Vilpillinen ja vilpitön usko

Anonyymi

Mikä on vilpittömän uskon päämäärä?

Mikä on vilpillisen uskon päämäärä?

Oletko päässyt uppoutumaan Isän rakkauteen?

Iloitsetko pelastuksesta saatuasi rakkauden sydämeesi?

Ihmetteletkö onnekkuuttasi kun olet uudestisyntynyt kristitty?

Onko rakkaus vielä vallannut sydäntäsi Elämän kaikilla osa-alueilla? Se on mahdollista mutta vaatii kypsymisaikaa. ( Kalevi Lehtinen taisi olla sellainen)

Commandohauis

22

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä aloitus, ihmeellisesti jäänyt huomioimatta. Sehän on tietysti Taivas on vastaus. Mutta vilpillisen uskon? Eikös jos ihminen on syntinen, onko silloin myöskin vilpillinen uskossaan, kyllä sitä on heikko ihminen myöskin uskossaan vilpillinenkin, pakostakin niin.
      Voinen kysyä aloituksn lisäten: Sinä uskova voitko pitää itseäsi vilpittömänä uskovana?

      • Anonyymi

        Vilpillisessä uskossa ei ole kyse vain syntisyydestä. Kaikki ovat syntisiä, vaikka eivät tietoisesti eläisikään synnissä. Vilpillisessä uskossa on kyse motiiveista. Uskova rakastaa enemmän Jumalan lahjoja, kuin Jumalaa itseään. Usein myös kiukustuu Jumalalle, jos palvelu ei pelannut halutulla tavalla.

        Tällainen ajattelu ei synny tyhjästä. Olen kuullut takavuosina monta saarnaa, joissa luvattiin, että jos tulet Jeesuksen luo, niin et ole enää koskaan juoppo, köyhä tai kipeä. Jeesus antaa ikuisen onnen. Kaikki muuttuu maagisesti, sinun ei tarvitse tehdä itse mitään. Eihän se nyt ihan noin mene. Eikä kuulijaa voi syyttää, jos hän tarjoukseen tässä muodossa tarttuu.

        Jumala ei anna kenenkään jämähtää tuohon, vaan Hän alkaa kasvattamaan lastaan vilpittömään uskoon. Sen vuoksi uskonelämään kuuluu myös vaikeita aikoja ja rehellistä itsensä tutkiskelua. Lapsellisten käsitysten pois heittämistä ja kasvamista Kristuksen tuntemisessa. Vilpittömyyteen kasvaminen on omista toiveista luopumista ja Jumalan tahdon etusijalle laittamista.

        Vilpittömän uskovan fokus ei enää ole siinä, mitä Jumala voi tehdä minulle, vaan miten minä voin palvella Häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilpillisessä uskossa ei ole kyse vain syntisyydestä. Kaikki ovat syntisiä, vaikka eivät tietoisesti eläisikään synnissä. Vilpillisessä uskossa on kyse motiiveista. Uskova rakastaa enemmän Jumalan lahjoja, kuin Jumalaa itseään. Usein myös kiukustuu Jumalalle, jos palvelu ei pelannut halutulla tavalla.

        Tällainen ajattelu ei synny tyhjästä. Olen kuullut takavuosina monta saarnaa, joissa luvattiin, että jos tulet Jeesuksen luo, niin et ole enää koskaan juoppo, köyhä tai kipeä. Jeesus antaa ikuisen onnen. Kaikki muuttuu maagisesti, sinun ei tarvitse tehdä itse mitään. Eihän se nyt ihan noin mene. Eikä kuulijaa voi syyttää, jos hän tarjoukseen tässä muodossa tarttuu.

        Jumala ei anna kenenkään jämähtää tuohon, vaan Hän alkaa kasvattamaan lastaan vilpittömään uskoon. Sen vuoksi uskonelämään kuuluu myös vaikeita aikoja ja rehellistä itsensä tutkiskelua. Lapsellisten käsitysten pois heittämistä ja kasvamista Kristuksen tuntemisessa. Vilpittömyyteen kasvaminen on omista toiveista luopumista ja Jumalan tahdon etusijalle laittamista.

        Vilpittömän uskovan fokus ei enää ole siinä, mitä Jumala voi tehdä minulle, vaan miten minä voin palvella Häntä.

        Tarkoittaa rikollisia jotka varastaa kuten Juudas Juuda . Riot . Mutta ei olekaan uskossa häneen joka pelastaa vaan rahaan ja tavaraan . The kieroja . Ahneita . Huijaa eikä oikeesti usko .


    • Anonyymi

      Tomumaja on itse vilpillinen eli vain ulkokultainen, eli hän juuri esittää ylen lempeää, vaikka sisältään on raaka ja puhdistumaton oikeasti, kuten muutkin hänen kaltaisensa ulkokultaiset !

      Tässä siis kerrotaan Tomumajan todellisuus:

      25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
      26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
      27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
      28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.

    • Jeesus oli ainut vilpitön! Me tietenkin jos ollaankin tai lankeillaan vilpillisyyden syntiin tai vaikka hiukan ulkokutaisuuteenkin. Mutta sitten meissä asuva Jeesus ja Isä Jumala huolehtivat ARMOSSAAN lapsestaan. Niin matka jatkuu laulellen ja valistä itkienkin TAIVASTA kohti!

      • Anonyymi

        Kyse onkin siitä, että oletko sinä edes oikesti uskossa ?!

        Se mitä olet kertonut itse itsestäsi, ei tue sitä käsitystä.

        Nähdäkseni sinä siis kuulut näihin, jotka itse kuvittelivat olevansa pelastuvien joukossa, vaikka Herra EI KOSKAAN ollut heitä tuntenut:

        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse onkin siitä, että oletko sinä edes oikesti uskossa ?!

        Se mitä olet kertonut itse itsestäsi, ei tue sitä käsitystä.

        Nähdäkseni sinä siis kuulut näihin, jotka itse kuvittelivat olevansa pelastuvien joukossa, vaikka Herra EI KOSKAAN ollut heitä tuntenut:

        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Onko saatana palkannut sinut syyttämään veljeäsi? Kukaan vilpitön uskova ei käyttäydy näin. Jeesus varoitti pahoista palvelijoista, jotka Herransa viipyessä ryhtyivät lyömään kanssapalvelijoitaan. Heidän kohtalonsa on sama kuin veljien syyttäjänkin.

        Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos. (Ilm.12:10)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko saatana palkannut sinut syyttämään veljeäsi? Kukaan vilpitön uskova ei käyttäydy näin. Jeesus varoitti pahoista palvelijoista, jotka Herransa viipyessä ryhtyivät lyömään kanssapalvelijoitaan. Heidän kohtalonsa on sama kuin veljien syyttäjänkin.

        Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos. (Ilm.12:10)

        Jospa sinä ITSE miettisit sitä, että KUKA on veljeni ???

        Eli ei ole kyse kanssapalvelijan lyömisestä, jos varoittaa uskosta osatonta kadotukseen menemisen tiestä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko saatana palkannut sinut syyttämään veljeäsi? Kukaan vilpitön uskova ei käyttäydy näin. Jeesus varoitti pahoista palvelijoista, jotka Herransa viipyessä ryhtyivät lyömään kanssapalvelijoitaan. Heidän kohtalonsa on sama kuin veljien syyttäjänkin.

        Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos. (Ilm.12:10)

        Eli tutki SINÄ ITSE se ensin, että mikä tämä tomumaja oikeasti on miehiään !

        Sen mukaan, mitä hän itse on kertonut itsestään täällä, ei hän ole uudestisyntynyt, eli ei ole uskova, eikä siten kanssapalvelijani !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tutki SINÄ ITSE se ensin, että mikä tämä tomumaja oikeasti on miehiään !

        Sen mukaan, mitä hän itse on kertonut itsestään täällä, ei hän ole uudestisyntynyt, eli ei ole uskova, eikä siten kanssapalvelijani !

        Ei minun tarvitse tehdä tomumajasta hengellistä ruumiinavausta. Hän tekee hyviä ja rakentavia aloituksia ja voin keskustella niistä samassa hengessä. Kukaan meistä ei ole täydellinen, eikä kaikesta voi olla samaa mieltä. Ei ketään tarvitse sen vuoksi ryhtyä vainoamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse onkin siitä, että oletko sinä edes oikesti uskossa ?!

        Se mitä olet kertonut itse itsestäsi, ei tue sitä käsitystä.

        Nähdäkseni sinä siis kuulut näihin, jotka itse kuvittelivat olevansa pelastuvien joukossa, vaikka Herra EI KOSKAAN ollut heitä tuntenut:

        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Joo laittomuuksien lainrikkojia rikollisia varkaita murhaajia . Varastettua tavaraa kuljettaa . Rikkoneet koko lain . Joka rikkoo yhdessä on rikkonut kaikessa . ( Kaikki on syntisiä mut nää luulee ettei he ole).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun tarvitse tehdä tomumajasta hengellistä ruumiinavausta. Hän tekee hyviä ja rakentavia aloituksia ja voin keskustella niistä samassa hengessä. Kukaan meistä ei ole täydellinen, eikä kaikesta voi olla samaa mieltä. Ei ketään tarvitse sen vuoksi ryhtyä vainoamaan.

        Onko sinulla vaikeutta ymmärtää lukemaasi ?

        Mielestäni siis tomumaja EI OLE samassa hengessä !

        Hän on Hengetön, joten siitä johtuu hänen Hengellisen ymmärryksensä puute !

        Tässä kerrotaan asiasta:

        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        !!!
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        !!!
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

        Eli luonnollinen ihminen EI YHÄKÄÄN ole samassa hengessä !

        SITTEN !!!

        Se ei yhäkään ole vainoamista, jos kertoo toiselle / toisesta totuuden !

        Toki se varmaan esim. tomumajaa ahdistaa, kun hänet yhä uudestaan paljastetaan, mutta sitähän se Sanan kaksiteräinen miekka tekee ja se on sen tehtävä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun tarvitse tehdä tomumajasta hengellistä ruumiinavausta. Hän tekee hyviä ja rakentavia aloituksia ja voin keskustella niistä samassa hengessä. Kukaan meistä ei ole täydellinen, eikä kaikesta voi olla samaa mieltä. Ei ketään tarvitse sen vuoksi ryhtyä vainoamaan.

        Ja jos sinä olet tomumajan kanssa "samassa hengessä", niin se on sinun oma ongelmasi !

        Eli etkö sinäkään siis ole uudestisyntynyt ???

        Vai etkö sinä erota uskovaa luonnollisesta ihmisestä eli uskosta osattomasta ???


    • Anonyymi

      Raamatusta löytyy lisää synnittömiä. Joh.9:1-3 Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea. Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vain hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän? Jeesus vastasi: Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki. Siis Raamatussa on peräti, neljä synnitöntä.

    • Anonyymi

      Joh.9:2-3 Biblia (1776) Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, sanoen: Mestari, kuka syntiä teki, tämäkö eli hänen vanhempansa, että hänen piti sokiana syntymän? Jesus vastasi: ei tehnyt syntiä eikä hänen vanhempansa: mutta että Jumalan työt hänessä ilmoitettaisiin.

      • Anonyymi

        antti on myös esimerkki vilpillisestä uskosta, siis ulkokultaisuudesta ja kristityn näyttelemisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        antti on myös esimerkki vilpillisestä uskosta, siis ulkokultaisuudesta ja kristityn näyttelemisestä.

        Ei tule kristittyä Anttia mieleen. Onko hän helluntaiseurakuntaan kuuluva?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule kristittyä Anttia mieleen. Onko hän helluntaiseurakuntaan kuuluva?

        antti ei ole laisinkaan kristitty.


      • Anonyymi

        Mitä eroa on pitää jumalana helluntaipäivää vai lestadiusta vai lutheria vai jotain muuta ....


    • Anonyymi

      Suunsa hän avaa viisauden sanoihin, tuoden Elävän Veden sydämen janoihin.

      Kuka?

      Kalevi Lehtinen, evankelista.
      TV7 :n arkisto aarre 5 leipää ja 2 fisuu.

      Commandohauis

    • Anonyymi

      Minäpä lämmitän taloni VILPillä, ihan ilman kavaluutta.

    • Anonyymi

      Vilpillinen yrittää salata Jumalalta "salaiset" kiusauksensa ja maalliset himonsa, eikä tuo niitä rehellisesti Jeesukselle parannusta tehden. Jumalalta ei voi kuitenkaan salata mitään,joten Häneltä kannattaa pyytää viisautta ja voimaa, saatanan vastustamiseksi. Mutta emme me täydellisesti pysty siihen ,sillä saatana valvoo 24/7, saadakseen ansaansa herpaantuneen ihmisen. Tässä tulee Jeesuksen sovitustyö Golgatalla arvoonsa.Hän on ehdottoman oikeudenmukainen ja armollinen tuomarimme, jolle voimme tuoda kaikki tuskamme ja vajavaisuutemme häpeän. Hän vastaa ,lupauksensa mukaan.Riemuiten saamme ylistää paimentamme Jeesusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe