetesta, olen pikemminkin vähän alipainoinen laihakinttu, jumppaan kevyesti 2-3 kertaa päivässä veret liikkeelle, sydänvaivoja kyllä on,
        mutta en usko että jalkojen verenkierto olisi kovin huono. en tosin osaa itse arvioida.
        Saako siitä jotenkin selkoa ?

        Sääriluun päällä on vain nahka, ei ihonalaista kudosta, säärihaava ei parane,
        se suurenee koko ajan, nyt on epämääräisen mutoinen kämmenen kokoinen molemmissa säärissä, kai luu kohta tulee näkyviin.

        En ole ollut lääkärissä sen takia kohta pariin vuoteen.
        Kun olin, se oli vain 1/10 kokoinen eikä sitä otettu vakavasti,
        lääkäri väitti ekseemaksi ja määräsi vahvaa kortisonia.

        Ei se ole ekseemaa. Kyynärpäissäni oli muka myös ekseema, joka "ei tule koskaan parantumaan", mutta niin vain on melkein itsestään hävinneet kyynärpäistä melkein kokonaan.

        Eri syistä oletan ja eri aikaan on alkanut kyynärpäät ja säärten ongelmat,
        mutta lääkäri ei uskonut minua.
        Kävin yksityisellä, kun tekelääkäriä ei kiinnostanut yhtään.
        Siis molemmissa säärissä on "haavat", alkoivat olemattomasta ja leviävät.

        Olen viime kuukausina pyyhkinyt sääriä vain vanulla ja Paroex-liuksella tappaakseni pöpöjä ja noin kerran kuukaudessa laittanut 2 päivänä perätysten pihkasalvaa ohuelti.
        En mitään muuta tehnyt.

        Ei parane, mutta kortisnonimyrkylläkään ei parane eikä lääkärin kirjoittama
        Ceralan Plus sovi ollenkaan haavoihin. Kirvelee vaan, lopetin sen aikoja sitten.

        Hyvän ihotautilääkärin tarvitsisin (Hesasta), mutta en tiedä ketään.
        Helsingissä on Ihosairaala jossain Kampissa, onko se joku hyvä paikka ?

        Allergia- ja ihosairaalaan pääsee vain tekelääkärin lähetteellä, sillä ei ole aikoja
        varsinkin nyt korona-aikana on tiet tukossa.
        Yksityiselle toivotetaan tervetulleeksi oli mitä vain,
        raha on aina tervetullutta :)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinullekin paljon vastauksestasi !

        Laserhoito mainostaa parantavansa verenkiertoa. Ei mainoksesta käy ilmi millä mekanismilla
        se säärihaavoja parantaisi, ei mitään järkeenkäypää "todistetta" tai perustetta ole.

        Minulla ei ole turvotusta jaloissa, ei diabetesta, olen pikemminkin vähän alipainoinen laihakinttu, jumppaan kevyesti 2-3 kertaa päivässä veret liikkeelle, sydänvaivoja kyllä on,
        mutta en usko että jalkojen verenkierto olisi kovin huono. en tosin osaa itse arvioida.
        Saako siitä jotenkin selkoa ?

        Sääriluun päällä on vain nahka, ei ihonalaista kudosta, säärihaava ei parane,
        se suurenee koko ajan, nyt on epämääräisen mutoinen kämmenen kokoinen molemmissa säärissä, kai luu kohta tulee näkyviin.

        En ole ollut lääkärissä sen takia kohta pariin vuoteen.
        Kun olin, se oli vain 1/10 kokoinen eikä sitä otettu vakavasti,
        lääkäri väitti ekseemaksi ja määräsi vahvaa kortisonia.

        Ei se ole ekseemaa. Kyynärpäissäni oli muka myös ekseema, joka "ei tule koskaan parantumaan", mutta niin vain on melkein itsestään hävinneet kyynärpäistä melkein kokonaan.

        Eri syistä oletan ja eri aikaan on alkanut kyynärpäät ja säärten ongelmat,
        mutta lääkäri ei uskonut minua.
        Kävin yksityisellä, kun tekelääkäriä ei kiinnostanut yhtään.
        Siis molemmissa säärissä on "haavat", alkoivat olemattomasta ja leviävät.

        Olen viime kuukausina pyyhkinyt sääriä vain vanulla ja Paroex-liuksella tappaakseni pöpöjä ja noin kerran kuukaudessa laittanut 2 päivänä perätysten pihkasalvaa ohuelti.
        En mitään muuta tehnyt.

        Ei parane, mutta kortisnonimyrkylläkään ei parane eikä lääkärin kirjoittama
        Ceralan Plus sovi ollenkaan haavoihin. Kirvelee vaan, lopetin sen aikoja sitten.

        Hyvän ihotautilääkärin tarvitsisin (Hesasta), mutta en tiedä ketään.
        Helsingissä on Ihosairaala jossain Kampissa, onko se joku hyvä paikka ?

        Allergia- ja ihosairaalaan pääsee vain tekelääkärin lähetteellä, sillä ei ole aikoja
        varsinkin nyt korona-aikana on tiet tukossa.
        Yksityiselle toivotetaan tervetulleeksi oli mitä vain,
        raha on aina tervetullutta :)))

        Siis ap. oli kirjoittaja ja katsoin Hesarin Terveys-mainosliitteestä, että
        firman sivu on www.terveystekniikka.fi ja se mainostaa laitetta nimenomaan diabetes-säärihaavoihin ! Laite on siis B-cure lääkintälaser. Se antaa "tehoa diabeettisten haavojen hoitoon", tukee ja edistää haavojen paranemisessa yhdessä haavan hyvän puhdistuksen
        ja oikean haavahoitotuotteen kanssa". Hmh....myös tehokas kivunlievityksessä.

        En ihan heti usko tuohon ellei joku käyttäjä kerro saaneensa ratkaisevaa apua siitä.
        terv. ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinullekin paljon vastauksestasi !

        Laserhoito mainostaa parantavansa verenkiertoa. Ei mainoksesta käy ilmi millä mekanismilla
        se säärihaavoja parantaisi, ei mitään järkeenkäypää "todistetta" tai perustetta ole.

        Minulla ei ole turvotusta jaloissa, ei diabetesta, olen pikemminkin vähän alipainoinen laihakinttu, jumppaan kevyesti 2-3 kertaa päivässä veret liikkeelle, sydänvaivoja kyllä on,
        mutta en usko että jalkojen verenkierto olisi kovin huono. en tosin osaa itse arvioida.
        Saako siitä jotenkin selkoa ?

        Sääriluun päällä on vain nahka, ei ihonalaista kudosta, säärihaava ei parane,
        se suurenee koko ajan, nyt on epämääräisen mutoinen kämmenen kokoinen molemmissa säärissä, kai luu kohta tulee näkyviin.

        En ole ollut lääkärissä sen takia kohta pariin vuoteen.
        Kun olin, se oli vain 1/10 kokoinen eikä sitä otettu vakavasti,
        lääkäri väitti ekseemaksi ja määräsi vahvaa kortisonia.

        Ei se ole ekseemaa. Kyynärpäissäni oli muka myös ekseema, joka "ei tule koskaan parantumaan", mutta niin vain on melkein itsestään hävinneet kyynärpäistä melkein kokonaan.

        Eri syistä oletan ja eri aikaan on alkanut kyynärpäät ja säärten ongelmat,
        mutta lääkäri ei uskonut minua.
        Kävin yksityisellä, kun tekelääkäriä ei kiinnostanut yhtään.
        Siis molemmissa säärissä on "haavat", alkoivat olemattomasta ja leviävät.

        Olen viime kuukausina pyyhkinyt sääriä vain vanulla ja Paroex-liuksella tappaakseni pöpöjä ja noin kerran kuukaudessa laittanut 2 päivänä perätysten pihkasalvaa ohuelti.
        En mitään muuta tehnyt.

        Ei parane, mutta kortisnonimyrkylläkään ei parane eikä lääkärin kirjoittama
        Ceralan Plus sovi ollenkaan haavoihin. Kirvelee vaan, lopetin sen aikoja sitten.

        Hyvän ihotautilääkärin tarvitsisin (Hesasta), mutta en tiedä ketään.
        Helsingissä on Ihosairaala jossain Kampissa, onko se joku hyvä paikka ?

        Allergia- ja ihosairaalaan pääsee vain tekelääkärin lähetteellä, sillä ei ole aikoja
        varsinkin nyt korona-aikana on tiet tukossa.
        Yksityiselle toivotetaan tervetulleeksi oli mitä vain,
        raha on aina tervetullutta :)))

        Hei, minulla on pari ystävätärtä, joilla kummallakin melko ikävät säärihaavat. Eivä parantuneet. Lopulta niihin tehtiin ihonsiirto. Eli höylättiin esim. reidestä ohut siivu ihoa ja laitettiin haavoihin. Heti auttoi. Jalat paranivat.
        Mene ihotautilekurille ja vaadi että lähettää kirurgille. Molempien ystävieni toimenpide tehtiin Hesassa Kirurgisessa sairaalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ap. oli kirjoittaja ja katsoin Hesarin Terveys-mainosliitteestä, että
        firman sivu on www.terveystekniikka.fi ja se mainostaa laitetta nimenomaan diabetes-säärihaavoihin ! Laite on siis B-cure lääkintälaser. Se antaa "tehoa diabeettisten haavojen hoitoon", tukee ja edistää haavojen paranemisessa yhdessä haavan hyvän puhdistuksen
        ja oikean haavahoitotuotteen kanssa". Hmh....myös tehokas kivunlievityksessä.

        En ihan heti usko tuohon ellei joku käyttäjä kerro saaneensa ratkaisevaa apua siitä.
        terv. ap.

        Sain eilen tilaamani B-Cure Laser Sportin. Aloitin nivelrikkoisten polvieni hoidon ohjeiden mukaan eilen, 1,5 min kaksi kertaa (tavoite 8 min). Pitkästä aikaa sain nukkuttua yön ilman särkyjä ja koiralenkkikin sujui paremmin, lähes ongelmitta. Ei voi kuin ihmetellä lupaavaa alkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain eilen tilaamani B-Cure Laser Sportin. Aloitin nivelrikkoisten polvieni hoidon ohjeiden mukaan eilen, 1,5 min kaksi kertaa (tavoite 8 min). Pitkästä aikaa sain nukkuttua yön ilman särkyjä ja koiralenkkikin sujui paremmin, lähes ongelmitta. Ei voi kuin ihmetellä lupaavaa alkua.

        Kirjoittelehan lisää, kun saat kokemuksia enemmän. Olen kiinnostunut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelehan lisää, kun saat kokemuksia enemmän. Olen kiinnostunut

        Alku oli todella vaikuttava, nyt en ole enää ihan varma. Kyllä pahin särky pysyy poissa ja onhan se jo jotain! Täytyy vielä katsoa vähän pidemmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain eilen tilaamani B-Cure Laser Sportin. Aloitin nivelrikkoisten polvieni hoidon ohjeiden mukaan eilen, 1,5 min kaksi kertaa (tavoite 8 min). Pitkästä aikaa sain nukkuttua yön ilman särkyjä ja koiralenkkikin sujui paremmin, lähes ongelmitta. Ei voi kuin ihmetellä lupaavaa alkua.

        Minulla on myös nivelrikko polvissa ja olen saannut hyvän kokemuksen laitteesta. Jäykkyys hävisi polvista muutaman käyttö kerran jälkeen juuri kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelehan lisää, kun saat kokemuksia enemmän. Olen kiinnostunut

        Kaverilla on tämä laite ja tekee joka päivä,no ,eipä ne nivelkivut ole sillä lähteneet


      • Anonyymi

        Tanskassa on suoritettu tutkimus vanhainkodissa Kööpenhaminassa. Käytössä oleva laserlaite oli toiselta yritykseltä. Mutta vastaavanlainen laite. Tulokset olivat positiiviset. Tutkittiin miten laser käyttö vaikuttaa jalkahaavoihin.
        En usko että voin kaivaa k.o. raportti esille kun siitä on aikaa. Luin sitä joskus 2018.
        Tuttavallani on pikku laseri (ostettu pääasiallisesti hevosten vammojen lievittämiseen). Mutta hän ystävällisesti myös "laaseroi" minun leikkaushaavoja heti kun "klipsut" oli poistettu. Kylläpäs lääkärit sairaalassa ovat ihailleet miten nopeasti ja "kauniisti" minun 4 leikkaus haavat paranivat.


    • Anonyymi

      Eilen tuli Alfalta ohjelma, jossa kosmetologi muka "hoiti" keski-ikäisen naisen
      kasvoja jollakin laserilla tai lampulla. Se on muka ei-kirurginen kasvonkohotus,
      joka polttaa myös rasvaa. Aivan täyttä humpuukia !

    • Anonyymi

      Olen kuullut ko laitteen auttaneen vaikeisiin kipuihin, jotka lihasperäisiä. Olen terveydenhuollon ammattilainen. Käytän kivunhoitoon mm. Akupunktiota.
      Säärihaavoihin en ole kuullut laitetta käytettävän.
      Pihkavoide on hyvä. Nännien hoidossa käytettävä voide, jossa lampaan tuottamaa rasvaa mukana on myös hyvä. Ja mikä aika yllättävää kaalinlehdet.
      Mutta jos haavasi ovat noinkin laajat olisi hyvä näyttää haava pkl, jonne saat lähetteen varmasti. Käy hakemassa lähete yksityiseltä, jos TK ei vedä. Arvioisin itse hoidon tarpeesi kiireelliseksi. Olen erikoislääkäri, joustava sellainen.

      • Anonyymi

        "Säärihaavoihin en ole kuullut laitetta käytettävän." Minäpä olen ja kävin eräässä sairaalassa ottamassa lasersairaanhoitajalta hoitoa jalkataipeessa olevaan säärihaavaan jo monta vuotta sitten. Parani kolmella hoidolla, Oli kapeahko, mutta pitkä haava juuri siinä kohtaa, Josta jalka taipuu. Oli suonikohjuperäinen haava.

        Jatkossa ostin itselleni sellaisen, en kuitenkaan Cure Laseria, vaan hieman tehokkaamman. Vaikka maksoi paljon, olen saanut rahani takaisin hoitamalla sillä tulehduksia, leikkaus- ja muita haavoja, luunmurtumia (mm. marssimurtuma) ja kaiken maailman vaivoja. Nopeuttaa paranemista merkittävästi. Sairaassa oli tiehenkin käytössä ammattilaisen laserlaitteet, mutta tuolla pienelläkin laitteella, jonka ostin, sain näppärästi hoidettua itseäni.

        HUOM! Kävin opettelemassa laserlaitteen käyttöä valmistajan järjestämällä päivän kestävällä kurssilla ja sain neuvoja sen käyttöön myös alkuun ko. sairaalan hoitajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Säärihaavoihin en ole kuullut laitetta käytettävän." Minäpä olen ja kävin eräässä sairaalassa ottamassa lasersairaanhoitajalta hoitoa jalkataipeessa olevaan säärihaavaan jo monta vuotta sitten. Parani kolmella hoidolla, Oli kapeahko, mutta pitkä haava juuri siinä kohtaa, Josta jalka taipuu. Oli suonikohjuperäinen haava.

        Jatkossa ostin itselleni sellaisen, en kuitenkaan Cure Laseria, vaan hieman tehokkaamman. Vaikka maksoi paljon, olen saanut rahani takaisin hoitamalla sillä tulehduksia, leikkaus- ja muita haavoja, luunmurtumia (mm. marssimurtuma) ja kaiken maailman vaivoja. Nopeuttaa paranemista merkittävästi. Sairaassa oli tiehenkin käytössä ammattilaisen laserlaitteet, mutta tuolla pienelläkin laitteella, jonka ostin, sain näppärästi hoidettua itseäni.

        HUOM! Kävin opettelemassa laserlaitteen käyttöä valmistajan järjestämällä päivän kestävällä kurssilla ja sain neuvoja sen käyttöön myös alkuun ko. sairaalan hoitajalta.

        Mikä laite sinulla oikein on,


      • Anonyymi

        Vanha ketju, mutta vaivat ikuisia. Tuohon kaali-ohjeeseen oma kokemus on myös ollut hyvä. Rintatulehdus parani nopeasti, vaihdoin kääreitä usein.


    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut laitteesta apua lihashermokipuihin?

      • Anonyymi

        Tuohon en osaa vastata, mutta tee googlehaku sanoilla "lääketieteellinen laser". Lue kyselyn vastaukset, niin saat tietoa laserin vaikutuksista. Sieltä saat hyvää tietoa.
        "Lääketieteellinen laser" ei ole feikkiä. Tehoja on erilaisia.


      • Anonyymi

        Ostin Handys Cure s’ laitteen, koska tilanteeni epätoivoinen. Aloitin käytön aaton aattona ja jo nyt Tapaninpäivänä kipu on lievittynyt polvessa ja sääressä niin, etten tarvitse kipulääkettä. Ehkä on toivoa, että pystyn kohta aloittamaan myös yksinkertaiset lihaskuntoutusharjoitukset. 🙂


      • Anonyymi

        Kyllä


    • Anonyymi

      Kaaduin pyörällä Syyskuun 3 päivä -22 ja loukkasin sekä selkääni että vasenta polveani. Selkä kuvattiin mangneetilla loka-marraskuun vaihteessa kipujen takia.
      Tuon B-Cure laserin tilasin kuukaudeksi käyttööni joulukuussa . Kuukauden käytön vuokrahinta oli 140 + kuljetuskustannus ja mahdollinen ostosta saatava alennus olisi vuokrasta 100 hyvitys.
      Kokemukseni on kuten tuossa aiemminkin on todettu ja jonka oletan johtuneen myönteisestä asennoitumisen odotuksesta ,(blasebo) . olen käyttänyt laitetta nyt kaikkiaan 16.12 -22 alkaen yht.n. 20 päivänå ,enkä valitettavasti koe toivottua paranemista juurikaan tapahtuneen sen paremmin selän kuin polvenkaan kipujen suhteen sen parin ensimmäisen päivän ajan jälkeen.
      Mangneetiikuvassa ei ollut nähtävissä mitään muuta kuin vanhempien vammojeni
      jälkiä ja iän tuomaa eroosiota ja kulumaa . Nikämavälien madaltumisesta johtuvaa
      vasemman jalan hermon pinnetilaa voisi sanoa kipujen aiheuttajaksi ,mikä saattaa olla hyvin ymmärrettävästi syynä kipuihin. kuitenkaan se ei ymmärtääkseni ortopedin mukaan edellyttänyt leikkausta. Polven kiputila on hiukan mysteeri ,mutta oletan sen johtuvan siitä kun kaatuessani jalka jäi alleni pahaan asentoon ja luultavasti reisilihasten jänteet venähtivät.
      Palautan tuon vuokraamani laitteen terveys tekniikalle saatesanoin -HYÖDYTÖN- koska olen kokenut sen kipujeni hoidossa hyödyttömäksi.
      En kuitenkan voi sanoa ,etteikö siitä jossain mussa kiputiloissa voisi olla hyötyä,esim fibromyalgian hoidossa.

    • Anonyymi

      B cure on ihan huijausta. Tehot pitää laserissa olla luokkaa 50W jatkuvaa. 100-1500W pulssitettua että siitä on minkäänlaista hyötyä. Kaikki tutkimukset kun on tehty isoilla tehoilla. Pienillä ei vaikutusta. Kaikki lapsetkin ymmärtää että tuommoisesta pienestä akusta mikä handycuressa on loppuu terapiatehoilla akku sekunneissa.

      • Anonyymi

        Outo kommentti, joka ei perustu mihinkään faktaan. Terveystekniikan sivuilta kun löytyy kymmenittäin kokemuksia käyttäjiltä, jotka oikeasti ovat saaneet tästä apua vaivoihinsa. Se on käytännön faktaa, joka jättää insinöörin teoreettiset tehopohdiskelut omaan arvoonsa. Minullakin b-cure paransi lievän ristiselän välilevyn pullistuman tulehduksen. Vuoden verran kestäneen kipulääkityksen pystyi lopettamaan siihen paikkaan.


      • Minulla on kokemusta tyttären hevostilalla käytettävästä laser-laitteesta (kallis) sekä nyt tästä ns. kotilaser-laitteesta ( 550€). Olin kesällä polvien suhteen kiputiloissa niin että kävelykin oli vaikeaa, portaissa kulkemisesta puhumattakaan. Tuo eläinten hoitoon tarkoitettu laser on ollut varattu liki jatkuvasti joten kävin asiantuntijan kanssa keskustelun kotikäyttöön soveltuvista laitteista ja hankin sellaisen. Parin kuukauden käytön jälkeen (kerran päivässä) teen ongelmitta pitkiä kävelylenkkejä, kuljen portaissa normaalisti ja suhkin suksilla perinteisellä hiihtotavalla kivutta. Voi olla että toimii toisilla, toisilla ehkä ei. Lisäksi mainittakoon vaimon toisen käden pikkurillin nivelen aika-ajoittainen sietämätön kipu, se on myös laserilla nyt hoidettu.


    • Anonyymi

      Joo kokemuksia on 12päivää sitten se simahti. Muuten kyllä auttais pikkuvaivoihin mutta kestävyys??????

      • Anonyymi

        Takuu kyllä pelaa..Sain uuden laitteen ilman viivytyksiä..Tämä on toiminut oikein hyvin..Auttaa juurikin öisiin lepokipuihin..Tehokas peli säde tuntuu iholla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuu kyllä pelaa..Sain uuden laitteen ilman viivytyksiä..Tämä on toiminut oikein hyvin..Auttaa juurikin öisiin lepokipuihin..Tehokas peli säde tuntuu iholla.

        Jos on oikea laser ja riittävän tehokas, ei jää pelkkään "tuntumiseen" iholla, iho palaa pahoin.

        Mutta joku pienitehoinen valoimpulssilaite voi todellakin vain tuntua iholla. Niissäkin ammattilaitteissa on niin suuri teho että iho palaa jos annetaan liian tehokkaita pulsseja.


    • Anonyymi

      Ihan faktaa: Joka päivä ei voi laseroida, kipeä paikka rasittuu enemmän jos joutuu aktivoitumaan päivittäin. Kun laseroidaan, laseroidaan max 2päivää peräkkäin ja 2vapaata. 1laaserointi tämän jälkeen 2vapaata jnejne. Tällöin paras tulos.

    • Anonyymi

      Voikohan selkämurtumasta aiheutua välilevyn pullistumaa ?

    • Anonyymi

      Ilmanmuuta voi aihettaa välilevyn pullistuman . Fasebookissa on ryhmä selkäkipuiset

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      667
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe