Kun unohtaa...

Anonyymi

Ikänsä, niin voiko se olla mahdollista? Eikö sitä satu vain mummoille? Muistelin pari päivää sitten, että olen 38-vuotias, mutta enhän minä ole. Onko teille sattunut tätä? -Pönttis 🌸

44

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jo vain, alkoi rapiat 30v iässä, aika tarkkaan 32 tai 33... Nyt kun noita valovuosia on vielä enemmän mittarissa, niin aina vaan vaikeammaksi menee. Välillä pitää ihan alkaa laskemaan syntymävuodesta, onneksi se ei ole vielä muodostunut epävarmaksi numeroksi :D

      Se taitaa yleensä alkaa siinä kohden, kun menettää kiinnostuksen omaan ikäänsä, niillä vuosilla ei vaan enää ole juuri merkitystä. Näin arvaisin, ellen ole vakavasti dementoitunut jo 15 vuotta :)

      • Anonyymi

        No joo oli kyllä hyvin kumma juttu se. Kun kyllähän tässä vielä ikä on tärkee...

        Minkä ikäinen olet? 45 v.? -Pönttis 🌸


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo oli kyllä hyvin kumma juttu se. Kun kyllähän tässä vielä ikä on tärkee...

        Minkä ikäinen olet? 45 v.? -Pönttis 🌸

        Juu, oli se aika hämmentävää itellekin sillon aikanaan... Ja taas uudelleen seuraavana vuonna, hyvä etten jo lekuriaikaa varaillut :D

        Sitten tuli asiaa puntaroitua ja tajusin, että itseni kohdalla se johtuu vain siitä, että iällä ei ole enää itselleni merkitystä sinällään. Olen jonkin ikäinen, mutta ne nuoruuden merkkivuodet meni jo ja seuraaviin oikeasti isoihin vuosiin on matkaa (ei enää...), joten hällläväliä.

        Riittävän lähelle, on minun vuoteni olla herra nro 47 :D


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Juu, oli se aika hämmentävää itellekin sillon aikanaan... Ja taas uudelleen seuraavana vuonna, hyvä etten jo lekuriaikaa varaillut :D

        Sitten tuli asiaa puntaroitua ja tajusin, että itseni kohdalla se johtuu vain siitä, että iällä ei ole enää itselleni merkitystä sinällään. Olen jonkin ikäinen, mutta ne nuoruuden merkkivuodet meni jo ja seuraaviin oikeasti isoihin vuosiin on matkaa (ei enää...), joten hällläväliä.

        Riittävän lähelle, on minun vuoteni olla herra nro 47 :D

        Hassua. Sulla on piuhat niinku mulla. :)

        -Pönttis 🌸

        Hmm...et ole vanha. Yritetään nyt olla kuitenkin enempiä sekoilematta. Mä vähän huolestuin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hassua. Sulla on piuhat niinku mulla. :)

        -Pönttis 🌸

        Hmm...et ole vanha. Yritetään nyt olla kuitenkin enempiä sekoilematta. Mä vähän huolestuin...

        Hauskaa :D

        Vanha, en vanha, kuka nyt mitenkin itse kokee. Itse koen itseni... niin, no 47 vuotiaaksi, mutta paha sanoa onko se nyt vanha. Vai keski-ikäinen. Vai jotain. No nuori se ei kyllä ole ainakaan ja hyvä niin, yksi rasti ruutuun :D

        Juu, mitäpä tässä hörhäilemään, vain numeroista kyse, pakollinen paha joka mene aikanaan ohi.

        Sulla on kivat jutut ja palstan parhaita nimimerkkejä, mielikuvitus laukkaa, kun miettii mahdollisia tarinoita tuon nikin takana 👍


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Hauskaa :D

        Vanha, en vanha, kuka nyt mitenkin itse kokee. Itse koen itseni... niin, no 47 vuotiaaksi, mutta paha sanoa onko se nyt vanha. Vai keski-ikäinen. Vai jotain. No nuori se ei kyllä ole ainakaan ja hyvä niin, yksi rasti ruutuun :D

        Juu, mitäpä tässä hörhäilemään, vain numeroista kyse, pakollinen paha joka mene aikanaan ohi.

        Sulla on kivat jutut ja palstan parhaita nimimerkkejä, mielikuvitus laukkaa, kun miettii mahdollisia tarinoita tuon nikin takana 👍

        Älä sano hauskaa. Jos näissä i’issä alkaa hourailemaan, mitä sitten 80? No siellä päässä onkin tietysti jos reilusti vara miinustaa. Tulin siihen tulokseen, että olen ollut tällä alkavalla numerolla niin vähän aikaa etten sitä ole ehtinyt vielä sisäistää. Kymmenen vuotta on ratkutettu kolmeakymppiä...ei se uusi aika lähe lonkalta vetämällä 🤔vielä.

        Ööh...loppuun kommentoin, että punastuin. Minä olen vain tavallinen talliainen. Hetkellisiä höpsötyshäiriöitä ne muutkin mukana tulevat.

        Hyvää yötä kaikille. -Pönttis 🌸

        Ja viilatkaa muistianne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä sano hauskaa. Jos näissä i’issä alkaa hourailemaan, mitä sitten 80? No siellä päässä onkin tietysti jos reilusti vara miinustaa. Tulin siihen tulokseen, että olen ollut tällä alkavalla numerolla niin vähän aikaa etten sitä ole ehtinyt vielä sisäistää. Kymmenen vuotta on ratkutettu kolmeakymppiä...ei se uusi aika lähe lonkalta vetämällä 🤔vielä.

        Ööh...loppuun kommentoin, että punastuin. Minä olen vain tavallinen talliainen. Hetkellisiä höpsötyshäiriöitä ne muutkin mukana tulevat.

        Hyvää yötä kaikille. -Pönttis 🌸

        Ja viilatkaa muistianne.

        No en oikein voi suhtautua oman pääni toimintahäiriöihin tällaisissa asiayhteyksissä kuin nauraen, kyllä oma pöljäily on huumoria parhaasta päästä ja itselle tuo oman iän unohtaminen on tuottanut monet makeat naurut :D

        En huolehdi tuosta 80v:stä itseni kohdalla, tilastollisesti sen ei pitäisi koskettaa minua, vaikka tosin lääketiede menee eteenpäin huimaa tahtia eikä valtiovalta halua kenenkään katoavan työreservistä (kuolema ei ole tekosyy...), joten saattaa olla, että se vielä koskettaakin. Jään odottamaan (melkein) jännityksellä :)

        Niin, se taitaa aina olla aika hankala muutos tuo siirtyminen kategoriasta toiseen, pois lukien siirtyminen 0- ja 1-alkuisista vuosista, nehän on mitä mahtavimpia muutoksia elämässä. Siirtymä 2-alkuisesta 3-alkuiseen on paniikin paikka, 3:sta 4:ään on ehkä lähinnä hämmentävää, ai nyt jo? Tai näin ainakin itselläni :)

        Eläpä punastu, ei syytä, juttusi ovat kivoja, keskustelu myös, nikkisi mitä mahtavin. Tavallisiahan me kaikki ollaan, kuka nyt milläkin omalla, todella epätavallisella tavallaan, mutta tavallinen lopulta kuitenkin.

        Mitä muistia? En tunnista sanaa... :P


    • Muistelin olevani 52, eli olen vuoden edellä..😯

      • Anonyymi

        Kello käännettiin taas lokakuussa. Kyllä siinä herkemmät sekoavat.


    • Anonyymi

      Kerran unohdin nimeni kun olin väsynyt.

      • Anonyymi

        Se voi käydä myös kovassa migreenissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se voi käydä myös kovassa migreenissä.

        Totta.


      • Anonyymi
        J-76 kirjoitti:

        Totta.

        Migreeni vie muistin ja joskus jopa kirjoitus- ja puhekyvyn (ollessaan oikein pahana).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Migreeni vie muistin ja joskus jopa kirjoitus- ja puhekyvyn (ollessaan oikein pahana).

        Yes, kokemusta on tuosta kaikesta. Puhekyky jotenkin itsellä säilyy, mutta on mongerrusta ja sanoissa sekoilua, sanojen unohtelua, keskittymisvaikeutta ja kirjoittaessa tulee paljon virheitä jo kun migreeni tekee tuloaan.


    • On joskus, 24 tulee tarjottua useasti, vaikka henkkareissa väittävät 44 olevan. Höh. Ei se nyt ole niin pikkutarkkaa. 😀

      Geil geil!

      • Minuakin yksi luuli vähän aikaa sitten 27-vuotiaaksi ja joku toinen 31-vuotiaaksi, vaikka mittarissa oli yli 40 vuotta. Itse tiedän kyllä aina minkä ikäinen olen kronologisesti. Se henkinenikä ja muunlainen kypsyys on sitten toinen asia.


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Minuakin yksi luuli vähän aikaa sitten 27-vuotiaaksi ja joku toinen 31-vuotiaaksi, vaikka mittarissa oli yli 40 vuotta. Itse tiedän kyllä aina minkä ikäinen olen kronologisesti. Se henkinenikä ja muunlainen kypsyys on sitten toinen asia.

        Juu. Mullakin henkinen ikä laaha kronologisen perässä aika monta vuotta. Ja hyvä niin, tykkään vanheta hitaasti korvien välistä.


      • J-76 kirjoitti:

        Juu. Mullakin henkinen ikä laaha kronologisen perässä aika monta vuotta. Ja hyvä niin, tykkään vanheta hitaasti korvien välistä.

        Minä olen viime aikoina vanhentunut, sillä muutama vuosi sitten katsoin vielä lukiolaissarjaa "Ankward" täyttää häkää. Elin lukiolaissarjaa täysin rinnoin. Viime vuonna tai toisvuonna yritin katsoa sarjan uusintoja, mutta jotenkin ne alkoivat tuntua liian nuorekkailta toiseen kertaan. Olin ohittanut "lukiolaisiän", joka minulla näytti olevan vuonna 2016. Sillon marraskuussa 2016 lukion kolmasluokkalainen tyttö ihastuikin minuun eli hänestä henkinenikäni taisi olla lähellä lukiolaista?

        Mitenkä sinulla henkiseniän kronologinen perässä laahaus oikein näkyy?


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Minä olen viime aikoina vanhentunut, sillä muutama vuosi sitten katsoin vielä lukiolaissarjaa "Ankward" täyttää häkää. Elin lukiolaissarjaa täysin rinnoin. Viime vuonna tai toisvuonna yritin katsoa sarjan uusintoja, mutta jotenkin ne alkoivat tuntua liian nuorekkailta toiseen kertaan. Olin ohittanut "lukiolaisiän", joka minulla näytti olevan vuonna 2016. Sillon marraskuussa 2016 lukion kolmasluokkalainen tyttö ihastuikin minuun eli hänestä henkinenikäni taisi olla lähellä lukiolaista?

        Mitenkä sinulla henkiseniän kronologinen perässä laahaus oikein näkyy?

        Aa, sarjojen kautta mittasit ikää. Jaa mun perässä laahaus näkyy ehkä pahiten siinä, etten kangistu henkisesti ajatuksiltani ja ulosanniltani monien ikäisteni kaavaan.

        Huumorissa ja hulluttelussa. Se nuoruuden kipinä kytee vielä mikä saa repäisemään.


      • J-76 kirjoitti:

        Aa, sarjojen kautta mittasit ikää. Jaa mun perässä laahaus näkyy ehkä pahiten siinä, etten kangistu henkisesti ajatuksiltani ja ulosanniltani monien ikäisteni kaavaan.

        Huumorissa ja hulluttelussa. Se nuoruuden kipinä kytee vielä mikä saa repäisemään.

        Seuraava sarja oli vuonna 2016 lempisarjani, jonka katsottuna pääsin lukioiästä läpi ja aloin olla jo yli 20-vuotias. Näyttelijät ovat kyllä yli 20-vuotiaita järjestään, vaikka esittävätkin aluksi meidän 9. luokkalaisia eli siinä 14-16-vuotiaita. Sarja on näköään awkward eikä ankward. En taida englantia osoitat - ompa köpelöä, noloa eli awkward!

        https://www.musictelevision.fi/shows/awkward/ixkrel/season-1

        Kohta hyvää yötä, sillä tuo kello näyttää olevan jo yli 23! Alustavasti hyvää yötä! :)


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Seuraava sarja oli vuonna 2016 lempisarjani, jonka katsottuna pääsin lukioiästä läpi ja aloin olla jo yli 20-vuotias. Näyttelijät ovat kyllä yli 20-vuotiaita järjestään, vaikka esittävätkin aluksi meidän 9. luokkalaisia eli siinä 14-16-vuotiaita. Sarja on näköään awkward eikä ankward. En taida englantia osoitat - ompa köpelöä, noloa eli awkward!

        https://www.musictelevision.fi/shows/awkward/ixkrel/season-1

        Kohta hyvää yötä, sillä tuo kello näyttää olevan jo yli 23! Alustavasti hyvää yötä! :)

        Tarkoitat henkistä ikää? Hyvät yöt. 💤 ✌️


      • J-76 kirjoitti:

        Tarkoitat henkistä ikää? Hyvät yöt. 💤 ✌️

        Joo, tarkoitin henkistä ikää, joka on nyt yli 20 v., ehkä reilusti yli. Ei nukuttanut, joten tulin takaisin! Hyvät päivät, kun ilmeisesti luet tätä! :)


    • Anonyymi

      Niin, jos minä huomenna sanon teille, että olen 50, niin sitten miinustakaa automaattisesti kymmenen vuotta 😂-Pönttis 🌸

    • Anonyymi

      Pikkuasioita. Helppo korjata.

    • Mihin täysi-ikäinen tarvitsee ikäänsä? Sehän on vain numeroita.

      • Anonyymi

        No en tiiä. Mitä ne sitä sitten kyselee...kuka niitä heti arvaa oikein räknätä.


    • Anonyymi

      Kai se on ensi vanhùuden oireita eli vanhuuden höperöyttä eli nuoruus on jäänyt ja seniori touhut kiinnostaa eli olet tullut vanhaksi

      • Anonyymi

        Ja aloittajalle sopis laulu oi kultainen nuoruus jää unholaan


      • Anonyymi

        (Äläs käytä uun päällä tuommosia heittomerkkejä; luulin näkeväni kärpäsen kakkaa kun laskin varhaisseniorilasini jo yöpöydälle.

        -Pönttis viltin alta 🌸)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja aloittajalle sopis laulu oi kultainen nuoruus jää unholaan

        Nukkumaan siitä Välis!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Äläs käytä uun päällä tuommosia heittomerkkejä; luulin näkeväni kärpäsen kakkaa kun laskin varhaisseniorilasini jo yöpöydälle.

        -Pönttis viltin alta 🌸)

        Mistäs se tuli ilmeisesti sormi osui johonkin oho ikä ihminen huomasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs se tuli ilmeisesti sormi osui johonkin oho ikä ihminen huomasi

        Kyllä, löin kärpäslätkällä siihen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nukkumaan siitä Välis!

        Oletko jo ilmoittautunut paikalliseen tanhuseuraan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jo ilmoittautunut paikalliseen tanhuseuraan

        Hus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jo ilmoittautunut paikalliseen tanhuseuraan

        ...sitten kun on kuulokoje,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...sitten kun on kuulokoje,

        Hanki sitä ennen potkukelkja tai trollaattori ja niitä on varmaankin nykypäivänä akkukäyttöisiäkin jos voimatei riitä liikuttelemaan sitä mut nyt itsekkin vois mennä nukkumaan eli hyvää yötä ja muista ottaa dementia lääkkeet mut oikeasti hyvää yötä ja kauniita unia


    • Anonyymi

      Minä en itse asiassa muistanut ikääni kun muuan työpaikaltani sitä kyseli. Täytyi alkaa oikein miettimään ja laskemaan vuosia. Ja alta 40 olen. Elämässä vain kaikkea muuta meneillään koko ajan, päivät kiireisiä ja touhua täynnä useimmiten niin tuollaiset ikäasiat menettävät merkityksensä.

      • Anonyymi

        Voi se olla stressiäkin, sitten siihen kiire ja väsymys...


    • Anonyymi

      Iän unohtaminen ei ole niin kauhee mitä jos unohtaisi sukupuolensa.

      • Anonyymi

        Jotkut unohtaa elää.


    • Muutama päivä aina synttärien jälkeen tulee sanottua vanha ikä, ennen kuin muistaa sen että vuosi on tullut lisää. Iästä puheenollen: miksiköhän sitä komboa vois kutsua, kun tuntuu kuin kroppa olis 100-vuotias, varsinainen ikä se 40 mitä tähän mennessä on vuosia tullut, ja mieleltään kuitenkin päälle parikymppinen...?
      Pahempaa kuin iän unohtaminen on unohtaa mitä oli sovittu samaksi tai seuraavaksi päiväksi menoja. Yhen lääkkeen takia lyhytkestoinen muisti oli niin huono, etten luottanut yhtään muistiin, vaikka muuten muistini on ollut aina hyvä.

    • Anonyymi

      Nooh, nuorena poikana töistä tullessani hieman hämmennyin, kun tupakkaa kioskilta ostaessani kysyi papereita ja kysyi ikääni.

      Menin sanattomaksi ja näytin ajokorttiani. Se oli se lakimuutos, kun 16 vuotias ei enään saanut ostaa tupakkaa.

      • Anonyymi

        Niin ja pönttis. Olen vieläkin huomattavasti sinua nuorempi (omasta mielestäni)

        >Simiti<


    • Anonyymi

      Vettä sataa, höpisee, eli ropisee, olen 2-vuotias henkilö, osaan kirjoittaa jo hyvin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      331
      7559
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2244
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1642
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1489
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      116
      1211
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      75
      1179
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      925
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      915
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      823
    Aihe